abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2005 @ 11:42:54 #101
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_26068506
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:40 schreef gr8w8 het volgende:
Er zitten ook plichten aan en dit is er één van. Waarom gaat JP eigenlijk niet?
Die is er toch wel?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_26068558
Wereldleider? Hij is het hoofd van de RK-kerk, en die mag dan best een hoop volgelingen hebben, maar 't is niet of die man ook maar iets meer voorstelt dan een ander, wanneer je geen katholiek bent.

Het is geen plicht van Bea om naar Rome af te reizen. En JP gaat wel, gr8w8, en dat moet hij net zoals de koningin zelf weten.

@pyl: een hele hoop mensen vinden dat blijkbaar, maar Bea misschien niet. Maar volgens jou is dat dus niet relevant?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_26068598
Ik begrijp waarlijk niet waarom mensne hier zo luchtiges reageren

Juist voor dit soort gebeurtenissen hebben wij een Koning in PLaats van een President

Noem het maar internationaal positioneren.
2 Milliard mensen zitten voor de buis.
Wie zitten er in de eerste rijen ? Gekroonde staatshoofden.

Beatrix schittert door afwezigheid
verder heb ik al genoeg gezegd over gebrek aan respect voor de Paus;
Als geestelijk leider van werelds grootste religie.
Als staatshoofd van een bevriende staat
Als identificatie figuur voor ca 4 milioen Nederlanders.
Als Historische grootheid.

Alleen maar redenen die voor een bezoek spreken.
IK heb nog geen reden tegen een bezoekje gehoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 08-04-2005 11:55:20 ]
  vrijdag 8 april 2005 @ 11:46:58 #104
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26068603
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:45 schreef heiden6 het volgende:
Wereldleider? Hij is het hoofd van de RK-kerk, en die mag dan best een hoop volgelingen hebben, maar 't is niet of die man ook maar iets meer voorstelt dan een ander, wanneer je geen katholiek bent.
... je zegt het zelf al.

Hij heeft een boel volgelingen. Dat noem ik een wereldleider.
  vrijdag 8 april 2005 @ 11:49:00 #105
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26068644
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:46 schreef CANARIS het volgende:
Beatrix is protestants. Maar dat is ook het enige. En tegenwoordig vindt niemand dat meer interessant.
pi_26068649
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:45 schreef heiden6 het volgende:
Dan heb je toch echt de necrologieën niet gelezen de afgelopen week.
quote:
Het is geen plicht van Bea om naar Rome af te reizen.
Nee, da's waar, maar misschien had zij een morele plicht kunnen voelen?
quote:
@pyl: een hele hoop mensen vinden dat blijkbaar, maar Bea misschien niet. Maar volgens jou is dat dus niet relevant?
Tuurlijk is wat Bea vindt relevant. Ik meen echter dat zij dit keer (en dat is uitzonderlijk) blundert.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  vrijdag 8 april 2005 @ 11:50:48 #107
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26068690
Kijk, nu komen we ergens, en waarom gaat JP dan wel?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26068708
Ik meen echter dat zij dit keer (en dat is uitzonderlijk) blundert.

I ll second that
Juist van dit diplomatieke Oerbeest had ik meer Fingerspitzengefühl verwacht.
Het doet nogal bot aan, wat niet persé een Bea-Eigenschap is.

Ik ben eigenlijk meer verwondert als boos.
pi_26068710
quote:
Waarom niet? Ik ben geen katholiek. Er is een Poolse man van 84 dood. Dat gebeurt wel vaker.
quote:
Juist voor dit soort gebeurtenissen hebben wij een Koning in PLaats van een President
Nee.
quote:
Netwerken. Over respect gesproken...
quote:
2 Miliard mensen zitten voor de buis.

Persoonlijk ben ik er blij mee dat ze niet gaat.
quote:
verder heb ik al genoeg genzegd over gebrek aan respect voor de Paus;
In jouw optiek, en bovendien moet je respect eerst verdienen. Ook als paus.
quote:
Aals geestelijkleider van werelds grootste religie.
Nee.
quote:
Als staatshoofd van en bevriende staat
Staatje. En die bestaat zo ongeveer ten behoeve van de paus, in plaats van andersom.
quote:
Dat zal mij benieuwen. Bovendien geen reden voor Bea om erheen te gaan.
quote:
Dat valt nog te bezien. Ik vind hem een van de meest achterlijke katholieken, wat zijn opvattingen betreft, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
quote:

Wat dacht je van de mening van de persoon in kwestie?
pi_26068731
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:50 schreef gr8w8 het volgende:
Kijk, nu komen we ergens, en waarom gaat JP dan wel?
Omdat er een bevriend staatshoofd is overleden, dat houd echter niet per se in dat de Koningin moet gaan.
pi_26068752
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:52 schreef Tijger_m het volgende:
Omdat er een bevriend staatshoofd is overleden, dat houd echter niet per se in dat de Koningin moet gaan.
Hij was nog een tikje meer dan een bevriend staatshoofd, Tijger.
pi_26068798
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:49 schreef pyl het volgende:

[..]

Dan heb je toch echt de necrologieën niet gelezen de afgelopen week.
Dat is gewoon mijn mening, en het lijkt me stug dat een moslim of een protestant die man wel enige heiligheid toedicht.
quote:
Nee, da's waar, maar misschien had zij een morele plicht kunnen voelen?
Misschien, maar blijkbaar niet. Zoiets kun je niet opdringen., dat moet uit jezelf komen.
quote:
Tuurlijk is wat Bea vindt relevant. Ik meen echter dat zij dit keer (en dat is uitzonderlijk) blundert.
Door haar eigen mening te laten prevaleren boven die van vele anderen? Dat maakt mij dan juist weer trots op Bea, terwijl ik haar werkwijze normaal gesproken niet zo mag, voorzover ik dat kan beoordelen. Hopelijk is Willem-Alexander wat relaxter.
pi_26068840
De afvaardiging wordt altijd samengested door de regering en blijkbaar wilde Balkenende liever zelf naast Bush zitten.

Het is qua afvaarding een beetje apart, want wie moet Aruba en de Nederlandse Antillen representeren, ze hebben niks met Balkenende
  vrijdag 8 april 2005 @ 11:57:28 #114
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_26068850
Trouwens, als ons Koninklijk Huis wel een afvaardiging had gestuurd, had ik het logischer gevonden als er een of andere prins was gegaan. Bea zelf had ik dan ook weer een tikje overdreven gevonden, maar goed...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_26068852
Dat is gewoon mijn mening

einde quote

het is een kunst om even verder te kijken als je neus lang is.
er is meer aan de hand als "Goede tijden slechte Tijden "
pi_26068864
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:57 schreef Majar het volgende:
Het is qua afvaarding een beetje apart, want wie moet Aruba en de Nederlandse Antillen representeren, ze hebben niks met Balkenende
Waarom sturen ze niet hun eigen regeringsleider?
pi_26068899
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:58 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Waarom sturen ze niet hun eigen regeringsleider?
Die worden door interpol gezocht dummy
pi_26068900
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:55 schreef heiden6 het volgende:
het lijkt me stug dat een moslim of een protestant die man wel enige heiligheid toedicht.
Nee, dat lijkt me ook niet. Ik doelde dan ook op de geopolitieke betekenis van deze paus, inzake bijvoorbeeld de teloorgang van het communisme, het agenderen van schuldsaneringen van arme landen, de enorme diplomatieke inzet ter voorkoming van oorlogen, enzovoorts.
pi_26068959
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:57 schreef Jane het volgende:
Trouwens, als ons Koninklijk Huis wel een afvaardiging had gestuurd, had ik het logischer gevonden als er een of andere prins was gegaan. Bea zelf had ik dan ook weer een tikje overdreven gevonden, maar goed...
Willem-Alexander en Maxima zouden een goed alternatief (voor de beste oplossing) zijn geweest, inderdaad.
pi_26068970
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:57 schreef CANARIS het volgende:
Dat is gewoon mijn mening

einde quote

het is een kunst om even verder te kijken als je neus lang is.
er is meer aan de hand als "Goede tijden slechte Tijden "
Dat toontje van je staat me net zo min aan als die kutsoap. Dus reageer inhoudelijk, en speel niet zo zielig op de man.
pi_26068996
quote:

2 Miliard mensen zitten voor de buis.

verder heb ik al genoeg genzegd over gebrek aan respect voor de Paus;
Aals geestelijkleider van werelds grootste religie.
Als staatshoofd van een bevriende staat

Kijk nog eens naar de link van het CBS. Dat 30% officieel staat ingeschreven betekend dat 70% officieel NIET Katholiek is. Dus meer dan het dubbele. En als je naar het percentage kijkt wat zelf aangeeft gelovig Katholiek te zijn is het maar 8%, wat betekent dat er 11 1/2 keer zoveel mensen zijn die zichzelf hier niet als Katholiek zien, en dat maar 1.3 miljoen van de 16 miljoen Nederlanders Katholiek zijn, en niet 4 miljoen.

Dat er uit wat niet-Katholieke religieuze dictaturen hoogwaardigheidsbekleders gaan om een man te eren die even achtergesteld was in zijn opvattingen als zij betekent niet dat Beatrix dat ook moet doen. Jij wordt al vertegenwoordigd door Balkie, en de resterende 92% van Nederland hoeft niet door Beatrix daar te worden vertegenwoordigd. Sterker nog: Balkie mag daar wel blijven, vind ik ook niet erg.
pi_26069029
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:59 schreef pyl het volgende:

[..]

Nee, dat lijkt me ook niet. Ik doelde dan ook op de geopolitieke betekenis van deze paus, inzake bijvoorbeeld de teloorgang van het communisme, het agenderen van schuldsaneringen van arme landen, de enorme diplomatieke inzet ter voorkoming van oorlogen, enzovoorts.
Natuurlijk is het zo dat zo iemand invloed heeft in de wereldpolitiek. Maar ten eerste is het maar de vraag of je daar blij mee moet zijn, en ten tweede maakt een en ander nog niet dat Bea zou moeten gaan. Wat heeft ze daar meer te zoeken, als niet-katholiek, dan ik?
pi_26069047
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:02 schreef Skyclad het volgende:
Dat er uit wat niet-Katholieke religieuze dictaturen hoogwaardigheidsbekleders gaan om een man te eren die even achtergesteld was in zijn opvattingen als zij
Kijk nou even goed wie er allemaal zijn en kom dan nog eens meepraten....
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:05:23 #124
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26069072
En als ze nou eens niet ging voor dat "handjevol" Nederlanders, maar uit respect voor een geestelijk leider van tientallen miljoenen wereldburgers?
pi_26069123
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:05 schreef gr8w8 het volgende:
En als ze nou eens niet ging voor dat "handjevol" Nederlanders, maar uit respect voor een geestelijk leider van tientallen miljoenen wereldburgers?
Exact. Ik begrijp het ook niet zo goed. Het valt nu erg op dat ze er niet is en het lijkt er op dat ze een statement heeft willen maken.
pi_26069142
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:03 schreef heiden6 het volgende:
Natuurlijk is het zo dat zo iemand invloed heeft in de wereldpolitiek. Maar ten eerste is het maar de vraag of je daar blij mee moet zijn
Één voorbeeld: wie is er niet blij met de val van de Muur? - waarin de paus een beduidende rol heeft gespeeld.
quote:
, en ten tweede maakt een en ander nog niet dat Bea zou moeten gaan. Wat heeft ze daar meer te zoeken, als niet-katholiek, dan ik?
1. Respect tonen voor een overleden wereldleider met een grote staat van dienst. 2. Respect tonen voor haar katholieke onderdanen (die haar normaliter op handen dragen, maar zich nu even achter de oren krabben).
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:12:59 #127
33189 RM-rf
1/998001
pi_26069270
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 10:49 schreef heiden6 het volgende:

maar ik krijg hier een beetje de indruk dat Bea zou moeten gaan, en dan wel omdat dat nu eenmaal zo hoort.
vreemd genoeg zeggen die mensen ook dat ze vooral niet moet gaan, vanwege de houding van de paus tegenover allerhande zaken, vanwege de geloofsstrijd van 4 eeuwen terug ...

feit is echter, dat een zeer aanzienrijk politiek leider gestorven is, waarbij de hele wereld aanwezig is, mensen als Kofi Annan, de amerikaanse president (zelfs Carter, een der gelovigste amerikaanse presidenten, eerder dan Bush, had willen gaan, maar de amerikanen werden beperkt door het feit dat afvaardigingen niet meer dan 5 personen mochten bevatten) ...

Enkel de koningin van Nederland is opvallend afwezig, en dan kun je heel wel opmerken dat die afwezigheid een statement zelf is, waarbij je je evenmin geheel kunt verschuilen achter ('ja maar, dat doen we altijd zo, dat is nog nooit eerder voorgekomen') ...

als deze Paus bv geweigerd had een moskee of een synagoge te betreden, op zijn bezoeken, had dat ook een statement geweest, en had iedereen hem afgekeurd als zijnde een conservatief die niet mee kan gaan met zijn tijd .. in plaats daarvan was deze paus de eerste paus die zowel een synagoge als een moskee betrad ...

Het zou erg treurig zijn als de nederlanders hun 'vooruitstrevendheid' denken te kunnen bewijzen door vooral niet als monarch van een 'nederlands hervormd land' eer te bewijzen aan de paus ...
Overigens, zelfs een minmale afvaardiging, bv door lex en maxima te sturen zou al veelzeggend zijn (namelijke rop wijzen dat een katholieke vrouw volwaardig Oranje-lid is, iets dat overigens 15 jaar terug nooit had gekund.)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_26069332
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:05 schreef gr8w8 het volgende:
En als ze nou eens niet ging voor dat "handjevol" Nederlanders, maar uit respect voor een geesteszieke leider van tientallen miljoenen wereldburgers?
Typefoutje verbeterd.
pi_26069340
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Exact. Ik begrijp het ook niet zo goed. Het valt nu erg op dat ze er niet is en het lijkt er op dat ze een statement heeft willen maken.
OPvallend hoe vaak ik het de laatse tijd met je eens ben.
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:21:31 #130
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26069465
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:15 schreef Skyclad het volgende:

[..]

Typefoutje verbeterd.
Ik lig echt helemaal dubbel.
Ondanks de smiley vrees ik zelfs dat ik erbij moet zeggen dat dat sarcastisch is bedoeld.
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:43:39 #131
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_26070003
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Draaien we het nogmaals om:

Er is NOOIT iemand gegaan vanuit het koningshuis. Als Bea nu ineens wel gegaan was, hadden we dezelfde opmerking kunnen maken: "Het valt nu op dat ze er is en het lijkt erop dat ze een statement heeft willen maken."
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_26070266
Vetinari
.heeft jouw vader in jouw jeugd iets uitgehaald met het woordje NOOIT?
Je bent nochal gefixeerd.
Allerlei mensen hier ,die redenlijke dingen schrijven, argumenten voordragen.......maar jij blijft dat woordje NOOIT maar rijden alsof het een straathoer is.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 08-04-2005 12:59:25 ]
pi_26070332
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Er is NOOIT iemand gegaan vanuit het koningshuis. Als Bea nu ineens wel gegaan was, hadden we dezelfde opmerking kunnen maken: "Het valt nu op dat ze er is en het lijkt erop dat ze een statement heeft willen maken."
Ja, een statement van verbroedering, van bruggen bouwen, van onderling respect voor elkaar.

Dat is echt iets waar we heden ten dage geen behoefte aan hebben, inderdaad.

Ik lijk wel een prediker... Maar het moge duidelijk zijn, wat ik bedoel.
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:57:19 #134
66444 Lord_Vetinari
pi_26070341
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:53 schreef CANARIS het volgende:
Vetinari
.heeft jouw vader in jouw jeugd iets uitgehaald met het woordje NOOIT?
Je bent nochal gefixeerd.
Allerlei mensen heir ,die redenlijke dingen schrijven, argumenten voordragen.......maar jij blijft dat woordje NOOT maar rijden alsof het een straathoer is.
Als je het nu nog een keer opschrijft, maar dan in het Nederlands, wil ik me misschien de moeite geven er op in te gaan. Aan dit soort gebrabbel begin ik niet.
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:58:45 #135
66444 Lord_Vetinari
pi_26070371
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:57 schreef pyl het volgende:

[..]

Ja, een statement van verbroedering, van bruggen bouwen, van onderling respect voor elkaar.

Dat is echt iets waar we heden ten dage geen behoefte aan hebben, inderdaad.

Ik lijk wel een prediker... Maar het moge duidelijk zijn, wat ik bedoel.
Prima. En door niet te gaan geeft ze namens een veel groter deel van de Nederlandse bevolking het signaal af, dat men het niet eens is met de wijze waarop deze Paus bezig is geweest. En ik vind dat een prima statement.
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:59:10 #136
90365 Sater
hoipoloi
pi_26070384
Geheel Polen rouwt? Ken persoonlijk één Pool die nadrukkelijk niet treurig is. Maar ja Janusz is dan ook praktizerend homo.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_26070423
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:59 schreef Sater het volgende:
Geheel Polen rouwt? Ken persoonlijk één Pool die nadrukkelijk niet treurig is. Maar ja Janusz is dan ook praktizerend homo.
Ach, deze Paus had moeten aftreden toen de Berlijnse muur viel, hij was een Koude Oorlog fossiel.
pi_26070440
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je het nu nog een keer opschrijft, maar dan in het Nederlands, wil ik me misschien de moeite geven er op in te gaan. Aan dit soort gebrabbel begin ik niet.
arrogante kleine pis***
pi_26070588
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En door niet te gaan geeft ze namens een veel groter deel van de Nederlandse bevolking het signaal af, dat men het niet eens is met de wijze waarop deze Paus bezig is geweest. En ik vind dat een prima statement.
Dat 'veel groter deel van de Nederlandse bevolking' is het dus 'niet eens' met de wijze waarop de paus de Muur mede heeft laten vallen, met zijn agenderen van schuldkwijtschelding voor de armste landen, met zijn initiatieven om oorlogen te voorkomen, met zijn bezoeken aan synagogen, moskeeën, met zijn toenadering tot Israël, met zijn verzoek om vergiffenis voor de fouten van de kerk, met zijn voorzichtige eerste stapjes van excuses voor de rol van de katholieke kerk in het antisemitisme en de holocaust, enzovoorts. Nee, sterker: wij in Nederland zien dat al natuurlijk vééééél beter dan al die andere landen die wél in Rome op het hoogste niveau zijn vertegenwoordigd.

Het is allemaal van een treurigmakend provincialisme zonder weerga.

Maar klop je vooral op de borst (dat bedoel ik niet persoonlijk, Lord).

Overigens ben ik in het geheel niet blind voor de mindere kanten van deze paus of van de katholieke kerk als zodanig, maar die wegen nu, in deze week, niet op tegen de verdiensten van de overledene.
pi_26070601
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarnaast het volgens mij niemand buiten Nederland zal opvallen dat Beatrix er niet bij is. En aangezien de afwezigheid van koningen en koninginnen bij begrafenissen eerder regel dan uitzondering is, is ook nu de afwezigheid van Beatrix bepaald niet opvallend.
  vrijdag 8 april 2005 @ 13:12:26 #141
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26070673
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Prima. En door niet te gaan geeft ze namens een veel groter deel van de Nederlandse bevolking het signaal af, dat men het niet eens is met de wijze waarop deze Paus bezig is geweest. En ik vind dat een prima statement.
Ik vind dit wel een erg simpele stelling. Dan is ze op zijn minst een beetje hypocriet bezig geweest. Een beetje veel.
  vrijdag 8 april 2005 @ 13:14:48 #142
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26070729
Och, ik het nog wel meevallen met dat gebrek aan respect eigenlijk. Ze mag toch zelf weten of ze wil gaan, niet?
(Un)masking for the greater good.
pi_26070796
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 13:08 schreef pyl het volgende:

[..]

Dat 'veel groter deel van de Nederlandse bevolking' is het dus 'niet eens' met de wijze waarop de paus de Muur mede heeft laten vallen, met zijn agenderen van schuldkwijtschelding voor de armste landen, met zijn initiatieven om oorlogen te voorkomen, met zijn bezoeken aan synagogen, moskeeën, met zijn toenadering tot Israël, met zijn verzoek om vergiffenis voor de fouten van de kerk, met zijn voorzichtige eerste stapjes van excuses voor de rol van de katholieke kerk in het antisemitisme en de holocaust, enzovoorts. Nee, sterker: wij in Nederland zien dat al natuurlijk vééééél beter dan al die andere landen die wél in Rome op het hoogste niveau zijn vertegenwoordigd.

Overigens ben ik in het geheel niet blind voor de mindere kanten van deze paus of van de katholieke kerk als zodanig, maar die wegen nu, in deze week, niet op tegen de verdiensten van de overledene.
Pyl, deze heren hadden deze paus pas een aplaus of Da-capo geschonken , wanneer hij eigenhandig met 1 handtekening de rooms katholieke kerk had opgeheven.

Men heeft geen interesse aan een werkelijke discussie. Men wil niets over beweegredenen, nuances of theologische fundamenten weten. Sterker nog , men wil liever helemaal niets weten.

Het lege hoofd regeert daar waar kennis is gevraagd.
Een paar dagen gelden schreef Tigris nog een bevlogen stukje over de mening van de straat en hoezeer Nederland is afgezakt tot een land van boerenlullen die met voorgekouwde menigen denken poltieke small talk te kunnen bedrijven.

Precies hetzelfde is hier aan de gang, alleen heeft Tigris dat nu even niet begrepen.
pi_26070864
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 13:14 schreef Natalie het volgende:
Och, ik het nog wel meevallen met dat gebrek aan respect eigenlijk. Ze mag toch zelf weten of ze wil gaan, niet?
Jawel, maar ze laadt nu wel de verdenking op zich dat ze, net als haar oma, een geweldige rothekel heeft aan de papen met hun achterlijke rituelen, die tweederangsburgers met hun schaapachtige gedrag richting de antichrist in Rome (aan wie ze potdorie haar zus heeft verloren). En dat vinden die - voormalige - tweederangsburgers bepaald niet fijn.
pi_26070913
Beatrix heeft een condoleancetelegram naar het Vatikaan gestuurd. De paus is god niet en ook niet zijn vervanger hier op aarde. Ik begrijp dan ook niets van de ophef dat Beatrix betere dingen heeft te doen dan de begrafenis van een Pool bij te wonen. Ok, welke katholiek zit nou op een Balkenende te wachten als hun verafgode idool de paus begraven wordt. Maar die Balkenende is wel door het CDA gekozen en premier van Nederland. Dus laat de beledigde katholieken eens hun smoel houden.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_26070979
Dus laat de beledigde katholieken eens hun smoel houden

en precies dat is de kern van de hele discussie hier

treurig
pi_26071000
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 13:23 schreef Mikrosoft het volgende:
De paus is god niet en ook niet zijn vervanger hier op aarde.
Dat laatste nu juist wel!
quote:
Ik begrijp dan ook niets van de ophef
Geeft niets: zalig zijn de simpelen van geest.
quote:
Dus laat de beledigde katholieken eens hun smoel houden.
En dat kom je op een discussieforum zeggen?
pi_26071051
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 13:25 schreef CANARIS het volgende:

treurig
Om de paus niet groter te maken dan die is/was ja.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_26071364
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 13:18 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Pyl, deze heren hadden deze paus pas een aplaus of Da-capo geschonken , wanneer hij eigenhandig met 1 handtekening de rooms katholieke kerk had opgeheven.

Men heeft geen interesse aan een werkelijke discussie. Men wil niets over beweegredenen, nuances of theologische fundamenten weten. Sterker nog , men wil liever helemaal niets weten.

Het lege hoofd regeert daar waar kennis is gevraagd.
Een paar dagen gelden schreef Tigris nog een bevlogen stukje over de mening van de straat en hoezeer Nederland is afgezakt tot een land van boerenlullen die met voorgekouwde menigen denken poltieke small talk te kunnen bedrijven.

Precies hetzelfde is hier aan de gang, alleen heeft Tigris dat nu even niet begrepen.
Geen argumenten, maar alleen maar quasi-intellectueel gebrabbel waarmee je jezelf probeert te verheffen boven anderen.

Leg me nu eens uit, waarom jij het beter vindt dat Bea gaat, wanneer ze daar blijkbaar zelf geen behoefte aan heeft? En nu niet aankomen met alle prestaties van die man, want daar is de koningin zelf ook wel van op de hoogte, dus dat weegt ze heus wel mee.
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 13:08 schreef pyl het volgende:

[..]

Waarom denk je dat mensen zo zwart-wit redeneren? 'De paus is goed of slecht...' Hij heeft goede dingen gedaan, maar ook slechte. Alleen daar mag je het natuurlijk niet over hebben wanneer iemand dood is. Je moet je niet blindstaren op one-liners als bron voor de discussie. Er zijn een hoop mensen die simpelweg roepen dat het geloof maar moet worden afgeschaft. Alsof ik als atheïst dan niet kan vinden dat dat onzin is.

Discussie liggen ingewikkelder dan dat, en dit soort situaties zijn gevoelig. Juist daarom vind ik het goed dat ons staatshoodf haar eigen weg gaat, of die dan naar Rome leidt of niet.

Hoe dan ook blijft volgens mij de kern van de zaak dat de koningin het zelf moet weten.

@CANARIS: houd nu alsjeblieft op met op de man spelen bij Lord_V en anderen, want je maakt jezelf echt belachelijk.
pi_26071436
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 13:25 schreef CANARIS het volgende:

treurig
Hadden de moslims maar zo'n verstandig leider als de Paus!

Als je nu mensen vraagt noem twee bekende moslims, dan komen ze niet verder dan Bin Laden (een vuile terrorist) en Ayatollah Khomeini (verantwoordelijk voor veel leed/doden)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')