Ja dus.quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Branden 2 keer
Ja, is allemaal variaties van Capsicum chinense.quote:
ja hoor, die PDF die ik poste is een overzicht van zaden van een zadenhandel voor het kwekenquote:Op zaterdag 2 april 2005 01:14 schreef BBQ-kip het volgende:
Kun je pepers trouwens ook thuis kweken?
Zijn ze nog heter dan madame Jeanette?quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Het zijn kleine chili pepers, en de heetste die er zijn.
Red Savina Habanero
(350,000 - 577,000 scoville eenheden)
Habanero
(150,000 - 325,000 scoville eenheden )
Een scoville eenheid is 1 deel van de peper, op N delen suikterwater waarbij de heetheid niet meer te proeven is.
jaquote:Op zaterdag 2 april 2005 22:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zijn ze nog heter dan madame Jeanette?
Vreslaafden aan pepers ja... het is maar raar eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:52 schreef krakkemieke het volgende:
Er zijn heftige sauzen op internet te koop, voor zwaar veslaafden...
Daar moet je disclaimers ondertekenen........
Hoe zo? Wat voor klachten kun je dan krijgen?quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:52 schreef krakkemieke het volgende:
Er zijn heftige sauzen op internet te koop, voor zwaar veslaafden...
Daar moet je disclaimers ondertekenen........
Neem een paar pepertjes en snij ze aan stukjesquote:Op zondag 3 april 2005 00:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe zo? Wat voor klachten kun je dan krijgen?
Was je handen niet en ga plassen/poepen. Stuiter verder.quote:Op zondag 3 april 2005 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem een paar pepertjes en snij ze aan stukjes
pak de stukjes op met je handen, en leg ze op een hoopje en hak het klein
herhaal dit een paar keer.
Gooi nu de pepers weg, was je handen en probeer je contactlenzen uit te nemen,
Stuiter nu door de woonkamer
![]()
Dont try this at home kids
Ja dat weet ik maar waarom moet je bij die hete sausen die op internet te krijgen zijn een disclaimer tekenen? Dat was eigenlijk mijn vraagquote:Op zondag 3 april 2005 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
![]()
Ik heb een tijdje ernaar gegoogled, en vrijwel iedereen is het erover eens dat de Habanero en de madam Jeanette hetzelfde ding zijn. Ik koop ze regelmatig op de markt (de rode variant) en maak er mijn eigen sambal van (Surinaamse sambal is er ook van gemaakt). Oblivion heeft het wel eens met de oranje versie sambal gemaakt. Ik weet niet of ze het nog doet.quote:Op vrijdag 1 april 2005 20:56 schreef Amando het volgende:
Wie heeft er weleens habanero peper gegeten?
Wat zijn de ervaringen?
Koop ze gewoon op de markt of bij de Surinamer in de winkel (ik kan ze hier in Leiden, Zoetermeer of Den Haag makkelijk krijgen)quote:Op woensdag 20 april 2005 17:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Weet iemand trouwens waar je (in nederland) habanero zaadjes kan bestellen ?? Die fireworksfood uit australie is best duur. Uiteindelijk ben je daar 10 Euro kwijt voor 1 zakje Habanero Red.
Probeer het hier eens: http://www.chillifire.co.ukquote:Op woensdag 20 april 2005 17:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Weet iemand trouwens waar je (in nederland) habanero zaadjes kan bestellen ?? Die fireworksfood uit australie is best duur. Uiteindelijk ben je daar 10 Euro kwijt voor 1 zakje Habanero Red.
waarom haal je niet gewoon de zaadjes uit de pepers die je in de winkel koopt?quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:09 schreef Safari het volgende:
[..]
Probeer het hier eens: http://www.chillifire.co.uk
en toch noemt dit pdf'je ze als aparte items in de lijst, met de habanero red nog heter als de madame.. http://www.fireworksfoods.com.au/seeds.pdfquote:Op donderdag 21 april 2005 14:20 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje ernaar gegoogled, en vrijwel iedereen is het erover eens dat de Habanero en de madam Jeanette hetzelfde ding zijn.
Volgens mij zijn ze hetzelfde. Misschien dat de smaak komt doordat de een uit Mexico komt en de ander uit Suriname (ander klimaat/grond dus)quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:22 schreef SHE het volgende:
Ik ben wel een peper liefhebster, en vond de habanero niet beduidend veel heter dan de Mme J
Laatsgenoemde vind ik wel lekkerder, maar dat heeft met het aroma te maken
Wat doe je er dan inhemels naam mee?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:46 schreef THCees het volgende:
http://www.vreeken.nl/
ze hebben veel leveren op tijd niet duur
heb zelf dit besteld :
20770 Ajoema-type 'chocolate' 10 zaden 1 stuks a: 2.90 euro
20773 Ajoema-type 'orange' 10 zaden 1 stuks a: 2.90 euro
20775 Ajoema-type 'red' 15 zaden 1 stuks a: 2.00 euro
20780 Ajoema-type 'Yellow' 15 zaden 1 stuks a: 2.00 euro
20785 Ajoema-type 'white bullet' 15 zaden 1 stuks a: 2.90 euro
20790 bellingrath's purple 25 zaden 1 stuks a: 2.50 euro
20793 Bishop's crown 15 zaden 1 stuks a: 4.90 euro
20796 Bolivian rainbow 25 zaden 1 stuks a: 1.90 euro
20800 Carribian blend 25 zaden 2 stuks a: 1.90 euro 3.80 euro
20814 Cayenne red F1 25 zaden 1 stuks a: 1.90 euro
20816 Cillegia picante 75 zaden 1 stuks a: 2.25 euro
20819 Fresno/hot chilly 25 zaden 1 stuks a: 1.90 euro
20826 Ideal Salsa F1 25 zaden 1 stuks a: 1.90 euro
20830 Jalapeno early hot 25 zaden 1 stuks a: 1.90 euro
20480 Madamme Jeanette 15 zaden 2 stuks a: 2.90 euro 5.80 euro
20860 manzano 25 zaden 1 stuks a: 1.90 euro
20880 mayan cobanero-love 15 zaden 1 stuks a: 2.90 euro
20920 Pequin pequin 25 zaden 1 stuks a: 2.50 euro
20925 Peter pepper/penis pepper 15 zaden 1 stuks a: 4.90 euro
20935 rocotillo 'red squash' 15 zaden 1 stuks a: 4.90 euro
20944 surinaamse rode 25 zaden 1 stuks a: 2.90 euro
20945 Tepin 15 zaden 3 stuks a: 2.50 euro 7.50 euro
20948 varengata 25 zaden 1 stuks a: 2.50 euro
heb al sinds maart 4 soorten staan en ze gaan als een speer. leuke hobby
en lekkerrrrrrrrrrr
ja...quote:Op zaterdag 2 april 2005 01:14 schreef BBQ-kip het volgende:
Kun je pepers trouwens ook thuis kweken?
some like it HOTquote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:48 schreef Thorical het volgende:
[..]
Wat doe je er dan inhemels naam mee?
Eens in de week op de Mexicaanse boerenmarkt staan?
Ik heb hier 4 jalapeno plantjes staan en ik vraag me nu al af, wat ik er mee aan moet.
Ga eens in de Bijlmer kijken, op de markt daar, hoe heet dat winkelcentrum daar ook al weer, je loopt er van Station Duivendrecht zo naar toe.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 17:17 schreef Pilipala het volgende:
weet iemand waar je die Habanero kan kopen, ik heb namelijk wat toko's benaderd maar die kennen of hebben deze soort niet
Thanks voor de tip.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:54 schreef SiGNe het volgende:
en als je hete sausjes gewoon in nederland wil bestellen:
http://hotbrothers.nl/
MWORAAAAAAAA waar haal je die !!!!!!!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:01 schreef Zw0rld het volgende:
[afbeelding]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Olijven gevuld met pepers. Oh wat zal dat lekker zijn,![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en dat staat er al een maandje of 2-3quote:Let op: Deze site is nog niet online! Bestelde producten zullen dus (nog) niet verzonden worden! Gebruik het contactformulier als je vragen over deze site hebt. We hopen u binnenkort hier als klant te mogen verwelkomen. Meld u vast aan als klant en u ontvangt van ons een e-mail op het moment dat we online zijn!
Ik denk dat je te laat bent begonnen met groeien.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:06 schreef Thorical het volgende:
Vraagje aan onze peperkwekers,
Hoe is jullie opbrengst? De mijne valt mij verdomd tegen. Zo'n 30 jalapeno's zo groot als een flinke duim uit 3 potten. Ze bloeien haast niet meer en ik krijg steeds meer blad. Dat kan natuurlijk aan de kunstmest liggen maar? Hoe doen jullie het?
kan wel maar in de winter moeten ze naar binnen en om ze binnen in leven te houden valt nog niet mee.(hangt af van de soort)quote:Op zondag 24 september 2006 15:58 schreef ki_ki het volgende:
kan je binnen gewoon het hele jaar aan de slag met pepers kweken? want dan lijkt me dat erg leuk om eens mee te beginnen
http://www.vreeken.nl/ verkoopt de zaden. Waar je ze kant en klaar kan kopen weet ik niet, google even op 'peter pepper'quote:Op donderdag 28 september 2006 19:22 schreef Veersesmurf het volgende:
Die is gaaf! Die wil ik mijn collega voor zijn verjaardag geven als het ff kan (ook gek van pepers)
Waar kun je die kopen?![]()
Dat denk ik nou ook,quote:Op donderdag 28 september 2006 01:26 schreef THCees het volgende:
Nou eindelijk een paar foto'tjes dan :
Habanero (zijn er al een stuk of 15 geoogst !!!)
[afbeelding]
Van alles wat !![]()
[afbeelding]
Lekker hoor , volgend jaar weer andere soorten proberen .
Je hebt helemaal gelijk, ik heb niets speciaals te bieden.quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:48 schreef THCees het volgende:
helaas heb al hoop Jalapeno zaad en ook andere trouwens (zie eerste pag van dit topic)
maar mocht je iets hebben wat ik niet heb wil ik best ruilen hoor.......
Hee, die zitten bij mij om de hoek. Toch eens langs gaan dan.quote:
Het gaat ook het beste als je de zaadjes eerst een paar dagen laat drogen. Ik heb op dit moment mn tuin helemaal vol staan met:quote:Op zondag 6 mei 2007 10:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mijn eerste poging wat op te laten bloeien is finaal mislukt.Ik had twee pepers uit de supermarkt gehaald en de zaadjes daarvan op een watje gelegd en dat nat gehouden. Ze deden helemaal niets.
Nu heb ik ze in een potje in grond gedaan, eens kijken of dat lukt...
De peperszaden zijn pas een week binnen. Zaaien moet ik dus een jaartje overslaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 20:01 schreef Thorical het volgende:
Hier mijn laatste peperzaden besteld bij Vreeken.
1 × 207730 PEPER Ajoema-type 'orange', 10 zaden ¤ 2,90
1 × 209440 PEPER 'Surinaamse Rode', 25 zaden ¤ 2,90
1 × 208300 PEPER 'Jalapeno Early Hot', 25 zaden ¤ 1,90
1 × 999999 GRATIS ZAKJE VERRASSINGSZAAD ¤ 0,00
NEE man je kan nog gerust zaaienquote:Op zondag 6 mei 2007 16:53 schreef Thorical het volgende:
[..]
De peperszaden zijn pas een week binnen. Zaaien moet ik dus een jaartje overslaan.
Maar ik heb wel jalapeno's gezaaid. En die komen allemaal op.
Over een week verpotten en na de ijsheiligen het balkon weer op.
Een stuk of 8 Jalapeno's zijn al aan het opgroeien en zo'n profi dat ik lampen ga gebruiken voor mijn pepertjes ben ik niet.quote:Op zondag 6 mei 2007 19:58 schreef THCees het volgende:
[..]
NEE man je kan nog gerust zaaien(binnen) eind mei/half juni naar buiten........ tijd zat
![]()
maar dat geldt alleen voor de Jalapeno en sur - rode....de rest volgend jaar dan maar.![]()
en koop dan bij de gamma ofzo een tl van 15 watt kleur 33 (of 2) voor maar 6 euries .... dan kan je al in januari binnen beginnen (houd je dan wel aan 18 uur licht/per dag)
en dan kunnen ze al als plantjes je tuin in![]()
Whehehe.... ik stel me zo voor: in mijn schuur, 18 uur per dag licht, lekker warm. Als het sneeuwt dooit het dak droog, licht schijnt door alle kieren naar buiten. Oom agent zal smullen... (denkt hij, tot ik hem een peper in zijn anus steek laat proeven. (Wietplantage, iemand??)quote:Op zondag 6 mei 2007 19:58 schreef THCees het volgende:
[..]
NEE man je kan nog gerust zaaien(binnen) eind mei/half juni naar buiten........ tijd zat
![]()
maar dat geldt alleen voor de Jalapeno en sur - rode....de rest volgend jaar dan maar.![]()
en koop dan bij de gamma ofzo een tl van 15 watt kleur 33 (of 2) voor maar 6 euries .... dan kan je al in januari binnen beginnen (houd je dan wel aan 18 uur licht/per dag)
en dan kunnen ze al als plantjes je tuin in![]()
Leuk! (En dat meen ik!)quote:Op maandag 7 mei 2007 00:06 schreef Capsicum het volgende:
Je kan nu nog wel zaaien maar je moet niet veel langer wachten, hoe langer je wacht des te kleiner de oogst word. Dus als je veel pepers wil moet je vroegen beginnen, eind januari/ begin februari.
Vorig jaar heb ik voor het eerst serieus pepers gekweekt, ik had cayenne's, jalapeno's en orange habanero's.
[afbeelding]
De hele vensterbank stond vol.
Hier meer foto's van vorig jaar.
Dit jaar heb ik madame jeanette, rawit, jalapeno, bigjim en anaheim.
[afbeelding]
Aan mijn big jim plant zitten al pepers.
Netjes,quote:Op maandag 7 mei 2007 00:06 schreef Capsicum het volgende:
Je kan nu nog wel zaaien maar je moet niet veel langer wachten, hoe langer je wacht des te kleiner de oogst word. Dus als je veel pepers wil moet je vroegen beginnen, eind januari/ begin februari.
Vorig jaar heb ik voor het eerst serieus pepers gekweekt, ik had cayenne's, jalapeno's en orange habanero's.
[afbeelding]
[afbeelding]
MOOIquote:Op maandag 7 mei 2007 00:06 schreef Capsicum het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als de plant al veel vruchten heeft kan het zijn dat de daarop volgende bloempjes afvallen. Na een (gedeeltelijke) oogst komen er nieuwe vruchten.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:26 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Even een kickje.
Mijn pepers gaan als een speer, het zijn mooie plantjes, zien er stevig uit. Hangen niet ofzo. Er is alleen een probleempje; elke keer als een bloemetje klaar is met bloeien en een pepertje begint met groeien, valt hij er gewoon af! Elke keer weer.Hoe kan ik dit voorkomen?
en er is ook nog de mogelijkheid dat je bloemetjes niet zijn bestoven !!!quote:Op maandag 4 juni 2007 16:44 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Mja, dan zal het wel met de droogte te maken hebben.Thanks!
Hoe moeten ze bestoven worden dan?quote:Op maandag 4 juni 2007 17:22 schreef THCees het volgende:
[..]
en er is ook nog de mogelijkheid dat je bloemetjes niet zijn bestoven !!!
maar ook ik heb dit wel eens gehad: gewoon laten gaan.....komt allemaal wel goed
![]()
Ik heb het bestuiven wel eens gedaan met een zacht kwastje.quote:Op maandag 4 juni 2007 17:22 schreef THCees het volgende:
[..]
en er is ook nog de mogelijkheid dat je bloemetjes niet zijn bestoven !!!
maar ook ik heb dit wel eens gehad: gewoon laten gaan.....komt allemaal wel goed
![]()
Hm, dat heb ik ook eens gedaan met onze kersenboom.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:26 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ik heb het bestuiven wel eens gedaan met een zacht kwastje.
Maar dat lijkt me als de planten buiten staan overdreven.
kzou ze gewoon BUITEN zetten en de vliegen , hommels en bijen hun werk laten doen...............quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:08 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Hm, dat heb ik ook eens gedaan met onze kersenboom.Misschien dat ik dat ook even ga proberen.
Nou, ze staan al een tijdje buiten.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:42 schreef THCees het volgende:
[..]
kzou ze gewoon BUITEN zetten en de vliegen , hommels en bijen hun werk laten doen...............
ik heb echt nergens last van hoor ..... alle planten zijn idd al bloemen aant ontwikkelen, maar de meeste hebben al pepertjes in de maak jaquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:56 schreef Thorical het volgende:
Hier een downdate, geen bloemen en opschieten met de groei doet het ook al niet.
Terwijl ik vorig jaar al de 1e pepers aan de struikjes had.
Maar we zullen het weer maar de schuld geven.
http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=36287quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iemand al "Bhut Jalokia" gespot in NL?
We zijn nu bijna vier jaar verder, en nog kan je niet bestellen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:06 schreef Erasmo het volgende:
Gewoon op http://hotbrothers.nl/ zoals signe zei
Ja men, heb dit al zo vaak gehad met mme jeannettes.quote:Op zondag 3 april 2005 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
![]()
Ja dat kan, maar is wel ontzettend gekutquote:Op donderdag 25 februari 2010 00:09 schreef Erasmo het volgende:
Dan gebruik je toch een boterhamzakje?
Ja, maar lenzen moeten toch uit 's avonds. En met mme jeannetes heb ik zelfs dat mijn vingers de volgende ochtend nog tintelen/ prikken.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:23 schreef vosss het volgende:
Ik doe dat eigenlijk nooit.Ik snij ze gewoon met mn handen en dat je daarna niet in je ogen moet gaan lopen wrijven spreekt voor zich natuurlijk
quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:39 schreef vosss het volgende:
Ik deed mijn lenzen altijd uit zonder mn ogen aan te raken.
Er zijn ook latexvrije kunststof handschoenen, er zijn namelijk veel mensen gevoelig voor latexquote:Op donderdag 25 februari 2010 00:07 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ja men, heb dit al zo vaak gehad met mme jeannettes.Elke keer eigenwijs ook he, denken dat t wel over gaat door tig keer mijn handen te wassen.
Handschoenen is ook niet echt een optie want ben ENORM allergisch voor latex
Ok, waar koop ik die?quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn ook latexvrije kunststof handschoenen, er zijn namelijk veel mensen gevoelig voor latex
De Hongaren hebben het voor elkaar gekregen om een peper te groeien die niet heet is. Hij is iets anders van vorm, en hij is een stuk groter.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:10 schreef Prometheus4096 het volgende:
Heb ook geen idee hoe die pepers anders smaken los van de hoeveelheid capsaicin.
bron:quote:De heetste ter wereld
De in Groot-Brittannië geteelde Infinity chilipeper is de heetste peper ter wereld. Hij verslaat daarmee de vorige recordhouder, de Bhut Jolokia. Dat blijkt uit onderzoek van de Warwick University.
De Infinity scoort 1.067.286 eenheden op de schaal van Scoville, die de hoeveelheid capsaïcine, het bestanddeel in hete pepers dat hun pittigheid bepaalt, aangeeft. Een Spaanse peper scoort ongeveer 1000 en de Bhut Jolokia 1.000.000. De nieuwe soort is ontstaan uit een kruising tussen verschillende pepers.
Welk winkeltje is dat?quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:18 schreef HAL9000S het volgende:
Habanero
Ik haal bij een Mexicaans winkeltje in Utrecht altijd flesjes habanero saus...
[ afbeelding ]
hou ervan om het door o.a. m'n pasta heen te gooien
De meeste capsaicine zit in de zaadlijsten, niet de zaadjes. Dus als je die eruit snijdt wordt het minder heet. Overigens vind ik te veel helemaal neit lekker, madame jeannette kook ik wel eens mee, maar haal hem erna in zijn geheel er weer uit.quote:Op zondag 3 april 2005 12:34 schreef -erwin- het volgende:
Naar mijn idee is het als je de pitjes er uit haalt nog wel te doen.
Jalapeno pepers zijn niet zo pittigquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:10 schreef Prometheus4096 het volgende:
Ik heb net wat Jalapeno zaden te kiem gezet.
Nu heb ik geen idee wat ik qua peper gewend ben op de scoville schaal. Die van de supermarkt verschillen zowiezo nogal. Zat er eigenlijk aan te denken om nog iets echt sterks te poten. Maar dat doe ik denk ik volgend jaar wel.
Heb ook geen idee hoe die pepers anders smaken los van de hoeveelheid capsaicin.
Spitsnieuws faaltquote:Op donderdag 1 april 2010 14:39 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Een nieuwe aller heetste peper
[..]
bron:
http://www.spitsnieuws.nl(...)tste_ter_wereld.html
idd vreemd. Volgens dit artikel:quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:07 schreef Zw0rld het volgende:
Het gaat ook weleens fout, wat ik trouwens zeer vreemd vind.
http://www.endandit.nl/re(...)dstrijdje-chili-eten
Zelf heb ik altijd andere, maar toch, habanero sauce isquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:18 schreef HAL9000S het volgende:
Habanero
Ik haal bij een Mexicaans winkeltje in Utrecht altijd flesjes habanero saus...
[ afbeelding ]
hou ervan om het door o.a. m'n pasta heen te gooien
In adobe saus?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:01 schreef Windigo het volgende:
Ik ben op vakantie in Engeland geweest en heb er gerookte habanero's oftewel chipotles gekocht. Ik ben zo blij!
zaadhandel van der Walquote:Op woensdag 20 april 2005 17:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Weet iemand trouwens waar je (in nederland) habanero zaadjes kan bestellen ?? .
Klopt, maar toen ik een paar jaar geleden een habanero plant in mijn tuin had, heb ik er ook een aantal gerookt en die waren erg lekkerquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Chipotles zijn gerookte en gedroogde jalapeno pepers hoor.
Ja dat weet ik, dat staat er toch ook?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Chipotles zijn gerookte en gedroogde jalapeno pepers hoor.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:07 schreef loonytik het volgende:
Zou makkelijk moeten kunnen IMO. Miss krijg je wel idd kleinere poppers. Maar ik zou geen reden zien waarom het dan niet kan. Mensen maken ook genoeg poppers met de Habanero en zelf de Naga,Trinidad scorpionI say go for it! mits dat je tegen pittig eten kunt dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |