Man, het was een geintjequote:Op woensdag 20 april 2005 17:22 schreef groningerstudent het volgende:
Heb net zelf maar even Google d'er bij gepakt, om vervolgens tot de (niet al te verassende) conclusie te komen dat het filmpje fake is en na de landing is geproduceerd. Zie: http://www.snopes.com/inboxer/hoaxes/moontruth.asp Helaas bestaat moontruth.com niet meer, maar ik ga eens kijken of ik nog ergens een mirror o.i.d. kan vinden voor het verhaal achter de video.
Met het filmpje als argument van tafel geveegd, wil ik nog steeds wel weten wat TheMassive aan inbreng heeft aan andere argumenten...
Ziek binnenzitten helpt niet mee om dingen als cynisme / sarcasme uit posts te filteren, sorry hoor...quote:
Je kunt hier alles verwachten.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:42 schreef kingmob het volgende:
Wil ik net duidelijk maken dat de TS iedereen zit te fucken, verklapt hij het zelf al
Geen haar beter dan die van jou.quote:Op woensdag 20 april 2005 11:13 schreef TheMassive het volgende:
[..]![]()
Nee, de televisie is betrouwbaar. Man, wat een goede argumenten heb jij zeg, klasse!!
Ja, al dat gezijk altijd.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:57 schreef merlin693 het volgende:
wel zielig dat je Houshofer dan zo moest afzijken ! anders had ik de humor er nog van ingezien !
Mja, moet ik mn psych weer opzoekenquote:Op woensdag 20 april 2005 17:57 schreef merlin693 het volgende:
wel zielig dat je Houshofer dan zo moest afzijken ! anders had ik de humor er nog van ingezien !
Is toch geen geheim ... ze hebben er bijvoorbeeld spiegels achtergelaten ... kan je altijd es op googlen ...quote:Op woensdag 20 april 2005 10:32 schreef TheMassive het volgende:
Hoe weet jij dat de amerikanen "massa's meetapparatuur" hebben achtergelaten?? Je bent er zelf geweest, of, en laat me raden, je hebt het van de (geindoctrineerde) media?
Er was toch ook een reclame fimlpje met koeien op de maanquote:Op woensdag 20 april 2005 21:53 schreef Little_Meanie het volgende:
zijn jullie nu allemaal echt zo dom?
dat filmpje werd een aantal jaren geleden gebruikt voor een reclamecampagne voor verzekeringen of zo
quote:Op woensdag 20 april 2005 20:45 schreef db70 het volgende:
eerst dacht ik : "hoe kan iemand zo'n filmpje serieus kan nemen?!!!"
Totdat ik [DIT] zag!!!!
dit vind ik wel degelijk bewijs!!!
Ze zijn op weg naar de command service module..om weer aan te koppelen voor de terugreis. Vanuit die module zijn de foto;s dan ook genomen.quote:Op donderdag 21 april 2005 10:42 schreef MrWilliams het volgende:
wat ik me altijd afvraag is dit:
WIE o WIE heeft de foto's genomen van buiten de capsule. Of het filmpje van het vertrek van de capsule van de maan?
Net zoals deze:
[afbeelding]
hier zijn ze op weg terug naar de aarde, ze zijn al vertrokken van de maan..... maar wie heeft die foto dan gemaakt? de belichting is perfect, het onderwerp is mooi in kaart gebracht en als slagroom op de cake staat de opkomende aarde ook nog eens perfect in het plaatje. bovendien is er geen enkele ster te zien.
please explain
Er was een lander en een moederschip, in een baan om de maan.quote:Op donderdag 21 april 2005 10:42 schreef MrWilliams het volgende:
please explain
Wat een drogreden! Jij en ik kunnen allebei niet weten of men echt op de maan geweest is zoals het ons verteld is. De afgelopen dertig jaar heeft niemand de boel verluld? Er zijn al sinds het begin stemmen geweest die zeiden dat het allemaal in scene is gezet. Anders hadden wij het er nu toch ook niet over?! En zo'n monsterlijk complot had het niet hoeven zijn; een paar man nemen een filmpje op en zenden dit filmpje uit naar de televisiestations in plaats van de live feed. Er zijn best een paar goede argumenten om de authenticiteit van het filmpje van de maanlanding te betwijfelen (waarom wappert die vlag zo hard, terwijl er geen atmosfeer is op de maan?) In de rechtspraak is iemand schuldig als er means, opportunity en motive is, en in dit geval heeft de amerikaanse regering alle drie. Om dus direct de waarde van deze discussie te verwerpen omdat JIJ ervan bent overtuigd dat het allemaal onzin is van conspiracy-nuts (jouw woorden), lijkt me een beetje kort door de bocht.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:10 schreef nietzman het volgende:
De maanlanding is echt om de simpele reden dat het statistisch gezien onmogelijk is dat er in de afgelopen vijendertig jaar nog nooit iemand is geweest die de boel heeft verluld. Zo'n monsterlijk complot, en niemand die zijn mond voorbijpraat? Sure.
punt 1, wat kostte het maken van een film toenertijd?quote:Op donderdag 21 april 2005 14:51 schreef livEliveD het volgende:
Probleem is dat het nogal moeilijk was om in die tijd zo'n film te maken (niet onmogelijk, wel erg duur). Daarnaast heb je een grote cover up nodig en mensen die ervan af weten. Alles lijkt erop te duiden dat ze er echt geweest zijn en zelfs de russen spreken het niet tegen hetgeen je anders wel zou verwachten. Daarnaast is elk enkbaar argument wat ik heb gelezen naar mijn idee voldoende ontkracht.
Meer als de landing echt uitvoeren. Bron: Docuquote:Op donderdag 21 april 2005 15:00 schreef TheMassive het volgende:
punt 1, wat kostte het maken van een film toenertijd?
Oh? Tis volgens mij geen coverup. Bron: User Reduxquote:punt 2, waarom is een coverup hiervan niet mogelijk, maar een coverup van de 9/11 aanslagen wel?
Ze hadden een motief om het juist te ontkrachten. Koude oorlog enzo. Bron: Geschiedenislesquote:punt 3, wie zegt mij dat de russen niet op de hoogte waren en in het complot horen?
quote:Op donderdag 21 april 2005 15:08 schreef livEliveD het volgende:
Oh? Tis volgens mij geen coverup. Bron: User Redux
Die zogenaamde "goede argumenten" zijn gewoon misvattingen van mensen die nooit natuurkunde op school hebben gehad. In dit geval is er geen luchtwrijving, en als je dan lichtelijk met de vlag draait, krijg je een harmonische beweging.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:32 schreef 1.61803399 het volgende:
[..]
. Er zijn best een paar goede argumenten om de authenticiteit van het filmpje van de maanlanding te betwijfelen (waarom wappert die vlag zo hard, terwijl er geen atmosfeer is op de maan?)
Ik zal niet beweren dat ik weet of het wel of niet echt gebeurd is. Maar een beetje kritische houding kan geen kwaad hoor!
Dit is allemaal op relatief kleine afstand van de aarde zelf. De maan is echt niet iets van 'een paar mijlen verderop'.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:59 schreef D.A.A.F. het volgende:
- We hebben wel een ruimtestation boven de aarde hangen
- Zelfs Nederlanders zijn al in de ruimte geweest
- We hebben tig space shuttles zien vertrekken naar de ruimte (en weer zien terugkomen)
Dat zijn wel onbemande vluchten. Daarnaast is de missie naar Mars wel ruim 30 jaar later. Tegenwoordig zijn de materialen en gebruikte technologie veel beter, lichter (elke gram is er 1) en betrouwbaarder. Hoewel... missers zijn er ook geweest.quote:- We hebben karretjes op mars (een stuk of wat)
- We hebben foto's van mars
Appolo 13 is bijna fataal afgelopen..En het heelal is nogal onvriendelijk voor ons mensen en onze apparatuur.quote:hoe kan het dat jaren later missies mislukken die vergeleken bij de maanlanding een eitje zijn?
Dat wordt beweerd inderdaad. Of het daadwerkelijk zo is, kan vrijwel niemand bewijzen.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:41 schreef Laton het volgende:
Men beweerd 6x geweest te zijn.
Klopt. Het heelal is zeer onvriendelijk voor de mens en gevoelige electronica.quote:Appolo 13 is bijna fataal afgelopen..En het heelal is nogal onvriendelijk voor ons mensen en onze apparatuur.
De geiger teller in de Explorer 1 ging toch wel mooi naar z'n grootje door teveel straling toen deze door de eerste "Van Allen belt" werd gestuurd. De Explorer 3 leverde uiteindelijk wel bruikbare gegevens op.quote:Je stralingsverhaal is een broodje aap
De g-krachten in de space shuttle komen meestal niet boven 3G (daar ging het om). Hoe dat met die ouwe krengen is, weet ik niet. Als je met 3G al vlekken ziet, heb je wel een erg slecht getrainde crew aan boord.quote:Die vlekken komen van de G krachten.
Het ding staat op de grond, dus impact is er wel (hoe klein ook).quote:Er is geen krater onder de lunar lander omdat er geen impact was.
Te moeilijk om goed uit te leggen voor mij In ieder geval, als je de schaduwen en dergelijke bekijkt, zie je zaken die op z'n minst verdacht zijn (afkomstig van meerdere lichtbronnen).quote:Die ijzersterke argumenten tegen de foto;s die geef je niet.
mwah... je hebt me nog steeds niet overtuigdquote:Ik neem je van alles kwalijk. Vooral het feit dat je je mening baseerd op niet onderbouwde stellingen die ik met 1 sec google onderuit kan halen.
heel veel invloeden van het heelal kunnen we goed voorspellen en ons tegen wapenen. Dat er ongelukken gebeuren heeft meestal te maken met het gebruik van high-tech materialen (of juist oude), die gewoon kapot gaan. Net zoals je auto kapot kan gaan. Alleen in de ruimtevaart is het dan iets duurderquote:Op donderdag 21 april 2005 22:44 schreef MSXUser het volgende:
Klopt. Het heelal is zeer onvriendelijk voor de mens en gevoelige electronica.
Waarschijnlijk te maken met zonneuitbarstingen, die zorgen voor veel straling. Maar deze redelijk te voorspellen en je kunt je er goed tegen beschermen (en een klein beetje extra straling is echt niet gelijk dodelijk).quote:De geiger teller in de Explorer 1 ging toch wel mooi naar z'n grootje door teveel straling toen deze door de eerste "Van Allen belt" werd gestuurd. De Explorer 3 leverde uiteindelijk wel bruikbare gegevens op.
Hier ga je aardig de fout in. De spaceshuttles zijn helemaal niet gebruikt voor de maanlanding, sterker nog ze bestaan 'pas' sinds 1981. De g-krachten in de Apollo raketten zijn drie keer zo hoog: 9 G. Net tegen de max aan van wat mensen kunnen hebben. Dan zijn vlekken niet zo gekquote:De g-krachten in de space shuttle komen meestal niet boven 3G (daar ging het om). Hoe dat met die ouwe krengen is, weet ik niet. Als je met 3G al vlekken ziet, heb je wel een erg slecht getrainde crew aan boord.
tja, kleine impacten hoeven geen krater achter te latenquote:Het ding staat op de grond, dus impact is er wel (hoe klein ook).
verdacht, maar ook vaak genoeg weerlegd.quote:Te moeilijk om goed uit te leggen voor mij In ieder geval, als je de schaduwen en dergelijke bekijkt, zie je zaken die op z'n minst verdacht zijn (afkomstig van meerdere lichtbronnen).
quote:Op donderdag 21 april 2005 15:32 schreef MDF het volgende:
Hier 2 sites die interessante feiten naar voren brengen.
http://aulis.com/skeleton.html
http://www.ufos-aliens.co.uk/cosmicapollo.html
Hoop complot, geen bewijzen. Idem voor deze:quote:24) Another overlooked intriguing fact is that NASA launched the TETR-A satellite just months before the first lunar mission. The proclaimed purpose was to simulate transmissions coming from the moon so that the Houston ground crews (all those employees sitting behind computer screens at Mission Control) could "rehearse" the first moon landing. In other words, though NASA claimed that the satellite crashed shortly before the first lunar mission (a misinformation lie), its real purpose was to relay voice, fuel consumption, altitude, and telemetry data as if the transmissions were coming from an Apollo spacecraft as it neared the moon. Very few NASA employees knew the truth because they believed that the computer and television data they were receiving was the genuine article. Merely a hundred or so knew what was really going on; not tens of thousands as it might first appear.
De straling zien. Ergens vermoed ik toch dat dit metaforisch bedoeld was. Ben namelijk erg benieuwd of datgene wat ze gezien hebben ook echt straling was, of misschien toch iets anders.quote:25) In 1998, the Space Shuttle flew to one of its highest altitudes ever, three hundred and fifty miles, hundreds of miles below merely the beginning of the Van Allen Radiation Belts. Inside of their shielding, superior to that which the Apollo astronauts possessed, the shuttle astronauts reported being able to "see" the radiation with their eyes closed penetrating their shielding as well as the retinas of their closed eyes. For a dental x-ray on Earth which lasts 1/100th of a second we wear a 1/4 inch lead vest. Imagine what it would be like to endure several hours of radiation that you can see with your eyes closed from hundreds of miles away with 1/8 of an inch of aluminium shielding!
Het lijkt net de FP, zulke sensatiebeluste kreten....quote:26) The Apollo 1 fire of January 27, 1967, killed what would have been the first crew to walk on the Moon just days after the commander, Gus Grissom, held an unapproved press conference complaining that they were at least ten years, not two, from reaching the Moon.
[...]
Mên, wat heb ik me vermaakt. Als ik morgen tijd heb zal ik hem eens even gaan mailen (als ik een mailadres kan vinden, tenminste). Hopelijk is ie nog steeds bereikbaar, want de site is al twee jaar niet meer geupdate.quote:Some of the Eleven Apollo astronauts had non space related fatal accidents within a twenty two month period of one another, the odds of this happening are 1 in 10,000...coincidence?
* James B. Irwin (Apollo 15) resigned from NASA and the Air Force on July 1, 1972.
* Don F. Eisele (Apollo 7) resigned from NASA and from the Air Force in June 1972.
* Stewart Allen Roosa (Apollo 14) resigned from NASA and retired from the Air Force in February 1976.
* Swigert resigned from NASA in 1977
Why did they all resign from the 'successful' Apollo Program?
Ho ho! Als er één kick-ass raket is geweest, dan is het wel de Saturnus V. Apollo 12 werd zelfs twee keer door de bliksem getroffen en bleef gewoon doorvliegen - dat zie ik de Ariane 5 of de STS niet doen zonder te crashen...quote:Op donderdag 21 april 2005 20:23 schreef MSXUser het volgende:
Tegenwoordig zijn de materialen en gebruikte technologie veel beter, lichter (elke gram is er 1) en betrouwbaarder. Hoewel... missers zijn er ook geweest.
Oh?quote:Op donderdag 21 april 2005 16:31 schreef TheMassive het volgende:
Wacht effe, volgens velen hier op TRU zit de usa zelf achter de 9/11 aanslagen, en dus is het een coverup.
Okay, fair enough. Ben er geen expert, dus die zou kunnen. Vond hem misschien wat verdacht door die andere twee die er naast stonden...quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:02 schreef Phooka het volgende:
Over die straling: je 'ziet' idd. de protonen en elektronen die inslaan op je netvlies/zenuwcellen.
D'r zijn ook relatief veel astronauten die aan leukemie/kanker doodgaan. (Hoewel de eerste astronauten af en toe ook wel de neiging hebben om te overlijden aan een teveel aan testosteron)
waar dan ?quote:Over die straling: je 'ziet' idd. de protonen en elektronen die inslaan op je netvlies/zenuwcellen.
Bliksem op de STS..... een stuk shuimrubber is al genoeg.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:57 schreef Phooka het volgende:
[..]
Ho ho! Als er één kick-ass raket is geweest, dan is het wel de Saturnus V. Apollo 12 werd zelfs twee keer door de bliksem getroffen en bleef gewoon doorvliegen - dat zie ik de Ariane 5 of de STS niet doen zonder te crashen...
[afbeelding]
En nog een lekkere wazige van de inslag onderweg naar boven:
[afbeelding]
Dat gedeelte ging over een veel latere vlucht in een space shuttle. Daarom had ik ook 'Hoe dat met die ouwe krengen is, weet ik niet.' in de betreffende tekst gezet. De luitjes in de Apollo hebben hier naar mijn weten nooit melding van gemaakt. Wanneer ik er tijd voor heb, zal ik kijken of ik dat nog ergens boven water kan krijgen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:18 schreef kepler het volgende:
Hier ga je aardig de fout in. De spaceshuttles zijn helemaal niet gebruikt voor de maanlanding, sterker nog ze bestaan 'pas' sinds 1981. De g-krachten in de Apollo raketten zijn drie keer zo hoog: 9 G. Net tegen de max aan van wat mensen kunnen hebben. Dan zijn vlekken niet zo gek
Protonen en elektronen zien die op je netvlies inslaan?quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:02 schreef Phooka het volgende:
Over die straling: je 'ziet' idd. de protonen en elektronen die inslaan op je netvlies/zenuwcellen.
D'r zijn ook relatief veel astronauten die aan leukemie/kanker doodgaan. (Hoewel de eerste astronauten af en toe ook wel de neiging hebben om te overlijden aan een teveel aan testosteron)
Ach, een beetje stoken af en toe is best leukquote:
aha op die manier, ben benieuwdquote:Op vrijdag 22 april 2005 07:46 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Dat gedeelte ging over een veel latere vlucht in een space shuttle. Daarom had ik ook 'Hoe dat met die ouwe krengen is, weet ik niet.' in de betreffende tekst gezet. De luitjes in de Apollo hebben hier naar mijn weten nooit melding van gemaakt. Wanneer ik er tijd voor heb, zal ik kijken of ik dat nog ergens boven water kan krijgen.
Wel, de inslag van een proton met hoge energie zorgt voor een regen van geladen deeltjes in de receptor of de eerste zenuwcel in de keten, die daardoor wordt gestimuleerd om te vuren - je 'ziet' dan min of meer een witte flits. Hetzelfde gebeurt met remote-sensing satellieten als er een proton door de detector van de camera vliegt.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:10 schreef Haushofer het volgende:
Protonen en elektronen zien die op je netvlies inslaan?Hoe zou je dat moeten zien dan?
Hé, de g-krachten tijdens de lancering van de Saturn V komen toch niet boevn de 4 g voor de normale lancering, en tot maximaal 6,5 g als de Launch Escape System wordt gebruikt?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:18 schreef kepler het volgende:De g-krachten in de Apollo raketten zijn drie keer zo hoog: 9 G. Net tegen de max aan van wat mensen kunnen hebben. Dan zijn vlekken niet zo gek
vroeger in het begin van de bemande ruimtevaart haalden ze 9gquote:Op vrijdag 22 april 2005 13:57 schreef Phooka het volgende:
[..]
Hé, de g-krachten tijdens de lancering van de Saturn V komen toch niet boevn de 4 g voor de normale lancering, en tot maximaal 6,5 g als de Launch Escape System wordt gebruikt?
Volgens mij is dat tijdens re-entry, maar niet tijdens de lancering...quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:27 schreef kepler het volgende:
vroeger in het begin van de bemande ruimtevaart haalden ze 9g
Helaas kan ik het betreffende nieuwsbericht niet meer terugvinden (alleen de tekst op een aantal wazige sites, niet de beelden)quote:
nu gaat het meer richting een WFL discussie, ook interessantquote:Op vrijdag 22 april 2005 21:57 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Helaas kan ik het betreffende nieuwsbericht niet meer terugvinden (alleen de tekst op een aantal wazige sites, niet de beelden)
Misschien is dit wel interessant: http://www.cnn.com/TECH/space/9812/08/radiation.belts/index.html ... een nieuwe kijk op de Van Allen belt. Natuurlijk moeten we er wel rekening mee houden dat de electronica van 35 jaar geleden een stuk minder gevoelig was voor statische en EM invloeden. Neemt niet weg, dat het daarboven toch stukken gevaarlijker blijkt dan eerst werd gedacht.
De vraag kun je ook stellen als: "Waarom heeft Rusland nooit een 'antwoord' gegeven op de maanmissies?'quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:36 schreef kepler het volgende:
back on topic: stel dat het waar was geweest waarom heeft rusland dan bepaalde personen niet heel veel geld geboden om de waarheid te vertellen?
omdat het een wedloop was, gewoon op prestige. Op dat moment ging het alleen maar om de eer (en het aanzien tegenover de rest van wereld). Op dat moment was er niet veel geld te verdienen op de maanquote:Op vrijdag 22 april 2005 22:40 schreef MSXUser het volgende:
[..]
De vraag kun je ook stellen als: "Waarom heeft Rusland nooit een 'antwoord' gegeven op de maanmissies?'
Immers, hun kennis over de ruimte overtrof die van de Amerikanen op vrijwel alle fronten.
Wat voor antwoord? De eer was reeds naar de Amerikanen gegaan. Landen op Mars? Onmogelijk, zeker toen. Een man meer op de maan? Leuk maar toch niet hetzelfde. Ze hebben verloren, simple as thatquote:Op vrijdag 22 april 2005 22:40 schreef MSXUser het volgende:
De vraag kun je ook stellen als: "Waarom heeft Rusland nooit een 'antwoord' gegeven op de maanmissies?'
Immers, hun kennis over de ruimte overtrof die van de Amerikanen op vrijwel alle fronten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |