Het hedonisme als levensovertuiging heeft een stimulerende werking voor het wel en wee van je zelf.quote:Op maandag 11 april 2005 19:43 schreef Klonk het volgende:
knap hoor, knippen en plakken
maar wat wil je nou precies met dit topic ?
Het is niet zozeer onderzoeken als ik weet al wat er gebeurt als ik op het schoolplein ga sta wanken.quote:Op maandag 11 april 2005 19:48 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Of ja zeggen en de nieuwe situaties onderzoeken door er zelf in mee te gaan.
Daartegen deed je geen Nederlandse lessen, hé?quote:Op maandag 11 april 2005 20:09 schreef -Angel- het volgende:
- Waarom masturbeer je niet op het schoolplein?
Wie zegt dat ik dit niet doe, ik loop namelijk altijd in een lange regenjas rondt.
Ik ben nog al traag van begrip, dus kun je even nader toelichten?quote:Op maandag 11 april 2005 20:10 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Daartegen deed je geen Nederlandse lessen, hé?
Met plezier. In een ik-vorm zeg je normaliter gesproken geen t aan het eind van een werkwoord.quote:Op maandag 11 april 2005 20:12 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ik ben nog al traag van begrip, dus kun je even nader toelichten?
Omdat dit een topic over hedonisme is en ik er genoegen in schep om mensen die het onterechtquote:Op maandag 11 april 2005 20:17 schreef Pr0nXXX het volgende:
Met plezier. In een ik-vorm zeg je normaliter gesproken geen t aan het eind van een werkwoord.
Wellicht is jouw snappie wat beperkt. Dát schreef ik niet, en het is niet altijd fout. Er zijn aantal, danwel zeer karige gevallen bekend waarin dit toegestaan is.quote:Op maandag 11 april 2005 20:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Omdat dit een topic over hedonisme is en ik er genoegen in schep om mensen die het onterecht
beter menen te weten terecht te wijzen, schrijf jij:
"jij loopt namelijk altijd in een lange regenjas rondt" ?
( de t achter "loopt rondt" is altijd fout onafhankelijk van de persoonsvorm )![]()
![]()
![]()
De titel zegt al genoeg.quote:@Yosomite
Uit het feit dat de users over speling gaan praten kun je afleiden dat het onderwerp te hoog gegrepen is. het is jammer maar helaas![]()
Klopt als een zwerende vinger, maar is hier niet van toepassing: het was geen werkwoord die vervoegd werd.quote:Op maandag 11 april 2005 20:17 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Met plezier. In een ik-vorm zeg je normaliter gesproken geen t aan het eind van een werkwoord.
En ik dacht dat het voor eenieder makkelijk te begrijpen was.quote:Op maandag 11 april 2005 20:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Uit het feit dat de users over speling gaan praten kun je afleiden dat het onderwerp te hoog gegrepen is. het is jammer maar helaas![]()
Diogenes van Sinope was een cynicus (kynos =hond) en woonde met zijn hond in een regenton in Athene. Hij bezat slechts een mantel. Dit was dus iemand die met vrijwel niets tevreden was.quote:Op maandag 11 april 2005 19:42 schreef Yosomite het volgende:
In de geest van Diogenes houdt Michel Onfray in zijn Antihandboek voor de filosofie (2001), een lesboek voor middelbare scholieren een ongegeneerd pleidooi voor de masturbatie.
Onfray is namelijk een hartstochtelijk vertolker van het hedonisme: de zin van het leven bestaat volgens hem in de bevrediging van de zinnen, mits je daarbij geen kwaad doet aan anderen.
Masturbatie is een natuurlijk verschijnsel en de onderdrukking ervan is een cultureel fenomeen;, schrijft de Franse filosoof.
Er bestaan geen goede redenen voor die nare schuldgevoelens, voor die huichelachtige schaamte. Welgevoeglijkheid is een valse waarde, een hypocriete deugd, een sociale leugen, en bezorgt ons een zinloos en lichamelijk gevoel van onbehagen.
Diogenes zag al niet in waarom hij zich zou moeten ontzeggen wat hem goeddeed en anderen geen schade berokkende.
Volgens Onfray maakte hij, door te masturberen in het openbaar, aan machthebbers en voorbijgangers duidelijk dat hij niet van zins was zijn vrijheid op te geven voor een collectieve traditie. Tot slot richt Onfray zich rechtstreeks tot zijn lezers, de middelbare scholieren:
En daar zit het knel. Die 20% zijn mensen met andere interesses dan jij beoogd had. Stel, je maakt een samenvoegende titel, dan zou allicht een klein deel daarvan je topic bekijken, edoch nuttig reageren.quote:Op maandag 11 april 2005 20:52 schreef Yosomite het volgende:
[..]
En ik dacht dat het voor eenieder makkelijk te begrijpen was.
Maar kennelijk spreekt alleen de titel aan.
Het aantal kijkers is wel opvallend: 1608 totaal ingelogd, 366, ruim 20% heeft het topic al gezien en open gemaakt. De marketing heeft wel gewerkt. Een pakkende titel doet wonderen.
Misschien heb je dan wel het verkeerde soort vriendinnetje.quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:50 schreef IvdSangen het volgende:
Als je hedonistisch reageert dan gaat dit juist fout. Zou ik met mijn blote leuter op het schoolplein hebben gestaan, dan was ik van school gekickt, had iedereen me uitgelachen en was mijn vriendinnetje bij me weggelopen. Ik denk niet dat ik daar gelukkig van zou zijn geworden.
OMG je beheerst het kofschip volledig!!1quote:Op maandag 11 april 2005 20:12 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ik ben nog al traag van begrip, dus kun je even nader toelichten?
idd, d8 dat het kwam omdat ik net wakker wasquote:Op maandag 11 april 2005 19:44 schreef De.dronken.pinguin het volgende:
vaag topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |