abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 april 2005 @ 06:24:37 #121
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_26423266
quote:
Op donderdag 21 april 2005 23:19 schreef db70 het volgende:
-edit-
(HoU ToCh iS oP MeT Dat GeKloot dB70)

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_26425228
quote:
Op donderdag 21 april 2005 22:02 schreef lionsguy18 het volgende:
Danni het is juist heel bijbels wat je schrijft. Misschien wel vanuit een andere gezichtspunt.
Staat er niet geschreven: Waar God afwezig is, verwildert het volk.
Woorden van deze strekking vind ik in je gedachtengang terug.
Dat is logisch; mensen kunnen niet zonder regelmaat en controle. In dat opzicht is het geloof wel een aardige vinding, maar in mijn ogen houdt de mens zichzelf ermee voor de gek.
pi_26426420
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:58 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is logisch; mensen kunnen niet zonder regelmaat en controle. In dat opzicht is het geloof wel een aardige vinding, maar in mijn ogen houdt de mens zichzelf ermee voor de gek.
Zo af en toe word ik beroerd van die partijdige mods.
Opnieuw zo'n onbenul die een serieus onderwerp aan flarden schrijft.
Maar ja, Haushofer is niet de enige.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:53:20 #124
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26426446
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:51 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Waarom zouden moderators geen mening mogen hebben?
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:54:25 #125
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_26426464
quote:
Op zondag 17 april 2005 19:27 schreef Akkersloot het volgende:
Kinderen straffen alleen maar omdat ze ouders hebben die bijvoorbeeld in de oorlog fout zijn geweest is één van de laagste dingen die er bestaan.

Feit is dat wie moslim is in 99,99 % van de gevallen moslim-ouders heeft en wie christen is voor 99,99 % christen-ouders..

Dus als je christen of moslim bent geloof je dus in een God die kinderen van "foute" ouders straft.
Weer een topic dat thuis hoort in het forum onzin voor je leven
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:05:34 #126
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_26426706
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

moderators zouden in ieder geval geen vragen moeten stellen die totaal OFFtopic zijn. met gevolg dat ze straks het topic weer op slot kunnen gooien.
70+ op het internet
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:08:44 #127
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26426782
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 11:05 schreef db70 het volgende:

[..]

moderators zouden in ieder geval geen vragen moeten stellen die totaal OFFtopic zijn. met gevolg dat ze straks het topic weer op slot kunnen gooien.
Het Grote WFL Feedback Topic Deel 7
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:09:40 #128
101630 db70
pi_26426806
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het Grote WFL Feedback Topic Deel 7
70+ op het internet
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:12:16 #129
101630 db70
pi_26426876
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 06:24 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

(HoU ToCh iS oP MeT Dat GeKloot dB70)

Als je goed kijkt was dat zelfcencuur [als je goed gekeken hebt]
ben n.l. van plan te solliciteren voor moderator.
ff oefenen dus.
70+ op het internet
pi_26428172
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:51 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Nou, een iets meer ontopic reactie dan maar.

Ik denk dat Akkersloot een goed punt heeft, wat "predestinatie" betreft: Geloof is iets wat grotendeels door je omgeving en je opvoeding wordt beinvloedt. Toch claimt het een absolute waarheid te zijn. Zoals Akkersloot zegt, zoude veel mensen dus de pineut zijn omdat je ouders of omgeving in iets gelooft. Dat is dus een soort koppeling, en het lijkt mij niet dat zo'n koppeling in iets absoluuts kan resulteren.
pi_26429577
Ben je soms aan het blowen Haushofer, want ik begrijp niets van je vorige post.
Want die laatste zin is onbegrijpelijke taal.
pi_26429706
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:55 schreef lionsguy18 het volgende:
Ben je soms aan het blowen Haushofer, want ik begrijp niets van je vorige post.
Want die laatste zin is onbegrijpelijke taal.
Zo moeilijk is het niet, hoor. Ik zeg alleen dat iets wat zo beinvloedt wordt door je omgeving (religie dus) , niet iets "absoluuts" kan representeren in mijn ogen.
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:22:41 #133
60090 Akkersloot
pi_26435939
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:58 schreef Haushofer het volgende:

De oorsprong van die religies die niet gebaseerd zijn op de "visioenen" van geesteszieke "profeten" is het scheppen van orde en waarden in een samenleving. Een gevolg daarvan was natuurlijk wel dat er later ook mensen zijn die het allemaal daadwerkelijk zijn gaan geloven. http://www.aanneembaarheidsgodsdienst.nl/03.html
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_26436289
Ik ben van mening dat een geloof (welke dan ook) een menselijke behoefte is.
Het wordt alleen niet als zodanig erkend.
Ook als je nergens in gelooft (meestal van die pragmatische nuchtere types),
dan is dat jou geloof/overtuiging. of instelling (hoe je het noemen wilt).

Het is jou leidraad.

Zonder enige overtuiging blijft een mens 'zoeken', denk ik.
Zoeken naar een plaats waar hij /zij een anker kan neergooien.
ms. wel heel berlangrijk, al zullen nuchtere types dat niet kunnen zien.
pi_26438733
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 06:19 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dus zoiets als "wat lullen ongelovigen, ze kennen God toch niet" ? (Het gaat nog altijd over een fictief persoon).
Nee hoor, maar als ik een topic start met als titel 'Wat is beter een Ferarri of een Lada' en dan in een bepaalde post zeggen 'een Lada bestaat toch niet',
En zij rockten en smookten en trokken op naar Jericho en luisterden metal zoveel ze wilden.
pi_26438852
grappig hoe Akkersloot, ondanks dat hij niet gelooft, altijd het beste weet uit te leggen hoe gelovigen zich zouden moeten gedragen.

Ok, je ouders waren zwaargelovig en je hebt er wat trauma's aan overgehouden...nu weten we het wel. Jouw mening omtrent religie is bekend, bedankt en het ga je goed
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:27:44 #137
60090 Akkersloot
pi_26440330
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 19:26 schreef BennieK het volgende:
grappig hoe Akkersloot, ondanks dat hij niet gelooft,
Hoe weet jij dat ? Ik ben alleen geen christen, jood of moslim. Ik geloof geen geesteszieke personen als "profeten". Volgens mij interesseert het God niet dat we in hem geloven en derhalve intereseert het mij niet.
quote:
altijd het beste weet uit te leggen hoe gelovigen zich zouden moeten gedragen.
Maar een gewoon argument tegen het christendom / islam hoor: Straft God kinderen met "foute" (ongelovige) ouders ?
quote:
Ok, je ouders waren zwaargelovig en je hebt er wat trauma's aan overgehouden...nu weten we het wel. Jouw mening omtrent religie is bekend, bedankt en het ga je goed
Maar, euh. Iemand die geen gelovige ouders heeft, zou het met mij dus nooit eens kunnen zijn

(Of is het gewoon zo dat sommige mensen gewoon overgevoelig zijn op kritiek tegen religies :y )

[ Bericht 7% gewijzigd door Akkersloot op 22-04-2005 20:40:23 ]
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:34:46 #138
60090 Akkersloot
pi_26440513
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 19:20 schreef ParadiseLost het volgende:
Nee hoor, maar als ik een topic start met als titel 'Wat is beter een Ferarri of een Lada' en dan in een bepaalde post zeggen 'een Lada bestaat toch niet',
Volgens mij is de Ferrari dan beter. Een nuttig voorwerp wat bestaat is toch beter dan iets wat niet bestaat.

Zou iemand die niet gelovig is bijvoorbeeld dan ook niet mogen zeggen dat (goddelijke) wijsheid voor alle tijden is.
pi_26441314
edit

[ Bericht 84% gewijzigd door Alicey op 22-04-2005 21:07:14 (Overbodig) ]
pi_26442148
Akkersloot is spiritueel bezig en dat kan je van de meesten hier niet zeggen.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:04:10 #141
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26444263
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:02 schreef Haushofer het volgende:
Ik denk dat Akkersloot een goed punt heeft, wat "predestinatie" betreft: Geloof is iets wat grotendeels door je omgeving en je opvoeding wordt beinvloedt. Toch claimt het een absolute waarheid te zijn. Zoals Akkersloot zegt, zoude veel mensen dus de pineut zijn omdat je ouders of omgeving in iets gelooft. Dat is dus een soort koppeling, en het lijkt mij niet dat zo'n koppeling in iets absoluuts kan resulteren.
Precies. Hier ben ik het mee eens
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:07:51 #142
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26444381
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 21:42 schreef lionsguy18 het volgende:
Of je bent een reller (of relkloon). Of je hebt een communicatiestoornis zoals de user Redux
Het punt dat ik wil maken is dat je alles behalve zinnige verwoordingen gebruikt. Misschien is je argument (mits te vinden) best ok maar je verpakking is waardeloos.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26456503
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:07 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Of je bent een reller (of relkloon). Of je hebt een communicatiestoornis zoals de user Redux
Het punt dat ik wil maken is dat je alles behalve zinnige verwoordingen gebruikt. Misschien is je argument (mits te vinden) best ok maar je verpakking is waardeloos.
Jij post alleen bij eendagvlieg onderwerpen.
Bepaald geen intellectueel die mij wenst te schofferen.
En tot nu toe niks zinvols op te merken waaruit enige kennis van zaken blijkt.
  zaterdag 23 april 2005 @ 17:26:01 #144
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26456565
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 17:22 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Jij post alleen bij eendagvlieg onderwerpen.
Dat valt wel mee hoor, livEliveD zie je wel in meer onderwerpen terug.
quote:
Bepaald geen intellectueel die mij wenst te schofferen.
Iemand wensen te schofferen doet livEliveD idd niet altijd. Aan de andere kant komt hij best redelijk ontwikkeld op mij over.
quote:
En tot nu toe niks zinvols op te merken waaruit enige kennis van zaken blijkt.
Ik denk niet dat je hier echt over kunt oordelen. Ook denk ik niet dat het relevant is, daar we liever met argumenten discussieren dan met op de persoon spelen.
pi_26456608
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou, een iets meer ontopic reactie dan maar.

Ben ik het mee eens, maar dat is niet alleen met een religieuze overtuiging zo.
Het werkt door tot in heel veel dingen. En van je ouders moet je het hebben.
Ik ken bv. een meisje dat alles met de magnetron doet.
Omdat haar moeder altijd als de dood voor gas en een gaskook-stel

Ouders kunnen hun angsten dus overdragen aan hun kinderen,
En vaak gaat dat onderbewust.
Dat is het punt wat ik probeerde te maken.
pi_26456850
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 21:42 schreef lionsguy18 het volgende:
Ben je soms aan het blowen Lionsguy18, want ik begrijp niets van je post.

Maw: ik mis de redenatie hierachter.
  zaterdag 23 april 2005 @ 18:24:18 #147
60090 Akkersloot
pi_26457653
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 17:41 schreef Haushofer het volgende:

Je tekst waar Lionsguy18 daarmee op reageerde vond ik overigens ook niet erg duidelijk.

Met "foute" ouders bedoel ik verder ook gewoon "ongelovige" ouders. De openingspost laat daar ook geen enkel misverstand toe.
pi_26459961
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 17:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee ik blow nooit.
Ik beschouw mijn lichaam als een tempel die ik rein wens te houden.
pi_26460211
Hum, de rastafari's gebruiken hun heilige gras maar wat graag om een heilige trip te krijgen om zo de heilige geest te ervaren. Ik zie mijn lichaam ook als een tempel van de Heilige Geest maar dat wil niet zeggen dat ik wars van een joint of een biertje bent.

Ik denk dat 'straffen' van ' foute' ouders een wat verkeerde omschrijving is, ik zie het misschien wat anders, ik de Bijbels staat

Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE, uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, en aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten.

Het buigen voor andere beelden die je als God vereerd (denk aan de Astarte, Baal en andere goden uit die tijd), deze misdaad straft God tot in het derde of vierde geslacht, persoonlijk denk ik, dat die kan, niet moet. Dit gebeurd alleen bij mensen die Hem haten.

Dus ik denk dat God de kinderen van ongelovigen niet standaard straf, als je ouders van het geloof afvallen en atheist worden zie ik geen probleem, maar worden ze bijvoorbeeld Moslim (type christenhatende moslim) dan wordt het denk ik anders.
En zij rockten en smookten en trokken op naar Jericho en luisterden metal zoveel ze wilden.
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:12:34 #150
60090 Akkersloot
pi_26460867
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:33 schreef ParadiseLost het volgende:
. Dit gebeurd alleen bij mensen die Hem haten.
(Volgens mij al de tweede keer). Hoe kan je nu iets haten waar je niet in het bestaan van gelooft
quote:
Dus ik denk dat God de kinderen van ongelovigen niet standaard straf, als je ouders van het geloof afvallen en atheist worden zie ik geen probleem, maar worden ze bijvoorbeeld Moslim (type christenhatende moslim) dan wordt het denk ik anders.
Kinderen straffen van foute ouders is het laagste wat er is. Als God ongelovigen zou straffen en gezien het feit dat de meeste ongelovigen gewoon ongelovig zijn omdat ze ongelovige ouders hadden dan zou God dus kinderen van foute ouders straffen.
Dit feit (een God die kinderen van "foute" (ongelovige) ouders straft) is erg onaannemelijk en derhalve een aanval tegen het christendom én islam.
pi_26461971
Nee dat zou hij dan niet, kinderen van ongelovige ouders zijn ongelovige door hun opvoeding, daarom straft God hun ook niet, hun ouders niet etc, God straft alleen mensen die een andere God aanbidden en Hem haten, dierbij kun je aan koning Achab denken die God haatte en Baäl aanbad.

God straft alleen mensen die Hem moedwillige de rug toe keren en Hem haten. Jij sluit het bestaan van God niet uit, maar denkt dat Hij geen boodschap aan onze eer heeft, je haat God dus niet, maar hebt Hem (in mijn ogen) ook niet lief.

Maar neem bijvoorbeeld een ex-christen die moslim is geworden en vooraan loopt in de Jihad en alles wat met zijn ex-God te maken heeft haat, ja ik denk dat het mogelijk is dat God zijn kinderen zou straffen, dat staat vanuit God gezien in zijn recht, vanuit ons gezien echter niet.
pi_26462199
maar vertel ons, wat voor onrecht is jou uit naam van het geloof aangedaan?
pi_26462265
Mij persoonlijk is niets aangedaan omdat ik christen ben (of placht te zijn) of snap ik de vraag niet ;-) Maar als je er vanuit gaat dat God de mensheid maakte om Hem te eren en te aanbidden, ja dan zou God mensen mogen straffen als ze dit niet doen
pi_26465150
Heel Nederland ligt in rep en roer omdat de vader van Maxima naar Nederland wil komen tijdens de begravenis en er worden menig gesprekken gevoerd over het feit dat Maxima wel koningin mag worden om wat haar vader heeft gedaan.

Heeft Maxima iets verkeerd gedaan waarom zij in twijvel getrokken wordt of ze wel of geen koningin mag worden, nee zij niet, maar haar vader wel.

Nu zeggen jullie dat het niet mag dat God de straf voor iets op de latere generatie legt. Dat terwijl wij als Nederlanders moeilijk doen om het feit of er iemand wel koningin mag worden.

Zijn jullie dan niet dubbel bezig, Nou God we vinden dat Jij het niet kan maken, maar eeuh wij wel.
Tolerantie is een onvolmaakte deugd, omdat één van de centrale kenmerken van tolerantie is het toelaten van iets dat je in feite afkeurt. Omdat hetgeen je afkeurt toch plaatsvindt, kan je over het resultaat niet erg enthousiast worden. Kees Schuit
  zondag 24 april 2005 @ 00:43:44 #155
101630 db70
pi_26465291
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:16 schreef ParadiseLost het volgende:
Mij persoonlijk is niets aangedaan omdat ik christen ben (of placht te zijn) of snap ik de vraag niet ;-) Maar als je er vanuit gaat dat God de mensheid maakte om Hem te eren en te aanbidden, ja dan zou God mensen mogen straffen als ze dit niet doen
Fuck die god die aanbeden wil worden.
En eer krijgt hij al helemaal niet.
Als er zo een god zou bestaan is het een Achtelijke Randdebiel.
Wie wil zoiets nou aanbidden en eren???
70+ op het internet
  zondag 24 april 2005 @ 00:45:58 #156
101630 db70
pi_26465346
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:36 schreef Speher het volgende:
Nou God we vinden dat Jij het niet kan maken, maar eeuh wij wel.
Dat klopt dus helemaal, want god bestaat niet en wij wel.
70+ op het internet
pi_26465444
quote:
En al die mensen in de derde wereld landen die geloven in god...
Ze sterven aan aids en weet ik allemaal wat. Bijna alleen maar ellende..
Terwijl ze wel in god geloven.

Mij persoonlijk is ook niets aangedaan. En ik ben geen christen!

Dus het heeft niets met god te maken
(of hij nu wel of niet bestaat)
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
  zondag 24 april 2005 @ 09:06:26 #158
60090 Akkersloot
pi_26468191
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:13 schreef BennieK het volgende:
maar vertel ons, wat voor onrecht is jou uit naam van het geloof aangedaan?
Waarom kan jij niet dulden dat iemand een God die ongelovigen straft ter discussie stelt ?
  zondag 24 april 2005 @ 09:11:58 #159
60090 Akkersloot
pi_26468208
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:02 schreef ParadiseLost het volgende:
Nee dat zou hij dan niet, kinderen van ongelovige ouders zijn ongelovige door hun opvoeding, daarom straft God hun ook niet, hun ouders niet etc,
Daar zijn we het dan over eens. Maar volgens de godsdienststichters temporaalkwab epilepsie patienten Paulus en Mohammed echter wel.
quote:
God straft alleen mensen die een andere God aanbidden en Hem haten, dierbij kun je aan koning Achab denken die God haatte en Baäl aanbad.
Dan zou God dus ook mij haten. Ik geloof immers in een andere God dan het hersenspinsel uit de bijbel. En zo zijn er veel meer natuurlijk. (boedhisten geloven die ook in een God:? . Dan zouden die volgens jou ook door je bijbel-God gestraft worden).
quote:
God straft alleen mensen die Hem moedwillige de rug toe keren en Hem haten
Alleen in sprookjes kan God tot de mensen spreken (en hem dus écht moedwillig de rug toe keren). Sprookjes zoals met Adam en Eva, Kain en Abel, Noach, Abraham, Isaac en Ismael.
  zondag 24 april 2005 @ 09:13:42 #160
60090 Akkersloot
pi_26468216
quote:
Maar dus.
  zondag 24 april 2005 @ 09:20:20 #161
60090 Akkersloot
pi_26468248
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:43 schreef db70 het volgende:
Fuck die god die aanbeden wil worden.
En eer krijgt hij al helemaal niet.
Als er zo een god zou bestaan is het een Achtelijke Randdebiel.
Wie wil zoiets nou aanbidden en eren???

Alleen geloven die achterlijke randdebielen (die de grote Achterlijke Randdebiel bijbelgod , c.q. Allah aanbidden) dat ze gewoon gestraft zullen worden als ze de grote Achterlijke Randdebiel niet aanbidden.

Ergo. Hele volksstammen debielen menen dat zie voor zo'n geloof nog respect moeten hebben ook. Noem christendom en islam "maar een geloof" en die geesteszieke godsdienststichter Mohammed met zijn "visioenen" maar een profeet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akkersloot op 24-04-2005 17:54:58 ]
pi_26468788
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:36 schreef Speher het volgende:
Heel Nederland ligt in rep en roer omdat de vader van Maxima naar Nederland wil komen tijdens de begravenis en er worden menig gesprekken gevoerd over het feit dat Maxima wel koningin mag worden om wat haar vader heeft gedaan.

Heeft Maxima iets verkeerd gedaan waarom zij in twijvel getrokken wordt of ze wel of geen koningin mag worden, nee zij niet, maar haar vader wel.

Nu zeggen jullie dat het niet mag dat God de straf voor iets op de latere generatie legt. Dat terwijl wij als Nederlanders moeilijk doen om het feit of er iemand wel koningin mag worden.

Zijn jullie dan niet dubbel bezig, Nou God we vinden dat Jij het niet kan maken, maar eeuh wij wel.
Dat is een wat rare vergelijking. Het koningshuis heeft toch een soort voorbeeldfunctie; ze pretenderen ook op een bepaalde manier correct te zijn. Persoonlijk vind ik zo'n soort veroordeling ook niet juist, maar politiek gezien was het gewoon niet snugger om die kerel over te laten komen. Ik zie dan de link met God niet echt.

En trouwens , dat zijn mensen onderling. Die oordelen altijd over mekaar. God zou beter moeten weten, denk ik.
  zondag 24 april 2005 @ 11:32:01 #163
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26469776
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:12 schreef Akkersloot het volgende:
Kinderen straffen van foute ouders is het laagste wat er is. Als God ongelovigen zou straffen en gezien het feit dat de meeste ongelovigen gewoon ongelovig zijn omdat ze ongelovige ouders hadden dan zou God dus kinderen van foute ouders straffen.
Dit feit (een God die kinderen van "foute" (ongelovige) ouders straft) is erg onaannemelijk en derhalve een aanval tegen het christendom én islam.
Hier ben ik het wel mee eens. Of het onaannemelijk is weet ik niet. Vanuit mijn kant gezien natuurlijk wel maar aangezien het deels gissen is wat God wil en bedoeld (zie de multi-interpretabele bijbel) kan zo'n domme aso God best bestaan. Nu zou ik niet eens in zo'n God willen geloven. Mja misschien om mijn eigen hachje te redden maar dan ook puur alleen daarom.

Ik denk dus dat het of verkeerd wordt uitgelegd en er dus wel ergens een sociale clausule moet staan die dit duidelijke gebrek recht trekt, of je hebt een prima punt en is het in mijn ogen een gebrek aan het geloof. Knappe jongen als je dat dan goed kan praten.

Haten van God en het niet erkennen lijken me wel twee verschillende dingen idd. Toch meet je sowieso met twee maten als je twee verschillende levens bekijkt. Kom je immers in aanraking met God dan mag je hem niet meer haten daarna. Leer je nooit van zijn bestaan dan heb je minder verantwoordelijkheid want je kon het immers niet weten en God begrijpt dit en geeft je dus gratie.

Ik vind dit een veel beter punt van discussie dan die temporaal kwab visie, Akkje
pi_26469981
Wat imo een beetje centraal blijft hangen hier, is denk ik deze vraag:
Hoe kan een geloof dat zo afhankelijk is van omgeving, interpretatie, opvoeding ed als absoluut worden gezien?

Het "straffen" in de TT kun je ook opvatten als "niet geloven": jij hebt de "verkeerde" ouders meegekregen, en dus krijg je misschien wel nooit de denkwijze of uberhaupt de kans om te kiezen voor dat ene ware geloof. Dat is toch vreemd; zo zullen er altijd mensen zijn die niet in staat zijn om dat ene ware geloof te kiezen. Kan dat de bedoeling zijn van God? Ik denk het niet.
  zondag 24 april 2005 @ 17:51:40 #165
60090 Akkersloot
pi_26478707
-edit- verkeerde knop
  zondag 24 april 2005 @ 18:03:24 #166
60090 Akkersloot
pi_26479006
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:32 schreef livEliveD het volgende:
aangezien het deels gissen is wat God wil en bedoeld (zie de multi-interpretabele bijbel)
God heeft niets met de bijbel te maken aangezien de bijbel, net als de koran e.d., gewoon 100 % mensenwerk is.
quote:
Kom je immers in aanraking met God dan mag je hem niet meer haten daarna. Leer je nooit van zijn bestaan dan heb je minder verantwoordelijkheid want je kon het immers niet weten en God begrijpt dit en geeft je dus gratie.
Als christenen het daarmee eens zijn zouden ze dus accuut op moeten houden met het verspreiden van de "blijde boodschap". Want zonder kennis van "God" zou immers iedereen van God gratie krijgen. Helaas is wat jij noemt ook niet de christelijke leer. De christelijke leer is immers mensen "redden". Of je nu Jezus afwijst, of er nog nooit van gehoord heb, is volgens een christen immers even funest.
quote:
Ik vind dit een veel beter punt van discussie dan die temporaal kwab visie, Akkje
Een ander noemt de godsdienststichters profeten en ik noem ze temporaalkwab epilepsie patienten. Simpel. En aangezien veel mensen nog nooit van deze geestesziekte hebben gehoord die een verklaring kan vormen voor de "visioenen" van onze godsdienststichters is dat nog mooi meegenomen ook.
pi_26504164
quote:
Dan zou God dus ook mij haten. Ik geloof immers in een andere God dan het hersenspinsel uit de bijbel. En zo zijn er veel meer natuurlijk. (boedhisten geloven die ook in een God:? . Dan zouden die volgens jou ook door je bijbel-God gestraft worden).
Er staat (klinkt wijs he?) dat Hij ze zal bezoeken tot in het derde of vierde geslacht, die boedisten zijn nu onderhand in het 100ste geslacht (of verder) en worden dus al lang niet meer gestraft. Daar naast staat er die mensen die Mij haten. Jij gelooft dan in een andere God, maar haat jij God? en is er tot vier generaties terug imand van het geloof afgegaan (met het geloof bedoel ik het christendom), zo ja, dan val jij daar onder.

Maar wees blij, dan kan God je nog een straf geven, dat zou bijvoorbeeld het leven in ongeloof kunnen zijn, maar God haat je daarom niet, er is altijd een weg terug ;-)

Groet
  maandag 25 april 2005 @ 21:35:58 #168
60090 Akkersloot
pi_26505819
quote:
Op maandag 25 april 2005 20:19 schreef ParadiseLost het volgende:
Maar wees blij, ...
Dat het allemaal onzin is van de Bovenste Plank.
pi_26540043
vind jij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')