abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26362085
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 23:22 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Rellen = gevaarlijk, en hij kickt erop om het gevaarlijkste gebied van Peru te hebben overleefd.

Ik ben het met Erasmusch eens dat ik het woord schijnheilig in deze niet had moeten gebruiken. Taalkundig foutje.
[..]
Dat gevaarlijke sloeg niet op het rellen, maar eerder op het feit dat hij daar als "gringo" nogal wat kans loopt om beroofd te worden. Verder is dat stadion bij lange na niet de gevaarlijkste plek van Peru natuurlijk. Dat gevaarlijk ging over die beroving, hij raakte daar zijn GSM kwijt als ik het goed heb, niet over rellen en rondvliegende stenen.
quote:
Dan zijn we het toch eens?
Wat mij betreft zijn uitsupporters gewoon welkom, daar zijn we het vast wel over eens.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26362984
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 23:13 schreef Staanplaats het volgende:
Wat een eng volk daar in dat hoge noorden zeg.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr............................
pi_26363987
quote:
Diego heeft zelf al eerder in dit topic moeten toegeven dat ze het in Arg ook niet altijd onder controle hebben. Ook al denkt hij van wel.
Quote?
quote:
Verder is dat stadion bij lange na niet de gevaarlijkste plek van Peru natuurlijk
Je hebt niet goed rond gekeken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26364117
quote:
Met andere woorden, ik beweer nergens dat Diego actief meedoet aan rellen, ik beweer alleen dat hij er ergens wel 'iets' mee heeft
En wat is je punt nu?
quote:
Schijnheilig is misschien niet het juiste woord van MP, maar Diego mag zich wel ff verdiepen in de stof voor ie gaat roepen om uitsupporters-verboden
Heb ik gedaan. Mag ik nu weer meedoen?
quote:
Puur alleen vanwege zijn anti-ajax gevoelens vindt hij het ok om de ajaxsupporters te weren.
Nee omdat ze altijd voor problemen zorgen. Ik noem de Toekomst, Staafincident, agelopen zondag, Beverwijk, bekerwedstrijd tegen Utrecht etc,etc. Verder hebben ze een burgemeester die een vak terugstuurt(Utrecht) of ME' ers buitengewoon geweld laat gebruken om supporters het vak uit te slaan(Feyenoord)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26364386
quote:
Op woensdag 20 april 2005 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Quote?
Je zoekt die discussie van 24 uur geleden maar lekker zelf op. Over het verbieden van uitsupporters oa.
quote:
Op woensdag 20 april 2005 00:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]

Heb ik gedaan. Mag ik nu weer meedoen?
Zo lang je niet meer van dit soort onzin verkondigt:
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Want mensen die buiten de combi om reizen zijn niet zo´n groot probleem
quote:
Op maandag 18 april 2005 01:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder reist natuurlijk maar een fractie mee en kun je die dingen ook aanpakken door bijvoorbeeld mensen met een ander shirtje of sjaaltje aan niet binnen te laten, door verkopen aan te pakken, het niet mogelijk maken van een vrije verkoop zonder CC of meer van dat soort redenen
pi_26364501
Wat is er onzin aan?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 april 2005 @ 09:28:28 #207
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_26368013
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:07 schreef SCH het volgende:
Ik krijg echt jeuk van al die mensen die het altijd maar voor de relschoppers opnemen en het aan anderen willen wijten. Ook in dat geval wat jij beschrijft lag het natuurlijk niet aan de politie. De politie heeft daar fouten gemaakt maar heeft niet gezegd: wilt u alstublieft de tl-buizen van deze trein vernielen. Het punt is dat geweld en agressie gewoon nogal gewoon wordt gevonden, ook door veel users hier. Die praten dat goed of vergoeilijken het op zijn minst en wijzen vooral naar anderen terwijl het probleem bij de supporters begint. Dus laten we het daar over hebben.
Nog maar een keertje dan ...

Om een meer filosofische discussie aan te gaan: in hoeverre is vrije wil een illusie. Er zijn talloze expirimenten gedaan waarbij de kracht van de vrije wel toch aardig gerelativeerd kan worden. Hetgeen dan ook weer persoons afhankelijk is.

Stel je het een groep van 800 mensen die enigszins opgewonden zijn (adrenaline peil wat hoger dan normaal bijvoorbeeld omdat er een spannende wedstrijd voor de boeg is). Die stop je in een trein (relatief weinig persoonlijke ruimte) en laat die trein 500 meter voor het eindpunt 40 minuten wachten in "vijandelijk gebied" (trein wordt belaagd) en geeft geen informatie. En blijft geen informatie geven. Dat frustreert. Dan maakt het niet uit of iemand een voetbal fan is of niet, maardan zal zeker een deel van zo'n groep hun frustraties uiten. Die gaat iets doen met dat machteloze gevoel - waarbij zij niet kunnen doen en het adrenaline peilmaar blijft stijgen in dergelijk omstandigheden. Dat heeft weinig met voetbal vandalisme te maken maar veel meer met de menselijke natuur (er zijn tal van psychologische expirimenten die dat principe aantonen).

Daarnaast als in een deel van de trein de boel gesloopt wordt kan je daar in het andere deel van de trein bar weinig aan doen.
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:07 schreef SCH het volgende:
Bij Heerenveen gebeurt er vrijwel nooit wat en dat heeft voor een heel groot deel met de club en de sociale controle en de regulering en de strakke maatregelen te maken. Dat is een samenspel tussen al die partijen en er zijn meer clubs die daar in slagen. Dat heeft niks met de omvang van de supportersschare te maken maar alles met hoe belangrijk je het als supporters en club vindt dat er geen ongein gebeurt.
Dat heeft ook met zelf-selectie te maken. Voor veel personen is het kiezen van een club een keuze. Mensen die van meer gemoedelijk houden kiezen eerder voor H'veen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_26368644
Leuk al die standpunten vanuit het Ajax perspectief.

Verbaasde me al eerder dat vooral Ajaxieden zich aangesproken voelen. Even ter verduidelijking, was de trein ook zo ver gesloopt als Feyenoord supporters de trein niet aan hadden gevallen?(Waarschijnlijk niet).

En voor DOC hoe ga je het gedrag van de feyenoord supporters verklaren? Niet opgesloten, kunnen gewoon richting stadion. Maar nee ze moeten een trein aanvallen. Misschien was er ook veel minder gebeurd als Feyenoord supporters zich gedragen hadden??

Hooligan gedrag moet gewoon opzich veel harder aangepakt worden.

Ik pleit dan ook voor hardere aanpak van de "Hooligans/relnichten". Ook verbaas ik me soms hoe de ME/politie de zaken behandeld. rond de wedstrijden. Je kan soms van te voren al voorspellen dat het fout gaat puur hoe de ME/politie zaken regeld.

Ik denk dat er nog veel voor verbetering vatbaar is. En overdreven reacties als wedstrijden zonder uitpubliek helemaal niet nodig is.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 april 2005 @ 12:27:35 #209
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_26371469
quote:
Op woensdag 20 april 2005 10:10 schreef Positive_Thinking het volgende:
Leuk al die standpunten vanuit het Ajax perspectief.

Verbaasde me al eerder dat vooral Ajaxieden zich aangesproken voelen. Even ter verduidelijking, was de trein ook zo ver gesloopt als Feyenoord supporters de trein niet aan hadden gevallen?(Waarschijnlijk niet).

En voor DOC hoe ga je het gedrag van de feyenoord supporters verklaren? Niet opgesloten, kunnen gewoon richting stadion. Maar nee ze moeten een trein aanvallen. Misschien was er ook veel minder gebeurd als Feyenoord supporters zich gedragen hadden??
Het is zeer wel mogelijk dat de trein ook schade had ondervonden als-ie niet was aangevallen (mede afhankelijk waar-ie stil zou staan en hoelveel informatie verder gegeven zou zijn) hoewel ik denk dat het dan minder geweest zou zijn.

Het gedrag van de F'noord supporters - zeker voor de wedstrijd - kan ik niet "verklaren". Dat is imho dan ook schandaliger (maar goed, ik zou heel goed gebiased kunnen zijn).
quote:
Op woensdag 20 april 2005 10:10 schreef Positive_Thinking het volgende:
Ik pleit dan ook voor hardere aanpak van de "Hooligans/relnichten". Ook verbaas ik me soms hoe de ME/politie de zaken behandeld. rond de wedstrijden. Je kan soms van te voren al voorspellen dat het fout gaat puur hoe de ME/politie zaken regeld.

Ik denk dat er nog veel voor verbetering vatbaar is. En overdreven reacties als wedstrijden zonder uitpubliek helemaal niet nodig is.
Inderdaad
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_26375450
quote:
Op woensdag 20 april 2005 09:28 schreef Doc het volgende:
Dat heeft ook met zelf-selectie te maken. Voor veel personen is het kiezen van een club een keuze. Mensen die van meer gemoedelijk houden kiezen eerder voor H'veen.
Die redenering snap ik niet. Alsof er een andere keuze zou zijn dan gemoedelijk. Wat zie je als andere mogelijkheden dan: iets in de sfeer van agressief en gewelddadig? Het gedrag van het Heerenveenpubliek moet het gedrag van de voetbalsupporters zijn, en niet anders. En dat is niet saai en duf en weet ik het allemaal, dat is fanatiek en betrokken zonder agressieve luitjes op te roepen. Er zijn genoeg andere clubs die dat ook kunnen dus de clubs en supporterschares die er nu mee de mist in gaan zorgen maar dat het verandert en anders zitten ze maar op de blaren, dus geen publiek meer mee naar uitwedstrijden o.a.
  Moderator woensdag 20 april 2005 @ 19:29:59 #211
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_26383041
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 23:11 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Dat kan al jaren hoor
dat zagen we maar weer is afgelopen zondag
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_26393993
BD dit keer

Extra maatregelen bij Willem II-Ajax
van onze verslaggevers

Woensdag 20 april 2005 - Supporters van Ajax mogen morgen alleen met een zogenoemde buscombiregeling naar de bekerwedstrijd Willem II-Ajax reizen. Dat maakte burgemeester R. Vreeman van Tilburg gisteren bekend.

Den Bosch/Tilburg

Vreeman nam de maatregel voor de halve finalewedstrijd naar aanleiding van de rellen bij Feyenoord-Ajax van afgelopen zondag. De afgelopen jaren mochten supporters van Ajax met de auto naar Tilburg komen. Door de Ajax-supporters per bus naar Tilburg te laten reizen, denkt de gemeente de supportersgroepen goed gescheiden te kunnen houden.
Voor de wedstrijd wordt tevens extra politie ingezet. Ook is de lokale driehoek van korpsbeheerder, Openbaar Ministerie en politie aanwezig om meteen te kunnen ingrijpen bij eventuele ongeregeldheden. Voor het bekerduel zijn nog een kleine duizend kaarten te koop. Inmiddels zijn al 13.800 tickets verkocht. Willem II heeft besloten de kassa’s gesloten te houden op de wedstrijddag. Ook kunnen clubcardhouders en seizoenkaarthouders nog maar één in plaats van maximaal drie kaarten per persoon kopen. „Op die manier willen we voorkomen dat kaarten worden doorverkocht aan mensen uit Amsterdam“, licht woordvoerder René Vermetten van Willem II toe.
Willem II heeft Ajax 800 kaarten aangeboden voor het uitvak. De betaald voetbalclub vreest dat die nu door de maatregelen van het Tilburgse college van B. en W. niet alle worden verkocht. Woordvoerder Vermetten: „Vanuit het oogpunt van de burgemeester kunnen we deze maatregel best begrijpen. Aan de andere kant hebben Ajax-supporters de laatste jaren in Tilburg een heel goede naam opgebouwd.“
Willem II is overigens tegen een verbod voor supporters om uitwedstrijden te bezoeken. Na de rellen van zondag werd dit voor risicowedstrijden al voorgesteld door de politieke partijen CDA en PvdA.

Discussie

Wat FC Den Bosch betreft mag het voorstel nog verder gaan. „Wij willen de discussie aangaan om álle wedstrijden zonder supporters van de bezoekende club te laten spelen, dus niet alleen bij risicowedstrijden“, stelt algemeen manager B. Bolman.
„Je straft dan misschien een hoop goede supporters, maar als je weet wat een club aan ellende moet doormaken om uitsupporters goed te ontvangen. En ook om de eigen supporters naar uitwedstrijden te vervoeren. Daar word je akelig van. Alleen al van de kosten voor veiligheidsmaatregelen.“
Op veel steun hoeft FC Den Bosch niet te rekenen bij andere clubs. Zo laten ook PSV, RKC Waalwijk en NAC weten tegen dat idee te zijn. „Toch gaan we graag de discussie aan“, aldus Bolman.
Bij RKC Waalwijk bijvoorbeeld hebben ze bijna nooit te maken met excessen van suppporters. Algemeen directeur Marcel Brands: „En dan is het niet gepast om fans te weren. Als er sprake is van misdragingen zoals afgelopen zondag rondom Feyenoord - Ajax moet er keihard worden gestraft. Ik kan me voorstellen dat ze bij Feyenoord geen Ajax-fans meer binnen willen hebben.“
Bolman van FC Den Bosch is na de rellen op vrijdag 18 maart, bij de uitwedstrijd FC Den Bosch – Roda JC, zwaar teleurgesteld in de supporters. „Sindsdien ben ik bijna alleen maar bezig geweest met de nasleep van die rellen. Daar baal ik goed van.“

Stadionverboden

Den Bosch schreef na de rellen op 18 maart 27 stadionverboden uit. Daar zijn er tijdens de laatste twee thuiswedstrijden twee bijgekomen. Daarbij ging het om supporters die bij de ingang herkend werden als raddraaiers. Inmiddels zijn ook twee stadionverboden ingetrokken. Die bewuste personen konden aantonen dat zij niet aanwezig waren ten tijde van de rellen. Een van hen bleek zelfs in New York te zijn op die datum.
Bolman: „Bij hen was sprake van persoonsverwisseling.“ Komende maandag krijgt FC Den Bosch bezoek van staatssecretaris C. Ross-Van Dorp van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Zij komt langs op uitnodiging van het bestuur en zal zich bij deze gelegenheid laten informeren over onder meer preventieprojecten rond supportersgeweld. Foto Harmen de Jong/GPD
pi_26394024
21 april: Brieven opperkakkerlak lekken uit

De website van de Onafhankelijke Fanclub Ajax meldt in het bezit te zijn gekomen van officiële brieven van opperkakkerlak Opstelten. Het betreft een 'verslag' van afgelopen zondag. Proest. Lees en oordeel zelf.

http://dapprestrijders.nl/vliegenthart.pdf
http://dapprestrijders.nl/commissie.pdf

slettebak [@] gmail.com
pi_26435843
Sportwereld, woensdag 20 april 2005

Joop Atsma mag wel eens wat terugdoen voor het voetbal

Chris van Nijnatten

Liever had ik het hier over voetbal gehad, maar dat kan even niet. Het moet hier vandaag gaan over J.J. Atsma. Deze man zit voor het CDA in de Tweede Kamer. Hij heet Joop, is geboren, getogen en nog steeds woonachtig in Surhuisterveen. Zijn hele verdere levensloop staat, voor wie het interesseert, op http://www.tweedekamer.nl.

Het blijkt de levensloop van het personage drs. Mallebrootje. Deze Mallebrootje is bedacht door de beste columnist van Nederland, Remco Campert. Elke keer als hij op de voorpagina van De Volkskrant opduikt, herkennen ijdele Kamerleden zich in Mallebrootje. Atsma ís Mallebrootje.

Atsma blijkt nog een oud-collega ook. Voor hij in 1998 Kamerlid werd, was hij journalist bij achtereenvolgens het Algemeen Nederlands Persbureau, de NOS, het Friesch Dagblad, het Nieuwsblad van het Noorden en Omroep Friesland. Hij was ook nog p.r.-adviseur en directeur/eigenaar van het p.r.- en organisatiebureau J. Atsma. Naar verluidt liquideerde Atsma zijn bureau in 1998, waarschijnlijk omdat het niet te combineren viel met zijn werkzaamheden als Kamerlid.

Ik vraag me af of deze liquidatie ook werkelijk heeft plaatsgehad. Volgens mij is Atsma vrolijk verder gegaan met het organiseren van public relations en is de heer J.J. Atsma zijn belangrijkste klant. Vooral als er in het voetbal wat gebeurt, is de wielerliefhebber Atsma er als de kippen bij om er wat van te vinden. Daarbij wordt hij op bijzonder vriendelijke wijze geholpen door zijn beroepsgenoten van weleer. Ik denk namelijk dat er geen enkele redactie in Nederland is waar men niet beschikt over het telefoonnummer van ons Fries Kamerlid.

De irritatie over Atsma is om mij heen vrij hevig. Hij komt altijd met dezelfde afgekloven standpunten. Nooit heeft iemand hem horen zeggen dat, om maar eens wat te noemen, de eredivisie jaarlijks gezamenlijk ruim 11 miljoen euro uitgeeft aan de beveiliging in en om de stadions. Dat scoort namelijk niet.

Maar is er een aan voetbal gerelateerde rel geweest, dan schreeuwt Atsma om maatregelen. Het zijn steeds dezelfde voor de hand liggende teksten. Daarom is het onbegrijpelijk dat deze Atsma elke keer weer zoveel podia krijgt om zijn holle teksten te trompetteren. Het heeft wellicht te maken met zijn opgeheven negotie én zijn goede contacten met zijn voormalige vakbroeders.

Laten we vaststellen dat onze Kamerleden er zijn om ergens wat van te vinden. En laten we eveneens vaststellen dat ze er zijn om ergens wat aan te doen. Wat dat laatste betreft blijft Atsma al jaren in gebreke. Ik weet dat hij voorzitter is van de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie, dat hij lid is van de wegcommissie Union Cycliste Internationale, dat hij bestuurslid is van de vereniging Spaar- en Voorschotbank te Surhuisterveen en dat hij lid is van het bestuur van de Stichting Machiavelli. Maar dat wil toch allemaal niet zeggen dat hij daarom geen tijd heeft om als de wiedeweerga aan de slag te gaan met zijn eigen suggesties.

Hoe vaak heeft Atsma het niet gehad over de meldingsplicht voor voetbalvandalen? Ontelbaar vaak. Die meldingsplicht is simpel: een voetbalvandaal doet iets wat niet mag, de politie pakt hem op, de vandaal wordt berecht en moet zich een tijd lang voor straf melden op een politiebureau als zijn favoriete club thuis speelt. Deze aanpak, gecombineerd met zware geldstraffen, werkt volgens Atsma uitstekend. Hij zou willen dat we het in Nederland zo zouden gaan doen.

Welnu, wij hebben een Tweede Kamer waarin je zoiets in gang zet, op gang houdt en uiteindelijk wettelijk regelt. In die Tweede kamer neemt de heer Atsma dankzij een uitgekiend p.r.-beleid een zeer prominente plaats in. Het zou deze prominent sieren als hij de daad eens bij het woord voegt. Als-ie het al niet heeft gedaan. Ik geef toe dat hij er persoonlijk niet bij gebaat is. Want als er geen rellen meer zijn, wordt Atsma beduidend minder gebeld. Naar aanleiding van zijn favoriete sport, het wielrennen, komt hij namelijk zelden voor het voetlicht. Hij heeft duidelijk het voetbal nodig om zich te profileren. Daarvoor mag hij wel eens een keer wat terugdoen.
pi_26436687
Als we dan toch bezig zijn met het posten van nieuwberichten
quote:
Stadions taboe voor tweehonderd hooligans

Opstelten: 'Stadionverbod, vervolgen en laten opdraaien voor de schade'

Zo'n tweehonderd hooligans die zich afgelopen zondag rond de wedstrijd Feyenoord-Ajax ernstig hebben misdragen, komen wat betreft burgemeester Opstelten nóóit meer een stadion in Nederland binnen.

Hij zei dat gisteravond tijdens een vergadering van de raadscommissie bestuur en veiligheid. Volgens analyses van politie en justitie waren zondag liefst duizend vechtersbazen bij de rellen betrokken.

Opstelten toonde zich gisteren strijdbaar over de relschoppers. ,,We willen ze op drie terreinen aanpakken: stadionverbod, vervolgen en laten opdraaien voor de schade.'' Volgens hoofdofficier H. A. van Brummen kunnen maximaal tweehonderd van de betrokken hooligans als aanstichters en/of organisatoren worden beschouwd. Justitie verwacht alle hoofdverantwoordelijken voor de rellen aan te kunnen houden. Van Brummen: ,,We hebben dertig tot veertig uur videomateriaal.'' Tot nu toe zijn veertig Feyenoord-supporters aangehouden. Bij de schermutselingen raakten 25 agenten gewond.

Meelopers

De achthonderd andere relschoppers worden gekwalificeerd als meelopers. ,,Er was een minderjarige die volgens de beelden duidelijk drie stenen naar de ME gooide,'' zegt Van Brummen. Tijdens het verhoor zat hij te huilen van spijt: hij had nooit eerder meegedaan.'' De politie werkt met twintig rechercheurs aan het onderzoek naar de voetbalvandalen.

De hele politieinzet heeft zondag 3300 manuren aan politieinzet gekost, wat gelijk staat aan 70.000 euro. Deze kosten, alsmede de kosten voor vernielingen, worden verhaald op de raddraaiers.

In het stadhuis werd gisteravond opgelucht ademgehaald toen duidelijk werd dat niet Ajax, maar het Tilburgse Willem II op 29 mei in de Kuip aantreedt tegen PSV voor de finale om de nationale voetbalbeker.
Vraag me overigens af of Opstelten z'n spierballen taal waar kan maken. De volledige politie inzet lijkt mijn namelijk niet terug te voeren op de relschoppers. Aangezien er zonder rellen ook politie uren gedraaid zouden zijn..
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_26436825
Ik denk dat de overheid nooit een levenslang stadion verbod kunnen geven omdat je dat juridisch niet dichtgetimmerd krijgt.

Clubs kunnen dit natuurlijk wel en de overheid kan ze dwingend op leggen dat vandalen niet meer het stadion in komen.
pi_26436862
Denkt dat er juridisch wel meer niet klopt van Opstelten z'n verhaal..

Mag aannemen dat elke overtreding nu gepaard gaat met een declaratie van het aantal politie-uren? Anders houd dit toch nooit stand..
pi_26436908
Je kan wel de schade verhalen en de medische kosten en schade die agenten hebben opgelopen verhalen. Dat lijkt me al een behoorlijke rekening, zeker als de NS nog met een extra claim komt door de vertragingen
pi_26436991
Schade verhalen is iets anders natuurlijk. En zelfs dan kan het nog een lastig verhaal worden. Als jij gepakt wordt voor het gooien van een steen richting een ME'er, kan op jou dan zomaar de treinschade worden verhaald?
Krijg je dan zoiets als een collectieve schadepost?
pi_26437022
Ja, dat lukt juridisch wel lijkt me.
pi_26439247
quote:
Stadionverboden Willem II supporters

Opperbevelhebber Kesler van de knvb heeft laten weten dat alle 431 Willem II supporters die het veld betraden na de gewonnen Amstelcup wedstrijd van donderdag per direct een stadionverbod opgelegd krijgen van twee jaar. Daarnaast zullen zij een boete moeten betalen van 450 euro. Het onrechtmatig betreden van het speelveld, het bedreigen van Ajax-spelers en het uitdagen van het uitvak met Ajax-supporters waren de druppel voor Kesler. "Het moet maar eens afgelopen zijn met het provoceren en het in diskrediet brengen van Ajax-supporters", aldus Kesler.
Ach die arme joodjes.

Zou Kesler onder een ajax dekbed slapen
pi_26439310
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 18:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, dat lukt juridisch wel lijkt me.
Onzin natuurlijk!

Verhalen ze een recherge onderzoek ook als ze een moordenaar arresteren en veroordelen?

Verhalen de de kosten van het afzetten van die straat in Den Haag ook op die Jason?
pi_26444696
Zou toch lullig zijn als je voor het vieren van Europees voetbal een SV krijgt, zeker als je ook nog eens niks verkeerds doet.
quote:
Verhalen ze een recherge onderzoek ook als ze een moordenaar arresteren en veroordelen?
Ik had het dan ook over schade
pi_26444719
KeSSler.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26447688
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou toch lullig zijn als je voor het vieren van Europees voetbal een SV krijgt, zeker als je ook nog eens niks verkeerds doet.
[..]

Ik had het dan ook over schade
Maar Opstelten wil de KOSTEN van het politieoptreden verhalen.
  maandag 25 april 2005 @ 07:51:59 #226
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_26490769
Jullie gaan hier nog steeds voorbij aan de kern van de zaak en dat is dat er ABSURD WEINIG problemen zijn met bezoekende fans die per combi reizen. DUS is het LULKOEK om alles in de schoenen te schuiven van de reguliere bezoekende fans. Enige motivatie om uitsupporters te weren is om geen reacties bij het thuispubliek (dat veel en veel vaker de boosdoener is) uit te lokken.

Doe je dat, en dan zit je nog steeds met harde kernen die elkaar zullen opzoeken.

Al met al dus een regeling waarmee je een hoop mensen treft, zónder dat het beoogde effect bereikt wordt. Dan heb je het voetbal dus echt kapot gemaakt (is toch geen moer meer aan dan)... en dan niet roepen dat doen de hooligans ofzo, want de hooligans zijn er al 30 jaar en 30 jaar is er door gevoetbald. Dat doen domme politici zonder kennis van zaken.

Het hooliganprobleem in Nederland is (afgezien van feyenoord-Ajax) niet bijzonder groot. Waarom moet hier dan altijd zo spastisch worden gedaan?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 25 april 2005 @ 08:00:23 #227
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_26490803
quote:
Op woensdag 20 april 2005 14:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Die redenering snap ik niet. Alsof er een andere keuze zou zijn dan gemoedelijk. Wat zie je als andere mogelijkheden dan: iets in de sfeer van agressief en gewelddadig? Het gedrag van het Heerenveenpubliek moet het gedrag van de voetbalsupporters zijn, en niet anders. En dat is niet saai en duf en weet ik het allemaal, dat is fanatiek en betrokken zonder agressieve luitjes op te roepen. Er zijn genoeg andere clubs die dat ook kunnen dus de clubs en supporterschares die er nu mee de mist in gaan zorgen maar dat het verandert en anders zitten ze maar op de blaren, dus geen publiek meer mee naar uitwedstrijden o.a.
Ik word zo ontiegelijk moe van van die mannetjes als jij die zelf bij een of andere boeren sjoelbak club vandaan komen waar men werkeljk NUL komma NIKS met dit soort zaken te maken heeft, laat staan dat men er ook maar IETS van begrijpt.

Wees blij voor je eigen cluppie, maar ga niet de mug bij andere clubs (waar je ook gewoon niks van weet behalve het geleuter in de media dat doorgaans van geen kant klopt) opblazen tot olifant. Feit is dat het over het algemeen allemaal wel meevalt met de problemen en dat het weren van uitfans de hooligans niet zal weerhouden van hun potje knokken. Je treft er alleen een hoop mensen mee die in principe geen kwaad in de zin hebben.

Je opmerkingen in de trant van 'los dat maar op' zijn typerend voor een boerenkinkel die bij Heerenveen op de tribune zit waar men nu eenmaal niks weet van dergelijke zaken. Gefeliciteerd met Heerenveen, blijf je daar lekker mee bemoeien.
pi_28768063
Vandaag de uiitkomst van het onderzoek naar de rellen. Eerste bericht op NOS teletekst:
quote:
107 Teletekst wo 13 jul
"Politie in de fout bij voetbalrel"

DEN HAAG Een commissie onder leiding van oud-staatssecretaris Vliegenthart heeft kritiek geuit op de rol van de politie en burgemeester Opstelten rond het duel Feyenoord-Ajax op 17 april.

De commissie hekelt de slechte communicatie tussen de spoorwegpolitie en de regiopolitie.Het besluit om twee Ajax-treinen terug te sturen werd overhaast genomen,zegt de commissie.

Bovendien dacht de Rotterdamse politie dat de eerste trein stilstond omdat de supporters zich misdroegen,maar dat was omdat een wissel moest worden omgezet.
Toen de ME later de orde had hersteld, werd dat niet gemeld bij de leiding.
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:54:40 #229
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_28768211
Altijd al geweten.

Is er ergens een rapport te vinden?
A.M.A.B
pi_28768278
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:54 schreef Cart_man het volgende:
Altijd al geweten.

Is er ergens een rapport te vinden?
Kan het nergens vinden nog. Nu.nl en andere nieuws/kranten-sites hebben ook nog niets.
pi_28770641
Telegraaf artikelen:
quote:
uditteam houdt rellen Feyenoord-Ajax onder de loep
ROTTERDAM - Het auditteam voetbalvandalisme presenteert woensdag de uitkomsten van het onderzoek naar de voetbalrellen tussen aanhangers van Feyenoord en Ajax die op 17 april plaatshadden. Op verzoek van burgemeester Opstelten van Rotterdam heeft het team onderzocht hoe de rellen konden ontstaan. De dag verliep chaotisch.

Voor aanvang van de wedstrijd ontstaan de eerste problemen. Ajax-supporters vernielen rond 11.00 uur het treinstel waarin zij vervoerd worden. De trein stopt ter hoogte van Rotterdam-Zuid, waarna een groep Feyenoord-supporters de wagons belaagt. De mobiele eenheid grijpt in om te voorkomen dat een massale vechtpartij ontstaat. De trein rijdt uiteindelijk door naar station Stadion, waar de supporters worden opgevangen.

Burgemeester Opstelten besluit de Ajacieden de toegang tot het stadion te weigeren. De supporters moeten terug naar Amsterdam. Een tweede trein met Ajax-supporters die op weg is naar station Stadion, moet ter hoogte van Rotterdam-Noord rechtsomkeert maken. Ondanks alles begint de wedstrijd om 12.30 uur.

De driehoek politie-burgemeester-justitie zet bussen in om 150 bij het stadion achtergebleven Ajax-supporters terug naar Amsterdam te brengen. Als de wedstrijd is afgelopen, is een deel van de Ajacieden nog steeds niet weg bij de Kuip. Dan ontstaan nieuwe rellen.

Feyenoord-aanhangers die het stadion uitkomen, proberen bij de Ajacieden te komen. Wederom grijpt de mobiele eenheid in. Er ontstaat een veldslag tussen de politie en vijf- tot achthonderd Feyenoord-supporters. Door met stenen, trottoirbanden, putdeksels, stalen pennen en pijpen naar de politie te gooien, hopen de supporters voorbij de mobiele eenheid te komen. De ME houdt met moeite stand. Er vinden veel vernielingen in de omgeving plaats, maar de Rotterdamse hooligans bereiken de Ajax-aanhangers niet.

Ondertussen trekken de reeds teruggestuurde Ajax-supporters in de tweede trein bij Nieuwerkerk aan den IJssel aan de noodrem. De trein komt tot stilstand. De achthonderd supporters uit de trein worden per bus teruggebracht naar Amsterdam.

Pas zondagavond rond kwart voor tien zijn de stremmingen op het spoor voorbij en kan het treinverkeer op de betrokken lijnen worden hervat.
quote:
wo 13 jul 2005, 10:48

Veertig relschoppers Feyenoord-Ajax vervolgd
ROTTERDAM - Justitie in Rotterdam heeft tot nu toe ongeveer veertig relschoppers vervolgd, die betrokken waren bij de rellen tijdens de voetbalwedstijd Feyenoord-Ajax op 17 april. In totaal zijn 81 mensen aangehouden, 41 van hen krijgen nog een dagvaarding thuis.

De veroordeelden kregen voornamelijk werk-, taakstraffen en stadionverboden. De straffen vielen door de bank genomen lager uit dan de officier van justitie had geëist. In een aantal zaken loopt dan ook nog een hoger beroep.

De politie plaatste naar aanleiding van de rellen 250 foto's van de rellen op internet in de hoop dat de relschoppers herkend en opgespoord konden worden. De aangehouden verdachten staan op in totaal 141 foto's; een aantal van hen wordt van meerdere feiten verdacht. De politie is naar eigen zeggen druk bezig de 109 relschoppers op de overige foto's te traceren.
pi_28770686
quote:
'Treinen naar de Kuip te overhaast teruggestuurd'
DEN HAAG - De twee treinen met Ajax-supporters die op 17 april op weg waren naar het Feyenoord Stadion in Rotterdam, zijn te overhaast teruggestuurd door burgemeester Opstelten van Rotterdam. Dat stelde het Auditteam Voetbalvandalisme woensdag in Den Haag in een onderzoek naar de rellen. Die konden onder meer ontstaan door de gebrekkige communicatie tussen de spoorweg- en de regiopolitie.

Eerst en vooral ligt de volle verantwoordelijkheid voor de rellen bij de betrokken supporters, benadrukte M. Vliegenthart, voorzitter van het Auditteam. Toch hebben een aantal besluiten van de politie en burgemeester Opstelten bijgedragen aan het ontstaan van de rellen. Zo heeft de politie Rotterdam geen ervaring met het terugsturen van treinen en kon daardoor de consequenties van het besluit van Opstelten niet overzien. Daarnaast had de spoorwegpolitie moeten zorgen voor een goede samenwerking tussen de toezichthoudende partijen.

Volgens het Auditteam had betere communicatie tussen de spoorweg- en de regiopolitie kunnen zorgen voor deëscalatie in plaats van escalatie. " De politie Rotterdam bleef van essentiële informatie verstoken die relevant was voor het goed in kunnen schatten van de situatie", zo staat in het rapport "Een wissel met grote gevolgen".

Door het tekort aan informatie schatte Rotterdam de omstandigheden op 17 april negatiever in dan ze daadwerkelijk waren. Een verzoek van de Amsterdamse politie om de supporters extra te fouilleren en de negatieve berichten over de stemming in de trein, leidden tot verhoogde waakzaamheid, stelt het Auditteam. Toen vervolgens bleek dat de Ajacieden de trein hadden verlaten en dat inzet van de mobiele eenheid nodig was, besloot Opstelten de eerste trein terug te sturen naar Amsterdam.

Een overhaaste beslissing, aldus het Auditteam. "Er is snel gehandeld zonder nadere overwegingen danwel een check op de informatie. Een dergelijke aanpak van 'lik-op-stuk' was ook niet in de voorbereiding afgesproken.".

De eerste trein werd om 10.42 uur op Rotterdam-Zuid door spoorbeheerder ProRail stilgezet, omdat zij twijfelden of de lange trein wel aan het perron zou passen. Daarna belaagden Feyenoord-supporters de trein en verlieten de Ajacieden de wagons.

De tweede trein werd vijf minuten later ter hoogte van Rotterdam-Noord gesommeerd rechtsomkeert te maken. Die trein kwam tot Nieuwerkerk aan den IJssel, waar de supporters van Ajax aan de noodrem trokken en de trein tot stilstand kwam.
quote:
Rotterdam: terugsturen treinen niet overhaast
ROTTERDAM - Het terugsturen van twee treinen met Ajax-supporters op 17 april, was volgens burgemeester Opstelten geen overhaaste beslissing. "De informatie waarover de driekhoek beschikte gaf in de ontstane situatie aanleiding tot een snelle een daadkrachtige beslissing", zo stelde hij woensdag samen met korpschef Meijboom en hoofdofficier van justitie Van Brummen. Het Auditteam Voetbalvandalisme vindt dat de beslissing overhaast is genomen.

De aanbevelingen van het Auditteam neemt de driehoek politie-burgemeester-justitie wel over. Zo moeten bij de voorbereiding van risicowedstrijden voortaan scenario's worden opgesteld. Die zouden een plan moeten bevatten voor het versneld en vervroegd terugvervoer van relschoppers.

Het Auditteam stelde daarnaast dat het goed is videoteams in te zetten bij dit soort grootschalige ordeverstoringen. Op die manier kunnen daders makkelijker herkend en vervolgd worden.

Het Auditteam adviseerde onder meer dat de KNVB clubs moet aanspreken op slecht gedrag van supporters en dat de fouillering van supporters verbeterd dient te worden.
pi_28770741
En nog meer portretjes op internet.
quote:
Nieuwe foto's relschoppers op internet
ROTTERDAM - De politie gaat nog eens 140 foto's op internet zetten van relschoppers tijdens de voetbalwedstrijd Feyenoord-Ajax op 17 april. Dat heeft burgemeester Opstelten van Rotterdam woensdag gezegd.

Vorige maand toonde de politie al 250 foto's van de ongeregeldheden, in de hoop dat de relschoppers herkend en opgespoord konden worden. In totaal werden 123 aanhoudingen verricht. Zij zijn goed voor 170 zaken, een aantal van de relschoppers wordt van meerdere feiten verdacht. Woensdag presenteerde het auditteam voetbalvandalisme de uitkomsten van het onderzoek naar de voetbalrellen.
pi_28777752
De KNVB:
quote:
KNVB gaat overleggen met clubs
ZEIST - De KNVB neemt de aanbevelingen van het Auditteam Voetbalvandalisme rond de rellen bij Feyenoord - Ajax op 17 april ter harte. De voetbalbond gaat op korte termijn met beide clubs om de tafel zitten om te bekijken welke specifieke maatregelen nodig zijn om de duels tussen de ploegen zonder rellen te laten verlopen.

"We hopen alleen dat ook de lokale autoriteiten aanschuiven. Je moet afspraken maken binnen de volledige keten. Anders gaat het mis. Dat heeft 17 april wel aangetoond", aldus Bert van Oostveen, competitiemanager van de KNVB. Destijds ging het volledig mis tussen de aanhang van Feyenoord en Ajax en de politie.

Een van de onderwerpen die bij het gesprek op tafel zal komen is eventueel het thuislaten van de fans van de bezoekende clubs. "Formeel kunnen wij als KNVB niet stellen dat de clubs zonder hun fans moeten spelen. Dat is een tuchtrechtelijk aspect en dat is het nu niet", aldus Van Oostveen. " Maar we zullen eens moeten kijken hoe de clubs er over denken."

Het gesprek met de betrokken clubs zal redelijk snel moeten plaatsvinden. Ajax - Feyenoord staat voor de derde competitieronde gepland (28 augustus). " Gemiddeld heb je zes weken nodig om een goede wedstrijdorganisatie neer te zetten", zegt Van Oostveen, die tevreden was over het rapport van de commissie onder leiding van Margo Vliegenthart. "Lokale autoriteiten moeten wel oppassen dat we niet beginnen aan het spel van zwarte pieten toekennen. We moeten in gezamenlijkheid oplossingen aandragen."

Naar aanleiding van de rellen op 17 april heeft de KNVB inmiddels 78 stadionverboden opgelegd aan relschoppers. Een deel van de relschoppers was niet gelieerd aan een club via een club- of seizoenkaart.
  dinsdag 18 december 2007 @ 17:34:17 #236
176521 Grulez
rasgroninger
pi_55365994
pi_55369308
500 Euro boete, dat is max 2 maand aan rente over die 50K schade
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_55369350
krijgen ze ook de standaard 3 jaar SV + 450 euro boete er nog bij of telt dat niet bij deze gastjes?
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:23:52 #239
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_55370276
Alleen als ze een kaartje hadden. Die 450 euro boete wordt opgelegd door de KNVB die zich daarbij beroept op de Algemene Voorwaarden.

Maar die zijn juridisch pas bindend wanneer je een kaartje koopt
pi_55372252
Genoeg mensen die een SV krijgen buiten t voetbal/stadion om incl die 450 eur boete volgens mij?
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:40:54 #241
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_55372297
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:39 schreef Superheld het volgende:
Genoeg mensen die een SV krijgen buiten t voetbal/stadion om incl die 450 eur boete volgens mij?
Tuurlijk, de KNVB probeert het wel. En als je vervolgens ook netjes betaalt... Maar als je het aanvecht heeft de KNVB geen poot om op te staan. Áls je dus niet in bezit was voor een toegangskaartje.

Hierover zijn meerdere zaken geweest, en voor zover mij bekend heeft de KNVB die altijd verloren.

De KNVB heeft geen moer te zeggen over wat jij en ik uitvreten op straat namelijk, tenzij je je verbindt aan hun voorwaarden die gelden bij aankoop van een kaartje.

Dan zul je moeten dokken, omdat de rechter doorgaans wel graag 'een signaal afgeeft' en je dan dus ook gewoon laat betalen. Kan ik ook wel inkomen. Je doet tenslotte iets wat niet mag enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')