abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2005 @ 14:11:58 #126
3542 Gia
User under construction
pi_25976497
Ik vind voor de minst erge vorm van kindermisbruik sowieso een straf van 5 jaar het minimum.
En om dat even te nuanceren, dan heb ik het bijvoorbeeld over het strelen van de geslachtsdelen over de kleding heen. Het boeit me dan weinig of dit een bekende of een onbekende was of dat het een keer of meermaals gebeurd is.
Hoe ernstiger het vergrijp, hoe hoger de straf.

In geval van penetratie of dwingen tot pijpen of aftrekken vind ik de hoogste straf op zijn plaats en daarbij behandeling. Na in vrijheid stelling nog nabehandelen zodanig dat alle lust voor altijd verdwenen is.
  maandag 4 april 2005 @ 14:12:54 #127
3542 Gia
User under construction
pi_25976516
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:10 schreef rob_de_rechter het volgende:
Je wilt nuanceren, maar stelt wel - zonder op de hoogte te zijn van de finesses van de zaak - een ondergrens in.

óf je nuanceert, en erkent dat een straf van 2 jaar best wel eens passend zou kunnen zijn, óf je doet dat niet en noemt 2 jaar schandalig weinig.

Overigens, heb je überhaupt wel eens gezeten? Weet jij hoe lang 2 jaar zitten is? Hoe dat voelt, wat er met je gebeurt, zeker als het je eerste keer is?
Die kinderen hebben waarschijnlijk levenslang, maar dat boeit natuurlijk niet.
  maandag 4 april 2005 @ 14:13:54 #128
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_25976536
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:23 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Ik zal het je sterker melden. Wanneer sexueel misbruik plaatsvindt op jonge leeftijd, gepleegd door een onbekende en zonder dat penetratie plaatsvindt, is het trauma groter door de reactie van de samenleving dan door het misbruik zelf.

Overigens is sexueel misbruik een ernstig misdrijf. Ik heb nooit beweerd dat het niet zo erg is. Je moet alleen niet aanstoots aannemen dat ieder misbruik zal leiden tot een levensgroot trauma waar je nooit meer bovenop komt. Ook binnen het sexueel misbruik is er sprake van gradatie en daarom is het fijn dat een straf toegesneden kan worden op het geval.
Ik ben zelf misbruikt door de "beste vriend" van mijn ouders van mijn 2-de tot mijn 8-ste. Mijn omgeving wist hier niets van (behalve naaste familie) en het trauma is groot genoeg. En wat ik hoor van andere lotgenoten, is het trauma overal even erg.

Binnen sexueel misbruik is inderdaad een gradatie, maar ze mogen van mij voor ALLES levenslang krijgen. Dat heb ik en alle andere die hetzelfde meegemaakt hebben, ook namelijk.
  maandag 4 april 2005 @ 14:17:59 #129
54772 Silmarwen
pi_25976618
quote:
Overigens, heb je überhaupt wel eens gezeten? Weet jij hoe lang 2 jaar zitten is? Hoe dat voelt, wat er met je gebeurt, zeker als het je eerste keer is?
Heb jij enig idee wat er met je gebeurt als je 6 jaar lang misbruikt wordt door iemand waarvan je ouders weg zijn, zodat je het ze niet durft te vertellen. Constant bedreigt worden met het fabeltje dat als je het zegt je ouders boos worden? Met het feit dat je ouders zich hun leven lang schuldig voelen omdat ze het niet hebben gezien. Dat een familie kapot wordt gemaakt. Dat je uit je omgeving gehaald wordt naar een nieuwe stad en altijd beschadigt bent, geen zelfvetrouwen hebt met alle bijkomende problemen als pesten etc.

Enig idee hoe dat voelt, wat er dan met je gebeurt?
pi_25976650
quote:
Je wilt nuanceren, maar stelt wel - zonder op de hoogte te zijn van de finesses van de zaak - een ondergrens in.

óf je nuanceert, en erkent dat een straf van 2 jaar best wel eens passend zou kunnen zijn, óf je doet dat niet en noemt 2 jaar schandalig weinig.
Nee, ik wil graag ruimte open laten voor nuance maar stel tegelijkertijd vast dat 2 jaar belachelijk weinig is. Het een sluit het ander niet uit. Of mag ik van jou ook niet stellen dat bijvoorbeeld voor moord 1 dag celstraf belachelijk weinig is?
quote:
Vind je het heel erg als ik dat niet interessant vind? Je mag toch hopen dat een gevangenisstraf onplezierig is...
  maandag 4 april 2005 @ 14:19:35 #131
136 V.
Like tears in rain...
pi_25976651
quote:
Ik heb niet gezeten, maar ik weet wel hoe het voelt als een pedo een aantal keer met zijn zweterige kladden aan je zit.

En ik weet ook hoe het is om daar 23 jaar na dato nog dermate veel last van te hebben dat een psychotherapeut ervan op vakantie kan.

Dus kom niet aan met 'twee jaar zitten'.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25976695
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:13 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik ben zelf misbruikt door de "beste vriend" van mijn ouders van mijn 2-de tot mijn 8-ste. Mijn omgeving wist hier niets van (behalve naaste familie) en het trauma is groot genoeg. En wat ik hoor van andere lotgenoten, is het trauma overal even erg.
Dan hebben we het ook over langdurig misbruik door een bekende. Dat is een compleet andere situatie.
quote:
Binnen sexueel misbruik is inderdaad een gradatie, maar ze mogen van mij voor ALLES levenslang krijgen. Dat heb ik en alle andere die hetzelfde meegemaakt hebben, ook namelijk.
Dat kan ik me nog wel voorstellen ook. Maar het maakt jou gelijk niet de meest objectieve deelnemer aan deze discussie.
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Die kinderen hebben waarschijnlijk levenslang, maar dat boeit natuurlijk niet.
Dat boeit wel. De gevolgen van het misbruik tellen natuurlijk mee met de straftoemeting. Er wordt echter nogal snel geconcludeerd dat die kinderen levenslang hebben, terwijl dat niet eens bekend is.
Love me, Hate me.
Mijn doel hier is vrienden krijgen.
  maandag 4 april 2005 @ 14:23:19 #133
54772 Silmarwen
pi_25976737
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:21 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Dan hebben we het ook over langdurig misbruik door een bekende. Dat is een compleet andere situatie.
[..]

Dat kan ik me nog wel voorstellen ook. Maar het maakt jou gelijk niet de meest objectieve deelnemer aan deze discussie.
Nee maar wel een ervaringsdeskundige lijkt mij. Jij hebt GEEN ENKEL idee wat het met je doet en dat kun je je never nooit niet voorstellen. Dit is een trauma die je altijd meedraagt en nooit weggaat hoe hard je het probeert te verdringen, hoe veel je er over praat.

en eigenlijk baal ik nu alweer als een stekker dat ik gereageerd heb verdomme.
pi_25976754
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:19 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik heb niet gezeten, maar ik weet wel hoe het voelt als een pedo een aantal keer met zijn zweterige kladden aan je zit.

En ik weet ook hoe het is om daar 23 jaar na dato nog dermate veel last van te hebben dat een psychotherapeut ervan op vakantie kan.

Dus kom niet aan met 'twee jaar zitten'.

V.
Ik bestrijd ook niet dat sexueel misbruik ernstig is.
Ik bestrijd niet dat de gevolgen daarvan jaren later nog steeds merkbaar zijn, nog steeds levens bepalen of verwoesten.
Ik bestrijd ook niet dat 2 jaar te lang is.

Ik bestrijd niet eens dat 2 jaar te kort is.

Ik zeg alleen dat ik het niet weet. Dat ik zat zaken voorbij heb zien komen waar 2 jaar passend was, of zelfs teveel.
Love me, Hate me.
  maandag 4 april 2005 @ 14:25:01 #135
54772 Silmarwen
pi_25976773
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:24 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Ik bestrijd ook niet dat sexueel misbruik ernstig is.
Ik bestrijd niet dat de gevolgen daarvan jaren later nog steeds merkbaar zijn, nog steeds levens bepalen of verwoesten.
Ik bestrijd ook niet dat 2 jaar te lang is.

Ik bestrijd niet eens dat 2 jaar te kort is.

Ik zeg alleen dat ik het niet weet. Dat ik zat zaken voorbij heb zien komen waar 2 jaar passend was, of zelfs teveel.
Hoe kan 2 jaar nou teveel zijn, leg mij dat eens uit?
pi_25976797
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:23 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nee maar wel een ervaringsdeskundige lijkt mij. Jij hebt GEEN ENKEL idee wat het met je doet en dat kun je je never nooit niet voorstellen. Dit is een trauma die je altijd meedraagt en nooit weggaat hoe hard je het probeert te verdringen, hoe veel je er over praat.

en eigenlijk baal ik nu alweer als een stekker dat ik gereageerd heb verdomme.
Godzijdank ben ik geen ervaringsdeskundige met betrekking tot misbruik.
Maar ik weet wel wat het met je kan doen, welke verwoestende gevolgen het kan hebben.

Net zoals ik gezien heb welke beperkte gevolgen het kan hebben.

En daarom ben ik blij dat de straffen ook varieren.
Love me, Hate me.
  maandag 4 april 2005 @ 14:27:15 #137
136 V.
Like tears in rain...
pi_25976832
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:24 schreef rob_de_rechter het volgende:

Als je het 'niet weet', hoe kun je dat laatste dan beoordelen?

Het seksueel misbruik dat ik heb ondervonden op mijn dertiende was niet van de allerergste soort, maar het heeft een partij íngegrepen, daar duizelt het mij nu nog van.

Laat staan bij de ECHT zware gevallen...

Ik kan me niet voorstellen dat twee jaar 'te veel ' zou KUNNEN zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25976851
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:25 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Hoe kan 2 jaar nou teveel zijn, leg mij dat eens uit?
Een voorbeeldje, geval van een dader die beperkte geestelijke vermogens had, (kwamen overeen met een 8 jarige) die een 10 jarige misbruikt had, waarbij het slachtoffer het initiatief nam.

Misbruik tot en met, maar om nou de 'dader' twee jaar te geven...
Love me, Hate me.
pi_25976856
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:21 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het een erger zijn dan het ander. Maar dat neemt niet weg dat het allebei gevallen zijn zeer erge gevallen zijn.
quote:
Misschien niet objectief, maar ze is wel iemand die weet waarover ze het heeft. Als iemands mening ertoe doet dan is het die van haar wel.
quote:
Dat boeit wel. De gevolgen van het misbruik tellen natuurlijk mee met de straftoemeting. Er wordt echter nogal snel geconcludeerd dat die kinderen levenslang hebben, terwijl dat niet eens bekend is.
De gevolgen spelen nauwelijks een rol. Dat kan ook niet. Een rechter is geen waarzegger en kan niet aan een kind van 7 zien wat de gevolgen zullen zijn over 20 jaar. De directe gevolgen worden wel meegenomen, maar daar hebben we het nu niet over.
pi_25976864
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:27 schreef Verbal het volgende:

[..]

Als je het 'niet weet', hoe kun je dat laatste dan beoordelen?

Het seksueel misbruik dat ik heb ondervonden op mijn dertiende was niet van de allerergste soort, maar het heeft een partij íngegrepen, daar duizelt het mij nu nog van.

Laat staan bij de ECHT zware gevallen...

Ik kan me niet voorstellen dat twee jaar 'te veel ' zou KUNNEN zijn.

V.
Bij die zaken wist ik het wel, omdat ik daar wél op de hoogte was van het dossier en de inhoud.
Love me, Hate me.
  maandag 4 april 2005 @ 14:29:00 #141
136 V.
Like tears in rain...
pi_25976865
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:25 schreef rob_de_rechter het volgende:

Net zoals ik gezien heb welke beperkte gevolgen het kan hebben.
Dat kun jij niet zien of inschatten.
quote:
En daarom ben ik blij dat de straffen ook varieren.
Waarom? Is de misdaad niet voldoende?

Is diefstal minder erg als je jat van een groot bedrijf dan als je jat van een oud omaatje?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 4 april 2005 @ 14:29:28 #142
54772 Silmarwen
pi_25976881
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:27 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Een voorbeeldje, geval van een dader die beperkte geestelijke vermogens had, (kwamen overeen met een 8 jarige) die een 10 jarige misbruikt had, waarbij het slachtoffer het initiatief nam.

Dit makat mij zo ongelofelijk kwaad dat wil je niet weten.
waarbij het slachtoffer zelf initiatief nam Hoe kan een kind initiatief nemen? En als hij geestelijk beperkt is, sluit je hem maar op in een psychiatrische inrichting levenslang.
  maandag 4 april 2005 @ 14:30:00 #143
136 V.
Like tears in rain...
pi_25976903
quote:

[..]

Daar heb je het over toerekeningsvatbaarheid, lijkt me.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25976919
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:29 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat kun jij niet zien of inschatten.
[..]
In dit geval niet nee, maar er zijn wel degelijk gevallen geweest waar dat wel kon.
quote:
Is diefstal minder erg als je jat van een groot bedrijf dan als je jat van een oud omaatje?

V.
Ja, idd. Over het algemeen wordt het niet opgeven van inkomsten (en daarmee stelen van de Staat) als minder erg gezien dan een oud omaatje beroven van haar aow.
Love me, Hate me.
pi_25976940
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:30 schreef Verbal het volgende:

[..]

Daar heb je het over toerekeningsvatbaarheid, lijkt me.

V.
Precies. Dat speelt ook mee bij de straftoemeting.
Love me, Hate me.
pi_25976977
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:29 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Dit makat mij zo ongelofelijk kwaad dat wil je niet weten.
waarbij het slachtoffer zelf initiatief nam Hoe kan een kind initiatief nemen?
Dat was mijn vraag ook, het antwoord was iets triester. Feit was wel dat het kind het initiatief nam.
quote:
En als hij geestelijk beperkt is, sluit je hem maar op in een psychiatrische inrichting levenslang.
Iemand die geestelijk beperkt is, is niet gelijk een psychiatrisch patient.
Love me, Hate me.
  maandag 4 april 2005 @ 14:33:11 #147
136 V.
Like tears in rain...
pi_25976982
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:31 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Precies. Dat speelt ook mee bij de straftoemeting.
Ja, daar ben ik het wel mee eens, maar ik heb het dus over wèl toerekeningsvatbare daders.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25976988
quote:

[..]

En iemand met een username als de jouwe behoort te weten dat een dergelijk persoon niet strafrechterlijk te vervolgen valt en dus ook geen celstraf zal krijgen.
  maandag 4 april 2005 @ 14:35:28 #149
54772 Silmarwen
pi_25977042
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:32 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag ook, het antwoord was iets triester. Feit was wel dat het kind het initiatief nam.
[..]

Een 10 jarig kind kan geen initiatief nemen man. Die weet niet eens wat hij doet. Dat vind ik zo een bullshit "ik verdedig zielige pedosexuele" argument en het zorgt ervoor dat mensen die misbruikt zijn een schuld gevoel krijgen. Gadverdamme.

En het is wel leuk een aardig dat je dit als feiten toe laat komen, maar ik wil eerst bewijs ervan zien voordat ik geloof dat een 10-jarige initiatief neemt.

En iemand die geestelijk beperkt is en een gevaar voor de samenleving moet net zo goed opgesloten worden als iemand die het wel is. Dat hij of zij geestelijk beperkt is kan diegene niets aan doen, maar degene die misbruikt wordt kan er ook niets aan doen en hoeft dus helemaal geen slachtoffer te worden.
pi_25977054
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:32 schreef rob_de_rechter het volgende:
Wel als je kinderen misbruikt of anderszinds een gevaar bent voor de maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')