Dan moet je even de hele vraag typen!quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:14 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
zou je even uit willen leggen hoe jullie dat dan heb de GR gedaan hebben?
Zelfde geld voor mijquote:Op woensdag 1 juni 2005 17:49 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja heb ik dus ook ik kan dat gewoon niet.
Ik ga het ook proberen te halen.. die 4.8! Maar ik betwijfel hetquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:23 schreef Remzz het volgende:
Ja ik mag hier als ik alles goed heb nagekeken ook een 4 voor staan. Maar ik ga voor de 6(moet ik een 5,3 halen
quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:14 schreef 2Drix het volgende:
Kan iemand me ff helpen met dat binompdf en binomcdf..wat moet je nou precies invoeren? eerst N dan P dan K toch?
en wat is nou het verschil tussen pdf en cdf...?
afkorting voor standaardafwijking. gaat dus over de normverdeling..quote:
I will join the club... ik kan namelijk ook geen kansrekenenquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Zelfde geld voor mij![]()
Maar ik vind formules omzetten ook moeilijk.. bijvoorbeeld 10000= 9300 x a^2
Geef a. zoiets.. tiss maar een net bedacht voorbeeld!
oke, maar waar haal je die lijst vandaan dan?quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:08 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
I will join the club... ik kan namelijk ook geen kansrekenen![]()
Beter bestaat het merendeel uit die formule opgaves en die "weinig-nadenk" -opgaves, dan vind ik het best.
Wat betreft die S uitrekenen, bedoel je daarmee de standaardafwijking?? Die berekenen je gewoon door je lijsten in te vullen onder "stat" (vb. L1 en L2). Dan ga je weer naar stat en dan naar --> calc --> 1: 1-var stats --> ente en dan type je daarschter L1 , L2 --> enter. en dan heb je die hele rij met gemiddelde, mediaan...enz. De standaardafwijking is dan die griekse s(op de TI83 dan)
Vaak wel toch?quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:14 schreef Blu het volgende:
[..]
oke, maar waar haal je die lijst vandaan dan?
die staat niet altijd gegeven lijkt me![]()
Ik heb een handige site gevonden voor dit shitquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:14 schreef 2Drix het volgende:
Kan iemand me ff helpen met dat binompdf en binomcdf..wat moet je nou precies invoeren? eerst N dan P dan K toch?
en wat is nou het verschil tussen pdf en cdf...?
En met diffentiequotient bereken je de gemiddelde verandering.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:18 schreef s0k het volgende:
daarmee reken je gewoon de snelheid uit van hoeveel de grafiek stijgt/daalt.
op je GR?? Niet dat ik er zo'n ster in ben, maar tis wel een beetje makkelijkquote:Op woensdag 1 juni 2005 22:13 schreef Baloetjuh het volgende:
weet iemand trouwens hoe je dat moet doen met dy/dx? snap ik helemaal niets van...!!
weet iemand wat die kerel hiermee bedoeltquote:Op donderdag 19 mei 2005 18:25 schreef Lijntje. het volgende:
Ej ik heb ontdekt dat je altijd met Nderiv( je afgeleiden kan controleren...!!![]()
Bij Y1 vul je de formule in
Dan bij Y2= Nderiv(Y1,x,x)
Bij Y3 jouw afgeleide en dan kijk je in de tabel of ze gelijk zijn......![]()
Mischien weten jullie dit al allemaal, maarja ik ga het zeker gebruiken als ik ergens niet zeker van ben
de differentiequotient komt toch voort uit de afgeleide?quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:22 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
En met diffentiequotient bereken je de gemiddelde verandering.
DY/DX = differentiaal ! de snelheid waarmee de grafiek stijgt of daalt dus![]()
Godzijdank heb ik een Casio ipv een Texas Ranger... (Casio is op veel terreiner gebruiksvriendelijker, en ze kunnen bijna hetzelfde)
WTF!! als dat zo is ga ik jankenquote:Op woensdag 1 juni 2005 22:26 schreef Zephyrus het volgende:
Je hoeft toch niks te leren over dat Binominale spul?? of ben ik nou...
Wij hebben op school dat onderdeel overgeslagen, dus het leek mij dat het ook niet op het examen gevraagd wordt.
als het er wel op komt ga ikquote:
Moet zelfs, krijg je punten voor. (behalve als er staat dat je de GR niet mag gebruiken)quote:Mag je op je examen zetten dat je het met GR hebt gedaan eig.?
moet je wel melden HOE je het op je GR gedaan hebt. In telegram stijl meen ik mij te herinneren. Dus zoiets als dit:quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:33 schreef MaRySe het volgende:
Mag je op je examen zetten dat je het met GR hebt gedaan eig.?
De afgeleide was dacht ik de forumule die voor ieder punt de veranderingssnelheid kon berekenen. Dus als de afgeleide 0 is, dan is dat inderdaad de top, of het abolute dal van een grafiek.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:31 schreef s0k het volgende:
[..]
de differentiequotient komt toch voort uit de afgeleide?
en als de afgeleide 0 is, spreek je van een top van de grafiek?
Wij krijgen ze van school. Niet dat je er zo veel aan hebt ofzo... staan niet zulke boeinde formules inquote:Op donderdag 2 juni 2005 01:29 schreef tijmengozer het volgende:
Op eindexamen.nl staat dat je een formuleblad formulekaart mag meenemen, maar ehm... krijg je die dan? Want ik heb er nog nooit 1 gezien tijdens mijn wiskundelessen.
jah maar hoe bereken je dat dan ik weet wel dat je dan uitrekent hoeveel de grafiek daalt/ stijgt maar hoe doe je dat????quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:18 schreef s0k het volgende:
daarmee reken je gewoon de snelheid uit van hoeveel de grafiek stijgt/daalt.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:26 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
op je GR?? Niet dat ik er zo'n ster in ben, maar tis wel een beetje makkelijk
Je tupt bij "y=..." , bij Y1= <..de formule..> dan kies het juiste venster. Dan doe je 2nd --> calc --> 6: dy/dx --> je typt de het getal v/h punt in (de x-waarde) waarvan je de verandering wilt weten, drukt "enter" in en dan heb je de verandering op dat punt.
[EDIT]
je vult gewoon de gegevens in in de dy/dx formule.quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:39 schreef Baloetjuh het volgende:
[..]
jah maar hoe bereken je dat dan ik weet wel dat je dan uitrekent hoeveel de grafiek daalt/ stijgt maar hoe doe je dat????
Join the clubquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:00 schreef s0k het volgende:
haha, ik ga dit echt jode slecht maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |