Zo lust ik er nog wel een paar. Zometeen ga je verklaren dat het vermoorden van alle buitenlanders in dezelfde lijn ligt als het bevorderen van remigratie. Want he, het doel is hetzelfde.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:41 schreef MrX1982 het volgende:
Of je nou demonstreert tegen het kabinet of lid wordt voor D66 en tegen gaat stemmen. Ik zie geen verschil. Het ene is passief en andere actief. Maar het doel is hetzelfde.
Er is een verschil tussen normaal oppositie voeren en de praktijken van deze site en de daarbij aangesloten kneuzen organisaties.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:45 schreef Sidekick het volgende:
Ja, de partijen steunen Keer Het Tij. Maar waar zie jij dat Keer Het Tij oproept om D66-lid te worden?
Ik lees op die site hetzelfde als de partijen zelf ook zeggen: wij willen nieuwe verkiezingen. Dat lijkt mij voor een oppositie in een democratische rechtsstaat behoorlijk logisch en toegestaan. Merk op dat een dergelijke mening niet vergelijkbaar is met het voordoen als D66'er om de interne democratie te misbruiken.
Geen appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:53 schreef Sidekick het volgende:
Zo lust ik er nog wel een paar. Zometeen ga je verklaren dat het vermoorden van alle buitenlanders in dezelfde lijn ligt als het bevorderen van remigratie. Want he, het doel is hetzelfde.
Zie je niet in hoe ongelooflijk zwak je argumentatie is?
Zeg nou maar gewoon dat je zit te vissen. "Waarschijnlijk", "als je er over nadenkt", "indirect".quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen normaal oppositie voeren en de praktijken van deze site en de daarbij aangesloten kneuzen organisaties.
Ze proberen de boel op te hitsen door te gaan demonstreren komende zaterdag bij het congres.
Die oproep zie ik idd niet (meer) maar ze hebben het wel overwogen. Maar waarschijnlijk zijn ze te laf om er openlijk voor uit te komen. Maar als je er al over nadenkt, zegt dat al genoeg wat je intenties zijn.
Blijkbaar vertrouwt D66 de gang van zaken ook niet helemaal. Hoe zou dat nou komen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:37 schreef Sidekick het volgende:
Zeg nou maar gewoon dat je zit te vissen. "Waarschijnlijk", "als je er over nadenkt", "indirect".
Jij komt hier met de bewering dat de linkse partijen achter het initiatief zitten om je aan te melden als D66-lid om vervolgens misbruik te maken van de interne partijdemocratie, en daarna ga je zeggen dat een demonstratie hetzelfde is met 3 keer het woord kneus in iedere zin als onderbouwing. Complete kolder, dat begrijpt iedereen wel.
Dit meen je toch niet serieus hoop ik? "Eventjes" lid worden van een partij om maar tegen iets te kunnen stemmen...quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:16 schreef vanthof het volgende:
Ik heb veel respect voor deze nieuwe leden van D66 die optimaal gebruik maken van de rechten die ze in een democratie hebben. Het staat in schril contrast met scheldpartijen en gebrul aan de zijlijn. Hulde voor het initiatief van burgers om hun verantwoordelijkheid te nemen in belang van het land. En dan maakt het niet meer uit of men nu voor of tegen het paasakkoord is. Het gaat uiteindelijk zoals D66 senator Schuyer in B&W zei (over de steun van CDA en VVD in de 1e kamer) om de stemming.
Moet aan Fenke afgelopen dinsdag denken die nieuwe verkiezingen wou, waarna Weisglas erg geërgerd riep: 'We hebben wel wat beters te doen, er moeten ook nog problemen opgelost worden in dit land!quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik lees op die site hetzelfde als de partijen zelf ook zeggen: wij willen nieuwe verkiezingen. Dat lijkt mij voor een oppositie in een democratische rechtsstaat behoorlijk logisch en toegestaan. Merk op dat een dergelijke mening niet vergelijkbaar is met het voordoen als D66'er om de interne democratie te misbruiken.
Dat ze de organisatie ondersteunen wil nog niet betekenen dat ze ook overal mee eens zijn, wat Keer het Tijd doet/zegt.quote:MrX1982:
Dat ze zich wellicht hebben uitgesproken tegen het initiatief om de D66 stemming te saboteren maar vervolgens gewoon op die site blijven staan zegt genoeg over de denkwijze van deze partijen. Ze ondersteunen het niet publiekelijk maar ondertussen blijven ze wel vrolijk op die site staan en steunen het dus wel degelijk indirect.
En terecht dat D66 kritisch is tegen dergelijke "infiltratie".quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar vertrouwt D66 de gang van zaken ook niet helemaal. Hoe zou dat nou komen.
D66 vertrouwt nieuwe aanmeldingen niet
Gebruik maken van hun recht? Maar zijn ze ook legaal lid?quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:16 schreef vanthof het volgende:
Ik heb veel respect voor deze nieuwe leden van D66 die optimaal gebruik maken van de rechten die ze in een democratie hebben.
En ik denk niet dat die nieuwe leden van jou meestemmen met de uitgangspunten...quote:Natuurlijke personen die redelijkerwijs geacht kunnen worden in te stemmen met de uitgangspunten van de partij, kunnen lid van de partij worden.
Denk niet dat het Weisglass was die dat riepquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:22 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Moet aan Fenke afgelopen dinsdag denken die nieuwe verkiezingen wou, waarna Weisglas erg geërgerd riep: 'We hebben wel wat beters te doen, er moeten ook nog problemen opgelost worden in dit land!
[..]
Het wordt niet direct aangetoond maar ze speelde wel met de gedachte.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:27 schreef Sidekick het volgende:
En terecht dat D66 kritisch is tegen dergelijke "infiltratie".
Maar nu weer even terug naar je beweringen, namelijk dat de linkse partijen hier achter zitten. Want dat toont het FP-artikel niet aan natuurlijk.
Nee, toch echt Weisglas! zie hier voor een live-forum-verslagquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Denk niet dat het Weisglass was die dat riepDat is immers de kamer voorzitter, was het niet Maxime Verhagen van het CDA?
Terecht? Waarom zou je niet 2 partijen kunnen ondertekenen? Steunbetuigen? Vergelijk het maar met een omroep-lidmaatschap. Waarom zou je niet van zowel de avro als KRO lid mogen zijn?quote:De SP heeft trouwens al de regel dat je niet lid mag zijn van de SP, als je ook lid bent of wordt van een andere politieke partij (en terecht lijkt mij). Heb alleen geen idee hoe zij hier achter zouden moeten komen.
Dit is natuurlijk toch een Catch-22. Als het kabinet mag blijven heeft injouw opinie "de democratie gewonnen", en als het kabinet niet mag blijven is dat natuurlijk per definitie te danken aan de "ondemocratische infiltraties". De stemming hoeft derhalve niet door te gaan, de knoop is al door jou doorgehakt.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:10 schreef MrX1982 het volgende:
. Laten we morgen afwachten en kijken of de democratie het wint van de ondemocratische infiltraties om het kabinet te dwarsbomen.
Scherp doch onjuist.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:19 schreef Tup het volgende:
Dit is natuurlijk toch een Catch-22. Als het kabinet mag blijven heeft injouw opinie "de democratie gewonnen", en als het kabinet niet mag blijven is dat natuurlijk per definitie te danken aan de "ondemocratische infiltraties". De stemming hoeft derhalve niet door te gaan, de knoop is al door jou doorgehakt.
We kunnen toch wel stellen dat die 'keer het tij' figuren niet een lidmaatschap aan hebben gevraagd omdat achter de ideologie van de partij staan. Ze zijn daar louter alleen om het kabinet te doen laten vallen. Het gevaar bestaat dan voor D66 dat de partij na eventuele verkiezingen niet (of maar met een gering aantal zetels) terugkomt in de Tweede Kamer. Het is dus een soort moord op een politieke partij. Indirect misschien, dus zeg doodslag.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:19 schreef Tup het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk toch een Catch-22. Als het kabinet mag blijven heeft injouw opinie "de democratie gewonnen", en als het kabinet niet mag blijven is dat natuurlijk per definitie te danken aan de "ondemocratische infiltraties". De stemming hoeft derhalve niet door te gaan, de knoop is al door jou doorgehakt.
Inderdaad. Na het debacle van De Graaf was er overigens al een grotere instroom van nieuwe D66-leden, voordat er uberhaupt sprake was van een ledenraadpleging.quote:Op vrijdag 1 april 2005 16:58 schreef k3vil het volgende:
Iedereen vergeet even dat desondanks men alleen maar lid zou willen worden van D66 om de stemming te beivloeden, dit nog altijd 100% democratisch is. Is het namelijk niet zo dat je ook lid kunt worden om voor te stemmen?
Wat bedoel je hier precies?quote:Op vrijdag 1 april 2005 17:50 schreef the_disheaver het volgende:
het LB van D66 (terecht) genoodzaakt werd om het onderzoek-artikel uit de kast te halen.
of om maar voor iets te stemmen???? Er zullen vast ook veel fans (als die er ten minste zijn) van de huidige regering die gebruik gaan maken van dit mechanisme. Het is gewoon het recht van iedereen om dat te doen, of je nu eigenlijk voor de natuurwetpartij bent of voor groep wilders. Iedereen mag het doen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:20 schreef Speth het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus hoop ik? "Eventjes" lid worden van een partij om maar tegen iets te kunnen stemmen...
quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:04 schreef attila het volgende:
[..]
of om maar voor iets te stemmen???? Er zullen vast ook veel fans (als die er ten minste zijn) van de huidige regering die gebruik gaan maken van dit mechanisme. Het is gewoon het recht van iedereen om dat te doen, of je nu eigenlijk voor de natuurwetpartij bent of voor groep wilders. Iedereen mag het doen.
Élke partij heeft partijcongressen hoor........quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:06 schreef Falco het volgende:
[..]
D66 is de enige partij die zulke vergaande democratisering zoals partijcongressen heeft.
Euhm jaquote:Op vrijdag 1 april 2005 18:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Élke partij heeft partijcongressen hoor........
Zover ik weet mogen de leden bij elke politieke partij stemmen over de verkiezingsprogramma's, bestuursleden, enz. enz.
Das waarquote:Op vrijdag 1 april 2005 18:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Euhm ja. Ik bedoelde eigenlijk meer dat men zo 1,2,3 lid kon worden bij D66.
Bij veel gaat dat nog via afdelingbesturen. De leden van afdeling geeft het bestuur de richting, en afdelingen zijn de enige die mogen stemmen.... Suf, waarom zou je dan nog naar een congres gaan?quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Élke partij heeft partijcongressen hoor........
Zover ik weet mogen de leden bij elke politieke partij stemmen over de verkiezingsprogramma's, bestuursleden, enz. enz.
Da's waar ook! Eigenlijk ook een betere manier.quote:Op vrijdag 1 april 2005 19:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Bij veel gaat dat nog via afdelingbesturen. De leden van afdeling geeft het bestuur de richting, en afdelingen zijn de enige die mogen stemmen.... Suf, waarom zou je dan nog naar een congres gaan?
vetquote:Op vrijdag 1 april 2005 19:39 schreef Tomatenboer het volgende:
De Nos zend morgen het congres live uit
[..]
Lekker boeiend... Wanneer je 1 dag minister bent, hoef je echt niet alles te weten, en vooral niet zoiets als: 'de hoofdstad van...quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:45 schreef Sidekick het volgende:
Fantastisch, Pechtold, de nieuwe minister voor Koninkrijkrelaties weet niet wat de hoofdstad van Aruba is.
Bron: Novum Nieuws.
Ach, zolang hij die onderzoekjes naar bestuurlijke vernieuwing maar wat goed doet...
Het is niet D66 die alleen de oorzak is van het congres.quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:27 schreef Shreyas het volgende:
Dit is echt verschrikkelijk, dat ik dit mee maak in de politiek. Op een of andere manier heeft die KUT-partij D66 toch haar zin gekregen, want ze voelen zich eindelijk belangrijk. Een partij die net als Groenlinks en SP allang uit kamer hadden moeten zijn, zijn nu ineens belangrijk. Wat hoop ik maar al te graag die partij niet meer in de regering komt. Ik vind het nu al jammer dat VVD en CDA geen meerderheid hadden samen. Achteraf gezien hadden ze gewoon met de CU/SGP moeten regeren.
Als minister voor Koninkrijkrelaties lijkt me dat wel het minste wat je moet weten. Het gaat niet om een willekeurige hoofdstad natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:50 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Lekker boeiend... Wanneer je 1 dag minister bent, hoef je echt niet alles te weten, en vooral niet zoiets als: 'de hoofdstad van...
quote:'Dittrich maakte waterverf-afspraken'
Van onze verslaggever Marc Peeperkorn
DEN HAAG - Vijf D66-burgemeesters roepen hun partijgenoten op tijdens het speciale partijcongres zaterdag tegen het paasakkoord te stemmen. Initiatiefnemer Schoof (Alphen aan den Rijn) zegt te gruwen van de manier waarop D66-fractievoorzitter Dittrich het akkoord probeert door te drukken.
Hij heeft Dittrich woensdag over zijn actie geïnformeerd, maar zegt geen antwoord te hebben gekregen. Inmiddels hebben de D66-burgemeesters Apotheker (Steenwijkerland), Pennink (Anna Paulowna), Jansen (Montfoort) en Koningsveld (Bennebroek) gezegd hun collega Schoof te volgen. D66 heeft 27 burgemeesters.
Schoof spreekt over waterverf-afspraken, die Dittrich afgelopen weekeinde met CDA en VVD maakte, om een kabinetscrisis na het vertrek van D66-minister De Graaf te voorkomen. Het beloofde onderzoek naar bestuurlijke vernieuwing is niet substantieel. Bovendien metselt het D66 vast aan CDA en VVD. 'Voor D66 is dat tegennatuurlijk', vindt Schoof.
De 250 miljoen extra voor onderwijs noemt hij een schijntje. 'Dat is een procent van de onderwijsbegroting. Daar halen we echt de Europese voorhoede niet mee, zoals het akkoord juichend vaststelt.' Schoof noemt het verder stuitend dat de opvolger van De Graaf - D66-voorzitter Pechtold - donderdag al is benoemd. 'Ongehoord hoe Dittrich daarmee het congres voor het blok zet.'
Minister Pechtold voor Bestuurlijke Vernieuwing vertrok direct na zijn beëdiging door koningin Beatrix naar Amsterdam voor een bezoek aan D66-oprichter Van Mierlo. Die twijfelt of hij zaterdag zijn steun zal geven aan het paasakkoord. De kersverse minister heeft Van Mierlo nog niet op andere gedachten kunnen brengen.
Het offensief van Dittrich en zijn Kamerfractiegenoten om de achterban voor het akkoord te winnen, werpt zijn vruchten af. De afdelingen in Amsterdam, Overijssel en Den Haag lijken akkoord te gaan. Rotterdam blijft tegen, de regio Utrecht twijfelt. D66 heeft twaalf regio's en bijna driehonderd afdelingen.
Als het congres de afspraken verwerpt, zijn nieuwe verkiezingen onvermijdelijk. Dittrich heeft aangekondigd niet terug naar de onderhandelingstafel te gaan. Met het oog daarop heeft Geert Wilders zijn partij Groep Wilders bij de Kiesraad laten registreren.
Minister Pechtold woont vandaag voor het eerst de ministerraad bij. Zijn ambtenaren hebben hem donderdag geïnformeerd over de lopende zaken.
Bron: De Volkskrant
Het kabinet is heeft overigens nog het volste vertrouwen. Maar goed, dat hadden ze ook mbt het aanblijven van De Graaf...quote:D66 Rotterdam niet overtuigd door paasakkoord
ANP
ROTTERDAM - De afdeling Rotterdam van D66 is niet overtuigd geraakt van het paasakkoord dat de D66-top heeft gesloten met CDA en VVD. De Rotterdamse achterban van de Democraten ziet onvoldoende garanties dat de afspraken haalbaar zijn.
‘Ze zijn te vaag om de programmapunten van D66 gerealiseerd te krijgen in deze kabinetsperiode', zei vice-voorzitter J. Bijl donderdag namens de afdeling na een ingelaste vergadering woensdag. Daar kwam D66-Tweede-Kamerlid Koser-Kaya een toelichting geven op de nieuwe afspraken. Maar de Rotterdammers geloven niet dat ‘een sociaal-liberale impuls’ aan het kabinet wordt gegeven als compensatie voor het verlies van de gekozen burgemeester.
Op de vergadering waren ongeveer zestig D66'ers afgekomen. Bijl schat dat ongeveer 70 procent tegen was en de rest voor. ‘De fractie zal zaterdag erg veel moeten doen om ons ervan te overtuigen alsnog voor te stemmen.’
Bijl wijst erop dat er veel kritiek op de D66-top is vanwege de snelle benoeming van Alexander Pechtold als opvolger van de opgestapte De Graaf. ‘Dat zet extra druk op een toch al geëmotioneerd verhaal’, aldus Bijl.
Verder zit het de Rotterdamse D66'ers hoog dat de partij de aanstellingswijze van de burgemeester nu in de Grondwet wil regelen. Bijl verwacht dat zeker vijftig tot tachtig Rotterdammers zaterdag naar het congres gaan. ‘Maar met deze geladenheid kunnen dat er ook veel meer worden.’ Rotterdam is met bijna zeshonderd leden de op drie na grootste D66-afdeling.
In de afdeling Den Haag, na Amsterdam de grootste van D66, is een kleine meerderheid voor het akkoord.
‘De avond begon in rebellie. Maar na een uitgebreide uitleg leek een nipte meerderheid zich achter het paasakkoord met CDA en VVD te scharen.’ Dat concludeerde Marjolein de Jong, lid van de gemeenteraadsfractie in Den Haag donderdag na de vergadering van de Haagse afdeling van D66.
Drie partijprominenten gaven uitleg over de gevolgde strategie. Niet alleen senator Eddy Schuyer en parlementariër Ursie Lambrechts, maar ook D66-boegbeeld Laurens Jan Brinkhorst richtte zich nog kort persoonlijk tot de leden.
De D66-fractie in de gemeenteraad van Amsterdam stemt zaterdag voor het akkoord. ‘Wij hebben wel nog een paar vragen, maar als we daar bevredigende antwoorden op krijgen stemt de fractie in met het akkoord', zei fractievoorzitter Saskia Bruines donderdag. Ieder D66-lid brengt zijn eigen stem uit. De Amsterdamse fractie hoeft geen eenduidig standpunt te hebben, maar volgens Bruines is de hele fractie voor het Paasakkoord.
Bron: De Volkskrant
Bedankt voor de tip.quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:45 schreef Sidekick het volgende:
Fantastisch, Pechtold, de nieuwe minister voor Koninkrijkrelaties weet niet wat de hoofdstad van Aruba is.
Bron: Novum Nieuws.
Ach, zolang hij die onderzoekjes naar bestuurlijke vernieuwing maar wat goed doet...
En?quote:Op zaterdag 2 april 2005 02:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Balkie zal de hele nacht bidden voor een goede afloop![]()
bidden in zijn buiten bewustzijnquote:Op zaterdag 2 april 2005 09:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Misschien kan de paus nog snel even bidden voor D66 en Balkenende?![]()
Heeft bidden - tot God - nog zin als je aan de goden bent overgeleverd? Overigens vind ik dit topic vooral een ontmoetingsplaats voor verzuurde azijnzeikers. Voorbij aan het zelfrepeterende pessimisme die bepaalde users t.a.v. dit kabinetsbeleid "cultiveren", zie ik een krachtige doorstart van Balkenende 2 aan het einde van deze avondrode horizon gloren.quote:Op zaterdag 2 april 2005 09:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Misschien kan de paus nog snel even bidden voor D66 en Balkenende?![]()
De belangrijkste eigenschap van verzuurde azijnzeikers is dat zij anderen verwijten dit te zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:35 schreef lucida het volgende:
[..]
Heeft bidden - tot God - nog zin als je aan de goden bent overgeleverd? Overigens vind ik dit topic vooral een ontmoetingsplaats voor verzuurde azijnzeikers. Voorbij aan het zelfrepeterende pessimisme die bepaalde users t.a.v. dit kabinetsbeleid "cultiveren", zie ik een krachtige doorstart van Balkenende 2 aan het einde van deze avondrode horizon gloren.![]()
En dat weet jij natuurlijk als geen ander.quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:38 schreef SCH het volgende:
[..]
De belangrijkste eigenschap van verzuurde azijnzeikers is dat zij anderen verwijten dit te zijn.![]()
Maak je geen illusies. Het D66-congres zal gewoon in meerderheid voor het Paasakkoord stemmen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 12:04 schreef Sidekick het volgende:
Voor D66 zelf is het te hopen dat het percentage toch boven de 80% uitkomt. Een tegenstem is namelijk geen kattepis; het is duidelijk aansturen op nieuwe verkiezingen omdat diegene zich niet meer thuisvoelt bij D66. Als een kwart van de leden dat zou kiezen dan is dat al een zeer grote groep dat D66 zal gaan opbreken ondanks dat een meerderheid het besluit neemt. Ik ben benieuwd. Ik denk wel dat iig de meerderheid dit akkoord steunt.
Whistling in the dark....quote:Op zaterdag 2 april 2005 12:06 schreef lucida het volgende:
[..]
Maak je geen illusies. Het D66-congres zal gewoon in meerderheid voor het Paasakkoord stemmen.
quote:Op zaterdag 2 april 2005 12:06 schreef lucida het volgende:
[..]
Maak je geen illusies. Het D66-congres zal gewoon in meerderheid voor het Paasakkoord stemmen.
Een tegenstem betekend dat D66 niet door moet gaan met het huidige regeerakkoord. Dat zegt echt niet dat ze zich niet meer thuis voelen bij D66! Als dat zo zou zijn, zal men zijn lidmaatschap wel opzeggen. En dat zullen we volgende week wel zien, eerst het debat afwachten.quote:Op zaterdag 2 april 2005 12:04 schreef Sidekick het volgende:
Voor D66 zelf is het te hopen dat het percentage toch boven de 80% uitkomt. Een tegenstem is namelijk geen kattepis; het is duidelijk aansturen op nieuwe verkiezingen omdat diegene zich niet meer thuisvoelt bij D66. Als een kwart van de leden dat zou kiezen dan is dat al een zeer grote groep dat D66 zal gaan opbreken ondanks dat een meerderheid het besluit neemt. Ik ben benieuwd. Ik denk wel dat iig de meerderheid dit akkoord steunt.
The day has comequote:Op zaterdag 2 april 2005 06:42 schreef MrX1982 het volgende:
The day has come
Dat wijsheid en verstand maar mogen overwinnen deze dag. Ik ga ervan uit dat ze het akkoord goedkeuren.
Blijkbaar alleen al voor behandeling van motites 100 minuten. Er zijn 27 moties, dus ongeveer 3 minuten per motie... Dat is heeel erg krap: toelichting van indiener, discussie over motie, slotwoord indiener, stemming motie... En dat in 3 minuten :Squote:12.00 Congreslocatie toegankelijk + kinderopvang toegankelijk
12.45 Plenaire congreszaal/-zalen toegankelijk voor congresgangers
Agenda congres
13.00 Welkomstwoord/ Opening door Jan Hoekema, waarnemend voorzitter Landelijk Bestuur
- Introductie tot het congres: de procedures voor stemmingen
- Benoeming notulen- en stemcommissie
13.05 Algemene inleiding door Boris Dittrich, politiek leider, over de gebeurtenissen vanaf 22 maart
13.20 Discussie tussen Boris Dittrich en de zaal over de gebeurtenissen vanaf 22 maart j.l.
13.40 Toelichting en discussie over het Paasakkoord:
13.40 toelichting en discussie over brede agenda bestuurlijke vernieuwing incl. kieswet, met Alexander Pechtold
13.55 toelichting en discussie over grondwetswijziging direct gekozen burgemeester, met Eddy Schuyer
14.10 toelichting en discussie over mediabestel, met Medy van der Laan
14.25 toelichting en discussie over onderwijs, kennis en innovatie, met Laurens-Jan Brinkhorst
14.45 toelichting en discussie algemene politieke onderwerpen rakend aan het paasakkoord
15.05 Reactie Landelijk Bestuur
15.15 Behandeling ingediende moties op het congresonderwerp
Behandeling van de moties in volgorde waarin deze zijn opgenomen in het congresboek
16.55 Stemming over de ingediende moties over het congresonderwerp
ca. 17.00 Afsluiting
Tot circa 18.00 uur blijft de horeca geopend voor een nazit
En we fluiten vrolijk verder, ondanks het feit, dat in het oosten reeds de rode gloed van de nieuwe zomerse dag aan de horizon zichtbaar is.quote:Op zaterdag 2 april 2005 12:52 schreef lucida het volgende:
Niet de verzuurde oppositie, maar D66 bepaalt het lot van dit kabinet, en dat maakt de kans op een doorstart van Balkenende 2 een stuk groter.
Maak daar liever een kleine 8 uur van...quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Over een kleine 4 uur weten we het.
Ik gok op een "voor", al is de regen dan nog steeds in de wolken.
De bewolking is dan minder zichtbaar.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maak daar liever een kleine 8 uur van...
Ik gok op 8-9 uur.
Nee hoor, zomertijd. Het is langer licht...quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De bewolking is dan minder zichtbaar.![]()
Een goed teken!quote:
Jawel, via het nosjournal24 kanaal (alla hierzo dus!)quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:14 schreef Freshthinking het volgende:
Wel jammer dat ik nu met dit mooie weer binnen moet zitten om het congres te volgen.
Wordt het niet ergens live op het internet uitgezonden? Kan ik mooi met de laptop in de tuin zitten!
Ja! Het werktquote:Op zaterdag 2 april 2005 13:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Jawel, via het nosjournal24 kanaal (alla hierzo dus!)
Succes buiten, heb hier mijn raam geheel open, gaaf weer!![]()
Pure machtspolitiek. Het is uitermate strategisch om al "een gezicht" op die post te hebben. Tevens heb je dan een minister die kan aangeven waarom hij vindt dat D'66 nog een plaats heeft binnen het kabinet en hoe hij zijn functie gaat / wil invullen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:19 schreef the_disheaver het volgende:
Boris geeft toe, dat het fout was om een minister te benoemen, voor het congres (en dat in tegen stelling tot lousewies van der laan gister in Nova Politiek (waar ik trouwens ook mee eens was).
Wat een hypocriet zeg!quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:19 schreef the_disheaver het volgende:
Boris geeft toe, dat het fout was om een minister te benoemen, voor het congres (en dat in tegen stelling tot lousewies van der laan gister in Nova Politiek (waar ik trouwens ook mee eens was).
a) De stemming stopt pas, nadat de laatste vraag is gevraagd.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:33 schreef DaveM het volgende:
De voorstanders krijgen alle spreektijd.
De tegenstanders bestaan uit anonieme personen in een donkere zaal die na alle verkooppraatjes een vraagje mogen stellen aan Pechtold, Brinkhorst of Dittrich.
Rara naar welke kant gaan de twijfelaars neigen?
Waar werk jij? Dat soort machtsspelletjes worden toch overal gespeeld?quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:38 schreef DaveM het volgende:
[..]
Wat een hypocriet zeg!
Nee daar had hij van tevoren echt niet bij stilgestaan hoor.
Eerst dit lekker autoritair er doorheen drukken (lak hebben aan het congres) en nu de sympathie proberen terug te winnen door spijt te betuigen.
Bah.
Ja, het boetekleed zonder daadwerkelijke consequenties kennen we wel bij D66.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:19 schreef the_disheaver het volgende:
Bovendien klappen mensen vaak uit beleefdheid en niet zo zeer omdat ze het 100% met iemand eens zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:34 schreef the_disheaver het volgende:
Idd, veel geklap. Maar of 900 of 1100 mensen klappen, kun je niet horen....
Bovendien hebben ze hem laten vallen als een baksteen en komen ze nu met mooie praatjes aan zijn adresquote:Op zaterdag 2 april 2005 13:51 schreef Hooghoudt het volgende:
Kan iemand even aan D'66 vertellen dat Thom de Graaf nog niet dood is? Wat een begrafenisspeeches zeg...
Ik vond het heel erg amerikaans in het begin, leek wel een speech van bushquote:Op zaterdag 2 april 2005 13:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Die Van der Laan had d'r speech echt op zoveel mogelijk one-liners geschreven zeg.
Wel klapvee daar inderdaad, bij elke mooie, vlot lopende, en stoer klinkende zin, gaan accuut weer die handen op elkaar, waarna de helft als zombies maar mee gaat klappen, om zich heen kijkend of zij het wel goed doen(zoals ik een beetje meeloper voorstel)
Jammer dat Jack Klaplong er niet bij kan zijn, die had dat kunnen meten en real-time in beeld kunnen brengen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Idd, veel geklap. Maar of 900 of 1100 mensen klappen, kun je niet horen....
Ferry van Mingelen ofzo.quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:00 schreef Hooghoudt het volgende:
Waarom fluistert die commentator (kan niet zo niet op zijn naam komen) zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |