Het wonderlijke aan de huidige situatie is juist die rare mengeling van een vereniging met leden en een organisatie met een publieke taak waar iedereen aan meebetaalt. Dat dat systeem op de schop gaat vind ik geenszins een probleem Ik snap wel dat omroepen dat zelf wat problematischer vinden. Wat ik echter opmerkelijker vind is dat er dus mensen zijn die denken dat door de nieuwe mediawet de omroepen minder "links" zouden worden. De sterkste bezwaren die ik hoor betreffen omroepen die so wie so al weinig amusement uitzenden of soms al zelfs verenigings neuraal zijn (NOS/NPS) dus waar vrijweinig of helemaal niets voor veranderd ...quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:05 schreef kiw het volgende:
hoezo is het gek dat media een politieke kleur hebben. omroepen krijgen per slot van rekening uitzendtijd aan de hand van het aantal leden dat ze hebben, om die leden zich te laten identificeren met de omroep, moeten ze zich wel politiek uitlaten. het is niet zo dat de omroepen hier daadwerkelijk iedereen hun meningen probeert op te leggen, al denk ik soms bij het kijken van kopspijkers ofzo hier anders over...
ik heb overigens geen idee hoe het komt dat er niet echt rechtse(re) omroepen bestaan. naja misschien de EO, maar die dankt zn ledenbasis naar mijn mening door het belachelijkste wat er nog in de nederlandse samenleving bestaat.
De commercielen hebben inderdaad weining opinievormende programma's. Maar nu heb je ook meteen de kern van de hele discussie te pakken. De publieke omroepen zouden zich veelal moeten richten op dit type programma's. Laat de commercielen zich maar bezighouden met Baantjer, GTST, RTL-Z, speelfilms, sitcoms, ed, die op hun beurt weer kwalitief veel beter zijn dan bij de publieke omroepen. Overigens hebben de commercielen ook vrij goede informatieve programma's als Bij de politie, Emma kinderziekenhuis, Peter R. de Vries, etc.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh zeker, die mogen ook blijven.
Maar bij de commercielen geen Dokument, geen Andere Tijden, geen Close Up, geen Kruispunt, geen R.A.M, geen tegenlicht, geen jeugdjournaal, geen teleac, geen uur van de wolf, geen schepper & co, geen man bijt hond, geen soeterbeeck, geen dokwerk, geen rondom 10,. geen donderdag documentaire enz enz enz enz enz
Daar ben ik het niet mee eens. Het ligt er maar aan waar je de nadruk op legt.quote:En dan heb ik het nog niet eens over de radio waar het verschil vele malen groter is.
Juistquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:12 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, het hele links dit links dat slaat nergens op. De NCRV en TROS zijn eerder aan de rechterkant aan het politieke spectrum te vinden, maar het gaat niet eens om de kleur van de omroep, maar om puur eigenbelang met betrekking tot amusement.
Ik ben het daar ook helemaal mee eens zoals al eerder gemeld.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:33 schreef nikk het volgende:
[..]
De commercielen hebben inderdaad weining opinievormende programma's. Maar nu heb je ook meteen de kern van de hele discussie te pakken. De publieke omroepen zouden zich veelal moeten richten op dit type programma's. Laat de commercielen zich maar bezighouden met Baantjer, GTST, RTL-Z, speelfilms, sitcoms, ed, die op hun beurt weer kwalitief veel beter zijn dan bij de publieke omroepen. Overigens hebben de commercielen ook vrij goede informatieve programma's als Bij de politie, Emma kinderziekenhuis, Peter R. de Vries, etc.
Op inhoud.quote:Daar ben ik het niet mee eens. Het ligt er maar aan waar je de nadruk op legt.
Volgens mij verschillen we helemaal niet zo van mening.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:40 schreef SCH het volgende:
Op inhoud.
dat was idd te zot voor woorden, ik zat nog zo van "wat zeiken jullie, FOX doet het tenminste nog zonder belastinggeld".quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:07 schreef Tikorev het volgende:
De blinde paniek bij de media...
Dat de media in Nederland links gekleurd zijn wisten velen al langer. Maar nu lijken echt alle maskers te zijn gevallen. Na twee jaar fel oppositie voeren tegen Balkenende-II wordt nu zonder schroom een laatste wanhoopsaanval ingezet tegen het kabinet. Waar een jaar geleden de publieke omroepen nog grote reportages uitzonden over het 'foute' Fox en hoe ze wel niet bezig waren de politiek te beïnvloeden
ben het helemaal met de TS eensquote:plaatsen de makers van programma's als 2Vandaag en Netwerk nu zelf grote artikelen in de landelijke dagbladen met de oproep het kabinet te laten vallen. De Tros-voorzitter doet vanavond voor het Acht uur Journaal zelfs een persoonlijke oproep op televisie om toch vooral tegen het Paasakkoord te stemmen.
Ik mag toch hopen dat dit de doodsteek is voor de publieke omroepen. De dagelijke actualiteitenprogramma's waar miljoenen mensen hun opinie vormen worden gewoon gemaakt door omroepen die zich openlijk keren tegen de regering. Al eerder zagen we een dergelijke ondermijning van het kabinetsbeleid bij het uitzendbeleid van minister Verdonk. Onze linkse pers kon het niet verkroppen dat uitgeprocedeerde economische vluchtelingen daadwerkelijk werden uitgezet en dus werden via de eerder genoemde actualiteitenprogramma's en het NOS Journaal het Nederlandse volk bestookt met een oneindige stroom van zielige verhaaltjes en eenzijdige reportages waar zelfs ellenlange strafbladen en oorlogsmisdaden van asielzoekers werden verzwegen om de zieligheidsfactor wat te vergroten. Het absolute dieptepunt van deze politieke inmenging kwam van de omroep die NOVA verzorgd en werd bereikt met de serie '26000-gezichten' die als direct doel had de publieke opinie te laten keren tegen het uitzetbeleid.
De publieke omroep lijkt gekaapt door een groep uiterst linkse progressieven die de omroepen misbruiken om linkse idealen uit te dragen en hebben de drie actualiteitprogramma's omgevormd tot partijpolitieke programma''s die het beleid van de PvdA, GroenLinks en de SP zo goed mogelijk voor het voetlicht moeten brengen. Ik mag toch hopen dat de politiek deze schandalige situatie aangrijpt om de publieke omroepen eens grondig te hervormen. Het wordt in ieder geval hoog tijd.
Inderdaad, een indrukwekkende serie!!!quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:10 schreef Landmass het volgende:
vergeet niet dat de VARA oook aan de 26 000 zielige gezichten campagne meedoet
zit je echt zo zielig in elkaarquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:20 schreef buzzer het volgende:
een beetje jammer dat jouw sig je hele betoog onderuit haalt...
als ze zoveel leden hebben dan hebben ze toch helemaal geen steun van de staat nodigquote:Op vrijdag 1 april 2005 11:03 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het gaat om advertenties en reclame-spotjes....
[..]
Het is natuurlijk ook nogal wat dat 2000 D66'ers kunnen beslissen over de toekomst van omroepen met stuk voor stuk minimaal een half miljoen leden.
Typerende reactie ook van Democrate Media-Medy:
[..]
quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh zeker, die mogen ook blijven.
Maar bij de commercielen geen Dokument, geen Andere Tijden, geen Close Up, geen Kruispunt, geen R.A.M, geen tegenlicht, geen jeugdjournaal, geen teleac, geen uur van de wolf, geen schepper & co, geen man bijt hond, geen soeterbeeck, geen dokwerk, geen rondom 10,. geen donderdag documentaire enz enz enz enz enz
En dan heb ik het nog niet eens over de radio waar het verschil vele malen groter is.
het is toch te zot voor woorden dat de overheid haar eigen oppositie zit te financierenquote:
de ncrv rechts? hallo hee, ncrv is christelijk/links, veel gejank over de barmhartige samaritaan (een semiet) en dat soort shitquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:12 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, het hele links dit links dat slaat nergens op. De NCRV en TROS zijn eerder aan de rechterkant aan het politieke spectrum te vinden, maar het gaat niet eens om de kleur van de omroep, maar om puur eigenbelang met betrekking tot amusement.
Wat bedoe je daarmee?quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:24 schreef Landmass het volgende:
veel gejank over de barmhartige samaritaan (een semiet) en dat soort shit
quote:***************************************
NCRV:spijt over oproep aan D66'ers
HILVERSUM De NCRV heeft spijt van de
commotie die hun oproep aan D66-leden
over het paasakkoord heeft veroorzaakt.
De omroep zegt op geen enkele manier te
willen bijdragen aan een eventuele
kabinetscrisis.
De NCRV had een advertentie geplaatst
in de kranten en de TROS en de AVRO
komen met een tv-spotje met een protest
tegen de mediaparagraaf in het akkoord.
De omroepen vrezen dat die het einde
van de publieke omroep betekent.
CDA-Kamerlid Atsma noemt de actie van
de omroepen schandalig.Volgens hem is
de vrees dat de politiek de programma's
gaat bepalen,ook niet terecht.
Dat het een echte Ajacied is: Heldhaftig, Barmhartig, Vastberadenquote:
Ik wou dat ik je geloofde, volgens mij bedoelt hij iets heel andersquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat het een echte Ajacied is: Heldhaftig, Barmhartig, Vastberaden
Als je dit een beetje handig aanpakt sleep je er een ban voor hem uit.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:42 schreef SCH het volgende:
Ik wou dat ik je geloofde, volgens mij bedoelt hij iets heel anders
quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:44 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Als je dit een beetje handig aanpakt sleep je er een ban voor hem uit.
goed gezienquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:11 schreef Doc het volgende:
Beste Landmass,
Gezien je voorkeur voor een volledig vrije economie vermoed ik dat je voor een complete afschaffing bent van een publieke omroep (waarmee ik doel op een zender die draait op welk meenschapsgeld dan ook).
ben ik wel met je eensquote:Echter, de voorgestelde wetswijziging pleiten in het geheel niet voor het afschaffen van publieke televisie. Sterker nog: ik verwacht dat naarmate de omroepen minder invloed zullen hebben zij ook minder leden krijgen en er dus minder privaat geld naar toe gaat.
De kritiek die in door de TS geopperd wordt is met name op de "linkse" signatuur van de omroepen gericht. De voorgestelde wetswijzigingen hebben echter amper of geen invloed daarop aangezien die juist gaat over het weghalen van amusement (waar de TS geen kritiek op had) en de invloed van de verenigingen (waarbij de kritiek van de TS juist ook is op het verenigingsvrije deel NPS/NOS)
Het hele idee dat door de wetswijzigingen de omroepen minder "links" zullen worden is vreemd, evenals dat de publieke omroep minder "links" zou worden.
mijn ouders zijn dus lid van de NCRV (omdat het blaadje met het overzicht vab alle programmas zo handig is, niet omdat ze de NCRV nou verder ideologisch steunen of zo) en op mij kwam dat blaadje over als een bijlage van het Joods Journaal. Daar kots ik natuurlijk op.quote:
Ik zie het verband niet. Niet in het blaadje maar ook niet in je opmerking. Wat zou er mis zijn met een Joods Journaal?quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:53 schreef Landmass het volgende:
als een bijlage van het Joods Journaal. Daar kots ik natuurlijk op.
je vind die opmerking van mij nogal belangrijk hequote:Op vrijdag 1 april 2005 14:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Niet in het blaadje maar ook niet in je opmerking. Wat zou er mis zijn met een Joods Journaal?
Ja, je maakt hem niet voor niks denk ik - hij komt ook nogal uit het niets.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:57 schreef Landmass het volgende:
[..]
je vind die opmerking van mij nogal belangrijk he
Ik vind het NCRV krantje dus een bijlage van het Joods Journaal en dat vind ik onzin.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, je maakt hem niet voor niks denk ik - hij komt ook nogal uit het niets.
Ik denk dat dat voorlopig ijdele hoop is. Men spiegelt zich daarvoor ook te graag aan de BBC.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:50 schreef Landmass het volgende:
ben ik wel met je eens
alleen ik zie het als het begin van het einde van de PO en dat is altijd aan te moedigen.
Misschien kun je ze de kas van Groep Wilders laten spekken?quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:53 schreef Landmass het volgende:
Ik heb mijn ouders trouwens al proberen te bwegen hun lidmaatschap op te zeggen, is nog niet geulukt.
Wat wel gelukt is is ze over te halen niet meer aan goede doelen te geven.
luister gast, ik kots op het NCRV blaadje, had je dat nog niet doorquote:Op vrijdag 1 april 2005 15:04 schreef SCH het volgende:
Jammer dat je er omheen draait. Je poneert iets en trekt je vervolgens terug. Typerend en laf.
Haal dan die post weg met dat semiet erin of leg het uit.
Je opmerking ging niet over de NCRV-gids maar over de Barmhartige Samaritaan, waar je de kwalificatie semiet aan verbond en een duidelijke negatieve mening over gaf. Daar wil ik graag uitleg over.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:05 schreef Landmass het volgende:
[..]
luister gast, ik kots op het NCRV blaadje, had je dat nog niet door
Dat maakt iets nog niet "joods"lijkt me. Met name wonderlijk dat een Christelijke club als NCRV als Joods gezien wordt ...quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:05 schreef Landmass het volgende:
[..]
luister gast, ik kots op het NCRV blaadje, had je dat nog niet door
moet je dat blaadje maar eens lezen. Niet normaal gewoon.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:08 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat maakt iets nog niet "joods"lijkt me. Met name wonderlijk dat een Christelijke club als NCRV als Joods gezien wordt ...
quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:01 schreef Landmass het volgende:
Ik vind het NCRV krantje dus een bijlage van het Joods Journaal en dat vind ik onzin.
quote:"..Met een abonnement ontvangt u iedere week op een vast tijdstip de gids thuis.."
quote:"..Het Joods Journaal is een spraakmakend en uniek kwaliteitsmagazine gedrukt op hoogwaardig papier en heeft een verschijningsfrequentie van 4 keer per jaar.."
Ik denk dat hij niet zal kiezen voor de optie achter burka 2.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Als Landmass om wat voor redenen dan ook, kotst op het NCRV blaadje, en het daarom joods noemt, staat het kotsen ergens op synoniem voor het "joods zijn".
Dus 2 conclusie's: Óf hij is een Feyenoord supporterof hij is een radicale moslim
![]()
Landmass mag kiezen
Landmass wil Veronica Magazine.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Wel erg onlibertarisch, hoor, je ouders lastigvallen over hun wekelijkse blaadje. Wat een betutteling!
ze wilde gvd de donald duck niet voor me betalen, moest ik hem zelf gaan kopenquote:
Opgerot met die giftige gristelijke lectuur.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Landmass wilt censuur voor zijn ouders!
die heeft tenminste geen reclamequote:Op vrijdag 1 april 2005 15:04 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voorlopig ijdele hoop is. Men spiegelt zich daarvoor ook te graag aan de BBC.
Is aura's lezen niet erg...links?quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:27 schreef Landmass het volgende:
eigenlijk ben jij best wel intelligent SCH, alleen jammer dat er zo'n GroenLinks iedologietje om je heen hangt.
Ik verdien verdomme een gedeelte van mijn broodbeleg met wat jij "een agterlijk joods blaadje" noemt maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:27 schreef Landmass het volgende:
eigenlijk ben jij best wel intelligent SCH, alleen jammer dat er zo'n GroenLinks iedologietje om je heen hangt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |