abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2005 @ 19:27:09 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_26303931
Kinderen straffen alleen maar omdat ze ouders hebben die bijvoorbeeld in de oorlog fout zijn geweest is één van de laagste dingen die er bestaan.

Feit is dat wie moslim is in 99,99 % van de gevallen moslim-ouders heeft en wie christen is voor 99,99 % christen-ouders..

Dus als je christen of moslim bent geloof je dus in een God die kinderen van "foute" ouders straft.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_26304137
Vreemd gevoel voor humor heeft die "God" van je.
  zondag 17 april 2005 @ 19:41:44 #3
60090 Akkersloot
pi_26304365
quote:
Op zondag 17 april 2005 19:33 schreef Viperdesign het volgende:
Vreemd gevoel voor humor heeft die "God" van je.
Waar maak jij uit op dat het mijn god(sbeeld) is
quote:
Dus als je christen of moslim bent, geloof je dus in een God die kinderen met "foute" ouders straft
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 17 april 2005 @ 19:42:43 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26304391
Voor het christelijke deel : Waar doel je precies op Akje? In het OT is God, net als Israel, op die manier bezig, maar zo heeft God in het OT wel meer nare trekjes. In er in het NT ook een onderbouwing te vinden van het straffen van nageslacht voor daden van de (voor)ouders?
  zondag 17 april 2005 @ 19:52:23 #5
60090 Akkersloot
pi_26304663
quote:
Op zondag 17 april 2005 19:42 schreef Alicey het volgende:
In er in het NT ook een onderbouwing te vinden van het straffen van nageslacht voor daden van de (voor)ouders?
Natuurlijk staat er niet in de koran of bijbel dat God of Allah het nageslacht van "foute" ouders straft.

Maar als je gewoon naar de praktijk kijkt, blijkt gewoon dat 99,99 % van de moslims moslim ouders heeft en 99,99 % van de christenen christen-ouders heeft.

In de werkelijkheid zijn de sprookjes van de bijbel en de koran dus toch niet zo mooi als hoe het in de koran en bijbel wordt voorgesteld.
  zondag 17 april 2005 @ 19:56:59 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26304785
quote:
Op zondag 17 april 2005 19:52 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Natuurlijk staat er niet in de koran of bijbel dat God of Allah het nageslacht van "foute" ouders straft.

Maar als je gewoon naar de praktijk kijkt, blijkt gewoon dat 99,99 % van de moslims moslim ouders heeft en 99,99 % van de christenen christen-ouders heeft.

In de werkelijkheid zijn de sprookjes van de bijbel en de koran dus toch niet mooi als hoe het in de koran en bijbel wordt voorgesteld.
Ik zie het verband niet met de eerste zin van je OP ?
  zondag 17 april 2005 @ 20:00:41 #7
60090 Akkersloot
pi_26304860
quote:
Op zondag 17 april 2005 19:56 schreef Alicey het volgende:
Ik zie het verband niet met de eerste zin van je OP ?
Alleen als het gelovig zijn in "God" of "Allah" nu echt evenredig, dus onafhankelijk van welke ouders je hebt, zou zijn, zou er geen sprake zijn van een "God" of "Allah" die kinderen straft met "foute" ouders.
pi_26304959
quote:
Op zondag 17 april 2005 19:27 schreef Akkersloot het volgende:
Kinderen straffen alleen maar omdat ze ouders hebben die bijvoorbeeld in de oorlog fout zijn geweest is één van de laagste dingen die er bestaan.

Feit is dat wie moslim is in 99,99 % van de gevallen moslim-ouders heeft en wie christen is voor 99,99 % christen-ouders..

Dus als je christen of moslim bent geloof je dus in een God die kinderen van "foute" ouders straft.
1.
Je getalvoorbeeld is geen feit.
Dus deze premisse is fout.
De logische stap naar de conclusie is fout
Dus de conclusie is fout

2.
De logische stap op zich naar de conclusie is fout.
Dus de conclusie is fout, hij volgt namelijk niet uit het gestelde.

Zelfde soort redenatie:
Alle dieren hebben een darm.
Dus als je een varken bent zijn de sinaasappels gespikkeld.
pi_26304973
Wat lul je nou allemaal? Ik kan er geen touw aan vast knopen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 17 april 2005 @ 20:05:28 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26304979
quote:
Op zondag 17 april 2005 20:00 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Alleen als het gelovig zijn in "God" of "Allah" nu echt evenredig, dus onafhankelijk van welke ouders je hebt, zou zijn, zou er geen sprake zijn van een "God" of "Allah" die kinderen straft met "foute" ouders.
Volgens mij wordt het ook alleen in erg strenge kringen geloofd dat kinderen die niet gelovig zijn verloren zijn. De meeste christelijke stromingen geloven dat kinderen altijd een plaatsje in de hemel hebben.
  zondag 17 april 2005 @ 20:08:55 #11
60090 Akkersloot
pi_26305084
quote:
Op zondag 17 april 2005 20:05 schreef Alicey het volgende:
De meeste christelijke stromingen geloven dat kinderen altijd een plaatsje in de hemel hebben.
Nou die zullen er dan wel overeens zijn dat God geen kinderen met "foute" ouders straft.

"redden" is er bij deze christelijke stromingen er dan niet meer bij.
  zondag 17 april 2005 @ 20:12:46 #12
60090 Akkersloot
pi_26305160
quote:
Op zondag 17 april 2005 20:04 schreef Yosomite het volgende:
Je getalvoorbeeld is geen feit.
Dus deze premisse is fout.
De logische stap naar de conclusie is fout
Dus de conclusie is fout
Vanwege het door mij genoemde 99,99 %.

Maar voor de rest is het echt niet zo dat moslims meestal moslim-ouders hebben en christenen meestal christen ouders
pi_26305820
quote:
Op zondag 17 april 2005 19:52 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

.............
Volgens mij staat dat er wel degelijk, in de tien geboden.

...Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen, want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.......
  zondag 17 april 2005 @ 20:58:44 #14
60090 Akkersloot
pi_26306451
quote:
Op zondag 17 april 2005 20:36 schreef Godslasteraar het volgende:
Volgens mij staat dat er wel degelijk, in de tien geboden.

...Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen, want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God[/b], die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht[b] van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.......
De onzinnige troep hoopt zich alleen maar op. Want hoe kan je nu iets haten waar je niet in het bestaan van gelooft
  zondag 17 april 2005 @ 21:18:08 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26307019
quote:
Op zondag 17 april 2005 20:08 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nou die zullen er dan wel overeens zijn dat God geen kinderen met "foute" ouders straft.

"redden" is er bij deze christelijke stromingen er dan niet meer bij.
Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer die kinderen volwassen worden. De vraag die je dan kunt stellen is echter of zij niet voor zichzelf verantwoordelijk zijn ipv hun ouders.
pi_26307542
quote:
Op zondag 17 april 2005 20:12 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Vanwege het door mij genoemde 99,99 %.

Maar voor de rest is het echt niet zo dat moslims meestal moslim-ouders hebben en christenen meestal christen ouders
De 99,99% suggereert dat bekeringen vrijwel nooit plaats vinden/ of hebben gevonden. En dat is toch wel het geval.

Je tweede opmerking is heel vreemd.
Of je bedoelt de resterende 0,01% : de religie van ouders en kinderen verschillen.
Maar dat impliceer je met de 99,99%

Of je suggereert dat de religie van ouders en kinderen meestal niet dezelfde is.
En dat volg ik niet.

Uiteraard blijft de logische stap naar de conclusie die je in de OP deed onjuist.
Onafhankelijk hoe je je volgende opmerkingen ook interpreteert.
  zondag 17 april 2005 @ 23:50:11 #17
60090 Akkersloot
pi_26311522
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:18 schreef Alicey het volgende:
Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer die kinderen volwassen worden. De vraag die je dan kunt stellen is echter of zij niet voor zichzelf verantwoordelijk zijn ipv hun ouders.
En dan nog is het een feit dat volwassen mensen statistisch gezien meestal het zelfde geloof hebben als de ouders.
pi_26312220
Volgens mij kan je niet geoordeeld worden op slechte daden van ouders als individu.
Maar een volk of natie kan wel gestraft worden door God vanwege wandaden van voorouders.
Verder de groeten van de Nederlands Hervormde Kerk te Galle.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  maandag 18 april 2005 @ 00:18:12 #19
60090 Akkersloot
pi_26312344
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:36 schreef Yosomite het volgende:
De 99,99% suggereert dat bekeringen vrijwel nooit plaats vinden/ of hebben gevonden. En dat is toch wel het geval.

Je tweede opmerking is heel vreemd.
Of je bedoelt de resterende 0,01% : de religie van ouders en kinderen verschillen.
Maar dat impliceer je met de 99,99%

Of je suggereert dat de religie van ouders en kinderen meestal niet dezelfde is.
En dat volg ik niet.

Uiteraard blijft de logische stap naar de conclusie die je in de OP deed onjuist.
Onafhankelijk hoe je je volgende opmerkingen ook interpreteert.
Voor mij is het gewoon een feit dat men meestal moslim is doordat men moslim ouders heeft. En het is voor mij gewoon een feit dat wanneer men christen is, men meestal ook christen ouders had. Voor een ander is dat waarschijnlijk ook een feit. Maar voor jou natuurlijk niet.

Ik kon volgens mij net zo goed stellen: 99,99 % van de chinees sprekenden heeft chinees sprekende ouders en 99,99 % van de japans sprekenden heeft japans sprekenden ouders. Maar ook dat zal je ontkennen als je die vuile doctrine van het gristendom/islam maar kan verdedigen
pi_26312437
Ik ben christen (volgens mijn vaccinatieboekje)
Maar god doet niet veel, ja toekijken en zo mee en dan een keer lachen als hij zin heeft.

Kinderen met slechte ouders worden niet door "god" gestraft.
Ouders komen zichzelf wel eens een keer tegen zodra de tijd rijp is en dat de kids daar soms de dupe van worden...ja dat heeft niets met god te maken.

Mensen die kinderen veroordelen omdat paps en mams niet helemaal jofel zijn geweest...dat heeft meer met hun opvoeding of gedachten te maken dat iets anders.

Of ik moet het helemaal verkeerd begrijpen van wat je bedoelt.?
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
pi_26312569
Je hebt het dus helemaal verkeerd begrepen
pi_26312627
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:29 schreef lionsguy18 het volgende:
Je hebt het dus helemaal verkeerd begrepen
ok

maar hoe bedoelt hij/zij het dan?
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
pi_26312850
Lees mijn vorige post en het wordt je (hopelijk) duidelijk.
pi_26312984
quote:
Volgens mij kan je niet geoordeeld worden op slechte daden van ouders als individu.
Maar een volk of natie kan wel gestraft worden door God vanwege wandaden van voorouders.
Verder de groeten van de Nederlands Hervormde Kerk te Galle.
bedoel je deze?
  maandag 18 april 2005 @ 06:11:20 #25
60090 Akkersloot
pi_26314850
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:22 schreef sjokkie het volgende:
Of ik moet het helemaal verkeerd begrijpen van wat je bedoelt.?
@ Lionsguy18 en Sjokkie.

Misschien had ik in de topictitel beter "foute" tussen aanhalingstekens kunnen zetten. Het slaat immers op het al dan niet gelovig zijn. En volgens de God en de Allah van de bijbel en koran is dat immers fout.
quote:
  maandag 18 april 2005 @ 08:14:51 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26315186
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:50 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En dan nog is het een feit dat volwassen mensen statistisch gezien meestal het zelfde geloof hebben als de ouders.
Ack. Ik zie echter niet het directe verband met een straf..
  maandag 18 april 2005 @ 08:17:21 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26315198
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:22 schreef sjokkie het volgende:

Mensen die kinderen veroordelen omdat paps en mams niet helemaal jofel zijn geweest...dat heeft meer met hun opvoeding of gedachten te maken dat iets anders.
Na de 2e wereldoorlog gebeurde niet anders. Ik denk eerder dat het een van de lagere menselijke instincten is. Ik denk niet dat al die mensen zijn opgevoed om kinderen van NSB'ers te veroordelen.
pi_26317656
Uiteraard, de erfzonde. Maar gelukkig heeft de rkk daar de doop voor gehanteerd.
  maandag 18 april 2005 @ 12:21:36 #29
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26319441
God straft mensen die fouten maken; God heeft mensen gemaakt > God straft mensen voor de fouten die hij ze zelf laat maken (een almachtige kan ons net zo goed zo scheppen, dat we geen fouten maken) >> God is een sadist.
pi_26323178
Weer zo iemand die meent God te kennen.
Ik heb nog nooit zoveel onbenullige posts bij elkaar gezien als in de topic.
  maandag 18 april 2005 @ 15:01:21 #31
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26323498
Denk je dan dat een atheist god serieus kan nemen...?
Ik verwacht heus geen gelijk te krijgen van een gelovige met die opmerking, heheh.
  maandag 18 april 2005 @ 15:26:37 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26324101
Gisteren werd er een linkje van een God-simulatie gepost. Ook voor deze topic eigenlijk best toepasselijk.
pi_26327160
quote:
Op maandag 18 april 2005 15:01 schreef Blood_Money het volgende:
Denk je dan dat een atheist god serieus kan nemen...?
Ik verwacht heus geen gelijk te krijgen van een gelovige met die opmerking, heheh.
Dan zit je in het verkeerde topic te posten.
Snap niet dat je een mening over God hebt terwijl je ongelovig bent.
Wijsneus.
  maandag 18 april 2005 @ 18:22:49 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26328402
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:35 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Wijsneus.
Gelovigen hebben voor zover ik weet geen patent op God, dus ik zie geen reden waarom een atheist niet zijn visie op het begrip God zou mogen of kunnen uiteenzetten.
pi_26329481
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Gelovigen hebben voor zover ik weet geen patent op God, dus ik zie geen reden waarom een atheist niet zijn visie op het begrip God zou mogen of kunnen uiteenzetten.
Jaaaaah, net zoiets als een professor in de economie terecht wijzen dat hij het volkomen fout heeft met zijn kennis, ook al heb ik misschien nooit economie gestudeerd.
Voor mij zijn mensen die overal maar een mening over geven zonder zich door kennis te laten leiden blaaskaken die niets zinnigs te vertellen hebben.
Daar kan je het mee doen!!
pi_26329659
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:18 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Voor mij is het gewoon een feit dat men meestal moslim is doordat men moslim ouders heeft. En het is voor mij gewoon een feit dat wanneer men christen is, men meestal ook christen ouders had. Voor een ander is dat waarschijnlijk ook een feit. Maar voor jou natuurlijk niet.
Voor de sophisten is niets natuurlijk, niets vanzelfsprekend.
Dat moet zelfs jou aanspreken.
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:18 schreef Akkersloot het volgende:

Ik kon volgens mij net zo goed stellen: 99,99 % van de chinees sprekenden heeft chinees sprekende ouders en 99,99 % van de japans sprekenden heeft japans sprekenden ouders. Maar ook dat zal je ontkennen als je die vuile doctrine van het gristendom/islam maar kan verdedigen
Ik ben noch christen noch islamiet, edoch een hedonist.
Want mijn ouders zijn hedonisten.
Ter illustratie ende vermaeck: Waarom masturbeer je niet op het schoolplein?
pi_26330010
Dat is wel heel erg off topic
  maandag 18 april 2005 @ 19:25:48 #38
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26330043
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:03 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Jaaaaah, net zoiets als een professor in de economie terecht wijzen dat hij het volkomen fout heeft met zijn kennis, ook al heb ik misschien nooit economie gestudeerd.
Voor mij zijn mensen die overal maar een mening over geven zonder zich door kennis te laten leiden blaaskaken die niets zinnigs te vertellen hebben.
Daar kan je het mee doen!!
Relax man.
Ik maak een grapje en nu ben ik een blaaskaak. Hoezo lange tenen...?
En die analogie klopt ook al niet. Het blijft 'geloven'. Je kan niet eens zeggen dat jij meer over god zou weten omdat je een bijbel hebt gelezen. Als je denkt van wel hoef je dat alleen maar tegen iemand te zeggen die een ander monotheistisch geloof aanhangt dan jij (jullie hebben zgn allemaal tegelijk de waarheid in pacht, en dat kan niet). Aangezien iedereen vindt dat-ie gelijk heeft, is mijn mening over god even veel waard als de jouwe. Lekker puh
  maandag 18 april 2005 @ 19:59:55 #39
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26330879
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:03 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat mank op het feit dat je kennis van religies kunt opdoen zonder te geloven.
pi_26331141
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat mank op het feit dat je kennis van religies kunt opdoen zonder te geloven.
Dat geldt voor jou wel maar voor de meeste anderen niet
pi_26331243
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:25 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Relax man.
Ik maak een grapje en nu ben ik een blaaskaak. Hoezo lange tenen...?
En die analogie klopt ook al niet. Het blijft 'geloven'. Je kan niet eens zeggen dat jij meer over god zou weten omdat je een bijbel hebt gelezen. Als je denkt van wel hoef je dat alleen maar tegen iemand te zeggen die een ander monotheistisch geloof aanhangt dan jij (jullie hebben zgn allemaal tegelijk de waarheid in pacht, en dat kan niet). Aangezien iedereen vindt dat-ie gelijk heeft, is mijn mening over god even veel waard als de jouwe. Lekker puh
Ah je bedoelt dat als je iemand niet kent wel een oordeel over hem mag hebben dat evenveel waard is als iemand die Hem wel goed kent.
Dat vind ik behoorlijk arrogant of te wel je lijdt aan zelfoverschatting.
Daar zijn helaas geen medicijnen voor.
  maandag 18 april 2005 @ 20:16:50 #42
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26331288
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:10 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Dat geldt voor jou wel maar voor de meeste anderen niet
Ik ga er toch niet van uit dat ik de enige ben.
  maandag 18 april 2005 @ 21:09:44 #43
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26332280
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:14 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ah je bedoelt dat als je iemand niet kent wel een oordeel over hem mag hebben dat evenveel waard is als iemand die Hem wel goed kent.
Tuurlijk, verdraai maar wat ik zeg als je geen weerwoord kan verzinnen. Ik kan even flauw doen: voor geloof zijn ook geen medicijnen (dus ga maar niet op die waardeloze toer).
Een mening is per definitie gelijk aan alle andere, brainiac. Zoek het woord nog maar eens op in het woordenboek. En over zelfoverschatting gesproken: meneer denkt dus dat-ie "god" kent...

Als je bijdehand wil gaan doen, doe ik met gemak mee. Je zou er meer aan hebben om na te denken over hoe een klein grapje je zo op de kast zet. Wat ik gewend ben van gelovigen (tenminste, die gelovigen die niet onzeker over hun geloof zijn) is dat ze niet zo tekeer gaan tegen andersdenkenden omdat ze die bevestiging niet nodig hebben (ze hoeven dus niet steeds hun gelijk vast te stellen tegenover zichzelf).

Als gelovige ga je er toch gewoon van uit dat een atheist niet in de buurt kan komen van de ervaring van een gelovige, wat betreft geloof? Ik ben niet eens gelovig en ik snap dat nog. Andersom is het verschil even groot. Hoe moet ik nou weer iemand of iets kennen die voor mij niet bestaat?

Maar goed, ik kan wel raden dat je in je reaktie heel gevat zal uitleggen hoe fout mij mening(!) is omdat ik niet in god geloof, of hoe ik geen mening over god mag hebben om dezelfde reden (en dat vind ik arrogant).
  maandag 18 april 2005 @ 21:40:09 #44
60090 Akkersloot
pi_26333201
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:48 schreef lionsguy18 het volgende:
Weer zo iemand die meent God te kennen.
Het fictieve hoofdpersoon van het sprookje christendom c.q. islam kennen we.

Ik heb nog geen kinderboekspecialist gezien die serieus meent Pipi Langkous te kennen. Toch kan hij over dat fictief persoon wel discussieren.
  maandag 18 april 2005 @ 21:41:50 #45
60090 Akkersloot
pi_26333259
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:35 schreef lionsguy18 het volgende:
Wijsneus.
Het fictief hoofdpersoon God van de bijbel of koran.
  maandag 18 april 2005 @ 21:44:41 #46
60090 Akkersloot
pi_26333350
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:14 schreef lionsguy18 het volgende:

[Aangezien iedereen vindt dat-ie gelijk heeft, is mijn mening over god even veel waard als de jouwe. Lekker puh ]

Je opponent heeft een hele goede stelling. En jij begrijpt hem waarschijnlijk verkeerd.
pi_26334000
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:09 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

...........

Maar goed, ik kan wel raden dat je in je reaktie heel gevat zal uitleggen hoe fout mij mening(!) is omdat ik niet in god geloof, of hoe ik geen mening over god mag hebben om dezelfde reden (en dat vind ik arrogant).
God een sadist noemen is geen grapje voor mij, maar regelrechte godslastering.
Opvallend met hoeveel gebrek aan respect een ongelovige omgaat met de gevoelens van gelovigen.
En juist daartegen kom ik in opstand.
Schijnt dat ongelovigen maar alles mogen uitkramen, maar respect voor een God die mij persoonlijk dierbaar is, ontdek ik nooit bij jouw soort mensen.
Rekening houden met je medemens heeft kennelijk in je opvoeding ontbroken.
Ik heb het morele recht om hierover een opmerking te maken en je daarop te attenderen.
pi_26335703
Precies Lionsguy, het is te bespottelijk voor woorden. Ik hoor doorgaans alleen maar geklaag vanuit de ongelovige hoek en met name ook dat gezeur over dat gelovigen de ongelovigen niet respecteren. Wat een lachertje! Vrijwel iedere ongelovige maakt zich aan precies hetzelfde schuldig en denken ook nog vanuit hun arrogantie te kunnen opperen dat het allemaal maar onzin is en dat God gelijk staat aan kabouter David, Pippi Langkous en meneer de Uil.

"Please Lord, forgive them, for they do not know what they are doing," is het adagium van de trouwe volgeling van de Heer.
pi_26336161
quote:
Vrijwel iedere ongelovige maakt zich aan precies hetzelfde schuldig en denken ook nog vanuit hun arrogantie te kunnen opperen dat het allemaal maar onzin is en dat God gelijk staat aan kabouter David, Pippi Langkous en meneer de Uil.
Nou, niet elke ongelovige, denk ik. Maar ik kan wel een link trekken. Als kind wordt je een Sinterklaas belooft, die je zal belonen als je je goed gedraagt. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het naief zijn van een kind. Een mens is in dat opzicht net zo naief. Denk maar aan een redengeving voor het leven: het leven kan immers niet zonder reden zijn! Tenminste, beredeneerd vanuit ons kadertje. Het is nou eenmaal zo dat de mens niet boven zichzelf kan staan. En daarom zullen er altijd mensen zijn die in God geloven. Mensen willen zichzelf belangrijk voelen, een reden hebben, troost. En dat geeft God ze. Maar ik denk dat het een stap is in een proces: ik denk zelfs dat er ooit es een tijd komt dat we erachter komen dat er iets heel anders aan de hand is. Een soort nieuwe verlichting. Maar ej, da's mijn geloof.
  maandag 18 april 2005 @ 23:14:32 #50
60090 Akkersloot
pi_26336356
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:54 schreef FuifDuif het volgende:
Precies Lionsguy, het is te bespottelijk voor woorden. Ik hoor doorgaans alleen maar geklaag vanuit de ongelovige hoek en met name ook dat gezeur over dat gelovigen de ongelovigen niet respecteren. Wat een lachertje! Vrijwel iedere ongelovige maakt zich aan precies hetzelfde schuldig en denken ook nog vanuit hun arrogantie te kunnen opperen dat het allemaal maar onzin is en dat God gelijk staat aan kabouter David, Pippi Langkous en meneer de Uil.

"Please Lord, forgive them, for they do not know what they are doing," is het adagium van de trouwe volgeling van de Heer.
Met "jullie ongelovigen menen God te kennen, ha ha" heeft Lionsguy18 gewoon geen gelijk. God is gewoon het fictieve hoofdpersoon van een religie en daarmee uit. Dat heeft niets met respecteren te maken. De echte God kunnen jullie ook niet beter kennen dan niet-chrstenen.
Jij hebt als "ongelovige"geen mening over Allah zeker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')