abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 10 april 2005 @ 14:48:34 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26122484
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het valt me op dat millieu dingen zo verschuiven. Nog geen 4 jaar geleden werd je doodgegooid met bespaar knoppen op wc's , douchekoppen die water besparend zijn.

Nu moest ik laatst een nieuwe douchkop hebben, en tegenwoordig adverteren ze dus juist met bredere douchekoppen, meer water per minuut enz...

en dat valt me in het algeheel op de kleine milieu dingen zijn helemaal van de agenda. Niet dat ik een millieu freak ben maar het valt me gewoon op dat volgensmij sinds balkenende millieu er niet meer toe doet..

* rent weer uit POL weg !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 10 april 2005 @ 15:01:46 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_26122871
het gaat slechter met de economie en aangezien milieuvriendelijke dingen altijd duurder moeten zijn, koopt men liever goedkope (en dus milieu-onvriendelijke dingen)
So we just called him Fred
pi_26122965
Ach, het is niet het einde van de wereld, alleen dat van ons.
pi_26123015
Ach, ik denk dat we al te ver heen zijn, dat zulke kleine dingen ons niet meer kunnen redden, het moet nu echt radicaal anders! En die dingen gebeuren altijd net op het laatst.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_26123243
Ach...christenen schijnen te denken dat ze de aarde van een god hebben gekregen om er mee te doen en laten wat ze willen....en dat ze dan zelfs nog in een hemel ofzo komen. Ook echt sociaal van ze.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_26124102
quote:
Op zondag 10 april 2005 15:01 schreef FredvZ het volgende:
het gaat slechter met de economie en aangezien milieuvriendelijke dingen altijd duurder moeten zijn, koopt men liever goedkope (en dus milieu-onvriendelijke dingen)
Dat klopt hoewel het enorm kortzichtig is .

Veel besparende investeringen verdienen zichzelf prima terug.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 10 april 2005 @ 16:05:51 #7
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_26124402
Huh milieu geen issue meer...

Volgens mij heeft de TS niet zo goed opgelet de laatste week...

Recente ideen die geopperd zijn: diesel verhogen met een extra belasting van 6ct vanwege.. juist het millieu. Alle diesels uitvoeren met een roetfilter (kosten ongeveer 600 euri) vanwege.. juist alweer het millieu..

Hoezo het millieu is geen issue meer
Neerkomen wel!
pi_26124469
quote:
Op zondag 10 april 2005 15:15 schreef wonko het volgende:
Ach...christenen schijnen te denken dat ze de aarde van een god hebben gekregen om er mee te doen en laten wat ze willen....en dat ze dan zelfs nog in een hemel ofzo komen. Ook echt sociaal van ze.
Wat heeft geloof hier nou weer mee te maken dan?
  zondag 10 april 2005 @ 16:10:46 #9
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26124511
Luxe is simpelweg belangrijker dan het milieu
pi_26125280
quote:
Op zondag 10 april 2005 16:08 schreef Murray het volgende:

[..]

Wat heeft geloof hier nou weer mee te maken dan?
Omdat het CDA de milieupolitiek van dit land in een zeer korte tijd 40 jaar achteruit heeft weten te werken. Op de 1 of andere manier schijnen christenen de wereld als de hunne te zien.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 10 april 2005 @ 16:49:52 #11
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_26125352
quote:
Op zondag 10 april 2005 16:10 schreef Fliepke het volgende:
Luxe is simpelweg belangrijker dan het milieu
Meen je dat serieus? Dus als jij maar alle nieuwe gamecomputers hebt maar niet naar buiten kan komen zonder verschrikkelijk ziek te worden vanwege alle rotzooi ben jij toch gelukkig? Luxe is een mooi goed, maar persoonlijk zie ik het milieu daar ook onder. Zonder een goede leefomgeving ben je nergens.
  Moderator zondag 10 april 2005 @ 17:41:58 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26126558
quote:
Op zondag 10 april 2005 16:05 schreef Freeflyer het volgende:
Huh milieu geen issue meer...

Volgens mij heeft de TS niet zo goed opgelet de laatste week...

Recente ideen die geopperd zijn: diesel verhogen met een extra belasting van 6ct vanwege.. juist het millieu. Alle diesels uitvoeren met een roetfilter (kosten ongeveer 600 euri) vanwege.. juist alweer het millieu..

Hoezo het millieu is geen issue meer
dat lijkt me meer een economisch motief
  zondag 10 april 2005 @ 18:42:39 #13
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_26128024
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het valt me op dat millieu dingen zo verschuiven. Nog geen 4 jaar geleden werd je doodgegooid met bespaar knoppen op wc's , douchekoppen die water besparend zijn.

Nu moest ik laatst een nieuwe douchkop hebben, en tegenwoordig adverteren ze dus juist met bredere douchekoppen, meer water per minuut enz...

en dat valt me in het algeheel op de kleine milieu dingen zijn helemaal van de agenda. Niet dat ik een millieu freak ben maar het valt me gewoon op dat volgensmij sinds balkenende millieu er niet meer toe doet..

* Bosbeetle rent weer uit POL weg !
Ik ben pro milieu maar dat van die douche koppen heb ik altijd zulke onzin gevonden. Wij hebben er zelf ook een en het is gewoon KUT.
Volgende wordt een lekker waterverspillende kop
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  Moderator zondag 10 april 2005 @ 19:05:35 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26128650
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:42 schreef Landmass het volgende:

[..]

Ik ben pro milieu maar dat van die douche koppen heb ik altijd zulke onzin gevonden. Wij hebben er zelf ook een en het is gewoon KUT.
Volgende wordt een lekker waterverspillende kop
die zijn wel fijn idd
  maandag 11 april 2005 @ 00:59:03 #15
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_26138060
quote:
Op zondag 10 april 2005 17:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dat lijkt me meer een economisch motief
onder het mom van millieu

kijk indirect is die hele millieu kwestie een economisch verhaal natuurlijk
Neerkomen wel!
  maandag 11 april 2005 @ 01:02:51 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26138111
Het gaat juist steeds beter met het milieu. Vergelijk nu maar met de jaren 80. Dat doemdenken is eerder wensdenken.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 11 april 2005 @ 01:03:37 #17
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26138120
Wanneer er problemen ontstaan die echt van een dusdanige aard zijn dat de mensheid in gevaar komt, dan ben jij er al enkele decennia niet meer. Een gerust stellende gedachte dus.
pi_26138123
Zodra de aarde kapot is ben ik al dood .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_26138157
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:02 schreef PJORourke het volgende:
Het gaat juist steeds beter met het milieu. Vergelijk nu maar met de jaren 80. Dat doemdenken is eerder wensdenken.
Je bedoelt natuurlijk dat er vele maatregelen zijn genomen na soortgelijk "doemdenken" (of "wensdenken" als je het zo wilt noemen), waardoor het gebruik van veelal lokaal vervuilende stoffen aan banden is gelegd. Dat klopt!
  maandag 11 april 2005 @ 01:08:57 #20
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26138181
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:06 schreef Monidique het volgende:
Je bedoelt natuurlijk dat er vele maatregelen zijn genomen na soortgelijk "doemdenken" (of "wensdenken" als je het zo wilt noemen), waardoor het gebruik van veelal lokaal vervuilende stoffen aan banden is gelegd. Dat klopt!
Dat klopt idd. Maar er zijn ook onzinnige hetzes gevoerd. Denk aan phosphaten in wasmiddelen, zure regen, en nu CO2.
pi_26138188
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat klotp idd. Maar er zijn ook onzinnige hetzes gevoerd. Denk aan phosphaten in wasmiddelen, zure regen, en nu CO2.
Dat mag jij onzinnig vinden, ja.
  maandag 11 april 2005 @ 01:11:38 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26138214
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:09 schreef Monidique het volgende:
Dat mag jij onzinnig vinden, ja.
Dat was onzinnig. Wasmiddelen waren niet de bron van het phosphaatprobleem, zure regen was helemaal geen probleem, en methaan en waterdamp zijn in theorie veel sterkere broeikasgassen dan CO2. Ik zeg dus niet dat je gif mag lozen in de Rijn.
pi_26138237
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat was onzinnig.
Nee, dat was het niet, waar dat mag jij wel vinden. Wat dat betreft heb ik natuurlijk geen probleem met andere meningen, hoe verkeerd ze ook zijn.
quote:
en methaan en waterdamp zijn in theorie veel sterkere broeikasgassen dan CO2.
Oh, in theorie? Nee, dán is het goed. Ondertussen ga ik weer even naar de praktijk.
  maandag 11 april 2005 @ 01:15:42 #24
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26138265
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:13 schreef Monidique het volgende:
Nee, dat was het niet, waar dat mag jij wel vinden. Wat dat betreft heb ik natuurlijk geen probleem met andere meningen, hoe verkeerd ze ook zijn.
Kan jij dan inhoudelijk uitleggen waar ik fout zou zitten? Kan jij ueberhaupt inhoudelijk blijven?
quote:
Oh, in theorie? Nee, dán is het goed. Ondertussen ga ik weer even naar de praktijk.
Juist. In de praktijk is CO2 dus geen probleem.
pi_26138304
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:15 schreef PJORourke het volgende:

Kan jij dan inhoudelijk uitleggen waar ik fout zou zitten? Kan jij ueberhaupt inhoudelijk blijven?
Nu, je meningen over zure regen en wasmiddelen, daar geloof ik je direkt. Echter, dat waterstof zo'n ontzettend grote "broeikasstof" is, waardoor CO2 hélemaal niets uitmaakt, dat is simpelweg niet waar. En dat is ook te bargumenteren.
pi_26138337
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:15 schreef PJORourke het volgende:

Kan jij ueberhaupt inhoudelijk blijven?
Perfecte persoonlijke sneer overigens.
  maandag 11 april 2005 @ 02:05:24 #27
99433 Tup
Tupperwaar
pi_26138765
Zo zie je maar dat auto, olie en consumpotielobby machtiger is dan je denkt, om het nog maar niet te hebben over angst-aanjagende overheden.
Wasserwunderland
  maandag 11 april 2005 @ 02:08:21 #28
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_26138786
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:05 schreef Tup het volgende:
Zo zie je maar dat auto, olie en consumpotielobby machtiger is dan je denkt, om het nog maar niet te hebben over angst-aanjagende overheden.
Ja, veel politici gebruiken angst. Maar een auto en olie hebben praktisch nut voor mensen, niet zo verwonderlijk dus dat men daar moeilijk afstand van doet natuurlijk zijn bedrijven als Shell behoorlijk machtig, dat zal ik niet ontkennen, maar die macht val samen met praktisch nut.
pi_26138801
Sorry, PJ O'Rourke, mijn laatste reacties zaten vol met persoonlijke beledigingen, want dat waren ze gewoon. Ik zal later nog eens een bericht posten waarin ik duidelijk maak wat er allemaal mis is met de assumpties dat de zogenaamde 'hockeystick' is ontkracht, dat waterstof de belangrijkste broeikasstof is, dat vulkanen meer kooldioxide uitstoten dan mensen in zoveel jaar. Nou goed, je snapt het wel.

Ondertussen zijn al mijn reacties eigenlijk nutteloos en zonder basis.
  maandag 11 april 2005 @ 02:13:40 #30
99433 Tup
Tupperwaar
pi_26138832
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ja, veel politici gebruiken angst. Maar een auto en olie hebben praktisch nut voor mensen, niet zo verwonderlijk dus dat men daar moeilijk afstand van doet natuurlijk zijn bedrijven als Shell behoorlijk machtig, dat zal ik niet ontkennen, maar die macht val samen met praktisch nut.
Industrieën die blijven beweren dat er sprake is van "milieuvriendelijke" auto's hebben op z'n minst een ruime interpretatie van het begrip "milieuvriendelijk". Dat de mens aan de bron van alle kwaad staat, ligt voor de hand.
Wasserwunderland
pi_26138842
quote:
Op zondag 10 april 2005 16:45 schreef wonko het volgende:

[..]

Omdat het CDA de milieupolitiek van dit land in een zeer korte tijd 40 jaar achteruit heeft weten te werken. Op de 1 of andere manier schijnen christenen de wereld als de hunne te zien.
Nou ik kan je een ding vertellen,en het heeft iig niet met het geloof te maken .
De wereld is veranderd,er zijn meer auto's bijgekomen,meer mensen en de techniek gaat ook steeds verder en dat gaat ten koste van het milieu en daar moet ook zeker wat aan gedaan worden.
En daar zijn ze ook mee bezig maar dat kun je niet binnen een week realiseren!!!!

Maar het christelijke geloof heeft hier niks mee te maken,christelijk geloof heeft zoiezo niet zo gek veel betrekking op een politieke partij.
Wel enigzins maar niet tot de andere zaken waar de betreffenden politieke partij zich mee bezig houd
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_26138867
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:13 schreef Tup het volgende:

[..]

Industrieën die blijven beweren dat er sprake is van "milieuvriendelijke" auto's hebben op z'n minst een ruime interpretatie van het begrip "milieuvriendelijk". Dat de mens aan de bron van alle kwaad staat, ligt voor de hand.
Maar wel mischien zo terrecht als de betreffende auto iig milieuvriendelijker is dan een normale brandstof auto
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 11 april 2005 @ 02:20:53 #33
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_26138909
quote:
Industrieën die blijven beweren dat er sprake is van "milieuvriendelijke" auto's hebben op z'n minst een ruime interpretatie van het begrip "milieuvriendelijk".
Eens. Hoewel het aardig subjectief is wat nu wel en wat nu niet milieuvriendelijk is.
quote:
Dat de mens aan de bron van alle kwaad staat, ligt voor de hand.
Dat ligt allerminst voor de hand. Zonder mens was er geen perceptie van goed of kwaad; tenzij je gelooft dat er een God is.
pi_26139111
Laten we ons nou in Nederland juist eens NIET druk maken om het milieu. Dat slaat echt helemaal nergens op. We zijn als land echt veel te klein om het milieu ook maar een beetje te helpen en/of te beschadigen. Een stad als New York, Rio de Janeiro, Sjanghai of Mexico-City hebben al een grotere invloed op het milieu dan heel ons land.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 11 april 2005 @ 07:15:16 #35
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_26139659
Fuck het milieu. Als ik het woord milieu hoor of zie moet ik altijd aan die paupers van milieu defensie, green peace, natuur monumenten, etc, etc.... denken. Word ik niet blij van.
Satan Stole My Teddybear
pi_26139812
Het milieu is een typisch voorbeeld van een "yesterday's hype".

[ Bericht 9% gewijzigd door DrWolffenstein op 11-04-2005 08:39:23 ]
pi_26142510
Ach, in he begin hadden die milieurakkers wel degelijk een punt, het liep uit de klauwen, maar zoals deze zin ook, het is verleden tijd. Nu proberen de milieurakkers nog krampachtig hun subsidieslorpende clubjes overeind te houden, dus zou het een strak plan zijn die subsidies af te schaffen, ja, dan moeten de geitenharen sokken weer eens aan het werk, net als ieder ander.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  maandag 11 april 2005 @ 11:22:41 #38
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_26143071
Het zit wel diep bij jullie. Maar het milieu is misschien voor de media een yesterdays hype maar zeker niet op bestuurlijk niveau. Op europees en internationaal beleidsniveau wordt er nog steeds veel aan milieuissues (maar dan voornamelijk in de zin van duurzame ontwikkeling) gewerkt. Waarschijnlijk nog meer dan voorheen ooit het geval was.
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:54 schreef Shreyas het volgende:
Laten we ons nou in Nederland juist eens NIET druk maken om het milieu. Dat slaat echt helemaal nergens op. We zijn als land echt veel te klein om het milieu ook maar een beetje te helpen en/of te beschadigen. Een stad als New York, Rio de Janeiro, Sjanghai of Mexico-City hebben al een grotere invloed op het milieu dan heel ons land.
Milieuvervuiling is grensoverschrijdend en onze bijdrage aan de vervuiling is echt niet marginaal hoor. Wij zijn als land net zo verantwoordelijk voor de aanpak van de milieuproblematiek als andere landen.
  maandag 11 april 2005 @ 11:28:00 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26143189
TS heeft gelijk. De hype is over.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:13:50 #40
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26250879
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:02 schreef PJORourke het volgende:
Helemaal mee eens.
Laat ik beginnen met te zeggen dat er natuurlijk nog veel beter kan.
Maar om te denken dat mileu geen issue meer is volgens mij niet waar. In het begin hoorde je denk ik veel meer van milieu belangen organisatie, omdat toen het mileu probleem nog echt onderschat werd en echt om aandacht verlegen zat. Maar daarna is mileu problematiek is juist steeds meer ingeburgerd geraakt. Zowel bij de overheid, die veel meer mileu eisen stellen dan vroeger. Maar ook bij bedrijven, als is het alleen maar uit PR overwegingen. Duurzaamheid is één van de mode woorden van de afgelopen jaren. Vergeet bijvoorbeeld niet dat bijvoorbeeld onze auto's tegenwoordig zuiniger en milieu vriendelijker zijn dan ooit te voren.

Milieu problematiek is dus volgens mij juist niet geen issue meer. Maar is juist meer ingeburgerd en geaccepteerd geraakt, waardoor je er minder overhoort. Juist vroeger toen het geen issue was in de politiek hoorde je er meer over omdat organisaties het zo op de politieke agenda probeerde te zetten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lonewolf2003 op 15-04-2005 16:19:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')