abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 april 2005 @ 09:52:46 #1
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26468443

Welkom bij de Fok!MC!

Dit is een gezellig motorclubje met toffe, jonge mensen! We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al zo'n 6 officiële meets gehouden. Ook wordt er regelmatig afgesproken met leden onder elkaar.

Voor foto's van meets kun je hier kijken Deze pagina bevat niet alle foto's, maar er zijn hier en daar nog wat foto's in oude Fok!MC topics terug te vinden.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag!
Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht.

Overzichtje van de Fok!MC motoren:

• Honda CBR600F '96 - (Rausdouwer)
  • Honda CR500 '86 - (Patrick281)
  • Honda VFR750 '94 - (Mercy_symbol)
  • Kawasaki ZXR400 '94 - (Makster)
  • Kawasaki ZXR400 '95 - (One_Punch_Mickey)
  • Kawasaki ZXR400 '96 - (hollander172)
  • Kawasaki ZX6R '01 - (Ploderus)
  • Kawasaki ZX6R '98 - (Youssef)
  • Kawasaki ZX9R '97 & Kawasaki Z750 '80 - (ZX9R)
  • Suzuki GSF600N Bandit '96 - (hicham)
  • Suzuki GSF600S Bandit '04 - (Rietvaerder)
  • Suzuki GSX600F '91 - (stinkie)
  • Suzuki GSX-R 750 '05 - (Romius)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Suzuki SV650N '04 & Kawasaki KLX650C '93 - (PatrickM)
  • Suzuki SV650S '00 - (bwt)

FAQ (Frequently Asked Questions):

Ik wil best eens een keer mee rijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic en dan kom je op de lijst

Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er word, afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden, vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer word er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

Hoe ver van te voren hoor je of er word gemeet?
    Meestal 2 á 3 weken van tevoren wordt er een vaste datum geprikt. De dagen daarvoor worden de weersvoorspellingen gepeild.

Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

Word er zomaar wat gereden of word er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en gereden door een Fok!MC'er.

Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van het Fok!MC lid en zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

Wie maakt de topics?
    Degene die als laatst reageert in een vol topic is 'verplicht' de nieuwe te openen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kun je hierrrrrr vinden.

Wat is het laatste nieuws?

Holy testicle tuesday!

Laatste topics :

Fok Motorclub [SC deel 203] voor alle gezellige motorlui!
    Fok Motorclub [SC deel 204] SuperMotard met een lange adem ;
    Fok Motorclub [SC deel 205] vierde opening op rij 8)7
    Fok Motorclub [SC deel 206] Pimpin'
    Fok Motorclub [SC deel 208] Slecht weer zuigt...
    Fok Motorclub [SC deel 212]Ik kan dit nietttttt

•   zondag 24 april 2005 @ 09:53:21 #2
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_26468449
    Zo, heb ik het maar weer voor je gedaan Makster

Wat heeft het trouwens voor nut om hele tijd te gaan roepen wie volgens jou gelijk heeft en wie niet
    pi_26468500
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 09:43 schreef Makster het volgende:
    Pfff, ik ga de post niet eens meer af lezen.
    wilde me er eigenlijk helemaal niet in mengen, maar kon het toch weer niet laten...
    quote:
    Zijn nu al precies een week de tofferikken aan het uithangen, en waarom
    iedereen wilt graag weten hoe goed ie kan rijden...dat hoeven we niet onder stoelen of banken te steken. maar nu slaan sommige figuren door, denk ik......
    quote:
    Begin er een beetje moe van te worden
      zondag 24 april 2005 @ 09:59:49 #4
    17596 Makster
    Tell them Brother Beavis !!!
    pi_26468529
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 09:53 schreef Rietvaerder het volgende:
    Zo, heb ik het maar weer voor je gedaan Makster

Wat heeft het trouwens voor nut om hele tijd te gaan roepen wie volgens jou gelijk heeft en wie niet [afbeelding]
    Enige die ALTIJD gelijk moet hebben ben jij, soms heb je dat in mijn optiek ook wel maar soms ook niet, vraag me af waarom je het altijd zo door moet drukken:?

En thanks want ik weiger inderdaad een topic te openen
    Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
    Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
      zondag 24 april 2005 @ 10:00:59 #5
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_26468543
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 09:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    iedereen wilt graag weten hoe goed ie kan rijden...dat hoeven we niet onder stoelen of banken te steken. maar nu slaan sommige figuren door, denk ik......
    Correctie:

Zeg ik zelf ofzo dat ik zo sportief rijd Nee dus, integendeel, ik rijd vrij rustig, ik uit alleen mn mening over mensen met R1's die hun R1 niet gebruiken waar ie voor gemaakt is, hoezo wil ik hiermee aangeven hoe goed IK zelf kan rijden

En nu ga ik naar de Veluwe
      zondag 24 april 2005 @ 10:07:24 #6
    17596 Makster
    pi_26468608
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 10:00 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Correctie:

Zeg ik zelf ofzo dat ik zo sportief rijd Nee dus, integendeel, ik rijd vrij rustig, ik uit alleen mn mening over mensen met R1's die hun R1 niet gebruiken waar ie voor gemaakt is, hoezo wil ik hiermee aangeven hoe goed IK zelf kan rijden

Je voelt je dus wel aangesproken, zal er een kern van waarheid inzitten dan

En het is niet je mening over mensen met een R1 maar het gezeik richting andere hier die niet doen met hun motor waarvan jij denkt dat ze het wel moeten doen. Dat is het hele probleem, waar die onmogelijke drang vandaan komt om zo te doen weet ik ff niet
    pi_26468624
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 10:00 schreef Rietvaerder het volgende:
    Veluwe is leuk rijden

zondag 24 april 2005 @ 10:13:25 #8
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_26468660
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 09:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

[..]

en ben het volledig eens met voorgaande post in vorig topic
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
      zondag 24 april 2005 @ 10:44:16 #9
    17596 Makster
    pi_26469025
    Wat is er relaxed om nu te gaan doen?

Zit te denken aan het strand maar ongetwijfeld sta ik dan in de file.... D\Apenheul is ook altijd goed natuurlijk
    pi_26469187
    Tering wat wordt alles toch weer heerlijk overtrokken...
    pi_26469204
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 10:13 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

en ben het volledig eens met voorgaande post in vorig topic
    Zei degene die het altijd heeft over bochtentechniek enzo
    pi_26469623
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 10:59 schreef PatrickM het volgende:
    Tering wat wordt alles toch weer heerlijk overtrokken...
    poging om je der uit te lullen
      zondag 24 april 2005 @ 11:36:06 #13
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_26469851
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 11:00 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Zei degene die het altijd heeft over bochtentechniek enzo
    dus jij vind praten over bochtentechniek hetzelfde als stoer lopen doen over hoe goed een SV wel niet is ? en dat de rest van de motoren niet deugen tov SV ?

terwijl vorig jaar je een kapitaal aan een BMW uit wilde geven omdat jij op een dag 800 km wilde gaan toeren

ik vind het ook dat jouw posts de laatste tijd een heel hoog M-F gehalte hebben
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
    pi_26469858
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 11:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

poging om je der uit te lullen
    Nee, het wordt gewoon overtrokken

Mijn mening is, en die deel ik met Riet, bij auto's koop je een auto ondermeer omdat je het model mooi vind, een bepaalde motorinhoud om dat je graag een vlotte auto wilt of juist een zuinge auto.
    Het gaat veel minder om of je een auto kan handelen of niet. Beter gezegd, het maakt echt geen ruk uit of je nou rijdt in een BMW 325i coupe of een Opel Corsa 1.2i ECO. Tuurlijk onder de minder ideale omstandigheden zal je met de BMW rekening moeten houden dat je achterwielaandrijving hebt, maar dan houdt het eigenlijk ook wel op...

Bij motoren is het juist belangrijk te kijken naar of je een motor kan handelen of niet. Er zitten genoeg figuren op een R1 bijvoorbeeld omdat ze 'm mooi vinden, maar op het moment dat ze per ongeluk het gas iets teveel beroeren omslaan in totale paniek omdat ze het niet aankunnen...
    En vaak durven ze het niet eens aan, en hebben ze totaal geen gevoel met wat de motor aan signalen doorgeeft (ze kunnen het simpelweg niet intrepeteren), waardoor ze in choppertempo een bocht doorgaan. En dat staat knullig en is gewoon triest, maar eigenlijk ook gewoon levensgevaarlijk...

Dat is het simpele punt
    pi_26469980
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 11:36 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

dus jij vind praten over bochtentechniek hetzelfde als stoer lopen doen over hoe goed een SV wel niet is ? en dat de rest van de motoren niet deugen tov SV ?
    Ik vind het triest als ik mensen vollop over bochtentechniek hoort praten maar als een slappe vaatdoek door de bochten gaan...

En ik vind een heleboel motoren heel erg mooi, heeft niets met wel of niet deugen van motoren te maken
    quote:
    terwijl vorig jaar je een kapitaal aan een BMW uit wilde geven omdat jij op een dag 800 km wilde gaan toeren
    Ik was toen nog onwetend en onder invloed van anderen binnen mijn familiare kring
    quote:
    ik vind het ook dat jouw posts de laatste tijd een heel hoog M-F gehalte heeft
    Mooie onderbouwde mening zeg
    pi_26470101
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 11:36 schreef PatrickM het volgende:
    Nee, het wordt gewoon overtrokken
    heel vreemd dat het door iedereen hier wordt overtrokken behalve door jou en riet zelfreflectie?? watisda
      zondag 24 april 2005 @ 11:49:56 #17
    56000 Patrick281
    Oldskool fokker!
    pi_26470140
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 10:44 schreef Makster het volgende:
    Wat is er relaxed om nu te gaan doen?

Zit te denken aan het strand maar ongetwijfeld sta ik dan in de file.... D\Apenheul is ook altijd goed natuurlijk
    Danhad je je ZXR maar moeten houden vriendin achterop, rugzakje, relaaaaxed.

Lekker geen fileprobleem.
    pi_26470185
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 11:36 schreef PatrickM het volgende:
    Bij motoren is het juist belangrijk te kijken naar of je een motor kan handelen of niet. Er zitten genoeg figuren op een R1 bijvoorbeeld omdat ze 'm mooi vinden, maar op het moment dat ze per ongeluk het gas iets teveel beroeren omslaan in totale paniek omdat ze het niet aankunnen...
    En vaak durven ze het niet eens aan, en hebben ze totaal geen gevoel met wat de motor aan signalen doorgeeft (ze kunnen het simpelweg niet intrepeteren), waardoor ze in choppertempo een bocht doorgaan. En dat staat knullig en is gewoon triest, maar eigenlijk ook gewoon levensgevaarlijk...
    en dan?? is ie dan een nicht?? alsof jij meteen na je eerste kms op een motor meteen je knie aan de grond had

zolang ie maar rustig aan doet leert ie die R1 vanzelf wel rijden, jullie doen net of de mens niet in staat is om te groeien. uitzonderingen daargelaten die zichzelf te pletter rijden

laat iemand lekker een R1 rijden omdat ie hem mooi vind, maw laat iedereen lekker in zijn waarde en laat iedereen op zijn eigen manier genieten van zijn motor - ook pepijn ook al maakt ie nog geen ellenlange wheelies/hopjes
      zondag 24 april 2005 @ 11:54:27 #19
    56000 Patrick281
    Oldskool fokker!
    pi_26470237
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 11:48 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

heel vreemd dat het door iedereen hier wordt overtrokken behalve door jou en riet zelfreflectie?? watisda
    Enige oplossing om de grote monden te snoeren is toch een circuitdagje organiseren.

Blijken de uislovers ineens 10 seconden langzamer dan de rest.

Dan huur ik wel ff een motor, ik heb zoveel controle dat ik er toch niet mee onderuit ga bij hoge snelheden.
    (neem deze post met een korreltje zout )
    pi_26470264
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 11:42 schreef PatrickM het volgende:
    Ik vind het triest als ik mensen vollop over bochtentechniek hoort praten maar als een slappe vaatdoek door de bochten gaan...
    MF-gehalte stijgt weer ieder zijn eigen beleving, jij vindt dat je hard en plat gaat...ik ook en mercy ook..want anders gingen we nog wel harder en platter....
    pi_26470492
    Ik begin Rietje met de dag veel beter te begrijpen
    pi_26470620
    M'n vader zei net: "Motorrijden is toch gewoon stoer!"
    En ik weet hoe mijn vader dat bedoelt
    pi_26470660
    Trouwens, ik vind niet dat ik plat ga, aangezien ik m'n knie nog niet aan de grond heb gehad...
    Maar daar zijn m'n banden ook niet naar (nou ja, dalijk als het asfalt + 20 graden is moet het wel lukken met die D220's )
    pi_26470707
    Ik vind wel dat ik hard ga door bochten, maar dat moet met sportbanden eronder nog veel harder kunnen
    pi_26470737
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 11:54 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Enige oplossing om de grote monden te snoeren is toch een circuitdagje organiseren.

Blijken de uislovers ineens 10 seconden langzamer dan de rest.

Dan huur ik wel ff een motor, ik heb zoveel controle dat ik er toch niet mee onderuit ga bij hoge snelheden.
    (neem deze post met een korreltje zout )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')