Probleem is dat je altijd mensen hebt die daar niet mee om kunnen gaan en met zo'n topic weer mooie munitie hebben persoonlijk te worden tijdens discussies.quote:Op maandag 11 april 2005 14:59 schreef SCH het volgende:
Kunnen we hier niet gewoon wat minder anoniem door het leven gaan? We openen een topic waarin iedereen vertelt wie ie is, wat ie doet en op wat vragen antwoord geeft. Dat anonieme gedoe is veels te gemakkelijk.
LOL, kijk maar uit, dalijk kijkt Danny mee. En voor je het weet zijn hier ineens regels voor, mbt het versprijden van mogelijkheden tot omzeilen van IP bans.quote:Op maandag 11 april 2005 13:47 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat een IP-ban iets tegen houdt?
Is goed, begin jij?quote:Op maandag 11 april 2005 14:59 schreef SCH het volgende:
Kunnen we hier niet gewoon wat minder anoniem door het leven gaan? We openen een topic waarin iedereen vertelt wie ie is, wat ie doet en op wat vragen antwoord geeft. Dat anonieme gedoe is veels te gemakkelijk.
Zo anoniem ben ik niet... Zie ik ook geen reden voor.quote:Op maandag 11 april 2005 14:59 schreef SCH het volgende:
Op zoek naar nieuwe contacten, Jaap?quote:Op maandag 11 april 2005 14:59 schreef SCH het volgende:
Niet elke mening is even sociaal geaccepteerd. Het lijkt mij niet verstandig om mijn personalia hier neer te plempen, gezien mijn mening over bv. etnische minderheden en omgang met proefdieren. De mensen met een expliciete mening op dit gebeid hebben in het verleden immers bewezen het niet bij woorden te laten.quote:Op maandag 11 april 2005 15:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Probleem is dat je altijd mensen hebt die daar niet mee om kunnen gaan en met zo'n topic weer mooie munitie hebben persoonlijk te worden tijdens discussies.
Snap heel dat gezeur eigenlijk niet. SideKick (en ook sizzler) zijn prima modjes. Oke oke SideKick haalt soms wat postings weg (waaronder mijn pr0n-pics uit POL-SC). Maar andersom laat hij ook veel dingen toe en is redelijk neutraal in zijn moderatorschap. Gezeur heb je altijd achteraf over het weghalen van een reaktie en het is moeilijk iedereen te vreden te houden omdat iedereen zijn eigen ivoren torentje (lees : stokpaardjes) aan het verdeligen is. Ik zou ook niet weten wie het anders beter kan doen ? Yvonne wellichtquote:Op maandag 11 april 2005 14:54 schreef sizzler het volgende:
Nee, het is slechts een constatering. Ik merkte het vooral toen Kozzmic nog moderator van POL was: als we een gezamenlijke beslissing namen kreeg hij de wind van voren omdat hij de "rooie rakker" was. Als ik een ban aanvroeg kreeg hij de schuld, ookal meldde ik in het feedbacktopic dat ík de ban had aangevraagd. Zo ook met sidekick: ik ben het in 99% van zijn beslissingen met hem eens. We overleggen regelmatig over zaken en ik begrijp echt niet waarom hij zoveel kritiek krijgt op modbeslissingen. Behalve dan dat hij linkser zou stemman dan ik.
Waarom is dat een uitvlucht? Ik noemde ook niet voor niets de term "digitale entiteiten". Ik ben van mening dat een anonieme user veel ongenuanceerder kan zijn dan een politicus die zich tegenover een achterban moet verantwoorden. Wat is daar neerbuigend aan?
Neej, daarvoor hebben we www.monsterboard.nlquote:Op maandag 11 april 2005 14:59 schreef SCH het volgende:
onder deze streep geen off topic gezwamquote:Op maandag 11 april 2005 23:03 schreef Kaalhei het volgende:
Ik zie bijna altijd niet is hoe het verwijderen van posts het forum beter zou kunnen maken. Je provoceert er users mee, zeker indien de post in zijn geheel, dus niet alleen de content, wordt verwijderd. Geef mensen gewoon een waarschuwing en waar nodig een ban.
Volg mij maar, ik loop wel met je mee naar het POL cafequote:Op maandag 11 april 2005 23:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Mijn naam is DoG en ik ben verdwaald, wie kan mijn de weg naar de SC wijzen?
dit is toch niet geheel offtopic, toch????
Zoals bans op (sub-)forum-niveau een betere sfeer als doel heeft (en waar je het mee eens bent blijkens je laatste zin), zo is het verwijderen van een post op topic-niveau een middel om datzelfde doel te bereiken. In het licht van subsidiariteit en proportionaliteit is het verwijderen van een post een goed middel ten opzichte van in 1 keer een ban.quote:Op maandag 11 april 2005 23:03 schreef Kaalhei het volgende:
Ik zie bijna altijd niet is hoe het verwijderen van posts het forum beter zou kunnen maken. Je provoceert er users mee, zeker indien de post in zijn geheel, dus niet alleen de content, wordt verwijderd. Geef mensen gewoon een waarschuwing en waar nodig een ban.
quote:Op maandag 11 april 2005 23:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Neej, daarvoor hebben we www.monsterboard.nl
Volgaarne geniet ik een toelichting op het subsidiariteitsbeginsel in deze.quote:Op maandag 11 april 2005 23:29 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zoals bans op (sub-)forum-niveau een betere sfeer als doel heeft (en waar je het mee eens bent blijkens je laatste zin), zo is het verwijderen van een post op topic-niveau een middel om datzelfde doel te bereiken. In het licht van subsidiariteit en proportionaliteit is het verwijderen van een post een goed middel ten opzichte van in 1 keer een ban.
Wie bepaalt de wenselijkheid op grond van welke criteria?quote:Concreet gezien is een off-policy post meestal aanleiding voor andere users om door te gaan op die post, en daarmee het topic een richting te geven die niet wenselijk is.
Doorgaans dient het sentimentsbewerking...quote:Provocatie is een irrelevant argument
Wat benoem jij tot normaal discussiëren? Moet ik dan denken aan een bepaalde denkrichting?quote:(of je moet de 'dader' belangrijker vinden dan andere users die wel normaal willen discussieren),
is daarmee de ineens geïntroduceerde waarschuwing ook een irrelevant argument?quote:zeker omdat een waarschuwing ook al als provocatie kan worden gezien.
Het riekt naar discriminatie van users met minder bevattingsvermogen. Zij worden geprovoceerd maar pakken dit niet op als signaal van wat binnen de toegestande denkkaders past.quote:Die provocatie moet je dan ook eerder zien als een signaal naar de desbetreffende user van wat wel en niet toegestaan is.
Dat zou dus ook een provocatie kunnen zijn of een provocatie door een verwijdering van een gedeelte van berichtgeving?quote:Soms is alleen een waarschuwing zonder verwijdering een middel dat toegepast kan worden, vooral bij de minder erge 'overtredingen'.
Entamering van een slowchat over triviale onderwerpen is dus deels toegestaan als je maar de juiste denkrichting hebt. De proportie van de overtreding is dan immers minder... Of begrijp ik je verkeerd?quote:Ook daar gaat het weer om proportionaliteit.
Een wijze van verwoording waarin minder van de hak op de tak gesprongen wordt doet vast ook goed om het niveau van het forum wat op te krikken.quote:Maar zowel enkel een waarschuwing, als het verwijderen van posts, als een ban zijn middelen die naast elkaar kunnen bestaan in een poging het niveau van het forum te handhaven/verbeteren.
Ja, kritiek op de PvdA wordt niet meer toegestaan. Dat is de nieuwe richtlijn.quote:Op dinsdag 12 april 2005 08:32 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Wat benoem jij tot normaal discussiëren? Moet ik dan denken aan een bepaalde denkrichting?
Neo-stalinistische inquisitie?quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, kritiek op de PvdA wordt niet meer toegestaan. Dat is de nieuwe richtlijn.
Nee Bos die Pronkboontjes etend te veel Noten op zijn zang heeft.quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:29 schreef Sater het volgende:
[..]
Nee Bos die Pronkboontjes etend te veel Noten op zijn zang heeft.![]()
Sociaal-democratie en fascisme zijn nu eenmaal niet tegenovergesteld.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, kritiek op de PvdA wordt niet meer toegestaan. Dat is de nieuwe richtlijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |