abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:53:03 #101
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25904004
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:41 schreef MrX1982 het volgende:

Of je nou demonstreert tegen het kabinet of lid wordt voor D66 en tegen gaat stemmen. Ik zie geen verschil. Het ene is passief en andere actief. Maar het doel is hetzelfde.
Zo lust ik er nog wel een paar. Zometeen ga je verklaren dat het vermoorden van alle buitenlanders in dezelfde lijn ligt als het bevorderen van remigratie. Want he, het doel is hetzelfde.

Zie je niet in hoe ongelooflijk zwak je argumentatie is?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25904334
Tijd voor nieuwe verkiezingen.
pi_25904355
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:45 schreef Sidekick het volgende:
Ja, de partijen steunen Keer Het Tij. Maar waar zie jij dat Keer Het Tij oproept om D66-lid te worden?

Ik lees op die site hetzelfde als de partijen zelf ook zeggen: wij willen nieuwe verkiezingen. Dat lijkt mij voor een oppositie in een democratische rechtsstaat behoorlijk logisch en toegestaan. Merk op dat een dergelijke mening niet vergelijkbaar is met het voordoen als D66'er om de interne democratie te misbruiken.
Er is een verschil tussen normaal oppositie voeren en de praktijken van deze site en de daarbij aangesloten kneuzen organisaties.
Ze proberen de boel op te hitsen door te gaan demonstreren komende zaterdag bij het congres.
Die oproep zie ik idd niet (meer) maar ze hebben het wel overwogen. Maar waarschijnlijk zijn ze te laf om er openlijk voor uit te komen. Maar als je er al over nadenkt, zegt dat al genoeg wat je intenties zijn.
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:16:06 #104
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_25904606
Ik heb veel respect voor deze nieuwe leden van D66 die optimaal gebruik maken van de rechten die ze in een democratie hebben. Het staat in schril contrast met scheldpartijen en gebrul aan de zijlijn. Hulde voor het initiatief van burgers om hun verantwoordelijkheid te nemen in belang van het land. En dan maakt het niet meer uit of men nu voor of tegen het paasakkoord is. Het gaat uiteindelijk zoals D66 senator Schuyer in B&W zei (over de steun van CDA en VVD in de 1e kamer) om de stemming.
pi_25904708
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:53 schreef Sidekick het volgende:
Zo lust ik er nog wel een paar. Zometeen ga je verklaren dat het vermoorden van alle buitenlanders in dezelfde lijn ligt als het bevorderen van remigratie. Want he, het doel is hetzelfde.

Zie je niet in hoe ongelooflijk zwak je argumentatie is?
Geen appels met peren vergelijken.
Remigreren en vermoorden zijn compleet andere doelen. Het effect is wellicht hetzelfde maar het doel niet.
Hierbij gaat het om één doel. Het frustreren van een democratisch proces om het kabinet te laten vallen zodat deze kneuzen organisaties hun utopische gedachtes kunnen verwezenlijken.

Daarbij lijkt alles geoorloofd ook al zullen ze niet alles toegeven op hun site. Maar ik blijf overtuigd van het verstand bij de echte D66 leden en hopelijk kunnen ze al die kneuzen bij de deur weigeren.
Kneuzen moeten geen land leiden maar in hun boomhut blijven en dromen van een utopische wereld. Dat is al erg genoeg maar zodra ze zich gaan bemoeien met politiek moet je uit kijken.
pi_25905042
"Dutch govermant collapses", ik zie het nog voor me staan op CNN, wie weet zien we het morgen weer.
De status 'bagger-user' voorbij
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:37:34 #107
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25905157
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 13:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen normaal oppositie voeren en de praktijken van deze site en de daarbij aangesloten kneuzen organisaties.
Ze proberen de boel op te hitsen door te gaan demonstreren komende zaterdag bij het congres.
Die oproep zie ik idd niet (meer) maar ze hebben het wel overwogen. Maar waarschijnlijk zijn ze te laf om er openlijk voor uit te komen. Maar als je er al over nadenkt, zegt dat al genoeg wat je intenties zijn.
Zeg nou maar gewoon dat je zit te vissen. "Waarschijnlijk", "als je er over nadenkt", "indirect".

Jij komt hier met de bewering dat de linkse partijen achter het initiatief zitten om je aan te melden als D66-lid om vervolgens misbruik te maken van de interne partijdemocratie, en daarna ga je zeggen dat een demonstratie hetzelfde is met 3 keer het woord kneus in iedere zin als onderbouwing. Complete kolder, dat begrijpt iedereen wel.
pi_25905291
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 13:37 schreef Sidekick het volgende:
Zeg nou maar gewoon dat je zit te vissen. "Waarschijnlijk", "als je er over nadenkt", "indirect".

Jij komt hier met de bewering dat de linkse partijen achter het initiatief zitten om je aan te melden als D66-lid om vervolgens misbruik te maken van de interne partijdemocratie, en daarna ga je zeggen dat een demonstratie hetzelfde is met 3 keer het woord kneus in iedere zin als onderbouwing. Complete kolder, dat begrijpt iedereen wel.
Blijkbaar vertrouwt D66 de gang van zaken ook niet helemaal. Hoe zou dat nou komen.

D66 vertrouwt nieuwe aanmeldingen niet
  vrijdag 1 april 2005 @ 14:20:06 #109
95608 Speth
Rorschach
pi_25906304
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 13:16 schreef vanthof het volgende:
Ik heb veel respect voor deze nieuwe leden van D66 die optimaal gebruik maken van de rechten die ze in een democratie hebben. Het staat in schril contrast met scheldpartijen en gebrul aan de zijlijn. Hulde voor het initiatief van burgers om hun verantwoordelijkheid te nemen in belang van het land. En dan maakt het niet meer uit of men nu voor of tegen het paasakkoord is. Het gaat uiteindelijk zoals D66 senator Schuyer in B&W zei (over de steun van CDA en VVD in de 1e kamer) om de stemming.
Dit meen je toch niet serieus hoop ik? "Eventjes" lid worden van een partij om maar tegen iets te kunnen stemmen...
pi_25906361
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]
Ik lees op die site hetzelfde als de partijen zelf ook zeggen: wij willen nieuwe verkiezingen. Dat lijkt mij voor een oppositie in een democratische rechtsstaat behoorlijk logisch en toegestaan. Merk op dat een dergelijke mening niet vergelijkbaar is met het voordoen als D66'er om de interne democratie te misbruiken.
Moet aan Fenke afgelopen dinsdag denken die nieuwe verkiezingen wou, waarna Weisglas erg geërgerd riep: 'We hebben wel wat beters te doen, er moeten ook nog problemen opgelost worden in dit land!
quote:
MrX1982:
Dat ze zich wellicht hebben uitgesproken tegen het initiatief om de D66 stemming te saboteren maar vervolgens gewoon op die site blijven staan zegt genoeg over de denkwijze van deze partijen. Ze ondersteunen het niet publiekelijk maar ondertussen blijven ze wel vrolijk op die site staan en steunen het dus wel degelijk indirect.
Dat ze de organisatie ondersteunen wil nog niet betekenen dat ze ook overal mee eens zijn, wat Keer het Tijd doet/zegt.
Net als een kabinetspartij, die het kabinet wel ondersteund, maar niet over mee eens hoeft te zijn...
  vrijdag 1 april 2005 @ 14:27:30 #111
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25906479
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 13:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Blijkbaar vertrouwt D66 de gang van zaken ook niet helemaal. Hoe zou dat nou komen.

D66 vertrouwt nieuwe aanmeldingen niet
En terecht dat D66 kritisch is tegen dergelijke "infiltratie".

Maar nu weer even terug naar je beweringen, namelijk dat de linkse partijen hier achter zitten. Want dat toont het FP-artikel niet aan natuurlijk.
pi_25906568
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 13:16 schreef vanthof het volgende:
Ik heb veel respect voor deze nieuwe leden van D66 die optimaal gebruik maken van de rechten die ze in een democratie hebben.
Gebruik maken van hun recht? Maar zijn ze ook legaal lid?

Statuten D66: artikel 5, lid 1
quote:
Natuurlijke personen die redelijkerwijs geacht kunnen worden in te stemmen met de uitgangspunten van de partij, kunnen lid van de partij worden.
En ik denk niet dat die nieuwe leden van jou meestemmen met de uitgangspunten...
en.
  vrijdag 1 april 2005 @ 14:49:01 #113
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25907009
Het is dus mogelijk om als lid van de VVD, lidmaatschap aan te vragen van de Lijst Wilders t/m de SP. Dit parasieten gedrag kan zeer effectief zijn voor de partij die je daadwerkelijk een warm hart toedraagt. Als iedereen dit gaat doen, kan dat de ideologie van de bestaande partijen ernstig in gevaar brengen. Of het bestuur van een politieke partij besluit gewoon minder democratisch te zijn. Wordt het niet eens tijd voor bestand waar alle leden in vermeld staan van alle politieke partijen. Meld je je aan bij de SP, dan geeft de ledenadministratie dit vervolgens ook door aan de algemene ledenadministratie voor politieke partijen. Een soort van 'gentlemen agreement' tussen de politieke partijen.
pi_25907193
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 14:22 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Moet aan Fenke afgelopen dinsdag denken die nieuwe verkiezingen wou, waarna Weisglas erg geërgerd riep: 'We hebben wel wat beters te doen, er moeten ook nog problemen opgelost worden in dit land!
[..]
Denk niet dat het Weisglass was die dat riep Dat is immers de kamer voorzitter, was het niet Maxime Verhagen van het CDA?

De SP heeft trouwens al de regel dat je niet lid mag zijn van de SP, als je ook lid bent of wordt van een andere politieke partij (en terecht lijkt mij). Heb alleen geen idee hoe zij hier achter zouden moeten komen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_25907492
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 14:27 schreef Sidekick het volgende:
En terecht dat D66 kritisch is tegen dergelijke "infiltratie".

Maar nu weer even terug naar je beweringen, namelijk dat de linkse partijen hier achter zitten. Want dat toont het FP-artikel niet aan natuurlijk.
Het wordt niet direct aangetoond maar ze speelde wel met de gedachte.
Maar het wordt een beetje een wellus nietes discussie. Laten we morgen afwachten en kijken of de democratie het wint van de ondemocratische infiltraties om het kabinet te dwarsbomen.

Maar het feit dat D66 het niet vertrouwt en de gang van zaken onderzoekt zegt genoeg over de intenties van bepaalde mensen.
  vrijdag 1 april 2005 @ 15:12:06 #116
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25907514
Je kan wel prima met alle winden meelullen, als je meerdere lidmaatschappen hebt. Van alle walletjes mee eten zeg maar.
pi_25907581
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 14:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Denk niet dat het Weisglass was die dat riep Dat is immers de kamer voorzitter, was het niet Maxime Verhagen van het CDA?
Nee, toch echt Weisglas! zie hier voor een live-forum-verslag
quote:
De SP heeft trouwens al de regel dat je niet lid mag zijn van de SP, als je ook lid bent of wordt van een andere politieke partij (en terecht lijkt mij). Heb alleen geen idee hoe zij hier achter zouden moeten komen.
Terecht? Waarom zou je niet 2 partijen kunnen ondertekenen? Steunbetuigen? Vergelijk het maar met een omroep-lidmaatschap. Waarom zou je niet van zowel de avro als KRO lid mogen zijn?

Wel heeft (zover ik weet) elke partij statutair een bestuurlijke functie en lidmaatschap van andere PP onhereningbaar verklaard.
  vrijdag 1 april 2005 @ 15:19:10 #118
99433 Tup
Tupperwaar
pi_25907703
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:10 schreef MrX1982 het volgende:
. Laten we morgen afwachten en kijken of de democratie het wint van de ondemocratische infiltraties om het kabinet te dwarsbomen.
Dit is natuurlijk toch een Catch-22. Als het kabinet mag blijven heeft injouw opinie "de democratie gewonnen", en als het kabinet niet mag blijven is dat natuurlijk per definitie te danken aan de "ondemocratische infiltraties". De stemming hoeft derhalve niet door te gaan, de knoop is al door jou doorgehakt.
Wasserwunderland
pi_25907926
Waarom zou de val van dit kabinet ondemocratisch zijn?

Daarna mogen we weer met z'n allen stemmen, en is er opnieuw kans dat er gewoon weer een rechts kabinet komt (of niet natuurlijk maar dat is dan ook democratisch door het volk beslist).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_25908004
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:19 schreef Tup het volgende:
Dit is natuurlijk toch een Catch-22. Als het kabinet mag blijven heeft injouw opinie "de democratie gewonnen", en als het kabinet niet mag blijven is dat natuurlijk per definitie te danken aan de "ondemocratische infiltraties". De stemming hoeft derhalve niet door te gaan, de knoop is al door jou doorgehakt.
Scherp doch onjuist.

Ik zet sws mijn twijfels bij de macht van 2000 leden van zo'n kleine partij in dit geval. Maar dat terzijde.
Wat ik merkwaardig en democratie ondermijnend vind is dat er mensen zijn die misbruik maken van de vrijheden die D66 biedt. Het massaal aanmelden bij D66 als lid getuigt van geen enkele respect voor democratie. Indien er daadwerkelijk massaal nieuwe leden komen om te gaan stemmen laten ze alleen maar blijken wat voor bedenkelijke visie ze erop na houden.

Ik zou als D66 een eis stellen aan de mensen die komen stemmen. Je moet minimaal 1 jaar lid zijn oid. Daarmee tackle je meteen het probleem wat er nu speelt.
  vrijdag 1 april 2005 @ 15:35:46 #121
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25908079
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:19 schreef Tup het volgende:

[..]

We kunnen toch wel stellen dat die 'keer het tij' figuren niet een lidmaatschap aan hebben gevraagd omdat achter de ideologie van de partij staan. Ze zijn daar louter alleen om het kabinet te doen laten vallen. Het gevaar bestaat dan voor D66 dat de partij na eventuele verkiezingen niet (of maar met een gering aantal zetels) terugkomt in de Tweede Kamer. Het is dus een soort moord op een politieke partij. Indirect misschien, dus zeg doodslag.
Als ik een D'66 er was dan had ik me met hand en tand verzet tegen dit soort parasietgedrag.
Dat het ondemocratisch is, vind ik persoonlijk te ver gaan. Ze bieden immers zelf die mogelijkheid.
  vrijdag 1 april 2005 @ 16:22:58 #122
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25909145
D66 had ook van tevoren kunnen bedenken dat figuren die verder niks met D66 hebben op cruciale momenten lid zouden kunnen worden en zo direct invloed zouden kunnen uitoefenen.

Belofte maakt nou eenmaal schuld (wordt lid van D66 en oefen direct invloed uit!".
Vinden ze dit een vervelende situatie dan moeten ze per direct de voorwaarden veranderen, maar zolang dat niet gebeurt staan de nieuwe leden volkomen in hun recht.

Maar als de D66 leden verstandig zijn stemmen ze zelf tegen omdat CDA en VVD onbetrouwbare partners zijn gebleken die D66 niets te bieden hebben, behalve een flutonderzoekje naar bestuurlijke vernieuwing.

De prijs van de VVD kwijtraken is helaas hoog (nl. de PvdA er voor terugkrijgen) maar waarschijnlijk zullen in de race tussen PvdA en CDA veel VVD-stemmers naar het CDA uitwijken, zodat het CDA weer flink zal groeien tot 1 zetel onder de Pvda anders mag het CDA de coalitiepartner kiezen en krijgen we de VVD weer terug en de Pvda niet te dominant wordt want dan krijgen we teveel geknuffel van allochtonen en teveel gehechtheid aan bureaucratie en halve oplossingen.

Het liefst zie ik trouwens een CDA-SP-Wilders kabinet maar die optie lijkt me niet erg waarschijnlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door DaveM op 01-04-2005 16:35:36 ]
  vrijdag 1 april 2005 @ 16:31:43 #123
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25909373
Het was een 1 april grap van die bussen van Geenstijl.nl. Mijn inziens de meest geslaagde vandaag ook al zag ik die grap wel aankomen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_25909945
Iedereen vergeet even dat desondanks men alleen maar lid zou willen worden van D66 om de stemming te beivloeden, dit nog altijd 100% democratisch is. Is het namelijk niet zo dat je ook lid kunt worden om voor te stemmen?
  vrijdag 1 april 2005 @ 17:47:37 #125
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25911065
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:58 schreef k3vil het volgende:
Iedereen vergeet even dat desondanks men alleen maar lid zou willen worden van D66 om de stemming te beivloeden, dit nog altijd 100% democratisch is. Is het namelijk niet zo dat je ook lid kunt worden om voor te stemmen?
Inderdaad. Na het debacle van De Graaf was er overigens al een grotere instroom van nieuwe D66-leden, voordat er uberhaupt sprake was van een ledenraadpleging.
pi_25911131
De Grap van GeenStijl is nog minder gepast, aangezien voornamelijk daardoor het LB van D66 (terecht) genoodzaakt werd om het onderzoek-artikel uit de kast te halen. Mooi voor de 'nep-leden', maar erg jammer voor de echte nieuwe leden (die er ook echt wel zijn!)
  vrijdag 1 april 2005 @ 17:57:02 #127
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25911281
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 17:50 schreef the_disheaver het volgende:
het LB van D66 (terecht) genoodzaakt werd om het onderzoek-artikel uit de kast te halen.
Wat bedoel je hier precies?
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:04:23 #128
103866 attila
st.anger
pi_25911486
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 14:20 schreef Speth het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet serieus hoop ik? "Eventjes" lid worden van een partij om maar tegen iets te kunnen stemmen...
of om maar voor iets te stemmen???? Er zullen vast ook veel fans (als die er ten minste zijn) van de huidige regering die gebruik gaan maken van dit mechanisme. Het is gewoon het recht van iedereen om dat te doen, of je nu eigenlijk voor de natuurwetpartij bent of voor groep wilders. Iedereen mag het doen.
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:06:34 #129
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25911541
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:04 schreef attila het volgende:

[..]

of om maar voor iets te stemmen???? Er zullen vast ook veel fans (als die er ten minste zijn) van de huidige regering die gebruik gaan maken van dit mechanisme. Het is gewoon het recht van iedereen om dat te doen, of je nu eigenlijk voor de natuurwetpartij bent of voor groep wilders. Iedereen mag het doen.
D66 is de enige partij die zulke vergaande democratisering zoals partijcongressen heeft.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_25911592
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:06 schreef Falco het volgende:

[..]

D66 is de enige partij die zulke vergaande democratisering zoals partijcongressen heeft.
Élke partij heeft partijcongressen hoor........

Zover ik weet mogen de leden bij elke politieke partij stemmen over de verkiezingsprogramma's, bestuursleden, enz. enz.
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:10:51 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25911652
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zover ik weet mogen de leden bij elke politieke partij stemmen over de verkiezingsprogramma's, bestuursleden, enz. enz.
Euhm ja . Ik bedoelde eigenlijk meer dat men zo 1,2,3 lid kon worden bij D66 en dat daarbij het wel denk ik de enige partij is die voor dit soort dingen extra partijcongressen inlassen.
pi_25911670
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:10 schreef Falco het volgende:

[..]

Euhm ja . Ik bedoelde eigenlijk meer dat men zo 1,2,3 lid kon worden bij D66.
Das waar
pi_25913571
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Bij veel gaat dat nog via afdelingbesturen. De leden van afdeling geeft het bestuur de richting, en afdelingen zijn de enige die mogen stemmen.... Suf, waarom zou je dan nog naar een congres gaan?
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:33:41 #134
112241 Grumbellll
Hey Fokkers!
pi_25913627
oeh spannende dag morgen. Is het congres morgen middag?
pi_25913788
De Nos zend morgen het congres live uit
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 19:31 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Bij veel gaat dat nog via afdelingbesturen. De leden van afdeling geeft het bestuur de richting, en afdelingen zijn de enige die mogen stemmen.... Suf, waarom zou je dan nog naar een congres gaan?
Da's waar ook! Eigenlijk ook een betere manier.
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:43:47 #136
112241 Grumbellll
Hey Fokkers!
pi_25913909
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 19:39 schreef Tomatenboer het volgende:

De Nos zend morgen het congres live uit
[..]
vet
pi_25915755
Een betere manier? Niet echt.... De leden zijn lid, dat is de vereniging!

NOS begint om 12:45! Moet half 3 weg, neem de rest lekker op (zal namelijk wel niet op uitzending gemist komen!
pi_25920595
Dit is echt verschrikkelijk, dat ik dit mee maak in de politiek. Op een of andere manier heeft die KUT-partij D66 toch haar zin gekregen, want ze voelen zich eindelijk belangrijk. Een partij die net als Groenlinks en SP allang uit kamer hadden moeten zijn, zijn nu ineens belangrijk. Wat hoop ik maar al te graag die partij niet meer in de regering komt. Ik vind het nu al jammer dat VVD en CDA geen meerderheid hadden samen. Achteraf gezien hadden ze gewoon met de CU/SGP moeten regeren.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:45:03 #139
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25921150
Fantastisch, Pechtold, de nieuwe minister voor Koninkrijkrelaties weet niet wat de hoofdstad van Aruba is.
Bron: Novum Nieuws.

Ach, zolang hij die onderzoekjes naar bestuurlijke vernieuwing maar wat goed doet...
pi_25921320
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:45 schreef Sidekick het volgende:
Fantastisch, Pechtold, de nieuwe minister voor Koninkrijkrelaties weet niet wat de hoofdstad van Aruba is.

Ach, zolang hij die onderzoekjes naar bestuurlijke vernieuwing maar wat goed doet...
Lekker boeiend... Wanneer je 1 dag minister bent, hoef je echt niet alles te weten, en vooral niet zoiets als: 'de hoofdstad van...
pi_25921536
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:27 schreef Shreyas het volgende:
Dit is echt verschrikkelijk, dat ik dit mee maak in de politiek. Op een of andere manier heeft die KUT-partij D66 toch haar zin gekregen, want ze voelen zich eindelijk belangrijk. Een partij die net als Groenlinks en SP allang uit kamer hadden moeten zijn, zijn nu ineens belangrijk. Wat hoop ik maar al te graag die partij niet meer in de regering komt. Ik vind het nu al jammer dat VVD en CDA geen meerderheid hadden samen. Achteraf gezien hadden ze gewoon met de CU/SGP moeten regeren.
Het is niet D66 die alleen de oorzak is van het congres.

Tijdens het congres wordt enkel bepaald, of D66 met de vernieuwde kabinetsbeleid door wil gaan. En waarom was er tijdens het eerste congres voor kabinetsdeelname nauwelijks protest? Een nieuw regeerakkoord, maar nu opeens geen toestemming vragen van je leden? Over je rug recht houden gesproken.

Maar bovendien. Het is niet D66 die zich deze 'macht' gegeven heeft. D66 stemt alleen over of D66 door moet gaan, en zal niet beslissen over anders dan de eigen partij. Enkel door PvdA, en de coalitiepartijen (inclusief D66, door verkeerd beoordelen van de PvdA standpunt) bestaat er nu een kabinetscrisis. Wanneer de Gekozen Burgemeester gewoon door was gegaan, of de coalititepartijen niet moeilijk deden over de kiesstelsel zou er niks aan de hand geweest zijn.

De macht die D66 gekregen heeft, heeft D66 niet veroorzaakt, helemaal niet alleen. En iedereen kan weten, dat D66 waarde acht aan hun achterban, de echte achterban, en geen via-via achterban via afdelingsbesturen.
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:04:23 #142
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25921675
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:50 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Lekker boeiend... Wanneer je 1 dag minister bent, hoef je echt niet alles te weten, en vooral niet zoiets als: 'de hoofdstad van...
Als minister voor Koninkrijkrelaties lijkt me dat wel het minste wat je moet weten. Het gaat niet om een willekeurige hoofdstad natuurlijk.

Verder:
quote:
'Dittrich maakte waterverf-afspraken'

Van onze verslaggever Marc Peeperkorn

DEN HAAG - Vijf D66-burgemeesters roepen hun partijgenoten op tijdens het speciale partijcongres zaterdag tegen het paasakkoord te stemmen. Initiatiefnemer Schoof (Alphen aan den Rijn) zegt te gruwen van de manier waarop D66-fractievoorzitter Dittrich het akkoord probeert door te drukken.

Hij heeft Dittrich woensdag over zijn actie geïnformeerd, maar zegt geen antwoord te hebben gekregen. Inmiddels hebben de D66-burgemeesters Apotheker (Steenwijkerland), Pennink (Anna Paulowna), Jansen (Montfoort) en Koningsveld (Bennebroek) gezegd hun collega Schoof te volgen. D66 heeft 27 burgemeesters.

Schoof spreekt over waterverf-afspraken, die Dittrich afgelopen weekeinde met CDA en VVD maakte, om een kabinetscrisis na het vertrek van D66-minister De Graaf te voorkomen. Het beloofde onderzoek naar bestuurlijke vernieuwing is niet substantieel. Bovendien metselt het D66 vast aan CDA en VVD. 'Voor D66 is dat tegennatuurlijk', vindt Schoof.

De 250 miljoen extra voor onderwijs noemt hij een schijntje. 'Dat is een procent van de onderwijsbegroting. Daar halen we echt de Europese voorhoede niet mee, zoals het akkoord juichend vaststelt.' Schoof noemt het verder stuitend dat de opvolger van De Graaf - D66-voorzitter Pechtold - donderdag al is benoemd. 'Ongehoord hoe Dittrich daarmee het congres voor het blok zet.'

Minister Pechtold voor Bestuurlijke Vernieuwing vertrok direct na zijn beëdiging door koningin Beatrix naar Amsterdam voor een bezoek aan D66-oprichter Van Mierlo. Die twijfelt of hij zaterdag zijn steun zal geven aan het paasakkoord. De kersverse minister heeft Van Mierlo nog niet op andere gedachten kunnen brengen.

Het offensief van Dittrich en zijn Kamerfractiegenoten om de achterban voor het akkoord te winnen, werpt zijn vruchten af. De afdelingen in Amsterdam, Overijssel en Den Haag lijken akkoord te gaan. Rotterdam blijft tegen, de regio Utrecht twijfelt. D66 heeft twaalf regio's en bijna driehonderd afdelingen.

Als het congres de afspraken verwerpt, zijn nieuwe verkiezingen onvermijdelijk. Dittrich heeft aangekondigd niet terug naar de onderhandelingstafel te gaan. Met het oog daarop heeft Geert Wilders zijn partij Groep Wilders bij de Kiesraad laten registreren.

Minister Pechtold woont vandaag voor het eerst de ministerraad bij. Zijn ambtenaren hebben hem donderdag geïnformeerd over de lopende zaken.

Bron: De Volkskrant
quote:
D66 Rotterdam niet overtuigd door paasakkoord

ANP

ROTTERDAM - De afdeling Rotterdam van D66 is niet overtuigd geraakt van het paasakkoord dat de D66-top heeft gesloten met CDA en VVD. De Rotterdamse achterban van de Democraten ziet onvoldoende garanties dat de afspraken haalbaar zijn.

‘Ze zijn te vaag om de programmapunten van D66 gerealiseerd te krijgen in deze kabinetsperiode', zei vice-voorzitter J. Bijl donderdag namens de afdeling na een ingelaste vergadering woensdag. Daar kwam D66-Tweede-Kamerlid Koser-Kaya een toelichting geven op de nieuwe afspraken. Maar de Rotterdammers geloven niet dat ‘een sociaal-liberale impuls’ aan het kabinet wordt gegeven als compensatie voor het verlies van de gekozen burgemeester.

Op de vergadering waren ongeveer zestig D66'ers afgekomen. Bijl schat dat ongeveer 70 procent tegen was en de rest voor. ‘De fractie zal zaterdag erg veel moeten doen om ons ervan te overtuigen alsnog voor te stemmen.’

Bijl wijst erop dat er veel kritiek op de D66-top is vanwege de snelle benoeming van Alexander Pechtold als opvolger van de opgestapte De Graaf. ‘Dat zet extra druk op een toch al geëmotioneerd verhaal’, aldus Bijl.

Verder zit het de Rotterdamse D66'ers hoog dat de partij de aanstellingswijze van de burgemeester nu in de Grondwet wil regelen. Bijl verwacht dat zeker vijftig tot tachtig Rotterdammers zaterdag naar het congres gaan. ‘Maar met deze geladenheid kunnen dat er ook veel meer worden.’ Rotterdam is met bijna zeshonderd leden de op drie na grootste D66-afdeling.

In de afdeling Den Haag, na Amsterdam de grootste van D66, is een kleine meerderheid voor het akkoord.

‘De avond begon in rebellie. Maar na een uitgebreide uitleg leek een nipte meerderheid zich achter het paasakkoord met CDA en VVD te scharen.’ Dat concludeerde Marjolein de Jong, lid van de gemeenteraadsfractie in Den Haag donderdag na de vergadering van de Haagse afdeling van D66.

Drie partijprominenten gaven uitleg over de gevolgde strategie. Niet alleen senator Eddy Schuyer en parlementariër Ursie Lambrechts, maar ook D66-boegbeeld Laurens Jan Brinkhorst richtte zich nog kort persoonlijk tot de leden.

De D66-fractie in de gemeenteraad van Amsterdam stemt zaterdag voor het akkoord. ‘Wij hebben wel nog een paar vragen, maar als we daar bevredigende antwoorden op krijgen stemt de fractie in met het akkoord', zei fractievoorzitter Saskia Bruines donderdag. Ieder D66-lid brengt zijn eigen stem uit. De Amsterdamse fractie hoeft geen eenduidig standpunt te hebben, maar volgens Bruines is de hele fractie voor het Paasakkoord.

Bron: De Volkskrant
Het kabinet is heeft overigens nog het volste vertrouwen. Maar goed, dat hadden ze ook mbt het aanblijven van De Graaf...
pi_25921811
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:45 schreef Sidekick het volgende:

Bedankt voor de tip.

Nieuwe minister weet hoofdstad Aruba niet
pi_25924161
Balkie zal de hele nacht bidden voor een goede afloop
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_25924889
The day has come

Dat wijsheid en verstand maar mogen overwinnen deze dag. Ik ga ervan uit dat ze het akkoord goedkeuren.
  zaterdag 2 april 2005 @ 09:21:04 #146
112241 Grumbellll
Hey Fokkers!
pi_25925348
Nou ik weet het niet, als ik het zo hoor zijn er toch ook een hoop tegen. Ik ga het in ieder geval volgen vanmiddag.

Ik hoop dat als er nieuws is rond de paus dat ze dan niet meteen de hele congres afbreken op tv maar nieuws over de paus op Nederland 1 laten zien.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 09:29:28 #147
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25925399
Misschien kan de paus nog snel even bidden voor D66 en Balkenende?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25925484
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 02:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Balkie zal de hele nacht bidden voor een goede afloop
En?
pi_25925493
Ik ben benieuwd, ga er om 12:45 uur eens lekker voor zitten
  zaterdag 2 april 2005 @ 09:50:53 #150
112241 Grumbellll
Hey Fokkers!
pi_25925521
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 09:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
bidden in zijn buiten bewustzijn
  zaterdag 2 april 2005 @ 10:35:48 #151
85889 lucida
équilibre
pi_25925991
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 09:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Heeft bidden - tot God - nog zin als je aan de goden bent overgeleverd? Overigens vind ik dit topic vooral een ontmoetingsplaats voor verzuurde azijnzeikers. Voorbij aan het zelfrepeterende pessimisme die bepaalde users t.a.v. dit kabinetsbeleid "cultiveren", zie ik een krachtige doorstart van Balkenende 2 aan het einde van deze avondrode horizon gloren.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_25926027
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 10:35 schreef lucida het volgende:

[..]

Heeft bidden - tot God - nog zin als je aan de goden bent overgeleverd? Overigens vind ik dit topic vooral een ontmoetingsplaats voor verzuurde azijnzeikers. Voorbij aan het zelfrepeterende pessimisme die bepaalde users t.a.v. dit kabinetsbeleid "cultiveren", zie ik een krachtige doorstart van Balkenende 2 aan het einde van deze avondrode horizon gloren.
De belangrijkste eigenschap van verzuurde azijnzeikers is dat zij anderen verwijten dit te zijn.
  zaterdag 2 april 2005 @ 11:12:27 #153
85889 lucida
équilibre
pi_25926510
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 10:38 schreef SCH het volgende:

[..]

De belangrijkste eigenschap van verzuurde azijnzeikers is dat zij anderen verwijten dit te zijn.
En dat weet jij natuurlijk als geen ander.
het is zoals het is
non-conforming link
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:04:07 #154
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25927488
Voor D66 zelf is het te hopen dat het percentage toch boven de 80% uitkomt. Een tegenstem is namelijk geen kattepis; het is duidelijk aansturen op nieuwe verkiezingen omdat diegene zich niet meer thuisvoelt bij D66. Als een kwart van de leden dat zou kiezen dan is dat al een zeer grote groep dat D66 zal gaan opbreken ondanks dat een meerderheid het besluit neemt. Ik ben benieuwd. Ik denk wel dat iig de meerderheid dit akkoord steunt.
pi_25927528
Van mij mogen het best allemaal azijnzeikers zijn! Als er maar inhoudelijk is!

Maar nog 1 uurtje voor het congres begint, eerst zal er wel een toespraak van boris, pechtold en andere zijn. En dan het debat met de leden... Ze stoppen pas nadat de laaste vraag gesteld is. Zal wss lang door gaan... 5 uur zullen ze echt niet klaar zijn...
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:06:47 #156
85889 lucida
équilibre
pi_25927544
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:04 schreef Sidekick het volgende:
Voor D66 zelf is het te hopen dat het percentage toch boven de 80% uitkomt. Een tegenstem is namelijk geen kattepis; het is duidelijk aansturen op nieuwe verkiezingen omdat diegene zich niet meer thuisvoelt bij D66. Als een kwart van de leden dat zou kiezen dan is dat al een zeer grote groep dat D66 zal gaan opbreken ondanks dat een meerderheid het besluit neemt. Ik ben benieuwd. Ik denk wel dat iig de meerderheid dit akkoord steunt.
Maak je geen illusies. Het D66-congres zal gewoon in meerderheid voor het Paasakkoord stemmen.

99,9% van alle statistieken is nutteloos.

het is zoals het is
non-conforming link
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:09:41 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25927602
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:06 schreef lucida het volgende:

[..]

Maak je geen illusies. Het D66-congres zal gewoon in meerderheid voor het Paasakkoord stemmen.
Whistling in the dark....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:10:39 #158
85889 lucida
équilibre
pi_25927622
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Whistling in the dark....
Zoals ik al zei: In het donker zijn alle koeien zwart!.
het is zoals het is
non-conforming link
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:15:06 #159
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25927716
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:06 schreef lucida het volgende:

[..]

Waar maak ik mij illusies dat een meerderheid tegen gaat stemmen?
pi_25927728
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:04 schreef Sidekick het volgende:
Een tegenstem betekend dat D66 niet door moet gaan met het huidige regeerakkoord. Dat zegt echt niet dat ze zich niet meer thuis voelen bij D66! Als dat zo zou zijn, zal men zijn lidmaatschap wel opzeggen. En dat zullen we volgende week wel zien, eerst het debat afwachten.

Maar stellen dat degene die tegen stemmen zich niet meer thuisvoelen bij D66 is natuurlijk onzin!
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 12:17:42 #161
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25927764
Als D66 "nee" krijgt uit de congresstemming, wat valt er dan voor D66 nog in verkiezingen te winnen? Ik denk dat D66-leden nog slim genoeg zijn om niet als lemmingen de afgrond in te lopen en de regeerperiode nog te gebruiken om de schade zo goed als mogelijk is te herstellen.
pi_25927869
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 06:42 schreef MrX1982 het volgende:
The day has come

Dat wijsheid en verstand maar mogen overwinnen deze dag. Ik ga ervan uit dat ze het akkoord goedkeuren.
The day has come

Dat wijsheid en verstand maar mogen overwinnen deze dag. Ik ga ervan uit dat ze het akkoord afkeuren.
pi_25927969
Nee, dan zal er niet veel te winnen zijn. Maar aldus sommige mensen die denken tegen te stemmen: zal de deelname aan dit kabinet, over 2 jaar meer negatieve effecten hebben, dan er nu uitstappen.

Dus het beste uit 2 verliessituaties aldus de tegen.

De meest voor vinden dit akkoord erg positief.

De normaal voor (waaronder ik) vinden dit akkoord geen verslechtering, maar ook geen echte verbetering. Maar het is beter, dan er nu uitstappen. Voornamelijk voor het landsbelang. Maar indirect dan ook weer voor D66, want wanneer het land achteruit gaat, zal de regering de schuld krijgen, dus D66 ook. Wss voornamelijk D66
pi_25928066
De agenda van Vandaag

Bron: [url]http://www.d66.nl/page/downloads/Congresboek-C80A%20def.pdf]Het congresboek op D66.nl (incl moties en het paasakkoord) (PFD file)[/url]
quote:
12.00 Congreslocatie toegankelijk + kinderopvang toegankelijk
12.45 Plenaire congreszaal/-zalen toegankelijk voor congresgangers
Agenda congres
13.00 Welkomstwoord/ Opening door Jan Hoekema, waarnemend voorzitter Landelijk Bestuur
- Introductie tot het congres: de procedures voor stemmingen
- Benoeming notulen- en stemcommissie
13.05 Algemene inleiding door Boris Dittrich, politiek leider, over de gebeurtenissen vanaf 22 maart
13.20 Discussie tussen Boris Dittrich en de zaal over de gebeurtenissen vanaf 22 maart j.l.
13.40 Toelichting en discussie over het Paasakkoord:
13.40 toelichting en discussie over brede agenda bestuurlijke vernieuwing incl. kieswet, met Alexander Pechtold
13.55 toelichting en discussie over grondwetswijziging direct gekozen burgemeester, met Eddy Schuyer
14.10 toelichting en discussie over mediabestel, met Medy van der Laan
14.25 toelichting en discussie over onderwijs, kennis en innovatie, met Laurens-Jan Brinkhorst
14.45 toelichting en discussie algemene politieke onderwerpen rakend aan het paasakkoord
15.05 Reactie Landelijk Bestuur
15.15 Behandeling ingediende moties op het congresonderwerp
Behandeling van de moties in volgorde waarin deze zijn opgenomen in het congresboek
16.55 Stemming over de ingediende moties over het congresonderwerp
ca. 17.00 Afsluiting
Tot circa 18.00 uur blijft de horeca geopend voor een nazit
Blijkbaar alleen al voor behandeling van motites 100 minuten. Er zijn 27 moties, dus ongeveer 3 minuten per motie... Dat is heeel erg krap: toelichting van indiener, discussie over motie, slotwoord indiener, stemming motie... En dat in 3 minuten :S

Dus het zal wel erg uitlopen... Ze hebben iig een locatie, waar ze er niet uit moesten... (zoals de vorige keer, waar ze gelukkig van geleerd hebben).

Wss moet de NOS er om 17:00 wel uit...(de uitzending)
pi_25928455
En het is begonnen (de uitzending!
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:52:47 #166
85889 lucida
équilibre
pi_25928548
Niet de verzuurde oppositie, maar D66 bepaalt het lot van dit kabinet, en dat maakt de kans op een doorstart van Balkenende 2 een stuk groter.
het is zoals het is
non-conforming link
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:54:37 #167
66444 Lord_Vetinari
pi_25928578
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:52 schreef lucida het volgende:
Niet de verzuurde oppositie, maar D66 bepaalt het lot van dit kabinet, en dat maakt de kans op een doorstart van Balkenende 2 een stuk groter.
En we fluiten vrolijk verder, ondanks het feit, dat in het oosten reeds de rode gloed van de nieuwe zomerse dag aan de horizon zichtbaar is.

Mijn oma noemde dit soort gedrag altijd 'zegenen'. Als je het maar vaak genoeg herhaalt, wordt het misschien wel waarheid.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 13:00:23 #168
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25928689
Over een kleine 4 uur weten we het.
Ik gok op een "voor", al is de regen dan nog steeds in de wolken.
pi_25928752
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Over een kleine 4 uur weten we het.
Ik gok op een "voor", al is de regen dan nog steeds in de wolken.
Maak daar liever een kleine 8 uur van...

Ik gok op 8-9 uur.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 13:08:44 #170
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25928878
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:03 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maak daar liever een kleine 8 uur van...

Ik gok op 8-9 uur.
De bewolking is dan minder zichtbaar.
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:10:40 #171
66444 Lord_Vetinari
pi_25928920
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De bewolking is dan minder zichtbaar.
Nee hoor, zomertijd. Het is langer licht...
pi_25928922
Wat een klap-vee zeg.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 13:11:57 #173
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25928938
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:10 schreef Whissie het volgende:
Wat een klap-vee zeg.
Een goed teken!
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:12:16 #174
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_25928947
Boris is trots.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:14:38 #175
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_25928990
Wel jammer dat ik nu met dit mooie weer binnen moet zitten om het congres te volgen.

Wordt het niet ergens live op het internet uitgezonden? Kan ik mooi met de laptop in de tuin zitten!
Let's go fucking Mental.
pi_25929088
Boris geeft toe, dat het fout was om een minister te benoemen, voor het congres (en dat in tegen stelling tot lousewies van der laan gister in Nova Politiek (waar ik trouwens ook mee eens was).
pi_25929155
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:14 schreef Freshthinking het volgende:
Wel jammer dat ik nu met dit mooie weer binnen moet zitten om het congres te volgen.

Wordt het niet ergens live op het internet uitgezonden? Kan ik mooi met de laptop in de tuin zitten!
Jawel, via het nosjournal24 kanaal (alla hierzo dus!)

Succes buiten, heb hier mijn raam geheel open, gaaf weer!
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:31:43 #178
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_25929292
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:23 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Jawel, via het nosjournal24 kanaal (alla hierzo dus!)

Succes buiten, heb hier mijn raam geheel open, gaaf weer!
Ja! Het werkt

Ik vind de speech van Dittrich erg sterk. Hij krijgt de hele zaal mee, goeie zaak.
Let's go fucking Mental.
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:33:10 #179
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25929318
De voorstanders krijgen alle spreektijd.
De tegenstanders bestaan uit anonieme personen in een donkere zaal die na alle verkooppraatjes een vraagje mogen stellen aan Pechtold, Brinkhorst of Dittrich.

Rara naar welke kant gaan de twijfelaars neigen?
pi_25929321
Hij heeft alleen dat groene papiertje uit zijn binnenstak steken, en niet zoon klein stukje ook, zal dat een stille hint zijn?
pi_25929353
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Een goed teken!
Idd, veel geklap. Maar of 900 of 1100 mensen klappen, kun je niet horen....
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:36:41 #182
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25929392
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:19 schreef the_disheaver het volgende:
Boris geeft toe, dat het fout was om een minister te benoemen, voor het congres (en dat in tegen stelling tot lousewies van der laan gister in Nova Politiek (waar ik trouwens ook mee eens was).
Pure machtspolitiek. Het is uitermate strategisch om al "een gezicht" op die post te hebben. Tevens heb je dan een minister die kan aangeven waarom hij vindt dat D'66 nog een plaats heeft binnen het kabinet en hoe hij zijn functie gaat / wil invullen.
Tactisch goeie zet van de fractie van D'66.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:38:58 #183
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25929435
quote:
Wat een hypocriet zeg!
Nee daar had hij van tevoren echt niet bij stilgestaan hoor.
Eerst dit lekker autoritair er doorheen drukken (lak hebben aan het congres) en nu de sympathie proberen terug te winnen door spijt te betuigen.

Bah.
pi_25929485
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:33 schreef DaveM het volgende:
De voorstanders krijgen alle spreektijd.
De tegenstanders bestaan uit anonieme personen in een donkere zaal die na alle verkooppraatjes een vraagje mogen stellen aan Pechtold, Brinkhorst of Dittrich.

Rara naar welke kant gaan de twijfelaars neigen?
a) De stemming stopt pas, nadat de laatste vraag is gevraagd.
b) het congres is nog maar een halfuurtje aan de gang. En ik weet niet of je vaker naar een debat hebt gekeken/deel genomen, maar de propositie (degene die voor is) heeft altijd het eerste woord!
c)De personen zijn voor jou misschien anoniem, voor de leden echter niet!
d) donkere zaal?
e) jah, zo mogen vragen stellen hun mening geven. En dat mag ook verkooppraatjes zijn!
f) twijfelaars... D66 leden luisteren naar de inhoud, niet naar de persoon die het zegt...
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:42:25 #185
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25929500
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:38 schreef DaveM het volgende:

[..]

Wat een hypocriet zeg!
Nee daar had hij van tevoren echt niet bij stilgestaan hoor.
Eerst dit lekker autoritair er doorheen drukken (lak hebben aan het congres) en nu de sympathie proberen terug te winnen door spijt te betuigen.

Bah.
Waar werk jij? Dat soort machtsspelletjes worden toch overal gespeeld?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:44:17 #186
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25929533
quote:
Ja, het boetekleed zonder daadwerkelijke consequenties kennen we wel bij D66.

Ik vond het wel gerechtvaardigd dat de nieuwe minister onderdeel van het pakket is waar vandaag over gestemd kan worden. Dat was een goed verhaal, maar ik denk dat het een dag wordt waar de D66-top alles uit huichelachtige ruggegraatloze kast wordt gehaald om twijfelaars over de streep te trekken.
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:44:35 #187
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25929537
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:34 schreef the_disheaver het volgende:
Bovendien klappen mensen vaak uit beleefdheid en niet zo zeer omdat ze het 100% met iemand eens zijn.
pi_25929567
tvp
pi_25929606
Volgens Brinkhorst ben je bijna een landverrader als je tegen het Paas-akkoord stemt
pi_25929611
Dittrich zei niet dat het fout was om Pechtold al te benoemen, hij zei alleen dat hij het goed bedoelde maar dat het verkeerd geinterpreteerd werd.
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:51:45 #191
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_25929676
Kan iemand even aan D'66 vertellen dat Thom de Graaf nog niet dood is? Wat een begrafenisspeeches zeg...
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_25929710
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:51 schreef Hooghoudt het volgende:
Kan iemand even aan D'66 vertellen dat Thom de Graaf nog niet dood is? Wat een begrafenisspeeches zeg...
Bovendien hebben ze hem laten vallen als een baksteen en komen ze nu met mooie praatjes aan zijn adres
pi_25929762
medy van der laan blijkt een mongool te zijn.
pi_25929767
Ze gaan NU debatteren met de zaal:

kortom: " Let's get ready to ruuuuuuuuumble "

ze staan er al dus.
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:56:00 #195
112241 Grumbellll
Hey Fokkers!
pi_25929774
Vragen uurtje

Die vent heeft gelijk Men zit te wachten op een goede samenleving, niet op een gekozen burgemeester.
pi_25929797
Die Van der Laan had d'r speech echt op zoveel mogelijk one-liners geschreven zeg.

Wel klapvee daar inderdaad, bij elke mooie, vlot lopende, en stoer klinkende zin, gaan accuut weer die handen op elkaar, waarna de helft als zombies maar mee gaat klappen, om zich heen kijkend of zij het wel goed doen (zoals ik een beetje meeloper voorstel)

Het is een soort "EO jongerendag" voor D66-ers
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:58:40 #197
112241 Grumbellll
Hey Fokkers!
pi_25929816
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Die Van der Laan had d'r speech echt op zoveel mogelijk one-liners geschreven zeg.

Wel klapvee daar inderdaad, bij elke mooie, vlot lopende, en stoer klinkende zin, gaan accuut weer die handen op elkaar, waarna de helft als zombies maar mee gaat klappen, om zich heen kijkend of zij het wel goed doen (zoals ik een beetje meeloper voorstel)
Ik vond het heel erg amerikaans in het begin, leek wel een speech van bush
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 13:59:07 #198
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25929823
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:34 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Jammer dat Jack Klaplong er niet bij kan zijn, die had dat kunnen meten en real-time in beeld kunnen brengen.
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:00:19 #199
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_25929845
Waarom fluistert die commentator (kan niet zo niet op zijn naam komen) zo?
Nicht ärgern, nur wundern!
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:00:47 #200
112241 Grumbellll
Hey Fokkers!
pi_25929854
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:00 schreef Hooghoudt het volgende:
Waarom fluistert die commentator (kan niet zo niet op zijn naam komen) zo?
Ferry van Mingelen ofzo.

John aangenaam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')