nogmaals: ca 7% van het BBP, net als de financiele dienstverlening & de electro-metaal en chemische industriequote:Op donderdag 14 april 2005 20:52 schreef more het volgende:
[..]
De agrarische export bedraagt ongeveer ¤ 45 miljard per jaar. (de totale Nederlandse export bedraagt ¤ 250 miljard.
Dus behoorlijk belangrijk die agrarische sector.
als er maar genoeg Dukes zijn dan zal er voldoende vraag zijn dan zal er dus op in gesprongen worden.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Goedkope meuk uit die buurt zal het duurdere kwaliteitsvlees uit Nederland van de markt drukken vrees ik.
vandaar de keuringsdienst van warenquote:De meeste consumenten zijn zich totaal niet bewust van wat ze kopen. Je weet toch wel het een en ander over vermeende rationaliteit mag ik hopen?
omdat ze nu te hoog zijn en 25%-30% acceptabel zou vinden plus ik denk dat we dan nog steeds autarkisch zullen zijn het is niet op enig onderzoek gebaseert maar geld moet je er toch altijd in pompenquote:
Jij wil het goedkoper hebben voor de minima ik nietquote:Op donderdag 14 april 2005 20:51 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan koop je je voedsel toch ergens anders
[..]
luister, we hebben net geconstateert dat 1e levensbehoeften als melk en brood voor minder dan een euro per stuk gekocht kunnen worden. Wat zit je nou te zeuren?
je weet toch ook dat de vrije markt economie kan falen.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:56 schreef McCarthy het volgende:
[..]
als er maar genoeg Dukes zijn dan zal er voldoende vraag zijn dan zal er dus op in gesprongen worden.
Je snapt toch wel hoe de vrije markt ecoomie werkt hoop ik?
[..]
vandaar de keuringsdienst van waren
Die 7% is puur de waarde van primaire produkten, maar de agrarische verwerkende industrie, vaak cooperatie's dus van de boeren, is wel afhankelijk van deze primaire producten. De toegevoegde waarde die ze eraan geven zorgt ervoor de het belang veel groter is dan de door jouw genoemde 7 % van het BNP.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:55 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nogmaals: ca 7% van het BBP, net als de financiele dienstverlening & de electro-metaal en chemische industrie
iddquote:Op donderdag 14 april 2005 21:04 schreef more het volgende:
[..]
Die 7% is puur de waarde van primaire produkten, maar de agrarische verwerkende industrie, vaak cooperatie's dus van de boeren, is wel afhankelijk van deze primaire producten. De toegevoegde waarde die ze eraan geven zorgt ervoor de het belang veel groter is dan de door jouw genoemde 7 % van het BNP.
Bekende boerencooperaties: o.a. Campina, Friesche Vlag, Suikerunie, CHV, CSM, Avebe
Bekende merken van cooperaties: o.a. Chocomel, Mona, dubbelfris, appelsientje, Aviko etc. etc.
goed jij wil autarkie, leuk voor een ander topicquote:Op donderdag 14 april 2005 20:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
omdat ze nu te hoog zijn en 25%-30% acceptabel zou vinden plus ik denk dat we dan nog steeds autarkisch zullen zijn het is niet op enig onderzoek gebaseert maar geld moet je er toch altijd in pompen
dat zouden we er dan eens op na moeten slaan, heb je stats?quote:Op donderdag 14 april 2005 21:04 schreef more het volgende:
[..]
Die 7% is puur de waarde van primaire produkten, maar de agrarische verwerkende industrie, vaak cooperatie's dus van de boeren, is wel afhankelijk van deze primaire producten. De toegevoegde waarde die ze eraan geven zorgt ervoor de het belang veel groter is dan de door jouw genoemde 7 % van het BNP.
Bekende boerencooperaties: o.a. Campina, Friesche Vlag, Suikerunie, CHV, CSM, Avebe
Bekende merken van cooperaties: o.a. Chocomel, Mona, dubbelfris, appelsientje, Aviko etc. etc.
niet een markt van volledige mededinging wat de agrirische industrie is.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je weet toch ook dat de vrije markt economie kan falen.
kan je niet lezen of zo: keuringsdienst van warenquote:en het probleem wordt dan dat hewt kwaliteitsvlees te duur zal gaan worden zodat de volksgezondheid achteruit zxal gaan
ben je toch niet die che chevuara die je pretendeert te zijnquote:Op donderdag 14 april 2005 20:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij wil het goedkoper hebben voor de minima ik niet.
Ik denk inderdaad dat zaken als zuivel en vlees in Nederland te goedkoop zijn.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:18 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ben je toch niet die che chevuara die je pretendeert te zijn
Uhm, de hele economie hangt op die manier samen en waarom zouden deze takken ook verdwijnen dan? Het wordt alleen meer ergens anders geproduceerd (al weet ik niet waar Chocomel nu al haar cacao vandaan wil halen uit Nederland.)quote:Op donderdag 14 april 2005 21:04 schreef more het volgende:
[..]
http://www.lei.wur.nl/publicaties/PDF/2004/PR_xxx/PR_04_02.pdfquote:Op donderdag 14 april 2005 21:15 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat zouden we er dan eens op na moeten slaan, heb je stats?
dat past juist in dit topic want 1 van de redenen voor het behoud van de subsidies is dat de EU autarkisch wil zijnquote:Op donderdag 14 april 2005 21:13 schreef McCarthy het volgende:
[..]
goed jij wil autarkie, leuk voor een ander topic
Ik leest het wel maar die gaan die grote instroom niet aankunnenquote:Op donderdag 14 april 2005 21:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
niet een markt van volledige mededinging wat de agrirische industrie is.
[..]
kan je niet lezen of zo: keuringsdienst van waren
vandaar ook al die banaankwekerijen hier?quote:Op donderdag 14 april 2005 21:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat past juist in dit topic want 1 van de redenen voor het behoud van de subsidies is dat de EU autarkisch wil zijn
nu ook al niet eig, vandaar dat men ook steekproeven doet, alhoewel het behelpen blijft natuurlijkquote:Op donderdag 14 april 2005 21:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik leest het wel maar die gaan die grote instroom niet aankunnen
beidequote:Op donderdag 14 april 2005 21:42 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
vandaar ook al die banaankwekerijen hier?
lijkt mij eerder dat men de zekerheid van betaalbare voedselvoorziening wil vergroten en de inkomsten van boeren met relatief weinig grond wil beschermen
bron?quote:Op donderdag 14 april 2005 21:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat past juist in dit topic want 1 van de redenen voor het behoud van de subsidies is dat de EU autarkisch wil zijn
pessimistquote:Op donderdag 14 april 2005 21:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik leest het wel maar die gaan die grote instroom niet aankunnen
realistquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |