Lieve Mona-verhaal: mijn hygiëne in de keukenOndachts dat ik zo'n 1 keer per week afwas wanneer mijn borden écht op zijn en ik met stapelen ook geen ruimte meer kan creeëren, is mijn keuken wél schoon op de plekken waar ik kook.
Wees dus niet bang als je komt eten bij mij
![]()
Ik doe mijn afwas altijd met het heetste water wat hier uit de kraan komt en dat is zo'n 90 graden, prima dus. Wel even flink dikke huishoudhandschoentjes aan natuurlijk, anders fikken mijn handjes eraf.
Vettige kookplaat, muren, vloer (door het wokken) en dergelijke doe ik met de gele Muscle-keukenreiniger, dat vind ik echt ideaal spul, het "smelt" echt al het vet en vuil weg
![]()
Het roestvrijstalen
![]()
blad van het aanrecht met schuurmiddel (Cif ofzo)
En als ik echt ranzige dingen heb, zoals de oven, doe ik er ovenreiniger op en laat ik het een paar uur intrekken, werkt prima (ook bij gaspitten en de frituurpan).
De snijplank van rubberhout doe ik altijd met kokend water schrobben en mijn houten werkbank doe ik net als mijn snijplank af en toe lekker met citroensap inwrijven, in laten trekken, schoonmaken met water en dan wanneer het droog is met een beetje olie inwrijven wanneer nodig.
Ik ben niet zo heel erg van de chemische schoonmaakmiddeltjes op mijn houten spullen, werkt vast prima hoor, maar voor mijn idee is het dan vies vanwege het schoonmaakspul....
Ik let wel altijd erg op met rauw vlees e.d. want dat is gewoon erg link, maar verder ben ik niet zo panisch met bacterietjes enzo, als de keuken maar wel schoon is als ik ga koken en eten
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!