quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:06 schreef P-Style het volgende:[..]
Ik heb Gran Tursimo 1, 2, 3 en Concept allemaal gespeeld met de Dual Shock / Dual Shock 2 (Gran Turismo was trouwens de reden dat ik zo'n 7 jaar geleden een Playstation 1 kocht
![]()
). Vanaf deel 1 bestuur ik m'n auto's met de twee analoge sticks. Links om te sturen en rechts om te gassen/remmen. Ik reed altijd in 3rd person view (zicht vanaf achter de auto dus) en schakelde niet zelf.
Toen heb ik vlak voor de release van GT4 dus de DFP gekocht. Omdat deze backwards compatible is met ouwe Driving Force werkt 'ie dus ook al bij GT3/GT Concept. Bevalve de overgang van controller naar stuur ben ik ook geswitched van 3rd person view naar "bumpercam". Dat was wel even wennen, maar na een week ofzo wilde ik niet anders meer.
En toen kwam de echte openbaring... volledige 900º ondersteuning van GT4, véél subtielere Force Feedback en een sterk verbeterde physics engine. Samengevat... de DFP heeft Gran Turismo voor mij een compleet nieuwe ervaring gemaakt! Ik denk niet dat ik GT4 zoveel had geweerdeerd (ik heb immers alle andere GT's ook gespeeld) als ik de DFP er niet bij gekocht had.
Okay, bedankt voor je uitgebreide antwoord!!!
Dat het jou lukt te rijden met die stickies, maar dat is waarschijnlijk ook een kwestie van wennen. Heb een paar jaar geleden een PS2 gekocht omdat een vriendinnetje van me GT3 had....en die af en toe ook een avond zonder mij achter haar ps2/tv wilde doorbrengen (ONBEGRIJPELIJK!!).
Ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat werken. Ben alleen bang dat ik GT4 wel eens een eind rond kan hebben als ik m'n cockpitje af heb (zit inmiddels ergens tussen de 35 en 40% en het gaat best hard nu). Gelukkig is de herspeelbaarheid hoog, dus dat scheelt.
Zoals gezegd, het irriteert me eigenlijk mateloos dat ik automatisch schakel (I can do better!!!!!!! ) en zeker omdat de schakelmomenten van de automaat nou niet echt grandioos zijn zo nu en dan (I definetly can do better). Maar goed, hopelijk de kit snel binnen, hopelijk doet de lokale houthakker ook aan op maat zagen en dan zou het volgens mij zo in elkaar moeten staan. Op verven na dan....
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:33 schreef mustisuc het volgende:ik liet b-spec die dtm vaak doen en dan 3x versnellen.
dan ben je er zo doorheen, maar dat kan niet bij die rallys
maar bij die DTM race kun je ook elke keer 1 race overslaan, maar let op maar 1tje want anders ben je gezakt vanwege die puntentelling
Sja, B-spec is toch een beetje cheaten voor mijn gevoel. Al gebruik ik hem zelf ook wel. Ik vind het leuker om op de gebruikelijke manier door het spel te komen, al vereist dat wel veel geswitch tussen verschillende races (en een goede price car list).
quote:
ps,
weet je wat leuk is..
van sommige snelle autos records bijhouden van hoe hard ze gaan getuned/niet getuned.
Mijn record is: Saleen s7 401.52KM/H
+420kmh met een volledig opgefokte TOYOYTA 88C-V Race Car (MINOLTA) '89 (+1100 bhp). In GT3 is het me gelukt nog harder te gaan met een volledig getunde Dodge Viper en de Toyota GT1. Vergeet in dat soort test niet je versnellingsbak zo wijd mogelijk te zetten en zo min mogelijk downforce te creeeren (al is die laatste niet leuk in die snelle bocht).
[ Bericht 4% gewijzigd door Slotter op 15-04-2005 23:42:39 ]