M'neer is dan ook een bekend man.quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:05 schreef Z het volgende:
Meneer heeft een bekende kop.
Dat laatste is te hopen, want dat eerste valt tot nu toe nog bitter tegenquote:Ik laat eerst mister White wat zeggen over de kruizen, dan denk ik ondertussen na over een (briljante) vraag.
M'neer is evident pre-KNIL, en was krijgshaftig noch gewelddadig. Desondanks heeft u kennelijk toch het grootkruis in de orde van de ridder van Oranje Nassi weten te herkennen, begrijp ik.quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Tja, ik ben niet zo thuis in de KNIL-distinctieven, dus het zou een Ollander kunnen zijn. Maar was het een Pruis?
Heeft een stel Intifada-spelende infame Brabanders mijnheers ruiten met projectielen doen barsten?quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:13 schreef Parabola het volgende:
[..]
M'neer is evident pre-KNIL, en was krijgshaftig noch gewelddadig. Desondanks heeft u kennelijk toch het grootkruis in de orde van de ridder van Oranje Nassi weten te herkennen, begrijp ik.
Dat zou mij zeer verbazen, daar m'neer in het beschaafde deel van ons geliefde vaderland leefde.quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:16 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heeft een stel Intifada-spelende infame Brabanders mijnheers ruiten met projectielen doen barsten?
Dat is volledig correct.quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:17 schreef Z het volgende:
Ik weet het weer! Het is meneer Buys Ballot!
Tja, kwestie van definiëring dus. Waar begint Zuid-Europa? Sommigen zoeken de grens bij de Moerdijk, anderen bij Roosendaal, weer anderen bij Brussel en nog weer anderen bij Parijs. Velen gaan uit van de Pyreneeën en de Alpen als grens. Tot welke groep behoort Z? En wat is vervolgens 'niet heel erg'?quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:50 schreef Z het volgende:
En het is inderdaad een Zuideuropeaan, maar niet heel erg zuidelijk.
De gelijkenis is puur uiterlijk en berust op toeval.quote:Op maandag 4 april 2005 13:07 schreef Johan_de_With het volgende:
Hij heeft iets van de vader van een vermoord meisje.
Er is enige uiterlijke gelijkenis, ja. Maar zeker niet genoeg. En bovendien is m'neer geen schrijver en woont hij op een ander continent. Allemaal redenen waarom uw twijfel terecht is, mijn puntige vriend.quote:Op donderdag 7 april 2005 11:22 schreef pyl het volgende:
Hij vertoont wel gelijkenis met J.M. Coetzee, die ook nog eens niet zo lang geleden een prijs won, maar ik twijfel.....
Was dat toevallig een Nobelprijs?quote:Op donderdag 7 april 2005 11:12 schreef Parabola het volgende:
M'neer won onlangs een prijs
Inderdaad!quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:59 schreef OllieA het volgende:
Wat is dit topic dood, trouwens.
M'neer heeft wel iets van de grote Joseph weg, maar is 'slechts' een land- en tijdgenoot. M'neer's prijs was dan ook geen Nobelprijs, en bovendien veel recenter ontvangen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:59 schreef OllieA het volgende:
Hij lijkt op Stiglitz.
quote:Wat is dit topic dood, trouwens.
Hou hem paraat, Z, er kan een moment komen dat we hem weer nodig hebben!quote:Op maandag 11 april 2005 10:14 schreef Z het volgende:
Ius wordt indewrdaad gemist! Zal ik mijn plaatje weer weghalen Parabola?
Scherp Z, scherp! En dat niet alleen, het is nog correct ook.quote:Op maandag 11 april 2005 14:21 schreef Z het volgende:
Is hij misschien een architect? Die kunnen driftig met hun handen schuddend, oeverloos ouwehoeren over gebouwen namelijk.
...van venijnigheid bent u niet gespeend, zie ik wel, heer Parabola...quote:Op maandag 11 april 2005 15:28 schreef Parabola het volgende:
En 'ius? Die houdt zich een tijdje afzijdig om ons te laten voelen hoe onmisbaar hij is
Het schijnt zo.quote:Op maandag 11 april 2005 17:18 schreef Z het volgende:
Deze meneer is een intellectueel
Wat is er mis men neo?quote:voormalig hippie
Dat hangt er vanaf aan welke helft van Nederland je deze vraag stelt.quote:en schrijver?
De gevorderd frenoloog echter bemerkt de nog jonge leeftijd van deze foto uit het huidig, zeer huidig tijdsgewricht.quote:Op maandag 11 april 2005 17:20 schreef Parabola het volgende:
De oplettende RJP-er herkent hier in ieder geval een landgenoot die kennelijk in de jaren 60 of 70 het fotograferen (nog) waard was.
Hij gebruikt(e) veel beelden.quote:Hieuw m'neer beeld?
Natuurlijk, maar ik wil de vele mee-lezers in dit topic niet te zwaar belasten. Vandaar mijn stapsgewijze benadering.quote:Op maandag 11 april 2005 17:23 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De gevorderd frenoloog echter bemerkt de nog jonge leeftijd van deze foto uit het huidig, zeer huidig tijdsgewricht.
quote:Hij gebruikt(e) veel beelden.
Ik kan dit heel gedecideerd (haha humorgrapje kiddo) ontkennen.quote:Op maandag 11 april 2005 17:34 schreef Parabola het volgende:
Ach, m'neer is van de gedesineerde banden?
Inderdaad. Ik had ook al gezegd dat dit inderdaad 's mans bografie was, maar het forum schijnt dit bericht te hebben geweerd. Ik had er wel lol in door te gaan tot de naam ook daadwerkelijk was uitgesproken, want zeg nou zelf, veel dichters heten AIDS tegenwoordig.quote:Op maandag 11 april 2005 17:39 schreef pyl het volgende:
Heren, heren, mag ik even inbreken? Heer Ollie heeft allang het goede antwoord gegeven!
Ilja Leonard Pfeiffer is zelfs onlangs bij de buren langsgeweest!
En ik maar zo hopen dat Batuwu nog een onbekende jeugd had.quote:Op maandag 11 april 2005 18:13 schreef Gellius het volgende:
Het is in ieder geval geenmanly-man met een donderende bas en dito behaarde borst.
Toch niet de een of andere zanger uit de een of andere 80-er jaren band of zoiets hè?quote:Op maandag 11 april 2005 22:06 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer doet wel iets met gedichten, zou je kunnen zeggen.
Dan moet ie Piet heten!!!quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:57 schreef Gellius het volgende:
Ollie, wat zal ik hier nu eens op zeggen. Denk aan je condoom. Denk aan je condoom!
quote:refr.:
In de Leidse stilte van de Leidse nacht liggen de Leidse straten te
slapen
In het Leidse licht van de Leidse straatlantaarns
Een Leidse fietser haast zich huiswaarts
Een Leidse trein bromt in de verte
Een Leidse zwerver zoekt beschutting
Een Leidse herder blaft
En achter de Leidse gordijnen
Streelt hij haar Leidse truitje
En worden haar Leidse tepels hard
En maakt ze z'n Leidse gulp los
En licht hij haar Leidse rokje op
Doet ze haar Leidse broekje uit
En kust hij haar Leidse dijen
En spreid ze haar Leidse benen wijd
En likt hij haar Leidse kut
Laat 'ie z'n Leidse lid
Diep in haar Leidse lichaam dringen
En hijgen haar Leidse lippen
Ik heb je lief, ik heb je lief
Ik heb je
refr.
(c) Joop Visser
En zo ontrafelen wij stapje voor stapje de mens achter gelliusquote:Op vrijdag 15 april 2005 09:24 schreef Gellius het volgende:
Gelauwerd wel, maar mijnheer houdt zich meer met hm, tsja, de condition humaine bezig, misschien wel. Hij kan tevens heel beeldend vertellen. Ik hou er wel van.
Zeer goed, heer clootken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:08 schreef pyl het volgende:
Edmond en Jules de Goncourt?
Heer Bimmel, hoe heerlijk u met open ogen in deze Frenologische valkuil staptquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:52 schreef Bimmel het volgende:
Ach kijk....eenen orator van Franse komaf.
Lijkt mij ookquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:56 schreef pyl het volgende:
Elie Wiesel, lijkt me.
Ook mijn mond wordt nu zuinig.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:00 schreef Bimmel het volgende:
Een sherry drinker zonder twijfel...de droge variant..kan niet anders met zo'n zunig mondje.
Ha! Persoonlijk aantrekken. M'neer is historiker?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ook mijn mond wordt nu zuinig.
Ach, de dienstmaagd van de frenologie. Zij heeft overigens gelijk.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:12 schreef Parabola het volgende:
[..]
...en m'neers kleding hint naar de 19e eeuw
Dat vleugje verstuift zienderogen. Andere kant van La Manche.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:15 schreef Parabola het volgende:
Het lompere gokwerk dan maar, met een vleugje frenologische intuïtie. Brit?
Ach ja, intuïtie is ook meer iets voor tsjikkies.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:17 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat vleugje verstuift zienderogen. Andere kant van La Manche.
Wie zegt dat er geen contemporaine historie geschreven kan worden? Bovendien; zij die het niet kunnen, onderwijzen het!quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:23 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ach ja, intuïtie is ook meer iets voor tsjikkies.Een kikkerd dus
19e eeuws Frankrijk, genoeg te beleven. Waarom zou een mens in zo'n levendige tijd historiker willen worden?
Hij moedigde die wel aan, al heeft hij nauwelijks een Republiek gekend.quote:Had m'neer zelf ook iets van doen met de gebeurtenissen in de 19e eeuwse Republique
hmmmmz, geen idee wie dat zegtquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wie zegt dat er geen contemporaine historie geschreven kan worden?
Mijnheer schreef over bepaald verscheidene onderwerpen (is dit een Germanisme?), maar een belangrijk werk behandelt de Franse Revolutie.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:31 schreef Parabola het volgende:
Had m'neer een bepaalde focus (periode, land) in zijn werk?
Wederom gaat pyl er met dit been van tussen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:37 schreef pyl het volgende:
Jules Michelet
Beijl u nu maar eens iets te raden, wat ik u bidden mag.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:43 schreef Parabola het volgende:
[..]
de vraag stellen is hem beantwoorden sokchen
Wederom correct. In zekere zin echter wel reptiel.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Johan_de_With het volgende:
En niet-kikkerd, gis ik.
Ik heb werkelijk geen aning. M'neer ontleende zijn faam noch aan de politiek, noch aan enige andere vorm van sport(s) waarbij dit etiket enig belang heeft.quote:Liberaal?
Mijnheer pendelde dus? Uitstekend. Was hij goed in rekenen?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:49 schreef Parabola het volgende:
[..]
Wederom correct. In zekere zin echter wel reptiel.
U bent wederom onnavolgbaar de_Withquote:
Kunnen tellen volstond.quote:Uitstekend. Was hij goed in rekenen?
Ik bedoelde dat hij veel gereisd heeft.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:52 schreef Parabola het volgende:
[..]
U bent wederom onnavolgbaar de_With
[..]
Dan was hij artiest.quote:Kunnen tellen volstond.
Oh, welzeker. Veel en ver. Maar dat staat los van zijn reptielschap.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat hij veel gereisd heeft.
[..]
Er zijn andere beroepen denkbaar waarin kunnen tellen volstaat. M'neer telde onder andere tot 6quote:Dan was hij artiest.
Welke duistere grootheid rakelt u hier op?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:59 schreef Parabola het volgende:
[..]
Oh, welzeker. Veel en ver. Maar dat staat los van zijn reptielschap.
Schreef hij zesmaal een symfonie?quote:Er zijn andere beroepen denkbaar waarin kunnen tellen volstaat. M'neer telde onder andere tot 6![]()
![]()
M'neer's nationaliteit, welke duister grootheid anders?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Welke duistere grootheid rakelt u hier op?
Hij schreef meer dan zesmaal, en een van die malen was het in zessen. Daar kwam overigens noot noch G-sleutel bij kijkenquote:Schreef hij zesmaal een symfonie?
Australier?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:08 schreef Parabola het volgende:
[..]
M'neer's nationaliteit, welke duister grootheid anders?
[afbeelding]
Romancier?quote:Hij schreef meer dan zesmaal, en een van die malen was het in zessen. Daar kwam overigens noot noch G-sleutel bij kijken
Een Australisch niet-romancier. M'neer schreef zijn werken vanuit wetenschappelijke invalshoek.quote:
Warm, maar nee, de krokodil verwees slechts naar zijn nationaliteit. M'neer deed geen dieren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Over krokodillen (o.a.)?
Denk na, het regent in de buiten-plaatjes wereldquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:23 schreef Johan_de_With het volgende:
De buiten-plaatjes wereld sommeert mij.
De botanist. Welzeker. Overigens was m'neer strikt genomen geen Aussie, maar een Brit. Maar dan opnieuw, wie zorgt?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Sir Joseph Dalton Hooker!
Wist je dat je daar kanker van krijgt, van geïnhaleerde pinda's?quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:09 schreef Gellius het volgende:
Ollie.. Je bent weer eens als een geïnhaleerde pinda. Ik word hier niet blij van. Van haar wel. Maar niet van jou. Nu.
Je krijgt overal kanker van, he. Dat zeggen ze tenminste.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:13 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wist je dat je daar kanker van krijgt, van geïnhaleerde pinda's?
Dus dat je eigenlijk zegt dat je kanker van mij krijgt?
Dat is niet zo aardig.
Maar dat joffertje, begrijp ik goed dat het een zangeresje is?
Ik ga dit plaatje intrekken. Ik ga dit plaatje intrekken. Ik trek dit plaatje in. Ik heb goede zin om dit plaatje in te trekken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:25 schreef OllieA het volgende:
Celine Dion!!!!
Gewoon zo'n dertien posts hierboven.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waar staat dat verdomde plaatje?
Shania Twain ken ik ook nog wel...
Bij mij toont ie een country achtige Doris Day look alike.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
De Ik zorg van Gellius? Die geeft hier een kruisje,.
Dan zingt ze wel erg langzaam, maar canadian slow singer levert niks op.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:49 schreef Gellius het volgende:
Mevrouw weerstaat ieder label, zei ik daarjuist. Dus zingt ze geen kuntrie en is het ook geen Sjelien. Mevrouw zingt al sinds 1976 en heeft toch pas één elpee en 'n epee uitgebracht. Ach, wie rekent nog in deze eenheden?
U verkeert zelf nog onder de vulkaan, heer ' ius?quote:Op maandag 18 april 2005 16:28 schreef Gellius het volgende:
De broer van Malcolm Lowry!
Hij is wel beroemd doordat hij iets geschreven heeft. Maar een vakbroeder? Nee, niet werkelijk.quote:Op maandag 18 april 2005 16:32 schreef Gellius het volgende:
Het was het snorretje dat bij mij de lava deed opborrelen. Is het wel een vakbroeder van Malcolm L?
Geen pamflettist. Communist? Mogelijk, dat weet ik niet, maar het is niet van belang. Hij is ook minder bekend dan eigenlijk juist zou zijn.quote:Op maandag 18 april 2005 18:29 schreef Gellius het volgende:
Hm, geen romancier dus. Een pamflettist? Communist?
Die worde er niet. Of ze moeten heel wat beter zijn dan deze.quote:Op maandag 18 april 2005 18:46 schreef Z het volgende:
Als er aan de hand van het snorretje gokjes gedaan worde gok ik Django Reinhardt.
Ik proef hieruit dat 'ie beter in de nevel van de geschiedenis had kunnen verdwijnen. Een weinig verheffend heerschap dus, en voorzeker geen communist, want die hebben ons van de nazi's bevrijd.quote:Op maandag 18 april 2005 18:34 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hij is ook minder bekend dan eigenlijk juist zou zijn.
U miskent mijnheer's humanistische verdiensten.quote:Op maandag 18 april 2005 19:05 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik proef hieruit dat 'ie beter in de nevel van de geschiedenis had kunnen verdwijnen. Een weinig verheffend heerschap dus, en voorzeker geen communist, want die hebben ons van de nazi's bevrijd.
Was mijnheer dan een nazi?
Ho wacht, minder. Dan is hij dus toch een communist. Heu... ik raak verstrikt in mijn eigen redenaties, dat kan nooit goed aflopen.quote:
Waan u niet te snel veilig. Mijnheer was wel onderwijzer, maar geen wetenschapper.quote:Op maandag 18 april 2005 19:07 schreef Gellius het volgende:.
Even een veilige oever kiezen: mijnheer was wetenschapper?
En zo bent u de slechtste plaatjesrader ter wereld!quote:Op maandag 18 april 2005 19:18 schreef Gellius het volgende:
Onderwijzers, dat zijn wel de ergste humanisten op aarde.
Laat ik zeggen; Russisch.quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:06 schreef Gellius het volgende:
Een Amerikaan met een Duits klinkende naam dus.
En componist. Heeft iets van doen met muzieknegers.quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:16 schreef Gellius het volgende:
O, van de overkant van de grote Poolse Oceaan! dat verandert de zaak. En onderwijzer. En Humanist. Ik vat het even samen voor de andere zwemmertjes.
Voorwaarts!quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:20 schreef Gellius het volgende:
Gunst, dat had je ook wel even eerder kunnen laten doorschemeren, zeg.
En raakte m'neer zelf wel eens een instrument aan?quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:17 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En componist. Heeft iets van doen met muzieknegers.
De Madonna schijnt ook verbrand te zijn...quote:Op maandag 2 mei 2005 23:02 schreef beeer het volgende:
Dat was toch de schreeuw, en niet de slet die brandschade heeft opgelopen?
Waar hèbben jullie het toch over?quote:Op maandag 2 mei 2005 22:55 schreef sooty het volgende:
off-topic: heeft dat icoontje van Gellius niet een beetje brand- en/of waterschade![]()
Nee, maar van U, heer Gellius, had ik niet anders verwacht - van een erkende popconnaisseur als Z daarentegen...quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:43 schreef Gellius het volgende:
Ik zie het ook niet hoor.
Als je het ze niet met een lepeltje vliegtuigsgewijs voert, dringt er werkelijk niets tot dat stelletje neanderthalerschedels door.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:46 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee, maar van U, heer Gellius, had ik niet anders verwacht - van een erkende popconnaisseur als Z daarentegen...
Die meneer heet Arno Hintjens....
quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:27 schreef NoSigar het volgende:
lepeltje vliegtuigsgewijs voert
Tjaquote:Op woensdag 4 mei 2005 19:32 schreef Gellius het volgende:
Ik probeer mijn postaantal op te krikken, natuurlijk! Dat is héél belangrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |