Hoe ver kun je er naast zitten...quote:Op donderdag 14 april 2005 21:23 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ja, dit is een inkopper natuurlijk:
[..]
Ergo: Waarom mag in niet van het onderwerp afdwalen als het niet in jouw straatje past, maar denk jij hetzelf wel te mogen door het berijden van je favoriete stokpaardje?
En zo kun je elke discussie natuurlijk doodzwijgen. Misschien moet iemand er eens een topic over openen. Ben benieuwd of jij dan ook meedoet.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:08 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ach gut, Amerika wordt er weer bijgehaald.
Volgens mij ben je door je angst een beetje in de warquote:Je lijkt een beetje op de FP-idioten die alles, het broeikaseffect incluis, aan de moslims wijten.
Ach, Amsnest International kwam toch ook niet voor El Moumni op... jij nu blij?quote:Op donderdag 14 april 2005 21:05 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Voor wie of wat AI het opneemt zal me worst wezen. Ik vind het alleen huichelachtig om je te profileren als een onafhankelijke partij die opkomt voor mensen die om hun mening in conflict met de overheid komen, ongeacht wat de mening dan ook zou moeten zijn, maar in principe alleen voor mensen opkomt die een 'goede' mening hebben. Buiten huichelachtig, is het bovendien is het niet conform de wet. Als ze alleen willen opkomen voor mensen die een probleem hebben met een mening die AI bevalt dan gaan ze hun gang maar, maar dan moeten ze wel even hun statuten, zoals vastgelegd bij de notaris, veranderen.
[..]
Dat je mijn post niet snapt of niet wilt snappen, wil nog niet meteen zeggen dat het onzin is. Maar als jij je gemoedsrust tot bedaren kan brengen door het als onzin te betitelen, bon.![]()
Nou dan heeft hij nog gelukt dat hij die vijf jaar cel niet heeft gekregen!quote:Op donderdag 14 april 2005 18:15 schreef Roi het volgende:
Holocaustontkenner wil vergast worden = dezelfde man
''De JHV''quote:Op donderdag 14 april 2005 22:34 schreef alsem het volgende:
welke holocaust?
Er is maar één holocaust, volkerenmoord is in de loop der eeuwen wel vaker voorgekomen. Holocaust is eigenlijk hebreeuws voor offer. Joden gebruiken daarom Sjoa(=vernietiging).quote:Op donderdag 14 april 2005 22:34 schreef alsem het volgende:
welke holocaust?
Ongetwijfeld een genocide. De vraag is alleen hoe systematisch die genocide was.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:59 schreef Chriz2kloon het volgende:
Ik ontken de genocide van Stalin op 7 miljoen Oekrainers
Hij veroorzaakte toch opzettelijk een hongersnood?quote:Op donderdag 14 april 2005 23:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ongetwijfeld een genocide. De vraag is alleen hoe systematisch die genocide was.
gelukkig heeft de rechter besloten dat de man er een jaar over na mag denken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 02:07 schreef Lestat het volgende:
De mensen hier die het eens zijn met de straf van die kerel, zijn dus eigenlijk mensen die geen enkele waardering hebben voor vrijheid van meningsuiting. Dat is pas decadent! Denk daar maar eens over na.
Dat mocht hij toch al, geen wet die hem dat verbiedt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 02:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gelukkig heeft de rechter besloten dat de man er een jaar over na mag denken.
Welke genocide?quote:Op donderdag 14 april 2005 22:59 schreef Chriz2kloon het volgende:
Ik ontken de genocide van Stalin op 7 miljoen Oekrainers
Das nog boffenquote:Op donderdag 14 april 2005 19:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wil overigens niet zeggen dat ik de strafmaat gepast vind. Een jaar cel is wat lang... ik vind zoals sommigen al zeiden een passende straf waar hij echt door geraakt wordt veel beter...
Waarin verschilt Europa dan van andere landen waar niet wenselijke meningen bestraft worden met gevangenisstraffen?quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:04 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Das nog boffen
Hier in Oostenrijk heeft zo´n eikel 15 Jaar basjes gekregen
Hoho.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:54 schreef Tarak het volgende:
Er is maar één holocaust
Dat zeg je nu wel als 'advocaat van alles wat extreem-rechts is', maar is het wel een mening? Hij ontkend iets bewust waarmee hij veel mensen pijn doet en dat doet ie echt niet omdat hij de geschiedenis niet kent maar omdat het een gevaarlijke gek is.quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:24 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Waarin verschilt Europa dan van andere landen waar niet wenselijke meningen bestraft worden met gevangenisstraffen?
Jij studeert toch geschiedenis, niet? Kun je dit echt met droge ogen beweren na kennis te hebben genomen van de loopbaan van dit figuur?quote:Op vrijdag 15 april 2005 02:07 schreef Lestat het volgende:
De mensen hier die het eens zijn met de straf van die kerel, zijn dus eigenlijk mensen die geen enkele waardering hebben voor vrijheid van meningsuiting. Dat is pas decadent!
Nogmaals: vrijheid van meningsuiting houdt niet in dat je alles straffeloos mag zeggen, slechts dat er geen controle van staatswege vooraf zal plaatsvinden. Als jij dingen zegt die wettelijk gezien niet mogen is dat jouw verantwoordelijkheid en zal je de consequenties moeten aanvaarden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 02:07 schreef Lestat het volgende:
De mensen hier die het eens zijn met de straf van die kerel, zijn dus eigenlijk mensen die geen enkele waardering hebben voor vrijheid van meningsuiting. Dat is pas decadent! Denk daar maar eens over na.
Dat is een cirkelredenatie. Je mag bepaalde dingen niet zeggen, omdat je bepaalde dingen niet mag zeggen. Ik vind de beperkingen veel en veel te ver gaan.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nogmaals: vrijheid van meningsuiting houdt niet in dat je alles straffeloos mag zeggen, slechts dat er geen controle van staatswege vooraf zal plaatsvinden. Als jij dingen zegt die wettelijk gezien niet mogen is dat jouw verantwoordelijkheid en zal je de consequenties moeten aanvaarden.
Het enige wat je hier aantoont is de absurditeit van zijn stelling, en die staat niet ter discussie.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:22 schreef Bucc4n33R het volgende:
Het gaat inderdaad wat ver om het een mening te noemen. Het ontkennen van iets wat zo goed gedocumenteerd is en waar onweerlegbare bewijzen voor zijn heeft niets met een mening te maken. Als je dan nog halstarrig volhoud dat het nooit gebeurd is dan ben je doelbewust een misdaad aan het ontkennen en maak je je daarmee bijkans de facto medeplichtig aan die misdaad. In dat licht gezien is 1 jaar cel zelfs nog erg mild.
Nog belangrijker is om in overweging te nemen waarom hij de holocaust ontkent.
Medeplichtig aan een ideologie? Dus de ideologie is een misdaad? Wat een onzin, walgelijk.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:10 schreef Bucc4n33R het volgende:
Mensen met een adsurde mening zijn er genoeg. Sommige meningen zijn gevaarlijk, Het ontkennen van de holocaust hoort daar zeker.
Ontkenning kan zeker een vorm van medeplichtigheid zijn. Niet aan de daad zelf maar aan de ideologie die deze daad mogelijk heeft gemaakt en op nieuw mogelijk kan maken als deze lieden hun zin krijgen. Daarom is het ook van belang om te weten waarom hij de holocaust ontkent. Ik ben niet helemaal op de hoogte van zijn motivaties maar voor zo ver ik het heb kunnen onderzoeken is het niet omdat de man zwakzinnig is.
Volgens sommige bronnen hoort deze Verbeke bij een clubje gevaarlijke pseudo hisorici die nu nog een marginale invloed hebben maar alleen maar aan invloed winnen. Over 30 jaar zijn er geen overlevenden meer om zulke mensen met persoonlijke getuigennissen tegen te spreken. Onverifieerbare bronnen als het internet spelen nu al een rol bij het veranderende beeld wat jonge mensen over de holocaust weten. Type voor de gein de volgende zin is in Google "Holocaust what really happened" en je ziet gelijk wat ik bedoel.
Je kunt niet hard genoeg optreden tegen zulke idioten.
Waarom zou een ideologie geen misdaad kunnen zijn? Het strafrecht bevat toch ook bepalingen over ''voorbedachte rade''? Als je zo'n ideologie vrijpleit van de genocides die er toch waarachtig aan kleven, dan ben je in feite bezig deze te rehabiliteren en de weg te bereiden voor een herleving.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:01 schreef heiden6 het volgende:
Dus de ideologie is een misdaad? Wat een onzin, walgelijk.
Het gaat erom dat de onoplosbare delen van het gas, niet in hogere hoeveelheid zijn aangetroffen dan in bijv. de keukenblokken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Het briljant-debiele van Verbeke is overigens dat hij enerzijds beweert dat er geen sporen van Zyklon B zijn aangetroffen in Auschwitz, en anderzijds dat hij bereid is zich te laten vergassen om aan te tonen dat het gas niet dodelijk is. Je houdt het niet voor mogelijk, maar zo debiel zijn de hoogstaande blanken die dit hebben verzonnen en ook anderen hebben aangestoken.
Je kunt het wel onzinnig en walgelijk vinden maar dan mag jij me uitleggen hoe jij denkt dat de Holocaust mogelijk zou zijn geweest zonder een onderliggende weerzinwekkende ideologie.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Medeplichtig aan een ideologie? Dus de ideologie is een misdaad? Wat een onzin, walgelijk.
Je kunt er beter voor zorgen dat je met die malloten in discussie gaat. Dan blijft er geen spaan heel van hun betoog, en zul je dat soort absurde verhalen beter terugdringen dan met een verbod.
Dat de ideologie een vereiste is voor de daad, is logisch, maar dat is geen reden om de ideologie te bestraffen. Voorbeeld: je behoort pas bestraft te worden als je een terroristische aanslag pleegt of voorbereidt, niet wanneer je het zou waarderen dat een ander het doet.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:18 schreef Bucc4n33R het volgende:
[..]
Je kunt het wel onzinnig en walgelijk vinden maar dan mag jij me uitleggen hoe jij denkt dat de Holocaust mogelijk zou zijn geweest zonder een onderliggende weerzinwekkende ideologie.
quote:Het aanhangen en uitdragen van een ideologie die anderen dood wenst op basis van ras en nog een legertje aan abstracte en onzinnige voorwendsels is zeker een misdaad. Of jij dat nu leuk vind of niet doet niet terzake.
quote:
Oh en veel succes met het discussieren tegen malloten die zelfs de meest voor de hand liggende bewijzen ronduit ontkennen.
http://www.nizkor.org/features/techniques-of-denial/quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:40 schreef beffelholt het volgende:
ik vind het goed dat zo'n idioot de bak in gaat, ik vind echter ook dat het ontkennen van andere holocaust strafbaar moet worden gemaakt. ontkennen is een vorm van psychische mishandeling van de nabestaanden en overlevenden.
mensen die het oneens zijn moeten eens een paar foto;s gaan bekijken van de nazi praktijken.
btw welke argumenten voeren deze mongolen aan om de holocaust te ontkennen, en waar zijn die 6 miljoen (en waarschijnlijk meer) joden gebleven?
Als dit je definitie van vrijheid van meningsuiting is dan is zelfs een land als Noord Korea of noem maar een willekeurige schurkenstaat ook een land met vrijheid van meningsuiting. Immers, je kunt zeggen wat je wil, ook in die landen, maar als je dingen zegt die wettelijk niet mogen, zoals politieke opmerkingen, dan zul je de consequenties moeten aanvaarden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nogmaals: vrijheid van meningsuiting houdt niet in dat je alles straffeloos mag zeggen, slechts dat er geen controle van staatswege vooraf zal plaatsvinden. Als jij dingen zegt die wettelijk gezien niet mogen is dat jouw verantwoordelijkheid en zal je de consequenties moeten aanvaarden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |