Als je nee stemt ........ dan krijgen we oorlog?quote:Donner vreest oorlog bij 'nee' EU-grondwet
Een stem tegen de EU-grondwet is volgens minister Donner spelen met vuur. Zonder Europese overheid loopt het continent het risico op nieuwe oorlogen.
Minister Donner (justitie) is de kabinetscampagne vóór de Europese Grondwet met een zware inzet begonnen. De CDA-bewindsman waarschuwde zaterdag op een partijbijeenkomst in Ede: ,,Wie de toekomst op het spel wil zetten, moet vooral tegenstemmen in het referendum.'' Een herhaling van het scenario dat Joegoslavië in een oorlog stortte is dan volgens hem mogelijk.
Zonder Europese Grondwet zal de 'irritatie, de achterdocht en het wantrouwen' tussen de EU-landen toenemen, meent Donner. Hij ziet de totstandkoming van de Grondwet als een onvermijdelijke stap in de vorming van een Europese overheid. Europa kan volgens hem niet meer zonder zo'n overheid.
In de discussie over het referendum over de Grondwet staat ten onrechte de vraag centraal of het verdrag goed is voor Nederland, zei hij. ,,Dat gaat volledig voorbij aan het gegeven dat we in Europa dicht op elkaar leven. Om in vrede te kunnen samenleven, behoeven we een overheid die geschillen kan beslechten, regels stellen en in het algemeen belang optreden. Europese integratie heeft ons zestig jaar vrede en voorspoed geboden, maar om die te bewaren mogen we niet in onvermogen vastlopen.''
Hij zei dat wie denkt dat het zo'n vaart niet zal lopen, zich de Balkan in herinnering moet roepen. ,,Joegoslavië was meer geïntegreerd dan de Unie nu, maar de onwil en het onvermogen om onderlinge irritaties en wedijver te beperken, hebben in korte tijd tot oorlog geleid.'' Donner onderschrijft de oude uitspraak van de Duitse christen-democraat Helmut Kohl dat zonder Europese eenwording weer oorlogen op het continent kunnen uitbreken.
Wie bij het referendum overweegt tegen te stemmen, wordt volgens Donner gedreven door angst voor de 'boze buitenwereld'. De minister meent dat de overdracht van bevoegdheden van nationaal naar Europees niveau een onvermijdelijk proces is. Door de schaalvergroting en de technologische ontwikkeling verliest Nederland al dagelijks bevoegdheden, zonder dat er enig bewust politiek besluit aan ten grondslag ligt.
Het kabinet besloot afgelopen vrijdag voluit campagne te gaan voeren voor een 'ja'-stem bij het referendum op 1 juni. De Volkskrant publiceerde zaterdag een kiezersonderzoek waaruit blijkt dat het verzet tegen de Grondwet groeit. De voorsprong van de voorstanders is geslonken tot 10 procent.
En wat verwijt hij ondertussen mensen die tegen willen stemmen?quote:Op maandag 18 april 2005 08:24 schreef Silmarwen het volgende:
Dit wordt steeds belachelijker. Wat is dit Amerika de Tweede?
Angst aanjagen om kiezers te manipuleren gebeurde al (veiligheid, meer blauw op straat, etc) en nu oorlogen als je Nee stemt.
Des te meer reden om nee te stemmen zeg, ik laat me niet zo manipuleren. Dit is gewoon angst politiek. Vreselijk
Nee uit angst voor oorlog (hoe verzin je het) voorstemmen, dat is lekker rationeel.quote:Wie bij het referendum overweegt tegen te stemmen, wordt volgens Donner gedreven door angst voor de 'boze buitenwereld'.
Dit kon inderdaad wel een averechts effect gaan hebben.quote:Op maandag 18 april 2005 08:27 schreef snabbi het volgende:
oke, oke, minister donner heeft deze zwevende kiezer overtuigd. Nu stem ik zeker tegen.
Scherpzinnige analyse!quote:Op maandag 18 april 2005 08:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En wat verwijt hij ondertussen mensen die tegen willen stemmen?
[..]
Nee uit angst voor oorlog (hoe verzin je het) voorstemmen, dat is lekker rationeel.
Deze campagne kan nog wel eens leuk worden.![]()
idem dit gaat nergens overquote:Op maandag 18 april 2005 08:27 schreef snabbi het volgende:
oke, oke, minister donner heeft deze zwevende kiezer overtuigd. Nu stem ik zeker tegen.
Desintresse, egoisme, naiviteit. Ik vind het te idioot voor woorden.quote:Op maandag 18 april 2005 08:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En wat verwijt hij ondertussen mensen die tegen willen stemmen?
[..]
Nee uit angst voor oorlog (hoe verzin je het) voorstemmen, dat is lekker rationeel.
Deze campagne kan nog wel eens leuk worden.![]()
Ik heb serieus de voor en nadelen bekeken. Op zich was ik lichtjes voor, maar als dit nu je sterkste argument moet zijn... Voer nou eens normale campagne.quote:Op maandag 18 april 2005 08:29 schreef MDF het volgende:
Dit kon inderdaad wel een averechts effect gaan hebben.
Ik denk een geheime agenda van de New World Order. Daarom zou ik alleen al nee stemmen dat zo'n minister ons een beetje gaat opleggen dat we ja moeten stemmen met zijn allen. De EU is gewoon een toren van Babel. Iedereen praat anders en begrijpen doen ze elkaar toch niet. Het dondert vanzelf wel in elkaar die rommel die ze bedacht hebben. Waar ik wel bang voor ben is dat ze de stemcomputers manipuleren want vertrouwen doe ik ze niet.quote:Als je nee stemt ........ dan krijgen we oorlog?
Wat is dit voor manipulatieve politiek?!
Wiens agenda wordt hier uitgevoerd?
Ja die angst hadden onze voorvaders ook, daarom bouwden ze ook vestingswallen en muren om hun steden!quote:Wie bij het referendum overweegt tegen te stemmen, wordt volgens Donner gedreven door angst voor de 'boze buitenwereld'
Maar je moet wel Excelentie zeggen tegen JP omdat dat respectvoller isquote:Op maandag 18 april 2005 08:35 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Donner gebruikt werkelijk elke argumentatie die er maar is om de Grondwet er door te loodsen, is het niet? Of ze allemaal even effectief zijn, dat betwijfel ik.
Is dit een Nederland met de zo gevierde 'Westerse' waarden, of is dit Nederland met 'corrupte' waarden? Dit doet me namelijk denken aan een lichte vorm van, wat in sommige corrupte landen wordt toegepast, het beïnvloeden van de kiezer door middel van geweld, bedreigingen en nog meer.
Ik geloof niet zo in de fraude. Ten eerste zal de opkomst bijzonder laag zijn en ten tweede is het referendum niet bindend. Ik gok dat alleen een aantal oppositiepartijen zich tegen zullen keren om zieltjes te winnen, want zo werkt politiek.quote:Op maandag 18 april 2005 08:35 schreef MDF het volgende:
Blijkbaar zijn ze zo wanhopig in Den Haag....... dat ik het niet acht uitgesloten, dat ze naar onwettige middelen zullen grijpen om de stemming ten gunste van hen te manipuleren.
Wie zegt mij dat er straks niet met de stemcomputers gefraudeerd gaat worden?
In de VS is dit een gangbare praktijk.
Het valt mij ook op dat die politici niet in de gedachten van het volk geïnteresseerd zijn, maar de gedachten van het stemvee zodanig willen beïnvloeden, dat de EU agenda gladjes uitgevoerd kan worden.
Tot voor kort had ik ook niet kunnen geloven dat de politiek moreel gecorrumpeerd zou kunnen zijn.quote:Op maandag 18 april 2005 08:37 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in de fraude. Ten eerste zal de opkomst bijzonder laag zijn en ten tweede is het referendum niet bindend. Ik gok dat alleen een aantal oppositiepartijen zich tegen zullen keren om zieltjes te winnen, want zo werkt politiek.
Hahahahahaha.......quote:Op maandag 18 april 2005 08:41 schreef Toeps het volgende:
Ik denk ook echt dat lieden die oorlog willen voeren straks denken: "Oh wacht, dat mag niet met die Europese grondwet! Hmm, laten we dat maar niet doen dan."
Idd, normaal heb ik het niet zo op dat Franse volk .. maar in dit geval kan ik me 100% vinden in hun gedachtengangquote:Op maandag 18 april 2005 08:39 schreef pikwik het volgende:
laten we hopen dat frankrijk massaal tegen stemt dan maar
dan is dat hele referendum hier in 1 klap overbodig
Dat is het toch al want de regering gaat ongeacht de uitslag toch tekenen (is mijn overtuiging).quote:Op maandag 18 april 2005 08:39 schreef pikwik het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)na__2578528_,00.htmlquote:DEN HAAG - Het kabinet zal zich niets aantrekken van een eventueel negatief oordeel van de bevolking over de nieuwe Europese grondwet. Ook als een meerderheid van de burgers de grondwet bij een referendum in juni afwijst, zal de regering de grondwet blijven verdedigen.
Dit zei staatssecretaris Atzo Nicolai van Europese Zaken gisteren tijdens een bijeenkomst van de Vereniging van Europese Journalisten (VEJ) in Den Haag. "Het kabinet staat voor zijn handtekening onder het verdrag. Het referendum is een advies van de bevolking aan de Tweede Kamer en niet een advies van de bevolking aan de regering", aldus Nicolai.
Even kijken hoor, er was, op zich, een meerderheid van 128 zetels, geloof ik. Misschien iets meer of minder, maar dit is puur op partij gekeken. (En met Lazrak bij de SP.)quote:Op maandag 18 april 2005 08:37 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in de fraude. Ten eerste zal de opkomst bijzonder laag zijn en ten tweede is het referendum niet bindend. Ik gok dat alleen een aantal oppositiepartijen zich tegen zullen keren om zieltjes te winnen, want zo werkt politiek.
zo gaat het toch altijd???quote:Op maandag 18 april 2005 08:57 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Alles onder het motto van 'het is het beste voor jullie.'
Totdat er een revolutie komt, en er een nieuwe regering komt die precies hetzelfde doet.quote:Op maandag 18 april 2005 08:59 schreef pikwik het volgende:
en zo zullen er nog vele projectjes volgen hoe lang pikken we dit nog???
Als hij het zegt...quote:In de discussie over het referendum over de Grondwet staat ten onrechte de vraag centraal of het verdrag goed is voor Nederland
wat heeft zo'n referendum dan voor zin?quote:Op maandag 18 april 2005 08:51 schreef MDF het volgende:
Nicolai zei dat hij de grondwet er "hoe dan ook" door wil drukken.
[..]
http://www.gelderlander.n(...)na__2578528_,00.html
quote:Op maandag 18 april 2005 09:02 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Als hij het zegt...
Dan gaan ik later wel in Frankrijk of Engeland wonen.
Want deze landen profiteren alleen maar het meest van zulk soort dingen.
Nederland wordt altijd genaaid met dit soort dingen.
Frankrijk stemt toch wel voor. Die worden ook aan alle kanten belazerd. Allerlei voorstellen en wetten die er door zouden worden gedrukt worden uitgesteld tot na 1 juni om zo de boeren tevreden te houden en niet meer onvrede te veroorzaken. Juist om stemmen te winnen. Alles wordt daar uitgesteld tot na 1 juni om zo meer rotzooi te voorkomen en nee-stemmers te krijgen.quote:Op maandag 18 april 2005 08:39 schreef pikwik het volgende:
Oftewel ze beginnen zo arrogant te worden dat ze dus zelfs de uitslag van een referendum naast zich neer willen leggen om ons toch die grondwet door de strot te drukken.quote:Het kabinet zal zich niets aantrekken van een eventueel negatief oordeel van de bevolking over de nieuwe Europese grondwet. Ook als een meerderheid van de burgers de grondwet bij een referendum in juni afwijst, zal de regering de grondwet blijven verdedigen.
Dit zei staatssecretaris Atzo Nicolai van Europese Zaken gisteren tijdens een bijeenkomst van de Vereniging van Europese Journalisten (VEJ) in Den Haag. "Het kabinet staat voor zijn handtekening onder het verdrag. Het referendum is een advies van de bevolking aan de Tweede Kamer en niet een advies van de bevolking aan de regering", aldus Nicolai
Ik heb er niet over dat Engeland zit te klagen.quote:Op maandag 18 april 2005 09:04 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]![]()
Sorry hoor, maar als Engeland er niet over moet klagen, waarom is Engeland dan traditioneel Eurosceptisch?
Dat is het probleem!quote:Op maandag 18 april 2005 08:59 schreef pikwik het volgende:
[..]
zo gaat het toch altijd???
betuwelijn: iedereen is tegen maar het is het beste voor jullie dus we doen het
hsl: idem
euro grondwet: idem
en zo zullen er nog vele projectjes volgen hoe lang pikken we dit nog???
Lul niet. In de VS hebben ze dit probleem al 200 jaar geleden opgelost, daardoor is de kans op oorlogen in dit gebied 2 keer zo groot als Europa inderdaad klein. Bovendien is er in de VS veel minder overheidsbemoeienis dan in Europa.quote:Op maandag 18 april 2005 08:24 schreef Silmarwen het volgende:
Angst aanjagen om kiezers te manipuleren gebeurde al (veiligheid, meer blauw op straat, etc) en nu oorlogen als je Nee stemt.
Des te meer reden om nee te stemmen zeg, ik laat me niet zo manipuleren. Dit is gewoon angst politiek. Vreselijk
quote:we hebben de VN toch om geschillen te beslechten?
Come again? achterlopen op de VS qua beschaving? Je bedoelt dat land waar mensen full time protesteren tegen zaken die hier bij wet gereegeld zijn? Dat land wat via de officiele media-kanalen z'n bevolking voorliegt? Dat land waar mensen worden opgejut elkaar vooral goed in de gaten te houden want je buurman kan wel eens een terrorist zijn? Dat land waar de hoogste pief bij een verhoor geen eed af hoeft te leggen, geen pers bij aanwezig is en geen notulen gemaakt word? Dat land waar na de grootste terroristische aanslag in de geschiedenis van overheidswege een onderzoek in eerste instantie niet nodig werd gevonden?quote:Op maandag 18 april 2005 09:09 schreef klez het volgende:
Het is beschamend dat Europa in de 21e eeuw nog zoveel achter loopt op de VS qua beschaving dat ze zelf dat soort problemen niet op kan lossen.
Verder mag van mij heel die grondwet in deze vorm opgeblazen worden overigens...
En daarom moet de regering in Amerika het volk bang maken en houden omdat ze anders te weinig macht hebben. Doe mij maar wat meer overheidsbemoeienis en wat minder gemanipuleer.quote:Op maandag 18 april 2005 09:09 schreef klez het volgende:
[..]
Lul niet. In de VS hebben ze dit probleem al 200 jaar geleden opgelost, daardoor is de kans op oorlogen in dit gebied 2 keer zo groot als Europa inderdaad klein. Bovendien is er in de VS veel minder overheidsbemoeienis dan in Europa.
Hij heeft natuurlijk groot gelijk als hij de Balkan aanhaalt. Het is beschamend dat Europa in de 21e eeuw nog zoveel achter loopt op de VS qua beschaving dat ze zelf dat soort problemen niet op kan lossen.
Alle goeie Europeanen zijn gewoon naar de VS getrokken.quote:Op maandag 18 april 2005 09:09 schreef klez het volgende:
[..]
Lul niet. In de VS hebben ze dit probleem al 200 jaar geleden opgelost, daardoor is de kans op oorlogen in dit gebied 2 keer zo groot als Europa inderdaad klein. Bovendien is er in de VS veel minder overheidsbemoeienis dan in Europa.
Hij heeft natuurlijk groot gelijk als hij de Balkan aanhaalt. Het is beschamend dat Europa in de 21e eeuw nog zoveel achter loopt op de VS qua beschaving dat ze zelf dat soort problemen niet op kan lossen.
Verder mag van mij heel die grondwet in deze vorm opgeblazen worden overigens...
[..]
patriot actquote:Op maandag 18 april 2005 09:19 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
En daarom moet de regering in Amerika het volk bang maken en houden omdat ze anders te weinig macht hebben.
En Patriot Act 2quote:
maar hey als je niks op je geweten hebt hoef je je nergens druk over te maken tochquote:Op maandag 18 april 2005 09:26 schreef MDF het volgende:
[..]
En Patriot Act 2![]()
Homeland security bill![]()
![]()
Terrorist bill ( waarin zelfs het niet op de stoep lopen als een terroristische daad gelabeld kan worden )
Ach 12 jaar geleden dachten ze daar in Joegoslavie heel anders over, maar goed dat was dan ook geen EU lid.quote:Op maandag 18 april 2005 09:27 schreef Dezz het volgende:
Ik zie het dus echt niet gebeuren dat Europese staten onderling oorlog zouden gaan voeren als er geen Europese grondwet komt. Het lijkt me dat we wel genoeg geleerd hebben van wat er 60 jaar geleden heeft afgespeelt.
Alles wat je noemt, als het al waar zou zijn, het is nl. vooral linkse propaganda, valt volkomen in het niet vergeleken bij wat er in Europa gebeurt. En dan hoef ik de Balkan er nog geeneens bij te halen...quote:Op maandag 18 april 2005 09:14 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Come again? achterlopen op de VS qua beschaving? Je bedoelt dat land waar mensen full time protesteren tegen zaken die hier bij wet gereegeld zijn? Dat land wat via de officiele media-kanalen z'n bevolking voorliegt? Dat land waar mensen worden opgejut elkaar vooral goed in de gaten te houden want je buurman kan wel eens een terrorist zijn? Dat land waar de hoogste pief bij een verhoor geen eed af hoeft te leggen, geen pers bij aanwezig is en geen notulen gemaakt word? Dat land waar na de grootste terroristische aanslag in de geschiedenis van overheidswege een onderzoek in eerste instantie niet nodig werd gevonden?
Beetje vreemd, maar ik ben het wel eens met je laatste zin
Precies. De meeste Amerikanen zijn duidelijk beleefder en beschaafder dan de gemiddelde Europeaan. Dat je een "goed" vangnet hebt en van mensen luie afhankelijke schepsels weet te maken is niet iets om jezelf op voor te laten staan imo.quote:Op maandag 18 april 2005 09:19 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
En daarom moet de regering in Amerika het volk bang maken en houden omdat ze anders te weinig macht hebben. Doe mij maar wat meer overheidsbemoeienis en wat minder gemanipuleer.
En achter loopt qua beschavingjij vind mensen laten barsten en geen goed sociaal vangnet erg beschaafd? Jij vind rondlopen op straat met je geweer en mensen mogen neerschieten als je denkt dat je bedreigt wordt beschaafd? Jij vind kiesfraude beschaafd? Jij vind een winner-takes-all-samenleving beschaafd? Wij verschillen duidelijk van mening wat beschaafd is
Ik vrees dat mensen pas wakker zullen worden als het te laat is.quote:Op maandag 18 april 2005 09:27 schreef pikwik het volgende:
[..]
maar hey als je niks op je geweten hebt hoef je je nergens druk over te maken toch
toch?
quote:Op maandag 18 april 2005 08:24 schreef Silmarwen het volgende:
joh dat is het al langquote:Op maandag 18 april 2005 09:37 schreef MDF het volgende:
[..]
Ik vrees dat mensen pas wakker zullen worden als het te laat is.
Als het al niet te laat is.
quote:Op maandag 18 april 2005 09:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Oeh! Sta je wel in een "free speech zone" Klez?
Ik zeg nergens dat welvaart het beste is voor iedereen. Sterker nog ik denk dat hogere welvaart slecht is voor mensen maar dat is een heel ander en heel lang verhaal.quote:Op maandag 18 april 2005 09:36 schreef klez het volgende:
[..]
Precies. De meeste Amerikanen zijn duidelijk beleefder en beschaafder dan de gemiddelde Europeaan. Dat je een "goed" vangnet hebt en van mensen luie afhankelijke schepsels weet te maken is niet iets om jezelf op voor te laten staan imo.
En dan zwijg ik nog maar over je moralistische toontje waaruit blijkt dat je er bij voorbaat vanuit gaat dat die welvaartstaat het beste voor iedereen is... Typisch Europeaans inderdaad.
![]()
Ach ja, er zijn wat tijdelijk overtrokken reacties in een land wat zo'n extreme aanslag heeft meegemaakt. Draait wel weer bij.quote:Op maandag 18 april 2005 09:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Oeh! Sta je wel in een "free speech zone" Klez?
Ik zou me toch maar eens wat meer gaan verdiepen in 9/11, skull&bones e.d.quote:Op maandag 18 april 2005 09:33 schreef klez het volgende:
[..]
Alles wat je noemt, als het al waar zou zijn, het is nl. vooral linkse propaganda, valt volkomen in het niet vergeleken bij wat er in Europa gebeurt. En dan hoef ik de Balkan er nog geeneens bij te halen...
![]()
http://www.dewaarheid.nu/okt01/prescott.htmquote:De familie Bush speelde een centrale rol in het financieren en bewapenen van Adolf Hitler voor zijn machtsovername in Duitsland. Ze hielp de kanonnenfabrikanten de nazi-oorlogsmachine op te bouwen. In de eerste oorlogsjaren streek de familie Bush de winst op van de slavenarbeid in de ertsmijnen van Auschwitz. Ze hielp de theorie van de 'raszuiverheid' ontwikkelen. De banden van de familie Bush met nazi-Duitsland.
een 'conflict' op zijn tijd is zo gek nog niet uit cultuurhistorisch oogpuntquote:Op maandag 18 april 2005 09:43 schreef klez het volgende:
Zeker wanneer zij afkomstig zijn van een continent wat het ene na het andere gewapende conflict heeft meegemaakt tov een continent wat daar al 200 jaar vrij van is.
quote:Op maandag 18 april 2005 09:45 schreef MDF het volgende:
[..]
Ik zou me toch maar eens wat meer gaan verdiepen in 9/11, skull&bones e.d.
Wellicht dat je tot nieuwe inzichten kunt komen.
Klein voorbeeldje: De opa van de huidige Amerikaanse president financierde Hitler.
[..]
http://www.dewaarheid.nu/okt01/prescott.htm
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=ISO-8859-1&q=prescott+bush+hitler&meta=
Dit zijn dus gewoon bewezen historische feiten.
En inmiddels doet de Bush familie al reeds decennia lang zaken met de Bin Laden familie.
Waarvan toevallig een zoon, de grootste terrorist ter wereld zou zijn.
Osama Bin Laden was een CIA agent ( aka Tim Osmond) en ineens schijnt hij een moslim-fundamentalist te zijn geworden......... right.
Zie voor verdere uitdieping van dat punt www.johntitor.com.quote:Op maandag 18 april 2005 09:48 schreef pikwik het volgende:
[..]
een 'conflict' op zijn tijd is zo gek nog niet uit cultuurhistorisch oogpunt
in de vs borrelt iets wat veel dieper gaat dan alle oorlogen in europa van de afgelopen 100 jaar
dat is nog veel linker
Dat is een ander verhaal. Maar de Amerikanen hebben zo op hun tijd een uitstekende uitlaatklep voor de problemen in hun samenleving. Alleen doen ze het niet op eigen grond...quote:Op maandag 18 april 2005 09:48 schreef pikwik het volgende:
[..]
in de vs borrelt iets wat veel dieper gaat dan alle oorlogen in europa van de afgelopen 100 jaar
dat is nog veel linker
quote:Op maandag 18 april 2005 09:50 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zie voor verdere uitdieping van dat punt www.johntitor.com.
Wat ik bedoel is dat waarschijnlijk Groenlinks of PVDA naar aanleiding van veel nee stemmers vast nog hun visie zal omdraaien, zolang het feitelijk nog wel door de meerderheid van de kamer gesteund blijft.quote:Op maandag 18 april 2005 08:57 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Even kijken hoor, er was, op zich, een meerderheid van 128 zetels, geloof ik. Misschien iets meer of minder, maar dit is puur op partij gekeken. (En met Lazrak bij de SP.)
Voor zijn, dacht ik, PvdA, Groenlinks, CDA, D66 en de VVD. Tegen zijn klein Christelijk, SP, LPF en Wilders.
De stellingen zijn dus al ingenomen. Geert Wilders heeft op 15 februari in de Volkskrant al een pittig artikel geschreven, ook na te lezen op zijn site. (Klik), de SP hoef je de site alleen maar voor te openen. De LPF zet hier zijn beweegredenen uiteen waarom ze tegen zijn.
En ik vrees dat het kabinet toch het er wel doorheen haalt, maakt niet uit of het opkomstpercentage hoog genoeg is of niet, of dat het aantal 'tegenstemmers' hoog genoeg is of niet. Alles onder het motto van 'het is het beste voor jullie.'
Rothschilds Conduct "Red Symphony"quote:Op maandag 18 april 2005 09:48 schreef pikwik het volgende:
[..]
dat is nog veel linker
Quoten doe je zo.quote:Dude Al 200 jaar vrij van oorlog????? Doe jij ff snel wat Geschiedenis boeken pakken.![]()
Er werd een link gelegd tussen het staaltje angstpolitiek van Donner hier en hoe dat in de VS wordt bedreven. Is dat zo vreemd?quote:Op maandag 18 april 2005 09:43 schreef klez het volgende:
[..]
Ach ja, er zijn wat tijdelijk overtrokken reacties in een land wat zo'n extreme aanslag heeft meegemaakt. Draait wel weer bij.
Het gebrek aan inlevingsvermogen van een aantal mensen hier, dat is pas echt zorgwekkend. Zeker wanneer zij afkomstig zijn van een continent wat het ene na het andere gewapende conflict heeft meegemaakt tov een continent wat daar al 200 jaar vrij van is.
Inhoudelijke reacties daarop blijken verder niet echt mogelijk te zijn, dus ga ik maar weer iets nuttigs doen.![]()
Angstpolitiek geef je een negatieve connotatie. Alsof mensen niet bang mogen zijn voor terorrisme. Moet je in New York of Madrid eens proberen uit te leggen...quote:Op maandag 18 april 2005 09:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Er werd een link gelegd tussen het staaltje angstpolitiek van Donner hier en hoe dat in de VS wordt bedreven. Is dat zo vreemd?
Ja / Nee / Weet niet
Als je het eens bent met Donner mag je trouwens gerust inhoudelijk worden en uitleggen waarom hoor.
voor wie het clipje wil hebben - opslaan als
Ja maar de EU valt dus niet uit elkaar als deze grondwet wordt afgewezen.quote:Op maandag 18 april 2005 10:03 schreef klez het volgende:
[..]
Angstpolitiek geef je een negatieve connotatie. Alsof mensen niet bang mogen zijn voor terorrisme. Moet je in New York of Madrid eens proberen uit te leggen...
En ik waak er wel voor het ooit met Donner eens te zijn, de Christenhond...![]()
Hoewel ik in dit geval inderdaad weinig goeds voor Europa verwacht als de EU uit elkaar valt.
Bang mag je best zijn, maar dat de politiek de angst gebruikt om alles te mogen maken?quote:Op maandag 18 april 2005 10:03 schreef klez het volgende:
[..]
Angstpolitiek geef je een negatieve connotatie. Alsof mensen niet bang mogen zijn voor terorrisme. Moet je in New York of Madrid eens proberen uit te leggen...
En ik waak er wel voor het ooit met Donner eens te zijn, de Christenhond...![]()
Hoewel ik in dit geval inderdaad weinig goeds voor Europa verwacht als de EU uit elkaar valt.
Ik zou daar nog niet zo heel zeker van zijn. Het onderliggende sentiment van de meeste Europeanen dat ze de EU niet willen. Begrijpelijk, maar ook gevaarlijk. Daar heeft Donner zeker een punt. Maar dat moet je moet je subtiel brengen, dat is niet zijn sterkste kant, zoals we na de moord op van Gogh al hebben kunnen constateren.quote:Op maandag 18 april 2005 10:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja maar de EU valt dus niet uit elkaar als deze grondwet wordt afgewezen.
Gewoon terug naar Brussel om het huiswerk opnieuw te doen.
The Civil War en de Mexican War.quote:Op maandag 18 april 2005 09:57 schreef klez het volgende:
[..]
Quoten doe je zo.
Misschien kan jij ons verlichten welke oorlogen zich op VS bodem hebben afgespeeld de laatste 200 jaar?
![]()
Onderwijs holt achteruit tegenswoordigs.
Wat ben jij dom zeg. Google eens wanneer de Civil war was. Enne the Mexican war, heeft zich dat op destijds Amerikaans grondgebied afgespeeld? Precies 1 dag.quote:Op maandag 18 april 2005 10:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
The Civil War en de Mexican War.
Inderdaad, onderwijs holt achteruit.
Het ging toch om het continent en niet om het land?quote:Op maandag 18 april 2005 10:14 schreef klez het volgende:
[..]
Wat ben jij dom zeg. Google eens wanneer de Civil war was. Enne the Mexican war, heeft zich dat op destijds Amerikaans grondgebied afgespeeld? Precies 1 dag.
quote:Op maandag 18 april 2005 10:17 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het ging toch om het continent en niet om het land?
Misschien moeten jullie eens poging doen om het punt te begrijpen in plaats van op dit soort muggezifterij terug te vallen. Er is een fundamenteel verschil tussen Europa en de VS op dit punt, qua beschaving en vredelievendheid.quote:Misschien kan jij ons verlichten welke oorlogen zich op VS bodem hebben afgespeeld de laatste 200 jaar?
Ik herhaal het weer, het ging over het continentquote:Het gebrek aan inlevingsvermogen van een aantal mensen hier, dat is pas echt zorgwekkend. Zeker wanneer zij afkomstig zijn van een continent wat het ene na het andere gewapende conflict heeft meegemaakt tov een continent wat daar al 200 jaar vrij van is.
Dank je. Zie mijn vorige postquote:Op maandag 18 april 2005 10:21 schreef pikwik het volgende:
jezus wat een lettergeneuk
welkom op fok hoor
1861-1865 was de Civil War, tel daar eens 200 jaar bij? 'tis moeilijk, ik weet het, maar mischien heb je wel de reken lessen gevolgd.quote:Op maandag 18 april 2005 10:14 schreef klez het volgende:
[..]
Wat ben jij dom zeg. Google eens wanneer de Civil war was. Enne the Mexican war, heeft zich dat op destijds Amerikaans grondgebied afgespeeld? Precies 1 dag.
Ik bedoelde de VS.quote:Op maandag 18 april 2005 10:21 schreef snabbi het volgende:
uh sorry nog verder teruggelezen:
[..]
Ik herhaal het weer, het ging over het continent
Ik probeer het te begrijpen, we moeten afrika gaan bombaderen om onze problemen met de marokkanen te vergeten? Noord-Amerika mag dan 200 jaar bijna oorlogvrij geweest zijn, ze vechten het op de andere plaatsen uit om een uitlaatklep te hebben (zonder quote weet je ook wel dat je dat net zelf zei) .... Wie zullen we pakken?quote:Op maandag 18 april 2005 10:18 schreef klez het volgende:
Misschien moeten jullie eens poging doen om het punt te begrijpen in plaats van op dit soort muggezifterij terug te vallen. Er is een fundamenteel verschil tussen Europa en de VS op dit punt, qua beschaving en vredelievendheid.
Dit uit zich in de VS overigens in het hoge aantal doden door vuurwapengebruik.
Dan hebben we het over het thema wat pikwik aansneed, wat doe je met de onderhuidse spanningen in je samenleving.
Je hebt helemaal gelijk. Het is ongeveer 150 jaar. Punt blijft hetzelfde.quote:Op maandag 18 april 2005 10:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1861-1865 was de Civil War, tel daar eens 200 jaar bij? 'tis moeilijk, ik weet het, maar mischien heb je wel de reken lessen gevolgd.
Wat is de relevantie hoelang het geduurt heeft trouwens? Jij stelde dat er geen oorlog was geweest.
Nou nee hoor. Dat is meer iets voor Europa. Amerika wordt eigenlijk altijd gevraagd, hetzij door de Europeanen (Vietnam, WO2) hetzij door de landen zelf.quote:Op maandag 18 april 2005 10:25 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik probeer het te begrijpen, we moeten afrika gaan bombaderen om onze problemen met de marokkanen te vergeten? Noord-Amerika mag dan 200 jaar bijna oorlogvrij geweest zijn, ze vechten het op de andere plaatsen uit om een uitlaatklep te hebben.... Wie zullen we pakken?
Dan zouden ze daar misschien kunnen beginnen?quote:Op maandag 18 april 2005 10:11 schreef klez het volgende:
Het onderliggende sentiment van de meeste Europeanen dat ze de EU niet willen.
Uhm dat vietnam geroepen weet ik niets van, maar ik weet uberhaupt weinig van die oorlog dus daar zeg ik niets over, maar om nu te roepen dat Irak bijvoorbeeld om de VS heeft geroepen?quote:Op maandag 18 april 2005 10:26 schreef klez het volgende:
Nou nee hoor. Dat is meer iets voor Europa. Amerika wordt eigenlijk altijd gevraagd, hetzij door de Europeanen (Vietnam, WO2) hetzij door de landen zelf.
Da's de Onafhankelijkheidsoorlog.quote:Op maandag 18 april 2005 10:25 schreef klez het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Het is ongeveer 150 jaar. Punt blijft hetzelfde.
In mijn geheugen was het 1761-1765.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |