abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2005 @ 00:50:18 #121
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26137924
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:46 schreef beertje888 het volgende:

[..]

Mja, het is ook mijn idee erover hoor. Meisjes zijn nou eenmaal emotioneel veel kwetsbaarder. Ik ken ook geen een jongen die een traumatische ervaring heeft op seksueel gebied, volgens mij komt dat zoveel meer voor bij meisjes. Maargoed, kweet t verder ook niet..heb er niet voor gestudeerd(gelukkig )
"Meisjes zijn nou eenmaal emotioneel veel kwetsbaarder"

Het kan aan mij liggen maar ook dit zie ik als volkomen lariekoek.
Het feit dat de jongens minder makkelijk over hun gevoelens praten ( grove generalisatie, i know ) wil nog niet zeggen dat ze ook minder makkelijk gekwetst worden.

Kortom; de impact van sexueel misbruik is volgens mij niet afhankelijk van het geslacht van het slachtoffer.
Oh my Gosh! She's making my imagination run w-wild !
pi_26137928
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:54 schreef Thisbe het volgende:
Ik word er rillerig van, van die klinische kijk die je hebt op je walgelijke gedrag!
Ik heb zelf iets dergelijks meegemaakt, ik was vier en had totaal geen benul van wat er gebeurde. Daarom vond ik het ook niet eng, maar vooral grappig. Zo'n man maakt gewoon misbruik van de onschuld van een kind, en zadelt een kind inderdaad later op met een ongemakkelijk gevoel.
Echt, ik kots op mensen zoals jij
Mijn persoonlijk gedrag nu is zonder seks.
Verder sorry voor je vervelende ervaring, maar ik kan me niet voorstellen dat jij dat als 4-jarige geïnitieerd zou hebben. In welk geval ook is de man verder gegaan dan jij, en dat kan niet. (Okee, álles kan nu niet, maar dit kan niet omdat jij er emotioneel beschadigd van kan raken)
You're living in a fantasy... world...
  maandag 11 april 2005 @ 00:55:21 #123
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26137999
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:50 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Mijn persoonlijk gedrag nu is zonder seks.
Verder sorry voor je vervelende ervaring, maar ik kan me niet voorstellen dat jij dat als 4-jarige geïnitieerd zou hebben. In welk geval ook is de man verder gegaan dan jij, en dat kan niet. (Okee, álles kan nu niet, maar dit kan niet omdat jij er emotioneel beschadigd van kan raken)
Erm, even tussendoor, maar is het niet zo dat het onmogelijk is om een afweging te maken wanneer je verder gaat dan een ander?
Kom niet met het argument dat hij / zij het eerder bij jou deed dan jij ben hen. Je krijgt namelijk waanzinnig veel van een ander gedaan zonder deze er letterlijk toe aan te zetten.

Verder moet ik nog even melden dat ik het er wel mee eens ben dat je analytische weize om tegen je problematiek aan te kijken nogal beangstigend is. Blijkbaar besef je niet dat enkel en alleen al het idee dat je zoekt naar een accepteerbare omgansvorm simpelweg niet te accepteren valt.

Excuses voor de formulatie
pi_26138019
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:48 schreef in-limboy het volgende:

[..]

dan zit mijn verkeerd linken in het bovenste deel van mijn post, niet in de onderste regel.
Het argument dat je er later spijt van krijgt kan je wegschrijven bij een voor mij 'ideale' samenleving. Want: de gevoelens voor het kind (zelfs jouw 5-jarige zoontje) zijn prettig, dat blijkt wel. Alleen seks tussen een volwassene en een kind is nu niet geaccepteerd. In een voor mij ideale situatie waarin seksuele ouder-kindrelaties geaccepteerd zouden zijn, zou de mogelijke spijt van een kind achteraf weghalen... Hij had er immers alleen positieve gevoelens bij vóórdat hij spijt zou ontwikkelen. Wat wel een belangrijk punt is wat je nu niet op de achtergrond moet laten verdwijnen is de zekerheid die je moet hebben dat het kind geen dwang voelt. En dit 'zou ik berijken' door het kind alles (vooral de eerste keer) te laten initiëren.
Ik heb even je tekst wat aangepast.
Jij hebt het over gevoelens die prettig zijn voor een kind en een relatie tussen een volwassene en een kind. Dat zijn 2 heel verschillende dingen.
Bij volwassen speelt zoiets als sexuele aantrekkingskracht, waardoor niet alleen de sensatie van de sexuele stimulatie als prettig wordt ervaren, maar de situatie en de handeling om die stimulatie te verkrijgen ook bij dat prettige gevoel horen. Bij kinderen werkt dat toch anders.

Maar goed, jij wilt dus in een voor jouw ideale maatschappij wel een relatie met een jongen. Maar je hebt geen sexuele gevoelens in het bijzijn van jongens omdat je 'vadergevoelens' de boventoon voeren en die opwinding op dat moment onmogelijk maken.

Hoe kan je dan een relatie met een jongen hebben? Je kan immers niet sexueel opgewonden raken in zijn bijzijn vanwege je 'vadergevoelens'?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_26138047
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:57 schreef Igraine het volgende:

[..]

Maar we weten wel wat de effecten kunnen zijn. De voorbeelden zijn legio, daarbij spreekt een gedeelte tevens uit eigen ervaring.

En ik gebruik het woord 'ongepast' alleen maar om aan te geven dat het gaat om handelingen met een aanwezige sexuele lading (voor in ieder geval 1 partij), hoewel niet per definitie direct sexuele handelingen.
Ik heb tot nu toe bij elk voorbeeld aangegeven waarom het "in mijn situatie" anders zou lopen, in het voordeel van het kind. Er zijn talloze situaties die ik gehoord heb waarin het kind er achteraf een negatieve ervaring aan heeft overgehouden, maar die zijn volgens mij tot nu toe geen van allen toe te schrijven aan mijn 'ideale' situatie (waarbij de maatschappij geen rol speelt):
-de jongen hééft al een goede vriendschap met me
-de jongen (in mijn geval 10-14) initiëert een eventuele seksuele handeling zélf (geen dwang)
-ik ga geen stap verder dan de handelingen van de jongen
-ik initiëer zelf, óók na zo'n eerste keer, niets.

en logischerwijs moedig ik ook niet aan of lok ik iets uit of iets in die richting.
Welke argumenten hiertégen ben je in de praktijk tegen gekomen? Alvast bedankt voor reacties
  maandag 11 april 2005 @ 00:58:11 #126
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26138048
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:56 schreef Igraine het volgende:

[...]
Het overwegen van een bepaald gevoel zodat elke andere vorm onderdrukt wordt is volgens mij al nonsens.

EDIT:
quote:
-de jongen (in mijn geval 10-14) initiëert een eventuele seksuele handeling zélf (geen dwang)
Allen ten zeerste in twijfel te trekken.
Zie mijn eerdere post dat het wel of niet initiatief nemen niet te peilen is. Het aansporen tot iets gebeurd enkel en alleen al door het in de gelegenheid stellen ervan.
pi_26138074
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:57 schreef Xennia het volgende:
Ik heb tijdens mijn studie ooit eens artikelen gelezen over culturen waarin seks met kinderen wel werd toegestaan en als heel gewoon werd ervaren. Ik weet alleen niet meer welke culturen dat waren, mijn geheugen laat me even in de steek
Het oude Rome ja, maar dit vind ik niet een zodanig "humane" beschaving om nu zomaar te zeggen dat zij overal in gelijk hadden. Denk aan gladiatorengevechten
pi_26138125
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:11 schreef Igraine het volgende:

[..]

Mwah, ik heb die gevoelens ook voor mijn nichtjes, neefjes en de kinderen van mijn beste vriendinnen... Geen 'eigen' kinderen dus.

Dan nog is er een duidelijk verschil. Ik fantaseer 's avonds op mijn kamertje niet over kleine kindertjes op een sexuele manier.
Dat doen ook niet alle boylovers
En ook denk ik dat jij geen speciale drang voelt om voor die kinderen te zorgen. Je vindt ze schattig, maaar heb je ook vóórdat je die kinderen kent een gevoel dat je zo iemand zoekt?
pi_26138132
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:09 schreef Beach het volgende:

[..]

Weten andere mensen uit je omgeving van je gevoelens?
enkel boylovers in mijn omgeving (ik ken er een paar in het echt)
  maandag 11 april 2005 @ 01:06:13 #130
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26138151
Zeg limboy reageer eens inhoudelijk op mijn posts.
pi_26138177
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:58 schreef Mirage het volgende:
En is het niet zo dat het als ongepast wordt gezien in deze maatschappij omdát we voordat het ongepast werd ervaren hebben dat het nadelige effecten heeft op kinderen ?
Nee, dit komt voort uit de gevaren van volwassene-kind seksuele contacten in het algemeen, níet zozeer die van boylovers in de juiste omstandigheden...
pi_26138182
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:04 schreef in-limboy het volgende:

[..]

enkel boylovers in mijn omgeving (ik ken er een paar in het echt)
Een club ofzo?
Komen jullie samen in de garage om de kinderen uit de straat te bespreken?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_26138199
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:17 schreef Beach het volgende:

[..]

omg dat is echt fout
Oh, maar het ís heerlijk, een soort constant gevoel van vlinders in je buik als je rondom jongens bent. Je voelt je echt gevuld met liefde op zo'n moment, eerlijk...
pi_26138209
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:10 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Oh, maar het ís heerlijk, een soort constant gevoel van vlinders in je buik als je rondom jongens bent. Je voelt je echt gevuld met liefde op zo'n moment, eerlijk...
Man ga hulp zoeken ofzo
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_26138218
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:28 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ga toch weg!
Ja sorry, ik weet dat ze dat (oh zo) beschermende hebben idd, heb het zelf gemerkt. Maar come on, opsouten dan nog gewoon. Dat volgens jou 'kinderen' al op één of andere manier seksueel volwassen zijn, gezien je (ranzige) opmerking 'ze rukken zich al', ja ik speelde ook al vrij vroeg met mezelf, naja jaar of 11 ofzo, valt mee . Maargoed, dat geeft niemand het recht om met je poten aan een ander en vooral niet aan een kind te komen en vooral niet of helemaal niet seksueel gezien en/of met een seksuele intentie. Afblijven, simpel en je rukt jezelf maar.

En dat je er van houdt naja prima, maar val er anderen niet mee lastig.
En smoesjes, wat ook wel echt zo zal zijn, geloof het best, zoals 'maar ik hou er zo van', klinkt hetzelfde als: 'maar je bent zo lief', is geen excuus. Punt.
Ik kóm ook niet aan kinderen, zoals ik al zei, in een perfecte samenleving die dit niet zou afwijzen zou ik alsnog het kind iets eventueel seksueels laten initiëren, en anders zou er gewoon niets zijn, waar ik in zo'n vriendschappelijke relatie even goed genoegen mee neem...
  maandag 11 april 2005 @ 01:12:36 #136
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26138222
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:08 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Nee, dit komt voort uit de gevaren van volwassene-kind seksuele contacten in het algemeen, níet zozeer die van boylovers in de juiste omstandigheden...
Er bestaat niet zoiets als de juiste omstandigheden man!

Voor ik ga pitten vraag ik je nog een keer inhoudelijk op mijn posts in te gaan.
En je even te vermelden dat je behoorlijk ziekelijk je afwijking in een te accepteren kader probeert te plaatsen.
Haal die plaat van rectificatie van je harses en zoek hulp.

Gadverdamme, ik word helemaal onpasselijk van dit topic .
pi_26138227
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:58 schreef in-limboy het volgende:

-de jongen hééft al een goede vriendschap met me
Voorbeeld?

Ok, mijn beste vriendinnetje, nu 32 heeft toen ze 11 was een 'relatie' gehad met haar buurjongen van 29 jaar.

En nee, mijn vriendinnetje zag er echt niet ouder uit dan 11, eerder jonger. Zij was, zoals veel meisjes rond die leeftijd, een beetje verliefd op haar oudere buurjongen. Dus zij, zoals veel meisjes rond die leeftijd, maakt contact met hem, zorgt dat ze hem dagelijks tegenkomt, zorgt dat ze zijn aandacht trekt, kortom wat meisjes doen als ze verliefd zijn op iemand.
Normale buurjongens van 29 gaan hier niet op in, maar deze dus wel...
resultaat, een relatie die weliswaar niet verder ging dan 'speeltuinverkering' d.w.z. beetje handje vasthouden, op schoot zitten en zoenen. Waarbij eerlijk gezegd, het initiatief van haar kant kwam, immers zij was ontzettend verliefd op hem.

Resultaat nu op 32 jarige leeftijd. Even kort door de bocht; sex en sexuele aanrakingen zijn iets waar zij geen plezier aan beleeft, maar ervaart als 'lastig gedoe'. Voor de gewezen buurjongen heeft ze helemaal geen goed woord over, hij had als volwassene beter moeten weten en haar de grenzen aan moeten geven. Zij schaamt zich voor het gebeurde, ook omdat zij zelf het initiatief heeft genomen, oftewel ze ziet het ook nog als 'haar' schuld.

Beetje jammer dus...
pi_26138230
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:06 schreef TopStyle het volgende:
Zeg limboy reageer eens inhoudelijk op mijn posts.
Ik krijg op dit moment een factor 8 meer posts naar me toe gericht dan ik terug kan schrijven. Na vandaag als men me zoekt moeten ze zoeken naar mensen met versleten toetsenborden
  maandag 11 april 2005 @ 01:13:52 #139
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26138240
"alsnog het kind iets eventueel seksueels laten initiëre"

Zucht nog 1 keer dan.

Initiatie is in the eye of the beholder.
En de gelegenheid geven tot is al aansporen tot.

nu slapen.
pi_26138306
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:33 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de boodschap van martijn.org wel erg eufemistisch vind±

`Welkom op de website van Vereniging MARTIJN: voor de acceptatie van ouderen-kinderen relaties.´

http://www.boylover.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi?category=4

http://www.boyloveonline.net/

Ik moet zeggen dat ik die startpagina´s van die fora toch wel erg bedenkelijk vind.

http://www.boylover.net/info/store/desktop.html

Zelfs een pagina met wallpapers.

Vind je zoiets nou mooi TS?

http://www.boylover.net/i(...)esktop/goldboyDT.jpg
Even kijken...
ik vind die jongen er eerlijk gezegd een beetje verneukt uit zien, bovendien is al die goude stront die er doorheen geringd is gewoon onzinnig..
Denk er ook aan, ik zie vaak liever jongens in gewone kleren dan met zo'n balleknijperzwembroek of zoiets. Ik vind dat teveel een poging in de richting zo'n kind seksueel af te beelden terwijl dat níet is waar ik op "kick". Evenals dat ik bijna alle poseerfoto's van jongens niks vind. Of 'natuurlijke' foto's van jongens die gewoon aan het spelen zijn en waar toevallig iets uitsteekt, heb ik ook niks mee...

en ja, de boylove-community is een kleffe, kijk uit
  maandag 11 april 2005 @ 01:20:50 #141
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26138342
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:18 schreef in-limboy het volgende:

[..]

en ja, de boylove-community is een kleffe, kijk uit
errr.
[KNE]-Mod
pi_26138351
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:20 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

errr.
* Beach beelden krijgt van rukkende mannen op foto's van kleine kinderen
pi_26138370
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:59 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Het oude Rome ja, maar dit vind ik niet een zodanig "humane" beschaving om nu zomaar te zeggen dat zij overal in gelijk hadden. Denk aan gladiatorengevechten
Nee, het was in hedendaagse culturen. Ik volgde toen een trimester culturele anthropologie.
pi_26138379
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:38 schreef in-limboy het volgende:
.. positieve heb ik genoeg gehoord...
ik vind dit te droog voor woorden bijna.
Wat ik denk, is dat jullie het zelf positief (willen) maken, want is een kind in staat om al echt onderscheid te kunnen maken en/of goed weten wat wel of niet kan? Daar ben jij, als boylover, niet berechtigd in. Stemrecht is ook niets voor niets vanaf het 18e levensjaar.

Maargoed, en die 'liefde', zet hem maar tussen aanhalingstekens, waar je het over had, heb ik in de ogen gezien, beetje te overrompeld naar mijn idee. Later ben ik ook connecties gaan maken, waarom diegene altijd op de kamer kwam toen wij, nichtje van vriendin van mij en ik, bij haar kwamen logeren en sommige dingen begreep ik (nog) niet echt. Waren 2 jaar ouder dan mij en wel al of moet ik zeggen nog een stuk seksueel rijper in die zin misschien. Al had dat misschien ook al zijn redenen .

En sommige dingen vond ik, en ook mijn ouders, al soms wat vreemd, want ze was dus bijv. wel erg vroegrijp en zei soms dingen dat je zoiets had van ' , waar haalt ze dat vandaan. En één ding is te schokkend en te privé misschien om hier te zeggen. Iig, wil ik niet weten wat hij misschien, al dan niet zogenaamd goedbedoeld en met oh zo veel liefde, bij haar heeft gedaan, laten zien/voelen whatever, al dan niet stiekem, voel het gewoon en is niet eens zo gek, gezien bepaalde signalen, soms wel erg duidelijke signalen.

En emotioneel beschadigd of niet.
Jongen of meisje, ik geloof wel in die boy en girllovers, sommige straalt het er vanaf.
Maar het kan tever gaan ook. En dat inhouden wat ze doen, stel dat ze het een keer niet doen en dan nog. Kinderen zijn onschuldig, en dat weten die boy/girllovers whatever ook dondersgoed, dus excusen zijn er hier simpelweg gewoon niet in. Je weet niet wat een kind denkt, of hij/zij het wel zo leuk vindt als dat jij het vindt (oh maar ik hou er zo van, my ass wat dat betreft nogmaals, want.. en dus?), sommige weten of wisten misschien niet beter, dat zou dan toch helemaal erg zijn.

Alsjeblieft zeg.
Wat een gezwam. En ik las net pas eigenlijk het gehele topic door, je zegt met mooie woorden, 'ik initiëer en doe niks', nee maar je laat het wel toe, weleens aan gedacht om te gaan praten met hem. Vast niet, want stel dat natuurlijk .. . Wordt al een hilarisch en beetje naar gesprek al lijkt mij. 'hoe vindt je het eigenlijk om aan mij te zitten', jongen: 'uhm, ben niet anders gewend, deed het bij mijn blabla ook altijd'. Ja hallo, laat even iemand binnenvallen dan en die jongen alsjeblieft een eind van hem vervoeren.

tja, dat krijg je zulke reacties , drama in iets inzien is mij niet vreemd
pi_26138407
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:12 schreef Igraine het volgende:

[..]

Voorbeeld?

Ok, mijn beste vriendinnetje, nu 32 heeft toen ze 11 was een 'relatie' gehad met haar buurjongen van 29 jaar.

En nee, mijn vriendinnetje zag er echt niet ouder uit dan 11, eerder jonger. Zij was, zoals veel meisjes rond die leeftijd, een beetje verliefd op haar oudere buurjongen. Dus zij, zoals veel meisjes rond die leeftijd, maakt contact met hem, zorgt dat ze hem dagelijks tegenkomt, zorgt dat ze zijn aandacht trekt, kortom wat meisjes doen als ze verliefd zijn op iemand.
Normale buurjongens van 29 gaan hier niet op in, maar deze dus wel...
resultaat, een relatie die weliswaar niet verder ging dan 'speeltuinverkering' d.w.z. beetje handje vasthouden, op schoot zitten en zoenen. Waarbij eerlijk gezegd, het initiatief van haar kant kwam, immers zij was ontzettend verliefd op hem.

Resultaat nu op 32 jarige leeftijd. Even kort door de bocht; sex en sexuele aanrakingen zijn iets waar zij geen plezier aan beleeft, maar ervaart als 'lastig gedoe'. Voor de gewezen buurjongen heeft ze helemaal geen goed woord over, hij had als volwassene beter moeten weten en haar de grenzen aan moeten geven. Zij schaamt zich voor het gebeurde, ook omdat zij zelf het initiatief heeft genomen, oftewel ze ziet het ook nog als 'haar' schuld.

Beetje jammer dus...
oké, heel erg bedankt, is de meest relevante negatieve ervaring die ik lees

De relatie ging dus níet verder dan 'speeltuinverkering'? Hoe komt het dan dat ze nu seks ziet als iets slechts? Klinkt bijna alsof er méér is gebeurt dan dat, en niet vrijwillig... Schaamte kan voort komen uit gevoelens dat het niet zou horen, een resultaat van maatschappelijke ideeën van nu dus, maar de seksuele gevoelens blijven staan... Heb je hiet nog meer toelichting bij? Wát was het precies waardoor ze er opeens zo slecht tegenaan keek?
De relatie van toen voldoet alvast aan alle voorwaarden die ik gesteld heb (gaat over een meisje, maar is even goed relevant), als deze inderdaad niet verder ging dan jij hier zei. Op dat moment had je vriendinnetje er goede gevoelens bij, wanneer en waarom zijn die dan omgeslagen?
Zou door misbruik van zijn kant af gekomen kunnen zijn, zou door maatschappelijke mening erover kunnen zijn (op het niveau van, achteraf 'vind' ze dat het niet hoorde...)
pi_26138426
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:42 schreef TopStyle het volgende:

[..]

???

Enig argument hiervoor?

Lijkt me redelijk ziekelijk gedacht dat jongens minder snel een traumatische ervaring van sexueel misbruik zouden krijgen dan meiden.
Vraag jezelf eens af, wie hoor je nou eerder klagen over te vroege seks ("gewone" seks op jonge leeftijd), jongens of meisjes...? Wie hoor je het meest klagen over dat ze geen maagd meer zijn?
pi_26138454
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:50 schreef TopStyle het volgende:

[..]

"Meisjes zijn nou eenmaal emotioneel veel kwetsbaarder"

Het kan aan mij liggen maar ook dit zie ik als volkomen lariekoek.
Het feit dat de jongens minder makkelijk over hun gevoelens praten ( grove generalisatie, i know ) wil nog niet zeggen dat ze ook minder makkelijk gekwetst worden.

Kortom; de impact van sexueel misbruik is volgens mij niet afhankelijk van het geslacht van het slachtoffer.
Jongens zullen seksuele handelingen ook sneller zelf initiëren dan meisjes dit zouden doen. Als het daadwerkelijk om misbruik gaat denk ik dat de kwetsbaarheid per geslacht óngeveer gelijk zal liggen, maar bij zelf-geinitiëerde handelingen en eventuele spijt achteraf denk ik dat meer meisjes dan jongens spijt zullen hebben. Zie mijn reactie op je vorige post.
  maandag 11 april 2005 @ 01:32:29 #148
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26138463
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:28 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Vraag jezelf eens af, wie hoor je nou eerder klagen over te vroege seks ("gewone" seks op jonge leeftijd), jongens of meisjes...? Wie hoor je het meest klagen over dat ze geen maagd meer zijn?
Alsof het idee dat je op je 10 al je eerste seksuele ervaring had met een oudere man het gewenste is. Komnou zeg, nu ga je wel dingen door elkaar halen.

Ik heb lang niet alles gelezen maar ikheb het idee dat je of op zoekt bent naar een soort erkienning of voor jezelf wilt aftasten of het wel mogelijk is; contact met een kind dat voor beiden plezierig is. In beide gevallen kan ik zeggen; wellicht zijn er gevallen mogelijk waarbij een kind het inderdaad prettig vind om bij jou te zijn, de risico's die je, of eigenlijk het kind, loopt bij de zoektocht daarnaar zijn echter zo groot dat het gewoon onacceptabel is. Maw: het kan niet! Houd er mee op!
[KNE]-Mod
pi_26138464
quote:

[..]

Dat is in het begin van de puberteit, dan worden ze bewust van hun eigen seksualiteit.

Niet zoals jij een excuus wil stellen.
  maandag 11 april 2005 @ 01:33:18 #150
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26138469
quote:

[..]

Een totaal non-argument.

Ik moet de eerste psycholoog nog treffen die durft te beweren dat jongens minder leiden onder sexueel misbruik.
Hoe durf je daar eigenlijk onderscheid in te maken?

Bewijs jezelf een dienst en kom niet met dit soort laag bij de grondse gevolgtrekkingen.
Je komt sowieso nogal zelfingenomen en pretentieus over maar dat terzeide.
  maandag 11 april 2005 @ 01:34:25 #151
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26138480
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:32 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Alsof het idee dat je op je 10 al je eerste seksuele ervaring had met een oudere man het gewenste is. Komnou zeg, nu ga je wel dingen door elkaar halen.

Ik heb lang niet alles gelezen maar ikheb het idee dat je of op zoekt bent naar een soort erkienning of voor jezelf wilt aftasten of het wel mogelijk is; contact met een kind dat voor beiden plezierig is. In beide gevallen kan ik zeggen; wellicht zijn er gevallen mogelijk waarbij een kind het inderdaad prettig vind om bij jou te zijn, de risico's die je, of eigenlijk het kind, loopt bij de zoektocht daarnaar zijn echter zo groot dat het gewoon onacceptabel is. Maw: het kan niet! Houd er mee op!
Amen.

Al helpt het geen zier bij dit soort figuren.
pi_26138500
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:37 schreef beertje888 het volgende:
wat jij zegt in-limboy.. dat er gevoelsmatig niks mis is met elke vrom van relatie waarbij beide partijen genieten en waarbij geen schade ontstaat, is onmogelijk na mijn idee. Een kind wordt hier altijd de dupe van, wrs niet op jonge leeftijd, hij(/zij) zal dan nog niet begrijpen dat het niet normaal is. Maar in de puberteit zorgt dit voor de nodige problemen, reken daar maar op.
jij zegt dat er later schade kan onstaan, dat voldoet niet aan de situatie "waarbij geen schade onstaat". Ik heb het óók over later. In de huidige maatschappij is dit niet te realiseren door de kritiek hierop en elke vorm van onzekerheid die hieruit op latere leeftijd voort vloeit. Zoals jij al zei: "niet normaal is", dit is de mening van de huidige maatschappij erover. Als die het zouden accepteren, zouden volgens mij de slechte 'lange-termijneffecten' wegvallen.
Maar nogmaals, de maatschappij valt niet te veranderen, dus heb ik geen seks met kinderen
pi_26138502
http://nl.wikipedia.org/wiki/Castratie

Chemische castratie is het gebruik van medicijnen om de werking van de door de teelballen afgegegeven hormonen (reversibel) tegen te gaan. In Nederland wordt chemische castratie vaak door het Ministerie van Justitie als voorwaarde gesteld voordat pedoseksuele terbeschikkinggestelden weer geresocialiseerd mogen worden. Sommige mensen zien chemische castratie als hèt wondermiddel dat opgelegd zou moeten worden aan alle zedendelinquenten. In de praktijk blijkt echter dat de medicatie de hormoonhuishouding wel goed beïnvloed, maar dat de effecten op de bijhorende gedachten en gedragspatronen niet altijd even groot zijn.

maandag 11 april 2005 @ 01:38:01 #154
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26138517
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:36 schreef in-limboy het volgende:

Maar nogmaals, de maatschappij valt niet te veranderen.
Tuurlijk wel, misschien niet door een individu...

Een geheel andere vraag is het natuurlijk of ook in een andere samenleving kinderen niet toch schade ondervinden...
[KNE]-Mod
pi_26138527
In de praktijk blijkt echter dat de medicatie de hormoonhuishouding wel goed beïnvloed, maar dat de effecten op de bijhorende gedachten en gedragspatronen niet altijd even groot zijn.
Ach dan doen we een drie dubbele dosis
pi_26138546
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:26 schreef in-limboy het volgende:

[..]

oké, heel erg bedankt, is de meest relevante negatieve ervaring die ik lees

De relatie ging dus níet verder dan 'speeltuinverkering'?

klopt

Hoe komt het dan dat ze nu seks ziet als iets slechts?
Ze ziet sex niet zozeer als iets slechts, maar ervaart het alleen niet zozeer als iets prettigs. Ze heeft wel (heel af en toe) sex met haar vriend. Dat zij het zo ervaart is ws uit schaamte.

Klinkt bijna alsof er méér is gebeurt dan dat, en niet vrijwillig...
Nee, er is echt niet meer gebeurt en het initiatief kwam van haar kant.

Schaamte kan voort komen uit gevoelens dat het niet zou horen, een resultaat van maatschappelijke ideeën van nu dus, maar de seksuele gevoelens blijven staan... Heb je hiet nog meer toelichting bij? Wát was het precies waardoor ze er opeens zo slecht tegenaan keek?
Ja zoals ik al zei, het besef dat een volwassene die zij vertrouwde, die zij beschouwde als vriend, in retrospect toch handelingen met haar uitvoerde ( zij het vrijwillig) die een man van 29 niet met een meisje van 11 hoort uit te voeren.

De relatie van toen voldoet alvast aan alle voorwaarden die ik gesteld heb (gaat over een meisje, maar is even goed relevant), als deze inderdaad niet verder ging dan jij hier zei. Op dat moment had je vriendinnetje er goede gevoelens bij, wanneer en waarom zijn die dan omgeslagen?
zie hierboven

Zou door misbruik van zijn kant af gekomen kunnen zijn, zou door maatschappelijke mening erover kunnen zijn (op het niveau van, achteraf 'vind' ze dat het niet hoorde...)
Het misbruik van zijn kant zit hem in het feit dat een volwassene geen sexuele handelingen uit dient te voeren met een kind, ookal gaat dat niet verder dan 'speeltuinverkering' zoals in dit geval.
Dus ja, achteraf vond ze dat het niet hoorde. Hij had de grenzen moeten stellen, zoals de meest buurjongens van b.v. boven de 16 doen t.o.v. van hun verliefde 11 jarige buurmeisje. Oftewel zij voelt zich 'genaaid' en ook nog goedkoop omdat zij zelf 'achter hem aangegaan' is.
  maandag 11 april 2005 @ 01:42:28 #157
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26138555
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:38 schreef Ghostbuster het volgende:
In de praktijk blijkt echter dat de medicatie de hormoonhuishouding wel goed beïnvloed, maar dat de effecten op de bijhorende gedachten en gedragspatronen niet altijd even groot zijn.
Ach dan doen we een drie dubbele dosis
Ik heb wel wat ervaring in het tbs-wereldje ( niet als patient, wees niet bevreed ) maar ik zou het enorm beangstigend vinden wanneer chemische castratie als afdoende middel tegen terugvallend gedrag zou worden gezien.
Hiervoor werkt het gewoon in te veel gevallen niet goed genoeg.

Spijtig zijn er bepaalde mensen die ten alle tijden onder toezicht moeten staan.
pi_26138567
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:42 schreef TopStyle het volgende:

[..]

Ik heb wel wat ervaring in het tbs-wereldje ( niet als patient, wees niet bevreed ) maar ik zou het enorm beangstigend vinden wanneer chemische castratie als afdoende middel tegen terugvallend gedrag zou worden gezien.
Hiervoor werkt het gewoon in te veel gevallen niet goed genoeg.

Spijtig zijn er bepaalde mensen die ten alle tijden onder toezicht moeten staan.
Ja maar ik zou hem sowieso ook opsluiten hoor
pi_26138572
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:56 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ik heb even je tekst wat aangepast.
Jij hebt het over gevoelens die prettig zijn voor een kind en een relatie tussen een volwassene en een kind. Dat zijn 2 heel verschillende dingen.
Bij volwassen speelt zoiets als sexuele aantrekkingskracht, waardoor niet alleen de sensatie van de sexuele stimulatie als prettig wordt ervaren, maar de situatie en de handeling om die stimulatie te verkrijgen ook bij dat prettige gevoel horen. Bij kinderen werkt dat toch anders.

Maar goed, jij wilt dus in een voor jouw ideale maatschappij wel een relatie met een jongen. Maar je hebt geen sexuele gevoelens in het bijzijn van jongens omdat je 'vadergevoelens' de boventoon voeren en die opwinding op dat moment onmogelijk maken.

Hoe kan je dan een relatie met een jongen hebben? Je kan immers niet sexueel opgewonden raken in zijn bijzijn vanwege je 'vadergevoelens'?
goede vraag, maar zoals in het vorige topic (of die daarvoor, dat weet ik al niet meer) gezegd is, vloeit voor mij seks voort uit gevoelens van liefde. Ik heb ook een bepaalde mate van 'seks' gehad met een andere boylover (van mijn leeftijd), met overwegend knuffelen, na een vertrouwelijke relatie, maar zonder seksueel aangetrokken voelen. Hierom zal ik als een jongen iets zou initiëren in staat zijn om erin mee te gaan, en ook opgewonden van te raken... Ik denk dat mijn opwinding komt door het gevoel van intiem zijn met elkaar. Het gevoel van liefde blijft, en ik zie 'normaal' knuffelen ook niet als een dermate intieme handeling dat ik hiervan opgewonden zou raken...

Zoals eerder in dit topic gezegd is dit een relatie op een totaal ander niveau. Ik denk dat de opwinding voortkomt uit intiem zijn met elkaar.
  maandag 11 april 2005 @ 01:45:33 #160
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26138586
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:43 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Ja maar ik zou hem sowieso ook opsluiten hoor
Prima .
Ik bedoelde het ook niet als kritiek, puur een kanttekening.

Nu _echt_ naar bedje toe .
pi_26138593
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:45 schreef Igraine het volgende:

[..]

Maar ook als Mirage zelf het 'initiatief' genomen zou hebben, stel nu dat zij tegen die vader van haar vriendinnetje gezegd zou hebben "ik wil je ook masseren" en verder was het hetzelfde verlopen, denk je dan dat het gevoel achteraf anders geweest zou zijn?
Dan alsnog zou het meisje toch geen enkele handeling in de richting van dat die man zijn hand op zijn lul had gedaan hebben? Dus wederom, de man die iets initieert, of - als je de nek masseren op zou vatten als een 'avance' ( ) - is hij vérder gegaan dan het kind zelf..
pi_26138610
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:48 schreef Ghostbuster het volgende:
Mooi' (spijt me voor jou hoor), een negatieve ervaring op dit gebied, die had ik nodig; positieve heb ik genoeg gehoord...

Van wie hoor je dit dan, je mede-pedo`s?
'mede-boylovers', hun persoonlijke ervaringen, die van hun jongens (heb ik er ook een paar van gesproken), en dat onderzoekje op de 25 jongens van de OP...
pi_26138618
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:33 schreef TopStyle het volgende:

[..]

Een totaal non-argument.

Ik moet de eerste psycholoog nog treffen die durft te beweren dat jongens minder leiden onder sexueel misbruik.
Hoe durf je daar eigenlijk onderscheid in te maken?
Ik ben psycholoog en het is inderdaad onzin. Het gaat erom dat iemand anders je de macht en de zeggenschap over jouw lichaam ontneemt. En dan maakt het niet uit wat je geslacht is. Al is het wel zo dat jongens en meisjes er anders mee omgaan. Jongens zijn eerder geneigd tot acting-out gedrag, terwijl het bij meisjes vaker naar binnen keert
pi_26138625
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:23 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee, het was in hedendaagse culturen. Ik volgde toen een trimester culturele anthropologie.
dan weet ik het niet zo... weet dat de leeftijden hier en daar anders liggen, ik geloof op 12 of 14 in spanje/canada voor seks... en dat een of andere zoeloe-achtige tribe het drinken van de vaders sperma ziet als een vorm van volwassen worden
pi_26138628
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:44 schreef in-limboy het volgende:

..vloeit voor mij seks voort uit gevoelens van liefde.
Ja, en dus is het gerechtvaardigd wou je zeggen, ok slotje.

Mijn god zeg .
Case closed, maar niet ten positieve van jou .
pi_26138632
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:49 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ja, en dus is het gerechtvaardigd wou je zeggen, ok slotje.

Mijn god zeg .
Case closed, maar niet ten positieve van jou .
Ja pcies
pi_26138698
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:24 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

ik vind dit te droog voor woorden bijna.
Wat ik denk, is dat jullie het zelf positief (willen) maken, want is een kind in staat om al echt onderscheid te kunnen maken en/of goed weten wat wel of niet kan? Daar ben jij, als boylover, niet berechtigd in. Stemrecht is ook niets voor niets vanaf het 18e levensjaar.

Maargoed, en die 'liefde', zet hem maar tussen aanhalingstekens, waar je het over had, heb ik in de ogen gezien, beetje te overrompeld naar mijn idee. Later ben ik ook connecties gaan maken, waarom diegene altijd op de kamer kwam toen wij, nichtje van vriendin van mij en ik, bij haar kwamen logeren en sommige dingen begreep ik (nog) niet echt. Waren 2 jaar ouder dan mij en wel al of moet ik zeggen nog een stuk seksueel rijper in die zin misschien. Al had dat misschien ook al zijn redenen .

En sommige dingen vond ik, en ook mijn ouders, al soms wat vreemd, want ze was dus bijv. wel erg vroegrijp en zei soms dingen dat je zoiets had van ' , waar haalt ze dat vandaan. En één ding is te schokkend en te privé misschien om hier te zeggen. Iig, wil ik niet weten wat hij misschien, al dan niet zogenaamd goedbedoeld en met oh zo veel liefde, bij haar heeft gedaan, laten zien/voelen whatever, al dan niet stiekem, voel het gewoon en is niet eens zo gek, gezien bepaalde signalen, soms wel erg duidelijke signalen.

En emotioneel beschadigd of niet.
Jongen of meisje, ik geloof wel in die boy en girllovers, sommige straalt het er vanaf.
Maar het kan tever gaan ook. En dat inhouden wat ze doen, stel dat ze het een keer niet doen en dan nog. Kinderen zijn onschuldig, en dat weten die boy/girllovers whatever ook dondersgoed, dus excusen zijn er hier simpelweg gewoon niet in. Je weet niet wat een kind denkt, of hij/zij het wel zo leuk vindt als dat jij het vindt (oh maar ik hou er zo van, my ass wat dat betreft nogmaals, want.. en dus?), sommige weten of wisten misschien niet beter, dat zou dan toch helemaal erg zijn.

Alsjeblieft zeg.
Wat een gezwam. En ik las net pas eigenlijk het gehele topic door, je zegt met mooie woorden, 'ik initiëer en doe niks', nee maar je laat het wel toe, weleens aan gedacht om te gaan praten met hem. Vast niet, want stel dat natuurlijk .. . Wordt al een hilarisch en beetje naar gesprek al lijkt mij. 'hoe vindt je het eigenlijk om aan mij te zitten', jongen: 'uhm, ben niet anders gewend, deed het bij mijn blabla ook altijd'. Ja hallo, laat even iemand binnenvallen dan en die jongen alsjeblieft een eind van hem vervoeren.

tja, dat krijg je zulke reacties , drama in iets inzien is mij niet vreemd
klein beetje maar niet al te grafisch, toch maar spoilertags.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je zal uit een jongen kunnen zien of hij er echt 'plezier' in heeft of zich meer verveelt, of zoiets (dan is het dus eigenlijk al véél te ver gegaan... maar wederom, híj zou het moeten initiëren en moeten blíjven initieren, zou hij iets willen).
pi_26138727
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:32 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Er is niks om op te houden, ik doe niks met kinderen en zal dat in deze samenleving niet doen ook, we bespreken hier een hypothetische samenleving die dit soort relaties wél zou accepteren.

Verder zal een 10 jarige inderdaad niet snel een drang voelen om iets seksueels te beginnen met een volwassene (ik), en daar houdt het ook mee op, want dat is voor mij een van de voorwaarden waaraan voldaan zou moeten worden voordat ik in deze hypothetisch geweldige maatschappij iets seksueels zou doen met een kind.
pi_26138734
Kinderen van 10 jaar zijn daar nog niet aan toe en worden misshien overweldigd door de gedachte dan een volwassene zo 'aardig' voor ze is.
  maandag 11 april 2005 @ 02:04:43 #170
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26138754
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:01 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Er is niks om op te houden, ik doe niks met kinderen en zal dat in deze samenleving niet doen ook,
Mooi.
quote:
we bespreken hier een hypothetische samenleving die dit soort relaties wél zou accepteren.
Want?
Kom eerst maar met een degelijk bewijs dat het in een dergelijke samenleving niet voor schade zou zorgen in de meeste gevallen.

Ik neem namelijk niet aan dat de meeste mensen, of waarschijnlijk zelfs niemand behalve jij, hier echt zit om een dergelijke samenleving te bespreken. Alleen jij vind dat waarschijnlijk iets interessants, en dus post je dat om ons iets te zeggen. zoals ik zei; als een soort poging tot erkenning?
[KNE]-Mod
pi_26138760
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:41 schreef Igraine het volgende:

Dat zij het zo ervaart is ws uit schaamte.

[..]

Ja zoals ik al zei, het besef dat een volwassene die zij vertrouwde, die zij beschouwde als vriend, in retrospect toch handelingen met haar uitvoerde ( zij het vrijwillig) die een man van 29 niet met een meisje van 11 hoort uit te voeren.

Het misbruik van zijn kant zit hem in het feit dat een volwassene geen sexuele handelingen uit dient te voeren met een kind, ookal gaat dat niet verder dan 'speeltuinverkering' zoals in dit geval.
Dus ja, achteraf vond ze dat het niet hoorde. Hij had de grenzen moeten stellen, zoals de meest buurjongens van b.v. boven de 16 doen t.o.v. van hun verliefde 11 jarige buurmeisje. Oftewel zij voelt zich 'genaaid' en ook nog goedkoop omdat zij zelf 'achter hem aangegaan' is.
Je relatie is volledig relevant als voorbeeld met de voorwaarden die ik stelde. De negatieve kant zit hem in de spijt, dus het idee dat het 'niet hoort'. Dit is puur het gevolg van de maatschappij waarin we leven. In een ideale maatschappij was deze voor onze begrippen ietwat aparte relatie gewoon goed gegaan. (Zo nee: waarom niet?)
pi_26138773
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:23 schreef Xennia het volgende:

[..]

Trobrianders in Afrika?
pi_26138815
het blijft een geestelijke afwijking/stoornis.
pi_26138819
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:06 schreef shredder het volgende:

[..]

Trobrianders in Afrika?
Ik weet het echt niet meer. Het is al jaren geleden. Maar het was in meer dan 1 cultuur, dat weet ik nog wel
pi_26138869
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:04 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Mooi.
[..]

Want?
Kom eerst maar met een degelijk bewijs dat het in een dergelijke samenleving niet voor schade zou zorgen in de meeste gevallen.
Dat is precies waarmee ik bezig ben. Ik sluit elke vorm die voor schade zou kunnen vormen uit, en wel zo:
Ten eerste zorg ik dat de relatie op het moment dat die gaande is 'eerlijk' is, de jongen geen dwang voelt en er gewoon plezier in heeft. Dit door eventueel seksueel contact te laten initiëren door de jongen, zelf geen stap verder te gaan, en ook ná zo'n eerste handeling zelf niets te initieren. Sowieso ook niets aanmoedigen of uitlokken op dat gebied.
Verder komen zo'n beetje alle richtlijnen voor een boylover-relatie zoals die op deze website staan naar voren:
http://www.tperkins.com/bl.html
(stukje "goals of a responsible boylover") (redelijk simpel om aan te voldoen, overigens...)

Ten tweede sluit ik de lange-termijngevolgen uit. Als een kind ten tijde van de relatie geen enkele slechte gevoelens heeft, zal de enige manier waarop het deze op latere leeftijd kan ontwikkelen zijn dat het geconfronteerd wordt met de maatschappelijke ideeën hierover; het idee dat zo'n relatie "not done" is, of het idee dat zo'n iemand niet van je gehouden heeft, en het puur om de seks gedaan zou hebben (dat is nu zo'n beetje het idee).

Deze zijn simpelweg uit te sluiten door de 'ideale' maatschappij te creëren: een maatschappij waarin boylove-relaties zonder dwang niet afgekeurd zouden worden door de maatschappij.

Om zo te eindigen bij een relatie waarbij beide kanten zich goed voelen.

Het hypothetische deel zit hem hier logischerwijze ook in de maatschappij, die valt namelijk niet te veranderen. Zelfs homofilie wordt (zelfs in nederland, een zogenaamd relatief tolerant land) nog steeds afgekeurd...
  maandag 11 april 2005 @ 02:21:54 #176
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26138918
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:17 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Ten tweede sluit ik de lange-termijngevolgen uit. Als een kind ten tijde van de relatie geen enkele slechte gevoelens heeft, zal de enige manier waarop het deze op latere leeftijd kan ontwikkelen zijn dat het geconfronteerd wordt met de maatschappelijke ideeën hierover;

[..]
Hoewel ik sociologie studeer vind ik dat je er wel erg van uit gaat van het feit dat eventuele nadelige gevolgen in een volgens jou eerlijke relatie, naderhand onstaan door de samenleving.
[KNE]-Mod
pi_26138922
zó, en nu slapen...
Als ik iemand heb overgeslagen die nog een reactie verwacht (die niet enigszins uit al gepostte reacties op andere berichten op te maken is), steek je vinger op en vermeld graag de exacte tijd en datum van je reactie... dankjewel... het is maar goed dat de stroom vragen zo'n beetje tot stilstand kwam rond dit late uur, anders kwam ik nooit tot slaap toe. Ook excuses voor eventuele trage reacties, ik denk dat ik ze nu wel grotendeels allemaal gehad heb... Hoop dat hier begrip voor te tonen is
pi_26138930
Wanneer ga je naarr de psycholoog?
pi_26138952
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:21 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Hoewel ik sociologie studeer vind ik dat je er wel erg van uit gaat van het feit dat eventuele nadelige gevolgen in een volgens jou eerlijke relatie, naderhand onstaan door de samenleving.
Waar zou het dan nog meer door komen? Je moet niet 'je hebt geen gelijk' zeggen zonder uit te leggen waarom niet...
  maandag 11 april 2005 @ 02:28:40 #180
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26138972
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:26 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Waar zou het dan nog meer door komen? Je moet niet 'je hebt geen gelijk' zeggen zonder uit te leggen waarom niet...
Jij zegt toch ook dat je gelijk hebt zonder het uit te leggen.

Het zou bijvoorbeeld ook nog kunnen komen door meer psychologische persoonlijke conflicten van de jongen in kwestie. Natuurlijk blijft altijd de vraag wat "schade" is, maar dat even buiten beschouwing gelaten; ik kan me best voorstellen dat iemand op latere leeftijd denkt; "maar dat had ik toen niet zo gewild" of "oh bedoelde die man het zo, dat idee vind ik nu niet zo fijn". Om maar eens wat te noemen.
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')