Ze hebben al schijn van objectiviteit nu echt achter zich gelaten. En ondertussen maar het vingertje wijzen naar Fox News en Berlusconi. Ze zijn zelf geen haar beter. Pravda was hier niks bij vergeleken.quote:Omroepen vragen via krant en tv om tegenstem D66
Uitgegeven: 1 april 2005 09:54
HILVERSUM - De publieke omroepen proberen de leden van D66 via diverse advertenties en een spotje op tv te verleiden om tegen het paasakkoord te stemmen. De Avro, Tros en NCRV hebben vrijdag advertenties in diverse landelijke dagbladen geplaatst. Ook zaterdag zullen deze erin staan. De Tros zendt vrijdagavond ook nog een spotje uit op Nederland 1.
De omroepen zijn niet tevreden over het afgelopen weekeinde gesloten paasakkoord tussen D66 en de andere regeringspartijen CDA en VVD. Volgens hen betekent het akkoord het einde van de publieke omroep. Op zaterdag stemmen de leden van D66 over het paasakkoord.
Dat slaat nou precies helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:20 schreef buzzer het volgende:
een beetje jammer dat jouw sig je hele betoog onderuit haalt...
TS doet namelijk exact hetzelfde wat hij de media verwijt....quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat slaat nou precies helemaal nergens op.
Beste,quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:07 schreef Tikorev het volgende:
De blinde paniek bij de media...
Dat de media in Nederland links gekleurd zijn wisten velen al langer. Maar nu lijken echt alle maskers te zijn gevallen. Na twee jaar fel oppositie voeren tegen Balkenende-II wordt nu zonder schroom een laatste wanhoopsaanval ingezet tegen het kabinet. Waar een jaar geleden de publieke omroepen nog grote reportages uitzonden over het 'foute' Fox en hoe ze wel niet bezig waren de politiek te beïnvloeden plaatsen de makers van programma's als 2Vandaag en Netwerk nu zelf grote artikelen in de landelijke dagbladen met de oproep het kabinet te laten vallen. De Tros-voorzitter doet vanavond voor het Acht uur Journaal zelfs een persoonlijke oproep op televisie om toch vooral tegen het Paasakkoord te stemmen.
Ik mag toch hopen dat dit de doodsteek is voor de publieke omroepen. De dagelijke actualiteitenprogramma's waar miljoenen mensen hun opinie vormen worden gewoon gemaakt door omroepen die zich openlijk keren tegen de regering. Al eerder zagen we een dergelijke ondermijning van het kabinetsbeleid bij het uitzendbeleid van minister Verdonk. Onze linkse pers kon het niet verkroppen dat uitgeprocedeerde economische vluchtelingen daadwerkelijk werden uitgezet en dus werden via de eerder genoemde actualiteitenprogramma's en het NOS Journaal het Nederlandse volk bestookt met een oneindige stroom van zielige verhaaltjes en eenzijdige reportages waar zelfs ellenlange strafbladen en oorlogsmisdaden van asielzoekers werden verzwegen om de zieligheidsfactor wat te vergroten. Het absolute dieptepunt van deze politieke inmenging kwam van de omroep die NOVA verzorgd en werd bereikt met de serie '26000-gezichten' die als direct doel had de publieke opinie te laten keren tegen het uitzetbeleid.
De publieke omroep lijkt gekaapt door een groep uiterst linkse progressieven die de omroepen misbruiken om linkse idealen uit te dragen en hebben de drie actualiteitprogramma's omgevormd tot partijpolitieke programma''s die het beleid van de PvdA, GroenLinks en de SP zo goed mogelijk voor het voetlicht moeten brengen. Ik mag toch hopen dat de politiek deze schandalige situatie aangrijpt om de publieke omroepen eens grondig te hervormen. Het wordt in ieder geval hoog tijd.
Och, er is wel een overeenkomst tussen de Tros en linkse politieke partijen. Hun programma's zijn beiden inhoudsloos.quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:55 schreef Kozzmic het volgende:
De TROS is ook een goed voorbeeld van een links bolwerk.
gelukkig hebben we Geert Wilders nogquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:58 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Och, er is wel een overeenkomst tussen de Tros en linkse politieke partijen. Hun programma's zijn beiden inhoudsloos.
Het gaat om advertenties en reclame-spotjes....quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:07 schreef Tikorev het volgende:
Waar een jaar geleden de publieke omroepen nog grote reportages uitzonden over het 'foute' Fox en hoe ze wel niet bezig waren de politiek te beïnvloeden plaatsen de makers van programma's als 2Vandaag en Netwerk nu zelf grote artikelen in de landelijke dagbladen met de oproep het kabinet te laten vallen. De Tros-voorzitter doet vanavond voor het Acht uur Journaal zelfs een persoonlijke oproep op televisie om toch vooral tegen het Paasakkoord te stemmen.
Het is natuurlijk ook nogal wat dat 2000 D66'ers kunnen beslissen over de toekomst van omroepen met stuk voor stuk minimaal een half miljoen leden.quote:Omroepen vragen via krant en tv om tegenstem D66
Gepubliceerd op vrijdag 01 april 2005
HILVERSUM (ANP) - De publieke omroepen proberen de leden van D66 via diverse advertenties en een spotje op tv te verleiden om tegen het paasakkoord te stemmen. De Avro, Tros en NCRV hebben vrijdag advertenties in diverse landelijke dagbladen geplaatst.
Ook zaterdag zullen deze erin staan. De Tros zendt vrijdagavond ook nog een spotje uit op Nederland 1.
De omroepen zijn niet tevreden met het afgelopen weekeinde gesloten paasakkoord tussen D66 en de andere regeringspartijen CDA en VVD. Volgens hen betekent het akkoord het einde van de publieke omroep. Op zaterdag stemmen de leden van D66 over het paasakkoord.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=563965/sc=686133
quote:"En ik ga er vanuit dat de advertenties niet zijn gefinancierd uit publieke omroepmiddelen. Dat geld is bedoeld om mooie programma's te maken."
http://frontpage.fok.nl/nieuws/52774
De Tros werkt anders wel dagelijk mee aan het meest linkse programma van de publieke omroep, namelijk 2Vandaag. Wat dat betreft hebben ze inderdaad een bedenkelijke draai gemaaktquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:55 schreef Kozzmic het volgende:
De TROS is ook een goed voorbeeld van een links bolwerk.
Links en rechts zijn nogal subjectieve begrippen. Als een PvdA'er eens een keertje wat mag zeggen bij een actualiteitenprogramma dan wordt dat programma door sommigen meteen bestempeld als 'links', als een bewindspersoon wordt geïnterviewd dan hoor je diezelfde personen niet.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:14 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De Tros werkt anders wel dagelijk mee aan het meest linkse programma van de publieke omroep, namelijk 2Vandaag. Wat dat betreft hebben ze inderdaad een bedenkelijke draai gemaakt
Ze komen op voor hun eigen belangen. Net als Veronica in de jaren 70 toen ze in het voortbestaan werden bedreigd. Dat recht hebben ze toch gewoon? En behalve belastinggeld ontvangen de omroepen ook ledendonaties en abonnementsgelden.quote:Maar bovendien, of ze nu links of rechts zijn, het is gewoon absurd dat ze anno 2005 de mensen een politiek stemadvies geven. Dat hoort gewoon niet bij een omroep die met belastinggeld wordt gefinancierd.
Daar kunnen ze nog geen fractie van die giga-overhead van betalen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:22 schreef Kozzmic het volgende:
ledendonaties en abonnementsgelden.
Ik niet.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:24 schreef pikwik het volgende:
haha kut he als je pleuriskabinetje voortijdig ten val komt
ik geniet ervan
tokkie roadshowquote:Op vrijdag 1 april 2005 11:30 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik niet.
Laat die prutsers in Den Haag maar eens doen waar ze voor gekozen zijn, ook al is dit kabinet in mijn ogen te rechts.
Als er nu weer verkiezingen zouden komen zouden er nog meer van die populistische honden in de kamer komen, en die ben ik echt spuugzat. Het is tegenwoordig meer de Tokkie roadshow dan het regeren van dit land. Laten we maar lekker weer teruggaan naar een elite die het land bestuurd, en maar mooi de achterkamertjes weer induiken.
quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:30 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik niet.
Laat die prutsers in Den Haag maar eens doen waar ze voor gekozen zijn, ook al is dit kabinet in mijn ogen te rechts.
Als er nu weer verkiezingen zouden komen zouden er nog meer van die populistische honden in de kamer komen, en die ben ik echt spuugzat. Het is tegenwoordig meer de Tokkie roadshow dan het regeren van dit land. Laten we maar lekker weer teruggaan naar een elite die het land bestuurd, en maar mooi de achterkamertjes weer induiken.
Opmerkelijk dat jij dat vindt. Valt me niet tegen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:28 schreef SCH het volgende:
Ik vind het een enorme miskleun van de NCRV.
Er kraken vele nootjes momenteelquote:Op vrijdag 1 april 2005 11:34 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat jij dat vindt. Valt me niet tegen.
Is er intern ook nog een nootje over gekraakt voordat de NCRV zich erin stortte?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |