Mja ik heb al bij verschillende mensen op een heel nette manier geprobeerd het bord voor hun hoofd weg te halen, maar dat blijkt on-mo-ge-lijk.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ken ze ook, ja. En ik word er altijd intens verdrietig van... Ze maken het zichzelf onnodig moeilijk...![]()
Ja. Ik vind dat echt heel erg. Ik ging een tijdje met een vriend mee naar een evangelische gemeente. Daar was een jongen, overduidelijk homo en hij worstelde er zo mee. Ik wilde hem het liefst door elkaar schudden, hem vertellen dat het niet zo hoefde, dat hij vrij mocht zijn. Ik werd er echt heel droevig van...quote:Op donderdag 7 april 2005 23:21 schreef Waxxer het volgende:
Mja ik heb al bij verschillende mensen op een heel nette manier geprobeerd het bord voor hun hoofd weg te halen, maar dat blijkt on-mo-ge-lijk.Aan de andere kant zijn er natuurlijk wel genoeg die het een plek hebben kunnen geven, maar op mij komt het vooral vaak erg geforceerd over.... Erg jammer...
Inderdaad, heel herkenbaar, heb (bijna) hetzelfde meegemaakt. Maar hoe meer tegenargumenten ik kreeg hoe meer "apart" en "ongewenst" ik me voelde... Ik ontwijk dergelijke discussies zelfs. Heb ook een keer gehad dat ik iemand "eindelijk" zo ver had ermee aan de gang te gaan, en diegene is door zijn eigen min of meer directe omeving op een indirecte manier benaderd op allerlei manieren en ideeen, om hem te weerhouden ook maar iets in die richting te gaan doen.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja. Ik vind dat echt heel erg. Ik ging een tijdje met een vriend mee naar een evangelische gemeente. Daar was een jongen, overduidelijk homo en hij worstelde er zo mee. Ik wilde hem het liefst door elkaar schudden, hem vertellen dat het niet zo hoefde, dat hij vrij mocht zijn. Ik werd er echt heel droevig van...
Je zou wensen ik dat al die kloterige 'heilige' boeken niet bestonden zodat mensen gewoon vrij konden denken.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:33 schreef Waxxer het volgende:
Inderdaad, heel herkenbaar, heb (bijna) hetzelfde meegemaakt. Maar hoe meer tegenargumenten ik kreeg hoe meer "apart" en "ongewenst" ik me voelde... Ik ontwijk dergelijke discussies zelfs. Heb ook een keer gehad dat ik iemand "eindelijk" zo ver had ermee aan de gang te gaan, en diegene is door zijn eigen min of meer directe omeving op een indirecte manier benaderd op allerlei manieren en ideeen, om hem te weerhouden ook maar iets in die richting te gaan doen.Al mijn tijd en energie als een prop papier weggesmeten. Ik was kansloos en diegene gooide zijn kansen juist weg.
Omdat de beschavingen die die boeken voortbrachten de vrouw als een ding zagen (dus niet interessant genoeg om over te schrijven) en zoveel mogelijk zieltjes nodig hadden om hun dogma's aan op te dringen, dus verbintenissen zonder kinderen waren uit den boze. Het huwelijk was om zeker te zijn van wie het kind was (geen DNA testen in die tijd).quote:Op donderdag 7 april 2005 23:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Waarom staat er toch in bijna elk heilig boek iets over (met name mannelijke) homoseksualiteit?
Dat was voornamelijk in mediterrane beschavingen dan...quote:Op donderdag 7 april 2005 23:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat de beschavingen die die boeken voortbrachten de vrouw als een ding zagen (dus niet interessant genoeg om over te schrijven) en zoveel mogelijk zieltjes nodig hadden om hun dogma's aan op te dringen, dus verbintenissen zonder kinderen waren uit den boze. Het huwelijk was om zeker te zijn van wie het kind was (geen DNA testen in die tijd).
Ik weet niet wat de Inuit, de Inca's en de Chinezen dachten over homo's, eigenlijk.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:43 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Dat was voornamelijk in mediterrane beschavingen dan...
Ik kan niet zeggen dat de hele Amerikaanse cultuur zo idioot is, hoe graag ik dat ook zou willen.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:48 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
dat ik t allemaal wel vind meevallen is omdat ik weet dat het volgende niet uitzonderlijk is in Amerika:
[afbeelding]
noot aan moderator: dit plaatje geeft geenszins de mening van de poster weer, dit is bedoeld voor het laten zien hoe ziek bepaalde culturen mensen kunnen zijn.
Eigenlijk hadden we t over de maatschappelijke plaats van de vrouw.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de Inuit, de Inca's en de Chinezen dachten over homo's, eigenlijk.
Maar da's toch irrelevant als de cultuur an sich niet slecht over homo's denkt?quote:Op donderdag 7 april 2005 23:56 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden we t over de maatschappelijke plaats van de vrouw.
quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:05 schreef wonderer het volgende:
Maar da's toch irrelevant als de cultuur an sich niet slecht over homo's denkt?
Maar zoals je zelf zei, hangt dat vaak samen. Een man die met een andere man naar bed gaat (als bottom), wordt vaak als een vrouw beschouwd. Nu nog steeds, als je slecht ingelichten hoort vragen "en wie van jullie is er nu de vrouw?". Als een vrouw een positie heeft die ver onder die van een man staat, zal de cultuur de man die zich verlaagt tot vrouw beschouwen als minderwaardig en stom dat hij z'n superioriteit opgeeft.quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Van vrouwen mogen ze alles vinden, als ze de homo's maar met rust laten.
eh, sorry, k snap t niet helemaal meer gezien de voorgaande contextquote:Op vrijdag 8 april 2005 00:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar da's toch irrelevant als de cultuur an sich niet slecht over homo's denkt?
Conservatieven heb je in vele smaken, trouwens. En als je probeert met ze te communiceren besef je pas echt wat verschil van cultuur betekend (conservatief en liberaal in Amerika zijn als het ware twee behoorlijk verschillende culturen)quote:En binnenkort is de helft van mijn familie ook Amerikaans, maar dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met het gedachtengoed van de conservatives. Gelukkig is mijn aanstaande niet zo stom (atheist ook, misschien dat dat er iets mee te maken heeft).
Als er IETS is...quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:13 schreef wonderer het volgende:
Nu nog steeds, als je slecht ingelichten hoort vragen "en wie van jullie is er nu de vrouw?".
Ok, misschien haal ik wat dingen door elkaar... ik probeer er een beetje achter te komen waarom de drie grote religies hier (Jodendom, islam en christendom) allemaal zo faliekant tegen homo's zijn. Ik dacht dat het te maken had met de positie van de vrouw en de wens zo veel mogelijk zieltjes te winnen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:16 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
eh, sorry, k snap t niet helemaal meer gezien de voorgaande context
[..]
Conservatieven heb je in vele smaken, trouwens. En als je probeert met ze te communiceren besef je pas echt wat verschil van cultuur betekend (conservatief en liberaal in Amerika zijn als het ware twee behoorlijk verschillende culturen)
Die drie religies hebben een en dezelfde oorsprong hoor, ze worden ook wel semitische religies genoemd.quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ok, misschien haal ik wat dingen door elkaar... ik probeer er een beetje achter te komen waarom de drie grote religies hier (Jodendom, islam en christendom) allemaal zo faliekant tegen homo's zijn. Ik dacht dat het te maken had met de positie van de vrouw en de wens zo veel mogelijk zieltjes te winnen.
Nu ja, er is niet enkel links of rechts in de States hoor, je hebt veel meer partijen, zoals die van Ralph Nader bijvoorbeeld (die toch echt wel links is)quote:Het trieste is dat Liberaal volgens het Nederlandse systeem nog steeds behoorlijk rechts is. Maar goed, het duurt nog jaren voor ik daar mag stemmen.
Volgens mij zijn mensen net trollen. Hoe kouder het is, hoe beter ze nadenkenquote:Op vrijdag 8 april 2005 00:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hm ja. Ik kom regelmatig in Texas. Geloof niet dat ik daar als openlijk homoseksuele man zou willen wonen, althans niet op het platteland.
Boeiende theorie.quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:30 schreef wonderer het volgende:
Volgens mij zijn mensen net trollen. Hoe kouder het is, hoe beter ze nadenken
Zeker weten. Maar in Texas staat (letterlijk!) op elke straathoek een kerk, dus dan weet je wel hoe laat het is. Ik ken niet heel veel Texanen echt persoonlijk. De mensen die ik ken zitten in de anti-doodstrafbeweging en zijn dus ruimdenkend voor Texaanse begrippen. Maar de hele cultuur in Texas is nogal achterlijk op bepaalde gebieden.quote:Van de Texanen die ik ken, weet ik niet hoe ze over homo's denken, maar volgens mij zijn ze niet gelovig en dat scheelt toch wel een hele hoop.
UIteraard.quote:Mag ik je toevoegen aan MSN of heb je dat liever niet?
Voornamelijk omdat het in de torah/bijbel/koran staat. Joden zijn over het algemeen nog het minst anti-homo, zeker de traditionele en gereformeerde joden.quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ok, misschien haal ik wat dingen door elkaar... ik probeer er een beetje achter te komen waarom de drie grote religies hier (Jodendom, islam en christendom) allemaal zo faliekant tegen homo's zijn. Ik dacht dat het te maken had met de positie van de vrouw en de wens zo veel mogelijk zieltjes te winnen.
Het is eerder zo dat de linkse partijen gewoon erg links zijn. Nederland is nu eenmaal een links land.quote:Het trieste is dat Liberaal volgens het Nederlandse systeem nog steeds behoorlijk rechts is. Maar goed, het duurt nog jaren voor ik daar mag stemmen.
Veel mensen hebben helaas de neiging om van alles waar ze zelf geen behoefte aan hebben vast te leggen dat niemand het moet mogen.. Misschien is het een misplaatst soort jaloezie dat andere mensen hun geluk kunnen vinden in iets wat zij zelf niet willen of kunnen?quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:03 schreef Riverpoet31 het volgende:
denkt uiteindelijk.........waar maken mensen zich hier druk om? als sommige mannen op mannen vallen, en sommige vrouwen op vrouwen, wat is daar mis mee?
Ik denk het wel, hoewel gelukkig voelen heel complex kan zijn..quote:Uiteindelijk gaat het toch over je gelukkig voelen?
De meesten die er een issue van maken doen dit doorgaans op basis van zowel angst als onwetendheid (Angst voor het onbekende is bij sommige mensen een sterke angst).quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:26 schreef Riverpoet31 het volgende:
denkt....wat doen jullie nu moelijk? homoseksualiteit is een gegeven.... Moeten we terug naar de jaren vijftig om daar verandering te brengen? of zijn het gewoon een paar kortzichtige lieden die hier nog steeds een issue van maken (uit eiigen onzekerheid?)....zucht
maar waarom staat dat dan in dat boek? dit is nog steeds geen antwoordquote:Op vrijdag 8 april 2005 20:39 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat het in de torah/bijbel/koran staat. Joden zijn over het algemeen nog het minst anti-homo, zeker de traditionele en gereformeerde joden.
Vond je mijn theorie niet leuk?quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:04 schreef Prego het volgende:
[..]
maar waarom staat dat dan in dat boek? dit is nog steeds geen antwoord
quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:02 schreef zoalshetis het volgende:
je hebt nog een groep. die laat duidelijk blijken dat zijn homofobie weleens zou kunnen duiden op een latente aanwezigheid. om later, in het bezit van een trouwring waarin jeanette staat gegraveerd, parkeerplaatsjes en gure boshutjes te bezoeken.
lijkt me top!quote:Op zaterdag 9 april 2005 01:46 schreef wonderer het volgende:
topicje over homosexualiteit in verschillende culturen?
En de vergrijzing als maar groter. Maar goed ik betaal heel graag veel belasting dus dat scheelt weerquote:Op zaterdag 2 april 2005 14:44 schreef yootje het volgende:
[..]
Meen je dit nu?
Juist veel beter dat er veel meer homoparen zijnKomen er minder kinderen, en het overbevolkingsprobleem is opgelost
Precies, laten homo's maar weer net zoals in die goede oude tijd uit het dagelijkse leven van de hetero's verdwijnen en zich lekker terugtrekken met hun soortgenoten in een Katholiek klooster of in het Vaticaan...quote:Op zaterdag 2 april 2005 18:23 schreef FuifDuif het volgende:
Tuurlijk, ik besef nu ook wel eigenlijk dat mijn mening voortkomt uit die paar nare ervaringen, maar op de één of andere manier moet het allemaal maar kunnen bij die homoseksuelen. Dat vind ik jammer.
ik ben atheistquote:Op zaterdag 9 april 2005 02:06 schreef MasterPeace het volgende:
[..]
Precies, laten homo's maar weer net zoals in die goede oude tijd uit het dagelijkse leven van de hetero's verdwijnen en zich lekker terugtrekken met hun soortgenoten in een Katholiek klooster of in het Vaticaan...
Je hoogbejaarde surrogaat papa in een jurk die samenleefde met een paar duizend andere kerels in jurken en waarmee je nog nooit persoonlijk een woord had gewisseld vind je blijkbaar wel het verheerlijken waard...quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:01 schreef FuifDuif het volgende:
Twee papa's vind ik dus niet kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |