abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2005 @ 23:32:45 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26311027
Vorige topic: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV

Hier kun je vertellen welke films je onlangs hebt gezien...
Hier kun je plaatjes uit die films plaatsen...
Hier kun je vermelden wat je van die films vond...

Hier!
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † zondag 17 april 2005 @ 23:37:30 #2
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_26311174
Even volledig offtopic: die signature van jou, "You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?""

Volgens mij wordt deze tekst ook uitgesproken in een een of ander pop/rocknummer. Maar welke ook alweer?
Sheridana +1
  zondag 17 april 2005 @ 23:46:47 #3
67640 SaintOfKillers
pi_26311437
Stacy (Attack of the Schoolgirl Zombies)
Deze zou in sommige kringen een hoog cultgehalte hebben, maar ik vond 'm vooral irritant. OK, er zitten enkele pseudo-leuke vondsten in en hij is soms extreem goor, maar het viel allemaal toch wat tegen. Beetje té opvallend tongue in cheek, voor zover zoiets mogelijk is.

La Salaire de la Peur
Deze wilde ik al een hele tijd zien en hij viel zeker niet tegen. Bijzonder sterke thriller die eigenlijk als enig minpuntje heeft dat de inleiding een beetje lang duurt. Uiteraard mag iedereen geïntroduceerd worden en mag de regisseur daar z'n tijd voor nemen, maar hier duurt het bijna een uur. Maar we gaan niet zeuren, want het is gewoon een erg spannende film met een bevredigend einde. Alles aan de film is eigenlijk goed.

La Règle du Jeu
En ook deze wilde al heel lang zien. En ook deze viel me erg goed mee, al vond ik 'm niet zo goed als La Salaire de la Peur (de films hebben verder niets met mekaar te maken ). Een hoopje snobs hebben een feestje en iedereen doet het met iedereen. Het loopt uiteindelijk slecht af. Het tijdloze meesterwerk dat velen hier in zien, kon ik zelf nog niet ontwaren, maar ik krijg wel de indruk dat ik bij een 2de kijkbeurt dingen zou ontdekken die ik nu nog niet doorhad.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 17 april 2005 @ 23:50:52 #4
67640 SaintOfKillers
pi_26311545
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:37 schreef Sokolsky het volgende:
Even volledig offtopic: die signature van jou, "You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?""

Volgens mij wordt deze tekst ook uitgesproken in een een of ander pop/rocknummer. Maar welke ook alweer?
Geen idee. Ik zag 'm ooit staan op een site vol quotes en hij is me bijgebleven. Ik beschouw mezelf dan ook als een dromer .
pi_26311579
Evil Woman. Geclassificeerd als "wel geinig"
  † In Memoriam † zondag 17 april 2005 @ 23:56:05 #6
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_26311721
boogy nights, echt een super film
:')
pi_26311859
Donnie Darko, hij viel nogal tegen
pi_26311866
Forgotten

Flexe film...
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_26311909
The Ring Two, beter dan verwacht na al die negatieve commentaar die ik gelezen had.
  maandag 18 april 2005 @ 00:03:33 #10
21397 LSD
[Snellius]
pi_26311956
gister: One flew over the Cookoo's nest. (oewd)

laatst: white noise (wist niet dat die nog zo nieuw was, kwam 'm gewoon tegen)
saw
Tom and Jerry, the classic collection vol.4
catch you on the flipside
  maandag 18 april 2005 @ 00:24:44 #11
60357 roxxe
Beter een hand in de lucht dan
pi_26312485
Banlieue 13: franse actiefilm van Luc Besson, een soort combo tussen yamakazi en ong bak, vond 'm super
AND HERE HE IS!
HE THINKS THAT HE IS THE MOST IMPORTANT MANIN THE WORLD...ROXXE!!!
pi_26312603
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vorige topic: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV

Hier kun je vertellen welke films je onlangs hebt gezien...
Hier kun je plaatjes uit die films plaatsen...
Hier kun je vermelden wat je van die films vond...

Hier!

Valt tegen mbt de reclame erover.
  maandag 18 april 2005 @ 00:32:41 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26312659
Barry Lyndon (1975)
Kubrick's verfilming van William Makepeace Thackeray's boek The Memoirs of Barry Lyndon, Esq.. Het gaat kortom over het leven en avonturen van een Ierse jongen, die een Engelse Lord wordt in de 18e eeuw.
De film zit hartstikke mooi in elkaar en de hand van de meester is duidelijk zichtbaar. Je hebt echt het idee meegenomen te worden naar het 18e eeuwse Europa, wat ook niet ander kan dan bij iemand die zo perfectionistisch is als Kubrick. Zo zitten er enkele prachtige shots in van het Engelse landschap. De kostuums zijn absoluut schitterend. En ook de muziek sluit er prachtig op aan. Het verhaal zelf wordt m.b.v. een verteller verteld. Dit geeft de film aan de ene kant iets speciaals, omdat het net overkomt alsof je naar een ouderwets verhaal zit te kijken. Alsof je opa je het boek bij je bed voorleest, zeg maar. Maar aan de andere kant wordt het daardoor erg moeilijk om je in en mee te leven met de hoofdpersoon en komt de film zodoende erg kil over. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb me niet verveeld. En de film is ondanks dat het een lange zit is (184 min), nooit echt saai te noemen. Maar de meeste tijd (op één moment na) liet het wel en wee van de hoofdpersoon mij koud. Hierdoor is het toch wel Kubrick's minste film.
cijfer: 8.5
  maandag 18 april 2005 @ 00:39:18 #14
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26312772
Ik heb Dog Day Afternoon maar eens in de DVD-speler gestopt en dat blijft een goede film. Dus. 8+.
Verder zag ik zojuist voor het eerst:

The Deer Hunter: het is jammer dat het script in het laatste half uur nogal de weg kwijtraakt en hopeloos over de top gaat, want voor de rest is dit een briljante film. Alle acteurs zijn fenomenaal en er zijn zat scènes die verschrikkelijk indringend, effectief en indrukwekkend zijn. De score en de cinematografie zijn allebei ook geweldig. Dus. Ja. 8,5.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sai op 18-04-2005 00:48:59 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_26313659
Net terug van 'The Life Aquatic' met Bill Murray. Een tamelijke tegenvaller. Jammer.
  maandag 18 april 2005 @ 02:58:37 #16
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26314168
The Crucible

http://www.imdb.com/title/tt0115988/

Ik heb jaren terug helaas maar een deel van deze film gezien, dus wilde ik hem altijd al een keer helemaal zien. Bij deze dus.

Helaas kreeg deze film maar een 6,9 op imbd -- wat ik totaal onterrecht vind. Veel van de mensen op imdb vinden dat deze film over de welbekende heksenjacht in Salem V.S. aan het einde van de 17e eeuw niet 'historisch correct' is. Dit is misschien wel waar maar volgens mij begrijpen veel mensen niet dat deze film (van origine een toneelstuk) een aanklacht was tegen de McCarthy-processen in het midden van de vorige eeuw in de V.S. waarbij talloze mensen openbaar beschuldigd werden van communistische sympathien en berecht. Wat ook een mogelijkheid is: er wonen in de V.S. nog veel communistenhaters die Athur Miller (de schrijver) en het verhaal door hun overtuiging de grond in boren.

Anyway: zeer goeie film (had best een plaatsje in de top 250 verdiend) en een aanrader als je van een goeie drama houdt. Het heeft mij in ieder geval aan het denken gezet.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 18 april 2005 @ 08:19:04 #17
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26315208
Shark Tale
Na alle plezier die ik heb gehad met Eraserhead was het tijd voor een wat luchtigere film. Ik had al begrepen dat deze film niet heel erg tof was maar wel gewoon onderhoudend.
De film begint met een overzicht van het rif waar de film speelt. Dit is zeker mooi en grappig en een goede sfeermaker. Hierna worden de karakters geintroduceerd en dan wordt het al duidelijk dat het een doldwaze film wordt met flink wat verwijzingen naar andere films en personen. Ik vond dat dit zeker niet de pret drukte maar toch kon het niveau ook niet echt hoger komen hierdoor. Er zit ook een lekker moraaltje in zodat alle kinderen ook weer een levensles hebben geleerd. Ik vond hem grappig en zeker wel ok. Een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 08:32:18 #18
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_26315312
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Geen idee. Ik zag 'm ooit staan op een site vol quotes en hij is me bijgebleven. Ik beschouw mezelf dan ook als een dromer .
Gevonden... aan het eind van HIStory van Michael Jackson komt 'ie voor. Ik wist dat ik 't ergens gehoord had.
Sheridana +1
pi_26315717
Gisteren The Butterfly Effect gezien.

Erg mooie film, vooral als je er achterkomt wat die black outs zijn...even een "wow" moment. Het eind was na een tijdje wel te verwachten, maar ik vond het erg jammer dat het zo af moest lopen. Je gaat dan toch denken "what if...".
  maandag 18 april 2005 @ 10:08:17 #20
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26316571
Ever After (Andy Tennant, 1998)
Leuke variant op het Assepoester sprookje. De aankleding is prima verzorgd en met wat nieuwe elementen doet het bekende verhaal fris aan. Drew Barrymore zet een lieftallige assepoester neer, die flink van wanten weet. Gelukkig wordt het nergens gezapig of sentimenteel. ***

Dear Frankie (Shona Auerbach, 2004)
Dear Frankie is een sympathieke film over een doof jongetje wat met z'n vader schrijft, die op zee zit. Langzaam krijgen we meer informatie voer de situatie voorgeschoteld en ontwikkeld zich een lekker zoet verhaaltje. Dankzij de subtiele acteerprestatie wekken alle personages sympathie op. Behalve dat het verhaal niet het origineelste is, is er dan ook niets aan te merken op dit mooie kleine filmpje. ***½
  maandag 18 april 2005 @ 11:19:23 #21
67640 SaintOfKillers
pi_26317991
quote:
Op maandag 18 april 2005 08:32 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Gevonden... aan het eind van HIStory van Michael Jackson komt 'ie voor. Ik wist dat ik 't ergens gehoord had.
Ah. Kans is klein dat ik het daar had gehoord.
  maandag 18 april 2005 @ 11:49:23 #22
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26318726
Dai-bosatsu tôge (Sword of Doom)

Na alle lovende verhalen hier op het forum had ik zelf best hoge verwachtingen. Zeker na de vergelijking van KQ met de films van Kurosawa.
Zelf vind ik dat toch allemaal lichtelijk overdreven.
Ok, het is een goed in elkaar zittende film en de cinematografie is prachtig, net als de setting van sommige scenes (de watermill), maar vond het verhaal toch weinig boeiend. Ook vond ik het hoofdpersonage een beetje te kil aandoen. De gevechten vond ik jammer genoeg ook niet echt speciaal.

Showgirls

Tsja....

Het is best te kijken en de 3 op imdb is misschien een beetje overdreven, maar tis gewoon pulp natuurlijk.

Houhokekyo tonari no Yamada-kun (My Neighbors the Yamadas

Een historisch punt in mijn filmkijkcarriere. Kheb nu alle officiele Ghibli films gezien. En ook deze laatste is weer helemaal goed. Wel zeer anders dan de rest van de films. Qua animatie, het lijkt allemaal geschetst, maar dan wel ontzettend mooi, en qua verhaal. Het is eigenlijk geen verhaal, maar meer losse sketches uit het leven gegrepen van de familie Yamada. Duren allemaal niet langer dan 5 minuten, maar zijn zo leuk en zo herkenbaar. Als je opgroeid in een gezin maak je deze dingen gewoon mee en het wordt erg leuk gebracht allemaal.

Edi

Mooi hoor.
Simpel, maar heel doeltreffend verhaal. Erg goed, minimaal geacteerd door de hoofdpersonen. De film raakte me zeker. Gewoon zien deze film.
Wat me wel heel erg opviel was hoevaak de director een (zijwaarts) trackingshot gebruikte of inzoomde/uitzoomde. Leek wel alsof hij niks anders kon. Maar voegde ook wel wat toe bij deze film, er zijn zo weinig cuts nodig dus wordt je misschien wat minder afgeleid.

Erg raar en jammer dat er van een film uit 2002, zo'n goeie film nog wel, nog niet eens een normale dvd release is
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_26319243
quote:
Op maandag 18 april 2005 09:09 schreef slindenau het volgende:
Gisteren The Butterfly Effect gezien.

Erg mooie film, vooral als je er achterkomt wat die black outs zijn...even een "wow" moment. Het eind was na een tijdje wel te verwachten, maar ik vond het erg jammer dat het zo af moest lopen. Je gaat dan toch denken "what if...".
Er zijn trouwens twee verschillende versies van deze film. De cinema versie moest men veranderen om het iets geschikter te maken voor het grote publiek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 april 2005 @ 13:00:20 #24
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26320385
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
La Règle du Jeu
En ook deze wilde al heel lang zien. En ook deze viel me erg goed mee, al vond ik 'm niet zo goed als La Salaire de la Peur (de films hebben verder niets met mekaar te maken ). Een hoopje snobs hebben een feestje en iedereen doet het met iedereen. Het loopt uiteindelijk slecht af. Het tijdloze meesterwerk dat velen hier in zien, kon ik zelf nog niet ontwaren, maar ik krijg wel de indruk dat ik bij een 2de kijkbeurt dingen zou ontdekken die ik nu nog niet doorhad.
deze ligt bijna bovenop mijn stapel inmiddels.
binnenkort dus kijken

ofwel tvp
pi_26321024
The Foreigner, met steven seagal.
Zoals we gewend zijn van Seagal weer een actiefilm wat alleen maar gaat om het schieten.
Zoals gewoonlijk is er weer een pakketje met bewijslast en een aantal criminelen die er achter zitten.
Partner herrijst telkens uit de dood, en uiteindelijk is iedereen zowat dood behalve Seagal, en is het afgelopen.
Voorspelbare actiefilm, gevechten waren wel goed uitgewerkt, maar het verhaal zoog.
Ik geef een 6,5.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_26321177
Gisteren naar Cursed geweest. Komt wat wazig op gang met die twee dames die naar de waarzegger gaan: "I see blood, much blood" maar eenmaal bezig komt de spanning er snel in. Soms is het verhaal een beetje voorspelbaar, maar dat komt niet te vaak voor.

Van de week was ik naar Hide and Seek. Leuke verhaallijn, weinig voorspelbaar en een verrassend einde.
Don't hurry, be crappy!
pi_26321425
Memento

heftig goede film, had hem nog niet gezien alhoewel hij al heel lang op m'n verlanglijstje stond.
zo vet dat de film achterste voren speelt en jou als kijker hetzelfde overkomt als de hoofdpersoon.

<hr>
pi_26321582
trouwens tipje nog, One night at McCool', is echt een goede film imho.
<hr>
pi_26321761
Hitch

Had gehoord dat ie tegenviel maar ik vond 'm eigenlijk wel erg leuk. Niet een film waarvan je dubbel ligt door de geweldige grappen maar wel erg leuk en vermakelijk. Leuke biosfilm voor samen met je vriendin
  maandag 18 april 2005 @ 14:00:54 #30
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26321995
Vanmorgen op Hallmark een film van Brian Henson gezien, jack and the Beanstalk, leuke niets aan de hand film.

www.imdb.com/title/tt0264262
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_26322127
Shura Yukihime (The princes blade)

Erg vette film! Ik hou zowiezo van Japans spul, en deze sci-fi actiefilm met veel zwaardgevechten vond ik er erg sterk.
De toekomst wordt weergegeven als erg hard, iedereen naait elkaar en je bent geen moment zeker van je eigen bestaan, of je eigen geschiedenis.
Af en toe wat clichéstukjes, maar toch een goed verhaal. De actie vond ik zeer sterk uitgewerkt.
Snap niet dat ie op imdb maar een 5,8 heeft. Ik geef een 7,5
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_26322219
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:13 schreef LSDsmurf het volgende:

[..]

Er zijn trouwens twee verschillende versies van deze film. De cinema versie moest men veranderen om het iets geschikter te maken voor het grote publiek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, toch de DVD maar eens kopen...zodra de 2 disc betaalbaar is .
SPOILER
  maandag 18 april 2005 @ 14:16:49 #33
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26322418
Jigureul jikyeora! (Save the Green Planet!) (2003)
Dit is een film die ik moeilijk kan reviewen zonder te spoilen, dus als je de film nog wil zien, kan ik alleen maar zeggen dat het echt een aanrader is.
De film begint als een soort komedie over iemand die in aliens gelooft en daarom de baas van een bedrijf kidnapt. Maar langzaam aan veranderd de film toch steeds meer in een serieus drama over hoe iemand steeds meer de greep op de realiteit verliest. Dit is op zich jammer omdat de luchtigheid van het begin verdwijnt. Maar zorgt er ook voor dat de film wat echte diepgang krijgt en meer wordt dan een komedie. Jammer genoeg verpesten de laaste 5 minuten de film dan weer helemaal. Hierdoor worden de diepgang en intelligentie van de film weer totaal ongedaan gemaakt. En veranderd de film weer in scifi komedie.
Verder zit de film heel goed en orgineel in elkaar. Is het acteerwerk top. Daar is niet veel op aan te merken.
cijfer:
de film zonder de laatste 5 min. 9-
de film zoals die is : 7.5

Trouwens de film is echt een aanrader voor de mensen uit Truth.
pi_26323860
Kopspijkers was zo kut Zaterdag, dat ik maar voor de 4e keer 'One Flew Over The Cuckoo's Nest' heb gekeken
En die BLIJFT gaaf
  maandag 18 april 2005 @ 15:39:00 #35
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26324401
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jigureul jikyeora! (Save the Green Planet!) (2003)
Dit is een film die ik moeilijk kan reviewen zonder te spoilen, dus als je de film nog wil zien, kan ik alleen maar zeggen dat het echt een aanrader is.
De film begint als een soort komedie over iemand die in aliens gelooft en daarom de baas van een bedrijf kidnapt. Maar langzaam aan veranderd de film toch steeds meer in een serieus drama over hoe iemand steeds meer de greep op de realiteit verliest. Dit is op zich jammer omdat de luchtigheid van het begin verdwijnt. Maar zorgt er ook voor dat de film wat echte diepgang krijgt en meer wordt dan een komedie. Jammer genoeg verpesten de laaste 5 minuten de film dan weer helemaal. Hierdoor worden de diepgang en intelligentie van de film weer totaal ongedaan gemaakt. En veranderd de film weer in scifi komedie.
Verder zit de film heel goed en orgineel in elkaar. Is het acteerwerk top. Daar is niet veel op aan te merken.
cijfer:
de film zonder de laatste 5 min. 9-
de film zoals die is : 7.5

Trouwens de film is echt een aanrader voor de mensen uit Truth.
Ik vond het einde wel grappig, maar ik had wel een beetje dezelfde gedachten. De sfeer werd onverwacht donker en als de film ook snoeihard was gestopt dan had dat denk ik een grotere impact op de kijker gehad. Anderzijds is met het einde wel een mooi circkeltje gemaakt, van komisch naar snoeihard naar komisch. Constant word je op het verkeerde been gezet en dat is toch ook wel weer erg tof. Dus ik reken de film niet echt hard af op de laatste 5 minuten.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 18 april 2005 @ 16:07:11 #36
114759 F430
Recovering The Satellites
pi_26325009
heb vandaag National Treasure & Man on Fire gekeken , met in National Treasure Harvey Keitel & Nicolas Cage , en in Man on Fire , Marc Anthony & Denzel Washington . heb eigenlijk van beide genoten . National treasure vind ik een zeer bijzondere film die heerlijk wegkijkt en met een indrukwekkend slot ( mening ) . Man on fire was eigenlijk van het genre drama , tot het meisje werd ontvoerd , en Denzel Washington de daders 1 voor 1 snoeihard afmaakte.. Ben over beide zeer te spreken en ik kan zeker aanraden minimaal 1 van deze 2 eens bij de videotheek te halen .!
Ja kijk , dat dan weer wel !
www.jaggle.nl
pi_26325987
Hare:
Is Houhokekyo tonari no Yamada-kun (My Neighbors the Yamadas) wel te volgen met de ondertiteling. Ik had namelijk ergens gelezen dat er veel taalgrapjes in zitten en die komen vertaald naar het engels lijkt mij minder goed over. Tenzij Japans kunt?
  maandag 18 april 2005 @ 16:52:42 #38
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26326052
Gwiyeowo (So Cute) (2004)
Dit is één van de grootste flut films die ik in tijden heb gezien. Wat een kut excuse van een film is dit.
cijfer: 1
pi_26326729
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:09 schreef slindenau het volgende:
Hmm, toch de DVD maar eens kopen...zodra de 2 disc betaalbaar is .
SPOILER
pi_26327492
Aha, bedankt .
pi_26328332
The Butterfly Effect

(van het weekend gezien)
Niet slecht. Leuk gedaan.

Gast heeft sinds z,n jeugd last van blackouts. poef, hij is weer bij kennis
maar weet niet meer wat er de afgelopen 15 minuten is gebeurd.
Hij komt erachter dat hij middels z,n dagboek terrug kan gaan in de tijd en oude
voorbije situaties kan beinvloeden. Hetzij dat ie er ook achterkomt dat zijn doen
grote consequenties heeft voor alles eromheen. De mensen, het verloop incl.
waar hij later in z,n leven belandt. Het gaat nog maar net goed []SPOILER[]
pi_26328887
The Leprechaun 6, Back 2 Tha Hood

De titel klinkt goedkoop, en je zou em mischien alleen daarom al links willen laten liggen..
(en op IMDB.com krijgt hij niet meer dan een 2.6 )
Maar echt.. Hij is zeker niet slecht!

Warwick Davis (bekend als hoofdrol-speler van de films "Willow", als Wicket het beertje
in "Starwars VI", en het engelse "Harry Potter", zie plaatjes onder)
neemt voor de 6e keer de rol van "De Leprechaun" voor z,n rekening.
In de vroige deel (Deel 5) werd ie ws. verbannen door een priester midden in de projects van de
een ghetto.
in dit deel vind een meisje het kistje met goud dat de kleine kwade elf toehoort,
en kan haar geluk niet op.
Expensive high-heel shoes, manicures, blitse auto's, feestjes geven en kleding, kleding, kleding!
Zij en d'r vrienden @homebase komen er snel achter dat het gebruik van het goud komt met
een prijs dat ze moeten bekopen met hiun leven.

Van mij krijgt ie een 7! Ik vond em wel ok.
Als je deel 1 en 2 en 3 grappig vond (deel 4+5 zijn echt heel slecht naar horen zeggen)
Is deze een aanrader!

(Links: warwick davis in "Willow",
Rechtsboven: Wicket The Ewok in Starwars VI Return of the Jedi)

[ Bericht 3% gewijzigd door danni op 18-04-2005 19:13:22 ]
  maandag 18 april 2005 @ 19:30:49 #43
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26330177
Eraserhead

Ik zag de titel hier weer voorbij komen en bedacht : hey die moet ik ook nog zien. En zo juist dus gedaan.
Ik vond er geen hol aan. Het is alsof je een literaire roman leest waarbij je je verbaasd over de prachtige volzinnen, maar na een 100 bladzijdes interesseert het je eigenlijk niet meer hoe het verhaal verder gaat. In dit geval was ik er na 3 kwartier wel klaar mee. Soms is de 'weirdness' van de film wel aanstekelijk, maar nee, geef mij dan maar liever nog een keer Blue Velvet. .

5

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 18-04-2005 19:42:48 ]
pi_26330833
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:20 schreef danni het volgende:
The Butterfly Effect

(van het weekend gezien)
Niet slecht. Leuk gedaan.

Gast heeft sinds z,n jeugd last van blackouts. poef, hij is weer bij kennis
maar weet niet meer wat er de afgelopen 15 minuten is gebeurd.
Hij komt erachter dat hij middels z,n dagboek terrug kan gaan in de tijd en oude
voorbije situaties kan beinvloeden. Hetzij dat ie er ook achterkomt dat zijn doen
grote consequenties heeft voor alles eromheen. De mensen, het verloop incl.
waar hij later in z,n leven belandt. Het gaat nog maar net goed []SPOILER[]
dat vind ik echt een goede film! heb hem zelf op dvd.
  maandag 18 april 2005 @ 20:37:52 #45
18008 hornage
pi_26331693
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:30 schreef Wepeel2 het volgende:
Eraserhead

Ik zag de titel hier weer voorbij komen en bedacht : hey die moet ik ook nog zien. En zo juist dus gedaan.
Ik vond er geen hol aan. Het is alsof je een literaire roman leest waarbij je je verbaasd over de prachtige volzinnen, maar na een 100 bladzijdes interesseert het je eigenlijk niet meer hoe het verhaal verder gaat. In dit geval was ik er na 3 kwartier wel klaar mee. Soms is de 'weirdness' van de film wel aanstekelijk, maar nee, geef mij dan maar liever nog een keer Blue Velvet. .

5
Amen to that Zoiets vond ik dus ook toen ik hem zaterdag zag
pi_26332053
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:57 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

dat vind ik echt een goede film! heb hem zelf op dvd.
Ik vond "the butterfly effect" en "leprechaun 6" nog leuker dan "manchurian candidate" ( ) en
"collateral damage" (minder maar toch)
  maandag 18 april 2005 @ 21:43:50 #47
67640 SaintOfKillers
pi_26333321
Vivre me tue
Franse film over 2 allochtone broers die zich dagelijks door het leven worstelen. Redelijk goede film, maar hij mist een beetje een ziel en 't komt allemaal nogal deprimerend over, al is dit misschien wel de bedoeling . Geen must-see, maar ook geen tijdverspilling. Een magere 7 of een dikke 6. Doe maar 7 dan.

11:11
Geen flauw idee waarover dit ging. Er wordt wat wazig geluld over licht van Pythagoras, 11 poorten, onstoffelijke entiteiten, kinderen van Absolon en agressieve dolfijnen. Hmmm. Verder loopt er ook nog een constant verward uitziende actrice rond, schijnbaar op zoek naar een plot. Ik wil niet spoilen, maar haar zoektocht loopt niet goed af. En ik kan met de beste wil van de wereld niet beschrijven wat er in me opkwam toen bleek dat deze film niet één, maar twee kuteindes bleek te hebben waarvan ik geen zak begreep.
  maandag 18 april 2005 @ 22:07:44 #48
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26334128
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

[offtopic]
Als ik google kom ik op een site met Dreams Quotes. ...

George Bernard Shaw:
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
[/offtopic]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_26334686
net op sbs6 The Timemachnine (2002) gezien, het idee van tijdreizen is en blijft leuk, daarom wordt het ook veel gebruikt, maar in deze film is het slecht uitgewerkt, veel fouten...

heb hem tot mijn eigen verbazing tog nog tot het einde afgezien...

http://www.imdb.com/title/tt0268695/
pi_26335293
Ju-on 2

Aardige film alleen weer een wat vreemd einde.

http://imdb.com/title/tt0367913/
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_26335398
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:23 schreef mrkanarie het volgende:
net op sbs6 The Timemachnine (2002) gezien, het idee van tijdreizen is en blijft leuk, daarom wordt het ook veel gebruikt, maar in deze film is het slecht uitgewerkt, veel fouten...

heb hem tot mijn eigen verbazing tog nog tot het einde afgezien...

http://www.imdb.com/title/tt0268695/
Leuke popcornfilm, niet meer, niet minder.
  maandag 18 april 2005 @ 23:16:50 #52
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26336438
Ik wist niet dat The Timemachine op tv was. Ik had hem wel willen zien. Het origineel vond ik erg amusant.
pi_26336612
The interpreter: http://www.imdb.com/title/tt0373926/

Goeie film. Had een paar reviews gelezen die niet zo positief waren maar ik vond hem persoonlijk erg interessant. Moest na afloop zelfs nog even nadenken hoe het nou zat maar dat kon ook zijn doordat ik moe was . Nicole Kidman speelt ok, Sean Penn beter. Ga em kijken zou ik zeggen. Cijfer = 8.
Falling in love is scary, falling in love and knowing that other person is falling for you too is even scarier.
http://forum.fok.nl/topic/719509/1/50#28354644 HELP
  dinsdag 19 april 2005 @ 00:08:20 #54
52357 Lambiekje
pi_26338050
Ted Bundy (2002)
Gebaseerd op de gruwelijkste serial-killer of all time. Het woord serial-killer is pas voor het eerst gebruikt bij hem.

Tering he .. wat moet die gast erg geweest zijn halverwege de jaren 70. Aan de lopende band worden jonge grietjes vekracht, vermoord, vernield. Een paar vrouwen weten het te overleven na extreme verwondingen. En kunnen hem aanwijzen als DE man.Gast ontsnapt meerdere malen uit de gevangenis en verkracht er weer vrolijk op los.

Als ik het zo bekijk zitten er "echte" beelden uit de jaren 70 in verwerkt.
Vind schokkender dan Texas Chainsaw of Ed Gein.

6.0 / imdb 5.2

het 'ware' verhaal van Ted Bundy
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 19 april 2005 @ 00:36:20 #55
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26338587
ik heb casper het spookje kerstfilm gisternacht zitten kijken
En hij is nog leuk ook
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 19 april 2005 @ 00:37:04 #56
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26338593
Jahaa! Het was weer zover! Ik heb voor de tweede keer een aantal korte filmojes met wat andere Fok!kers gekeken! Dit keer waren het vroege films van de Franse Nouvelle Vague-ers en omdat het de vorige keer zo dramatisch uit de hand was gelopen heb ik deze keer allemaal nieuwe Fokkers uitgenodigd! Gezellig! Hieronder vertellen ze jou EXCLUSIEF wat ze van een bepaald filmpje vonden!
quote:
Lonewolf2003 vond:
Le Coup de Berger (1956)
Jacques Rivette's filmpje is de langste van deze verzameling korte films en één van de gewonere. Het gaat over een vrouw die met haar buitenechtelijke vriend het verkrijgen van een bontjas voor haar man aannemelijk probeert te maken. Het ziet er allemaal hartstikke mooi uit en een verteller geeft commentaar over hoe alles lijkt op een schaakspel. Het zit allemaal leuk in elkaar maar doordat het niet erg realistisch is liet het me persoonlijk een beetje koud. Begrijp me niet verkeerd, want ik vond het wel een heel goede film en ik wil zeker wel wat meer van Rivette zien.
cijfer: 7.5
quote:
Hare vond:
Le chant du styrene

Ik was hier wel benieuwd naar omdat Resnais zo bekend is maar dit is gewoon een voorlichtingsfilmpje over plastic . Ok, de cinematografie is prachtig maar ik begrijp toch niet echt wat de bedoeling hiervan moet zijn.
quote:
Timo20 vond:
L'Amour Existe
Een man vertelt bij supermooie beelden over zijn jeugd en dat de arbeiders het niet goed hebben en in een shot was er ook nog een heel mooi meisje .
Ik weet niet echt of ik het helemaal begrepen heb maar ik vond het wel mooi en de muziek was ook echt maar als je van eens iets anders houdt is dit wel een aanrader. .

MDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,6/10
quote:
Zeitgeist vond:
Le Laboratoire De L'Angoisse

Wel coole movie over een schoonmaker die indruk probeert te maken door zuur over zijn hand te gooien ik wou hem eigenlijk nog een keer kijken want de spoofs vond ik wel tof maar dat wouden de anderen niet.

Dat was het volgens mij...
quote:
California vond:
Les Surmenes
????? (recensie nog niet geschreven)
Nou. Daarna ging het dus allemaal fout. Ik geloof dat het kwam doordat de dropjes opwaren maar ineens begon iedereen aan elkaars haren te trekken enzo. Jammer maar helaas. De laatste filmpjes heb ik dus helemaal alleen gekeken. . Toch vond ik het weer voor herhaling vatbaar. Want. Nou ja. Het kan altijd erger natuurlijk.

Kort en öhne linkjes:
24 Heures de la Vie d'un Clown (Melville) was best leuk, maar de commentaarstem die het geheel van ironische humor probeerde te voorzien faalde daar nogal in. 6,5.
Histoire d'Eau (Truffaut & Godard) is een aardig sfeerschetsje. Een beetje James Joyce door de Nouvelle Vague-mixer. Het komt nergens vandaan en het gaat nergens heen, maar het is best tof (en intellectueel verantwoord). 7.
Charlotte et son Jules (Godard) bestaat uit een tien minuten durende monoloog van Jean-Paul Belmondo waarin hij kankert op vrouwen, zijn vriendin en cinema. Soms heb je niet meer nodig voor een erg vermakelijke short. 7,5.

Dat was het weer!
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 19 april 2005 @ 08:22:31 #57
18008 hornage
pi_26340333
klinkt gezellig Sai, mag ik ook eens meedoen?
  dinsdag 19 april 2005 @ 08:35:05 #58
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26340415
quote:
Op maandag 18 april 2005 23:16 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik wist niet dat The Timemachine op tv was. Ik had hem wel willen zien. Het origineel vond ik erg amusant.
dan heb je een teleurstelling gemist
  dinsdag 19 april 2005 @ 09:38:01 #59
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26341236
The Life and Death of Peter Sellers (Stephen Hopkins, 2004)
Peter Sellers was een geweldige komiek met een turbulent en spraakmakend leven. Een perfect persoon dus voor een biopic. Helaas halen ze er in mijn ogen niet helemaal uit wat er in zit, ondanks de geweldige acteerprestatie van Geoffrey Rush, die z'n Golden Globe dik verdiend. De film gaat te weinig de diepte in en blijft een beetje op het oppervlakkige steken. Er gebeurd vrij veel, maar er blijft bijna niets hangen. Wat wel blijft hangen zijn een aantal inventieve scenes met mooie cinematografie. ***

Kozure Ôkami: Meifumando (Lone Wolf and Cub: Baby Cart in the Land of Demons) (Kenji Misumi, 1973)
Dit vijfde deel in de Lone Wolf and Cub serie begint erg goed. Vijf krijgers offeren zich op voor hun clan om zodoende Ogami de informatie te verschaffen voor z'n volgende opdracht. Een originele vondst die er voor zorgt dat de informatie gedoseerd geleverd kan worden. Daarna zakt de film wat in. Opvallend is wel dat Daigoro voor het eerst een redelijk groot subplot krijgt, wat verder niet al te veel toevoegd. Mede door deze dingen is dit de minste van de series, maar door met name ook het spectaculaire eindgevecht waar weer niet bezuinigd is op de liters bloed is ook dit weer een erg toffe samurai-film. ***½
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:18:14 #60
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26342190
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 08:22 schreef hornage het volgende:
klinkt gezellig Sai, mag ik ook eens meedoen?
Ik kan het je niet aanraden hoor
pi_26342379
Gisteravond Michael gekeken met John Travolta. Geen hol aan, maar had niks beters te doen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:30:55 #62
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_26342465
Le Trou

Prachtige film van Jaques Becker uit 1960. Gevangenisfilms vind ik wel iets hebben en dus ook deze zwartwitter. De titel vetelt het al: Een ontsnapping. En wat voor één.
Mooi in beeld gebracht door Becker met bijv. minutenlange close-ups van het hakken in de vloer en zagen aan spijlen.
De acteurs hadden er zin en dat moet ook wel, want de fysieke inspanning was niet gering.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:47:49 #63
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26343893
The Prince & Me heb ik onlangs gezien.
Ik houd van van zo''n romantische comedy en het bleek ook een leuke film. Tenminste, dat vond dit meisje dan.
(Un)masking for the greater good.
pi_26346373
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Veel over gehoord, veel over gelezen, en eindelijk een keer de moeite gedaan om hem te zien. Werkelijk een schitterende film, voornamelijk ook door zijn originaliteit; iets wat ik graag mag zien in een film.

Cube (1997)
Een van de films die bewijst dat je geen gigantische set en/of een enorm budget nodig hebt om een goede film te maken: simpel maar doeltreffend (Phone Booth is er ook zoeen bijvoorbeeld). Je zou er maar in zitten, met 6 vreemden om je heen, in elke gekleurde kubusvormige ruimte 6 deuren naar een volgende ruimte, al dan niet met boobytraps, en dan maar proberen of je een uitgang kan vinden. Als die er is. Er wordt veel over het hoe en waarom aan de verbeelding overgelaten, jammer dat er ook 2 overbodige sequels zijn gekomen die daar weer op in springen.

Ian Fleming`s Goldfinger (1964)
Een van de eerste Bond films en imho beste uit de reeks. Sean Connery zet een prima Bond neer, uiteraard inclusief zijn gadgets (die Aston ), gevatte opmerkingen en de gebruikelijke scharrels. Deze titelsong vind ik trouwens ook een van de betere de beste.
Je merkt af en toe wel dat de film wat gedateerd is, bijvoorbeeld de klassieke Bond-openingsshot met dat diafragma: De figuur die je bij Goldfinger ziet (niet Sean Connery, het is zijn stunt double) schiet al voordat hij zijn pistool in de goede richting heeft. Dat doet Pierce Brosnan toch een stukje strakker .

The Incredibles (2004)
Wat me opvalt op IMDB is dat deze film ook weer een flink hoge rating heeft en daardoor hoog in de top 250 staat, evenals Finding Nemo. Ok het is een erg leuke film, en ja de animaties worden elk jaar mooier (deze is ook weer mooier dan Finding Nemo), en ik zou hem zo nog een keer kijken. Maar toch vind ik hem samen met zijn voorganger een tikkie overrated. Hij is goed, erg goed wellicht, maar niet bijzonder. Maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:28:22 #65
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26346474
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:24 schreef ToXiCitY het volgende:
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Veel over gehoord, veel over gelezen, en eindelijk een keer de moeite gedaan om hem te zien. Werkelijk een schitterende film, voornamelijk ook door zijn originaliteit; iets wat ik graag mag zien in een film.
Deze zag ik 2 dagen terug. Een absolute aanrader.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:42:06 #66
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26348564
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 09:38 schreef Gorro het volgende:

Kozure Ôkami: Meifumando (Lone Wolf and Cub: Baby Cart in the Land of Demons) (Kenji Misumi, 1973)
Dit vijfde deel in de Lone Wolf and Cub serie begint erg goed. Vijf krijgers offeren zich op voor hun clan om zodoende Ogami de informatie te verschaffen voor z'n volgende opdracht. Een originele vondst die er voor zorgt dat de informatie gedoseerd geleverd kan worden. Daarna zakt de film wat in. Opvallend is wel dat Daigoro voor het eerst een redelijk groot subplot krijgt, wat verder niet al te veel toevoegd. Mede door deze dingen is dit de minste van de series, maar door met name ook het spectaculaire eindgevecht waar weer niet bezuinigd is op de liters bloed is ook dit weer een erg toffe samurai-film. ***½
Ik heb deze ook 'gevonden'. Jammer dat ik kennelijk meteen weer een van de mindere delen heb, maar ik ben wel benieuwd geworden door je reviews. Ik zal mijn mening hier binnenkort posten.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:55:30 #67
56671 Wous-XL
Doe mij er maar 2 ...
pi_26348952
The Amityville Horror ( 2005 )

Ik was bang dat het weer eens de zoveelste slechte remake zou zijn , maar ik moet zeggen dat de film zeker niet tegenviel . Vooral Ryan Reynolds steelt wat mij betreft de show , en het acteer werk van de anderen is ook in orde .
En met een 7.5 een aanrader naar mijn mening
Death is ThE BiggesT KicK of all That'S WhY theY Save it F0R ThE LasT ! [b]If I'm sick of me, I can only imagine how other people feel. [/b]
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:23:51 #68
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26352698
Kozure Ôkami: Meifumando (Lone Wolf and Cub: Baby Cart in the Land of Demons)

Vanmiddag maar meteen even mijn eerste Lone Wolf film gekeken. Een zeer amusante film. Ik heb nog niet veel samoerai films gezien maar de rust die deze film uitstraalt tussen het vechten door bevalt me wel. Dat zelfde zag ik ook terug in Zatoichi, dus ik denk dat ik maar eens wat meer van dit soort films moet bekijken. Voor het verhaal verwijs ik verder door naar de review van Gorro. Ik vond het zijverhaaltje wel een leuke toevoeging.
De gevechten zien er verder tof en ik moest toch wel glimlachen om de manier waarop Lone Wolf telkens zijn kindje met zich meesleept. Het verhaal is behoorlijk onderhoudend.
7,5
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:09:25 #69
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26353683
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 00:37 schreef Sai het volgende:

Lonewolf2003 vond:
Le Coup de Berger (1956)
Jacques Rivette's filmpje is de langste van deze verzameling korte films en één van de gewonere. Het gaat over een vrouw die met haar buitenechtelijke vriend het verkrijgen van een bontjas voor haar man aannemelijk probeert te maken. Het ziet er allemaal hartstikke mooi uit en een verteller geeft commentaar over hoe alles lijkt op een schaakspel. Het zit allemaal leuk in elkaar maar doordat het niet erg realistisch is liet het me persoonlijk een beetje koud. Begrijp me niet verkeerd, want ik vond het wel een heel goede film en ik wil zeker wel wat meer van Rivette zien.
cijfer: 7.5

Moet toch minder drinken, want ik herinner me er weer helemaal niets meer van. Behalve dan dat Hare erg irritant bezig was op het einde.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 19-04-2005 18:15:40 ]
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:11:25 #70
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26355492
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Moet toch minder drinken, want ik herinner me er weer helemaal niets meer van. Behalve dan dat Hare erg irritant bezig was op het einde.
Wat wil je zonder dropjes
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:52:56 #71
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26356447
Ik vind het toch wel schattig hoor hoe Sai zich vermaakt met z'n denkbeeldige vriendjes.
pi_26356585
Klopt het Sai, dat Hare handtastelijk word na een paar biertjes?

dinsdag 19 april 2005 @ 20:06:09 #73
52357 Lambiekje
pi_26356734
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:52 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik vind het toch wel schattig hoor hoe Sai zich vermaakt met z'n denkbeeldige vriendjes.
Harvey vriendjes neem ik aan ..
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:30:52 #74
67663 fractalis
we (all) search
pi_26357284
Ballad Of A Soldier (Chuckrai, 1959)

Deze film van Grigori Chuckrai wordt beschouwd als een van de beste Russische films ooit en zou samen met o.a. The Cranes Are Flying zo ongeveer het gat moeten dichten tussen de periodes Eisenstein en Tarkovsky. Voor zover dat verder interessant is slaagt de film daar mijns inziens behoorlijk in.
Meteen al een van de eerste shots deed mij als filmliefhebber watertanden, terwijl een rijdende tank wordt gevolgd draait de camera zo ongeveer 180 graden en laat ons de wegrijdende tank op zijn kop zien. Moeilijk uit te leggen maar een prachtig shot in ieder geval. De rest van de film berust eigenlijk vrijwel totaal niet op dergelijke filmische trucjes, al zijn enkele typisch Russische montage-trucjes niet over het hoofd te zien. Het ziet er verder allemaal prachtig uit in mooi zwart wit, maar het visuele aspect is niet de grootste kracht van de film. Dit is namelijk het eenvoudige maar prachtige romantische verhaal. Op heerlijk ingetogen, bijna naieve, pretentieloze manier laat de film ons het verhaal zien van een soldaat aan het front die verlof krijgt en aan een tocht naar huis begint om het dak te repareren van zijn moeder. Onderweg helpt hij in al zijn goedheid jan en alleman en wordt zelfs verliefd. Gedurende de eerste helft stoorde ik mij een aantal maal een beetje aan de ietwat geforceerd moralistische toon van de film (kameraadschap is goed, overspel en omkoperij zijn slecht!), maar gedurende de tweede helft werd het gelukkig allemaal een stuk subtieler. De uiteindelijke hereniging met zijn moeder komt natuurlijk niet uit de lucht vallen, maar is zo intens en oprecht gefilmd dat dit toch wel een van de mooiste scenes is die ik de afgelopen tijd gezien heb. Prachtig hoe de muziek abrupt volledig verstomd op het moment dat moeder en zoon elkaar omhelzen! Alles bij elkaar toch wel een hele fijne, mooie film. ****

[ Bericht 0% gewijzigd door fractalis op 19-04-2005 20:38:16 ]
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_26357344
YOU BETTER WATCH OUT

TERROR IN TOYLAND

Geinige no-brainer van Troma toen het nog enigzins verteerbare films uitbracht. Voor fans van SILENT NIGHT, DEADLY NIGHT

dinsdag 19 april 2005 @ 20:49:33 #76
67663 fractalis
we (all) search
pi_26357680
Adaptation (Jonze, 2002)

Heb eigenlijk niet veel zin om hier een heel verhaal over te schrijven. Op zich weer een erg origineel verhaal van Kaufman, dat op net zo originele wijze in beeld gebracht wordt door voormalig video-clip regisseur Spike Jonze. Toch kreeg ik gedurende film steeds meer het gevoel dat er iets miste. Tegen het eind ging het eigenlijk nergens meer over en begon het scenario aan alle kanten te rommelen (die scene met de drugs en later in het moeras ), waardoor ik behoorlijk mijn interesse begon te verliezen. Al met al een aardige film met prima acteurs, leuke achterliggende thema's (al had het allemaal wel wat subtieler gemogen...), maar het daadwerkelijke script van de film leek haast net zo'n warboel als dat van Charlie "Cage" Kaufman... **1/2
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:02:35 #77
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26357995
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:49 schreef fractalis het volgende:
Adaptation (Jonze, 2002)

Heb eigenlijk niet veel zin om hier een heel verhaal over te schrijven. Op zich weer een erg origineel verhaal van Kaufman, dat op net zo originele wijze in beeld gebracht wordt door voormalig video-clip regisseur Spike Jonze. Toch kreeg ik gedurende film steeds meer het gevoel dat er iets miste. Tegen het eind ging het eigenlijk nergens meer over en begon het scenario aan alle kanten te rommelen (die scene met de drugs en later in het moeras ), waardoor ik behoorlijk mijn interesse begon te verliezen. Al met al een aardige film met prima acteurs, leuke achterliggende thema's (al had het allemaal wel wat subtieler gemogen...), maar het daadwerkelijke script van de film leek haast net zo'n warboel als dat van Charlie "Cage" Kaufman... **1/2
SPOILER
Dat is nou juist het mooie van deze film. Het verhaal in het verhaal, maar toch nog iets anders dan dat. Zeer gaaf bedacht vond ik het!
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:05:10 #78
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26358061
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:59 schreef kinky_queen het volgende:
Klopt het Sai, dat Hare handtastelijk word na een paar biertjes?

[afbeelding]
Dat heb ik alleen bij jou hoor
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:41:15 #79
67663 fractalis
we (all) search
pi_26358944
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 21:02 schreef Hare het volgende:

[..]

SPOILER
Dat is nou juist het mooie van deze film. Het verhaal in het verhaal, maar toch nog iets anders dan dat. Zeer gaaf bedacht vond ik het!
Dat van die broer vermoedde ik inderdaad al hare. Zoals ik al zei, ik vond het allemaal best origineel maar ik vond die wending gewoon wat gekunsteld. Als ik mijn verhaal hierboven zo eens teruglees kom ik toch wat negatiever over dan ik bedoeld had. Vond het echt wel een vermakelijke film maar echt raken deed het mij niet (wellicht mede doordat ik daarvoor ballad of a soldier had gekeken en er al een zware dag op had zitten...). Bij Being John Malcovich en ESOTSM was dit daarentegen wel het geval.
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:03:48 #80
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26359589
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 21:41 schreef fractalis het volgende:

[..]

Dat van die broer vermoedde ik inderdaad al hare. Zoals ik al zei, ik vond het allemaal best origineel maar ik vond die wending gewoon wat gekunsteld. Als ik mijn verhaal hierboven zo eens teruglees kom ik toch wat negatiever over dan ik bedoeld had. Vond het echt wel een vermakelijke film maar echt raken deed het mij niet (wellicht mede doordat ik daarvoor ballad of a soldier had gekeken en er al een zware dag op had zitten...). Bij Being John Malcovich en ESOTSM was dit daarentegen wel het geval.
Nee, qua geraakt worden is dit idd denk ik de minste Kaufman.

En Tja, tegen ballad kan ie al helemaal niet op. Wat een schat van een meid he!
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:17:55 #81
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26360024
Dagon

Directed bij Stuart Gordon, de man die ook het bijna geniale Re-Animator gemaakt heeft. Deze film valt toch wat tegen. Het verhaal handelt over een vissersdorpje dat een zeewezen aanbidt, inderdaad dat is dus Dagon.
Jongen en meisje komen in dorpje terecht en daar zijn een boel boze vissersmensjes die allerlei nare dingen met ze willen doen. Mensen offeren, kindjes in buikjes stoppen, het gebruikelijke 'ik ben een gemeen occult sektelid en ik wil de wereld overheersen' syndroom dus. Je kent het wel. Nou, da's dus niet chill en daarom proberen ze daar van alles aan te doen. En da's op zich best eng soms weet je, maar dan zitten er van die lelijke computereffecten in en da's dan weer wat minder eng en dan zou je wilen dat de regiseur misschien wat offers aan de cgi-God had gebracht om het er wat mooier eruit te laten zien.
Nou. Ja. En dan geef ik hem toch een 6 want hij was soms best spannend en er zaten zellfs wat afgehakte ledematen in. En da's altijd lachen weet je.
Nou doei!
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:42:23 #82
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26360805
Dai-bosatsu tôge (The Sword Of Doom)
Ik vond t een prachtige film. Heel mooi en rustig gefilmd, alhoewel t tegen t einde wat sneller ging. Mooi camerawerk en erg sterk acteerwerk. Zoals al eerder door Hare werd gezegd: de cinematografie is werkelijk om van te smullen, net als de choreografie van de vechtscenes. Het verhaal is opzich wel aardig maar niet echt speciaal, in t midden van de film zakt t geheel wat in, om vervolgens wel erg sterk te eindigen.
Al met al een aanrader die ik zeker nog vaker zal kijken

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_26362278
IL PROFUMO DELLA SIGNORA IN NERO

THE PERFUME OF THE LADY IN BLACK

Ijzersterke occulte thriller over een vrouw die hallucinaties krijgt over haar moeder omdat zij als kind een trauma heeft overgehouden aan een gebeurtenis die met haar moeder te maken heeft.

...of toch niet?

Steengoede muziek die hallucinante geluidseffecten bevat, goede acteerprestaties, uitstekende regie en dito camerawerk maar vooral de belichting en het kleurgebruik maken dit tot een onvergetelijke filmervaring

Wat heel duidelijk is is dat Dario Argento oa door deze film beinvloed is. De film ademt nl dezelfde sfeer uit als ROSEMARY'S BABY en in mindere mate SUSPIRIA

Een knaller!

dinsdag 19 april 2005 @ 23:41:20 #84
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26362585
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:42 schreef Timo20 het volgende:
Dai-bosatsu tôge (The Sword Of Doom)
Ik vond t een prachtige film. Heel mooi en rustig gefilmd, alhoewel t tegen t einde wat sneller ging. Mooi camerawerk en erg sterk acteerwerk. Zoals al eerder door Hare werd gezegd: de cinematografie is werkelijk om van te smullen, net als de choreografie van de vechtscenes. Het verhaal is opzich wel aardig maar niet echt speciaal, in t midden van de film zakt t geheel wat in, om vervolgens wel erg sterk te eindigen.
Al met al een aanrader die ik zeker nog vaker zal kijken

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
En toch maar een 7,8?
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:44:22 #85
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26362676
Majo no takkyûbin (Kiki's Delivery Service)

Miyazaki = God
Hisaishi = God

Deze film is geweldig. Voor mij de Ghibli met denk ik wel de leukste soundtrack en zeker het eindnummer is er een om keer op keer te blijven beluisteren.
Thema van de film is erg goed en op een prachtige manier in de film verwerkt. Veel humor, Jiji is echt ontzettend droog en gewoon heerlijk verhaal die mij constant een glimlach op m'n gezicht toverde.
Weer een 'gezonde dosis believe in the goodness of people' in m'n aderen gepompt door deze film.

Lovely!
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:44:45 #86
67640 SaintOfKillers
pi_26362688
Ik heb vanavond naar Visitor Q gekeken en ik vond het een erg mooie film voor het hele gezin. Het gaat over een familie die een beetje uit mekaar aan het vallen is en waarbij de leden nu terug naar elkaar toe willen groeien. Een erg ontroerende scene was die ene waarin de mama de papa helpt wanneer hij met z'n lul klem zit in een lijk. Dat was erg mooi, ja. En die andere met die buitensporig lacterende vrouw en die paraplu, die gaat ook recht door het hart. En toen de dochter klaagde dat haar vader veel te snel klaarkwam, tja, dan kan je wel begrijpen dat ik werkelijk zat te snotteren. Echt een schone film.
  woensdag 20 april 2005 @ 00:13:35 #87
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26363489
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 23:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb vanavond naar Visitor Q gekeken en ik vond het een erg mooie film voor het hele gezin. Het gaat over een familie die een beetje uit mekaar aan het vallen is en waarbij de leden nu terug naar elkaar toe willen groeien. Een erg ontroerende scene was die ene waarin de mama de papa helpt wanneer hij met z'n lul klem zit in een lijk. Dat was erg mooi, ja. En die andere met die buitensporig lacterende vrouw en die paraplu, die gaat ook recht door het hart. En toen de dochter klaagde dat haar vader veel te snel klaarkwam, tja, dan kan je wel begrijpen dat ik werkelijk zat te snotteren. Echt een schone film.
Ik vind het altijd fijn dat er nog films worden gemaakt waar normen en waarden van het gezin centraal staan.
pi_26364071
Touch of Evil van Orson Wells.. Had Citizen Kane gezien van hem en kon het niet weerstaat om Touch of Evil ook toe te voegen aan mijn DVD-collectie. TOE was niet zo goed als Kane, maar zeker een aanrader voor de fans van film noir.
  woensdag 20 april 2005 @ 00:48:51 #89
12221 Tijn