quote:Op woensdag 27 april 2005 10:07 schreef minoes_ het volgende:
Ik denk dat we zaterdag ook nog maar even van bil gaan,dan heb ik vast een voorraadje klaarliggen.
Spannend Minoes! Ik ben benieuwd hoe het maandag gaat!quote:Op woensdag 27 april 2005 10:07 schreef minoes_ het volgende:
Goed nieuws
Ondanks dat wij niet geen plannen hebben in deze richting was ik erg blij met dit bericht.quote:Ook IVF-kind voor vrouw van 40-plus
de Volkskrant Dinsdag 3 Mei 2005
Een reageerbuisbaby (IVF) is niet langer taboe voor vrouwen ouder dan 40 jaar. Steeds meer ziekenhuizen en klinieken vinden de conditie van de vrouw belangrijker dan de kalenderleeftijd.
Het verst gaan het Universitair Medisch Centrum in Utrecht en het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam (AMC), waar vrouwen tot 44 jaar in aanmerking kunnen komen voor IVF.
In Utrecht is inmiddels een kwart van de behandelde vrouwen 40-plus. Bij het AMC, dat sinds enkele maanden met de nieuwe leeftijdsgrens werkt, is 5 procent van de patiënten ouder dan 40 j aar. 'Maar dat kan snel meer worden', aldus Fulco van der Veen, hoogleraar voortplantingsgeneeskunde bij het AMC.
De leeftijdsgrens werd in 1998 vastgelegd in een richtlijn van de NVOG, de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie. De vereniging erkent dat de grens van 40 jaar voor veel artsen niet langer heilig is en dat de richtlijn aan herziening toe is.
'Leeftijd is maar één factor die de kans op succes bij IVF bepaalt', zegt bestuurslid Jan Kremer van het NVOG, tevens hoofd van het IVF-team in het Radboudziekenhuis in Nijmegen. 'We hebben betere technieken om vast te stellen hoe ver de eierstokken verouderd zijn, zodat we steeds beter kunnen voorspellen wat de kans op een zwangerschap is na IVF.'
Het NVOG wacht met het aanpassen van de richtlijn op de uitkomst van nieuw onderzoek naar het succes van reageerbuisbevruchting bij verschillende leeftijden.
Het Universitair Medisch Centrum in Utrecht hanteert al geruime tijd geen leeftijdsgrens meer, mits onderzoek uitwijst dat de vrouw een goede kans maakt. 'De kalenderleeftijd en de vruchtbaarheid van de vrouw lopen nu eenmaal niet altijd synchroon', zegt de Utrechtse hoogleraar voortplantingsgeneeskunde Bart Fouser.
Ik hoop dat heel erg van harte voor jequote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:27 schreef mouschy het volgende:
Hi, ik ben ook een tijdje niet meer op het forum geweest. Ik heb allerlij onderzoeken gehad en bij mij is er (ook) PCO uitgekomen. Ik heb nu meteen Clomid gekregen en ik ben deze week al bezig met slikken. Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat. Volgens mijn gyn. moet het binnen een half jaar "raak" zijn![]()
Ah k..quote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:56 schreef mallemeid het volgende:
Volgens mij niet leonieke. Op een echo wordt het meteen duidelijk, je ziet allemaal blaasjes tegen de binnenkant van de eierstok.
Zoiets denk ik:
[afbeelding]
Bij mijn eigen echo kon ik het niet goed zien helaas.
liefquote:Op maandag 9 mei 2005 10:57 schreef Slaapmeisje het volgende:
Goed nieuws: ik heb 1 follikel van 16 mm., woensdagavond mag ik de Pregnyl spuiten en dan heb ik vrijdag (de 13e!) de inseminatie. Dit moet em zijn hoor
quote:Op maandag 9 mei 2005 10:57 schreef Slaapmeisje het volgende:
Goed nieuws: ik heb 1 follikel van 16 mm., woensdagavond mag ik de Pregnyl spuiten en dan heb ik vrijdag (de 13e!) de inseminatie. Dit moet em zijn hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |