Driehonderdzevenenvijftigste...quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:43 schreef DaisyDuke het volgende:
Welkom bij het driehonderdachtenvijftigste deel van
Mozes, sorry, ik dacht niet dat ie goed wasquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:46 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik had 'm al geopend belsen
Gambolputty mag de vraag stellen!
Klikquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:52 schreef Gambolputty het volgende:
Hij (Tony) heeft eigenlijk een behoorlijke staat van dienst qua top40. Iemand die weet wat er van 'm geworden is?
Doe je haar met een gitaarquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Iron Maiden - Number Of The Beast
En Blaze Bailey had ook nog goed geweestquote:
En tegenwoordig schnabbelt hij bij op 'back to the 90's' feestjes.quote:
+1 punt voor Sack Blabbathquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
DJ Krush?
't Is inderdaad Oakey met een banaan door z'n oor.....quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:16 schreef GLO het volgende:
Paul Oakenfold.
In vol ornaatquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Tokyo Ska Paradise Orcehstra?
puntje terug naar GLOquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:27 schreef GLO het volgende:
Keith Caputo?
Ik en m'n klonen zijn even punten met elkaar aan 't uitwisselenquote:
Zonder twijfelquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:37 schreef ranja het volgende:
Earth & fire
Moest er als een haas vandoor, anders had ik kunnen zien dat ranja al het goede antwoord had gegeven...quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:37 schreef GLO het volgende:
Ik moet even een halfuurtje weg.
Ja, haha.quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:40 schreef ranja het volgende:
[..]
de broertjes Koerts zijn nog beter herkenbaar dan Jerney eigenlijk
Zijn het Ijslanders?quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:48 schreef ranja het volgende:
Ze zingen soms in hun eigen taal maar meestal in het engels
Via een schoenenvraag van bukgeit. Zie vorige topic. Of die daarvoor, dat weet ik niet meer. Het gaat zo snel momenteel. Het was iig gisternacht.quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Een 'hoe zijn we bij schoenentrivia gekomen?' TVP.
ehm, ok, maar bij mijn weten (maar ik ben geen haarverf kenner) niet in zo'n natuurlijke kleurquote:
Friezen dus??????quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:59 schreef ranja het volgende:
Die eigen taal waarin ze zingen is een taal waar maar weinig bekende bands in zingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:01 schreef ranja het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lul
![]()
En ook nog die stomme nepfoutmeldingen, oh, ik kan mijn lol niet op![]()
Mogen we daaruit opmaken dat ook zij bekend zijn?quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:59 schreef ranja het volgende:
Die eigen taal waarin ze zingen is een taal waar maar weinig bekende bands in zingen.
Wat scheelt eraan, o Grote Schaduwquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:02 schreef bigshadow het volgende:
[..]
lul
![]()
En ook nog die stomme nepfoutmeldingen, oh, ik kan mijn lol niet op
Nou, een beetje. Ik dacht dat die spoiler je grapje was, en daarna kreeg ik die nepfoutmelding, toen begreep ik wat je bedoelde. Maar het was een lul, ik trap er in lul, snap jequote:Op vrijdag 1 april 2005 00:05 schreef ranja het volgende:
Nou echt onbekend zijn ze niet. Echt bekend blijkbaar ook niet
en volgens mij begrijpt bigshadow me verkeerd.
The Darling Buds?quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:21 schreef ranja het volgende:
ik kan me niet herinerren dat die ooit in het welsh zongen...
1 april zeker? je weet best dat dat een duo isquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:28 schreef bukgeit het volgende:
Huh? Persil?
Waarvan niet? The Suicidal Birds niet? Retehip Fries punkbluesbandje, op Transformed Dreams! 'k Weet alleen niet hoe ze er uitzien, vandaar de gok.quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:43 schreef ranja het volgende:
nooit van gehoord Glo
Het was het album dat het weggaf zeker?quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:48 schreef GLO het volgende:
Melys!
quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Het was het album dat het weggaf zeker?
Ik dacht dat ik het ooit gelezen had. Iets naar analogie met de pannenkoeken van de Beastie Boys. Heb Melys trouwens ooit eens in Paradiso gezien, maar herkende ze toch niet van de fotoquote:De titel van het album op de foto is "Suikerspin". Waarom, dat weet niemand
Nee idd, dat is Wick.quote:Op vrijdag 1 april 2005 01:02 schreef ranja het volgende:
dat is niet Linda Hopper...
Nee, wel Nederlands. En ouder. Opgericht in 1988, toen nog als all girl quartet...quote:Op vrijdag 1 april 2005 01:11 schreef ranja het volgende:
ah, zijn dit toevallig de beroemde Suicicidal birds?
Zou kunnen (2 x).quote:Op vrijdag 1 april 2005 01:21 schreef LewisBinford het volgende:
kan er recentelijk een foto (deze?) in de OOR gestaan hebben?
herken ze ergens van, maar waarvan??
Dat vind ik eigenlijk ookquote:Op vrijdag 1 april 2005 01:23 schreef ranja het volgende:
Argh, een nederlandse damespunkband? dat moet ik toch weten
Oh, je hebt 'm al!quote:Op vrijdag 1 april 2005 01:26 schreef ranja het volgende:
Oh, ineens een lampje en inmiddels gevonden op een verzamel lp
Bambix.
uit de categorie: owja.. => Bambixquote:Op vrijdag 1 april 2005 01:26 schreef ranja het volgende:
Oh, ineens een lampje en inmiddels gevonden op een verzamel lp
Bambix.
quote:
Ik zou het werkelijk niet wetenquote:Ik heb een nummer van ze op een lp getiteld "Girls kick ass". Waarom zou ik die nou toch hebben
'k Geloof het niet... zo op het eerste gezicht. Die linker figuur, is dat ook een dame? Nee toch?quote:
quote:Refining the riot grrrl aesthetic to a simple, bratty attitude,were one of a rash of British teenage punk-pop bands that emerged in the wake of Supergrass' success in the mid-'90s. More indebted to indie rock than either Supergrass or their peers Ash, but considerably less strident, amateurish and cutesy than Bis,
's music wasn't necessarily revolutionary, but it had an invigorating energy that earned them a cult following within the UK music press before the release of their 1997 debut album,
.
Volgens AMG ookquote:Op vrijdag 1 april 2005 08:23 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Kenickie volgens mij?
quote:Upon its release in late, after the prolonged and dispiriting end of the
, a period of personal turmoil, and a somewhat unfocused solo debut, "
" not only reestablished
as a major star, it accomplished something he'd never had before in his entire career: rock critics, uniformly, absolutely loved this song, even those who had spent years gleefully making sport of the
excesses. It's not hard to do, really. The tune is melancholic and gorgeous, and
wisely dials down his histrionic tendencies to deliver the most low-key vocal performance of his career, singing the verses in a quiet near-monotone that perfectly counterpoints the beseeching chorus.
Dit soort hints helpen niets - althans mij niet omdat alle hitmuziek ongemerkt aan mij voorbijgaatquote:Op vrijdag 1 april 2005 09:54 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Dit liedje is nog redelijk recent in een cover uitgebracht door mensen die ook nog eens in de hemel waren
Het juiste nummerquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:11 schreef Z het volgende:
Do deed toch iets in Heaven? Ik weet alleen niet wat haar single daarna was ...
yep maar nu nog het gevraagde: de titel en zanger van het door mij gezochte lied.quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:17 schreef Gambolputty het volgende:
Dan zitten we nu al bij Hotel California?
Gambolputty +1quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:18 schreef Gambolputty het volgende:
Don Henley - Boys of summer?
dan maar..
in het kader van bekende frontmannen...quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:32 schreef peaceman het volgende:
peter gabriel
Zoals ik zei: een makkie iggy +1quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:39 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Melanie
Het is 'm ookquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:47 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Lijkt wel wat op Eddie Grant
De lama van de buren?quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:54 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Wie was eigenlijk die Jo'anna waarover Eddy zong?
..en de volgende keer van die net 2 seconden teveel kostende toevoegingen zoals "misschien" eraf laten...ik leer het nog wel eensquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:51 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Zeker bij betere spelling zou ik wachten met verlama-en, Gambolputty
Johannesburg, moet wel weg nu, sorry.quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:54 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Johannesburgquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:54 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Echtquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Goh, die arme DaisyDuke is gebanned
quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:59 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
wie doet de vraag want Gambolputty gaat weg
quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:58 schreef Z het volgende:
Ik heb wel een vraag. Momentje.
Nee, hoor. 1 van de leuke 1 aprilgrapjes: topicstarter is gebanned en daarom kunt u niet reageren..quote:
Hij is even getrouwd geweest met Carrie Fische (Princess Leia)rquote:She married the singer Paul Simon in 1983, but they separated a year later...
quote:The East Oakland backpacker crew are members of the loose underground hip-hop consortium known as Hieroglyphics. The group consists of four erudite but hardcore MCs: A-Plus, Phesto, Opio and Tajai. Their debut album in 1993, '93 Til Infinity, produced an early-'90s anthem of the same name and spawned a movement towards bohemian yet rugged hip-hop.
Uzumaki_Naruto + 1quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:44 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
the Souls of Mischief
Je bent niet de enigequote:Op vrijdag 1 april 2005 11:36 schreef iggy_in_the_house het volgende:
nooit van gehoord
hoezoquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dit gaat een vette ooh-ja worden......
Omdat ie me heeeeeel bekend voorkomt......maar ik me net niet kan herrineren wat het isquote:
Sjit, schoot ie me net te binnenquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:11 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ik moet gaan
Band: Payable On Death
CD:The Fundamental Elements OF Southtown
doet iemand maar een andere vraag
Noppe, de muziek van deze man is wat toegankelijker.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:59 schreef peaceman het volgende:
connor oberst?
quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:02 schreef peaceman het volgende:
Jeff Mills? (wilde gok)
Ow zou zomaar kunnen haha...quote:
Dat dingens keur ik voorlopig nog niet goedquote:Op vrijdag 1 april 2005 13:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Terugvind, hoe heet dat ook al weer...., dinges
Dan wacht ik toch gewoon evenquote:Op vrijdag 1 april 2005 13:08 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Dat dingens keur ik voorlopig nog niet goed
Inderdaad een erg dom clubjequote:Op vrijdag 1 april 2005 14:01 schreef bukgeit het volgende:
knox_, lubje25, timbob en bukgeit.
Oi !quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:01 schreef bukgeit het volgende:
ik doe niet andersquote:Op vrijdag 1 april 2005 13:56 schreef peaceman het volgende:
tip = denk aan 27
Is bijna wel een punt waard hahaquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:01 schreef bukgeit het volgende:
Achteraf is het makkelijk praten jaquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:08 schreef timbob het volgende:
als ik zo dit topic es teruglees waren er eigenlijk best veel vragen die ik wist
Heel juistquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:16 schreef pyl het volgende:
Janis Joplin, Jimi Hendrix, Jim Morrison, Brian Jones?
Da's waar, maar ik had toch iets 'beslissender' in gedachten.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:25 schreef ranja het volgende:
De huidige heeft in elk geval een paar cd's gemaakt
O ja? Waarom?quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:27 schreef dolle_hond het volgende:
pius XI
Da's waar. Maar goed is het hoe dan ook niet.quote:
quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:30 schreef Scrutinizer het volgende:
Petrus? Is één van de 'karakters' in de Matthäus Passion en eerste paus
Da's al een heel eind in de goede richting.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Heeft met notenschrift te maken zeker?
Juist, Gregorius I, je weet wel van de Gregoriaanse muziek, de Gregoriaanse gezangen, de Gregoriaanse koren, enzovoorts...quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Gregorius is de eerste associatie die ik dan maak
De lulquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:50 schreef pyl het volgende:
[..]
Juist, Gregorius I, je weet wel van de Gregoriaanse muziek, de Gregoriaanse gezangen, de Gregoriaanse koren, enzovoorts...![]()
Het was een dolle boel in de Gregoriaanse tijdquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:50 schreef pyl het volgende:
[..]
Juist, Gregorius I, je weet wel van de Gregoriaanse muziek, de Gregoriaanse gezangen, de Gregoriaanse koren, enzovoorts...![]()
Daar zou je nog weleens versteld van kunnen staan....quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:55 schreef Scrutinizer het volgende:
Het was een dolle boel in de Gregoriaanse tijd![]()
Een mens kan hier ook niet eens normaal een tvp plaatsenquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:01 schreef bukgeit het volgende:
Hoewel haar achternaam niet van de Gigantjes is, toch:quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:03 schreef pyl het volgende:
Mieke van de Gigantjes?
Wat is die dan dun geworden! En waar is die beehive en waar zijn die valse wimpers? Zonde hoorquote:Op vrijdag 1 april 2005 15:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hoewel haar achternaam niet van de Gigantjes is, toch:
pyl +1
Mieke Stemerdink
quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:13 schreef RoofingBurner het volgende:
East End en Portobello Road?
Regent Street en Leicester Squarequote:Op vrijdag 1 april 2005 15:12 schreef pyl het volgende:
Op welke twee plekken in Londen had je volgens Ray Davies een goede kans om toegewijde mode-volgers te vinden?
Dit is tijdens een repetitie volgens mij. Je denkt toch niet dat ze altijd met oorlogs-beschildering rondloopt?quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:13 schreef GLO het volgende:
[..]
Wat is die dan dun geworden! En waar is die beehive en waar zijn die valse wimpers? Zonde hoor
quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:15 schreef GLO het volgende:
Regent Street en Leicester Square
They seek him here, they seek him there...quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:17 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Vanochtend tijdens het ontbijt weer eens gehoord - en sindsdien in mijn hoofd....
GLO +1
quote:
Yep, ik had gister de happy-house versie van Because the Night in mijn hoofdquote:Op vrijdag 1 april 2005 15:23 schreef pyl het volgende:
[..]
Er zijn slechtere deuntjes waar je niet van af kunt komen.....![]()
Lester ligt rechtsonder in beeld...quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:24 schreef GLO het volgende:
En in welke band was Lester Square de gitarist?
[afbeelding]
Warm.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:49 schreef Tokus het volgende:
Adam and the ants
Koud.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:56 schreef ranja het volgende:
Haircut 100?
Tja, dat doet Vadertje Tijd met hippe bandjes.quote:
the old televisions?quote:Op vrijdag 1 april 2005 16:31 schreef GLO het volgende:
[..]
Tja, dat doet Vadertje Tijd met hippe bandjes.![]()
Zal ik het antwoord maar gewoon weggeven en een weggevertje doen? Want een rebus lijkt me niet zo eenvoudig.
Nou ja, een eerste en laatste poging daartoe dan:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |