Die is er toch wel?quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:40 schreef gr8w8 het volgende:
Er zitten ook plichten aan en dit is er één van. Waarom gaat JP eigenlijk niet?
quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:45 schreef heiden6 het volgende:
Wereldleider? Hij is het hoofd van de RK-kerk, en die mag dan best een hoop volgelingen hebben, maar 't is niet of die man ook maar iets meer voorstelt dan een ander, wanneer je geen katholiek bent.
Beatrix is protestants. Maar dat is ook het enige. En tegenwoordig vindt niemand dat meer interessant.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:46 schreef CANARIS het volgende:
IK heb nog geen reden tegen een bezoekje gehoord.
Dan heb je toch echt de necrologieën niet gelezen de afgelopen week.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:45 schreef heiden6 het volgende:
Wereldleider? Hij is het hoofd van de RK-kerk, en die mag dan best een hoop volgelingen hebben, maar 't is niet of die man ook maar iets meer voorstelt dan een ander, wanneer je geen katholiek bent.
Nee, da's waar, maar misschien had zij een morele plicht kunnen voelen?quote:Het is geen plicht van Bea om naar Rome af te reizen.
Tuurlijk is wat Bea vindt relevant. Ik meen echter dat zij dit keer (en dat is uitzonderlijk) blundert.quote:@pyl: een hele hoop mensen vinden dat blijkbaar, maar Bea misschien niet. Maar volgens jou is dat dus niet relevant?
Waarom niet? Ik ben geen katholiek. Er is een Poolse man van 84 dood. Dat gebeurt wel vaker.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:46 schreef CANARIS het volgende:
Ik begrijp waarlijk niet waarom mensne hier zo luchtiges reageren
Nee.quote:Juist voor dit soort gebeurtenissen hebben wij een Koning in PLaats van een President
Netwerken. Over respect gesproken...quote:Noem het maar internationaal positioneren.
Persoonlijk ben ik er blij mee dat ze niet gaat.quote:2 Miliard mensen zitten voor de buis.
Wie zitten er in de eerste rijen ? Gekroonde staatshoofden.
Beatrix schittert door afwezigheid
In jouw optiek, en bovendien moet je respect eerst verdienen. Ook als paus.quote:verder heb ik al genoeg genzegd over gebrek aan respect voor de Paus;
Nee.quote:Aals geestelijkleider van werelds grootste religie.
Staatje. En die bestaat zo ongeveer ten behoeve van de paus, in plaats van andersom.quote:Als staatshoofd van en bevriende staat
Dat zal mij benieuwen. Bovendien geen reden voor Bea om erheen te gaan.quote:Als identificatie figuur voor ca 4 milioen Nederlanders.
Dat valt nog te bezien. Ik vind hem een van de meest achterlijke katholieken, wat zijn opvattingen betreft, maar daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Als Historische grootheid.
Wat dacht je van de mening van de persoon in kwestie?quote:Alleen maar redenen die voor een bezoek spreken.
Omdat er een bevriend staatshoofd is overleden, dat houd echter niet per se in dat de Koningin moet gaan.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:50 schreef gr8w8 het volgende:
Kijk, nu komen we ergens, en waarom gaat JP dan wel?
Hij was nog een tikje meer dan een bevriend staatshoofd, Tijger.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:52 schreef Tijger_m het volgende:
Omdat er een bevriend staatshoofd is overleden, dat houd echter niet per se in dat de Koningin moet gaan.
Dat is gewoon mijn mening, en het lijkt me stug dat een moslim of een protestant die man wel enige heiligheid toedicht.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:49 schreef pyl het volgende:
[..]
Dan heb je toch echt de necrologieën niet gelezen de afgelopen week.
Misschien, maar blijkbaar niet. Zoiets kun je niet opdringen., dat moet uit jezelf komen.quote:Nee, da's waar, maar misschien had zij een morele plicht kunnen voelen?
Door haar eigen mening te laten prevaleren boven die van vele anderen? Dat maakt mij dan juist weer trots op Bea, terwijl ik haar werkwijze normaal gesproken niet zo mag, voorzover ik dat kan beoordelen. Hopelijk is Willem-Alexander wat relaxter.quote:Tuurlijk is wat Bea vindt relevant. Ik meen echter dat zij dit keer (en dat is uitzonderlijk) blundert.
Waarom sturen ze niet hun eigen regeringsleider?quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:57 schreef Majar het volgende:
Het is qua afvaarding een beetje apart, want wie moet Aruba en de Nederlandse Antillen representeren, ze hebben niks met Balkenende![]()
Die worden door interpol gezocht dummyquote:Op vrijdag 8 april 2005 11:58 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Waarom sturen ze niet hun eigen regeringsleider?
Nee, dat lijkt me ook niet. Ik doelde dan ook op de geopolitieke betekenis van deze paus, inzake bijvoorbeeld de teloorgang van het communisme, het agenderen van schuldsaneringen van arme landen, de enorme diplomatieke inzet ter voorkoming van oorlogen, enzovoorts.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:55 schreef heiden6 het volgende:
het lijkt me stug dat een moslim of een protestant die man wel enige heiligheid toedicht.
Willem-Alexander en Maxima zouden een goed alternatief (voor de beste oplossing) zijn geweest, inderdaad.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:57 schreef Jane het volgende:
Trouwens, als ons Koninklijk Huis wel een afvaardiging had gestuurd, had ik het logischer gevonden als er een of andere prins was gegaan. Bea zelf had ik dan ook weer een tikje overdreven gevonden, maar goed...
Dat toontje van je staat me net zo min aan als die kutsoap. Dus reageer inhoudelijk, en speel niet zo zielig op de man.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:57 schreef CANARIS het volgende:
Dat is gewoon mijn mening
einde quote
het is een kunst om even verder te kijken als je neus lang is.
er is meer aan de hand als "Goede tijden slechte Tijden "
Kijk nog eens naar de link van het CBS. Dat 30% officieel staat ingeschreven betekend dat 70% officieel NIET Katholiek is. Dus meer dan het dubbele. En als je naar het percentage kijkt wat zelf aangeeft gelovig Katholiek te zijn is het maar 8%, wat betekent dat er 11 1/2 keer zoveel mensen zijn die zichzelf hier niet als Katholiek zien, en dat maar 1.3 miljoen van de 16 miljoen Nederlanders Katholiek zijn, en niet 4 miljoen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:46 schreef CANARIS het volgende:
Ik begrijp waarlijk niet waarom mensne hier zo luchtiges reageren
Juist voor dit soort gebeurtenissen hebben wij een Koning in PLaats van een President
Noem het maar internationaal positioneren.
2 Miliard mensen zitten voor de buis.
Wie zitten er in de eerste rijen ? Gekroonde staatshoofden.
Beatrix schittert door afwezigheid
verder heb ik al genoeg genzegd over gebrek aan respect voor de Paus;
Aals geestelijkleider van werelds grootste religie.
Als staatshoofd van een bevriende staat
Als identificatie figuur voor ca 4 milioen Nederlanders.
Als Historische grootheid.
Alleen maar redenen die voor een bezoek spreken.
Natuurlijk is het zo dat zo iemand invloed heeft in de wereldpolitiek. Maar ten eerste is het maar de vraag of je daar blij mee moet zijn, en ten tweede maakt een en ander nog niet dat Bea zou moeten gaan. Wat heeft ze daar meer te zoeken, als niet-katholiek, dan ik?quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:59 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me ook niet. Ik doelde dan ook op de geopolitieke betekenis van deze paus, inzake bijvoorbeeld de teloorgang van het communisme, het agenderen van schuldsaneringen van arme landen, de enorme diplomatieke inzet ter voorkoming van oorlogen, enzovoorts.
Kijk nou even goed wie er allemaal zijn en kom dan nog eens meepraten....quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:02 schreef Skyclad het volgende:
Dat er uit wat niet-Katholieke religieuze dictaturen hoogwaardigheidsbekleders gaan om een man te eren die even achtergesteld was in zijn opvattingen als zij
Exact. Ik begrijp het ook niet zo goed. Het valt nu erg op dat ze er niet is en het lijkt er op dat ze een statement heeft willen maken.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:05 schreef gr8w8 het volgende:
En als ze nou eens niet ging voor dat "handjevol" Nederlanders, maar uit respect voor een geestelijk leider van tientallen miljoenen wereldburgers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |