Amen.quote:Op maandag 11 april 2005 01:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Alsof het idee dat je op je 10 al je eerste seksuele ervaring had met een oudere man het gewenste is.Komnou zeg, nu ga je wel dingen door elkaar halen.
Ik heb lang niet alles gelezen maar ikheb het idee dat je of op zoekt bent naar een soort erkienning of voor jezelf wilt aftasten of het wel mogelijk is; contact met een kind dat voor beiden plezierig is. In beide gevallen kan ik zeggen; wellicht zijn er gevallen mogelijk waarbij een kind het inderdaad prettig vind om bij jou te zijn, de risico's die je, of eigenlijk het kind, loopt bij de zoektocht daarnaar zijn echter zo groot dat het gewoon onacceptabel is. Maw: het kan niet! Houd er mee op!
jij zegt dat er later schade kan onstaan, dat voldoet niet aan de situatie "waarbij geen schade onstaat". Ik heb het óók over later. In de huidige maatschappij is dit niet te realiseren door de kritiek hierop en elke vorm van onzekerheid die hieruit op latere leeftijd voort vloeit. Zoals jij al zei: "niet normaal is", dit is de mening van de huidige maatschappij erover. Als die het zouden accepteren, zouden volgens mij de slechte 'lange-termijneffecten' wegvallen.quote:Op maandag 11 april 2005 00:37 schreef beertje888 het volgende:
wat jij zegt in-limboy.. dat er gevoelsmatig niks mis is met elke vrom van relatie waarbij beide partijen genieten en waarbij geen schade ontstaat, is onmogelijk na mijn idee. Een kind wordt hier altijd de dupe van, wrs niet op jonge leeftijd, hij(/zij) zal dan nog niet begrijpen dat het niet normaal is. Maar in de puberteit zorgt dit voor de nodige problemen, reken daar maar op.
Tuurlijk wel, misschien niet door een individu...quote:Op maandag 11 april 2005 01:36 schreef in-limboy het volgende:
Maar nogmaals, de maatschappij valt niet te veranderen.
quote:Op maandag 11 april 2005 01:26 schreef in-limboy het volgende:
[..]
oké, heel erg bedankt, is de meest relevante negatieve ervaring die ik lees![]()
De relatie ging dus níet verder dan 'speeltuinverkering'?
klopt
Hoe komt het dan dat ze nu seks ziet als iets slechts?
Ze ziet sex niet zozeer als iets slechts, maar ervaart het alleen niet zozeer als iets prettigs. Ze heeft wel (heel af en toe) sex met haar vriend. Dat zij het zo ervaart is ws uit schaamte.
Klinkt bijna alsof er méér is gebeurt dan dat, en niet vrijwillig...
Nee, er is echt niet meer gebeurt en het initiatief kwam van haar kant.
Schaamte kan voort komen uit gevoelens dat het niet zou horen, een resultaat van maatschappelijke ideeën van nu dus, maar de seksuele gevoelens blijven staan... Heb je hiet nog meer toelichting bij? Wát was het precies waardoor ze er opeens zo slecht tegenaan keek?
Ja zoals ik al zei, het besef dat een volwassene die zij vertrouwde, die zij beschouwde als vriend, in retrospect toch handelingen met haar uitvoerde ( zij het vrijwillig) die een man van 29 niet met een meisje van 11 hoort uit te voeren.
De relatie van toen voldoet alvast aan alle voorwaarden die ik gesteld heb (gaat over een meisje, maar is even goed relevant), als deze inderdaad niet verder ging dan jij hier zei. Op dat moment had je vriendinnetje er goede gevoelens bij, wanneer en waarom zijn die dan omgeslagen?
zie hierboven
Zou door misbruik van zijn kant af gekomen kunnen zijn, zou door maatschappelijke mening erover kunnen zijn (op het niveau van, achteraf 'vind' ze dat het niet hoorde...)
Het misbruik van zijn kant zit hem in het feit dat een volwassene geen sexuele handelingen uit dient te voeren met een kind, ookal gaat dat niet verder dan 'speeltuinverkering' zoals in dit geval.
Dus ja, achteraf vond ze dat het niet hoorde. Hij had de grenzen moeten stellen, zoals de meest buurjongens van b.v. boven de 16 doen t.o.v. van hun verliefde 11 jarige buurmeisje. Oftewel zij voelt zich 'genaaid' en ook nog goedkoop omdat zij zelf 'achter hem aangegaan' is.
Ik heb wel wat ervaring in het tbs-wereldje ( niet als patient, wees niet bevreedquote:Op maandag 11 april 2005 01:38 schreef Ghostbuster het volgende:
In de praktijk blijkt echter dat de medicatie de hormoonhuishouding wel goed beïnvloed, maar dat de effecten op de bijhorende gedachten en gedragspatronen niet altijd even groot zijn.
Ach dan doen we een drie dubbele dosis
Ja maar ik zou hem sowieso ook opsluiten hoorquote:Op maandag 11 april 2005 01:42 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Ik heb wel wat ervaring in het tbs-wereldje ( niet als patient, wees niet bevreed) maar ik zou het enorm beangstigend vinden wanneer chemische castratie als afdoende middel tegen terugvallend gedrag zou worden gezien.
Hiervoor werkt het gewoon in te veel gevallen niet goed genoeg.
Spijtig zijn er bepaalde mensen die ten alle tijden onder toezicht moeten staan.
goede vraag, maar zoals in het vorige topic (of die daarvoor, dat weet ik al niet meer) gezegd is, vloeit voor mij seks voort uit gevoelens van liefde. Ik heb ook een bepaalde mate van 'seks' gehad met een andere boylover (van mijn leeftijd), met overwegend knuffelen, na een vertrouwelijke relatie, maar zonder seksueel aangetrokken voelen. Hierom zal ik als een jongen iets zou initiëren in staat zijn om erin mee te gaan, en ook opgewonden van te raken... Ik denk dat mijn opwinding komt door het gevoel van intiem zijn met elkaar. Het gevoel van liefde blijft, en ik zie 'normaal' knuffelen ook niet als een dermate intieme handeling dat ik hiervan opgewonden zou raken...quote:Op maandag 11 april 2005 00:56 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik heb even je tekst wat aangepast.
Jij hebt het over gevoelens die prettig zijn voor een kind en een relatie tussen een volwassene en een kind. Dat zijn 2 heel verschillende dingen.
Bij volwassen speelt zoiets als sexuele aantrekkingskracht, waardoor niet alleen de sensatie van de sexuele stimulatie als prettig wordt ervaren, maar de situatie en de handeling om die stimulatie te verkrijgen ook bij dat prettige gevoel horen. Bij kinderen werkt dat toch anders.
Maar goed, jij wilt dus in een voor jouw ideale maatschappij wel een relatie met een jongen. Maar je hebt geen sexuele gevoelens in het bijzijn van jongens omdat je 'vadergevoelens' de boventoon voeren en die opwinding op dat moment onmogelijk maken.
Hoe kan je dan een relatie met een jongen hebben? Je kan immers niet sexueel opgewonden raken in zijn bijzijn vanwege je 'vadergevoelens'?
Primaquote:Op maandag 11 april 2005 01:43 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ja maar ik zou hem sowieso ook opsluiten hoor![]()
Dan alsnog zou het meisje toch geen enkele handeling in de richting van dat die man zijn hand op zijn lul had gedaan hebben? Dus wederom, de man die iets initieert, of - als je de nek masseren op zou vatten als een 'avance' (quote:Op maandag 11 april 2005 00:45 schreef Igraine het volgende:
[..]
Maar ook als Mirage zelf het 'initiatief' genomen zou hebben, stel nu dat zij tegen die vader van haar vriendinnetje gezegd zou hebben "ik wil je ook masseren" en verder was het hetzelfde verlopen, denk je dan dat het gevoel achteraf anders geweest zou zijn?
'mede-boylovers', hun persoonlijke ervaringen, die van hun jongens (heb ik er ook een paar van gesproken), en dat onderzoekje op de 25 jongens van de OP...quote:Op maandag 11 april 2005 00:48 schreef Ghostbuster het volgende:
Mooi' (spijt me voor jou hoor), een negatieve ervaring op dit gebied, die had ik nodig; positieve heb ik genoeg gehoord...
Van wie hoor je dit dan, je mede-pedo`s?
Ik ben psycholoog en het is inderdaad onzin. Het gaat erom dat iemand anders je de macht en de zeggenschap over jouw lichaam ontneemt. En dan maakt het niet uit wat je geslacht is. Al is het wel zo dat jongens en meisjes er anders mee omgaan. Jongens zijn eerder geneigd tot acting-out gedrag, terwijl het bij meisjes vaker naar binnen keertquote:Op maandag 11 april 2005 01:33 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Een totaal non-argument.
Ik moet de eerste psycholoog nog treffen die durft te beweren dat jongens minder leiden onder sexueel misbruik.
Hoe durf je daar eigenlijk onderscheid in te maken?
![]()
dan weet ik het niet zo... weet dat de leeftijden hier en daar anders liggen, ik geloof op 12 of 14 in spanje/canada voor seks... en dat een of andere zoeloe-achtige tribe het drinken van de vaders sperma ziet als een vorm van volwassen wordenquote:Op maandag 11 april 2005 01:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee, het was in hedendaagse culturen. Ik volgde toen een trimester culturele anthropologie.
Ja, en dus is het gerechtvaardigd wou je zeggen, ok slotje.quote:Op maandag 11 april 2005 01:44 schreef in-limboy het volgende:
..vloeit voor mij seks voort uit gevoelens van liefde.
Ja pciesquote:Op maandag 11 april 2005 01:49 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja, en dus is het gerechtvaardigd wou je zeggen, ok slotje.
Mijn god zeg.
Case closed, maar niet ten positieve van jou.
klein beetje maar niet al te grafisch, toch maar spoilertags.quote:Op maandag 11 april 2005 01:24 schreef sweetgirly het volgende:
[..]ik vind dit te droog voor woorden bijna.
Wat ik denk, is dat jullie het zelf positief (willen) maken, want is een kind in staat om al echt onderscheid te kunnen maken en/of goed weten wat wel of niet kan? Daar ben jij, als boylover, niet berechtigd in. Stemrecht is ook niets voor niets vanaf het 18e levensjaar.
Maargoed, en die 'liefde', zet hem maar tussen aanhalingstekens, waar je het over had, heb ik in de ogen gezien, beetje te overrompeld naar mijn idee. Later ben ik ook connecties gaan maken, waarom diegene altijd op de kamer kwam toen wij, nichtje van vriendin van mij en ik, bij haar kwamen logeren en sommige dingen begreep ik (nog) niet echt. Waren 2 jaar ouder dan mij en wel al of moet ik zeggen nog een stuk seksueel rijper in die zin misschien. Al had dat misschien ook al zijn redenen.
En sommige dingen vond ik, en ook mijn ouders, al soms wat vreemd, want ze was dus bijv. wel erg vroegrijp en zei soms dingen dat je zoiets had van ', waar haalt ze dat vandaan. En één ding is te schokkend en te privé misschien om hier te zeggen. Iig, wil ik niet weten wat hij misschien, al dan niet zogenaamd goedbedoeld en met oh zo veel liefde, bij haar heeft gedaan, laten zien/voelen whatever, al dan niet stiekem, voel het gewoon en is niet eens zo gek, gezien bepaalde signalen, soms wel erg duidelijke signalen.
En emotioneel beschadigd of niet.
Jongen of meisje, ik geloof wel in die boy en girllovers, sommige straalt het er vanaf.
Maar het kan tever gaan ook. En dat inhouden wat ze doen, stel dat ze het een keer niet doen en dan nog. Kinderen zijn onschuldig, en dat weten die boy/girllovers whatever ook dondersgoed, dus excusen zijn er hier simpelweg gewoon niet in. Je weet niet wat een kind denkt, of hij/zij het wel zo leuk vindt als dat jij het vindt (oh maar ik hou er zo van, my ass wat dat betreft nogmaals, want.. en dus?), sommige weten of wisten misschien niet beter, dat zou dan toch helemaal erg zijn.
Alsjeblieft zeg.
Wat een gezwam. En ik las net pas eigenlijk het gehele topic door, je zegt met mooie woorden, 'ik initiëer en doe niks', nee maar je laat het wel toe, weleens aan gedacht om te gaan praten met hem. Vast niet, want stel dat natuurlijk ... Wordt al een hilarisch en beetje naar gesprek al lijkt mij. 'hoe vindt je het eigenlijk om aan mij te zitten', jongen: 'uhm, ben niet anders gewend, deed het bij mijn blabla ook altijd'. Ja hallo, laat even iemand binnenvallen dan en die jongen alsjeblieft een eind van hem vervoeren.
tja, dat krijg je zulke reacties, drama in iets inzien is mij niet vreemd
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En je zal uit een jongen kunnen zien of hij er echt 'plezier' in heeft of zich meer verveelt, of zoiets(dan is het dus eigenlijk al véél te ver gegaan... maar wederom, híj zou het moeten initiëren en moeten blíjven initieren, zou hij iets willen).
You're living in a fantasy... world...
Er is niks om op te houden, ik doe niks met kinderen en zal dat in deze samenleving niet doen ook, we bespreken hier een hypothetische samenleving die dit soort relaties wél zou accepteren.quote:Op maandag 11 april 2005 01:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Alsof het idee dat je op je 10 al je eerste seksuele ervaring had met een oudere man het gewenste is.Komnou zeg, nu ga je wel dingen door elkaar halen.
Ik heb lang niet alles gelezen maar ikheb het idee dat je of op zoekt bent naar een soort erkienning of voor jezelf wilt aftasten of het wel mogelijk is; contact met een kind dat voor beiden plezierig is. In beide gevallen kan ik zeggen; wellicht zijn er gevallen mogelijk waarbij een kind het inderdaad prettig vind om bij jou te zijn, de risico's die je, of eigenlijk het kind, loopt bij de zoektocht daarnaar zijn echter zo groot dat het gewoon onacceptabel is. Maw: het kan niet! Houd er mee op!
Mooi.quote:Op maandag 11 april 2005 02:01 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Er is niks om op te houden, ik doe niks met kinderen en zal dat in deze samenleving niet doen ook,
Want?quote:we bespreken hier een hypothetische samenleving die dit soort relaties wél zou accepteren.
Je relatie is volledig relevant als voorbeeld met de voorwaarden die ik stelde. De negatieve kant zit hem in de spijt, dus het idee dat het 'niet hoort'. Dit is puur het gevolg van de maatschappij waarin we leven. In een ideale maatschappij was deze voor onze begrippen ietwat aparte relatie gewoon goed gegaan. (Zo nee: waarom niet?)quote:Op maandag 11 april 2005 01:41 schreef Igraine het volgende:
Dat zij het zo ervaart is ws uit schaamte.
[..]
Ja zoals ik al zei, het besef dat een volwassene die zij vertrouwde, die zij beschouwde als vriend, in retrospect toch handelingen met haar uitvoerde ( zij het vrijwillig) die een man van 29 niet met een meisje van 11 hoort uit te voeren.
Het misbruik van zijn kant zit hem in het feit dat een volwassene geen sexuele handelingen uit dient te voeren met een kind, ookal gaat dat niet verder dan 'speeltuinverkering' zoals in dit geval.
Dus ja, achteraf vond ze dat het niet hoorde. Hij had de grenzen moeten stellen, zoals de meest buurjongens van b.v. boven de 16 doen t.o.v. van hun verliefde 11 jarige buurmeisje. Oftewel zij voelt zich 'genaaid' en ook nog goedkoop omdat zij zelf 'achter hem aangegaan' is.
Trobrianders in Afrika?quote:Op maandag 11 april 2005 01:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee, het was in hedendaagse culturen. Ik volgde toen een trimester culturele anthropologie.
Ik weet het echt niet meer. Het is al jaren geleden. Maar het was in meer dan 1 cultuur, dat weet ik nog welquote:
Dat is precies waarmee ik bezig ben. Ik sluit elke vorm die voor schade zou kunnen vormen uit, en wel zo:quote:Op maandag 11 april 2005 02:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Mooi.
[..]
Want?
Kom eerst maar met een degelijk bewijs dat het in een dergelijke samenleving niet voor schade zou zorgen in de meeste gevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |