(HoU ToCh iS oP MeT Dat GeKloot dB70)quote:Op donderdag 21 april 2005 23:19 schreef db70 het volgende:
-edit-
Dat is logisch; mensen kunnen niet zonder regelmaat en controle. In dat opzicht is het geloof wel een aardige vinding, maar in mijn ogen houdt de mens zichzelf ermee voor de gek.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:02 schreef lionsguy18 het volgende:
Danni het is juist heel bijbels wat je schrijft. Misschien wel vanuit een andere gezichtspunt.
Staat er niet geschreven: Waar God afwezig is, verwildert het volk.
Woorden van deze strekking vind ik in je gedachtengang terug.
Zo af en toe word ik beroerd van die partijdige mods.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is logisch; mensen kunnen niet zonder regelmaat en controle. In dat opzicht is het geloof wel een aardige vinding, maar in mijn ogen houdt de mens zichzelf ermee voor de gek.
Waarom zouden moderators geen mening mogen hebben?quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:51 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Zo af en toe word ik beroerd van die partijdige mods.
Opnieuw zo'n onbenul die een serieus onderwerp aan flarden schrijft.
Maar ja, Haushofer is niet de enige.
Weer een topic dat thuis hoort in het forum onzin voor je levenquote:Op zondag 17 april 2005 19:27 schreef Akkersloot het volgende:
Kinderen straffen alleen maar omdat ze ouders hebben die bijvoorbeeld in de oorlog fout zijn geweest is één van de laagste dingen die er bestaan.
Feit is dat wie moslim is in 99,99 % van de gevallen moslim-ouders heeft en wie christen is voor 99,99 % christen-ouders..
Dus als je christen of moslim bent geloof je dus in een God die kinderen van "foute" ouders straft.
moderators zouden in ieder geval geen vragen moeten stellen die totaal OFFtopic zijn. met gevolg dat ze straks het topic weer op slot kunnen gooien.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zouden moderators geen mening mogen hebben?
Het Grote WFL Feedback Topic Deel 7quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:05 schreef db70 het volgende:
[..]
moderators zouden in ieder geval geen vragen moeten stellen die totaal OFFtopic zijn. met gevolg dat ze straks het topic weer op slot kunnen gooien.
Het Grote WFL Feedback Topic Deel 7quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zouden moderators geen mening mogen hebben?
Als je goed kijkt was dat zelfcencuur [als je goed gekeken hebt]quote:Op vrijdag 22 april 2005 06:24 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
(HoU ToCh iS oP MeT Dat GeKloot dB70)
![]()
Nou, een iets meer ontopic reactie dan maar.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:51 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Zo af en toe word ik beroerd van die partijdige mods.
Opnieuw zo'n onbenul die een serieus onderwerp aan flarden schrijft.
Maar ja, Haushofer is niet de enige.
Zo moeilijk is het niet, hoor. Ik zeg alleen dat iets wat zo beinvloedt wordt door je omgeving (religie dus) , niet iets "absoluuts" kan representeren in mijn ogen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:55 schreef lionsguy18 het volgende:
Ben je soms aan het blowen Haushofer, want ik begrijp niets van je vorige post.
Want die laatste zin is onbegrijpelijke taal.
quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:58 schreef Haushofer het volgende:
Dat is logisch; mensen kunnen niet zonder regelmaat en controle. In dat opzicht is het geloof wel een aardige vinding, maar in mijn ogen houdt de mens zichzelf ermee voor de gek.
Nee hoor, maar als ik een topic start met als titel 'Wat is beter een Ferarri of een Lada' en dan in een bepaalde post zeggen 'een Lada bestaat toch niet',quote:Op vrijdag 22 april 2005 06:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus zoiets als "wat lullen ongelovigen, ze kennen God toch niet" ? (Het gaat nog altijd over een fictief persoon).
Hoe weet jij dat ? Ik ben alleen geen christen, jood of moslim. Ik geloof geen geesteszieke personen als "profeten". Volgens mij interesseert het God niet dat we in hem geloven en derhalve intereseert het mij niet.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:26 schreef BennieK het volgende:
grappig hoe Akkersloot, ondanks dat hij niet gelooft,
Maar een gewoon argument tegen het christendom / islam hoor: Straft God kinderen met "foute" (ongelovige) ouders ?quote:altijd het beste weet uit te leggen hoe gelovigen zich zouden moeten gedragen.
Maar, euh. Iemand die geen gelovige ouders heeft, zou het met mij dus nooit eens kunnen zijnquote:Ok, je ouders waren zwaargelovig en je hebt er wat trauma's aan overgehouden...nu weten we het wel. Jouw mening omtrent religie is bekend, bedankt en het ga je goed
Volgens mij is de Ferrari dan beter. Een nuttig voorwerp wat bestaat is toch beter dan iets wat niet bestaat.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:20 schreef ParadiseLost het volgende:
Nee hoor, maar als ik een topic start met als titel 'Wat is beter een Ferarri of een Lada' en dan in een bepaalde post zeggen 'een Lada bestaat toch niet',
Precies. Hier ben ik het mee eensquote:Op vrijdag 22 april 2005 12:02 schreef Haushofer het volgende:
Ik denk dat Akkersloot een goed punt heeft, wat "predestinatie" betreft: Geloof is iets wat grotendeels door je omgeving en je opvoeding wordt beinvloedt. Toch claimt het een absolute waarheid te zijn. Zoals Akkersloot zegt, zoude veel mensen dus de pineut zijn omdat je ouders of omgeving in iets gelooft. Dat is dus een soort koppeling, en het lijkt mij niet dat zo'n koppeling in iets absoluuts kan resulteren.
Of je bent een reller (of relkloon). Of je hebt een communicatiestoornis zoals de user Reduxquote:Op vrijdag 22 april 2005 21:42 schreef lionsguy18 het volgende:
Akkersloot is spiritueel bezig en dat kan je van de meesten hier niet zeggen.
Jij post alleen bij eendagvlieg onderwerpen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:07 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Of je bent een reller (of relkloon). Of je hebt een communicatiestoornis zoals de user Redux
Het punt dat ik wil maken is dat je alles behalve zinnige verwoordingen gebruikt. Misschien is je argument (mits te vinden) best ok maar je verpakking is waardeloos.
Dat valt wel mee hoor, livEliveD zie je wel in meer onderwerpen terug.quote:Op zaterdag 23 april 2005 17:22 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Jij post alleen bij eendagvlieg onderwerpen.
Iemand wensen te schofferen doet livEliveD idd niet altijd. Aan de andere kant komt hij best redelijk ontwikkeld op mij over.quote:Bepaald geen intellectueel die mij wenst te schofferen.
Ik denk niet dat je hier echt over kunt oordelen. Ook denk ik niet dat het relevant is, daar we liever met argumenten discussieren dan met op de persoon spelen.quote:En tot nu toe niks zinvols op te merken waaruit enige kennis van zaken blijkt.
Ben ik het mee eens, maar dat is niet alleen met een religieuze overtuiging zo.quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, een iets meer ontopic reactie dan maar.
Ik denk dat Akkersloot een goed punt heeft, wat "predestinatie" betreft: Geloof is iets wat grotendeels door je omgeving en je opvoeding wordt beinvloedt. Toch claimt het een absolute waarheid te zijn. Zoals Akkersloot zegt, zoude veel mensen dus de pineut zijn omdat je ouders of omgeving in iets gelooft. Dat is dus een soort koppeling, en het lijkt mij niet dat zo'n koppeling in iets absoluuts kan resulteren.
Ben je soms aan het blowen Lionsguy18, want ik begrijp niets van je post.quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:42 schreef lionsguy18 het volgende:
Akkersloot is spiritueel bezig en dat kan je van de meesten hier niet zeggen.
Je tekst waar Lionsguy18 daarmee op reageerde vond ik overigens ook niet erg duidelijk.quote:Op zaterdag 23 april 2005 17:41 schreef Haushofer het volgende:
Ben je soms aan het blowen Lionsguy18, want ik begrijp niets van je post.
Maw: ik mis de redenatie hierachter.
Nee ik blow nooit.quote:Op zaterdag 23 april 2005 17:41 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ben je soms aan het blowen Lionsguy18, want ik begrijp niets van je post.
Maw: ik mis de redenatie hierachter.
(Volgens mij al de tweede keer). Hoe kan je nu iets haten waar je niet in het bestaan van gelooftquote:Op zaterdag 23 april 2005 20:33 schreef ParadiseLost het volgende:
. Dit gebeurd alleen bij mensen die Hem haten.
Kinderen straffen van foute ouders is het laagste wat er is. Als God ongelovigen zou straffen en gezien het feit dat de meeste ongelovigen gewoon ongelovig zijn omdat ze ongelovige ouders hadden dan zou God dus kinderen van foute ouders straffen.quote:Dus ik denk dat God de kinderen van ongelovigen niet standaard straf, als je ouders van het geloof afvallen en atheist worden zie ik geen probleem, maar worden ze bijvoorbeeld Moslim (type christenhatende moslim) dan wordt het denk ik anders.
Fuck die god die aanbeden wil worden.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:16 schreef ParadiseLost het volgende:
Mij persoonlijk is niets aangedaan omdat ik christen ben (of placht te zijn) of snap ik de vraag niet ;-) Maar als je er vanuit gaat dat God de mensheid maakte om Hem te eren en te aanbidden, ja dan zou God mensen mogen straffen als ze dit niet doen
Dat klopt dus helemaal, want god bestaat niet en wij wel.quote:Op zondag 24 april 2005 00:36 schreef Speher het volgende:
Nou God we vinden dat Jij het niet kan maken, maar eeuh wij wel.
En al die mensen in de derde wereld landen die geloven in god...quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:16 schreef ParadiseLost het volgende:
Mij persoonlijk is niets aangedaan omdat ik christen ben (of placht te zijn) of snap ik de vraag niet ;-) Maar als je er vanuit gaat dat God de mensheid maakte om Hem te eren en te aanbidden, ja dan zou God mensen mogen straffen als ze dit niet doen
Waarom kan jij niet dulden dat iemand een God die ongelovigen straft ter discussie stelt ?quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:13 schreef BennieK het volgende:
maar vertel ons, wat voor onrecht is jou uit naam van het geloof aangedaan?
Daar zijn we het dan over eens. Maar volgens de godsdienststichters temporaalkwab epilepsie patienten Paulus en Mohammed echter wel.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:02 schreef ParadiseLost het volgende:
Nee dat zou hij dan niet, kinderen van ongelovige ouders zijn ongelovige door hun opvoeding, daarom straft God hun ook niet, hun ouders niet etc,
Dan zou God dus ook mij haten. Ik geloof immers in een andere God dan het hersenspinsel uit de bijbel. En zo zijn er veel meer natuurlijk. (boedhisten geloven die ook in een God:? . Dan zouden die volgens jou ook door je bijbel-God gestraft worden).quote:God straft alleen mensen die een andere God aanbidden en Hem haten, dierbij kun je aan koning Achab denken die God haatte en Baäl aanbad.
Alleen in sprookjes kan God tot de mensen spreken (en hem dus écht moedwillig de rug toe keren). Sprookjes zoals met Adam en Eva, Kain en Abel, Noach, Abraham, Isaac en Ismael.quote:God straft alleen mensen die Hem moedwillige de rug toe keren en Hem haten
Maar dus.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:16 schreef ParadiseLost het volgende:
quote:Op zondag 24 april 2005 00:43 schreef db70 het volgende:
Fuck die god die aanbeden wil worden.
En eer krijgt hij al helemaal niet.
Als er zo een god zou bestaan is het een Achtelijke Randdebiel.
Wie wil zoiets nou aanbidden en eren???![]()
Dat is een wat rare vergelijking. Het koningshuis heeft toch een soort voorbeeldfunctie; ze pretenderen ook op een bepaalde manier correct te zijn. Persoonlijk vind ik zo'n soort veroordeling ook niet juist, maar politiek gezien was het gewoon niet snugger om die kerel over te laten komen. Ik zie dan de link met God niet echt.quote:Op zondag 24 april 2005 00:36 schreef Speher het volgende:
Heel Nederland ligt in rep en roer omdat de vader van Maxima naar Nederland wil komen tijdens de begravenis en er worden menig gesprekken gevoerd over het feit dat Maxima wel koningin mag worden om wat haar vader heeft gedaan.
Heeft Maxima iets verkeerd gedaan waarom zij in twijvel getrokken wordt of ze wel of geen koningin mag worden, nee zij niet, maar haar vader wel.
Nu zeggen jullie dat het niet mag dat God de straf voor iets op de latere generatie legt. Dat terwijl wij als Nederlanders moeilijk doen om het feit of er iemand wel koningin mag worden.
Zijn jullie dan niet dubbel bezig, Nou God we vinden dat Jij het niet kan maken, maar eeuh wij wel.
Hier ben ik het wel mee eens. Of het onaannemelijk is weet ik niet. Vanuit mijn kant gezien natuurlijk wel maar aangezien het deels gissen is wat God wil en bedoeld (zie de multi-interpretabele bijbel) kan zo'n domme aso God best bestaan. Nu zou ik niet eens in zo'n God willen geloven. Mja misschien om mijn eigen hachje te redden maar dan ook puur alleen daarom.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:12 schreef Akkersloot het volgende:
Kinderen straffen van foute ouders is het laagste wat er is. Als God ongelovigen zou straffen en gezien het feit dat de meeste ongelovigen gewoon ongelovig zijn omdat ze ongelovige ouders hadden dan zou God dus kinderen van foute ouders straffen.
Dit feit (een God die kinderen van "foute" (ongelovige) ouders straft) is erg onaannemelijk en derhalve een aanval tegen het christendom én islam.
God heeft niets met de bijbel te maken aangezien de bijbel, net als de koran e.d., gewoon 100 % mensenwerk is.quote:Op zondag 24 april 2005 11:32 schreef livEliveD het volgende:
aangezien het deels gissen is wat God wil en bedoeld (zie de multi-interpretabele bijbel)
Als christenen het daarmee eens zijn zouden ze dus accuut op moeten houden met het verspreiden van de "blijde boodschap". Want zonder kennis van "God" zou immers iedereen van God gratie krijgen. Helaas is wat jij noemt ook niet de christelijke leer. De christelijke leer is immers mensen "redden". Of je nu Jezus afwijst, of er nog nooit van gehoord heb, is volgens een christen immers even funest.quote:Kom je immers in aanraking met God dan mag je hem niet meer haten daarna. Leer je nooit van zijn bestaan dan heb je minder verantwoordelijkheid want je kon het immers niet weten en God begrijpt dit en geeft je dus gratie.
Een ander noemt de godsdienststichters profeten en ik noem ze temporaalkwab epilepsie patienten. Simpel. En aangezien veel mensen nog nooit van deze geestesziekte hebben gehoord die een verklaring kan vormen voor de "visioenen" van onze godsdienststichters is dat nog mooi meegenomen ook.quote:Ik vind dit een veel beter punt van discussie dan die temporaal kwab visie, Akkje![]()
Er staat (klinkt wijs he?) dat Hij ze zal bezoeken tot in het derde of vierde geslacht, die boedisten zijn nu onderhand in het 100ste geslacht (of verder) en worden dus al lang niet meer gestraft. Daar naast staat er die mensen die Mij haten. Jij gelooft dan in een andere God, maar haat jij God? en is er tot vier generaties terug imand van het geloof afgegaan (met het geloof bedoel ik het christendom), zo ja, dan val jij daar onder.quote:Dan zou God dus ook mij haten. Ik geloof immers in een andere God dan het hersenspinsel uit de bijbel. En zo zijn er veel meer natuurlijk. (boedhisten geloven die ook in een God:? . Dan zouden die volgens jou ook door je bijbel-God gestraft worden).
Dat het allemaal onzin is van de Bovenste Plank.quote:Op maandag 25 april 2005 20:19 schreef ParadiseLost het volgende:
Maar wees blij, ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |