Er zijn ook latexvrije kunststof handschoenen, er zijn namelijk veel mensen gevoelig voor latexquote:Op donderdag 25 februari 2010 00:07 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ja men, heb dit al zo vaak gehad met mme jeannettes.Elke keer eigenwijs ook he, denken dat t wel over gaat door tig keer mijn handen te wassen.
Handschoenen is ook niet echt een optie want ben ENORM allergisch voor latex
Ok, waar koop ik die?quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn ook latexvrije kunststof handschoenen, er zijn namelijk veel mensen gevoelig voor latex
De Hongaren hebben het voor elkaar gekregen om een peper te groeien die niet heet is. Hij is iets anders van vorm, en hij is een stuk groter.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:10 schreef Prometheus4096 het volgende:
Heb ook geen idee hoe die pepers anders smaken los van de hoeveelheid capsaicin.
bron:quote:De heetste ter wereld
De in Groot-Brittannië geteelde Infinity chilipeper is de heetste peper ter wereld. Hij verslaat daarmee de vorige recordhouder, de Bhut Jolokia. Dat blijkt uit onderzoek van de Warwick University.
De Infinity scoort 1.067.286 eenheden op de schaal van Scoville, die de hoeveelheid capsaīcine, het bestanddeel in hete pepers dat hun pittigheid bepaalt, aangeeft. Een Spaanse peper scoort ongeveer 1000 en de Bhut Jolokia 1.000.000. De nieuwe soort is ontstaan uit een kruising tussen verschillende pepers.
Welk winkeltje is dat?quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:18 schreef HAL9000S het volgende:
Habanero
Ik haal bij een Mexicaans winkeltje in Utrecht altijd flesjes habanero saus...
[ afbeelding ]
hou ervan om het door o.a. m'n pasta heen te gooien
De meeste capsaicine zit in de zaadlijsten, niet de zaadjes. Dus als je die eruit snijdt wordt het minder heet. Overigens vind ik te veel helemaal neit lekker, madame jeannette kook ik wel eens mee, maar haal hem erna in zijn geheel er weer uit.quote:Op zondag 3 april 2005 12:34 schreef -erwin- het volgende:
Naar mijn idee is het als je de pitjes er uit haalt nog wel te doen.
Jalapeno pepers zijn niet zo pittigquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:10 schreef Prometheus4096 het volgende:
Ik heb net wat Jalapeno zaden te kiem gezet.
Nu heb ik geen idee wat ik qua peper gewend ben op de scoville schaal. Die van de supermarkt verschillen zowiezo nogal. Zat er eigenlijk aan te denken om nog iets echt sterks te poten. Maar dat doe ik denk ik volgend jaar wel.
Heb ook geen idee hoe die pepers anders smaken los van de hoeveelheid capsaicin.
Spitsnieuws faaltquote:Op donderdag 1 april 2010 14:39 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Een nieuwe aller heetste peper
[..]
bron:
http://www.spitsnieuws.nl(...)tste_ter_wereld.html
idd vreemd. Volgens dit artikel:quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:07 schreef Zw0rld het volgende:
Het gaat ook weleens fout, wat ik trouwens zeer vreemd vind.
http://www.endandit.nl/re(...)dstrijdje-chili-eten
Zelf heb ik altijd andere, maar toch, habanero sauce isquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:18 schreef HAL9000S het volgende:
Habanero
Ik haal bij een Mexicaans winkeltje in Utrecht altijd flesjes habanero saus...
[ afbeelding ]
hou ervan om het door o.a. m'n pasta heen te gooien
In adobe saus?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:01 schreef Windigo het volgende:
Ik ben op vakantie in Engeland geweest en heb er gerookte habanero's oftewel chipotles gekocht. Ik ben zo blij!
zaadhandel van der Walquote:Op woensdag 20 april 2005 17:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Weet iemand trouwens waar je (in nederland) habanero zaadjes kan bestellen ?? .
Klopt, maar toen ik een paar jaar geleden een habanero plant in mijn tuin had, heb ik er ook een aantal gerookt en die waren erg lekkerquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Chipotles zijn gerookte en gedroogde jalapeno pepers hoor.
Ja dat weet ik, dat staat er toch ook?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Chipotles zijn gerookte en gedroogde jalapeno pepers hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |