Castratiequote:Op maandag 11 april 2005 00:13 schreef beertje888 het volgende:
In hoeverre zou pedofillie te 'behandelen' zijn?
Spijt me voor je, boy/girllovers hebben dat beschermende dus wel degelijk. En dat hóeft niet gepaard te gaan met seksuele gevoelens. In mijn geval (helaas) wel. Niet iedereen die zich presenteert of voordoet als boylover of girllover hoeft dit ook meteen te zijn, het kunnen net zo goed pedoseksuelen zijn die dit zeggen om zichzelf in een zekere mate te beschermen...quote:Op zondag 10 april 2005 23:48 schreef sweetgirly het volgende:
Naar topic.
Heb het niet allemaal gelezen, maar wat ik dan onzin vind, waarom dat zogenaamd bechermende gepaard moet gaan met een seksuele kant. Alsjeblieft zeg. Ik kende ook zo'n girllover, wel meerdere, oh je bent zo lief, blabla, kusje op mijn mond, opsouten! Vent van over de 50 en ik was 12 ofzo, later vent van over de jaja 70 en toen was ik al wat ouder. Viespeuken zijn het, niet meer of niet minder, en ik heb er alleen maar medelijden mee in die zin. Maar beschermen my ass dus. Want ze zijn nog sneaky ook. Dus sorry, maar als ik rechter was geweest, nope, niks het is een kwaal, ga maar een paar daagjes zitten, in de echt erge gevallen, no mercy mee.
omg dat is echt foutquote:Op maandag 11 april 2005 00:16 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Spijt me voor je, boy/girllovers hebben dat beschermende dus wel degelijk. En dat hóeft niet gepaard te gaan met seksuele gevoelens. In mijn geval (helaas) wel. Niet iedereen die zich presenteert of voordoet als boylover of girllover hoeft dit ook meteen te zijn, het kunnen net zo goed pedoseksuelen zijn die dit zeggen om zichzelf in een zekere mate te beschermen...
Even voor de duidelijkheid, ik zou het voor mezelf vast handiger gevonden hebben als ik bijvoorbeeld homoseksueel zou zijn of zoiets, maar ik HOU van de boylove-gevoelens die ik heb.
Ga toch weg!quote:Op maandag 11 april 2005 00:16 schreef in-limboy het volgende:
Spijt me voor je, boy/girllovers hebben dat beschermende dus wel degelijk. En dat hóeft niet gepaard te gaan met seksuele gevoelens. In mijn geval (helaas) wel. Niet iedereen die zich presenteert of voordoet als boylover of girllover hoeft dit ook meteen te zijn, het kunnen net zo goed pedoseksuelen zijn die dit zeggen om zichzelf in een zekere mate te beschermen...
Even voor de duidelijkheid, ik zou het voor mezelf vast handiger gevonden hebben als ik bijvoorbeeld homoseksueel zou zijn of zoiets, maar ik HOU van de boylove-gevoelens die ik heb.
Ik denk dat dit, igraine, het hoofdpunt is van de hele discussie van dit en de afgelopen 2 topics samen. Ís het onschadelijk/acceptabel of niet? Of ligt het aan mij?quote:Op zondag 10 april 2005 23:50 schreef Igraine het volgende:
[..]
Je blijft zeggen, in 'deze maatschappij' kan het niet of 'in een ideale maatschappij' zou het geen enkel probleem zijn.
Waarom gooi je het daarop? Zodat je niet aan jezelf toe hoeft te geven dat deze gevoelens niet kloppen? Dat het tegennatuurlijk is?
Nu zeg je in feite, "wat ik voel is heel normaal, maarja de maatschappij kan het niet aan en daarom wordt er door de meeste mensen gedaan alsof het not done is."
Was ik ook erg benieuwd naar, zie het morgen wel.quote:Op maandag 11 april 2005 00:29 schreef Mirage het volgende:
ik heb op de vorige pagina nog ergens 2 posts staan waar ik graag een reactie op zou zien, nu of morgen ( je zal ook wel moe zijn nu).
Dus als je je door alle posts heen hebt gewerkt en nog zin hebt...
'Mooi' (spijt me voor jou hoor), een negatieve ervaring op dit gebied, die had ik nodig; positieve heb ik genoeg gehoord...quote:Op zondag 10 april 2005 23:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik kan uit 1e hand ervaring vertellen dat je dit verkeerd ziet.
Als heel jong basisschool meisje heb ik spelletjes gespeeld met mijn even oude buurjongetjes in het houtschuurtje.. mijn rokje ging omhoog en we hebben wat gefriemeld met blaadjes.. zowel in hun broekje als de mijne.
Dit was een erg spannende ervaring want wij hadden al wel het besef dat dit niet goed gekeurd zou worden door onze ouders. Hier heb ik nooit last van gehad... wij waren kinderen en hebben lol gehad met onze "onderzoek" spelletjes.
Toen ik iets ouder was ( ik denk 10/11 jaar ) speelde ik vaak bij een vriendinnetje thuis.
Haar vader was ontzettend aardig.. speelde met ons mee... prijzde mij de hemel in etc etc... Het was dus een goede bekende die altijd vriendelijk was.
Hij had nekpijn en liet zijn dochtertje masseren.. zij deed dit niet goed, hij vroeg míj te masseren.. ik zag er geen kwaad in en enigzins onzeker, maar trots begon ik hem te masseren. Hij legde zijn hand op zijn broek en dat was alles wat ik op dat moment besefte. Ik kreeg mijn complimentje en ging met een gewoon/trots gevoel naar huis. Later kwam aan het ligt dat hij nogal geilde op kleine meisjes en aanrakingen.
Ik voelde me behoorlijk genaaid even ( en dat terwijl er verder niets gebeurd was !!), maar het feit dat hij iets seksueels gevoeld had ( ja ik wist al wel wat dat voro gevoelens waren.. meisjes "hobbelen/ friemelen ook als ze aparte gevoelens hebben op die leeftijd ) maakte dat mijn maag zich toch wel even omdraaide.
???quote:Op maandag 11 april 2005 00:39 schreef beertje888 het volgende:
Persoonlijk, zal wel komen omdat ik een meisje ben.. zie ik dit 'liever' gebeuren bij jongetjes dan bij meisjes. Ik denk dat meisjes er op den duur veel meer problemen mee krijgen, en dat het een vele grotere inpact op hun toekomst heeft dan bij jongens.
Maar ook als Mirage zelf het 'initiatief' genomen zou hebben, stel nu dat zij tegen die vader van haar vriendinnetje gezegd zou hebben "ik wil je ook masseren" en verder was het hetzelfde verlopen, denk je dan dat het gevoel achteraf anders geweest zou zijn?quote:Op maandag 11 april 2005 00:38 schreef in-limboy het volgende:
'Mooi' (spijt me voor jou hoor), een negatieve ervaring op dit gebied, die had ik nodig; positieve heb ik genoeg gehoord...
Dat kleine verborgen woordje onzeker staat wel degelijk in je tekst. Ook was het hier de man die iets "initiëerde", niet het meisje/de jongen. In míjn situatie is allereerst de jongen degene die het initiëert, als er iets zou gebeuren. Dit uit streven naar ellimineren van gevoelens van onzekerheid... (niet dat ik pas na deze post begin met dit woordgebruik, dit deed ik 1 of 2 topics geleden ook al).
En wederom: je gevoelens van je genaaid voelen kwamen voort uit de maatschappelijke kijk hierop... het is "not done".
wel bedankt voor je ervaring, nog een goed argument waarom het (seks met kinderen) in de maatschappij van vandaag níet zou kunnen. Omdat het risico dat het kind schade ondervindt te groot is.
Mja, het is ook mijn idee erover hoor. Meisjes zijn nou eenmaal emotioneel veel kwetsbaarder. Ik ken ook geen een jongen die een traumatische ervaring heeft op seksueel gebied, volgens mij komt dat zoveel meer voor bij meisjes. Maargoed, kweet t verder ook niet..heb er niet voor gestudeerd(gelukkigquote:Op maandag 11 april 2005 00:42 schreef TopStyle het volgende:
[..]
???
Enig argument hiervoor?
Lijkt me redelijk ziekelijk gedacht dat jongens minder snel een traumatische ervaring van sexueel misbruik zouden krijgen dan meiden.
Sorry, maar dat vind ik echt onzin. Ieder kind kan hier problemen mee krijgen, het geslacht doet er echt niet toe.quote:Op maandag 11 april 2005 00:39 schreef beertje888 het volgende:
Persoonlijk, zal wel komen omdat ik een meisje ben.. zie ik dit 'liever' gebeuren bij jongetjes dan bij meisjes. Ik denk dat meisjes er op den duur veel meer problemen mee krijgen, en dat het een vele grotere inpact op hun toekomst heeft dan bij jongens.
bron?quote:Op maandag 11 april 2005 00:46 schreef beertje888 het volgende:
[..]
Meisjes zijn nou eenmaal emotioneel veel kwetsbaarder
quote:Op zondag 10 april 2005 23:54 schreef Mirage het volgende:
[..]
onzin.
je linkt de verkeerde dingen.
Mijn zoontje van 5 !!! hobbelt op zijn teddybeer... hij lijkt ook echt een soort van hoogtepunt te krijgen.
Hij heeft ontdekt dat eraan zitten een aparte sensatie veroorzaakt, maar wat seks/gemeenschap/vrijen is dat weet hij niet.
Hij weet niet eens dat een piemel in een meisje gaat zodat er kindjes kunnen komen.
Iets ervaren en begrijpen/ beseffen zijn verschillende dingen.
Ik dnek dat je mis zit met je redenering, een meisje "beschadigt misschien sneller als er sprake is van bijvoorbeeld penetratie, maar over het algemeen zal dit niet het geval zijn.quote:Op maandag 11 april 2005 00:39 schreef beertje888 het volgende:
"Meisjes zijn nou eenmaal emotioneel veel kwetsbaarder"quote:Op maandag 11 april 2005 00:46 schreef beertje888 het volgende:
[..]
Mja, het is ook mijn idee erover hoor. Meisjes zijn nou eenmaal emotioneel veel kwetsbaarder. Ik ken ook geen een jongen die een traumatische ervaring heeft op seksueel gebied, volgens mij komt dat zoveel meer voor bij meisjes. Maargoed, kweet t verder ook niet..heb er niet voor gestudeerd(gelukkig)
Mijn persoonlijk gedrag nu is zonder seks.quote:Op zondag 10 april 2005 23:54 schreef Thisbe het volgende:
Ik word er rillerig van, van die klinische kijk die je hebt op je walgelijke gedrag!
Ik heb zelf iets dergelijks meegemaakt, ik was vier en had totaal geen benul van wat er gebeurde. Daarom vond ik het ook niet eng, maar vooral grappig. Zo'n man maakt gewoon misbruik van de onschuld van een kind, en zadelt een kind inderdaad later op met een ongemakkelijk gevoel.
Echt, ik kots op mensen zoals jij![]()
Erm, even tussendoor, maar is het niet zo dat het onmogelijk is om een afweging te maken wanneer je verder gaat dan een ander?quote:Op maandag 11 april 2005 00:50 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk gedrag nu is zonder seks.
Verder sorry voor je vervelende ervaring, maar ik kan me niet voorstellen dat jij dat als 4-jarige geïnitieerd zou hebben. In welk geval ook is de man verder gegaan dan jij, en dat kan niet. (Okee, álles kan nu niet, maar dit kan niet omdat jij er emotioneel beschadigd van kan raken)
Ik heb even je tekst wat aangepast.quote:Op maandag 11 april 2005 00:48 schreef in-limboy het volgende:
[..]
![]()
dan zit mijn verkeerd linken in het bovenste deel van mijn post, niet in de onderste regel.
Het argument dat je er later spijt van krijgt kan je wegschrijven bij een voor mij 'ideale' samenleving. Want: de gevoelens voor het kind (zelfs jouw 5-jarige zoontje) zijn prettig, dat blijkt wel. Alleen seks tussen een volwassene en een kind is nu niet geaccepteerd. In een voor mij ideale situatie waarin seksuele ouder-kindrelaties geaccepteerd zouden zijn, zou de mogelijke spijt van een kind achteraf weghalen... Hij had er immers alleen positieve gevoelens bij vóórdat hij spijt zou ontwikkelen. Wat wel een belangrijk punt is wat je nu niet op de achtergrond moet laten verdwijnen is de zekerheid die je moet hebben dat het kind geen dwang voelt. En dit 'zou ik berijken' door het kind alles (vooral de eerste keer) te laten initiëren.
Ik heb tot nu toe bij elk voorbeeld aangegeven waarom het "in mijn situatie" anders zou lopen, in het voordeel van het kind. Er zijn talloze situaties die ik gehoord heb waarin het kind er achteraf een negatieve ervaring aan heeft overgehouden, maar die zijn volgens mij tot nu toe geen van allen toe te schrijven aan mijn 'ideale' situatie (waarbij de maatschappij geen rol speelt):quote:Op zondag 10 april 2005 23:57 schreef Igraine het volgende:
[..]
Maar we weten wel wat de effecten kunnen zijn. De voorbeelden zijn legio, daarbij spreekt een gedeelte tevens uit eigen ervaring.
En ik gebruik het woord 'ongepast' alleen maar om aan te geven dat het gaat om handelingen met een aanwezige sexuele lading (voor in ieder geval 1 partij), hoewel niet per definitie direct sexuele handelingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |