Weet je al welke het gaan worden?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
i heb een heel tapas servies voor mijn verjaarda gekregen![]()
eens een keertje weer tapas knutselen
nee, dat ga ik eens rustig een keertje plannen, en dan op een vrije dag doenquote:Op maandag 17 juli 2006 20:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Weet je al welke het gaan worden?
En een tip voor er bij Sangria: Recepten![]()
Of je vriest lekker dingetjes in, om 's avonds van te snoepenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Heerlijk allemaal
Vind het ook wel leuk om het zelf te maken, maar we zijn maar met zijn tweeën en dan ben ik vaak bang dat ik de helft weg moet gooien.
Misschien met mijn verjaardag.
quote:Albondigas van MissyMirjaM, maar dan aangepast:
Spaanse gehaktballetjes
Ingrediënten
200 gr rundergehakt - 1 ei - 3 geperste teentjes knoflook - 4 eetlepels fijngesneden peterselie - ½ theelepel nootmuskaat - zout, peper - 2 beschuitjes - 2 glazen rode wijn - 1 fijngesneden ui - 3 ontvelde tomaten in blokjes - 1 dl kippenbouillon (van tablet) - allesbinder
Bereiding
Meng het gehakt met het ei, de knoflook, 2 eetlepels peterselie, de nootmuskaat, beschuit, zout en peper. Draai gehaktballetjes.
Uitje fruiten en tomaten, bouillon, wijn toevoegen. Saus pureren. Gehaktballetjes gaarkoken in de saus. Peterselie over de saus strooien.
quote:Gamba’s
Ingrediënten
Gamba’s – citroensap – olijfolie – veel knoflook
Bereiding:
Citroensap, olijfolie en geperste knoflooktenen mengen. Gamba’s erin marineren en kort “frituren” in de marinade in een klein pannetje.
quote:Kipspiesjes
Ingrediënten
Kipfilet in blokjes – rozemarijntakjes – mosterd – honing – olijfolie
Bereiding:
Marineer de kipfilet in een mengsel van de mosterd en honing. Rijg de blokjes aan de rozemarijntakjes. Bak de spiesjes gaar in de olijfolie.
quote:Wraps
Ingrediënten
Wraps – roomkaas – ham – lenteui – paprika
Bereiding:
Smeer de wrap helemaal in met roomkaas. Leg er lenteui, paprika en ham op. Rol de wrap op, en snijd in stukjes. Vastzetten met satéprikkers.
quote:Boletes rellenos van MissyMirjaM aangepast
Kastanjechampignons gevuld met gehakt
Ingrediënten
325 gr middelgrote kastanjechampignons, schoongeborsteld - vers citroensap – 4 el boter - 3 el gehakte ui - 1 teentje knoflook, geplet of uitgeperst - 125 gr mager rundergehakt - versgemalen peper en zout - 3 el paneerpeel - 1/2 tl Vodka - 1 el gehakte peterselie - 1 el pijnboompitten – Italiaanse kruiden
Bereiding
Verwarm de oven voor op 175° C. Haal de steeltjes van de paddestoelen en snijd deze fijn. Besprenkel de hoedjes met citroensap. Verhit 4 el van de boter in een middelgrote pan en fruit hierin de ui en de knoflook tot de ui glazig is. Voeg het gehakt, zout en peper toe en laat dit al roerend bakken tot het gehakt grijs wordt. Voeg dan de gehakte paddestoelsteeltjes toe en laat het geheel 3 minuten pruttelen. Draai dan de warmtebron uit en roer paneermeel, vodka, peterselie, pijnboompitten Italiaanse kruiden erdoor. Vul de paddestoelhoedjes met dit mengsel, waarbij u met de bolle kant van een theelepel een bergje vormt.
Bak de gevulde kastanjeboleten in de voorverwarmde oven van 175° C in 15 a 20 minuten goudbruin.
Allerlei kleine hapjesquote:Fritata puntjes van woniya
Ingrediënten
4 eieren, 1,5 dl room, 2 eetl. parmezaanse kaas, 6 plakken salami fijgehakt, 1 eetl. basilicum ook fijngehakt.
Bereiding:
Klop de eieren en room, roer er kaas salami en basilicum door.
Schep het mengesel in een ingevette ronde ovenschaal van 20cm doorsnee.
Bak het gerecht 25 minuten op 180 graden tot het goudbruin is.
Laten afkoelen op kamertemperatuur en daarna in punten snijden om op te dienen.
quote:Chorizo met stukjes paprika erop geprikt
quote:Olijvenboot vol knoflookolijven
quote:Galiameloenbolletjes met Coburger(?)ham omwikkeld
quote:Spiesjes van (op deze volgorde) een half minibolletje Mozzarella, een basilicumblaadje, een kerstomaatje, een basilicumblaadje en een half minibolletje Mozzarella.
quote:Ansjovisjes in het zuur kant-en-klaar uit de supermarkt
quote:Foccatia en donker meergranenbrood afgebakken
quote:Kruidenboter van verse kruiden en knoflook
quote:Pesto
quote:Olijvenpesto
En het was kei-lekker!quote:Een hele grote bak sla met alle groentes die overbleven, komkommer, olijven, feta, tomaten, aangemaakt met limoensap en olijfolie
Lekker recept.quote:
Zelf gemaakte?quote:
klinkt mjammiequote:Op zondag 30 juli 2006 23:16 schreef tonks het volgende:
[..]
Nee. en het waren cherry tomaatjes met fetta erin! gekocht bij de turk
Dit weekend? Het weekend is bijna voorbijquote:Op zondag 1 oktober 2006 20:49 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga dit weekend tapa's maken met vriendlief
we hebben alleen zoveel recepten dat we moeten kiezen, want we hebben gegarandeerd over als we alles doen. maar het is allemaal zo lekker![]()
Klinkt inderdaad uiterst teleurstellend....waar was dat?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:49 schreef Isabeau het volgende:
Afgelopen weekend in een restaurantje de meest waardeloze tapas ooit gekregen. Drie stuiterballetjes (gehaktballetjes zonder smaak), een stuk of 7 olijven en 3 gewoon gebakken garnalen. Geserveerd met knoflooksaus. Dit alles bij elkaar kostte me 7,50Ik maak het de volgende keer wel weer zelf en laat dat restaurant links liggen.
Geloof niet zeer binnenkort idd.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:13 schreef Isabeau het volgende:
In Zuidwolde, niet een plaats waar je komt waarschijnlijk![]()
was het ookquote:
Gatver! Lijkt mij helemaal niets.quote:Op zaterdag 11 november 2006 23:22 schreef DutchTrain het volgende:
Vandaag gevonden in de EDAH... diepvries kant-en-klaar tapas
[[url=http://i15.tinypic.com/2hrq45l.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://i15.tinypic.com/2q9l3yf.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://i9.tinypic.com/4872001.jpg]afbeelding][/url]
Dit pakje met 3 schaaltjes kost ¤ 3,99 en bestaat uit aardappeltjes met aioli die je zelf nog moet bakken of frituren, gehaktballetjes in tomatensaus en kipstukjes in knoflooksaus (beide voor in de magnetron).
Er waren ook nog andere soort los verkrijgbaar, zoals kabeljauwballetjes, voor ¤ 1,69 . Op de website van Beckers kan ik er nog niets over vinden.
Afhankelijk van de smaak zal ik het hier laten weten of het wat is, of wordt het een LEF topic
Het werd een LEF topic: Random Shopping #1quote:Op zaterdag 11 november 2006 23:22 schreef DutchTrain het volgende:
Afhankelijk van de smaak zal ik het hier laten weten of het wat is, of wordt het een LEF topic
En gelijk heb je, ihkv random shopping had ik de gehaktballetjes en kabeljauwhapjes meegenomen. Daar waar de gehaktballetjes body en smaak konden gebruiken was de kabeljauw veel te zout en droog.quote:
Grote champignons vullen met een fijngehakt mengsel van champignons, lenteuitjes, in stukjes gesneden zongedroogde tomaten en kaas.Lekker in de oven zetten.quote:Op woensdag 6 december 2006 13:39 schreef kruimel_20 het volgende:
en wat is lekker om te doen met champginons?
Je vergeet de pesto aan de binnenkantquote:Op woensdag 6 december 2006 15:01 schreef golfer het volgende:
Grote champignons vullen met een fijngehakt mengsel van champignons, lenteuitjes, in stukjes gesneden zongedroogde tomaten en kaas.Lekker in de oven zetten.
Oe ja de echtequote:Op dinsdag 12 december 2006 16:22 schreef henkSX het volgende:
Yes, donderdag naar Spanje, dus dat wordt heeeerlijk tapa's eten
kiek! http://www.giessenborch.com/tapasmetgroente.htmquote:Op maandag 8 januari 2007 17:52 schreef Serendips het volgende:
TVP voor een tapasfeestje binnenkort. Omdat er ook een vega komt; welke vegetarische tapas zijn helemaal tha bomb?
Waaw! Thanks Missy!quote:Op maandag 8 januari 2007 18:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
kiek! http://www.giessenborch.com/tapasmetgroente.htm
quote:Op zondag 28 januari 2007 13:30 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik heb binnenkort een tapas etentje.Nu willen we dus thuis allerlei tapas gaan bereiden en natuurlijk horen spaanse gamba's daarbij. Nu leek het ons leuk om deze te bereiden op een steengril, terwijl we aan de tapas zitten zegmaar. Nu ben ik hard op zoek naar recepten hiervoor, maar vind eigenlijk vooral dit soort dingen http://users.skynet.be/jenthes.recepten/Spaanse%20gamba's.htm ook lekker maar we willen ze dus op de steengril klaarmaken tijdens het eten.... Hoe gaat dat in zn werk?? Rauwe gamba's eerst kruiden en dan steengrillen? Of een andere aanpak? Als iemand lekkere ideeen heeft over gamba's op de steengril hoor ik het graag.
Dan nog iets.. er is ook twee dametjes van 5 jaar en een heer van 8 bij..Nu zit ik dus een beetje te bedenken wat nou lekker en leuk voor hen is, zodat ze ook een beetje "mee kunnen doen". Lijkt me dat tapas er niet zo lekker in gaat bij die kinderen
dus ik dacht aan prikkertjes met mini knakworstjes, blokjes kaas oid, Jip en janneke kinder champagne van de Hema ipv rode wijn
Toetje: Spekjes op een stokje en dan dippen in de chocoladefondue etc. Maar misschien hebben jullie nog meer ideeen?
Thanks alvast!
Hoe was jouw tapasavondjequote:
Geen idee of dit nog bestaat??quote:Op zondag 28 januari 2007 17:09 schreef Tha_Butcha het volgende:
ff een topic kaap doen, aangezien ik het een beetje nutteloos vind om gelijk een nieuw topic voor aan te maken.
waar kan ik het beste chorizo scoren (en dan de hele worst, niet van die voorgesneden meuk). omgeving utrecht zou leuk zijn
Getverdemme ik heb mooie muziek op staan jaquote:Op zondag 28 januari 2007 19:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Geen idee of dit nog bestaat??
Brakke site, maar mét tel.nr en adres.
Avondje was geweldig geslaagd. We hebben gesmuld, alleen hebben we veel te veel gemaakt. We hebben er nog twee avonden van kunnen eten...quote:Op zondag 28 januari 2007 15:56 schreef Bluezz het volgende:
Hoe was jouw tapasavondje
Wij krijgen vrienden in feb. die we lang niet meer gezien hebben, zit ook te twijfelen over tapas eigenlijk ipv gewoon aan tafel eten.
Die link is geweldig idd MM !
Zo, dat is nogal watquote:Op zondag 28 januari 2007 23:54 schreef Serendips het volgende:
-knip-veel lekkers-
Trouwens Bluezz, gewoon doen hoor, die tapas. Veel gerechten kun je ook al een dag eerder klaarmaken. Veel hapjes smaken na een dag nog beter!
Nee, dat was het recept niet. Het was niet een van de gerechten die ik had uitgezocht of gemaakt (want 3 koks). Helaas heb ik het ook niet kunnen proeven, want ze waren zo weg...quote:Op maandag 29 januari 2007 00:13 schreef Bluezz het volgende:
Weet je echt niet meer wat er in die courgetteschuitjes zat? Klinkt namelijk erg spannend
(als ik op google zoek krijg ik DIT recept)
Kan op meerdere manieren:quote:Op maandag 29 januari 2007 14:37 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik zie steeds gehaktballetjes in tomatensaus voorbij komen.
Hoe maken jullie de tomatensaus?
bedankt! zitten hier ook nog kruiden door? of is dat niet nodig?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kan op meerdere manieren:verse vleestomaten in kleine stukjes snijden, en koken tot het een lekker prutje is, kruiden naar wens erbij. pakje heinz tomato frito, kant en klare tomatensaus. Gebruik ik ook voor pastasaus. blikjes tomatenpuree, maar dat is vrij sterk en geconcentreerd, niet de lekkerste oplossing...
meestal dus de heinz-saus, als ik veel tijd heb en het ook nog eens vleestomatenseizoen is, is die eerste optie het lekkerst.
Ik geloof het niet, alleen tomatensaus. van een website (gegoogled op heinz+ tomato+ frito+ ingredienten) heb ik dit:quote:Op maandag 29 januari 2007 15:49 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
[..]
bedankt! zitten hier ook nog kruiden door? of is dat niet nodig?
ik ben ook vriend!quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:41 schreef Bluezz het volgende:
Wat keil je er voor kruiden bij Gripper?
Zaterdag gaan we ons weer uitleven, en tapas maken voor vrienden.
Bedoel je wanneer ik er een pastasaus van maak, of wanneer ik tapas' ?quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:41 schreef Bluezz het volgende:
Wat keil je er voor kruiden bij Gripper?
Als je misschien het tapaspakket van de C-1000 bedoelt, met daarin materiaal voor:quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:09 schreef Mikani het volgende:
Ik ben verzot op Tapas en nu wil ik het graag ooit een keertje zelf gaan maken.
Nu is mijn vraag of het handig is om een boek aan te schaffen, en zo ja, welke dan?
Of is het handiger om recepten van het internet af te halen (bijvoorbeeld hier!).
Ik zag trouwens ook Tapas-pakketten in de winkel liggen, heeft 1 van jullie deze al eens geprobeerd en is het lekker of te voorgemaakt?.
Voor gehaktballetjesquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:20 schreef Gripper het volgende:
Bedoel je wanneer ik er een pastasaus van maak, of wanneer ik tapas' ?
Bij pasta: italiaanse kruiden (oregano, basilicum, peper en verse knoflook)
Bij tapas-saus: ook knoflook, takje thijm, soms een stukje geraspte sinaasappelschil, en een scheutje tabasco
Zelf maken, en boeken kopen is onzin, er is online echt zo giga-veel te vindenquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:09 schreef Mikani het volgende:
Ik ben verzot op Tapas en nu wil ik het graag ooit een keertje zelf gaan maken.
Nu is mijn vraag of het handig is om een boek aan te schaffen, en zo ja, welke dan?
Of is het handiger om recepten van het internet af te halen (bijvoorbeeld hier!).
Ik zag trouwens ook Tapas-pakketten in de winkel liggen, heeft 1 van jullie deze al eens geprobeerd en is het lekker of te voorgemaakt?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |