abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:28:56 #1
42381 CvB
handles your hunger better
pi_25869585
Eigenlijk hoort het misschien niet hier, vanwege de verklaarbare aard van het fenomeen, maar toch wil ik graag een ervaring met jullie delen die ik afgelopen maandagavond had.

Dit weekend ben ik naar Paaspop geweest, ik was maandagavond dus bestwel erg moe en viel al tegen twaalf uur in slaap. Na een korte tijd open ik mijn ogen weer, maar merk dat ik niets kan bewegen, ik voel dat ik mijn handen probeer te bewegen, maar er gebeurt niets. Nog erger: er zit iemand op mijn bureaustoel die ik vanuit mijn bed kon zien. Die persoon, een vrouw van ongeveer mijn leeftijd (20) met een groen jasje aan en een pet op, staat op uit mijn stoel en draait langzaam haar hoofd naar mij toe. Op het moment dat ik net haar ogen kan zien vervaagt ze gewoon en op dat moment kan ik me weer bewegen.

Nou heb ik vaker van het fenomeen gehoord van verlamming in je slaap en dat je wakker kan worden en niets kan bewegen behalve je ogen, dus was ik niet bang. Ik kon gewoon helemaal normaal nadenken en tegen mezelf zeggen dat het zo voorbij zou zijn en dat het niet echt is. Toch vraag ik me een beetje af of zo'n hallucinatie er ook gewoon bijhoort. Daarom mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen met dit fenomeen?
Vind ik
pi_25869646
Is niet zo moeilijk als ik in me bed lig ga ik ga op me rug liggen ogen dicht en net zolang gaan tellen tot je nix meer voelt .
apart gevoel maar ik slaap wel veel beter
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_25869738
Ja, vaak gehad. Meestal de maandag/dinsdag na een weekend zwaar doorhalen op verscheidene drugs. De eerste keer zeer geschrokken maar nu weet ik dat 't kan voorkomen en dat ik het kan verwachten als ik weer eens een weekend buiten m'n boekje ben gegaan.

Wat ik heel vaak heb, is denken klaarwakker te zijn en dan zulke zware ledematen hebben dat ik ze door m'n bed heen richting de grond voel vallen. Te vreemd.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:38:35 #4
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_25869848
uhm...

slaapverlamming is dat bepaalde chemicalien in je lichaam nog actief zijn terwijl jij al wakker bent.

hallucinaties horen er niet bij. je bent klaar wakker en bent niet meer in droomstaat.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:39:54 #5
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_25869875
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:34 schreef LostFormat het volgende:
Ja, vaak gehad. Meestal de maandag/dinsdag na een weekend zwaar doorhalen op verscheidene drugs. De eerste keer zeer geschrokken maar nu weet ik dat 't kan voorkomen en dat ik het kan verwachten als ik weer eens een weekend buiten m'n boekje ben gegaan.

Wat ik heel vaak heb, is denken klaarwakker te zijn en dan zulke zware ledematen hebben dat ik ze door m'n bed heen richting de grond voel vallen. Te vreemd.
Hmm, zoiets had ik ook maar dan andersom. Na wat overmatig gebruik van wat verdovende middelen leek het alsof m'n hart zo hard klopte dat het tegen het plafond kwam. Het voelde gewoon alsof m'n hart groter wa's dan m'n lichaam.

Maar zo'n verlamming heb ik maar 1 keer gehad. Maar toen kon ik gewoon niks bewegen. Voor de rest niks?
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:50:57 #6
42381 CvB
pi_25870138
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:38 schreef Enyalius het volgende:
hallucinaties horen er niet bij. je bent klaar wakker en bent niet meer in droomstaat.
Ja dat vond ik dus ook al een beetje vreemd. Ik heb wel gelezen ergens dat je bij zo'n verlamming vaak het idee hebt van een 'aanwezigheid' en dat hier ook veel alien ontvoering verhalen uit voort komen en zo.
quote:
Ja voor mij was het ook een vermoeiend weekend, alleen geen drugs of zo (ok, wel genoeg alcohol). Zou best wel een verband tussen kunnen bestaan.
Vind ik
pi_25870311
Wat de TS omschrijft heb ik ook een aantal keer gehad. Eerst hield ik de mogelijkheid nog open dat ik op die momenten wel wakker was, maar nog niet helemaal; waardoor ik rare dingen kon gaan zien of horen. Toen ik echter een keer, nadat zo'n 'verlamming' was afgelopen, uit mijn bed stapte, door de deur liep, en opeens in de verkeerde kamer belandde, waarna ik opnieuw wakker werd in mijn eigen bed, werd het me duidelijk dat het gewoon een raar soort droom betrof.
.
pi_25870372
Ik denk dat je best gelijk kunt hebben wat betreft die alien ontmoetingen... ik heb het al redelijk vaak meegemaakt de afgelopen jaren, de laatste keer was vannacht. Het vreemdste wat ik tot nu toe heb meegemaakt is een dronken droom waarin ik door mijn huis liep en alles behoorlijk helder zag (in mijn dromen zie ik bijna nooit dingen helder, het is meer abstract, maar deze keer was het dus net alsof ik er echt rondliep).

Maar goed, met zo'n verlamming lig ik altijd in bed (net als jij), en wordt de deken bijvoorbeeld van me afgetrokken, of zie ik mijn kamer terwijl ik weet dat er ergens iets/iemand zit. Tot nu toe heb ik trouwens nog nooit iets of iemand gevisualiseerd in zo'n situatie.
  donderdag 31 maart 2005 @ 00:46:31 #9
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_25871409
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:58 schreef Toet het volgende:
Wat de TS omschrijft heb ik ook een aantal keer gehad. Eerst hield ik de mogelijkheid nog open dat ik op die momenten wel wakker was, maar nog niet helemaal; waardoor ik rare dingen kon gaan zien of horen. Toen ik echter een keer, nadat zo'n 'verlamming' was afgelopen, uit mijn bed stapte, door de deur liep, en opeens in de verkeerde kamer belandde, waarna ik opnieuw wakker werd in mijn eigen bed, werd het me duidelijk dat het gewoon een raar soort droom betrof.
Dat klinkt niet zo prettig. Vroeger als kind ( ) ook wel de nodige dingen meegemaakt met dromen natuurlijk, en bij dat soort voorvallen schrok ik altijd wakker, en dan was ik pas echt wakker, maar ik voelde me dan niet zo prettig. Natuurlijk maak je ook wel eens hele leuke dingen mee in je dromen. En toen ging de wekker.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  donderdag 31 maart 2005 @ 03:06:59 #10
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25873042
Tof om dit soort dingen te lezen.
Zelf geen ervaring mee maar je kunt eventueel de volgende topics eens doorlezen:
Verlamd zijn in je bed..
sleep paralysis
bewust zijn van je slaap verlamming(ASP)
Wie heeft dit ook wel eens.
bij het wakker worden niet kunnen bewegen...
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 31 maart 2005 @ 03:14:04 #11
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_25873070
Aparte ervaring.

Probeer op zo'n moment je een explosie voor te stellen, maar dan midden in je lichaam, waardoor je armen en je benen als het ware uit elkaar geslingerd worden, waardoor je al je spieren spant en je ledematen strekt en je zo volledig ontwaakt en direct in volle actie bent, ook w.b. adrenaline.
Moeilijk uit te leggen, ik hoop dat je het snapt, ik heb dit eens van een vriendin gehoord die er ook vaak last van had.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_25873726
Bij mij is het juist een teveel aan adrenaline dat het fenomeen veroorzaakt. Te veel stress.
Het is me vroeger regelmatig overkomen dat ik me ervan bewust was dat ik droomde, mijn lichaam niet kon bewegen en ook niet kon loskomen uit de "droom". Niet fijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_25889403
Ja maar ook Apart als je droomt en je wordt wakker in je droom en dan denk je dat je wakker bent. en dan wordt je echt wakker en dan denk je dit heb ik zonet ook nog gedaan.
  donderdag 31 maart 2005 @ 21:30:27 #14
42381 CvB
pi_25891274
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 03:06 schreef livEliveD het volgende:
Tof om dit soort dingen te lezen.
Zelf geen ervaring mee maar je kunt eventueel de volgende topics eens doorlezen:
Verlamd zijn in je bed..
sleep paralysis
bewust zijn van je slaap verlamming(ASP)
Wie heeft dit ook wel eens.
bij het wakker worden niet kunnen bewegen...
Cool! Zal die topics ook eens doorlezen. Ja ik wilde nog searchen naar oudere topics, maar de search was uitgeschakeld voor onderhoudsredenen.
Vind ik
pi_25891331
Het is best eng als je het meemaakt, heb er geen last meer van.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_25924328
Heb het 2 keer meegemaakt.

Waren ook 2 van de meest intense ervaringen die ik OOIT heb gehad.

Eerste keer was ik wakker, kon me niet bewegen. Kreeg het opeens heeeel erg warm, er was een heel luid gezoem en m'n kamer lichte heel erg op. Terwijl ik m'n ogen open had en dit allemaal aanschouwde gaf ik een ruk aan m'n rechterzijde en vloog zo regelrecht m'n bed uit en stond daar klaarwakker rechtop. Het enige wat ik kon denken was WOW!! Ben daarna maar ff wat gaan drinken beneden. Superervaring! De droom die ik voor deze ervaring had was overigens UFO gerelateerd. Droomde dat m'n hele straat omhoog werd gestraald

Een andere keer was ik aan het dromen dat ik rondvloog met een atoombom in m'n handen. Ik drukte in m'n droom op een knopje op die bom en ook nu werd ik omhuld door een warm licht en luid geluid en werd ik wakker, maar kon me niet bewegen. Door weer een ruk te geven kon ik me weer bewegen. Minder intens dan de vorige ervaring, maar zeker niet minder spannend

Stiekem hoop ik dit vaker te mogen meemaken, maar niet te vaak.

Wat ik ook vaak heb is wakker worden in een droom... om na enkele minuten te realiseren dat je nog droomt. Droomde 1 keer dat ik wakker werd en naar de WC ging en dat ik maar bleef zeiken en het gevoel bleef houden dat ik nog steeds naar de wc moest. Zo had ik bijna m'n bed ondergezeikt, werd wakker met een ontzettende kramp in m'n blaas/buik, kon nog net opspringen om naar de WC te rennen.
pi_25967232
Ik heb laatst een keer slaapverlamming gehad terwijl ik in de auto sliep met mijn broertje naast mij (op weg voor vakantie). Altijd als ik in zo'n staat beland heb ik moeite om eruit te komen en zo ook deze keer, maar nu lukte het me gewoon niet. Mijn broertje vertelde me achteraf dat hij dacht dat ik een of andere spastische aanval had, aangezien aan het shaken en mijn ogen aan het rollen was. Het is best creepy, maar in mijn geval bijna altijd te verklaren. Te weinig slaap of te lang uitslapen zijn eigenlijk altijd de oorzaak.
El duffo o muerte
pi_25969387
Ik heb wel vaak de ervaring gehad dat ik niks kon bewegen maar wel bewust wakker was
En dingen om me heen gewoon kon horen gebeuren, mensen en wat ze zeggen enzo.
  maandag 4 april 2005 @ 10:43:37 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25972036
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:38 schreef Enyalius het volgende:

Soms ben je nog half in droomstaat, en kun je dus dingen zien, horen, of voelen die er niet zijn. Als ik het zelf heb kan ik nooit mijn ogen opendoen, maar ik voel soms wel rare dingen..
pi_25975863
Het geluid dat of de vibratie die je op een gegeven moment in je hoofd voelt, is heel erg moeilijk te omschrijven. Het lijkt zowel van buiten als van binnen je hoofd te komen en het is vaak niet duidelijk of je nou trilt of dat je slechts een geluid hoort.

Maar nu ben ik erachter gekomen waar de sensatie mee te vergelijken is. Thuis heb ik een draadloze koptelefoon die werkt via radiogolven, wat natuurlijk niet zo belangrijk is. Vaak stoort-ie, maar soms is het een hele aparte storing. Dan zwelt het aan en, ja, knapt het, alsof er een auto die zorgt voor deze storing voor het huis rijdt. Natuurlijk, dit blijft nog steeds een vage beschrijving, maar áls je dus zo'n draadloze, radiografische koptelefoon hebt, dan kan je misschien een beetje inbeelden hoe dat geluid of die vibratie voelt.
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:21:45 #21
17698 nappel
raar menneke..
pi_26002449
Nooit meegemaakt..
..wel vaker gehoord.

Het lijkt me iig hartstikke eng om zo wakker te worden en niks meer te kunnen bewegen.
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_26023121
Ja 2 keer meegamaakt. De eerste keer was ik echt super moe. Il werd wakker en kon me niet bewegen en het voelde alsof mijn geest boven mijn lichaam zweefde. Toen werd mijn geest in mijn lichaam gezogen en kon ik me weer bewegen.
En de 2e keer was toen ik bij mijn vriendin bleef slapen werd ik snachts wakker en had ik hetzelfde. Ik kon me niet bewegen en ik hoorde stemmen op de achtergrond die mijn naam en die van mijn vriendin uitspraken. Ik was ook niet echt bang en d8 van als ik nu ff mijn ogen dichtdoe dan is het weer oke. En dan was ook zo.
Toch best vaag. Nu weet ik niet cker of dit allemaal maar een droom was of echt, omdat ik dat normaal wel weet te onderschijden.
pi_26023299
Ook een keertje meegemaakt ik was toen vet bang ik dacht dat ik verlamt was........maar na die tijd besefte ik eigenlijk hoe relaxt het eigenlijks is om dom naar het plafond te staren
pi_26023342
ik heb ook een keer gehad, dat ik zeker wist dat er iemand vanuit de hoek van mijn kamer naar me stond te kijken
dat was erg intimiderend, ik zag het zwarte silhouet van een man.
na een tijdje ben ik gewoon weer verder gaan slapen, en was e rniks meer aan de hand.
wel vaag.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_26023583
quote:

Been there done that....zeer vreemd 'wakker' worden.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')