abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26461971
Nee dat zou hij dan niet, kinderen van ongelovige ouders zijn ongelovige door hun opvoeding, daarom straft God hun ook niet, hun ouders niet etc, God straft alleen mensen die een andere God aanbidden en Hem haten, dierbij kun je aan koning Achab denken die God haatte en Baäl aanbad.

God straft alleen mensen die Hem moedwillige de rug toe keren en Hem haten. Jij sluit het bestaan van God niet uit, maar denkt dat Hij geen boodschap aan onze eer heeft, je haat God dus niet, maar hebt Hem (in mijn ogen) ook niet lief.

Maar neem bijvoorbeeld een ex-christen die moslim is geworden en vooraan loopt in de Jihad en alles wat met zijn ex-God te maken heeft haat, ja ik denk dat het mogelijk is dat God zijn kinderen zou straffen, dat staat vanuit God gezien in zijn recht, vanuit ons gezien echter niet.
En zij rockten en smookten en trokken op naar Jericho en luisterden metal zoveel ze wilden.
pi_26462199
maar vertel ons, wat voor onrecht is jou uit naam van het geloof aangedaan?
pi_26462265
Mij persoonlijk is niets aangedaan omdat ik christen ben (of placht te zijn) of snap ik de vraag niet ;-) Maar als je er vanuit gaat dat God de mensheid maakte om Hem te eren en te aanbidden, ja dan zou God mensen mogen straffen als ze dit niet doen
En zij rockten en smookten en trokken op naar Jericho en luisterden metal zoveel ze wilden.
pi_26465150
Heel Nederland ligt in rep en roer omdat de vader van Maxima naar Nederland wil komen tijdens de begravenis en er worden menig gesprekken gevoerd over het feit dat Maxima wel koningin mag worden om wat haar vader heeft gedaan.

Heeft Maxima iets verkeerd gedaan waarom zij in twijvel getrokken wordt of ze wel of geen koningin mag worden, nee zij niet, maar haar vader wel.

Nu zeggen jullie dat het niet mag dat God de straf voor iets op de latere generatie legt. Dat terwijl wij als Nederlanders moeilijk doen om het feit of er iemand wel koningin mag worden.

Zijn jullie dan niet dubbel bezig, Nou God we vinden dat Jij het niet kan maken, maar eeuh wij wel.
Tolerantie is een onvolmaakte deugd, omdat één van de centrale kenmerken van tolerantie is het toelaten van iets dat je in feite afkeurt. Omdat hetgeen je afkeurt toch plaatsvindt, kan je over het resultaat niet erg enthousiast worden. Kees Schuit
  zondag 24 april 2005 @ 00:43:44 #155
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_26465291
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:16 schreef ParadiseLost het volgende:
Mij persoonlijk is niets aangedaan omdat ik christen ben (of placht te zijn) of snap ik de vraag niet ;-) Maar als je er vanuit gaat dat God de mensheid maakte om Hem te eren en te aanbidden, ja dan zou God mensen mogen straffen als ze dit niet doen
Fuck die god die aanbeden wil worden.
En eer krijgt hij al helemaal niet.
Als er zo een god zou bestaan is het een Achtelijke Randdebiel.
Wie wil zoiets nou aanbidden en eren???
70+ op het internet
  zondag 24 april 2005 @ 00:45:58 #156
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_26465346
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:36 schreef Speher het volgende:
Nou God we vinden dat Jij het niet kan maken, maar eeuh wij wel.
Dat klopt dus helemaal, want god bestaat niet en wij wel.
70+ op het internet
pi_26465444
quote:
En al die mensen in de derde wereld landen die geloven in god...
Ze sterven aan aids en weet ik allemaal wat. Bijna alleen maar ellende..
Terwijl ze wel in god geloven.

Mij persoonlijk is ook niets aangedaan. En ik ben geen christen!

Dus het heeft niets met god te maken
(of hij nu wel of niet bestaat)
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
  zondag 24 april 2005 @ 09:06:26 #158
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_26468191
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:13 schreef BennieK het volgende:
maar vertel ons, wat voor onrecht is jou uit naam van het geloof aangedaan?
Waarom kan jij niet dulden dat iemand een God die ongelovigen straft ter discussie stelt ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 24 april 2005 @ 09:11:58 #159
60090 Akkersloot
pi_26468208
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:02 schreef ParadiseLost het volgende:
Nee dat zou hij dan niet, kinderen van ongelovige ouders zijn ongelovige door hun opvoeding, daarom straft God hun ook niet, hun ouders niet etc,
Daar zijn we het dan over eens. Maar volgens de godsdienststichters temporaalkwab epilepsie patienten Paulus en Mohammed echter wel.
quote:
God straft alleen mensen die een andere God aanbidden en Hem haten, dierbij kun je aan koning Achab denken die God haatte en Baäl aanbad.
Dan zou God dus ook mij haten. Ik geloof immers in een andere God dan het hersenspinsel uit de bijbel. En zo zijn er veel meer natuurlijk. (boedhisten geloven die ook in een God:? . Dan zouden die volgens jou ook door je bijbel-God gestraft worden).
quote:
God straft alleen mensen die Hem moedwillige de rug toe keren en Hem haten
Alleen in sprookjes kan God tot de mensen spreken (en hem dus écht moedwillig de rug toe keren). Sprookjes zoals met Adam en Eva, Kain en Abel, Noach, Abraham, Isaac en Ismael.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 24 april 2005 @ 09:13:42 #160
60090 Akkersloot
pi_26468216
quote:
Maar dus.
  zondag 24 april 2005 @ 09:20:20 #161
60090 Akkersloot
pi_26468248
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:43 schreef db70 het volgende:
Fuck die god die aanbeden wil worden.
En eer krijgt hij al helemaal niet.
Als er zo een god zou bestaan is het een Achtelijke Randdebiel.
Wie wil zoiets nou aanbidden en eren???

Alleen geloven die achterlijke randdebielen (die de grote Achterlijke Randdebiel bijbelgod , c.q. Allah aanbidden) dat ze gewoon gestraft zullen worden als ze de grote Achterlijke Randdebiel niet aanbidden.

Ergo. Hele volksstammen debielen menen dat zie voor zo'n geloof nog respect moeten hebben ook. Noem christendom en islam "maar een geloof" en die geesteszieke godsdienststichter Mohammed met zijn "visioenen" maar een profeet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akkersloot op 24-04-2005 17:54:58 ]
pi_26468788
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:36 schreef Speher het volgende:
Heel Nederland ligt in rep en roer omdat de vader van Maxima naar Nederland wil komen tijdens de begravenis en er worden menig gesprekken gevoerd over het feit dat Maxima wel koningin mag worden om wat haar vader heeft gedaan.

Heeft Maxima iets verkeerd gedaan waarom zij in twijvel getrokken wordt of ze wel of geen koningin mag worden, nee zij niet, maar haar vader wel.

Nu zeggen jullie dat het niet mag dat God de straf voor iets op de latere generatie legt. Dat terwijl wij als Nederlanders moeilijk doen om het feit of er iemand wel koningin mag worden.

Zijn jullie dan niet dubbel bezig, Nou God we vinden dat Jij het niet kan maken, maar eeuh wij wel.
Dat is een wat rare vergelijking. Het koningshuis heeft toch een soort voorbeeldfunctie; ze pretenderen ook op een bepaalde manier correct te zijn. Persoonlijk vind ik zo'n soort veroordeling ook niet juist, maar politiek gezien was het gewoon niet snugger om die kerel over te laten komen. Ik zie dan de link met God niet echt.

En trouwens , dat zijn mensen onderling. Die oordelen altijd over mekaar. God zou beter moeten weten, denk ik.
  zondag 24 april 2005 @ 11:32:01 #163
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26469776
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:12 schreef Akkersloot het volgende:
Kinderen straffen van foute ouders is het laagste wat er is. Als God ongelovigen zou straffen en gezien het feit dat de meeste ongelovigen gewoon ongelovig zijn omdat ze ongelovige ouders hadden dan zou God dus kinderen van foute ouders straffen.
Dit feit (een God die kinderen van "foute" (ongelovige) ouders straft) is erg onaannemelijk en derhalve een aanval tegen het christendom én islam.
Hier ben ik het wel mee eens. Of het onaannemelijk is weet ik niet. Vanuit mijn kant gezien natuurlijk wel maar aangezien het deels gissen is wat God wil en bedoeld (zie de multi-interpretabele bijbel) kan zo'n domme aso God best bestaan. Nu zou ik niet eens in zo'n God willen geloven. Mja misschien om mijn eigen hachje te redden maar dan ook puur alleen daarom.

Ik denk dus dat het of verkeerd wordt uitgelegd en er dus wel ergens een sociale clausule moet staan die dit duidelijke gebrek recht trekt, of je hebt een prima punt en is het in mijn ogen een gebrek aan het geloof. Knappe jongen als je dat dan goed kan praten.

Haten van God en het niet erkennen lijken me wel twee verschillende dingen idd. Toch meet je sowieso met twee maten als je twee verschillende levens bekijkt. Kom je immers in aanraking met God dan mag je hem niet meer haten daarna. Leer je nooit van zijn bestaan dan heb je minder verantwoordelijkheid want je kon het immers niet weten en God begrijpt dit en geeft je dus gratie.

Ik vind dit een veel beter punt van discussie dan die temporaal kwab visie, Akkje
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26469981
Wat imo een beetje centraal blijft hangen hier, is denk ik deze vraag:
Hoe kan een geloof dat zo afhankelijk is van omgeving, interpretatie, opvoeding ed als absoluut worden gezien?

Het "straffen" in de TT kun je ook opvatten als "niet geloven": jij hebt de "verkeerde" ouders meegekregen, en dus krijg je misschien wel nooit de denkwijze of uberhaupt de kans om te kiezen voor dat ene ware geloof. Dat is toch vreemd; zo zullen er altijd mensen zijn die niet in staat zijn om dat ene ware geloof te kiezen. Kan dat de bedoeling zijn van God? Ik denk het niet.
  zondag 24 april 2005 @ 17:51:40 #165
60090 Akkersloot
pi_26478707
-edit- verkeerde knop
  zondag 24 april 2005 @ 18:03:24 #166
60090 Akkersloot
pi_26479006
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:32 schreef livEliveD het volgende:
aangezien het deels gissen is wat God wil en bedoeld (zie de multi-interpretabele bijbel)
God heeft niets met de bijbel te maken aangezien de bijbel, net als de koran e.d., gewoon 100 % mensenwerk is.
quote:
Kom je immers in aanraking met God dan mag je hem niet meer haten daarna. Leer je nooit van zijn bestaan dan heb je minder verantwoordelijkheid want je kon het immers niet weten en God begrijpt dit en geeft je dus gratie.
Als christenen het daarmee eens zijn zouden ze dus accuut op moeten houden met het verspreiden van de "blijde boodschap". Want zonder kennis van "God" zou immers iedereen van God gratie krijgen. Helaas is wat jij noemt ook niet de christelijke leer. De christelijke leer is immers mensen "redden". Of je nu Jezus afwijst, of er nog nooit van gehoord heb, is volgens een christen immers even funest.
quote:
Ik vind dit een veel beter punt van discussie dan die temporaal kwab visie, Akkje
Een ander noemt de godsdienststichters profeten en ik noem ze temporaalkwab epilepsie patienten. Simpel. En aangezien veel mensen nog nooit van deze geestesziekte hebben gehoord die een verklaring kan vormen voor de "visioenen" van onze godsdienststichters is dat nog mooi meegenomen ook.
pi_26504164
quote:
Dan zou God dus ook mij haten. Ik geloof immers in een andere God dan het hersenspinsel uit de bijbel. En zo zijn er veel meer natuurlijk. (boedhisten geloven die ook in een God:? . Dan zouden die volgens jou ook door je bijbel-God gestraft worden).
Er staat (klinkt wijs he?) dat Hij ze zal bezoeken tot in het derde of vierde geslacht, die boedisten zijn nu onderhand in het 100ste geslacht (of verder) en worden dus al lang niet meer gestraft. Daar naast staat er die mensen die Mij haten. Jij gelooft dan in een andere God, maar haat jij God? en is er tot vier generaties terug imand van het geloof afgegaan (met het geloof bedoel ik het christendom), zo ja, dan val jij daar onder.

Maar wees blij, dan kan God je nog een straf geven, dat zou bijvoorbeeld het leven in ongeloof kunnen zijn, maar God haat je daarom niet, er is altijd een weg terug ;-)

Groet
  maandag 25 april 2005 @ 21:35:58 #168
60090 Akkersloot
pi_26505819
quote:
Op maandag 25 april 2005 20:19 schreef ParadiseLost het volgende:
Maar wees blij, ...
Dat het allemaal onzin is van de Bovenste Plank.
pi_26540043
vind jij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')