abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43672035
De bedoeling van dit topic: Koop een willekeurig artikel, bedenk een reden voor de aankoop en beschrijf je ervaringen.

Voorbeelden van redenen:
#1 Er staat 'nieuw' op de verpakking
#2 De streepjescode telt op tot 42
#3 De merknaam is hetzelfde als je eigen (gebruikers-)naam
#4 In de verpakking zitten evenveel eenheden als je leeftijd (bij 30 mag je stoppen met tellen)
#5 De mevrouw voor je in de rij koopt het ook (eventueel van tevoren ervaringen uitwisselen)
#6 Het product kost je gewicht in eurocenten (niet jezelf wegen op de weegschaal in supermarkt!)
#7 Het product hoort niet bij het seizoen waarin je het koopt (perenijsjes in de winter)
#8 ... wees zelf creatief
pi_43672048
TS begint vandaag met

#1 Koop een willekeurig nieuw product in de supermarkt en beschrijf je ervaringen.

De koelkast is weer eens leeg dus tijd om naar de supermarkt te gaan om wat te eten te halen. Om het geheel iets avontuurlijker te maken voor dit LEF topic, ga ik naar de dichtstbijzijnde EDAH. Deze supermarkt is namelijk de slechtste supermarkt die ik ooit ergens te wereld ben tegengekomen. Zo lag er laatst nog een week lang een partij rottende aardappelen in de winkel, moet je er altijd op de houdbaarheidsdata letten en als er al een kassa open is, gaat hij wel net kapot als je aan de beurt bent. Winkelen in deze super is eigenlijk een exercitie op zich dus.

Maar goed, ze hebben er ook een diepvriesaanbiedingsbak en daar kwam ik het volgende nieuwe product tegen.

Ja, u ziet het goed: kant en klare diepvries-tapas! De oud-Hollandse bitterballen, vlammetjes en blokjes kaas krijgen dus nog meer multi-culturele concurrentie. Er zijn zelfs verschillende soorten: losse bakjes of een pakketje met drie.
En de diepvriesaanbiedingsbak zou de diepvriesaanbiedingsbak niet zijn als deze nieuwe producten niet voor een aanbiedingsprijs zouden worden aangeboden; 1,69 per bakje of het pakket van drie voor 3,99.
Ter ere van dit experiment kies ik voor de laatste optie.

Dit pakket bestaat uit:
1x gebakken aardappeltjes met aioli (ook wel patatas bravas)
1x kipstukjes in knoflooksaus
1x gehaktballetjes in tomatensaus

[ Bericht 34% gewijzigd door DutchTrain op 18-11-2006 23:20:50 ]
pi_43672268
Dit keer sluit de kassa pas nadat ik heb afgerekend, dus een paar minuten later loop ik al naar huis met dit wonderlijke nieuwe product (en nog wat andere etenswaren voor het geval het onverhoopt toch mocht tegenvallen.

Thuis aangekomen bekijk ik de verpakking eens wat beter...

Daar staat dus:
quote:
Tapas. De kleine culinaire hoogstandjes uit de Spaanse keuken.
Ze geven het alledaagse leven een feestelijk tintje.
Op elk moment. Thuis of in de tapasbar.
Beckers ontdekte de authentieke tapas bij een trditioneel Spaans familiebedrijf en brengt ze vriesvers bij u thuis.

Hmmm...., niet alles kan dus zo de magnetron in. De aardappeltje moeten worden gebakken. In een pan met boter enzo. Er moet nog wat kookkunst aan te pas komen. Wel goed om te lezen dat het mogelijk moet zijn om het geheel binnen 10 minuten op tafel te hebben; de aardappeltje moeten 6 minuten bakken en de bakjes moeten 5 minuten de magnetron in.

[ Bericht 16% gewijzigd door DutchTrain op 18-11-2006 23:18:02 ]
pi_43672649
Goed men neme een pan en wat boter en bakke de aardappeltjes in zes minuten goudbruin. Let op de pan is weliswaar wat groot, maar uiteindelijk tellen we ook maar 11 aardappelstukjes of stukjes van aardappelstukjes.
Nog net op tijd waarschuwt de verpakking mij dat er ook nog een zakje aioli in het bakje zit. Diepgevroren welteverstaan, maar daarover later meer.

De bakjes gaan 5 minuten de magnetron in, na wat gaatjes in de folie geprikt te hebben. Pas op: niet op vol vermogen, anders kan deze exercitie wel eens verkeerd aflopen.

pi_43672745

Tijd om de tafel te dekken. En een bijpassende wijn te selecteren. Helaas, geen Spaanse wijn in huis, dus dan maar iets wat er het dichtst bij in de buurt komt.

Het wordt deze Zuid-Portugese wijn, die ik begin dit jaar meegenomen heb daarvandaan.

Ik schenk alvast een glaasje in en dat valt zeker niet tegen.

Tijd om de tafel te dekken:

"Dat is wel een erg lege tafel: Heb je niemand uitgenodigd voor deze proeverij?" zou je kunnen vragen, maar je zult ook direct begrijpen dat gezien de nog onduidelijke inhoud van de verpakkingen dat wellicht ook niet verstandig zou zijn geweest.

[ Bericht 24% gewijzigd door DutchTrain op 18-11-2006 23:36:10 ]
pi_43672801
Wat wel tegenvalt is het zakje aiolo dat meegeleverd was. Dit moet je dus blijkbaar niet in de magnetron doen

Nou ja, zo ziet het geheel er dan uiteindelijk uit:

[ Bericht 32% gewijzigd door DutchTrain op 18-11-2006 23:37:47 ]
pi_43672873
Zit er ook seperatorvlees in? Beckers producten kennende...
pi_43673021
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:35 schreef BIGGI het volgende:
Zit er ook seperatorvlees in? Beckers producten kennende...
Detailfoto's vroeg je om?.... Nou daar komen ze

De gehaktballetjes

De kipstukjes

De aardappelstukjes (voor een onsmakelijke foto van een aardappelstukje met de zogenaamde aioli, klik je hier)
pi_43673387
Goed, we nemen van alles een hap, met een slokje tussendoor...

De kipstukjes: beetje erg aan de droge kant, wel een grote bak vol en met erg veel (synthetisch?) knoflook. Voor de rest vrij smaakloos.

De gehaktballetjes: smaken net als die gehaktballetjes uit blik die je misschien wel eens op het slechtste feest ooit hebt gegeten. De authentieke 'albondigas' zouden van lamsgehakt moeten zijn, deze zijn wellicht wat minder authentiek. Toch zijn ze niet heel vies en de tomatensaus (echte tomatensaus zonder verdere smaak) maakt veel goed.

De aardappelstukjes: zijn goed eetbaar, mits natuurlijk goudbruin gebakken en niet gedoopt in de meegeleverder aioli. Eén probleem: het zijn er wat weinig dus, ziet de verhouding er na een paar minuten prikken bij iedereen waarschijnlijk zo uit:

Goed, dan nog maar wat brood er bij klaar maken. En de bakje mogen ook wel weer even terug in de magnetron, want die plastic schaaltjes isoleren natuurlijk niet zoals de aardewerken schaaltjes waar ze op moeten lijken.

pi_43673638
Goed, na een paar minuten is alles weer warm en kan de maaltijd voortgezet worden.

Conclusie: Dit kun je je gast beter niet voorzetten als ze echte tapas kennen. Zijn je gasten echter opgegroeid met bieren en frituren, dan is dit de uitgelezen kans om ze eens kennis te laten maken met hogere gastronomische sferen. Er kan weinig fout gaan en het staat binnen enkele minuten op tafel

En nu rest slechts de afwas:

pi_43677960
Mooi verslag
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_43678007
Heel erg bedankt voor dit topic. Weet ik in ieder geval wat ik nooit in een moment van verstandsverbijstering moet meenemen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_43679876
quote:
Op zondag 19 november 2006 06:19 schreef Isabeau het volgende:
Heel erg bedankt voor dit topic. Weet ik in ieder geval wat ik nooit in een moment van verstandsverbijstering moet meenemen
Waarbij ik uiteraard wel moet opmerken dat smaken verschillen voordat er een stichting voor het behoud van diepvriestapas wordt opgericht.

pi_43701024
Lache topic
Leuk fotoverslag!

Ik ga ook dandom shoppen, ik denk aan melo-cakejes, maar die vind ik bij voorbaad al niet lekker... Dus ik zie wel wat er op mijn pad komt deze week @ the supermarked!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Moderator maandag 20 november 2006 @ 11:01:52 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_43711268
Dit experiment ga ik ook uitvoeren. Zeker de #2 streepjescode die opgeteld op 42 uitkomt moet een fantastisch product blijken te zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_44026944
tvp
pi_44027295
Vergeten te posten, maar ik had laatst deze honing gekocht, die me wel deed denken aan mijn username:
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_44043750
Oeh, deze ga ik onthouden.
Back in business.
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:04:51 #19
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_44050295
erg leuk topic dit
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_44058691

Reden: Ik ging met honger winkelen en kocht zodoende ladingen snacks.

Aanrader, slechts 2,79 voor een lading kipvleugels, gooi dr een paar op een bordje, eff in de magnetron en eet smakelijk.
Jupiler is goed
pi_44232283
Gevonden

Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 12:14:15 #22
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44246518
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:06 schreef DutchTrain het volgende:
Gevonden

[afbeelding]
42
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')