Het is juist heel erg "trendy" om in Lombok te gaan wonen.quote:Op woensdag 20 april 2005 14:36 schreef PLAE@ het volgende:
Kanaleneiland is genoeg te beleven naar t schijnt![]()
Lombok is ook leuk met al z'n allochtonen. Daar is het zo volks dat het er stikt van de groenteboertjes die met hun blote poten op het nog te verkopen fruit staan als ze even een bordje gaan ophangen.
Het scheelt wel dat ze die poten nog net gewassen hebben in de moskee om de hoek.![]()
quote:Op woensdag 20 april 2005 16:37 schreef Vulcanus het volgende:
[..]
Het is juist heel erg "trendy" om in Lombok te gaan wonen.
Lombok verandert langzaam in een yuppenbuurtquote:Op woensdag 20 april 2005 16:37 schreef Vulcanus het volgende:
[..]
Het is juist heel erg "trendy" om in Lombok te gaan wonen.
Ik heb 18 jaar in Vleuten gewoond (daar waar nu Leidsche Rijn wordt gebouwd) en ben blij dat ik er weg ben, zeker nu alles volgebouwd wordt.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:00 schreef Public_NME het volgende:
Ga in de Meern of vleuten wonen, waar mijn ouders ook wonen. Lekker rustig, en zeer mooie huizen. 25minuutjes op de fiets en je zit in hartje Utreg.
en goed te betalenquote:Op woensdag 20 april 2005 17:42 schreef Sjoewe het volgende:
Hier in Ondiep, bij de Amsterdamsestraatweg is het ook prima toeven hoor, soms de gelegenheidslinkert maar voor de rest prima wonen dicht bij het station en het centrum.
Even zwaaien naar mn buufquote:Op woensdag 20 april 2005 21:45 schreef releaze het volgende:
in alle wijken die grenzen aan de stad is het gezellig. lombok, ondiep, tolsteeg, wittevrouwen, erg aardig allemaal. allez, je moet wat geld hebben wil je in utrecht komen wonen. de meeste huurhuizen liggen toch wel in de slechtere gedeeltes van utrecht, denk aan kanaleneiland en overvecht. daar wil je qua gezelligheid ook echt niet zitten, want het is daar verschrikkelijk.
ik woon zelf al bijna mn hele leven in lombok, erg gezellig. combinatie tussen yuppen, buitenlanders, bejaarden en sjonnie en anitas, in een wijk waar alles opgeknapt is. en 10 minuutjes lopen naar het cs, - is na het centrum denk ik toch wel het levendigste plekje van de stad. hier en daar wat junkies, maar niet echt iets waar je veel (over)last van heb.
Erg welvarend ook, tientallen groentenwinkeltjes, maar 0 parkeerplekken op zaterdag.
lunettenquote:Op woensdag 20 april 2005 22:00 schreef DJ het volgende:
In Lunetten is het ook erg leuk om te wonen. Het is wijk die ca 25 jaar oud is. Goede openbaar vervoer verbinding (binnen 15 minuten ben je in binnenstad, met de trein zelfs 5 minuten).
Lunneten zit naast wijken Hoograven en Tolsteeg. Er wonen allerlei soorten mensen.
Eigen winkelcentrum met o.a. 2 grote supermarkten C1000 en AH.
Parkeerplaatsen geen probleem.
http://www.lunetten.nl/web/index.html
Lunetten? Oh, dat is waar iedere avond zeker 6x een politieauto door de wijk scheurt omdat er weer ergens overlast is (vrienden van me wonen in Lunetten).quote:
Tenzij FC Utrecht thuis speeltquote:Op donderdag 21 april 2005 11:45 schreef vanDekaart het volgende:
Rijnsweerd bij het stadion![]()
Rustige buurt, super relex![]()
Overvecht-noord is niet relext neej, maar de rest van overvecht is wel te doen volges mij, maar als ik het kon betalen dan ging ik in een grachtenpand wonenquote:Op donderdag 21 april 2005 11:47 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Tenzij FC Utrecht thuis speelt
Serieus, Rijnsweerd is inderdaad wel ok. Hoograven is trouwens ook niet verkeerd. Ik zou zelf Zuilen en Overvecht mijden, al hangt het er vaak ook van af waar in de wijk je kijkt.
heb hetzelfde verhaal als jij. Ik heb nergens last van, merk er weinig van. Al valt t me wel op dat er de laatste tijd wel veel 'hanggroepen' zijn van wat oudere jongens. (20+) Maar ik woon er nu 20 jaar (ben er komen wonen toen ik 3 was) en er is nog nooit wat gebeurd bij ons.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:41 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Lunetten? Oh, dat is waar iedere avond zeker 6x een politieauto door de wijk scheurt omdat er weer ergens overlast is (vrienden van me wonen in Lunetten).
quote:Op donderdag 21 april 2005 11:41 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Lunetten? Oh, dat is waar iedere avond zeker 6x een politieauto door de wijk scheurt omdat er weer ergens overlast is (vrienden van me wonen in Lunetten).
En de enige reden waarom daar parkeerplaatsen genoeg zijn is omdat daar erg veel auto's en motoren gestolen worden. De buren van mijn broer zijn daar in 5 jaar tijd drie motoren kwijtgeraakt van een met een groot hek beveiligd parkeerterrein.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:41 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Schonauwensingel etc.??quote:Op donderdag 21 april 2005 11:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik woon nu in hoograven, achter mij staan wat flats waar erg veel schotels op zitten.
kzou het niet weten, woon er nog niet zo langquote:
enige wat ooit bij ons is gestolen is een fiets uit de tuin. maar ik woon dan ook vrij achteraf waar je niet veel merktquote:Op donderdag 21 april 2005 11:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En de enige reden waarom daar parkeerplaatsen genoeg zijn is omdat daar erg veel auto's en motoren gestolen worden. De buren van mijn broer zijn daar in 5 jaar tijd drie motoren kwijtgeraakt van een met een groot hek beveiligd parkeerterrein.
dat is vlak bij de thuiszorgquote:Op donderdag 21 april 2005 12:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
kzou het niet weten, woon er nog niet zo lang
die wijk waar een schuur staat waar een AH in zit.
huhh, die heb ik nog niet gezien.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:03 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
dat is vlak bij de thuiszorg
Maar dat is volgens mij juist het probleem van Lunetten. Alles is zo onoverzichtelijk met bosjes en parkeerplaatsen die op binnenterreinen van woonblokken liggen dat dieven en autokrakers behoorlijk ongezien hun werk kunnen doen. M'n broer woonde aan de Fivelingo vlakbij dat zalencentrum en het stationnetje.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:02 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
enige wat ooit bij ons is gestolen is een fiets uit de tuin. maar ik woon dan ook vrij achteraf waar je niet veel merkt
Wil je niet een kamer aan me verhuren vanaf Augustus toekomstigquote:Op donderdag 21 april 2005 12:30 schreef SCH het volgende:
Ik woon al een jaar of 15 in het centrum van Utrecht - bij de singels. En het is er super.
Ik woon ook antikraak (plankbewoning) super relaxed.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:29 schreef Zaza8 het volgende:
Ik ga niet kopen, maar huren of antikraak.
Of woningruil met de inschrijftijd die ik in Nijmegen al heb.
Met Sjonnies en Anitas heb ik geen problemen, maar veel vd theehuizen of belwinkels en die groepjesvorming vind ik al behoorlijk irritant (tja wie niet)
Maar zo'n Suri eettentje of een Toko is wel oké.
Ik niet. Als jij zo'n hekel aan buitenlanders hebt kun je beter in St. Annaparochie gaan wonenquote:Op donderdag 21 april 2005 12:29 schreef Zaza8 het volgende:
maar veel vd theehuizen of belwinkels en die groepjesvorming vind ik al behoorlijk irritant (tja wie niet)
Op mij wel?quote:Op donderdag 21 april 2005 12:31 schreef SCH het volgende:
Ik zit trouwens niet op jou te wachten in utrecht Zaza8
Je hoeft niet te wachten hoor, ik bel wel ff als ik er ben.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:31 schreef SCH het volgende:
Ik zit trouwens niet op jou te wachten in utrecht Zaza8
quote:Op donderdag 21 april 2005 12:37 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Wil je niet een kamer aan me verhuren vanaf Augustus toekomstig
Ik ben rustig, netjes, niet rokend en een toekomstig collega. En ik beloof dat ik nooit meer tegen je in zal gaan op fok![]()
![]()
tegelijkertijd is dat ook de 'charme' van lunetten. ik woon tegen het park aan. wel erg afgelegen, maar daardoor ook rustig. enige nadeel: een kamp in de buurt en in het park hangt ook regelmatig 'schorriemorrie' rondquote:Op donderdag 21 april 2005 12:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar dat is volgens mij juist het probleem van Lunetten. Alles is zo onoverzichtelijk met bosjes en parkeerplaatsen die op binnenterreinen van woonblokken liggen dat dieven en autokrakers behoorlijk ongezien hun werk kunnen doen. M'n broer woonde aan de Fivelingo vlakbij dat zalencentrum en het stationnetje.
Is prima. Gaan we bij Mohammed, Achmed en Fatima langs.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:39 schreef Zaza8 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te wachten hoor, ik bel wel ff als ik er ben.
Ik zoek wel een hulpje in de huishouding.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:46 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor antwoord?
I'll take that as a yes![]()
Die mensen van het kamp vallen ook reuze mee. M'n broer is ooit gebeten door een hond die was losgbroken en van één van de kampbewoners was. De eigenaar van die hond heeft zonder morren de rekening van de dokter en ook nog eens honderd euro voor z'n kapotte broek en de schrik betaaldquote:Op donderdag 21 april 2005 12:41 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
tegelijkertijd is dat ook de 'charme' van lunetten. ik woon tegen het park aan. wel erg afgelegen, maar daardoor ook rustig. enige nadeel: een kamp in de buurt
ja vreemd he. Anders had ie een dikke boete gekregen + was z'n hond afgemaakt.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die mensen van het kamp vallen ook reuze mee. M'n broer is ooit gebeten door een hond die was losgbroken en van één van de kampbewoners was. De eigenaar van die hond heeft zonder morren de rekening van de dokter en ook nog eens honderd euro voor z'n kapotte broek en de schrik betaald
Hoezo dikke boete? M'n broer is nadat hij naar de dokter geweest was gewoon gaan vragen van wie die hond was. Als ie nul op het rekest gekregen had, had hij nooit kunnen bewijzen dat het die hond geweest was.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:50 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
ja vreemd he. Anders had ie een dikke boete gekregen + was z'n hond afgemaakt.
Ik dacht per ongeluk aan de politie.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:53 schreef Scrutinizer het volgende:
Hoezo dikke boete?
Tja mensen met vooroordelen zouden misschien direct naar de politie gegaan zijn omdat ze zelf te schijterig zijn om de eigenaar aan te spreken. In mijn familie zijn we echter niet zo bevooroordeeldquote:Op donderdag 21 april 2005 12:55 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik dacht per ongeluk aan de politie.
Maar dat is in hedendaags Nederland zo achterhaald.
Sorry![]()
Mijn famillie is helaas niet Marokkaansquote:Op donderdag 21 april 2005 12:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tja mensen met vooroordelen zouden misschien direct naar de politie gegaan zijn omdat ze zelf te schijterig zijn om de eigenaar aan te spreken. In mijn familie zijn we echter niet zo bevooroordeeld
Nee, dat is duidelijk. Jij stamt vemoedelijk uit een familie van trollenquote:Op donderdag 21 april 2005 12:59 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Mijn famillie is helaas niet Marokkaans![]()
Wat een goeie grap manquote:Op donderdag 21 april 2005 13:01 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, dat is duidelijk. Jij stamt vemoedelijk uit een familie van trollen
Domplein is leuk als je jong en snel bent, ben je echt uit op iets Volks (á la voorstekamp of zo, dan moet je in Lombok wezen.quote:Op woensdag 20 april 2005 14:32 schreef Zaza8 het volgende:
Zijn er ook nog buurten waar het wel een beetje gezelli/volks is, zonder dat je gelijk een figurant bent in een soort van gangstamovie?
Waar in Utrecht is het oké om te wonen?
Waar zeker niet?
Zuilen is erg volks en de buurvouw let tenminste een beetje op je huis.... en op alle andere dingen die er in de straat gebeurenquote:
Wel jammer dat jij dan net die eerste yup moet zijn...quote:Op woensdag 20 april 2005 16:45 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
Lombok verandert langzaam in een yuppenbuurt
Jullie worden toekomstige collega's?quote:Op donderdag 21 april 2005 12:37 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Wil je niet een kamer aan me verhuren vanaf Augustus toekomstig
Ik ben rustig, netjes, niet rokend en een toekomstig collega. En ik beloof dat ik nooit meer tegen je in zal gaan op fok![]()
![]()
Hij zat toch in de journalistiek/media ?quote:Op donderdag 21 april 2005 13:08 schreef Nolius het volgende:
[..]
Jullie worden toekomstige collega's?
Al die nieuwbouw dan? Dat kunnen onze allochtone medemensen / jan modaal echt niet meer betalen hoor, daar moet je toch wel een vlotte manager voor zijn...quote:Op donderdag 21 april 2005 13:07 schreef Gierewiet het volgende:
[..]
Wel jammer dat jij dan net die eerste yup moet zijn...
Jij ook?quote:Op donderdag 21 april 2005 13:09 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Hij zat toch in de journalistiek/media ?![]()
uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die niet zo meevallen. ik heb op de De Klim, de basisschool, gezet en zat tussen de kampers. niet fijn. ben regelmatig door ze in elkaar getrapt en daar werd dan neits aangedaan omdat de leerkrachten bang voor hun waren. Regelmatig gehoord en meegemaakt dat de leerkrachten bedreigd, of zelfs geslagen, werden. dus misschien kwam jouw broer net een 'goeie' tegen...quote:Op donderdag 21 april 2005 12:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die mensen van het kamp vallen ook reuze mee. M'n broer is ooit gebeten door een hond die was losgbroken en van één van de kampbewoners was. De eigenaar van die hond heeft zonder morren de rekening van de dokter en ook nog eens honderd euro voor z'n kapotte broek en de schrik betaald
Saai en ernstig suburbaanquote:Op donderdag 21 april 2005 13:20 schreef Zaza8 het volgende:
Nieuwegein is ook een optie.
Hoe is het daar?
zou ik niet heengaan. dat is echt een trieste bedoening! dan woon je net-niet in de stad en zo is de sfeer er ook. En wat iedereen zegt over de wijken: het hangt af van je eigen gevoel. Voel jij je ergens prettig, dan is het de goede plek voor jou. Iedere wijk kent zijn problemen.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:20 schreef Zaza8 het volgende:
Hoe is het daar?
quote:Op donderdag 21 april 2005 13:17 schreef goddess-in-heaven het volgende:
uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die niet zo meevallen. ik heb op de De Klim, de basisschool, gezet en zat tussen de kampers. niet fijn. ben regelmatig door ze in elkaar getrapt en daar werd dan neits aangedaan omdat de leerkrachten bang voor hun waren.
Jij bent wel héél tolerant als je regelmatig in elkaar getrapt worden als 'nooit wat gebeurd' beschouwt.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:53 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Maar ik woon er nu 20 jaar (ben er komen wonen toen ik 3 was) en er is nog nooit wat gebeurd bij ons.
Ja, maar dat heeft niets met wonen in een wijk te maken...quote:Op donderdag 21 april 2005 13:36 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
[..]
Jij bent wel héél tolerant als je regelmatig in elkaar getrapt worden als 'nooit wat gebeurd' beschouwt.
Dat klinkt niet echt goed, misschien is het alleen gunstig voor gezinnen dan.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:23 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
zou ik niet heengaan. dat is echt een trieste bedoening! dan woon je net-niet in de stad en zo is de sfeer er ook. En wat iedereen zegt over de wijken: het hangt af van je eigen gevoel. Voel jij je ergens prettig, dan is het de goede plek voor jou. Iedere wijk kent zijn problemen.
Ik dacht dat je school voor journalistiek deed + fokradio?quote:Op donderdag 21 april 2005 13:59 schreef Nolius het volgende:
[..]
Omdat ik ook in de media actief ben
Utrecht wil heel graag de culturele hoofdstad van Nl worden. of dat echt lukt.... Er worden wel veel dingen georganiseerd, iedere maand culturele zondag en tussendoor ook veel evenementen. vooral in de zomer. Maar of Utrecht dat ook echt nodig heeft? Je kan hier heel goed uiteten, op uitgaansgebied wordt ook alles veel leuker. Utrecht zit wel erg in de lift om een echte grote stad te worden. Ik wil hier in ieder geval nooit wegquote:Op donderdag 21 april 2005 14:06 schreef Zaza8 het volgende:
[..]
Dat klinkt niet echt goed, misschien is het alleen gunstig voor gezinnen dan.
In Nijmegen gebeurt niet veel, niet in negatieve zin maar ook niet in positieve zin.
(Vierdaagse en de zomerfeesten zijn wel echt een happening)
Maar ik neem aan dat dat in Utrecht dus andersom geldt o.h.a.
Dat probleem hebben wij ook ja. 1 keer 4e en voor de rest niks.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:45 schreef Takemenow het volgende:
Ik sta nu al bijna 4 jaar ingeschreven voor een huurwoning in Utrecht.... Reageer elke 2 weken op woningen maar nog nooit hoger gekomen als de 5e plaats, meestal zit ik zo rond de 20e plek.![]()
Moeilijk, moeilijk...
Nogmaals, Kanaleneiland is echt helemaal niet zo erg. Het is misschien niet een "gezellige" buurt, door de vele jaren-60 hoogbouw, maar qua leefbaarheid is er niks mis met Kanaleneiland.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:55 schreef lucienne2 het volgende:
alles behalve kanaleneiland is goed te doen
sommige wijken zijn lekker volks, maar nergens is het gevaarlijk/vervelend (in betonbuurt hebben ze opnames gemaakt voor 'probleemwijken' van sbs6, maar er gebeurde helemaal niets, dus hebben ze het niet gebruikt)
Ja eh, zeg het dan goed heh. Mijn stadsiequote:
Het is meer 's avonds uitkijken dat je niet onder een taxi ligt. Die dingen rijden als gekken. Maargoed, dat is sowieso wel het geval in Utrecht.quote:Op donderdag 21 april 2005 15:35 schreef speknek het volgende:
Tolsteeg de gekste.
Tsja Lombok.. toch net wat teveel jonge marokkanen als je het mij vraagt. Overdag is het wel leuk, maar m'n vriendin is 's avonds al eens irritant nageroepen en ik heb het daar niet zo op. Voor de rest is alles dicht bij het centrum goed. Centrum zelf, Pijlsweert, Wijk C?, etc.
Enige waar ik niet zou gaan wonen is Kanaleneiland, Overvecht Noord en ik ben zelf ook niet bepaald kapot van Zuilen. De rest is best te doen.
Het is jammer dat Zuilen zo'n slechte naam heeft. Zuilen Noord-oost is idd bar, maar het deel bij het Julianapark is heel goed te doen hoor! Ik woon er nu een paar maanden en het is er heel rustig, bijna dorps.quote:Op donderdag 21 april 2005 15:35 schreef speknek het volgende:
Enige waar ik niet zou gaan wonen is Kanaleneiland, Overvecht Noord en ik ben zelf ook niet bepaald kapot van Zuilen. De rest is best te doen.
Ja Zuilen ken net inderdaad. Het heeft wel aardige kanten, maar toen ik er laatst een keer doorheen fietste zag ik werkelijk op elke hoek wel een andere groep hangjongeren doen waar ze goed in zijn.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:25 schreef PiperMaru het volgende:
Het is jammer dat Zuilen zo'n slechte naam heeft. Zuilen Noord-oost is idd bar, maar het deel bij het Julianapark is heel goed te doen hoor! Ik woon er nu een paar maanden en het is er heel rustig, bijna dorps.
Wat is er mis met Zuilen? Zuilen wordt steeds beter! Ik woon er al een jaar met plezier en heb nog NOOIT gezeik gehad... dat was toen ik in Woerden woonde wel anders...quote:Op woensdag 20 april 2005 17:56 schreef Fastcruiser het volgende:
Zuilen en Kanaleneiland vermijden. Rest valt wel mee.
quote:
als je antikraak gaat moet je niet miepen over belhuizen enzo... dan hoor je blij te zijn dat het niet leeg staat!quote:Op donderdag 21 april 2005 12:29 schreef Zaza8 het volgende:
Ik ga niet kopen, maar huren of antikraak.
quote:Op donderdag 21 april 2005 13:05 schreef Nolius het volgende:
[..]
Zuilen is erg volks en de buurvouw let tenminste een beetje op je huis.... en op alle andere dingen die er in de straat gebeuren
Ik woon aan de Norbruislaan, nou Noordelijker kan bijna niet en het oosten is hier de woningen aan de vecht... nou daar gebeurt nooit wat hoor...vlgs mij doel jij op gedeelte achter Rokade? hoewel dat toch ook wel mee valt....?quote:Op donderdag 21 april 2005 16:25 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Het is jammer dat Zuilen zo'n slechte naam heeft. Zuilen Noord-oost is idd bar, maar het deel bij het Julianapark is heel goed te doen hoor! Ik woon er nu een paar maanden en het is er heel rustig, bijna dorps.
verkeerde stukjes gefietst waaarschijnlijk...? Ik zie ze echt niet op elke hoek hoor... niet meer of minder dan in het centrum...En van 1 fietsen, kun je toch geen complete beeldvorming maken?quote:Op donderdag 21 april 2005 16:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja Zuilen ken net inderdaad. Het heeft wel aardige kanten, maar toen ik er laatst een keer doorheen fietste zag ik werkelijk op elke hoek wel een andere groep hangjongeren doen waar ze goed in zijn.
Nieuwegein, das nog erger dan Houten. In wezen verschillen de twee plaatsen niet zoveel van elkaar, allebei een grote nieuwbouwwijk. Maar Houten is wat dorpser, hebt niet dat wannabe stad, net niet gevoel zoals in nieuwegein. In CityPlaza voel ik me geheel niet fijn, loop ik liever over hoog Catharijne.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:20 schreef Zaza8 het volgende:
Hoe is het daar?
Ik ken het gevoelquote:Op donderdag 21 april 2005 15:46 schreef SCH het volgende:
Ik vind het altijd machtig om in de Kanaalstraat te komen vanuit het centrum, alsof je een andere wereld binnenfietst.
Same, vooralsnog gaat het goedquote:Op donderdag 21 april 2005 19:46 schreef Avani het volgende:
Hopelijk woon ik binnekort ook in Utrecht.Wel eerst een kamer vinden.
Flatje bij het Wilhelminapark?quote:Op donderdag 21 april 2005 19:39 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel![]()
Woon zelf al mijn hele leven bij het wilhelminapark in een flatje tussen de 1,5 miljoen kostende huizen
heerlijk gedeelte, ook lekker dicht bij de rustige stukken van de grachten, de singels... de 15e eeuwse huisjes.. als ik daar loop voel ik me zo'n echte trotse utregse met hart voor de stadquote:Op donderdag 21 april 2005 15:46 schreef SCH het volgende:Ik voel een Utrecht-reeksje opkomen
Ik vind het altijd machtig om in de Kanaalstraat te komen vanuit het centrum, alsof je een andere wereld binnenfietst.
Ik woon vlakbij het Spoorwegmuseum dat binnenkort weer opengaat en naast dat vreselijke leuke parkje Lepelenburg waar het bij dit weer meteen gezellig is met studenten en kinderen en vechtsporters enz.
Favoriete stukje blijft als de hemel blauw is en ik fiets vanaf de Pausdam onder de achterkant van de Domkerk door.
Blijkbaar woon ik echt in een heel ander Kanaleneiland dan de rest van Fok. Ik ben nog nooit lastiggevallen door 8-jarigen (of anderen in de leeftijdscategorie tot 25 jaar). Het is inderdaad niet de mooiste wijk van Utrecht, maar het is voor starters een van de weinige betaalbare locaties (+/- 12.000 euro/m^2). Ik heb zelf een 4-kamer appartement van 90m^2, met een lekker ruime woonkamer en een ruime slaapkamer. Wat mij betreft mogen ze m'n flat nog wel een paar jaar laten staan, ik ben er in ieder geval best tevreden mee.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:47 schreef releaze het volgende:
in kanaleneiland, vlak achter het winkelcentrum, heb ik ook bijna 2 jaar gewoond op een kamer en ik werd gewoon uitgedaagd door 8 jarigen. freaky als je bedenkt dat daar nog een hele school jongeren achter zit in de leeftijdscategorie tot 25 jaar. kanaleneiland is nog steeds geen pretje, en zal het ook niet snel worden.
(ik hoop dat ze binnenkort eens die flats gaan slopen en er een beetje normale flats/huizen neerzetten.. het helpt soms al zo veel als de wijk er niet verpauperd ghetto uit ziet)
Volgend jaar zit ik ook in Utrecht.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:59 schreef VoreG het volgende:
[..]
Same, vooralsnog gaat het goed
Ouders
Ik neem aan dat je je een factor 10 vergist wat betreft de prijs per m2. Want ruim een miljoen euro is niet bepaald goedkoop voor zo'n flatquote:Op donderdag 21 april 2005 22:36 schreef Chevalric het volgende:
Het is inderdaad niet de mooiste wijk van Utrecht, maar het is voor starters een van de weinige betaalbare locaties (+/- 12.000 euro/m^2). Ik heb zelf een 4-kamer appartement van 90m^2,
Ja, dat blijft toch fantastisch hoe ze daar kan opduikenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:30 schreef dribbel79 het volgende:
ik krijg altijd kippenvel als ik vanaf de mariaplaats naar de Zadelstraat loop...dan draai je de Zadelstraat in en daar staat ze...De Dom...
* dribbel79 zucht
ren je snel terug naar staiway voor een biertje om het ritueel vervolgens te herhalen...
LOL, inderdaad... 1200 per m2 komt meer in de richting, ja...quote:Op donderdag 21 april 2005 23:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je je een factor 10 vergist wat betreft de prijs per m2. Want ruim een miljoen euro is niet bepaald goedkoop voor zo'n flat
hey, ik woon er, daarom kom je toch ook elke keer langsquote:
Ik was vandaag in Groningen voor een theaterwedstrijd. Heb het liedje over de Dom gezongen en heb ze herhaaldelijk gefeliciteerd met hun Martinitoren maar er telkens fijntje bij vermeld dat onze reus net iets hoger is..quote:Op donderdag 21 april 2005 23:30 schreef dribbel79 het volgende:
ik krijg altijd kippenvel als ik vanaf de mariaplaats naar de Zadelstraat loop...dan draai je de Zadelstraat in en daar staat ze...De Dom...
* dribbel79 zucht
ren je snel terug naar staiway voor een biertje om het ritueel vervolgens te herhalen...
Het is iets minder met de inbraken momenteel. De afgelopen 3 jaar is alleen mijn antenne gebroken (toevallig 2 weken geleden) maar inbraken en diefstal is sterk afgenomen hier in Wittevrouwen...klop, klop,klopquote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:22 schreef ButcherBird het volgende:
Heb 4 jaar in Wittevrouwen gewoond, ik vond het daar absoluut. Goede sfeer , zou er zo weer gaan wonen. Wel erg veel autoinbraken , bij mij 3x
.
Prima hoorquote:Op donderdag 21 juli 2005 07:30 schreef DennisMoore het volgende:
En hoe is 't rond station Overvecht?
Tuindorp?quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:29 schreef Naamah het volgende:
De centrumkant van station Overvecht is echt een supermooie wijk!
Dat is voor starters onbetaalbaar.. En naar mijn mening in prijs/kwaliteit verhouding te duur.quote:
En bedankt, he? Ik woon ook in een flat in Kanaleneiland en kom toch weinig tuig tegen hierquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:56 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik woon in hartje Kanaleneiland en heb niet zoveel te klagen. Ga er alleen NIET in een flatje wonen, want dan woon je tussen het tuig. Aangezien al het tuig uit de flats komt en daartussen verzamelt, heb ik het relatief rustig.
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:05 schreef Chevalric het volgende:
[..]
En bedankt, he? Ik woon ook in een flat in Kanaleneiland en kom toch weinig tuig tegen hierMaar ik neem aan dat je de flats in het midden van Kanaleneiland bedoeld, en niet de grotere flats aan de zuidwest kant.
Precies, ik woon in Zuilen op 2 minuten van het Julianapark bij ijssalon Roma in de buurt. Prima wijk, inderdaad rustig en weinig tot geen overlast. Een vriend van mij heeft in Overvecht gewoont (oranje rivierdreef) en dat was opzich ook wel rustig.quote:Op woensdag 20 april 2005 18:20 schreef PiperMaru het volgende:
Als je betaalbaar wilt wonen is het deel van Zuilen bij het Julianapark (Zuilen zuid-west) zeker aan te raden. Veel studenten, veel starters en eigenlijk een heel rustige buurt.
Kanaleneiland zou ik mijden. Overvecht ook, hoewel sommige delen van Overvecht wel goed te doen schijnen te zijn.
Lekker dicht bij het centrumquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:26 schreef Takemenow het volgende:
Ik ga in oktober eindelijk in Utrecht wonen!! Heb een huis gekocht in Transwijk, vlakbij het casino![]()
![]()
![]()
Ik woon zelf ook in hoograven en moet zeggen dat de straat waar ik woon erg netjes vind. Echter iets verderop ziet het er allemaal een stuk minder net uit. Oude slecht onderhoude flats, veel gesloten winkeltje veel rotzooi op straat etc.quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:12 schreef Cliffhanger het volgende:
Collega van mij woont ook in hoograven , hoor er niet altijd goede verhalen over. Ben er zelf ook
paar keer geweest , maar vind het geen mooie buurt.
Bijna goed:quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:27 schreef VoreG het volgende:
Top 3 wijken
Witte Vrouwen
Buiten Witte Vrouwen
Centrum
Ik ook.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:26 schreef Takemenow het volgende:
Ik ga in oktober eindelijk in Utrecht wonen!! Heb een huis gekocht in Transwijk![]()
![]()
Ook in Transwijk? Leuk voor je! Welke straat dan?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik ook..
Hopelijk deze maand de sleutels nog.
Klets niet, man. Met Zuilen is niets mis.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:56 schreef Fastcruiser het volgende:
Zuilen en Kanaleneiland vermijden. Rest valt wel mee.
Sterrewijk is leuk als je van FC Utreg houdt
Als je het kan betalen is Wittevrouwen een heel leuke buurt.
Mooie straat, met fysiopraktijk. Hele goeie fysio's daar.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:33 schreef VoreG het volgende:
Op de Mgr. van de Weteringstraat natuurlijk
En een tandarts als buurmanquote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:20 schreef Tigertje het volgende:
[..]
Mooie straat, met fysiopraktijk. Hele goeie fysio's daar.
Klopt, heb 14 jaar in de Soestdijkstraat gewoond en was echt niks mis mee...verderop (richting Goylaan) is het stukken minderquote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik woon zelf ook in hoograven en moet zeggen dat de straat waar ik woon erg netjes vind. Echter iets verderop ziet het er allemaal een stuk minder net uit. Oude slecht onderhoude flats, veel gesloten winkeltje veel rotzooi op straat etc.
Amersfoort is pas echt ruk. Heb er ook een jaar gewoond en dan is Utrecht de hemel. Kom maar hier hoorquote:Op zondag 18 september 2005 18:54 schreef QyRoZ het volgende:
Ja, hallo. Ik wil ook naar Utrecht verhuizen. Ben Amersfoort na 2 maanden wel weer zat.
ik woon er nu nóg, maar ik ben binnen ongeveer een maand weg daaro! Pauper zooi! het is wel niet zo duur om er te wonen maar er zijn teveel nadelen!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik woon zelf ook in hoograven en moet zeggen dat de straat waar ik woon erg netjes vind. Echter iets verderop ziet het er allemaal een stuk minder net uit. Oude slecht onderhoude flats, veel gesloten winkeltje veel rotzooi op straat etc.
Eenschquote:Op maandag 19 september 2005 13:04 schreef FloggingMolly het volgende:
Top 3 klotewijken
1) Kanaleneiland (Vooral het gebied achter het ziekenhuis/Rijnbaan/Marshallaan)
2) Hoograven (Gebied rond 't Goylaan, wat een verpauperde zooi is dat)
3) Dichterswijk (Het deel rond de PC Hooftstraat)
Misschien zijn er wel slechtere delen, maar dit zijn de slechte delen die ik het best ken.
Het is een vrij grote, drukke laan. Erg breed. Mooie woningen wel, ik ben er vaak geweest omdat m'n ortho daar zat (op nummer 27). Wel veel groen, ligt een beetje aan de rand van zuilen en daardoor is het een wat rustigere plek om te wonen. Volgens mij heb je diverse winkels vlakbij. Je zit vlakbij winkelcentrum Rokade in schaakwijk (AH, bakker, boekhandel en dat soort dingen, klein met alle basics). Verder zitten er nog wat winkels op de Burgemeester van Tuyllkade daar vlakbij. Hoe het met de scholen is daar weet ik dus echt nietquote:Op maandag 19 september 2005 13:14 schreef kantoorslaaf het volgende:
Vraagje voor de Zuilen bewoners (of andere Utrechtenaren)
Hoe is de omgeving rondom de de Muinck Keizerlaan, en wat voor spul zit er op het moment in de pr. Beatrixschool en de pr. Ireneschool???
(heb m'n oog laten vallen op een jaren 30 woning op de de Muinck Keizer maar woon zelf op het moment nog in Den Haag)
Dank voor je reactie.quote:Op maandag 19 september 2005 16:32 schreef TearSong het volgende:
[..]
Het is een vrij grote, drukke laan. Erg breed. Mooie woningen wel, ik ben er vaak geweest omdat m'n ortho daar zat (op nummer 27). Wel veel groen, ligt een beetje aan de rand van zuilen en daardoor is het een wat rustigere plek om te wonen. Volgens mij heb je diverse winkels vlakbij. Je zit vlakbij winkelcentrum Rokade in schaakwijk (AH, bakker, boekhandel en dat soort dingen, klein met alle basics). Verder zitten er nog wat winkels op de Burgemeester van Tuyllkade daar vlakbij. Hoe het met de scholen is daar weet ik dus echt niet
Amersfoort is alleen geschikt als je 2.1 kinderen hebt, Opel Vectra en Golden Retriever. Maar het is wel een mooie stad. Alleen zo saai als de tering.quote:Op maandag 19 september 2005 12:08 schreef speknek het volgende:
Mijn vriendin zegt altijd dat ze later in Amersfoort wil wonen. Omdat het zo'n rustige stad is en mooi en toch dicht bij Utrecht.
Als hardcore deltametropoliet vind ik het niks.
Kuu!quote:Op maandag 19 september 2005 17:13 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Amersfoort is alleen geschikt als je 2.1 kinderen hebt, Opel Vectra en Golden Retriever. Maar het is wel een mooie stad. Alleen zo saai als de tering.
Hee buurmanquote:Op maandag 19 september 2005 14:46 schreef SlaadjeBla het volgende:
Woon in Kanaleneiland bij de Prins Clausbrug. Hier valt het nog wel mee. Ga je meer richting Ouderrijn wordt het slechter en slechter. Ga je richting Ikea valt het ook nog wel mee heb ik het idee.
quote:Op maandag 19 september 2005 13:04 schreef FloggingMolly het volgende:
Ik woon nu 20 jaar (mijn hele leven) in Utrecht, en ik kan me haast niet voorstellen hoe het zou zijn om ergens anders dan in Utrecht te wonen.
Utrecht![]()
Ik bij het Lepelenburgpark, hemelsbreed niet zover - ga je ook naar de AH in de Reigerstraat?quote:
Goh, leuk!quote:Op maandag 19 september 2005 18:42 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Hee buurman
Je hebt helemaal gelijk. Ik woon zelf tussen Ikea en de Prins clausbrug zeg maar. (Bijna) Geen overlast, al bezorgt Domino's momenteel weer niet omdat de bezorgers lastiggevallen werden door hangjongeren.
Neeeeeeeeeeeeeeequote:Op maandag 19 september 2005 19:20 schreef SCH het volgende:
ga je ook naar de AH in de Reigerstraat?
zit er daar ook 1quote:Op maandag 19 september 2005 20:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij gaat naar de Nachtegaalstraat schat, die is voor jou dichterbij.
Ik ga naar de AH in de ehh Jan van Scorelstraat.. die is dichterbij. Soms Reigerstraat want die is tot 10 uur openquote:Op maandag 19 september 2005 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik bij het Lepelenburgpark, hemelsbreed niet zover - ga je ook naar de AH in de Reigerstraat?
Oh natuurlijk - ga je ook lekker zwemmen daaro vlakbij?quote:Op maandag 19 september 2005 20:45 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik ga naar de AH in de ehh Jan van Scorelstraat.. die is dichterbij. Soms Reigerstraat want die is tot 10 uur openIk woon op de UCU campus, oude kromhoutkazerne.
Ja, bijna haaks op je straat en die hebben wel een eigen bakkerij en hij is nog wat groter ook.quote:
Nog nooit gedaan. slecht hequote:Op maandag 19 september 2005 20:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh natuurlijk - ga je ook lekker zwemmen daaro vlakbij?
Ah das mooi, dan heb ik nog warm broodquote:Op maandag 19 september 2005 20:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, bijna haaks op je straat en die hebben wel een eigen bakkerij en hij is nog wat groter ook.
Mag ik mn Opel Vectra en Golden Retriever meenemen?quote:Op maandag 19 september 2005 18:32 schreef innepin het volgende:
[..]
Kuu!Kom maar naar Utreg hoor...
Vroegah wel, nu nooit meer.quote:Op maandag 19 september 2005 20:49 schreef innepin het volgende:
[..]
Nog nooit gedaan. slecht heEn ik ben nog wel dol op zwemmen. Jij wel dan?
Waar ongeveer?quote:Op maandag 19 september 2005 21:06 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
. Ben wel een fantastische studio tegen gekomen op internet,
Same here. Alhoewel we een keer in de top 10 gekomen zijnquote:Op maandag 19 september 2005 20:38 schreef speknek het volgende:
Nou, ik heb me weer voor vier huizen ingeschreven. Overmorgen maar eens kijken hoe laag we met twee mensen en ruim vier jaar wachttijd komen.
ik ben ook erg tevreden over Zuilen!quote:Op maandag 19 september 2005 21:06 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik woon op dit moment in Zuilen. Best te doen, voel me volstrekt veilig als ik 's nachts over straat loop.. Buur dorp van het dorp waar ik vandaan kom voelde ik me onveiliger. Wil nu verhuizen naar een groter stee, en als het een beetje kan weer in Utrecht stad. Ben wel een fantastische studio tegen gekomen op internet, maar die is al weg ben in bang, wanneer ik echt kan reageren.
Wij zijn een keer eerste geweestquote:Op maandag 19 september 2005 23:51 schreef Tania18 het volgende:
Same here. Alhoewel we een keer in de top 10 gekomen zijn![]()
Nog nooit in de Leidse Rijn geweest?quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:57 schreef maniack28 het volgende:
Wordt tijd dat ze eens een keer wat aan die woningnood gaan doen, zat plek in de dorpen rond Utrecht, moeten ze alleen wel gaan bouwen ipv uit hun neus te gaan zitten vreten!
Wel oppassen hoor, Utreg moet wel Utreg blijven. Maak er es geen grotere versie van Amersfoort vanquote:Op maandag 19 september 2005 21:01 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Mag ik mn Opel Vectra en Golden Retriever meenemen?
quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:02 schreef Nolius het volgende:
Is Oog in Al een aardige buurt?
quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:59 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Nog nooit in de Leidse Rijn geweest?![]()
Dat is vlak bij de de Muinck Keizerlaan toch? Ik ga a.s. vrijdag kijken naar een huisje daar.quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:25 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
ik ben ook erg tevreden over Zuilen!
Woon ommenabij Norbruislaan, waar woon jij?
Ik lust alleen bier. Ik ben ook aardig actief bezig. Moet over niet al te lange tijd hier uit.quote:Op woensdag 21 september 2005 09:36 schreef Nolius het volgende:
[..]
Ik ben actief bezig met zoeken. Dus dan kom je straks maar eens een glaasje ranja drinken
voornamelijk wel, maar als je de joseph haydenlaan/lessinglaan oversteekt richting het water is het weer wat minderquote:Op dinsdag 20 september 2005 18:02 schreef Nolius het volgende:
Hier spreekt een pimp-ass niggah from da hood, fo realquote:Op woensdag 21 september 2005 17:15 schreef Quintix het volgende:
Kanaleneiland is een dope buurt, daar kan je goed in Da HooD chillen met al je homies.![]()
Daar bouwen ze geen huisies voor starters die het moeten hebben van huursubsidie omdat ze nog studerenquote:Op dinsdag 20 september 2005 17:59 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Nog nooit in de Leidse Rijn geweest?![]()
Ik woon zeker in da hood mang wat denk je.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:12 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Hier spreekt een pimp-ass niggah from da hood, fo real![]()
Jij woont ook in da hood?
Whehehe.quote:Op zondag 18 september 2005 18:54 schreef QyRoZ het volgende:
Ja, hallo. Ik wil ook naar Utrecht verhuizen. Ben Amersfoort na 2 maanden wel weer zat.
Pijlsweerd is inderdaad een prima buurt! Een van de leukste in Utrecht, vind ik. Alhoewel de straten daar wel hoog scoren op de meest vervuilde wegen:quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:09 schreef zatoichi het volgende:
Pijlsweerd!!
[afbeelding]
Die moet ik nog even op mijn arm tatoëren
Prima volksbuurtje maar de jongeren nemen het langzaam maar zeker over daar. Heb wel zes jaar moeten wachten op mijn arbeiderswoninkie, maar zit er prima nu.
Oh overigens zag ik iemand in dit topic Utrechtenaar schrijven, dan intergreer je dus nooit...
Zekersquote:Op dinsdag 20 september 2005 18:02 schreef Nolius het volgende:
Tussen Tolsteeg en Transwijk bedoel je denk ik?quote:Op zondag 25 september 2005 12:10 schreef Julia_is_lief het volgende:
Rivierenwijk ligt tussen Tolsteeg en Hoograven in.
45m2 + 17m2 (die 17 is onder de 1,50m dus mag je niet meerekenen) voor 500 euro in Witte Vrouwenquote:Op zondag 25 september 2005 12:59 schreef Julia_is_lief het volgende:
Nee, valt wel mee, het merendeel is koop, maar ik woon zelf in een gestoffeerde huur-studio van een particulier (42 m2, gloedjenieuw met dakterras) en betaal 600 all in. Oke, goedkoop is anders, maar dat betaal je in de andere wijken in Utrecht ook snel!
Ja, van die buurt word je ook niet echt vrolijk.quote:Op zondag 25 september 2005 13:30 schreef CherryLips het volgende:
Ik wil ook in de stad zelf wonen![]()
Moet nog minstens 3 jaar wachtenOf nu een kamer aan de Grote Trekdreef nemen. Yay.
Dan reis ik liever heen en weer met de trein. Ik kon ook daar aan de Beneluxlaan gaan wonen maar dat vond ik ook niks eigenlijk. Ik kan volgende zomer als ik afgestudeerd ben terecht in een studentenflat. Lekker op tijdquote:Op zondag 25 september 2005 13:31 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ja, van die buurt word je ook niet echt vrolijk.
Ik woon in 3551 en heb altijd gedacht dat dat Oog in Al wasquote:Op zondag 25 september 2005 12:47 schreef QyRoZ het volgende:
[afbeelding]
Waar de 3527 staat, overkant van de Beneluxlaan t.o.v. Kanaleneiland.
Das ongeveer wel Ondiep ja.quote:Op zondag 25 september 2005 14:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik woon in 3551 en heb altijd gedacht dat dat Oog in Al was![]()
Maar het heeft geen naam...Misschien hoort het bij Ondiep...
![]()
Volgens mij loopt over de Beneluxlaan Weg der VN een prachtige trambaan richting CSquote:Op zondag 25 september 2005 15:20 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Das ongeveer wel Ondiep ja.
Net even door Transwijk gereden, ziet er goed genoeg uit om er te wonen. Heb wel meer in dat soort buurten gewoond, maar dan een stuk crimineler en pauperiger.![]()
Voor mij is vooral de afstand tot CS belangrijk, omdat ik wel in Amersfoort werk.
Het is inderdaad Utrechter, Utrechtenaar wordt door de meeste mensen niet zo gewaardeerd....quote:Op maandag 26 september 2005 09:13 schreef kantoorslaaf het volgende:
Vrijdag huisje gekocht in "3555" (handig die postcodekaart eerder in dit topic). Jaren 30 woning met 143m2 woonoppervlak![]()
Als ik geen "utrechtenaar" mag zeggen, wat is het dan? Utrechter![]()
We kunnen er pas maart/april volgend jaar in, dus nog lekker de tijd om alles voor te bereiden en te dromen![]()
Ik denk niet dat iemand uit Utrecht het erg leuk vind als je hem of haar aanspreekt met een synoniem voor homofiel nee..quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:09 schreef zatoichi het volgende:
Oh overigens zag ik iemand in dit topic Utrechtenaar schrijven, dan intergreer je dus nooit...
Huur/koop?quote:Op maandag 26 september 2005 11:45 schreef QyRoZ het volgende:
Maandag 2 flats kijken in Transwijk.
Het gaat je voor de wind.quote:Op maandag 26 september 2005 22:59 schreef QyRoZ het volgende:
Koop.
Jemig, Kuu, heb je nou nog geen huis in Utrecht? Dat duurt maar en duurt maar...quote:Op dinsdag 27 september 2005 07:48 schreef QyRoZ het volgende:
Rond de 130.000. Drie- en vierkamerhokken. Jaren 60-flats.
Goed dat ik het weet, heb nog zo'n 6 maanden om eraan te wennenquote:Op maandag 26 september 2005 15:56 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Het is inderdaad Utrechter, Utrechtenaar wordt door de meeste mensen niet zo gewaardeerd....
Laat me raden... Loderlaan, van Eysingalaan, van Bijnkershoeklaan en Struykenlaan?quote:Op dinsdag 27 september 2005 07:48 schreef QyRoZ het volgende:
Rond de 130.000. Drie- en vierkamerhokken. Jaren 60-flats.
Check. In twee van die straten ga ik bezichtigen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 16:48 schreef Takemenow het volgende:
[..]
Laat me raden... Loderlaan, van Eysingalaan, van Bijnkershoeklaan en Struykenlaan?![]()
Heb er zelf een huis gekocht waar ik de 7e inga![]()
![]()
![]()
![]()
Schiet niet op hè?quote:Op dinsdag 27 september 2005 08:32 schreef innepin het volgende:
[..]
Jemig, Kuu, heb je nou nog geen huis in Utrecht? Dat duurt maar en duurt maar...
Tzt een Transwijk-meet.quote:Op dinsdag 27 september 2005 16:48 schreef Takemenow het volgende:
Laat me raden... Loderlaan, van Eysingalaan, van Bijnkershoeklaan en Struykenlaan?![]()
Heb er zelf een huis gekocht waar ik de 7e inga![]()
![]()
![]()
![]()
Ga maar lekker in de US of A wonen jij.quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:25 schreef innepin het volgende:
[..]
Joh, bij de tijd dat jij hier gaat wonen ben ik er allang al weer weg
Mag ik eerst nog even afstuderen?quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:32 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ga maar lekker in de US of A wonen jij.
Woon je d'r nou al?quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:40 schreef QyRoZ het volgende:
Hopelijk dit jaar nog.
Over honden weet ik niks, maar ik kan je vertellen dat wij niet eens kliko's hebben, maar gewoon ouderwetse vuilniszakkenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:05 schreef Sprookjesbos het volgende:
Ha, een Utrecht topic. Da's handig!
Een vraagje voor de inwoners van deze mooie stad
* Hoe streng is de gemeente met Kliko's? (mag je ze opleuken, worden ze wel of niet meegenomen als ze een centimeter naast een officiele aanbiedplaats staan etc)
* Hoe streng is de gemeente op het gebied van hondenbeleid? (voornamelijk wat betreft loslopen)
Grappig, een wijk verder (zuilen) heb je wel met kliko's te maken (i.i.g. het stuk waar ik ga wonen)quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Over honden weet ik niks, maar ik kan je vertellen dat wij niet eens kliko's hebben, maar gewoon ouderwetse vuilniszakken![]()
Wijk Ondiep, by the way
Waar in Zuilen dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:37 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Grappig, een wijk verder (zuilen) heb je wel met kliko's te maken (i.i.g. het stuk waar ik ga wonen)
(is dan ook wel een heel huis, met voor- en achtertuin, wellicht dat dat verschil uitmaakt)
Probably.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:37 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Grappig, een wijk verder (zuilen) heb je wel met kliko's te maken (i.i.g. het stuk waar ik ga wonen)
(is dan ook wel een heel huis, met voor- en achtertuin, wellicht dat dat verschil uitmaakt)
De Muinck Keizerlaanquote:
Als je geen tuin hebt is het niet te doen, zo'n ding binnen zetten lijkt me vrij goor. Ik heb in Den Haag een tijdje zo'n groenbak op m'n balkon gehad en dat was al een ramp (stankquote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Probably.Als ze bij ons kliko's zouden gebruiken zou de hele straat vol staan want wij hebben inderdaad geen tuinen.
![]()
Ik schiet niet op. Met dit tempo duurt het wel tot de zomer.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:20 schreef innepin het volgende:
[..]
Woon je d'r nou al?![]()
Als je nou nog even tot de zomer wacht, wil ik best meebetalen als ik er ook mag wonen voor vier jaartjes
Gezellig.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:26 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ik schiet niet op. Met dit tempo duurt het wel tot de zomer.
Jeetje.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:26 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Helaas, dat huis heb ik dan net betrokken.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:26 schreef QyRoZ het volgende:
*schoptquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 07:48 schreef QyRoZ het volgende:
Ik hou voornamelijk mezelf op.
Schopt terugquote:
Ha Overvecht en Tuindorp! Twee plekken waar ik ook heb gewoond, met name Tuindorp is natuurlijk fantastisch. Welke straat heb je gewoond? Ik op de Albrecht Thaerlaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:38 schreef DzjieDub het volgende:
Ow wat een mooi topic, krijg er tranen van in m'n ogen. Ben zelf opgegroeid in 3571, paps & mams wonen er nog steeds, geboren in 3564 <knip>
Ik vind Ondiep wel prima. Wij zitten nog redelijk aan het begin van de Amsterdamsestraatweg (die laatst zo in het nieuws was vanwege belastingfraude & criminele illegalen enzoquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 08:52 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Schopt terug![]()
Hoe is wonen in Ondiep? Hoor vrij veel negatieve dingen over die wijk, maar soms lees je ook over mensen die er voor geen goud meer weg willen. Ken je Zuilen (en dan m.n het gedeelte rond de de Muinck Keizerlaan) een beetje en hoe is dat?
Grappig dat je vaak in de media allerlei negatieve dingen leest over een wijk, terwijl je als je er woont er bijna geen last van hebt. Op zondag boodschappen doen is met de Straatweg zo vlak in de buurt idd geen probleemquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik vind Ondiep wel prima. [.....] Wel handig als je snel nog even een pak melk ofzo moet hebben.
Zuilen ken ik verder niet zo goed, maar het lijkt uiterlijk erg op Ondiep. Er zit in ieder geval een goede Chinees (Juliana) en je zit dicht bij uitvalswegen.
Jep, dat is hem. Het is een Chinees en Japans restaurant, maar het eten is niet van dat 13-in-een-dozijn Chinese voer wat je bij veel andere Chinezen krijgt. Wel iets duurder dan gemiddeld, maar zeer goed dus!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:01 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Grappig dat je vaak in de media allerlei negatieve dingen leest over een wijk, terwijl je als je er woont er bijna geen last van hebt. Op zondag boodschappen doen is met de Straatweg zo vlak in de buurt idd geen probleem![]()
Die goede Chinees is dat die hele grote aan de straatweg, dus nog voorbij het park? (gezien vanuit de stad) (is dat wel een chinees vraag ik me nu af, of een gewoon restaurant)
Ah, die heeft de cursus Klantenbinding 1 gevolgdquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:17 schreef Takemenow het volgende:
Bij mij om de hoek zit ook een goede Chinees (in Transwijk that is)
Ging eerste avond dat ik aan t klussen was met dinnetje wat halen, kregen we gelijk gratis biertje omdat ik nieuw in de wijk benEn het was nog lekker eten ook!
Dinges, hoe heten ze...Orient ofzo? Zit ook bij mij om de hoek.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:17 schreef Takemenow het volgende:
Bij mij om de hoek zit ook een goede Chinees (in Transwijk that is)
Ging eerste avond dat ik aan t klussen was met dinnetje wat halen, kregen we gelijk gratis biertje omdat ik nieuw in de wijk benEn het was nog lekker eten ook!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |