abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26433835
waarom zou het allemaal propaganda zijn... ik snap het niet.

omroepen krijgen zendtijd naar het aantal leden dat ze hebben. ze krijgen leden door zich te binden met een bepaalde bevolkingsgroep en dus ook een politieke kleur uit te stralen. dan mogen ze toch zeker wel hun mening verkondigen.

zou hetzelfde zijn wanneer de EO of de RKK geen godsdienstgerelateerde uitzendingen meer mogen maken.

objectieve televisie is saai. het lijkt me niet dat daar iemand op zit te wachten.
  vrijdag 22 april 2005 @ 15:54:18 #152
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26433929
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:45 schreef Potus het volgende:
Onze goede vriend Jan-Peter Balkenende, minister-president te N. , was vice-voorzitter van de NCRV, ook op kosten van de belastingbetaler. En ik vind de NCRV een brave spreekbuis van het CDA. Ik snap de zorgen over de VARA dan ook niet zo. Of het moet het drammerige linkse geïndoctrineer van Astrid Joosten tijdens Twee voor Twaalf zijn.
Waar zien wij bijvoorbeeld een leuk opzetje bij de NRCV tussen Gerd Leers en een presentatrice om Geert Mak eens neer te zetten als een verdwaasde studeerkamergeleerde zoals we bij B&W (VARA!) zagen waar Job Cohen en de presentatrice de suggestie trachten te wekken dat Paul Cliteur een studeerkamergeleerde zou zijn die ver van de realiteit afstond.

Waar zien we bij de NCRV een saterisch programma dat continue PvdA-kopstukken via caberateske jeugdvoorstellingen tracht af te zeiken....

Dergelijke politieke inkleurende stellingname vind je bij de NCRV niet ten gunste van het kabinet of het CDA. Bij de VARA! vind je het echter wèl ten gunste van de PvdA. Tijger_M geeft dan ook al volmondig toe dat de VARA! politieke kleur propageert. Dat is wat hier in deze draad wordt aangekaart. Tevens wordt door de TS aangegeven dat hij zulks zonde vindt van gemeenschapsgeld. Voor mij heeft hij daarin gelijk.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_26434016
Sjun je weet het weer mooi te zeggen
pi_26434123
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:54 schreef sjun het volgende:

Tijger_M geeft dan ook al volmondig toe dat de VARA! politieke kleur propageert. Dat is wat hier in deze draad wordt aangekaart. Tevens wordt door de TS aangegeven dat hij zulks zonde vindt van gemeenschapsgeld. Voor mij heeft hij daarin gelijk.
Dus je bent tegen het Nederlandse omroepbestel, zeg dat dan gewoon ipv. het zoveelste anti-PvdA bash topic.
Want uiteindelijk doen alle omroepen hetzelfde, hun doelstellingen zo goed mogelijk uitdragen. Bij de EO is dat een evangelische, de KRO een Katholieke etc.

Als het CDA niet de steun bij de omroepen kan vinden die de PvdA volgens jou wel kan vinden dan doet het CDA iets verkeerd en niet de PvdA. Blijkbaar is er zo weinig steun voor hun 'confessionele' beleid dat de gelovige omroepen (die veel groter zijn als de VARA) hieraan hun steun niet lenen.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2005 16:03:23 ]
  vrijdag 22 april 2005 @ 16:01:40 #155
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26434128
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:46 schreef Potus het volgende:

[..]

Hulde! En touché. Maar nu elke keer dat je het woord VARA gebruikt graag.
Ik wens wel wat rekening te houden met door het onderwerp geraakte mensen met een modemverbinding. Daarbij zou al te opzichtige reclame voor de VARA! ons te zeer afleiden van het draadonderwerp, de overdaad aan uitzendtijd voor de sociaaldemocratische religieuze levensbeschouwelijkheid via cabaret, opiniërende informatie en verstrooiende uitzendingen op kosten van de samenleving.
pi_26434149
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:50 schreef kiw het volgende:
waarom zou het allemaal propaganda zijn... ik snap het niet.
pro·pa·gan·da (de ~)
1 systematische werkzaamheid om aanhangers te winnen voor zekere principes
quote:
omroepen krijgen zendtijd naar het aantal leden dat ze hebben. ze krijgen leden door zich te binden met een bepaalde bevolkingsgroep en dus ook een politieke kleur uit te stralen. dan mogen ze toch zeker wel hun mening verkondigen.
Zo lang ze die mening klip en klaar geven is er ook niets aan de hand, het kwalijke is dat de mening onopvallend voor wie er niet op let in alles zit vervlochten. Een systematische bezigheid dus.
quote:
zou hetzelfde zijn wanneer de EO of de RKK geen godsdienstgerelateerde uitzendingen meer mogen maken.
Het is bij deze omroepen vanaf het moment dat je ze inschakelt duidelijk dat het de heer voor, tijdens, en na is. Zij presenteren hun identiteit voortdurend zonder voor te geven objectief of onafhankelijk te zijn. De VARA is verre van onafhankelijk.
quote:
objectieve televisie is saai. het lijkt me niet dat daar iemand op zit te wachten.
Van een door mij medebekostigd medium mag ik minstens verwachten dat het kwaliteit levert en een programmering voor een breed publiek. In beide schiet de VARA zwaar tekort, waar overigens de VARA inderdaad niet de enige in is, maar het topic draait om de VARA, hoewel een moderator vindt dat je rustig off-topic mag gaan door het over andere omroepen te hebben. Dat is ongeveer zoiets als het vervelende jongetje dat door de meester wordt betrapt en begint te roepen "maar hij deed het ook!".
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_26434198
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:01 schreef sjun het volgende:

Ik wens wel wat rekening te houden met door het onderwerp geraakte mensen met een modemverbinding. Daarbij zou al te opzichtige reclame voor de VARA! ons te zeer afleiden van het draadonderwerp, de overdaad aan uitzendtijd voor de sociaaldemocratische religieuze levensbeschouwelijkheid via cabaret, opiniërende informatie en verstrooiende uitzendingen op kosten van de samenleving.
Huil huil huil...dat er nog veel meer geld gaat naar omroepen op confessionele basis terwijl Nederland zo ontkerkelijkt is als nooit te voren, daar horen we sjun niet over.

Vreemd...of mischien gewoon hypocrisie?
pi_26434205
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:54 schreef sjun het volgende:

[..]

Waar zien wij bijvoorbeeld een leuk opzetje bij de NRCV tussen Gerd Leers en een presentatrice om Geert Mak eens neer te zetten als een verdwaasde studeerkamergeleerde zoals we bij B&W (VARA!) zagen waar Job Cohen en de presentatrice de suggestie trachten te wekken dat Paul Cliteur een studeerkamergeleerde zou zijn die ver van de realiteit afstond.

Waar zien we bij de NCRV een saterisch programma dat continue PvdA-kopstukken via caberateske jeugdvoorstellingen tracht af te zeiken....

Dergelijke politieke inkleurende stellingname vind je bij de NCRV niet ten gunste van het kabinet of het CDA. Bij de VARA! vind je het echter wèl ten gunste van de PvdA. Tijger_M geeft dan ook al volmondig toe dat de VARA! politieke kleur propageert. Dat is wat hier in deze draad wordt aangekaart. Tevens wordt door de TS aangegeven dat hij zulks zonde vindt van gemeenschapsgeld. Voor mij heeft hij daarin gelijk.
De oeverloze discussie is en blijft dus dat sommige posters, waaronder jij, vinden dat alle vormen van meningsuiting bij de publieke omroep (die dus vaak politiek getint is) verboden moeten worden. Het omroepbestel laat daarvoor juist expliciet de ruimte. Zonder wordt het in mijn ogen een beetje een klootloze boel.
De posities van voor- en tegenstanders zijn duidelijk en worden in elk mediatopic, soms voorzien van een ander sausje, weer opnmieuw opgewarmd. Daarmee worden de argumenten overigens niet opeens beter. Ik geef toe, het is ongetwijfeld een heerlijk tijdverdrijf, zeker op de vrijdagmiddag, maar iedereen hier vindt zichzelf, zo komt het bij mij in ieder geval over, de enige morele superieure winnaar van het debat. Terwijl het debat geen enkel nieuw inzicht oplevert.

@Sjun, als het je niet lukt om het uitroepteken in VARA op de goede plek te zetten, laat dat dan toch gewoon. Uitroeptekens leiden (mij) in posts enorm af van de inhoud.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  vrijdag 22 april 2005 @ 16:10:15 #159
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26434319
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus je bent tegen het Nederlandse omroepbestel, zeg dat dan gewoon ipv. het zoveelste anti-PvdA bash topic.
Want uiteindelijk doen alle omroepen hetzelfde, hun doelstellingen zo goed mogelijk uitdragen. Bij de EO is dat een evangelische, de KRO een Katholieke etc.
Ik stel evenals de TS zo mijn vragen bij subsidiëring van het huidige omroepstelsel. Ik vind dat elke religieuze/levensbeschouwlijke club gewoon eigen zendtijd dient te kopen. Een sterk afgeslankt staatsnet kan vervolgen sgebruikt worden voor meer objectieve informatievoorziening, culturele bijscholing, maatschappelijke oriëntaties en onderwijzende programma's. Eventueel kan er dan nog wat plek worden ingeruimd voor beeldimpressies van samenbindende rituelen als sportwedstrijden voor landenteams en bevrijdingsdag.

Laten we echter niet te zeer afwijken van het door de TS aangedragen onderwerp inzake bekostiging van gemeenschapsgeld van omroepen als de VARA! en de wijze waarop deze hun gekleurde visie via amusement, sentiment (beleidsondermijnende acties) en vooringenomen infotainment aan de man brengen.
pi_26434395
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:10 schreef sjun het volgende:

Laten we echter niet te zeer afwijken van het door de TS aangedragen onderwerp inzake bekostiging van gemeenschapsgeld van omroepen als de VARA! en de wijze waarop deze hun gekleurde visie via amusement, sentiment (beleidsondermijnende acties) en vooringenomen infotainment aan de man brengen.
En jouw alternatief is een publieke omroep zonder kraak of smaak en een grotere rol voor de commercieele omroep zodat vastgoedmakelaars hun favoriete politicus kunnen sponsoren voor een wekelijks TV optreden?

Nou, daar gaat Nederland beter van worden....

Beleidsondermijnend? Woooeeeahaahaaa!!!!!!!! Ik kom echt niet meer bij, de meerderheid van Nederland wil dit beleid ondermijnd zien

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2005 16:15:18 ]
pi_26434417
Maar iedereen die naar de VARA kijkt weet toch precies wat die krijgt? Of neem je het nu op voor al die ongeïnformeerde kijkertjes die niet weten wat links of rechts is en zich zo maar laten indoctrineren door die staatsgevaarlijke Jack Spijkerman en Paul Witteman (die volgens mij toch vooral het establishment vertegenwoordigen)? Dat zou namelijk wijzen op chronische onderschatting van de gemiddelde kijker.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_26434487
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:14 schreef Potus het volgende:
Maar iedereen die naar de VARA kijkt weet toch precies wat die krijgt? Of neem je het nu op voor al die ongeïnformeerde kijkertjes die niet weten wat links of rechts is en zich zo maar laten indoctrineren door die staatsgevaarlijke Jack Spijkerman en Paul Witteman (die volgens mij toch vooral het establishment vertegenwoordigen)? Dat zou namelijk wijzen op chronische onderschatting van de gemiddelde kijker.
De kijker is dom en krijgt natuurlijk allerlei villeine 'beleidsondermijnende' boodschappen (normale mensen noemen dat satire maar satire mag niet van het CDA) geimplanteerd als hij/zij nietsvermoedend naar Kopspijkers kijkt.

Tip: Draai de videoband maar eens achterstevoren terug, dan kun je de geheime boodschappen horen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2005 16:18:11 ]
  vrijdag 22 april 2005 @ 16:47:08 #163
136 V.
Like tears in rain...
pi_26435191
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:02 schreef speedfreak1 het volgende:

hoewel een moderator vindt dat je rustig off-topic mag gaan door het over andere omroepen te hebben.
Hou eens op met dat onware, dramatische en slappe gelul, alsjeblieft?

Alvast bedankt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 22 april 2005 @ 16:49:18 #164
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26435236
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Huil huil huil...dat er nog veel meer geld gaat naar omroepen op confessionele basis terwijl Nederland zo ontkerkelijkt is als nooit te voren, daar horen we sjun niet over.
Ik was je al voor, zie de 5e alinea.
quote:
Vreemd...of mischien gewoon hypocrisie?
Nee hoor. Dit dradonderwerp handelt over de subjectieve werkelijkheidsinkleuring die het nederlandse publiek via de VARA! krijgt voorgeschoteld. Ik kan daar dan mogelijk de hele wereld bij gaan halen maar buiten dat dit een hoop werk oplevert dat geenszins bijdraagt aan de punten die ik te berde breng leidt dat in dit geval slechts af van het draadonderwerp.

[ Bericht 5% gewijzigd door sjun op 22-04-2005 20:24:14 ]
pi_26435283
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:47 schreef Verbal het volgende:

Hou eens op met dat onware, dramatische en slappe gelul, alsjeblieft?

Alvast bedankt

V.
Ach, Verbal, hij doet alleen maar na wat zijn grote roerganger voor doet, monkey see monkey do

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2005 16:51:47 ]
pi_26435318
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach, Verbal, hij doet alleen maar na wat zijn grote roerganger voor doet, monkey see monkey do
Ah, de persoonlijke sneer is tenminste ook weer eens geplaatst. Nu gooi ik jou een virtuele inktpot naar je hoofd.

[ Bericht 1% gewijzigd door speedfreak1 op 22-04-2005 17:20:37 ]
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:00:21 #167
136 V.
Like tears in rain...
pi_26435487
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:53 schreef speedfreak1 het volgende:

Nu gooi ik jouw een virtuele inktpot naar je hoofd.
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:31 schreef speedfreak1 het volgende:
"Jou" gebruikt als bezittelijk voornaamwoord is overigens "jouw"', maar dat terzijde.
"Jouw" gebruikt als niet-bezittelijk voornaamwoord is overigens "jou", maar dat terzijde.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_26435593
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:53 schreef speedfreak1 het volgende:

Ah, de persoonlijke sneer is tenminste ook weer eens geplaatst. Nu gooi ik jouw een virtuele inktpot naar je hoofd.
* Tijger_m bukt
pi_26435708
Om nog ff terug te komen op het begin. Ik ben benieuwd wat voor tranentrekkende uitzending het vanavond gaat worden.

Al die arme asielzoekertjes wat zijn ze eigenlijk toch zielig
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:13:04 #170
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26435754
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:05 schreef Potus het volgende:

[..]

De oeverloze discussie is en blijft dus dat sommige posters, waaronder jij, vinden dat alle vormen van meningsuiting bij de publieke omroep (die dus vaak politiek getint is) verboden moeten worden.
Dat schrijf ik niet. Ik schrijf slechts dat ik voorsta om politiek getinte meningen slechts via hoor en deugdelijke wederhoor, via opiniërende uitzendingen en via duidelijk herkenbaar geoormerkte politieke uitzendingen zouden moeten worden uitgezonden.

Sluikse indoctrinatie via de vermaaksindustriëlen op tijdstippen waarop zeer beïnvloedbare jongeren aan de buis gekluisterd zitten zou naar mijn idee fel belicht moeten worden. Ik denk dat aan belichting van de wijze van indoctrinatie via eindeloze herhaling (mantravorming in beeld en geluid) of een geregisseerde snaakse grap warbij vooral op de man gespeeld wordt verhelderd zou moeten worden aan argeloze kijkers. Slechts dan kan men immuun worden voor propaganda via het publieke bestel en kan men deugdelijk toegerust tot objectieve eigen politieke keuzen komen.

Zeker als het gaat om door gemeenschapsgeld betaalde zendtijd vind ik dat eenzijdige politieke indoctrinatie niet zou moeten kunnen. Als een partij hiertoe politieke zendtijd aankoopt en deze zendtijd duidelijk merkt als zendtijd voor politieke partijen dan vind ik het wat anders. Dan weten ook wat meer goedgelovige mensen waar zij aan toe zijn.

Ik pleit dus niet voor een verbod op bepaalde meningen, ik pleit voor een evenwichtige spreiding met gelijke kansen voor elke politieke partij. Momenteel is het echter zo dat de PvdA via haar verzuilde netwerkje een enorme voorsprong heeft om mediacratische politiek te kunnen bedrijven via het publieke bestel. Wat mij betreft blijft dit belicht totdat deze omissie rechtgetrokken is.

Als de VARA! besluit om commercieel te worden dan wordt de situatie anders. Dan worden de uitzendingen immers niet bekostigd van via de belastingen opgebracht geld en dan kan wat mij betreft een commerciële VARA! op en eigen zender haar sociaaldemocratische gang gaan. Wel blijf ikhet dan noodzakelijk vinden dat al aan kinderen wordt gelerd op welke wijze diverse groeperingen en individuen mensen kunnen beïnvloeden en op welke wijze deze kinderen zich kunnen wapenen tegen klakkeloze aanname van elke populair overkomende boodschap.
quote:
Het omroepbestel laat daarvoor juist expliciet de ruimte. Zonder wordt het in mijn ogen een beetje een klootloze boel.
Verklaar je eens nader?
quote:
De posities van voor- en tegenstanders zijn duidelijk en worden in elk mediatopic, soms voorzien van een ander sausje, weer opnmieuw opgewarmd. Daarmee worden de argumenten overigens niet opeens beter. Ik geef toe, het is ongetwijfeld een heerlijk tijdverdrijf, zeker op de vrijdagmiddag, maar iedereen hier vindt zichzelf, zo komt het bij mij in ieder geval over, de enige morele superieure winnaar van het debat. Terwijl het debat geen enkel nieuw inzicht oplevert.
Ik zie liever dat er voor diverse partijen gelijke kansen komen om een eigen mediacratische deun mee te blazen. Echter dan wel voor de meest argeloze in een verpakking waarin deze weet met een partijpolitieke informatieoverdracht van doen te hebben.
quote:
@Sjun, als het je niet lukt om het uitroepteken in VARA op de goede plek te zetten, laat dat dan toch gewoon. Uitroeptekens leiden (mij) in posts enorm af van de inhoud.
In het geval van de VARA! leidt de omroep zelf via onderhuidse politieke boodschappen enorm af van pretentieloos vermaak of van wetenschappelijke inzichten. Verder blijft ook de VARA! nogal eens schuiven met haar uitroepteken.

Het zou de VARA! sieren als ze haar eigen woorden waarmaakte
"De VARA maakt programma’s onafhankelijk van overheid en commercie en zonder ideologische of programma-inhoudelijke gebondenheid tegenover derden."
bron:website VARA!

Zelfs Tijger_m gaf al toe dat de VARA! de sociaaldemocratie uitdroeg. Er valt dus nog een en ander aan het omroepprofiel van deze club te verbeteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjun op 22-04-2005 18:34:19 ]
pi_26435892
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:13 schreef sjun het volgende:

Het zou de VARA! sieren als ze haar eigen woorden waarmaakte
"De VARA maakt programma’s onafhankelijk van overheid en commercie en zonder ideologische of programma-inhoudelijke gebondenheid tegenover derden."
bron:website VARA!

Zelfs Tijger_m gaf al toe dat de VARA! de sociaaldemocratie uitdroeg. Er valt dus nog een en ander aan het omroepprofiel van deze club te verbeteren.
Goh, sjun, ik had van jou niet verwacht dat jij moeite had met begrijpend lezen. Ik gaf overigens niets toe, ik quotte direct van de website van de VARA. Lees jouw cursieve gedeelte nu nog eens goed na, ik heb het navrante deel even vetgemaakt voor je en vul het even aan met dit:
quote:
De VARA wordt geïnspireerd door beginselen en waarden afkomstig uit het humanisme, en de uitgangspunten en algemene doelstellingen van de sociaal-democratie en liberaal-democratie. Bij de selectie van onderwerpen en de keuze van invalshoeken, en in de zorg voor de toegankelijkheid van haar programma's voor het algemene publiek komt dit tot uitdrukking.

http://omroep.vara.nl/detail.jsp?maintopic=449&subtopic=439
Zou jou als CDA aanhanger toch moeten aanspreken, de VARA heeft duidelijk waarden en normen hoog in het vaandel, sterker nog, men heeft democratische waarden en normen hoog zitten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2005 17:20:38 ]
pi_26436156
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:11 schreef MrX1982 het volgende:
Om nog ff terug te komen op het begin. Ik ben benieuwd wat voor tranentrekkende uitzending het vanavond gaat worden.

Al die arme asielzoekertjes wat zijn ze eigenlijk toch zielig
bedankt iig voor de reclame
pi_26437132
Dacht nu juist dat het omroepverenigingen bestel gebaseerd was op groepjes die een eigen mening hebben, qua politiek of levensovertuiging en daarvoor in eigen parochie preken. Kortom, de Vara doet niets verkeerd als zodanig, TS lijkt iemand die zich verbaasd of opwind over het feit dat de EO christelijke waarden uit, of dat de Paus katholiek is.
pi_26437212
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

* Tijger_m bukt
Zou daar bij Paul de Leeuw mee oppassen
pi_26438881
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vara
quote:
V.A.R.A. is een acroniem van de "Vereeniging van Arbeiders Radio Amateurs". Sinds 1957 heet de omroep echter Omroepvereniging VARA, en is het dus officieel geen afkorting meer. Oorspronkelijk richtte de VARA zich op socialistische arbeiders. De VARA had tijdens de verzuiling een band met de Partij van de Arbeid. Bekende partijcoryfeeën als Marcel van Dam en Andre Kloos zijn jarenlang voorzitter geweest van de VARA. In het programma In de Rooie Haan werd vaak openlijk partij gekozen voor de sociaal-democraten. Inmiddels is de band tussen de twee verenigingen minder hecht, maar er bestaat nog enige verwantschap, ook tussen de beide achterbannen.
ze komen er gelukkig zelf ook wel voor uit.

ik denk toch niet dat er iets mis mee is, ookal wordt het van de belastingcenten van iedereen betaald. politieke partijen worden ook uit belasting geld voor het grootste gedeelte gefinancieerd. en dat is maar goed ook, anders krijgen we amerikaanse praktijken waarin geldt dat degene die de meeste poen in zn omroep/partij pompt de meeste privileges krijgt.
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:17:28 #176
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26440051
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goh, sjun, ik had van jou niet verwacht dat jij moeite had met begrijpend lezen. Ik gaf overigens niets toe, ik quotte direct van de website van de VARA. Lees jouw cursieve gedeelte nu nog eens goed na, ik heb het navrante deel even vetgemaakt voor je en vul het even aan met dit:
De club lijkt dus wat schizofreen gezien beide quotes van dezelfde site afkomen. Overigens wordt met derdern zeer waarschijnlijk niet sociaaldemocraten bedoeld, gesteld dat men verder wel consistent uitdraagt wat men in de gepresenteerde doelstellingen verkondigt.
quote:
Zou jou als CDA aanhanger toch moeten aanspreken, de VARA heeft duidelijk waarden en normen hoog in het vaandel, sterker nog, men heeft democratische waarden en normen hoog zitten.
Ho, ho, in de huidige periode vind ik het CDA voor mij de meest te prefereren partij omdat men bereid is maatschappelijke missstanden aan te pakken, men oog heeft voor betaalbaarheid van beleid op lange termijn en omdat de huidige lijsttrekker wars is van mannetjesmakerij. Dat laatste wordt keer op keer bevestigd door de voorspelbare op de man gespeelde grappen die vooral via Vrij Nederland en VARA!-programma's hun weg vinden. Kennelijk raakt Balkenende dus een juiste snaar met zijn pleidooien voor een herwaardering van de moraal en oog voor betaalbaarheid van beleid op de lange termijn en voortdurende bewaking van de nuance .. De man durft zijn nek uit te steken door impopulaire maatregelen te nemen zonder dat deze grof anderen afserveert. In Duitsland kijkt men ietwat jaloers naar zoveel beredeneerde daadkracht om het economische tij te keren.

Het kan echter best zijn dat zich tegen de verkiezingen een alternatief aandient die zich dichter in de buurt van mijn politieke bedenkingen beweegt.
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:23:13 #177
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26440201
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En jouw alternatief is een publieke omroep zonder kraak of smaak en een grotere rol voor de commercieele omroep zodat vastgoedmakelaars hun favoriete politicus kunnen sponsoren voor een wekelijks TV optreden?

Beleidsondermijnend? Woooeeeahaahaaa!!!!!!!! Ik kom echt niet meer bij, de meerderheid van Nederland wil dit beleid ondermijnd zien
Welnee. Ik ben bijvoorbeeld nog nooit gevraagd door zo'n opiniepeilend bureau. Met mij zullen er velen zjin wiens mening nimmer wordt opgetekend door ijverige opiniepeilers om den brode. Tegen de verkiezingen blijkt overigens tot op heden keer op keer dat een meerderheid van het electoraat zich niet herkent in de steevast door de peilingen voorspelde 'progressieve' successen. Ik geef toe dat dit niet het meest roerige deel van het electoraat is

Wellicht zijn de opiniepeilers evenals forumdeelnemers met wat al te absolute uitspraken enigszins verblind geraakt door de wat suggestieve berichtgeving via sommige media of zijn zij wat meer onder de indruk van het opvallend aanwezige geluid van de minder gevulde communicerende vaten...

[ Bericht 4% gewijzigd door sjun op 22-04-2005 20:44:14 ]
pi_26440534
Paul de Leeuw is op dreef hoor.

petje af voor de vara en haar subjectieve visie. Ik ben benieuwd of Paul de Leeuw het ook zou doen als de PvdA in het kabinet zat
pi_26444481
Ja, gelukkig zijn bij de VARA PvdA-politici nooit gepersifleerd. Vooral Wouter Bos niet.
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:15:54 #180
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26445969
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:11 schreef k_man het volgende:
Ja, gelukkig zijn bij de VARA PvdA-politici nooit gepersifleerd. Vooral Wouter Bos niet.
Hij werd met een glimlach achter de kinderwagen gezet. Verder viel er natuurlijk over Wouter niet zoveel te melden behalve dat hij nogal moeilijk tot politieke uitspraken komen kon. Laat het maar aan de VARA! over om de politieke leider leuk voor het voetlicht te brengen.
pi_26446084
Ow ja, dat was de enige keer met Wouter Bos.

En Marcel van Dam is ook al nooit geïmiteerd bij de VARA. Toch? waar zag ik hem dan toch als typetje van Erik van Muiswinkel voorbij komen....
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:28:05 #182
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26446161
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:13 schreef Tijger_m het volgende:

Idd. Het afserveren van de Polakken van deze wereld zou dit land en het Ministerie van Informatie ten goede komen. Ik wens niet mee te betalen aan dergelijk belazerde presentatie, slecht uiterlijk vertoon of gekleurde berichtgeving.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 23 april 2005 @ 01:34:41 #183
99433 Tup
Tupperwaar
pi_26447233
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:10 schreef MrX1982 het volgende:
Dat de Vara een verlengstuk is van de PvdA is me al langer duidelijk maar de manier waarop ze proberen de beslissing van het kabinet te ondermijnen is ronduit smerig.

Morgen staat de uitzending van Paul de Leeuw in het teken van een generaal pardon.
Waar dat over gaat moge duidelijk zijn. Via het machtsmedium tv proberen ze alsnog hun gram te halen. Iets wat de PvdA niet lukt gaan ze dan maar krampachtig via de tv proberen te verwezenlijken.

Het wordt tijd dat het publieke bestel op de schop gaat. Ik vind het schandalig dat er publiek geld naar de vara stroomt die vervolgens via demagogische tv de boel naar haar hand probeert te zetten.
Beter is "de media en haar subjectieve visie". Accepteer alle beleid kritiekloos. Er gaan ook miljarden van ons allemaal naar bedrijven. Zij manipuleren diezelfde, vooral commerciele, media. "Daar kies je zelf voor" hoor ik je zeggen. Ja hoor ik kies er zelf voor om 300 euro per maand aan een ziektekostenverzekering uit te geven."Dan ga je naar een ander"...prijsafspraakje?

De teneur hier is dat "zielige TV" blijkbaar niet meer mag. Maar wel allemaal dokken voor die arme Aziaten (die geweren tekortkomen voor hun Surabaya milities).
Wasserwunderland
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:53:31 #184
85889 lucida
équilibre
pi_26449100
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach ik ken de vara enigszins en Paul de Leeuw ook.
een en een is bij mij twee.
Ik denk dat je wel een punt hebt dat hout snijdt. De Linkse parochie omroep VARA moet het van haar amorele gelijkhebberigheid hebben. Wie anders dan het multiculturele glijmiddel bij uitstek KY-paultje kun je daarvoor beter in de strijd werpen. Het is dik aan tussen de Leeuw en de linkse parochie, als geen ander weet deze populaire homovader de hartjes van de linkse zieltjes te smeren.

Ach, voor al die mensen die zich ergeren aan de manier waarop zulke omroepen gemeenschapsgeld gebruiken om hun eigen propaganda op de buis te programmeren. Heb geduld, ook de 'publieke' omroepen zullen er aan moeten geloven! Als het aan mij ligt, en met mij de meerderheid, dan heeft de kopspijkercultuur van links haar langste tijd wel gehad. De sloophamer om die linkse koppen wat verder in te slaan ligt al klaar in die zin, dat het publieke omroepbestel radicaal op de schop gaat en slinkse politieke programmeringen, zowel horizontaal als verticaal zullen worden geamoveerd.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_26449933
Ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend is dat de linkse mensjes kwaliteitskranten hebben als de Volkskrant. Dat een omroep als de VARA scoort met succesvolle programmamakers als Paul de Leeuw en Jack Spijkerman, dat ze goed bekeken cabaretprogramma's heeft. Dat de succesvolste talkshow van de afgelopen jaren gemaakt wordt door drie mannen die aangeven SP te stemmen. Dat de kwalitatief beste actualiteitenrubriek mede door de VARA is opgezet.

Want wat hebben de rechtse mensjes nou helemaal? Een Telegraaf, die de naam 'krant' niet eens verdient. Wat verzuurde, marginaal gelezen blaadjes als Elsevier en een makelaar uit Lisse die zich heeft ingekocht bij RTL om z'n vriendjes aan het woord te kunnen laten.

Maar ja, moet je de linkse mensjes dan verwijten dat ze hun zaakjes wél voor elkaar hebben?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2005 11:10:25 ]
  zaterdag 23 april 2005 @ 14:20:50 #186
85889 lucida
équilibre
pi_26453397
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 11:10 schreef k_man het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend is dat de linkse mensjes kwaliteitskranten hebben als de Volkskrant. Dat een omroep als de VARA scoort met succesvolle programmamakers als Paul de Leeuw en Jack Spijkerman, dat ze goed bekeken cabaretprogramma's heeft. Dat de succesvolste talkshow van de afgelopen jaren gemaakt wordt door drie mannen die aangeven SP te stemmen. Dat de kwalitatief beste actualiteitenrubriek mede door de VARA is opgezet.

Want wat hebben de rechtse mensjes nou helemaal? Een Telegraaf, die de naam 'krant' niet eens verdient. Wat verzuurde, marginaal gelezen blaadjes als Elsevier en een makelaar uit Lisse die zich heeft ingekocht bij RTL om z'n vriendjes aan het woord te kunnen laten.

Maar ja, moet je de linkse mensjes dan verwijten dat ze hun zaakjes wél voor elkaar hebben?
Op termijn zal deze "meritocratische parochialisatie van links" onvermijdelijk ten onder gaan aan het onwrikbare geloof in de heilzaamheid van haar eigen succes(formule)?!...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  zaterdag 23 april 2005 @ 14:33:23 #187
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26453610
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 11:10 schreef k_man het volgende:
Dit zijn geen objectieve waarden, maar is een subjectieve visie. Ik ben niet zo onder de indruk van Nova, Volkskrant of BvD (wereldkampioenen graaien en vervolgens een ander erop aanspreken).

Het mag ook best opgemerkt worden dat de Vara misbruik maakt van populair cabaret om oppositie te voeren en tegenstanders te demoniseren, dit doet niks af van het kijkcijfersucces.
pi_26457049
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 14:33 schreef PJORourke het volgende:

Het mag ook best opgemerkt worden dat de Vara misbruik maakt van populair cabaret om oppositie te voeren en tegenstanders te demoniseren, dit doet niks af van het kijkcijfersucces.
En nu is het echt een huillie topic geworden compleet met, jawel hoor, demoniseren.
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:45:37 #189
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26461543
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 17:52 schreef Tijger_m het volgende:
En nu is het echt een huillie topic geworden compleet met, jawel hoor, demoniseren.
Je zou ook op de inhoud in kunnen gaan in plaats van dit gehuil...
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:37:32 #190
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_26462681
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 14:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dit zijn geen objectieve waarden, maar is een subjectieve visie. Ik ben niet zo onder de indruk van Nova, Volkskrant of BvD (wereldkampioenen graaien en vervolgens een ander erop aanspreken).

Die ''tegenstanders'' maken het ER ZELF naar.
Era Vulgaris
pi_26463189
O, dit is weer zo'n huillie-discussie. Linkse media boehhh...

Nieuwe politiek betekende toch naar de mensen luisteren? Nou volgens mij is het een groot deel (zo niet een meerderheid) van de Nederlandse bevolking het eens met een generaal pardon voor deze 26.000 mensen.

En gelukkig is de media onafhankelijk van het kabinet.
  zondag 24 april 2005 @ 00:03:25 #192
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26464488
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:37 schreef Vassili_Z het volgende:
Die ''tegenstanders'' maken het ER ZELF naar.
Mooi dat je toegeeft dat de VARA misbruik maakt van haar (gesubsidieerde) positie.
  zondag 24 april 2005 @ 00:06:09 #193
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26464543
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 23:07 schreef Toad het volgende:
O, dit is weer zo'n huillie-discussie. Linkse media boehhh...
Nee, dit is een discussie over de VARA, waar IK aan meebetaal.
quote:
Nieuwe politiek betekende toch naar de mensen luisteren? Nou volgens mij is het een groot deel (zo niet een meerderheid) van de Nederlandse bevolking het eens met een generaal pardon voor deze 26.000 mensen.
Waar haal je dat vandaan? Ik denk namelijk dat de meeste mensen van die asielzoekers, die allemaal om een of andere reden afgewezen zijn na meerdere, eerlijke procedures, af willen. Vooral omdat een deel gewoon crimineel is, en daarom afgewezen is.
quote:
En gelukkig is de media onafhankelijk van het kabinet.
Zijn de media. Als de PvdA regeert, zijn ze weer net zo afhankelijk en slaafs zoals onder het Paarse regime.
pi_26464558
PJ je kan denken over het publieke bestel wat je wil. maar de vara gebruikt gewoon de middelen, en misbruikt ze niet.
Het publieke bestel is gewoon zo dat dit erbij in zit.
  zondag 24 april 2005 @ 00:10:13 #195
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26464619
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:07 schreef LibertarianX het volgende:
PJ je kan denken over het publieke bestel wat je wil. maar de vara gebruikt gewoon de middelen, en misbruikt ze niet.
Het publieke bestel is gewoon zo dat dit erbij in zit.
Ze maken gebruik van subsidie die bestemt is voor entertainment om hun eigen politieke visie te propageren en om op de (rechtse) man te spelen. Kijk maar naar de prut die Dolf Jansen uitbraakt. Ik noem dat misbruik. Entertainment en actualiteiten- en opinierubrieken zijn in dit stelsel strikt gescheiden.
pi_26464720
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

[..]
So fukkin what ? Ik betaal ook mee aan de EO, de beveiliging van Wilders en Ali , de WAO en andere dingen waar ik tegen ben of nooit gebruik van zal maken.
  zondag 24 april 2005 @ 00:19:12 #197
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26464800
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:15 schreef gelly het volgende:
So fukkin what ? Ik betaal ook mee aan de EO, de beveiliging van Wilders en Ali , de WAO en andere dingen waar ik tegen ben of nooit gebruik van zal maken.
Jij vind het beveiligen van politici vergelijkbaar met een of andere socialistische propagandamachine (of andere oubollige omroep uiteraard)?
pi_26464994
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

[..]
Jij, de belastingbetaler...
quote:
Waar haal je dat vandaan? Ik denk namelijk dat de meeste mensen van die asielzoekers, die allemaal om een of andere reden afgewezen zijn na meerdere, eerlijke procedures, af willen. Vooral omdat een deel gewoon crimineel is, en daarom afgewezen is.
[..]
Waar haal jij vandaan dat het grootste deel crimineel is?
  zondag 24 april 2005 @ 00:51:27 #199
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26465456
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:29 schreef Toad het volgende:
Jij, de belastingbetaler...
Idd, dat ben ik. Jij ook? Denk het niet.
quote:
Waar haal jij vandaan dat het grootste deel crimineel is?
Waar zeg ik dat?
pi_26465694
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Idd, dat ben ik. Jij ook? Denk het niet.
[..]

Waar zeg ik dat?
Iedereen betaalt belasting. Ook wanneer die niet nog geen 18 is.
In ieder geval wil je wel de indruk wekken dat het er criminelen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')