Quoten doe je zo.quote:Dude Al 200 jaar vrij van oorlog????? Doe jij ff snel wat Geschiedenis boeken pakken.![]()
Er werd een link gelegd tussen het staaltje angstpolitiek van Donner hier en hoe dat in de VS wordt bedreven. Is dat zo vreemd?quote:Op maandag 18 april 2005 09:43 schreef klez het volgende:
[..]
Ach ja, er zijn wat tijdelijk overtrokken reacties in een land wat zo'n extreme aanslag heeft meegemaakt. Draait wel weer bij.
Het gebrek aan inlevingsvermogen van een aantal mensen hier, dat is pas echt zorgwekkend. Zeker wanneer zij afkomstig zijn van een continent wat het ene na het andere gewapende conflict heeft meegemaakt tov een continent wat daar al 200 jaar vrij van is.
Inhoudelijke reacties daarop blijken verder niet echt mogelijk te zijn, dus ga ik maar weer iets nuttigs doen.![]()
Angstpolitiek geef je een negatieve connotatie. Alsof mensen niet bang mogen zijn voor terorrisme. Moet je in New York of Madrid eens proberen uit te leggen...quote:Op maandag 18 april 2005 09:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Er werd een link gelegd tussen het staaltje angstpolitiek van Donner hier en hoe dat in de VS wordt bedreven. Is dat zo vreemd?
Ja / Nee / Weet niet
Als je het eens bent met Donner mag je trouwens gerust inhoudelijk worden en uitleggen waarom hoor.
voor wie het clipje wil hebben - opslaan als
Ja maar de EU valt dus niet uit elkaar als deze grondwet wordt afgewezen.quote:Op maandag 18 april 2005 10:03 schreef klez het volgende:
[..]
Angstpolitiek geef je een negatieve connotatie. Alsof mensen niet bang mogen zijn voor terorrisme. Moet je in New York of Madrid eens proberen uit te leggen...
En ik waak er wel voor het ooit met Donner eens te zijn, de Christenhond...![]()
Hoewel ik in dit geval inderdaad weinig goeds voor Europa verwacht als de EU uit elkaar valt.
Bang mag je best zijn, maar dat de politiek de angst gebruikt om alles te mogen maken?quote:Op maandag 18 april 2005 10:03 schreef klez het volgende:
[..]
Angstpolitiek geef je een negatieve connotatie. Alsof mensen niet bang mogen zijn voor terorrisme. Moet je in New York of Madrid eens proberen uit te leggen...
En ik waak er wel voor het ooit met Donner eens te zijn, de Christenhond...![]()
Hoewel ik in dit geval inderdaad weinig goeds voor Europa verwacht als de EU uit elkaar valt.
Ik zou daar nog niet zo heel zeker van zijn. Het onderliggende sentiment van de meeste Europeanen dat ze de EU niet willen. Begrijpelijk, maar ook gevaarlijk. Daar heeft Donner zeker een punt. Maar dat moet je moet je subtiel brengen, dat is niet zijn sterkste kant, zoals we na de moord op van Gogh al hebben kunnen constateren.quote:Op maandag 18 april 2005 10:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja maar de EU valt dus niet uit elkaar als deze grondwet wordt afgewezen.
Gewoon terug naar Brussel om het huiswerk opnieuw te doen.
The Civil War en de Mexican War.quote:Op maandag 18 april 2005 09:57 schreef klez het volgende:
[..]
Quoten doe je zo.
Misschien kan jij ons verlichten welke oorlogen zich op VS bodem hebben afgespeeld de laatste 200 jaar?
![]()
Onderwijs holt achteruit tegenswoordigs.
Wat ben jij dom zeg. Google eens wanneer de Civil war was. Enne the Mexican war, heeft zich dat op destijds Amerikaans grondgebied afgespeeld? Precies 1 dag.quote:Op maandag 18 april 2005 10:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
The Civil War en de Mexican War.
Inderdaad, onderwijs holt achteruit.
Het ging toch om het continent en niet om het land?quote:Op maandag 18 april 2005 10:14 schreef klez het volgende:
[..]
Wat ben jij dom zeg. Google eens wanneer de Civil war was. Enne the Mexican war, heeft zich dat op destijds Amerikaans grondgebied afgespeeld? Precies 1 dag.
quote:Op maandag 18 april 2005 10:17 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het ging toch om het continent en niet om het land?
Misschien moeten jullie eens poging doen om het punt te begrijpen in plaats van op dit soort muggezifterij terug te vallen. Er is een fundamenteel verschil tussen Europa en de VS op dit punt, qua beschaving en vredelievendheid.quote:Misschien kan jij ons verlichten welke oorlogen zich op VS bodem hebben afgespeeld de laatste 200 jaar?
Ik herhaal het weer, het ging over het continentquote:Het gebrek aan inlevingsvermogen van een aantal mensen hier, dat is pas echt zorgwekkend. Zeker wanneer zij afkomstig zijn van een continent wat het ene na het andere gewapende conflict heeft meegemaakt tov een continent wat daar al 200 jaar vrij van is.
Dank je. Zie mijn vorige postquote:Op maandag 18 april 2005 10:21 schreef pikwik het volgende:
jezus wat een lettergeneuk
welkom op fok hoor
1861-1865 was de Civil War, tel daar eens 200 jaar bij? 'tis moeilijk, ik weet het, maar mischien heb je wel de reken lessen gevolgd.quote:Op maandag 18 april 2005 10:14 schreef klez het volgende:
[..]
Wat ben jij dom zeg. Google eens wanneer de Civil war was. Enne the Mexican war, heeft zich dat op destijds Amerikaans grondgebied afgespeeld? Precies 1 dag.
Ik bedoelde de VS.quote:Op maandag 18 april 2005 10:21 schreef snabbi het volgende:
uh sorry nog verder teruggelezen:
[..]
Ik herhaal het weer, het ging over het continent
Ik probeer het te begrijpen, we moeten afrika gaan bombaderen om onze problemen met de marokkanen te vergeten? Noord-Amerika mag dan 200 jaar bijna oorlogvrij geweest zijn, ze vechten het op de andere plaatsen uit om een uitlaatklep te hebben (zonder quote weet je ook wel dat je dat net zelf zei) .... Wie zullen we pakken?quote:Op maandag 18 april 2005 10:18 schreef klez het volgende:
Misschien moeten jullie eens poging doen om het punt te begrijpen in plaats van op dit soort muggezifterij terug te vallen. Er is een fundamenteel verschil tussen Europa en de VS op dit punt, qua beschaving en vredelievendheid.
Dit uit zich in de VS overigens in het hoge aantal doden door vuurwapengebruik.
Dan hebben we het over het thema wat pikwik aansneed, wat doe je met de onderhuidse spanningen in je samenleving.
Je hebt helemaal gelijk. Het is ongeveer 150 jaar. Punt blijft hetzelfde.quote:Op maandag 18 april 2005 10:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1861-1865 was de Civil War, tel daar eens 200 jaar bij? 'tis moeilijk, ik weet het, maar mischien heb je wel de reken lessen gevolgd.
Wat is de relevantie hoelang het geduurt heeft trouwens? Jij stelde dat er geen oorlog was geweest.
Nou nee hoor. Dat is meer iets voor Europa. Amerika wordt eigenlijk altijd gevraagd, hetzij door de Europeanen (Vietnam, WO2) hetzij door de landen zelf.quote:Op maandag 18 april 2005 10:25 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik probeer het te begrijpen, we moeten afrika gaan bombaderen om onze problemen met de marokkanen te vergeten? Noord-Amerika mag dan 200 jaar bijna oorlogvrij geweest zijn, ze vechten het op de andere plaatsen uit om een uitlaatklep te hebben.... Wie zullen we pakken?
Dan zouden ze daar misschien kunnen beginnen?quote:Op maandag 18 april 2005 10:11 schreef klez het volgende:
Het onderliggende sentiment van de meeste Europeanen dat ze de EU niet willen.
Uhm dat vietnam geroepen weet ik niets van, maar ik weet uberhaupt weinig van die oorlog dus daar zeg ik niets over, maar om nu te roepen dat Irak bijvoorbeeld om de VS heeft geroepen?quote:Op maandag 18 april 2005 10:26 schreef klez het volgende:
Nou nee hoor. Dat is meer iets voor Europa. Amerika wordt eigenlijk altijd gevraagd, hetzij door de Europeanen (Vietnam, WO2) hetzij door de landen zelf.
Da's de Onafhankelijkheidsoorlog.quote:Op maandag 18 april 2005 10:25 schreef klez het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Het is ongeveer 150 jaar. Punt blijft hetzelfde.
In mijn geheugen was het 1761-1765.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |