Gelukkig woon je dan in Nederland. Lekker veilig kunnen incasseren zonder vervelende "moetens" en "hoevens".quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:17 schreef krakkemieke het volgende:
Hmmmm, maar ik zou graag willen werken,al is het maar omdat ik in de WAO zoweinig krijg als bijstand.
Maar ik word al misselijk als ik aan moeten presteren denk. En dat is wat moet als je een baan krijgt.
Ik ken jou verder niet, dus ik kan daar niet over oordelen. Maar als je het over hebt dat je het wel lekker vindt om je WAO te trekken en als het dan moet wel zou willen werken, alleen omdat het meer oplevert, en dat dat zo is omdat je het zo vervelend vindt om onder druk te werken... dan krijg ik daar een nare smaak van in mijn mond. Maar wellicht heb je het niet zo bedoeld.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:25 schreef krakkemieke het volgende:
De vervelende moetens en hoevens, heb ik elke dag al. Ik kots als ik m'n brievenbus moet legen. Als ik naar een instantie moet, moet ik plannen dat ik eerst 4 x moet kunnen poepen, vanwege een spastische darm.
Je gekozen nickname zegt al veel, ik heb het idee dat je veeleer vindt dat je niets kan doen, eerder dan dat je ook daadwerkelijk niets kan. Let wel: ik ken je niet, dus kan daar niet goed over oordelen, maar dat is mijn indruk. De vraag is natuurlijk of, als dat zo is, de WAO daar het vangnet voor zou moeten zijn; naar mijn stellige mening absoluut niet.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:38 schreef krakkemieke het volgende:
Nee, ik zou om te beginnen willen werken. Maar ik kan dat niet, onder de commerciele druk. Ik zou willen beginnen met vrijwilligerswerk. En dat gaat dus niet.
Ik ben elke dag bang. Ik ben bang dat ik niks kan. Soms durf ik m'n huis niet uit.
Niet zo zeuren zeg ik dan. "Niet de hele dag volhouden". Ik word KOTSMISSELIJK van dat pemperen met uitkeringen. Als je goedgekeurd bent ga je gewoon opzoek naar een baan, simpel.quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet ziek, maar arbeidsgehandicapt. En dan ook nog niet eens allemaal 80 - 100 %. Er zijn er zat die bijvoorbeeld maar halve dagen kunnen werken, omdat ze het geen hele dag volhouden. Maar die worden wel bij die telling meegeteld.
Wat ben jij zielig zeg, boehoe fucking hoe. Lamzak...quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:38 schreef krakkemieke het volgende:
Nee, ik zou om te beginnen willen werken. Maar ik kan dat niet, onder de commerciele druk. Ik zou willen beginnen met vrijwilligerswerk. En dat gaat dus niet.
Ik ben elke dag bang. Ik ben bang dat ik niks kan. Soms durf ik m'n huis niet uit.
Jawel, al die mensen die die premies ophoesten willen ook graag horen dat ze eerlijk besteed worden.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:57 schreef Poldermodel het volgende:
Er is maar één iemand waar jij je verantwoording af moet leggen, en dat is de deskundige arts, of keuringsarts zelf.
Ik begrijp heel goed dat je dat wilt. Ik ken dat zelf ook wel. Maar op het internet kun je echt niemand overtuigen. Men heeft gelijk een mening voor je klaar. Net zoals met voetbal kent men16 miljoen bondscoaches. En als het om jouw WAO gaat, hebben we ineens 16 miljoen keuringsartsen.quote:Op zondag 24 april 2005 00:04 schreef krakkemieke het volgende:
Poldermodel, dat weet ik wel.
Maar ik vind het zo naar dat ik mensen wil overtuigen.
Dan moet je bij de politiek zijn en niet hier. je zou om te beginnen al een mailtje kunnen sturen naar de Geus. Of Directeur Linthorst van het UWV. Misschien krijg je wel een mailtje terug. ;-)quote:Op zondag 24 april 2005 00:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jawel, al die mensen die die premies ophoesten willen ook graag horen dat ze eerlijk besteed worden.
Mee wegkomen? Wat een dom gezever.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom zijn het er dan meer dan in andere landen? Zijn Nederlanders slapper dan Belgen of Duitsers?
Het zijn er m.i. zoveel omdat ze er mee wegkomen. Kijk maar naar al die vage klachten: ME, burn-out, stress etc.
En dat je overal hoort: "We kunnen niks met je beginnen?", maakt natuurlijk helemaal niets uit?quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:26 schreef Mannekino het volgende:
[..]
Niet zo zeuren zeg ik dan. "Niet de hele dag volhouden". Ik word KOTSMISSELIJK van dat pemperen met uitkeringen. Als je goedgekeurd bent ga je gewoon opzoek naar een baan, simpel.
[..]
Inderdaad. Ik moet me vaak inhouden, wat niet altijd lukt. Eigenlijk moet je dat mensen niet kwalijk nemen, ze weten niet beter, en praten elkaar maar wat na.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:57 schreef Poldermodel het volgende:
Leg toch geen verantwoording af Krakkemiek. Het heeft helemaal geen zin. Er is maar één iemand waar jij je verantwoording af moet leggen, en dat is de deskundige arts, of keuringsarts zelf.
Het heeft volstrekt geen zin, om iemand op het internet te overtuigen. Want dat lukt je niet.
Je krijgt alleen maar apatische internetverslaafde schreeuwers naar je hoofd geslingerd.
Leer ervan en doe geen moeite meer om te overtuigen. Er is werkelijk niks zo zinloos als dat.
Daar hebben we hem weer, de emotionele uitbarsting ter vervanging van argumenten.quote:Op zondag 24 april 2005 10:02 schreef dawg het volgende:
Mee wegkomen? Wat een dom gezever.
Ik hoop voor jou dat je nooit ME krijgt.
Afgekeurd, maar wel zwart allerlei zwaar werk verrichten. Ik ken er genoeg die dat doen. Niet kunnen werken, maar wel je eigen dak kunnen repareren. Dat is dus geen vooroordeel. En je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom Nederlanders zieker zijn dan andere Europeanen.quote:Mensen in de wao zijn vaak gewoon echt ziek. Niet allemaal, maar vaak wel. Alleen door domme vooroordelen zoals jij ze hebt ontstaat dat beeld wel. Loop eens een dag mee op een oncologieafdeling, of bij een neuroloog, psychiater, etc. En wees ondertussen blij dat je gezond bent.
Dan hou ik het er maar op dat je gewoon niet beter weet.quote:Op zondag 24 april 2005 14:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Daar hebben we hem weer, de emotionele uitbarsting ter vervanging van argumenten.Als het om de WAO gaat, is ie ook altijd dezelfde: of er worden me ziektes toegewenst of ik moet "blij zijn dat ik ... niet heb". Verzin toch eens iets origineels.
[..]
quote:Afgekeurd, maar wel zwart allerlei zwaar werk verrichten. Ik ken er genoeg die dat doen. Niet kunnen werken, maar wel je eigen dak kunnen repareren. Dat is dus geen vooroordeel. En je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom Nederlanders zieker zijn dan andere Europeanen.
Maar argumenten, ho maar...quote:Op zondag 24 april 2005 14:20 schreef dawg het volgende:
Dan hou ik het er maar op dat je gewoon niet beter weet.
Je kunt het dus niet verklaren.quote:Hoeft niet, want jij weet het toch zo goed?
Beeld gevormd aan de hand van ervaring, wetende dat de echte zieken in mijn omgeving - de mensen met kanker in een vergevorderd stadium - wel proberen te werken, en zich slechts wat vaker ziek melden. Voeg daarbij alle vage en psychologische klachten en je komt tot de conclusie: die mensen kiezen gewoon voor de WAO. Wie er echt niet in wil, komt er ook niet.quote:Op zondag 24 april 2005 14:28 schreef dawg het volgende:
Praten tegen iemand die zijn beeld allang heeft gevormd maar er zelf eigenlijk geen eravring mee heeft, en afgaat op die paar gevallen die hij ziet, heeft niet echt nut he.
Excuus.quote:En als je beter gelezen had, had je ook gezien dat ook ik vind dat er teveel mensen onterecht in de wao zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |