Ja man, vet cool! Stoer hey!quote:Op zondag 3 april 2005 18:35 schreef Groene_Draeck het volgende:
eentje was er zelfs geboren! en is toch het land uitgeschopt!
![]()
En nu zitten ze in Nederland??quote:Op zondag 3 april 2005 18:35 schreef Groene_Draeck het volgende:
Denemarken zet Turkse moordenaars het land uit
niet in Nederlandquote:Op zondag 3 april 2005 18:45 schreef _The_General_ het volgende:
Niet meer dan logisch,
Inderdaad, iedereen die op minderjarige leeftijd een moord begaat de grens overschoppen. Zadel een ander land maar op met de mislukkelingen uit jouw maatschappij.quote:Op zondag 3 april 2005 18:45 schreef _The_General_ het volgende:
Niet meer dan logisch,
Waarom hoor ik niemand dit zeggen als het omgekeerd is ?quote:Op zondag 3 april 2005 18:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Inderdaad, iedereen die op minderjarige leeftijd een moord begaat de grens overschoppen. Zadel een ander land maar op met de mislukkelingen uit jouw maatschappij.
We hebben het nu, hier, in dit topic over twee minderjarigen die in Denemarken zijn opgegroeid en daar de wet hebben overtreden. Wat heeft Turkije ermee te maken? Omdat ze toevallig kinderen zijn van immigranten en de Deense nationaliteit nog niet hadden kan je ze makkelijk eruit trappen, maar waarom een ander land ermee opzadelen?quote:Op zondag 3 april 2005 18:56 schreef Groene_Draeck het volgende:
[..]
Waarom hoor ik niemand dit zeggen als het omgekeerd is ?
die el moumi imam uit Rotterdam die zo zit te zeiken dat homo's een ziekte zijn etc is uit zijn eigen land gezet.
Heel veel antiliaanse criminelen worden naar Nederland gestuurd zodat de Antillen er van af is
word tijd dat Europa niet meer de afvalbak is van al die achterlijke landen.
Het zijn Turken en wonen toevallig in Denemarken maar zijn geen product van de Deense maatschappij.quote:Op zondag 3 april 2005 18:53 schreef Dagonet het volgende:
Inderdaad, iedereen die op minderjarige leeftijd een moord begaat de grens overschoppen. Zadel een ander land maar op met de mislukkelingen uit jouw maatschappij.
Weinig Deens aan lijkt me zoquote:The judges also said they had considered the fact that both boys had frequently visited Turkey and spoke Turkish.
Ik denk dat je de kwestie Nederland - Curacao (want daar gaat het om, niet de Antillen in hun geheel), niet kan vergelijken met Denemarken - Turkije.quote:Op zondag 3 april 2005 18:56 schreef Groene_Draeck het volgende:
[..]
Heel veel antiliaanse criminelen worden naar Nederland gestuurd zodat de Antillen er van af is
Perfecte regel trouwens. Zouden we in Nederland ook moeten invoeren. Een nationaliteit krijg je niet maar moet je verdienen.quote:The two men were minors at the time of the crime, and had therefore not yet become Danish citizens, since anyone born to immigrant parents in Denmark must be at least 18 before requesting to become a national.
ja, en als je liberaal bent:wegwezen!!!!quote:Op zondag 3 april 2005 19:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Perfecte regel trouwens. Zouden we in Nederland ook moeten invoeren. Een nationaliteit krijg je niet maar moet je verdienen.
Vind ik ook. Ik pleit voor een internationale zwarte lijst waarop 'wereldcriminelen' worden gezet bij een zwaar misdrijf. Heb je zware delicten achter je naam, dan mag je simpelweg het land niet verlaten. Dat bespaart rechtszaken.quote:Op zondag 3 april 2005 18:56 schreef Groene_Draeck het volgende:
[..]
Waarom hoor ik niemand dit zeggen als het omgekeerd is ?
die el moumi imam uit Rotterdam die zo zit te zeiken dat homo's een ziekte zijn etc is uit zijn eigen land gezet.
word tijd dat Europa niet meer de afvalbak is van al die achterlijke landen.
Marokkanen hebben een dubbele nationaliteit. Dat is in dit geval uitmate handig om te gebruiken.quote:Op zondag 3 april 2005 19:16 schreef attila het volgende:
ja, en als je liberaal bent:wegwezen!!!!![]()
![]()
maar serieus, ze zien die hele luchtvloot met "boefjes" vanuit Nederland al komen in Marocco. Het idee is goed in Denemarken maar slechts zeer beperkt practisch toepasbaar.
"Paranoid"?quote:Op zondag 3 april 2005 19:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Triest dit. Andere landen opzadelen met de problemen van het falen van je eigen beleid......
Slechts "Master of Reality"....quote:Op zondag 3 april 2005 19:57 schreef attila het volgende:
[..]
"Paranoid"?
of geen "Mob rules" hier??
(Geintje, Black sabbath rules!! )![]()
Als je de openingspost goed had gelezen, had je geweten dat er een groot verschil is tussen Denemarken en Nederland en dan met name mbt wetgeving.quote:Op zondag 3 april 2005 19:57 schreef m4trix het volgende:
Zo zie je maar dat het helemaal niets zegt waar zo iemand geboren wordt.
Het zijn dus geen Denen die worden/zijn uitgezet. Was dit in Nederland gebeurd, dan waren het wel automatisch Nederlanders geweest, omdat ze hier geboren zijn. Dat was dan dus een totaal andere situatie geweest.quote:The two men were minors at the time of the crime, and had therefore not yet become Danish citizens, since anyone born to immigrant parents in Denmark must be at least 18 before requesting to become a national.
Goed. We laten ze in dit land wonen, maar wel allemaal in jouw wijk. Als je dat zo "triest" vindt, moet je dat er wel voor over hebben. Of is dat alleen mogelijk als andere mensen er last van hebben?quote:Op zondag 3 april 2005 19:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Triest dit. Andere landen opzadelen met de problemen van het falen van je eigen beleid......
Ik woon al in 'zo'n' wijk, en 't bevalt me hier prima.......quote:Op zondag 3 april 2005 21:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Goed. We laten ze in dit land wonen, maar wel allemaal in jouw wijk. Als je dat zo "triest" vindt, moet je dat er wel voor over hebben. Of is dat alleen mogelijk als andere mensen er last van hebben?
In een wijk met uitsluitend crimineeltjes en probleemgevallen? Ik geloof daar geen biet van.quote:Op zondag 3 april 2005 21:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik woon al in 'zo'n' wijk, en 't bevalt me hier prima.......
Nee hoor, ik heb daar net een ban achter de rug. Ik las op de FP iets over een topic over volledig verislamiseerde wijk en besloot hier eens een kijkje te nemen.quote:Op zondag 3 april 2005 21:21 schreef Dagonet het volgende:
Dora! Long time no see, heb je weer eens een ban op de FP?
Als je in Nederland wordt geboren ben je niet automatisch Nederlander dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Amerika. In Nederland wordt je nationaliteit bepaalt aan de hand van je ouders en niet omdat je toevallig hier bent geboren.quote:Op zondag 3 april 2005 20:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Als je de openingspost goed had gelezen, had je geweten dat er een groot verschil is tussen Denemarken en Nederland en dan met name mbt wetgeving.
[..]
Het zijn dus geen Denen die worden/zijn uitgezet. Was dit in Nederland gebeurd, dan waren het wel automatisch Nederlanders geweest, omdat ze hier geboren zijn. Dat was dan dus een totaal andere situatie geweest.
Deens is moeilijker dan Nederlands.quote:Op zondag 3 april 2005 21:24 schreef Strolie75 het volgende:
* Denemarken op lijst van potentiele migratielanden zet voor wanneer links hier aan de macht komt*
Forum doet het weer redelijk dus welkom terug. Nu! NWS Mét Moslimmod!quote:Op zondag 3 april 2005 21:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb daar net een ban achter de rug. Ik las op de FP iets over een topic over volledig verislamiseerde wijk en besloot hier eens een kijkje te nemen.
Ook al woon je 100 jaartjes in VS, je kan nog geen Yankee zijn. In Nederland ben je dan automatisch Nederlander.quote:Op zondag 3 april 2005 21:26 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Als je in Nederland wordt geboren ben je niet automatisch Nederlander dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Amerika. In Nederland wordt je nationaliteit bepaalt aan de hand van je ouders en niet omdat je toevallig hier bent geboren.
De beste mod van NWS is helaas weg.quote:Op zondag 3 april 2005 21:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Forum doet het weer redelijk dus welkom terug. Nu! NWS Mét Moslimmod!
Nee hoor, niet enkel crimineeltjes en probleemgevallen, ook strenge gelovige moslims, junkies, een aantal verdwaalde Tokkies en vooral heel veel aardige mensen uit allerhande windstreken. Maar goed voor de grote boze buitenwereld is het een van de landelijk bekende probleemwijken. Tja, niet geheel ten onrechte. Maar goed zo als ik al zei, ik vermaak me hier prima.quote:Op zondag 3 april 2005 21:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
In een wijk met uitsluitend crimineeltjes en probleemgevallen? Ik geloof daar geen biet van.
Loedertje?quote:Op zondag 3 april 2005 21:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De beste mod van NWS is helaas weg.
Welke wijk is dat?quote:Op zondag 3 april 2005 21:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee hoor, niet enkel crimineeltjes en probleemgevallen, ook strenge gelovige moslims, junkies, een aantal verdwaalde Tokkies en vooral heel veel aardige mensen uit allerhande windstreken. Maar goed voor de grote boze buitenwereld is het een van de landelijk bekende probleemwijken. Tja, niet geheel ten onrechte. Maar goed zo als ik al zei, ik vermaak me hier prima.
Nou, hoog tijd dat het eens anders wordt. Eens kijken hoe je denkt over die oh zo mooie "principes" van je als je dagelijks geconfronteerd wordt met terreur.quote:Op zondag 3 april 2005 21:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nee hoor, niet enkel crimineeltjes en probleemgevallen,
Als je je gedraagt als een dhimmi wel ja.quote:ook strenge gelovige moslims, junkies, een aantal verdwaalde Tokkies en vooral heel veel aardige mensen uit allerhande windstreken. Maar goed voor de grote boze buitenwereld is het een van de landelijk bekende probleemwijken. Tja, niet geheel ten onrechte. Maar goed zo als ik al zei, ik vermaak me hier prima.
Heb niet zo'n zin om hele persoonlijke gegevens op 't forum te flikkeren. Laten ik het er op houden dat ik een groot gedeelte van mijn leven heb gewoond in 'mindere' wijken van zowel Den Haag als Rotterdam en dat ik nu in een van de bekendere wijken in één van deze steden woon.......quote:
Ach, ik heb de nodige terreur mee gemaakt. Je zal mij ook nooit horen ontkennen dat er een groot probleem is met zogenaamde kutmarokkaantjes (waaronder ik ook de probleem Turken, Antilianen, Algerijnen, Surinamers, Kaapverdianen, Irakeze, Somaliers, etc, etc, etc versta. Want 't enkel op Marokannen betrekken is onzin). Ook ik heb de nodige incidenten gehad. Maar over het algemeen heb ik geen problemen. Hoewel ik toch echt persona non-grata zou moeten zijn: ik heb als autochtoon een relatie met een Marokkaanse. Iets wat volgens de overlevering not done is. Naja, ik heb er weinig problemen mee. 't Is ook hoe je jezelf opstelt, ik ben aardig en vriendelijk tegen iedereen en schiet niet gelijk in de stress van wat opgeschoten jochies, ik groet m'n buren en maak een praatje met de Turkse slager...... Tja, 't zijn eigenlijk net mensen......ook de kutmarokkaantjes......quote:Op zondag 3 april 2005 21:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Nou, hoog tijd dat het eens anders wordt. Eens kijken hoe je denkt over die oh zo mooie "principes" van je als je dagelijks geconfronteerd wordt met terreur.
En hoe gedraagt een dhimmi zich dan wel niet?quote:Als je je gedraagt als een dhimmi wel ja.
zie sturen anders die criminelen toch hier heen, we sturen ze gewoon weer terugquote:Op zondag 3 april 2005 19:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ja, al die jochies die in Nederland geboren zijn die zijn hier heen gestuurd jaquote:Op zondag 3 april 2005 21:49 schreef Groene_Draeck het volgende:
[..]
zie sturen anders die criminelen toch hier heen, we sturen ze gewoon weer terug
Laat me raden: zuid-oost?quote:Op zondag 3 april 2005 21:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Heb niet zo'n zin om hele persoonlijke gegevens op 't forum te flikkeren. Laten ik het er op houden dat ik een groot gedeelte van mijn leven heb gewoond in 'mindere' wijken van zowel Den Haag als Rotterdam en dat ik nu in een van de bekendere wijken in één van deze steden woon.......
ze beweren zelf 110% marokkaans te zijn, nou hopa, naar marokko ermeequote:Op zondag 3 april 2005 21:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, al die jochies die in Nederland geboren zijn die zijn hier heen gestuurd ja
Ja, wat doe je hier? Iedereen hier in Nederland dient zijn afkomst te verloochenen, tenzij die Uber-Arisch puur Nederlands is of als die een herkomst heeft in een land dat ons bevrijd heeft van de Duitsers (met uitzondering van Russen en landen met een lichtgetinte bevolking)........quote:Op zondag 3 april 2005 21:55 schreef Groene_Draeck het volgende:
en jij houd je ook klampachtig vast aan je turkse cultuur en afkomst, wat doe je dan hier?
als je echt van turkije houd moet je daar naar terug gaan en niet meer zo hypocriet zitten zeuren hier.
Ach, ik hou ook meer van landen waar het nooit regent, altijd zo'n 30 graden is, waar de zee helder is, waar je deur 's nachts niet op slot hoeft te doen, waar je de lucht kan inademen zonder kanker te krijgen, waar mensen niet worden aangekeken op een mederiaans uiterlijk, waar ze geen hondepoep hebben, waar het eten lekker is en waar de meisjes de hele dag in bikini's rondhuppelen.....ja daar hou ik ook meer van dan dat ik van Nederland hou......maar voorlopig zit ik hier nog wel ff hoorquote:Op zondag 3 april 2005 22:02 schreef Groene_Draeck het volgende:
[..]
ALS IEMAND MEER VAN TURKIJE HOUD DAN VAN NEDERLAND DAN IS HET TOCH LOGI
SCH DAT HIJ DAAR NAAR TOE GAAT, behalve als het gewoon een parasiet is die hier zit om het geld.
ik zou in een land willen wonen waar ik niet word aangevallen omdat ik geen gekleurde huid heb, en waar criminelen in de cel zitten zodat mijn deur niet op slot moet.quote:Op zondag 3 april 2005 22:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ach, ik hou ook meer van landen waar het nooit regent, altijd zo'n 30 graden is, waar de zee helder is, waar je deur 's nachts niet op slot hoeft te doen, waar je de lucht kan inademen zonder kanker te krijgen, waar mensen niet worden aangekeken op een mederiaans uiterlijk, waar ze geen hondepoep hebben, waar het eten lekker is en waar de meisjes de hele dag in bikini's rondhuppelen.....ja daar hou ik ook meer van dan dat ik van Nederland hou......maar voorlopig zit ik hier nog wel ff hoor
Waarom maak je je dan druk om dit soort dingen in plaats van dat je hard gaat werken en sparen voor een enkeltje Canada?quote:Op zondag 3 april 2005 22:10 schreef Groene_Draeck het volgende:
[..]
ik zou in een land willen wonen waar ik niet word aangevallen omdat ik geen gekleurde huid heb, en waar criminelen in de cel zitten zodat mijn deur niet op slot moet.
en waar bossen niet naar de vlakte hoeven te gaan voor domme sociale woningen voor weer een bende buitenlandse criminelen.
Omdat dit mijn land is.quote:Op zondag 3 april 2005 22:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waarom maak je je dan druk om dit soort dringen in plaats van dat je hard gaat werken en sparen voor een enkeltje Canada?
Maar je houd toch meer van andere landen zeg je? En je zegt ook dat je moet gaan wonen in het land waar je het meeste van houd.....en dat is Nederland blijkbaar nietquote:
ik hou niet meer van andere landen, ik zei dat onder andere turken die meer van turkije houden dan van Nederland dan gewoon ook daar naar toe moeten gaan als ze het hier maar niks vinden.quote:Op zondag 3 april 2005 22:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar je houd toch meer van andere landen zeg je? En je zegt ook dat je moet gaan wonen in het land waar je het meeste van houd.....en dat is Nederland blijkbaar niet
Zeggen ze het ook dat ze het hier maar niets vinden? Maar he, dat deed jij net ook.......quote:Op zondag 3 april 2005 22:21 schreef Groene_Draeck het volgende:
[..]
ik hou niet meer van andere landen, ik zei dat onder andere turken die meer van turkije houden dan van Nederland dan gewoon ook daar naar toe moeten gaan als ze het hier maar niks vinden.
right. groene draeck is nog nooit geemigreerd, heeft dus ook geen flauw idee hoe gevoelens voor thuisland en woonland zijn, kan daarover dus ook niet meelullen.quote:Op zondag 3 april 2005 22:02 schreef Groene_Draeck het volgende:
[..]
ALS IEMAND MEER VAN TURKIJE HOUD DAN VAN NEDERLAND DAN IS HET TOCH LOGISCH DAT HIJ DAAR NAAR TOE GAAT, behalve als het gewoon een parasiet is die hier zit om het geld.
Nee criminele jongetjes zijn een probleem van en door een beroerde opvoeding....quote:Op zondag 3 april 2005 22:32 schreef releaze het volgende:
Criminele jongetjes zijn een product en een probleem van en voor de deense maatschappij, zoals ze hier in nederland ook een probleem voor en van nederland zijn.
Pim zou het zo niet hebben gewildquote:Op zondag 3 april 2005 22:39 schreef Alcyone het volgende:
Verbannen... dacht dat het voornamelijk vroeger gebeurde... Vind het wel goed eigenlijk. Wanneer beginnen we hier? De waslijst is groot.
als je het hier niks vind ga dan terug punt.quote:Op zondag 3 april 2005 22:32 schreef releaze het volgende:
[..]
right. groene draeck is nog nooit geemigreerd, heeft dus ook geen flauw idee hoe gevoelens voor thuisland en woonland zijn, kan daarover dus ook niet meelullen.
Een paar jaar geleden hebben ze in Denemarken masaal op rechts gestemd, vandaar de nieuwe wetten, wat we hier ook makkelijk door kunnen voeren.quote:anyways...
de deense rechtspraak is ontzettend anders dan de nederlandse. ik ben er even voor aan het googlen maar het enige wat ik krijg zijn dopingwetten en europese regelgevingik geloof, maar dit weet ik niet zeker, dat de rechters in denemarken gewone mensen zijn ... of dat was niet in kopenhagen maar in bepaalde gemeenten. Dit valt dus op geen enkele manier terug te koppelen aan het nederlands recht.
nee ze massaal laten binnen komen is pas dweilen met de kraan open,quote:het is natuurlijk heel makkelijk opgelost, zo je inwoners het land uitzetten. dan zijn ze nu eindelijk 18 (heeft ook lekker lang geduurd die zaak) als ze 16 en 17 waren geweest hadden ze gewoon kinderen uitgezetSneu.
Criminele jongetjes zijn een product en een probleem van en voor de deense maatschappij, zoals ze hier in nederland ook een probleem voor en van nederland zijn. Kindjes uit het land zetten lost totaal niets op, het verslechterd alleen maar de relatie tussen allochtonen en autochtonen dus meer frustratie dus ook al snel meer criminele allochtonen.
maar goed, dat is al miljoenen malen gezegd, geen westerse regering die er wat aan doet want dat kost weer teveel moeite. uitzetten is toch veel makkelijker. Lekker joh, dweilen met de kraan open.
Criminaliteit is een onderdeel van een samenleving, een ongewenst onderdeel dat wel. De slechte opvoeding is er dankzij het falen van de integratie, daar is iedereen in onze maatschappij verantwoordelijk voor. De regering, het onderwijs, de ouders, de buurt, de politie, ik en jij.quote:Op zondag 3 april 2005 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee criminele jongetjes zijn een probleem van en door een beroerde opvoeding....
Jij houd niet van dit land. Jij houd van je eigen Wilders-utopia-droomwereld die nooit waarheid zal worden......quote:Op zondag 3 april 2005 22:40 schreef Groene_Draeck het volgende:
[..]
als je het hier niks vind ga dan terug punt.
waarom zou je naar een totaal ander land gaan als je zoveel van je eigen land houd!
De meeste probleemgevallen zijn hier geboren of wonen hier al sinds dat ze peuters zijn......quote:nee ze massaal laten binnen komen is pas dweilen met de kraan open,
Hun eigen land is Nederland, hoe graag jij het ook anders wil zien......quote:ze eruit zetten hebben wij er geen last meer van, en kunnen ze lekker in de gevangenis zitten in hun eigen land.
Jij zal ze eens in huis moeten hebben. Dat zou serieus heel goed voor je zijn. Wanneer heb jij voor het laatst echt een allochtoon van de straat leren kennen? Wanneer heb jij die jongen met die haakneus voor het laatst spontaan aangesproken in de kroeg. Wanneer heb jij voor het laatst een praatje geprobeerd te maken met die ouwe grijze Arabier die je met handen en voeten moet aanspreken? Wanneer heb jij voor het laatst hoi gezegd tegen Fatima die met haar 40 kleine Ali-tjes in de speeltuin zit? Wanneer heb jij voor het laatst brood gehaalt bij de Turk? En lust je eigenlijk wel Roti?quote:en ik zou zeggen, vang ze op in je huis, kijken wat je er zelf van vind![]()
Het lost wel degelijk iets op. Ze zijn weg en niet meer onze zorg. Egoistisch? Misschien. Maar moordenaars heb ik liever een paar duizend kilometer van me vandaan dan om de hoek. Een zeventienjarige moordenaar een kindje noemen is wel erg melodramatisch btw.quote:Op zondag 3 april 2005 22:32 schreef releaze het volgende:
Criminele jongetjes zijn een product en een probleem van en voor de deense maatschappij, zoals ze hier in nederland ook een probleem voor en van nederland zijn. Kindjes uit het land zetten lost totaal niets op, het verslechterd alleen maar de relatie tussen allochtonen en autochtonen dus meer frustratie dus ook al snel meer criminele allochtonen.
't Lost niets op. Behalve nog meer een gevoel van onmacht bij zijn familie en vrienden, die verder vervreemden van het 'autochtone' deel van hun samenleving en dus nog meer afzetting daartegen met de u bekende problemen.quote:Op zondag 3 april 2005 22:56 schreef nikk het volgende:
[..]
Het lost wel degelijk iets op. Ze zijn weg en niet meer onze zorg. Egoistisch? Misschien. Maar moordenaars heb ik liever een paar duizend kilometer van me vandaan dan om de hoek. Een zeventienjarige moordenaar een kindje noemen is wel erg melodramatisch btw.
Ze zijn weg, wat valt er nog meer op te lossen?quote:
Dat is dan lullig voor z'n familie en z'n vrienden. Maar hun zieligheid is geen reden moordenaars niet de grens over te schoppen. Maar goed, kennelijk wil je mensen niet de grens over schoppen uit angst voor de mogelijk geweldadige reacties. Ach ja, iedereen zo zijn redenen.quote:Behalve nog meer een gevoel van onmacht bij zijn familie en vrienden, die verder vervreemden van het 'autochtone' deel van hun samenleving en dus nog meer afzetting daartegen met de u bekende problemen.
Jip en Janneke:quote:Op zondag 3 april 2005 23:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze zijn weg, wat valt er nog meer op te lossen?
[..]
Dat is dan lullig voor z'n familie en z'n vrienden. Maar hun zieligheid is geen reden moordenaars niet de grens over te schoppen.
Goede redenquote:Op zondag 3 april 2005 23:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jip en Janneke:
2 Jongens zijn weg. Vrienden vinden dat niet leuk. Worden nog bozer en daardoor nog stouter.
Doe nog eens de Ali en Mohammed-post die er net stond voor dat je je post weg-editte, nu weet ik niet meer precies wat ik daarop wou zeggenquote:
Verrassend toch dat gebrek aan integratie ALTIJD in de schoenen van de autochtone bevolking wordt geschoven.quote:Op zondag 3 april 2005 22:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Criminaliteit is een onderdeel van een samenleving, een ongewenst onderdeel dat wel. De slechte opvoeding is er dankzij het falen van de integratie, daar is iedereen in onze maatschappij verantwoordelijk voor. De regering, het onderwijs, de ouders, de buurt, de politie, ik en jij.
Laat ik het anders stellen. Moet je mensen gelukkig maken omdat ze anders tot geweldadig gedrag vervallen? Meen je werkelijk dat je mensen niet over de grens moet gooien omdat anders vrienden en familie misschien wel eens vervelend kunnen gaan doen?quote:Op zondag 3 april 2005 23:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Doe nog eens de Ali en Mohammed-post die er net stond voor dat je je post weg-editte, nu weet ik niet meer precies wat ik daarop wou zeggen
quote:Op zondag 3 april 2005 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Verrassend toch dat gebrek aan integratie ALTIJD in de schoenen van de autochtone bevolking wordt geschoven.
Nee hoor, ik vind het ook een falen van de 'allochtone' kant. Het leuke van integratie is echter dat het 2-richtingsverkeer is. Dat schijnen we nog wel eens te vergeten, vandaar dat ik daar nog wel eens op willen doorzagen, op de andere kant van het verhaal.quote:Op zondag 3 april 2005 22:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
De ouders falen ook. Ze spreken geen Nederlands, kennen de 'cultuur' en de ons 'autochtonen' gewone omgangsregels niet. Is dat hun schuld? Ja.
En maakt dat ons fout en de anderen goed of maakt het ons beiden fout?quote:We hebben het hier over Nederlnd, een land welke toch jaren bekend stond om zijn tolerante houding, vrijheid van godsdienst en scholing waar je rustig een moskee op de hoek mocht bouwen...
En Denemarken met een misschien nog wel toleranter beleid.
En gek genoeg hebben we hier dezelfde problemen of misschien nog wel erger met niet geintegreerde allochtonen dan in andere landen welke in het verleden nu niet echt geroemd werden om hun tolerante houding.
Als Keesje stout is dan verdient Keesje straf, zonder twijfel. Maar moeten we Keesjes continue stout laten zijn en daarna opnieuwen straffen en straffen en straffen of moeten we ook proberen Keesje tot bedaren te brengen naast het straffen alleen?quote:Als keesje met iedereen ruzie heeft.... ligt het dan aan iedereen... of toch misschien aan keesje?
Moet je alleen blijven dweilen terwijl je de kraan tegelijkertijd steeds verder open draait of moet je EN dweilen EN tegelijkertijd de kraan dichtdraaien?quote:Op zondag 3 april 2005 23:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen. Moet je mensen gelukkig maken omdat ze anders tot geweldadig gedrag vervallen? Meen je werkelijk dat je mensen niet over de grens moet gooien omdat anders vrienden en familie misschien wel eens vervelend kunnen gaan doen?
Er is godverdomme 35 jaar lang ALLES aangedaan Kosten nog moeite zijn gespaard. Wat heb ik er persoonlijk aangedaan? Gestemt op de partijen die dat beleid mogelijk maakte.quote:Op zondag 3 april 2005 23:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het ook een falen van de 'allochtone' kant. Het leuke van integratie is echter dat het 2-richtingsverkeer is. Dat schijnen we nog wel eens te vergeten, vandaar dat ik daar nog wel eens op willen doorzagen, op de andere kant van het verhaal.
Verder zijn jij en ik natuurlijk van de andere kant (geen gay-fun intended), ik kan de autochtone kant van het integreren helpen, niet het allochtone deel. Velen willen wel dat de allochtonen hun steentje bijdragen, maar zien absoluut niet het belang van hun eigen kiezeltje. Kritiek op de ander is welkom, zelfs een verplichting wat mij betreft.....maar je hebt pas recht van zeiken op de ander als je de eerste druppeltjes urine eerst loost op de gloeiende plaat tussen jullie in....
Dan moet keesje minimaal naar een TBS kliniek. En gezien de ervaring met TBS'ers wat mij betreft gewoon een spuitje.quote:Als Keesje stout is dan verdient Keesje straf, zonder twijfel. Maar moeten we Keesjes continue stout laten zijn en daarna opnieuwen straffen en straffen en straffen of moeten we ook proberen Keesje tot bedaren te brengen naast het straffen alleen?
Als dat je instelling is dat kun je (jammer genoeg) maar beter een enkeltje Canada of Australie gaan boeken, want 't zal d'r hier voorlopig niet beter op gaan worden.....quote:Op zondag 3 april 2005 23:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is godverdomme 35 jaar lang ALLES aangedaan Kosten nog moeite zijn gespaard. Wat heb ik er persoonlijk aangedaan? Gestemt op de partijen die dat beleid mogelijk maakte.
Met dit resultaat.
Dus nee dank je. Ik pas hier. Geen inspanning meer van mijn kant
Beetje omgekeerde wereld hequote:Op zondag 3 april 2005 23:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als dat je instelling is dat kun je (jammer genoeg) maar beter een enkeltje Canada of Australie gaan boeken, want 't zal d'r hier voorlopig niet beter op gaan worden.....
Moet ik dit opvatten als een JA op mijn vraag?quote:Op zondag 3 april 2005 23:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Moet je alleen blijven dweilen terwijl je de kraan tegelijkertijd steeds verder open draait of moet je EN dweilen EN tegelijkertijd de kraan dichtdraaien?
Ach, in wezen zijn Canadezen, Amerikanen en Australiers natuurlijk ook gewoon Nederlanders (en co.) die dit probleem al veel eerder aan zagen komen natuurlijkquote:
Als ik een gok moet doen naar die partijen dan zijn dat jammer genoeg nou net de partijen waarvan ik het ergste vrees voor de komende jaren.quote:Ik stem nu gewoon op andere partijen en hope for the best.
Dat mag je opvatten als: als je nou een kleinere dweil pakt dan heb je een hand vrij om de kraan dicht te draaien.......volg je 't nog.....ik zelf nog maar net namelijkquote:Op zondag 3 april 2005 23:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Moet ik dit opvatten als een JA op mijn vraag?
Of je geeft gewoon normaal antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 3 april 2005 23:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat mag je opvatten als: als je nou een kleinere dweil pakt dan heb je een hand vrij om de kraan dicht te draaien.......volg je 't nog.....ik zelf nog maar net namelijk
Mijn antwoord is dus dat je criminaliteit natuurlijk moet bestraffen, maar dat straffen zoals uitzetting naar land van niet-herkomst misschien het 'probleem' verplaatsen, maar tegelijker tijd waarschijnlijk zorgen voor nog veel meer problemen.quote:Op zondag 3 april 2005 23:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Of je geeft gewoon normaal antwoord op mijn vraag.
ik vind je argumenten sterk maar hiermee ben ik het niet eens.quote:Op zondag 3 april 2005 22:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
De ouders falen ook. Ze spreken geen Nederlands, kennen de 'cultuur' en de ons 'autochtonen' gewone omgangsregels niet. Is dat hun schuld? Ja. Is dat de schuld van onze samenleving? Ja, wij hebben dit deccenia lang getolereerd. Doen wij hier iets aan? Nee. Doet de regering hier wat aan? Nee. Creeeren we dus weer een nieuwe generatie die tussen twee culturen invalt en dus nergens bijhoord behalve bij de gelijken op de straat? Ja. Lost uitzetten dit probleem op? Nee.
weer zo'n kortzichtig ik-weet-niet-waar-ik-het-over-heb-antwoord.quote:Op zondag 3 april 2005 22:40 schreef Groene_Draeck het volgende:
[..]
als je het hier niks vind ga dan terug punt.
waarom zou je naar een totaal ander land gaan als je zoveel van je eigen land houd!
[..]
Dit artikel spreekt van jongeren die hun hele leven al in hun geboorteland wonen. Hun eigen land IS Denemarken. (Maar ja, volgens de deense wet niet) Maar terugkoppelend op Nederland... Het eigen land is Nederland, dus ons probleem.quote:Een paar jaar geleden hebben ze in Denemarken masaal op rechts gestemd, vandaar de nieuwe wetten, wat we hier ook makkelijk door kunnen voeren.
[..]
[quote]
right... daar wil ik websites van. (van de nieuwe wetten die ingevoerd zijn onder rechts die discriminatie bevorderen)
Van de asielzoeker stop weet ik, nu komen ze allemaal aan in zweden.
[quote]
nee ze massaal laten binnen komen is pas dweilen met de kraan open,
ze eruit zetten hebben wij er geen last meer van, en kunnen ze lekker in de gevangenis zitten in hun eigen land.
ik woon mn hele leven al tussen de allochtonen, inclusief de criminele. Ben zelf ook allochtoon geweest dus ik denk dat ik heel goed weet waar ik over spreek.quote:en ik zou zeggen, vang ze op in je huis, kijken wat je er zelf van vind![]()
Dat is jouw mening. Maar laten we stellen dat je gelijk hebt. Je stelt dus dat het uitzetten van mensen meer problemen oplevert omdat familie en vrienden dan vervelend gaan doen, en om dat te voorkomen moet je dus geen mensen uitzetten. Okee, legitieme reden op zich. In in navolging van jouw briljante redenering eis ik nu 2 miljoen en als ik dat niet krijg plaats ik een bom. Aan jouw de keuze. Maak me gelukkig en je lost het probleem op. Of maak me omgelukkig en ik maak je problemen groter. Maar hey, het is jouw keuze dus ook jouw schuld.quote:Op zondag 3 april 2005 23:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mijn antwoord is dus dat je criminaliteit natuurlijk moet bestraffen, maar dat straffen zoals uitzetting naar land van niet-herkomst misschien het 'probleem' verplaatsen, maar tegelijker tijd waarschijnlijk zorgen voor nog veel meer problemen.
Welnee, we verwijderen onkruid en zolang er geen wondermiddel bestaat zullen we dat net zo lang moeten blijven doen als nodig blijkt. Onkruid met rust laten of een eigen plek gunnen is m.i. geen oplossing.quote:Wat ik probeer te zeggen is dat ik het werken naar een definitief oplossing niet zie, maar enkel het wegwerken van de symptomen, met met daarbij het verergeren van de bron.
Je knipt het onkruid weg, maar er groeien gewoon weer nieuwe en waarschijnlijk stevigere planten voor terug
ik vind roti goor maar dat even terzijdequote:Op zondag 3 april 2005 22:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wanneer heb jij voor het laatst hoi gezegd tegen Fatima die met haar 40 kleine Ali-tjes in de speeltuin zit? Wanneer heb jij voor het laatst brood gehaalt bij de Turk? En lust je eigenlijk wel Roti?
Rebels hooguit, crimineelquote:Op zondag 3 april 2005 23:59 schreef releaze het volgende:
[..]
(goed, dat verantwoordt moord nogsteeds niet, maar rebelse/criminele jongeren wel.)
Zo lang ik hoor dat we 'hun' gaan uitzetten naar land van niet-herkomst, heb ik het ook over 'wij'. Zodra ik meer nuance hoor over 'hun' kan ik ook genuanceerder spreken over 'ons'. Het (deels) mislukken van de integratie is de schuld van 'onze' hele allochtone en autochtone samenleving. Dus zijn 'wij' er 'allemaal' verantwoordelijk voor. Ook de goede Turk die naast je woont en hard werkt en ook die ene wijkagent die de kutmarokkaantjes wel onder de duim weet te houden. Tja, de 'goeden' zitten ook opgescheept met brokken van de 'fouten'.....En ze hebben dit niet weten te voorkomen, ookal hebben ze alles gedaan wat in hun macht was..........dat maakt ze hoe cru en eigenlijk onterrecht ook medeverantwoordelijk.quote:Op zondag 3 april 2005 23:58 schreef Prego het volgende:
[..]
ik vind je argumenten sterk maar hiermee ben ik het niet eens.
je hebt het hier over "we", dus ik ook, en me beste vrienden en me ouders ook. hoezo hebben "wij" deccenia getolereerd dat de 1e/2e generatie zich niet aanpast? hoezo hebben "wij" hier niks aan gedaan? net zo min dat je je in dit geval "hun" kan gebruiken kan je "we" ook niet gebruiken..
Appels met Peren. Elke situatie is anders. Elk probleem heeft z'n eigen oplossing.quote:Op maandag 4 april 2005 00:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Maar laten we stellen dat je gelijk hebt. Je stelt dus dat het uitzetten van mensen meer problemen oplevert omdat familie en vrienden dan vervelend gaan doen, en om dat te voorkomen moet je dus geen mensen uitzetten. Okee, legitieme reden op zich. In in navolging van jouw briljante redenering eis ik nu 2 miljoen en als ik dat niet krijg plaats ik een bom. Aan jouw de keuze. Maak me gelukkig en je lost het probleem op. Of maak me omgelukkig en ik maak je problemen groter. Maar hey, het is jouw keuze dus ook jouw schuld.
Je kan de blaadjes blijven verwijderen, maar je kan ook de wortels en de zaadjes weg proberen te halen....dat kost echter wel iets meer moeite .....quote:Welnee, we verwijderen onkruid en zolang er geen wondermiddel bestaat zullen we dat net zo lang moeten blijven doen als nodig blijkt. Onkruid met rust laten of een eigen plek gunnen is m.i. geen oplossing.
De grap is dat je deze specificatie niet hoeft te geven. Dit doet me denken aan een Seinfeld aflevering over homofobie. De politiek correcte geest eiste van hem om elke keer na "I'm not gay" direct de zin "Not that there's anything wrong with it" te zeggen.quote:Op maandag 4 april 2005 00:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nou wil ik hier wel 'wij' specificeren tot 'wij met uitzondering van Jan Dinges, Mien van de overkant, Keessie van de buren'. En ik wil best 'hunnie met uitzondering van Ali de knuffelmarokkaan, Khalid die wel hard werkt, Germaine de excuusneger, Hakima die d'r kinderen wel gewoon in het Nederlands opvoed, Abdul die het wel voor elkaar heeft en Mo die alleen maar Nederlandse vrienden heeft, etc, etc' typen elke keer als ik het over de kant van de allochtonen heb.....maar goed, je ziet het zelf hopelijk wel dat soort dingen niet werken.......
daar heb ik dus geen enkel probleem meequote:Op maandag 4 april 2005 00:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Appels met Peren. Elke situatie is anders. Elk probleem heeft z'n eigen oplossing.
Daarnaast heb ik nog een heleboel andere argumenten waarom ik deportatie onzin vind. Ik vind het bijvoorbeeld onzin om andere landen met onze problemen op te zadelen.
[..]
Kijk en die moeders en kindertjes zijn al weer een stukje dichterbij het accepteren van autochtonen dan die kindertjes in het andere park dat door een stel opgeschoten 15-jarige Lonsdale meelopertjes voor kutmarokkaan zijn uitgescholden. En zelfs al dichterbij dan de kindjes in nog een ander park die al hun hele jonge leventje door alles wat blank is genegereerd zijnquote:Op maandag 4 april 2005 00:02 schreef Prego het volgende:
[..]
ik vind roti goor maar dat even terzijde
laatst was ik met me beste vriendin in een park in eindhoven. lekker weer dus wij ff lopen.. komen we een paar moeders tegen met hoofddoeken en een hele zooi kinderen. die waren aan het touwtje springen, moeders draaien, kinderen spingen. wij bedachten dat het voor ons jaren geleden was. dus we vroegen aan de moeder of wij ff mochten mee spingen. ze begrepen ons totaal niet maar door wat handen en voeten te gebruiken snapte ze het. we hebben ons kapot gelachen puur om dat wij minstens 15 jaar ouder waren als die kinderen.
Nee dat jij enkel puur egoistische motieven en een compleet gebrek aan medeleven hebt was me al een tijdje duidelijkquote:Op maandag 4 april 2005 00:17 schreef Landmass het volgende:
[..]
daar heb ik dus geen enkel probleem mee
Oh? Dus nu telt het hele 'grotere problemen voorkomen idee' niet? Waarom niet?quote:Op maandag 4 april 2005 00:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Appels met Peren. Elke situatie is anders. Elk probleem heeft z'n eigen oplossing.
Onze problemen? Hoezo? Turks paspoort, Turks staatsburger. Simpel.quote:Daarnaast heb ik nog een heleboel andere argumenten waarom ik deportatie onzin vind. Ik vind het bijvoorbeeld onzin om andere landen met onze problemen op te zadelen.
Uiteraard, daarom is het integratieproces ook zeer belangrijk.quote:Je kan de blaadjes blijven verwijderen, maar je kan ook de wortels en de zaadjes weg proberen te halen....dat kost echter wel iets meer moeite .....
Zoals ik zei: Appels met Perenquote:Op maandag 4 april 2005 00:21 schreef nikk het volgende:
[..]
Oh? Dus nu telt het hele 'grotere problemen voorkomen idee' niet? Waarom niet?
Makkelijk he? Stel jij wordt geadopteerd vlak na je geboorte, je wordt tot je 15e onvoorwaardelijk opgevoed door je adoptieouders. Maar zodra je een lastige puber bent zeggen ze: daar is het gat van de deur, ga maar naar je echte ouders. Jij bent immers niet echt ons kind.........quote:Onze problemen? Hoezo? Turks paspoort, Turks staatsburger. Simpel.
Hehe, en realiseer je ook dat jij ook een onderdeel bent van dat integratieproces?quote:Uiteraard, daarom is het integratieproces ook zeer belangrijk.
Dat roep je wel erg makkelijk. Leg het maar uit waarom het appels en peren zijn.quote:
Appels en peren.quote:Makkelijk he? Stel jij word geadopteerd vlak na je geboorte, je wordt tot je 15e onvoorwaardelijk opgevoed door je adoptieouders. Maar zodra je een lastige puber bent zeggen ze: door is het gat van de deur, ga maar naar je echte ouders. Jij bent immers niet echt ons kind.........
Uiteraard. Ik wil mensen het zo makkelijk mogelijk maken, en wil er alles aan doen mensen het naar hun zin te maken. Meer valt er niet te doen.quote:Hehe, en realiseer je ook dat jij ook een onderdeel bent van dat integratieproces?
Wat jij nu omschrijft is een poging tot chantage en niet een manier van straffen.quote:Op maandag 4 april 2005 00:01 schreef nikk het volgende:
Dat is jouw mening. Maar laten we stellen dat je gelijk hebt. Je stelt dus dat het uitzetten van mensen meer problemen oplevert omdat familie en vrienden dan vervelend gaan doen, en om dat te voorkomen moet je dus geen mensen uitzetten. Okee, legitieme reden op zich. In in navolging van jouw briljante redenering eis ik nu 2 miljoen en als ik dat niet krijg plaats ik een bom. Aan jouw de keuze. Maak me gelukkig en je lost het probleem op. Of maak me omgelukkig en ik maak je problemen groter. Maar hey, het is jouw keuze dus ook jouw schuld.
Nee hoor, het is geen chantage. Ik stel alleen dat er mogelijk grote problemen kunnen ontstaan als je mij ongelukkig maakt. Net zoals met de vrienden en familie van de Turkse (uitgezette) moordenaar. Of is dat toch gewoon chantage? Maar nee, dat kan toch niet. Je redenering was immers zo briljant...quote:Op maandag 4 april 2005 00:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat jij nu omschrijft is een poging tot chantage en niet een manier van straffen.
In welk opzicht is het geen vergelijking? Manke vergelijking overigens aangezien adoptieouders ook de wettelijke ouders en voogden zijn. Net zoals de Turkse overheid dat is voor iemand met een Turks paspoort. Maar iemand met jouw briljante redenatievermogen had dat allang in de gaten.quote:Mijn voorbeeld van de adoptie was trouwens geen vergelijking, maar jij als Nederlander kent je eigen taal natuurlijk als geen ander en had dat al lang in de gaten
dat vind ik dan toch best jammer, er zijn hier best lui die fatsoenlijk een discussie kunnen houden (op blaatschapen hoef je niet te reageren)quote:Op maandag 4 april 2005 00:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zo lang ik hoor dat we 'hun' gaan uitzetten naar land van niet-herkomst, heb ik het ook over 'wij'. Zodra ik meer nuance hoor over 'hun' kan ik ook genuanceerder spreken over 'ons'. Het (deels) mislukken van de integratie is de schuld van 'onze' hele allochtone en autochtone samenleving. Dus zijn 'wij' er 'allemaal' verantwoordelijk voor. Ook de goede Turk die naast je woont en hard werkt en ook die ene wijkagent die de kutmarokkaantjes wel onder de duim weet te houden. Tja, de 'goeden' zitten ook opgescheept met brokken van de 'fouten'.....En ze hebben dit niet weten te voorkomen, ookal hebben ze alles gedaan wat in hun macht was..........dat maakt ze hoe cru en eigenlijk onterrecht ook medeverantwoordelijk.
nee dat werkt niet, maar je trekt het wel een beetje uit z'n verband.quote:Nou wil ik hier wel 'wij' specificeren tot 'wij met uitzondering van Jan Dinges, Mien van de overkant, Keessie van de buren'. En ik wil best 'hunnie met uitzondering van Ali de knuffelmarokkaan, Khalid die wel hard werkt, Germaine de excuusneger, Hakima die d'r kinderen wel gewoon in het Nederlands opvoed, Abdul die het wel voor elkaar heeft en Mo die alleen maar Nederlandse vrienden heeft, etc, etc' typen elke keer als ik het over de kant van de allochtonen heb.....maar goed, je ziet het zelf hopelijk wel dat soort dingen niet werken.......
Nee hoor, jij bent gewoon een misdadiger die ik of laat lopen omdat ie me bedreigt, of oppak met alle gevolgen van dien. Hier gaat het over misdadigers die al opgepakt zijn en waarover we nu gaan beslissen wat de strafmaatregel is.quote:Op maandag 4 april 2005 00:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee hoor, het is geen chantage. Ik stel alleen dat er mogelijk grote problemen kunnen ontstaan als je mij ongelukkig maakt. Net zoals met de vrienden en familie van de Turkse (uitgezette) moordenaar. Of is dat toch gewoon chantage? Maar nee, dat kan toch niet. Je redenering was immers zo briljant...
Laten we hopen dat er over een jaartje of 15 opeens een vervelend pubertje voor je deur staat die met DNA kan bewijzen dat je z'n vader/moeder bent en dat je daar dus voor moet gaan zorgen omdat z'n ouders geen zin meer hebben.......quote:In welk opzicht is het geen vergelijking? Manke vergelijking overigens aangezien adoptieouders ook de wettelijke ouders en voogden zijn. Net zoals de Turkse overheid dat is voor iemand met een Turks paspoort. Maar iemand met jouw briljante redenatievermogen had dat allang in de gaten.
Ach ja, het probleem is echter dat de blaatschapen zich ook in de discussie mengen en dat je vaak pas na een tijdje door hebt wie er een blaatschaap is...quote:Op maandag 4 april 2005 00:52 schreef Prego het volgende:
[..]
dat vind ik dan toch best jammer, er zijn hier best lui die fatsoenlijk een discussie kunnen houden (op blaatschapen hoef je niet te reageren)
Maar vergeet niet dat de kutmarokkaantjes waar we het over hebben dat toen ook deden, maar die zijn wel 'hun'quote:nee dat werkt niet, maar je trekt het wel een beetje uit z'n verband.
mijn punt was louter dat je niet over "we " kan praten wanneer je het hebt over een beleid van jaaaaren geleden (toen de meeste hier nog in de zandbak speelden ofzo)
Misdadiger? Ik heb, net al de familie en vrienden van de moordenaar, niks gedaan. Ik stel alleen dat er mogelijk vervelende dingen kunnen gebeuren, net als bij de vrienden en familie van de moordenaar, wanneer ik ongelukkig ben.quote:Op maandag 4 april 2005 00:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee hoor, jij bent gewoon een misdadiger die ik of laat lopen omdat ie me bedreigt, of oppak met alle gevolgen van dien. Hier gaat het over misdadigers die al opgepakt zijn en waarover we nu gaan beslissen wat de strafmaatregel is.
Als ik de wettige vader ben dan is dat mijn verantwoordelijkheid (wat overigens vrij lastig is aangezien je bij adoptie die rechten opgeeft maar goed omwille van de discussie ga ik even met je mee). Net zoals de Turkse overheid verantwoordelijk is voor Turkse staatsburgers.quote:Laten we hopen dat er over een jaartje of 15 opeens een vervelend pubertje voor je deur staat die met DNA kan bewijzen dat je z'n vader/moeder bent en dat je daar dus voor moet gaan zorgen omdat z'n ouders geen zin meer hebben.......
Jij dreigt een aanslag te plegen en eist geld om dat te voorkomen. Dat is chantage en dreigen met terreur in het minste geval en in het ergste geval het plegen van een terreuraanslag met de intentie het veroorzaken van zo veel mogelijk burgerslachtoffers. Dat lijkt me toch redelijk crimineel en verre van onschuldig.quote:Op maandag 4 april 2005 01:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Misdadiger? Ik heb, net al de familie en vrienden van de moordenaar, niks gedaan. Ik stel alleen dat er mogelijk vervelende dingen kunnen gebeuren, net als bij de vrienden en familie van de moordenaar, wanneer ik ongelukkig ben.
Bladibladibla, als je de intentie niet snapt ben je erg dom. Volgens mij ben je dat niet en wil je alleen het laatste woord hebben door elk onrelevant detail tot het bittere einde te proberen te weerleggen. Iets waar ik mezelf nu ook heel erg op betrap....ga je gang met geneuzel, ik heb m'n punt meer dan duidelijk gemaakt nuquote:Als ik de wettige vader ben dan is dat mijn verantwoordelijkheid (wat overigens vrij lastig is aangezien je bij adoptie die rechten opgeeft maar goed omwille van de discussie ga ik even met je mee). Net zoals de Turkse overheid verantwoordelijk is voor Turkse staatsburgers.
Dat is waar. Laat ik het daarom veranderen in mogelijk gedrag dat kan volgen wanneer ik ongelukkig ben.quote:Op maandag 4 april 2005 01:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jij dreigt een aanslag te plegen en eist geld om dat te voorkomen. Dat is chantage en dreigen met terreur in het minste geval en in het ergste geval het plegen van een terreuraanslag met de intentie het veroorzaken van zo veel mogelijk burgerslachtoffers. Dat lijkt me toch redelijk crimineel en verre van onschuldig.
Aha, 1 van mijn uitingen is bommen plaatsen.quote:De familie/vrienden in dit geval dreigen met niks, die gaan zich alleen verder vervreemden van de autochtone samenleving, wat weer leid tot het verder mislukken van de integratie/multi-culturele samenleving....waarvan 1 van de vele uitingen de 'kutmarokkaantjes' zijn.
Intentie is leuk, maar daar koop ik niets voor. En een paspoort is geen onrelevant detail. Je komt komt met rare redeneringen (die ik voor het gemak maar voor waar aannem omwille van de discussie), je weerlegt vragen met tegenvragen en door vreemde vergelijkingen en ik ben bezig met geneuzel?quote:Bladibladibla, als je de intentie niet snapt ben je erg dom. Volgens mij ben je dat niet en wil je alleen het laatste woord hebben door elk onrelevant detail tot het bittere einde te proberen te weerleggen. Iets waar ik mezelf nu ook heel erg op betrap....ga je gang met geneuzel, ik heb m'n punt meer dan duidelijk gemaakt nu
yep, das het punt eigenlijk..quote:Op maandag 4 april 2005 01:22 schreef nikk het volgende:
Ware het niet dat het gaat om het uitzetten van een fucking moordenaar...
Niet als er voldoende alternatieven zijn die dat niet tot gevolg hebben. Ik zeg nergens dat je niet nooit moet zwichten voor mogelijke consequenties of dat er niet gestraft moet worden Daarnaast heb ik nog een aantal losstaande bezwaren genoemd. Daarnaast wil ik erop wijzen dat dit geen oplossing is maar slecht sympthoom bestrijding.quote:Op maandag 4 april 2005 01:22 schreef nikk het volgende:
Je punt is inderdaad wel duidelijk. Je moet geen dingen doen waar mensen boos van worden omdat er dan anders nare dingen kunnen gebeuren.
In dit geval is het een moordenaar ja. Maar met alleen het uitzetten van moordenaars kom je niet van het probleem kutmarokaantjes af. Terwijl het hier juist wel als de oplossing daarvoor gezien word. Hoeveel allochtone probleemjongeren plegen er een moord? Een handvol per jaar? Dat zet geen zoden aan de dijk. Daarnaast, moet we dan moordenaars gewoon uitzetten en in een ander land vrij spel geven? Want dat doen we, we vragen geen overlevering naar een Marokkaanse of in dit geval Turkse gevangenis.quote:Wat op zichzelf een volkomen legitieme gedachte is. Ware het niet dat het gaat om het uitzetten van een fucking moordenaar...
Kutmarokkanen zijn weer een ander probleem. Het zal ongetwijfeld het een en ander met elkaar te maken hebben maar een moordenaar niet het land uitzetten vanwege de problemetiek rond kut-Marokkanen is m.i. ook geen oplossing. Jaarlijks met duizenden man ME, politie, deurwaarders, etc en vele honderdenduizenden manuren besteden aan kampbewoners kost in totaliteit misschien meer dan het uiteindelijk oplevert. En uiteindelijk kan dat misschien ook leiden tot meer woede van de bewoners. Maar dat neemt niet weg dat soms bepaalde stappen genomen moeten worden.quote:Op maandag 4 april 2005 01:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Niet als er voldoende alternatieven zijn die dat niet tot gevolg hebben. Ik zeg nergens dat je niet nooit moet zwichten voor mogelijke consequenties of dat er niet gestraft moet worden Daarnaast heb ik nog een aantal losstaande bezwaren genoemd. Daarnaast wil ik erop wijzen dat dit geen oplossing is maar slecht sympthoom bestrijding.
We zetten ook vermeende terroristen en bolletjesslikkers het land uit. Volgens mij ben je ook een beejte kwijt wat de strekking van dit geheel is. Er word geen moordenaar uitgezet om de problemen rond integratie op te lossen, maar om een veroordeelde moordenaar uit de samenleving te verwijderen.quote:In dit geval is het een moordenaar ja. Maar met alleen het uitzetten van moordenaars kom je niet van het probleem kutmarokaantjes af. Terwijl het hier juist wel als de oplossing daarvoor gezien word. Hoeveel allochtone probleemjongeren plegen er een moord? Een handvol per jaar? Dat zet geen zoden aan de dijk. Daarnaast, moet we dan moordenaars gewoon uitzetten en in een ander land vrij spel geven? Want dat doen we, we vragen geen overlevering naar een Marokkaanse of in dit geval Turkse gevangenis.
Over welke problemen heb je het? Moordenaar weg, probleem opgelost m.i.quote:Terugkomende op het zien als deportatie als oplossing. Moordenaars an sich zet geen zoden aan de dijk. Veelplegers van geweldsmisdrijven zullen er ook slechts tientallen of positief gezien misschien iets in de lage honderdtallen zijn. Dat zet ook geen zoden aan de dijk en lost het probleem niet op.
Ik hoef die grens niet te stellen, de wet kent prima grenzen. De Deense wet (zo mag ik aannemen) ook.quote:Moeten we ook fietsendieven en dronken bestuurders met een kleurtje ander paspoort uitzetten? Waar stel je de grens.
Je kan het ridiculiseren allemaal, maar uitzetten is een juridisch mogelijk middel.quote:En zelfs al stuur je alles met een ander paspoort weg....dan nog heeft een heel groot gedeelte alleen maar een Nederlands paspoort. Wat doen we daar mee? Toch maar naar het land van herkomst van de ouders/grootouders sturen? Maar wat dan als alleen 1 opa uit Belgie komt? Gelijke monikken, gelijke kappen zou je zeggen....of maken we een zwarte lijst, Marokanen wel, Turken ook, Argentijnen niet, Amerikanen wel, Russen ook, maar Chinesen niet?
joden een gele ster, homo's een roze en marokanen een groene?![]()
![]()
Je zou hem ook als verregaande protectionist van cultureel erfgoed kunnen noemen.quote:Op maandag 4 april 2005 11:43 schreef orhan het volgende:
[edit]
Wie is deze fascistische woestijnvlo?quote:Op maandag 4 april 2005 11:43 schreef orhan het volgende:
[edit]
zeker heel goed.quote:Op zondag 3 april 2005 18:40 schreef Meki het volgende:
erg goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |