Hey Mallemeid,
Ondanks dat ik niet vaak post in dit topic, wilde ik toch op je uitslag reageren...want ook bij bij mij is vorig jaar PCOS vastgesteld. En net als SleepyGirl zegt: join the club.
Ff in 't kort:
Na de pilstop werd ik maar niet ongi, en is na een aantal onderzoeken bij de gyn gebleken dat ik PCOS had/heb én een prolactinoom (gezwelletje in hypofyse wat prolactinoomafgifte verstoord)
Wat Miss_sly ook zegt: je hóeft niet alle (uiterlijke) kenmerken van PCOS te hebben. Ik heb bv geen acne of overbeharing. Bij mij bleken ''slechts'' de hormoonspiegels uit balans. Te hoog prolactine (dat komt dan door dat prolactinoom), ietwat te hoog testosteron, te laag FSH, te hoog LH, etc.
Schildklierwerking werd ook getest en die is gelukkig in orde De gyn adviseerde bij mij ook: afvallen. Ze gaf me echter ook Clomid mee. Want voor het geval ik alsnog geen cyclus zou krijgen ondanks afvallen, dan kon/mocht ik daar mee beginnen.
Ze zeggen inderdaad dat met PCOS afvallen minder makkelijk is, maar ik ben het levende bewijs dat het echt wel kan lukken! Ik was al bezig met afvallen voor de diagnose (15/16 kilo eraf), en sindsdien nog eens 10 kilo kwijtgeraakt.
Ik moet er wel bij zeggen dat de wens op een normale cyclus en daarmee hopelijk een spoedig te vervullen kinderwens, mij erg fanatiek maakte. Veel sporten, en goed op eten letten. Resultaat is een mooie 74 kilo (kan nog wel iets af, maar da's puur cosmetisch, ahum), EN mijn cyclus terug!
Dus Mallemeid, als ik het kan, kan jij het ook!!! En uiteindelijk is er dus geen Clomid nodig geweest en dat scheelt toch. Alleen voor het prolactinoom moet ik 1 tabletje per week slikken, maar dat gehalte is nu ook weer normaal gelukkig.
In ieder geval heel veel succes!!!
LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...