Aan de andere kant, wie z'n teller constant tussen de 165 en 170 houdt is net zo beredeneerd bezig.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:26 schreef Mikkie het volgende:
Om mijn laatste punt uit het vorige topic nog ff aan te halen:
ik vind het zeikerig dat er bekeurd wordt op kortstondige extremen, terwijl een bekeuring voor structureel gedrag eerlijker/beter is.
En die hufters die net zo lang doormeten om maar te hopen op een dusdanige snelheid waarbij iemand z'n rijbewijs moet innemen, en vervolgens balen als het niet lukt, die mogen ze meteen bij de gemeentereiniging aan het werk zetten
Hoeveel mensen zouden echt eenmalig veel te hard rijden? Lijkt me toch ook echt iemand aanspreken op structureel wangedrag op de weg.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:26 schreef Mikkie het volgende:
Om mijn laatste punt uit het vorige topic nog ff aan te halen:
ik vind het zeikerig dat er bekeurd wordt op kortstondige extremen, terwijl een bekeuring voor structureel gedrag eerlijker/beter is.
En die hufters die net zo lang doormeten om maar te hopen op een dusdanige snelheid waarbij iemand z'n rijbewijs moet innemen, en vervolgens balen als het niet lukt, die mogen ze meteen bij de gemeentereiniging aan het werk zetten
Geleerd om 140 te rijden?quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:30 schreef r_one het volgende:
Die motorrijder vond ik inderdaad ook correct handelen: inhalen met redelijk snelheidverschil en dan terug laten zakken, zo heb ik het zelfs geleerd.
Wie zegt dat de rest netjes 80 reed?quote:
Heeeeeeeee... jij ook hierquote:
Dan ben ik blij als ik vóór een vrachtauto rij ipv sukkelend inhalen ernaast. Koeien van rechts gaan nl voor.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:43 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Heeeeeeeee... jij ook hier
Zo hee, ja, met 140 inhalen, die is gekkkkkk heeStel je voor dat er een horde koeien plots overstak.
Hee, dat heb ik nu juist andersom, vind blik op de weg te soft. Alleen de camaramotor mis ik wel in Wegmisbruikers.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:48 schreef Jordy-B het volgende:
Ach... het blijft toch boeiend om mee te kijken met de verkeerspolitie, al kan wegmisbruikers niet tippen aan Blik op de Weg.
Soft? Minder sensatiebelust, zou ik het noemen. 't is wel SBS, natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Hee, dat heb ik nu juist andersom, vind blik op de weg te soft. Alleen de camaramotor mis ik wel in Wegmisbruikers.
Copy that.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Soft? Minder sensatiebelust, zou ik het noemen. 't is wel SBS, natuurlijk.
Ach, ik zie liever een patser z'n rijbewijs kwijtraken dan dat een gegoede burger een bekeuring krijgen omdat z'n rechterachterlichtlampje het niet doet. Ieder z'n meug.quote:Op zondag 17 april 2005 00:15 schreef Jordy-B het volgende:
BodW valt volgens mij ook nog ruim onder het kopje "informatief". Wegmisbruikers is puur en alleen een programma over wegmisbruikers. Bij BodW heb je door de thema's ook het gevoel dat het ook nog wat zinnigs te melden heeft.
Een paar weken terug deed de presentator zelfs een beetje brutaal tegen Spee. Ging het om die bordjes dat er radarcontrole is, terwijl daar vervolgens helemaal geen sprake van blijkt te zijn.quote:Op zondag 17 april 2005 00:22 schreef DaDemoMan het volgende:
Wegmisbruikers ik vind die overgangen van die presentator ook zo boeiend. Alsof hij het zelf heeft verzonnen
Die vragen die spee krijgt zijn ook van een denderent niveau. "maar dat mag dus niet" vraagt de presentator. Nee hij zei dat dat niet mag maar toch even vragen voor de mensen thuis.
Hoort er ook bij. Het is véél leuker om wat meer afwisselende dingen tegen te komen dan alleen snelheidsovertredingen. Dat geeft nogal een eenzijdig beeld. Bij beide programma's zijn het normale politieagenten die met een burgerwagen rondrijden. SBS laat liever de ingevorderde rijbewijzen zien en de avro geeft een wat breder beeld van de werkzaamheden. Ieder z'n meug, idd.quote:Op zondag 17 april 2005 00:21 schreef r_one het volgende:
Ach, ik zie liever een patser z'n rijbewijs kwijtraken dan dat een gegoede burger een bekeuring krijgen omdat z'n rechterachterlichtlampje het niet doet. Ieder z'n meug.
Bij een dude die dik 50 te hard reed met zn kinderen in de auto vond ik het anders erg terecht.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:41 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb vandaag dus bewust niet gekeken, ik had geen zin om me weer te ergeren aan die agenten die puur gefixeerd zijn op rijbewijzen innemen...
In dat geval is 170 misschien wel gunstiger, liever dood dan de familie rolstoel. imo.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:59 schreef Mikkie het volgende:
Hoewel het feit van kinderen natuurlijk wel meespeelt... vraag ik me af of met 120 tegen een brugpijler veel verschil maakt met 170.
Gisteren stonden ze te kletsen bij een fietspad.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:39 schreef Scrutinizer het volgende:
Is het iemand wel eens opgevallen dat de presentator tegenwoordig op een krukje of iets dergelijks staat als hij Koos Spee interviewt? Voorheen zag je ze samen lopen en dan zag je duidelijk dat die tuinkabouter veel kleiner is dan Spee. Tegenwoordig houden ze het shot heel krap en lijkt hij in beeld groter dan Spee.
huiliequote:Op zondag 24 april 2005 23:01 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat te hard rijden gaat niet alleen om de veiligheid, het is ook enorm slecht voor het milieu. Nederland is één van de vervuildste landen in Europa. Natuurlijk komt dit omdat de randstad één grote stad is, maar te hard rijden veroorzaakt gewoon extra veel uitlaatgassen.
Dat zal het zijn ja. Eerder de hoeveelheid auto's op zo'n klein gebied. Heeft niks met hard rijden te maken. Bovendien is hard rijden in een hogere versnelling een stuk zuiniger dan wat minder hard rijden in een lage versnelling.quote:Op zondag 24 april 2005 23:01 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat te hard rijden gaat niet alleen om de veiligheid, het is ook enorm slecht voor het milieu. Nederland is één van de vervuildste landen in Europa. Natuurlijk komt dit omdat de randstad één grote stad is, maar te hard rijden veroorzaakt gewoon extra veel uitlaatgassen.
Bij hard rijden verbruik je meer per kilometer.quote:Op zondag 24 april 2005 23:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat zal het zijn ja. Eerder de hoeveelheid auto's op zo'n klein gebied. Heeft niks met hard rijden te maken. Bovendien is hard rijden in een hogere versnelling een stuk zuiniger dan wat minder hard rijden in een lage versnelling.
120 in z'n 6 is zuiniger dan 80 in z'n 4.quote:Op zondag 24 april 2005 23:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bij hard rijden verbruik je meer per kilometer.
Wat de tweede opmerking betreft: er wordt dan ook aangeraden om minder hard te rijden in een lage versnelling ("In z'n vier m'n vriend... Dat is makkelijk brandstof verdiend") Oh ja... dat kan natuurlijk ook!
Wie zich niet aan de verkeersregels houdt, die riskeert een boete. Dat is toch simpel? Altijd leuk om te zien hoe mensen onder boete's willen wegkruipen met zinloze kinderachtige argumentenquote:Op zaterdag 16 april 2005 23:26 schreef Mikkie het volgende:
Om mijn laatste punt uit het vorige topic nog ff aan te halen:
ik vind het zeikerig dat er bekeurd wordt op kortstondige extremen, terwijl een bekeuring voor structureel gedrag eerlijker/beter is.
En die hufters die net zo lang doormeten om maar te hopen op een dusdanige snelheid waarbij iemand z'n rijbewijs moet innemen, en vervolgens balen als het niet lukt, die mogen ze meteen bij de gemeentereiniging aan het werk zetten
Dat doet niet af aan het feit dat hardrijden naast gevaarlijker ook vervuilender is.quote:Op zondag 24 april 2005 23:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ach donder toch op met je milieu-argument. Eén vliegtuig veroorzaakt dezelfde overlast als vele tientallen, zo niet honderden auto's per jaar veroorzaken. Beperk dan het vliegverkeer en spaar zo het milieu, maar ga niet de automobilist de schuld geven van het verneuken van het milieu. En ga vervolgens ff beginnen over zwerfafval, industrie, chemie en weet ik veel wat allemaal niet meer. Pak dat dan ook aan, ipv alles op de automobilist af te wentelen.
Nee, maar dan komt om de hoek kijken of het goed voor de auto is om 80 in z'n 6 te rijden. Dan maakt 'ie amper toeren..quote:Op zondag 24 april 2005 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
uiteraard
maar het blijft een kul-argument van je.
120 in z'n 6 kan wel zuiniger zijn dan 80 in z'n 4, maar is het ook zuiniger dan 80 in z'n 5 of 6?
Als 'ie te weinig toeren maakt, voel en hoor je dat wel. Neemt niet weg dat je opmerking flauwekul is.quote:Op maandag 25 april 2005 00:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, maar dan komt om de hoek kijken of het goed voor de auto is om 80 in z'n 6 te rijden. Dan maakt 'ie amper toeren..
De hoofdreden dat je aangehouden wordt blijft dat je te hard reed en niet dat je het milieu op deze manier teveel schaadt. Want dan kun je iedereen wel gaan bekeuren en zeggen dat ze met het OV moeten gaan.
verkeersveiligheid is het belangrijkste argument. Vervuiling is echter een een extra argument om rustiger te rijden.quote:Op maandag 25 april 2005 00:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je als argument het milieu wil aandragen, dan ben je verkeerd bezig. Je moet een argument geven dat belangrijk is. Als het milieu écht zo belangrijk zou zijn, dan hadden ze het vliegverkeer en al die andere enorme vervuiling meer aan banden gelegd. Maar nee, de industrie groeit, het vervoer op Schiphol en andere luchthavens groeit met de dag, ga dan niet tegen de nietige automobilist zeuren over het milieu, maar pak eerst de grote oorzaken aan. De automobilist is slechts de symbolische broodkruimel, maar je moet het brood pakken om de overlast aan te pakken.
Zoals "hou je gewoon aan de maximumsnelheid", zeker... Wat een eikels!quote:Op maandag 25 april 2005 00:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee want daar hebben we flitscamera's voor, die doen hun werk wel helemáál zonder de context in acht te nemen.
En als je daar over klaagt...dat ze midden in de nacht op een verlaten snelweg staan te flitsen... dan verzinnen die lijers wel weer een ander waardeloos argument.
Precies en zulke automobilisten verdienen dus minstens een stevige boete.quote:Op maandag 25 april 2005 12:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Dat noemt men: gebrek aan context inschatten.
het is algemeen bekend dat als je de context van een ongeluk kent de gevolgen veel minder zwaar zijn; nauwelijks dodelijke ongelukken ook; maar alleen als je de context kent. Ongelukken zonder context; die zijn pas echt gevaarlijkquote:Op maandag 25 april 2005 00:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee want daar hebben we flitscamera's voor, die doen hun werk wel helemáál zonder de context in acht te nemen.
Ik lees wel. Automobilisten die 's nachts denken veel te hard te kunnen rijden hebben onvoldoende besef van de context.quote:Op maandag 25 april 2005 22:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij leest niet, jij lult alleen maar.
Het ging nu over automobilisten 's nachts op een lege snelweg, die rijden te hard in een context waar het kan, die verdienen sowieso geen boete.
quote:Op maandag 25 april 2005 19:41 schreef manny het volgende:
[..]
het is algemeen bekend dat als je de context van een ongeluk kent de gevolgen veel minder zwaar zijn; nauwelijks dodelijke ongelukken ook; maar alleen als je de context kent. Ongelukken zonder context; die zijn pas echt gevaarlijk
Ik kan in NL bijna altijd te hard rijden en ja in de context is dat veiligquote:Op maandag 25 april 2005 22:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij leest niet, jij lult alleen maar.
Het ging nu over automobilisten 's nachts op een lege snelweg, die rijden te hard in een context waar het kan, die verdienen sowieso geen boete.
En richting de 180 gaan op de snelweg is wel toegestaan zekerquote:Op dinsdag 26 april 2005 08:42 schreef Cliffie het volgende:
Volgens mij is de correctie boven de 170km/u 6km.
Bovendien over die motorrijder, die ging wel terug in snelheid van dik 140 naar 120 ofzo, dat is nog steeds veel te snel, daar je maar 80 mag
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen....
Zaterdag, 20.55, SBS6.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:07 schreef Viperdesign het volgende:
Wanneer wordt SpeeTV weer uitgezonden ?
Alsof SBS alles uitzendt wat ze filmen. En die agenten zullen door de camera hooguit gestimuleerd worden zo correct mogelijk op te treden, anders worden ze er natuurlijk constant op aangesproken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:02 schreef Nevada92 het volgende:
Van die motorrijder vond ik wel heeeeeel erg lullig. Die gast ging daarna netjes 80 rijden, gaf richting aan, haalde prima in. Keurig. Maar zo is SBS nou eenmaal, sensatie voor de kijkcijfers. En die agenten weten dat ze gefilmt worden dus ze moeten die gast wel een vette bekeuring geven.
Zal ik je een geheimpje verklappen? Als dingen die op tv vlak achter elkaar gebeuren, hoeft dat in het echt nog niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:03 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
En richting de 180 gaan op de snelweg is wel toegestaan zeker![]()
Bovendien die motorrijder hadden ze niet geklokt op een gemiddelde snelheid, was gewoon hun eigen snelheid. Blijft een gierige actie vind ik t.o.v. van die BMW bestuurder.
Dat weet ik wel wat je zegt. Maar dan denk ik trek dan ergens een lijn? toch. Kijk agenten zijn ook verschillend, maar als je deze twee dingen gewoon naast elkaar zet. Gaat bij mij wel het een en ander rinkelen. DAT wil ik ermee duidelijk makenquote:Op dinsdag 26 april 2005 20:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Zal ik je een geheimpje verklappen? Als dingen die op tv vlak achter elkaar gebeuren, hoeft dat in het echt nog niet zo te zijn.
Die twee aanhoudingen waren in verschillende situaties, op verschillende momenten, door verschillende agenten. En agenten zijn geen robots.
Overigens opvallend dat de ene helft hier roept dat ze die kerel z'n rijbewijs hadden moeten afpakken, terwijl de andere helft zich juist zit te ergeren omdat ze denken dat ze die gast net zo lang bleven volgen om z'n rijbewijs af te kunnen pakken.
Het punt waar het om ging. (hoofdpunt dus) is dat die motorrijder weer netjes ging rijden. En het rijgedrag van die BMW werd alleen maar erger (sneller.) Goed lezen waar het mij om gaat. Kijk die motorrijder is ook fout, hij reed te snel omdat hij wilde inhalen. Maar reed die BMW dan ook niet te snel? (en nog voor langere tijd ookquote:Op dinsdag 26 april 2005 20:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Alsof SBS alles uitzendt wat ze filmen. En die agenten zullen door de camera hooguit gestimuleerd worden zo correct mogelijk op te treden, anders worden ze er natuurlijk constant op aangesproken.
Die gast ging trouwens helemaal niet netjes 80 rijden, want dan had ie ook niet hoeven inhalen.
Die smoes ga ik volgende keer ook gebruiken. "Ja sorry meneer agent, ik reed 140 op een 80 km weg voor m'n eigen veiligheid."quote:Op woensdag 27 april 2005 09:03 schreef Nevada92 het volgende:
@K_man: Ben ik met je eens dat die motorrijder niet in had mogen/hoeven halen. Het probleem van motorrijden is dat je extra kwetsbaar bent. Die motorrijder heeft die auto's ingehaald voor z'n eigen veiligheid.
Welke minister?quote:Op woensdag 27 april 2005 11:41 schreef PBateman1978 het volgende:
Het mooiste moment van de zaterdagavond is als die gnoom van een presentator gaat praten met die minister.
Gebarentaal anyone ?
Excuus, wat ie dan ook mag zijn dan...quote:Op donderdag 28 april 2005 09:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Koos Spee is niet echt een minister
Onzin. Juist de kortstondige extremen brengen grotere risico's met zich mee. Structurele problemen los je met andere middelen op.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:26 schreef Mikkie het volgende:
ik vind het zeikerig dat er bekeurd wordt op kortstondige extremen, terwijl een bekeuring voor structureel gedrag eerlijker/beter is.
Het te hard rijden is pertinent niet toegestaan. Dat is niet zozeer mijn mening, dat is de wet. Het naar eigen inzicht bepalen of iets wel of niet toegestaan is is verkeerd. Waar ligt de grens?quote:Op maandag 25 april 2005 22:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij leest niet, jij lult alleen maar.
Het ging nu over automobilisten 's nachts op een lege snelweg, die rijden te hard in een context waar het kan, die verdienen sowieso geen boete.
Onzin. Als ik met 80 tussen 2 Scania's rijd, loop ik beduidend meer risico dan dat ik de voorste Scania inhaal en daarvoor kortstondig de maximum snelheid moet overschrijden.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:59 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Onzin. Juist de kortstondige extremen brengen grotere risico's met zich mee.
Keywords: kreukelzone (motor), remweg (vrachtwagen), onoplettendheid (vrachtwagenchauffeur).quote:Op maandag 30 mei 2005 16:47 schreef TheMassive het volgende:
Wanneer jij voldoende afstand houdt zie ik niet in waarom jij risico zou lopen tussen 2 vrachtwagens.
Het is niet gezegd dat je automatisch bij het rijden tussen 2 vrachtwagens meteen ook een hoger risico loopt. Jij gaat nu uit van een onoplettendheid van de vrachtwagenchaffeur achter je.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Keywords: kreukelzone (motor), remweg (vrachtwagen), onoplettendheid (vrachtwagenchauffeur).
Ik had het er niet bij gezet, maar zelf rijd ik motor. Bovenstaande is een van de dingen die je leert bij motorrijles.
Echt, als het mis gaat heb je geen schijn van kans.
O jawel!quote:Op maandag 30 mei 2005 16:57 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Het is niet gezegd dat je automatisch bij het rijden tussen 2 vrachtwagens meteen ook een hoger risico loopt.
Elke goede motorrijder houdt rekening met eventuele fouten van medeweggebruikers, juist omdat je geen kreukelzone hebt. Anticiperend rijden heet dat.quote:Jij gaat nu uit van een onoplettendheid van de vrachtwagenchaffeur achter je.
"Niet optimaal" is voor een motorrijder genoeg reden om dit soortsituaties te vermijden. Een inhaalactie met een behoorlijk snelheidsverschil is dan legitiem (heeft te maken met dode hoek). Om vervolgens je snelheid terug te laten zakken tot normale proporties. Lijkt me toch echt kortstondig extreem.quote:Vanzelfsprekend is de situatie wanneer je tussen 2 vrachtwagens rijdt niet optimaal, maar dat is voor jezelf bepalen dat je 180 mag op een lege snelweg ook niet. Dat laatste wordt denk ik bij kortstondige extremen bedoeld, niet zozeer het rijden tussen 2 vrachtwagens.
Dat laatste, daar ben ik het dus mee eens. Ik zie het te hard rijden als een structureel probleem, en niet als een kortstondige extreme actie. Dat men denkt in zulke situaties voor zichzelf te kunnen bepalen dat hard rijden toegestaan is, dat is een structureel probleem. En dat heeft inderdaad niks te maken met het vermijden van risico's.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:07 schreef r_one het volgende:
[..]
O jawel!![]()
Jij rijdt geen motor, he?!![]()
[..]
Elke goede motorrijder houdt rekening met eventuele fouten van medeweggebruikers, juist omdat je geen kreukelzone hebt. Anticiperend rijden heet dat.
[..]
"Niet optimaal" is voor een motorrijder genoeg reden om dit soortsituaties te vermijden. Een inhaalactie met een behoorlijk snelheidsverschil is dan legitiem (heeft te maken met dode hoek). Om vervolgens je snelheid terug te laten zakken tot normale proporties. Lijkt me toch echt kortstondig extreem.
180 op een lege snelweg racen, dat doe je juist structureel. En dat heeft ook niks meer te maken met het vermijden van risico.
Dat had je in je tweede post al duidelijk gemaakt Hoewel ik me hieraan ook wel eens bezondig, begrijp ik jouw standpunt hierin.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:15 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Dat laatste, daar ben ik het dus mee eens. Ik zie het te hard rijden als een structureel probleem, en niet als een kortstondige extreme actie. Dat men denkt in zulke situaties voor zichzelf te kunnen bepalen dat hard rijden toegestaan is, dat is een structureel probleem. En dat heeft inderdaad niks te maken met het vermijden van risico's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |