abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26255795


"The Real Driving Simulator". Het vierde deel uit de legendarische en uiterst populaire Gran Turismo serie. Nog groter, nog beter, nog sneller. Ieder deel in de Gran Turismo serie legt de lat weer hoger en GT4 is hier zeker geen uitzondering.

Features
  • Meer dan 700 auto's van 80 verschillende autofabrikanten. Van klassiekers uit begin vorige eeuw tot concept modellen die nog moeten verschijnen.
  • Plek voor 1000 auto's in je garage (ze moeten er dus allemaal inpassen).
  • Meer dan 50 circuits om over te racen. De meeste gebaseerd op bestaande locaties.
  • Photomode. Vereeuwig je favoriete bolide op de mooiste locaties en print het uit op een USB printer, of zet de plaatjes op USB-Stick.
  • B-Spec mode. Wees manager over een CPU bestuurder en leer 'm steeds beter rijden
  • Lan multiplayer en Lan multiscreen gameplay mogelijk.
  • Het wordt pas ècht een simulatie met het officiële USB-stuur, de Driving Force Pro van Logitech, met z'n krachtige force feedback en 900º stuurrotatie.


    Voorgaande topics
    [GT4 01] - [GT4 02] - [GT4 03] - [GT4 04] - [GT4 05] - [GT4 06]

    Links
  • Officiële Gran Turismo site
  • Officiële (Japanse) GT4 site
  • GTPlanet
  • IGN
  • Gamespot

    (OP)
  • pi_26256362
    quote:
    Je hebt toch wel verwarming in dat schuurtje? Coole kleur trouwens!
    Nou, niet echt een aparte radiator of zo maar de verwarmingsbuizen van de rest van m'n huis lopen er direct doorheen, dus echt koud word het daar nooit. Niet eens zo zeer aan gedacht, eigenlijk. Goeie!!!

    Thanks, ben al jaren gek op de Gulf-kleuren (oude stijl dan, later zijn ze overgegaan op veel donkerderblauw, zoals waar de McLaren GTR Short Tails (de McLaren in GT4 is de Long Tail-versie) in '95 op Le Mans zijn uitgekomen. Ik wil echt dat baby-boy-blue met knaloranje en zilveren bies. Nog zien dat ik op internet ergens grote Gulf-logo's kan vinden en mijn eigen GT4(0) of Porsche 917K (jammer dat die niet bij de classic cars zit overigens) is soort van een feit!!!

    Ben wel benieuwd hoe het raced, heb nu wel een stuurtje (360Modena Force GT van Thrustmaster) maar heb niks dan m'n knieen om dat ding op te zetten en dat is echt beroerd. Heb hem in GT4 nog niet eens geprobeerd eigenlijk, dus vraag me af of dat ding uberhaupt werkt met dit spel. Rij dus nu voornamelijk met de dual shock controller met automaat. Eigenlijk m'n eer te na, maar het lukt me echt niet om te schakelen met die L1/R1(of 2)-knoppen.
    Wat is jou ervaring nadat je overgestapt bent van controller naar stuur? Of heb je altijd met een stuurtje geraced?
    pi_26258605
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 20:25 schreef Slotter het volgende:
    Wat is jou ervaring nadat je overgestapt bent van controller naar stuur? Of heb je altijd met een stuurtje geraced?
    Ik heb Gran Tursimo 1, 2, 3 en Concept allemaal gespeeld met de Dual Shock / Dual Shock 2 (Gran Turismo was trouwens de reden dat ik zo'n 7 jaar geleden een Playstation 1 kocht ). Vanaf deel 1 bestuur ik m'n auto's met de twee analoge sticks. Links om te sturen en rechts om te gassen/remmen. Ik reed altijd in 3rd person view (zicht vanaf achter de auto dus) en schakelde niet zelf.

    Toen heb ik vlak voor de release van GT4 dus de DFP gekocht. Omdat deze backwards compatible is met ouwe Driving Force werkt 'ie dus ook al bij GT3/GT Concept. Bevalve de overgang van controller naar stuur ben ik ook geswitched van 3rd person view naar "bumpercam". Dat was wel even wennen, maar na een week ofzo wilde ik niet anders meer.

    En toen kwam de echte openbaring... volledige 900º ondersteuning van GT4, véél subtielere Force Feedback en een sterk verbeterde physics engine. Samengevat... de DFP heeft Gran Turismo voor mij een compleet nieuwe ervaring gemaakt! Ik denk niet dat ik GT4 zoveel had gewaardeerd (ik heb immers alle andere GT's ook gespeeld) als ik de DFP er niet bij gekocht had.

    [ Bericht 0% gewijzigd door P-Style op 16-04-2005 00:11:19 (typfoutje) ]
    pi_26258756
    GT4 zonder DFP is als een auto zonder stuur
    pi_26258805
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 22:11 schreef Alfa_Boy het volgende:
    GT4 zonder DFP is als een auto zonder stuur
    Precies... èn zonder pedalen!
      vrijdag 15 april 2005 @ 22:21:13 #6
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_26259042
    ik wou nog eventjes een advies geven aan de mensen die nog sneller geld willen verdienen in plaats van die rally bak te verkopen

    ga gewoon de Deutsche Touringcar Championchip doen bij european events en je krijgt een mercedes clk gtr race car die je kunt verkopen voor iets meer dan 700.000 credits
    pi_26259236
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 22:21 schreef mustisuc het volgende:
    ik wou nog eventjes een advies geven aan de mensen die nog sneller geld willen verdienen in plaats van die rally bak te verkopen

    ga gewoon de Deutsche Touringcar Championchip doen bij european events en je krijgt een mercedes clk gtr race car die je kunt verkopen voor iets meer dan 700.000 credits
    Ik denk dat 3x die rally race doen (en dus 3x die Toyota verkopen) net zo lang duurt, of misschien wel sneller is.

    [ Bericht 0% gewijzigd door P-Style op 15-04-2005 22:34:50 ]
      vrijdag 15 april 2005 @ 22:33:57 #8
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_26259388
    ik liet b-spec die dtm vaak doen en dan 3x versnellen.
    dan ben je er zo doorheen, maar dat kan niet bij die rallys
    maar bij die DTM race kun je ook elke keer 1 race overslaan, maar let op maar 1tje want anders ben je gezakt vanwege die puntentelling

    ps,
    weet je wat leuk is..
    van sommige snelle autos records bijhouden van hoe hard ze gaan getuned/niet getuned.

    Mijn record is: Saleen s7 401.52KM/H

    [ Bericht 28% gewijzigd door mustisuc op 15-04-2005 23:10:35 ]
    pi_26261268
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 22:06 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Ik heb Gran Tursimo 1, 2, 3 en Concept allemaal gespeeld met de Dual Shock / Dual Shock 2 (Gran Turismo was trouwens de reden dat ik zo'n 7 jaar geleden een Playstation 1 kocht ). Vanaf deel 1 bestuur ik m'n auto's met de twee analoge sticks. Links om te sturen en rechts om te gassen/remmen. Ik reed altijd in 3rd person view (zicht vanaf achter de auto dus) en schakelde niet zelf.

    Toen heb ik vlak voor de release van GT4 dus de DFP gekocht. Omdat deze backwards compatible is met ouwe Driving Force werkt 'ie dus ook al bij GT3/GT Concept. Bevalve de overgang van controller naar stuur ben ik ook geswitched van 3rd person view naar "bumpercam". Dat was wel even wennen, maar na een week ofzo wilde ik niet anders meer.

    En toen kwam de echte openbaring... volledige 900º ondersteuning van GT4, véél subtielere Force Feedback en een sterk verbeterde physics engine. Samengevat... de DFP heeft Gran Turismo voor mij een compleet nieuwe ervaring gemaakt! Ik denk niet dat ik GT4 zoveel had geweerdeerd (ik heb immers alle andere GT's ook gespeeld) als ik de DFP er niet bij gekocht had.
    Okay, bedankt voor je uitgebreide antwoord!!!
    Dat het jou lukt te rijden met die stickies, maar dat is waarschijnlijk ook een kwestie van wennen. Heb een paar jaar geleden een PS2 gekocht omdat een vriendinnetje van me GT3 had....en die af en toe ook een avond zonder mij achter haar ps2/tv wilde doorbrengen (ONBEGRIJPELIJK!!).
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat werken. Ben alleen bang dat ik GT4 wel eens een eind rond kan hebben als ik m'n cockpitje af heb (zit inmiddels ergens tussen de 35 en 40% en het gaat best hard nu). Gelukkig is de herspeelbaarheid hoog, dus dat scheelt.

    Zoals gezegd, het irriteert me eigenlijk mateloos dat ik automatisch schakel (I can do better!!!!!!! ) en zeker omdat de schakelmomenten van de automaat nou niet echt grandioos zijn zo nu en dan (I definetly can do better). Maar goed, hopelijk de kit snel binnen, hopelijk doet de lokale houthakker ook aan op maat zagen en dan zou het volgens mij zo in elkaar moeten staan. Op verven na dan....
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 22:33 schreef mustisuc het volgende:
    ik liet b-spec die dtm vaak doen en dan 3x versnellen.
    dan ben je er zo doorheen, maar dat kan niet bij die rallys
    maar bij die DTM race kun je ook elke keer 1 race overslaan, maar let op maar 1tje want anders ben je gezakt vanwege die puntentelling
    Sja, B-spec is toch een beetje cheaten voor mijn gevoel. Al gebruik ik hem zelf ook wel. Ik vind het leuker om op de gebruikelijke manier door het spel te komen, al vereist dat wel veel geswitch tussen verschillende races (en een goede price car list).
    quote:
    ps,
    weet je wat leuk is..
    van sommige snelle autos records bijhouden van hoe hard ze gaan getuned/niet getuned.

    Mijn record is: Saleen s7 401.52KM/H
    +420kmh met een volledig opgefokte TOYOYTA 88C-V Race Car (MINOLTA) '89 (+1100 bhp). In GT3 is het me gelukt nog harder te gaan met een volledig getunde Dodge Viper en de Toyota GT1. Vergeet in dat soort test niet je versnellingsbak zo wijd mogelijk te zetten en zo min mogelijk downforce te creeeren (al is die laatste niet leuk in die snelle bocht).

    [ Bericht 4% gewijzigd door Slotter op 15-04-2005 23:42:39 ]
    pi_26262195
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 23:35 schreef Slotter het volgende:
    Okay, bedankt voor je uitgebreide antwoord!!!
    Dat het jou lukt te rijden met die stickies, maar dat is waarschijnlijk ook een kwestie van wennen.
    Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe je met een Dual Shock zonder de sticks een fatsoenlijke controlle over je auto kunt hebben. Oké met de Dual Shock 2 zijn alle knoppen misschien drukgevoelig geworden, maar de precisie komt niet eens in de buurt van de sticks!
    quote:
    Heb een paar jaar geleden een PS2 gekocht omdat een vriendinnetje van me GT3 had....en die af en toe ook een avond zonder mij achter haar ps2/tv wilde doorbrengen (ONBEGRIJPELIJK!!).
    Wauw! Waar vind je tegenwoordig nog van zulke vrouwen?
    quote:
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat werken. Ben alleen bang dat ik GT4 wel eens een eind rond kan hebben als ik m'n cockpitje af heb (zit inmiddels ergens tussen de 35 en 40% en het gaat best hard nu). Gelukkig is de herspeelbaarheid hoog, dus dat scheelt.
    Nou... de 100% haal je niet zomaar hoor!
    pi_26265592
    quote:
    Op zaterdag 16 april 2005 00:17 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe je met een Dual Shock zonder de sticks een fatsoenlijke controlle over je auto kunt hebben. Oké met de Dual Shock 2 zijn alle knoppen misschien drukgevoelig geworden, maar de precisie komt niet eens in de buurt van de sticks!
    [..]
    Sja, het went op een gegeven ogenblik. Maar echt ideaal is het niet, nee.....
    quote:
    Wauw! Waar vind je tegenwoordig nog van zulke vrouwen?
    [..]
    Goeie vraag....
    quote:
    Nou... de 100% haal je niet zomaar hoor!
    Nee, dat is zo. Maar ik knal er momenteel redelijk doorheen. Lijkt me lullig als ik die cockpit heb en ik zit op 60-70% of zo. Maar zoals ik al zei, dan begin ik wellicht gewoon opnieuw.
    pi_26275888
    man, net die iB test gedaan met die graf alfa door dat stadje heen, man man man wat een ergernissen
    Liefde is niet blind, het is achterlijk
    pi_26276482
    Graf Alfa, een beetje op je woorden passen he Is dat met die ouwe GTA door de smalle straatjes ?


    Deze?
    pi_26276832
    das die ja.

    Man man man, wat een schijt wegligging.

    M`n Yarisje Turbo @ 249pk is veel leuker
    Liefde is niet blind, het is achterlijk
    pi_26277265
    Nou dat ding met NA tuning rijdt beter, als een yaris met voorwielaandrijving en Turbo Doe maar met beide eens rondje Nordschleife. Die alfa gaat ook tot een 220 pk als ik me niet vergis
    pi_26279130
    Het is nu mogelijk om GT4 vanaf je HDD met HDloader bijvoorbeeld te laden! Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar die laadtijden met de DVD beginnen echt vervelend te worden. Mensen die het al wel hebben gedaan zeggen dat het laden nu een stuk korter is, ben benieuwd!
    pi_26279465
    Geduld is een schone zaak
      zaterdag 16 april 2005 @ 21:04:01 #18
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26280879
    idd, ff tijd voor meditatie denk ik
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      zaterdag 16 april 2005 @ 22:39:39 #19
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26283491
    Mijn 34 missie staat nu digitaal en kan je hier downloaden

    28 MB WMV
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_26284612
    haha, is wel handig voor de mensen die um nog niet hebben gehaald, zoals ik Was het niet zo dat je de eerste x een seconde te langzaam was?
      zondag 17 april 2005 @ 00:28:09 #21
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26286298
    Ja was steeds net niet...1 seconde dan weer 0.3 dan weer 3 2 enz
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_26291184
    OMFG, dat filmpje is echt stoer. Wat heb je die baan goed in je hoofd geprent. Formidabel rondje gewoon Iedereen moet ff dat filmpje checken
    Maar je kunt goed zien dat de versnellingsbakverhoudingen te lang zijn, je gebruikt de 5 gewoon helemaal niet. En het schakelen duurt ook vrij lang. Maar wat heeft die auto een berg koppel klaarstaan, niet normaal.
    pi_26291727
    Mooi Filmpje
    Xbox Live: Anormius
      zondag 17 april 2005 @ 12:32:21 #24
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26292855
    quote:
    Op zondag 17 april 2005 11:10 schreef Alfa_Boy het volgende:
    OMFG, dat filmpje is echt stoer. Wat heb je die baan goed in je hoofd geprent. Formidabel rondje gewoon Iedereen moet ff dat filmpje checken
    Maar je kunt goed zien dat de versnellingsbakverhoudingen te lang zijn, je gebruikt de 5 gewoon helemaal niet. En het schakelen duurt ook vrij lang. Maar wat heeft die auto een berg koppel klaarstaan, niet normaal.
    Ik schakel niet zelf

    ben ik te lui voor
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
      zondag 17 april 2005 @ 13:50:33 #25
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26294821
    quote:
    Op zaterdag 16 april 2005 22:39 schreef Xtr3mE het volgende:
    Mijn 34 missie staat nu digitaal en kan je hier downloaden

    28 MB WMV
    geweldig filmpje!! wat een controle zeg, ik had zelfs een paar keer het idee dat ik hem zou verliezen terwijl ik niet eens stuurde... je reed in een Mclaren SLR?

    als iemand wil zien hoe de Nurburgring eruit ziet en hoe hij gereden moet worden, dat moet je dat filmpje even bekijken
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')