Fuck die god die aanbeden wil worden.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:16 schreef ParadiseLost het volgende:
Mij persoonlijk is niets aangedaan omdat ik christen ben (of placht te zijn) of snap ik de vraag niet ;-) Maar als je er vanuit gaat dat God de mensheid maakte om Hem te eren en te aanbidden, ja dan zou God mensen mogen straffen als ze dit niet doen
Dat klopt dus helemaal, want god bestaat niet en wij wel.quote:Op zondag 24 april 2005 00:36 schreef Speher het volgende:
Nou God we vinden dat Jij het niet kan maken, maar eeuh wij wel.
En al die mensen in de derde wereld landen die geloven in god...quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:16 schreef ParadiseLost het volgende:
Mij persoonlijk is niets aangedaan omdat ik christen ben (of placht te zijn) of snap ik de vraag niet ;-) Maar als je er vanuit gaat dat God de mensheid maakte om Hem te eren en te aanbidden, ja dan zou God mensen mogen straffen als ze dit niet doen
Waarom kan jij niet dulden dat iemand een God die ongelovigen straft ter discussie stelt ?quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:13 schreef BennieK het volgende:
maar vertel ons, wat voor onrecht is jou uit naam van het geloof aangedaan?
Daar zijn we het dan over eens. Maar volgens de godsdienststichters temporaalkwab epilepsie patienten Paulus en Mohammed echter wel.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:02 schreef ParadiseLost het volgende:
Nee dat zou hij dan niet, kinderen van ongelovige ouders zijn ongelovige door hun opvoeding, daarom straft God hun ook niet, hun ouders niet etc,
Dan zou God dus ook mij haten. Ik geloof immers in een andere God dan het hersenspinsel uit de bijbel. En zo zijn er veel meer natuurlijk. (boedhisten geloven die ook in een God:? . Dan zouden die volgens jou ook door je bijbel-God gestraft worden).quote:God straft alleen mensen die een andere God aanbidden en Hem haten, dierbij kun je aan koning Achab denken die God haatte en Baäl aanbad.
Alleen in sprookjes kan God tot de mensen spreken (en hem dus écht moedwillig de rug toe keren). Sprookjes zoals met Adam en Eva, Kain en Abel, Noach, Abraham, Isaac en Ismael.quote:God straft alleen mensen die Hem moedwillige de rug toe keren en Hem haten
Maar dus.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:16 schreef ParadiseLost het volgende:
quote:Op zondag 24 april 2005 00:43 schreef db70 het volgende:
Fuck die god die aanbeden wil worden.
En eer krijgt hij al helemaal niet.
Als er zo een god zou bestaan is het een Achtelijke Randdebiel.
Wie wil zoiets nou aanbidden en eren???![]()
Dat is een wat rare vergelijking. Het koningshuis heeft toch een soort voorbeeldfunctie; ze pretenderen ook op een bepaalde manier correct te zijn. Persoonlijk vind ik zo'n soort veroordeling ook niet juist, maar politiek gezien was het gewoon niet snugger om die kerel over te laten komen. Ik zie dan de link met God niet echt.quote:Op zondag 24 april 2005 00:36 schreef Speher het volgende:
Heel Nederland ligt in rep en roer omdat de vader van Maxima naar Nederland wil komen tijdens de begravenis en er worden menig gesprekken gevoerd over het feit dat Maxima wel koningin mag worden om wat haar vader heeft gedaan.
Heeft Maxima iets verkeerd gedaan waarom zij in twijvel getrokken wordt of ze wel of geen koningin mag worden, nee zij niet, maar haar vader wel.
Nu zeggen jullie dat het niet mag dat God de straf voor iets op de latere generatie legt. Dat terwijl wij als Nederlanders moeilijk doen om het feit of er iemand wel koningin mag worden.
Zijn jullie dan niet dubbel bezig, Nou God we vinden dat Jij het niet kan maken, maar eeuh wij wel.
Hier ben ik het wel mee eens. Of het onaannemelijk is weet ik niet. Vanuit mijn kant gezien natuurlijk wel maar aangezien het deels gissen is wat God wil en bedoeld (zie de multi-interpretabele bijbel) kan zo'n domme aso God best bestaan. Nu zou ik niet eens in zo'n God willen geloven. Mja misschien om mijn eigen hachje te redden maar dan ook puur alleen daarom.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:12 schreef Akkersloot het volgende:
Kinderen straffen van foute ouders is het laagste wat er is. Als God ongelovigen zou straffen en gezien het feit dat de meeste ongelovigen gewoon ongelovig zijn omdat ze ongelovige ouders hadden dan zou God dus kinderen van foute ouders straffen.
Dit feit (een God die kinderen van "foute" (ongelovige) ouders straft) is erg onaannemelijk en derhalve een aanval tegen het christendom én islam.
God heeft niets met de bijbel te maken aangezien de bijbel, net als de koran e.d., gewoon 100 % mensenwerk is.quote:Op zondag 24 april 2005 11:32 schreef livEliveD het volgende:
aangezien het deels gissen is wat God wil en bedoeld (zie de multi-interpretabele bijbel)
Als christenen het daarmee eens zijn zouden ze dus accuut op moeten houden met het verspreiden van de "blijde boodschap". Want zonder kennis van "God" zou immers iedereen van God gratie krijgen. Helaas is wat jij noemt ook niet de christelijke leer. De christelijke leer is immers mensen "redden". Of je nu Jezus afwijst, of er nog nooit van gehoord heb, is volgens een christen immers even funest.quote:Kom je immers in aanraking met God dan mag je hem niet meer haten daarna. Leer je nooit van zijn bestaan dan heb je minder verantwoordelijkheid want je kon het immers niet weten en God begrijpt dit en geeft je dus gratie.
Een ander noemt de godsdienststichters profeten en ik noem ze temporaalkwab epilepsie patienten. Simpel. En aangezien veel mensen nog nooit van deze geestesziekte hebben gehoord die een verklaring kan vormen voor de "visioenen" van onze godsdienststichters is dat nog mooi meegenomen ook.quote:Ik vind dit een veel beter punt van discussie dan die temporaal kwab visie, Akkje![]()
Er staat (klinkt wijs he?) dat Hij ze zal bezoeken tot in het derde of vierde geslacht, die boedisten zijn nu onderhand in het 100ste geslacht (of verder) en worden dus al lang niet meer gestraft. Daar naast staat er die mensen die Mij haten. Jij gelooft dan in een andere God, maar haat jij God? en is er tot vier generaties terug imand van het geloof afgegaan (met het geloof bedoel ik het christendom), zo ja, dan val jij daar onder.quote:Dan zou God dus ook mij haten. Ik geloof immers in een andere God dan het hersenspinsel uit de bijbel. En zo zijn er veel meer natuurlijk. (boedhisten geloven die ook in een God:? . Dan zouden die volgens jou ook door je bijbel-God gestraft worden).
Dat het allemaal onzin is van de Bovenste Plank.quote:Op maandag 25 april 2005 20:19 schreef ParadiseLost het volgende:
Maar wees blij, ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |