ik ben eens benieuwd of er meer mensen zijn met asp en hun ervaringen.
quote:asp, did had ik regelmatig...ook met het gevoel dat iets "slechts" me aanviel. via via ben ik in contact gekomen met iemand die veel ervaring op dit gebied heeft en die persoon heeft me dan ook geleerd hoe ik mij hiertegen kan verdedigen. het gaat als volgt:
op zondag 7 september 2003 11:57 schreef sneakie het volgende:
ik had altijd het gevoel alsof een duistere kracht mijn lichaam in wou nemen en dan in mijn lichaam ging, maar na verloop van tijd heb ik dit kunnnen veranderen door mezelf te verdedigen, en op die manier slaat de asp om naar een lucide droom of een obe, alleen bij de obe ben ik zo weer wakker omdat ik er toch soms van schrik.ik ben eens benieuwd of er meer mensen zijn met asp en hun ervaringen.
ik ben nieuw op dit forum dus ga ik er wel effe bijvertellen dat ik sterk geloof in het astrale,astrale itentiteiten...en alle aanverwante onderwerpen. ik heb 3 jaar training gehad in astraal reizen, lucide dromen, meditatie en visualisatie technieken, etc...en hierdoor zeer veel ervaringen meegemaakt waar sommigen me gek voor zouden verklaren ..
dus ik hoop nu alleen maar dat de mensen op dit forum een beetje openminded zijn :-)
quote:laatst nog....
op zondag 7 september 2003 11:57 schreef sneakie het volgende:
ik merk dus zelf dat ik regelmatig bewust ben van mijn slaap verlamming, in eerste instantie dacht ik altijd dat ik droomde (het leek wel altijd levensecht) totdat ik merkte dat ik naar de tijd op mijn wekker kon kijken en zodra ik weer "wakker" werd bleek deze tijd hetzelfde te zijn, aangezien de begin periode van asp nogal schrikwekkend voor me was ben ik toch maar gaan uitzoeken wat het nou precies was en zo kwam ik bij asp uit (awareness during sleep paralysis). ik had altijd het gevoel alsof een duistere kracht mijn lichaam in wou nemen en dan in mijn lichaam ging, maar na verloop van tijd heb ik dit kunnnen veranderen door mezelf te verdedigen, en op die manier slaat de asp om naar een lucide droom of een obe, alleen bij de obe ben ik zo weer wakker omdat ik er toch soms van schrik.ik ben eens benieuwd of er meer mensen zijn met asp en hun ervaringen.
droomde dat ik door een fietser over/aangereden werdt.
maar kon me niet bewegen (alleen m'n ogen).
opeens kon ik m'n arm bewegen (werdt tegerlijkertijd wakker
en merkte dat ik met m'n arm de dekens van me afsloeg
waardoor de kat van m'n bed afsprong)...
realy scary
en stel dat ik nou eens niet tegenwerk... wat kan ik dan verwachten??
ik heb het namelijk al jaren en ik kom er niet vanaf, ik ben zo onderhand toch wel eens benieuwd wat er gebeurd als ik het allemaal zijn gang laat gaan...
please laat iemand reageren op mijn vragen...
ik heb het zo nu en dan, ik wordt wakker, maar mijn lijf slaapt. ik voel/hoor (zie dus niet) mijn lijf bewegen, ademen en 'slapen' terwijl ik klaarwakker aan de binnenkant zit. door spieren te bewegen, 'kracht zetten', bijvoorbeeld heel erg hard mijn ogen open willen doen schiet ik wakker. kan ik overigens ook tijdens dromen. als ik een enge droom heb/dreig te krijgen doe ik mijn ogen open, en lig ik wakker in bed .
quote:heb ik ook last van, vooral als ik oververmoeid ben. echt rotgevoel, moet helemaal wakker worden (even lezen of achter de pc) om niet terug te vallen.
op zondag 7 september 2003 12:11 schreef linz het volgende:
ik heb hier ook af een toe last van. het is een vreselijk beangstigend gevoel. je bent bij bewustzijn, ogen open, maar je kan je totaal niet verroeren. soms probeer ik uit alle macht te bewegen, dan lukt het pas na een hele tijd om los te komen. en anders probeer ik weer te gaan slapen om vervolgens "normaal" wakker te worden.
ik werd wakker van mijn hond, die blafte in mijn kamer. maar die nacht had ik mijn hond helemaal niet bij me op mijn kamer. het was kwart voor drie op de klok en ik keek wat rond wat het geluid zou kunnen zijn.
toen ik weer ging liggen kreeg ik een vreemd getintel in mijn buik na een minuut en langzaam leek het alsof er op mijn borst gedrukt werd. ik kon geen adem meer halen en ook niet bewegen. het duurde in totaal mischien 5 seconde, maar het leek echt veel langer.
de volgende week kreeg ik weer om de zelfde tijd ( kwart voor drie ) dat getintel. ik stond op en wachte even met liggen. het hielp niet echt, dus inplaats van op mijn rug ging ik op mijn zij, met mijn gezicht naar de muur liggen. in die positie heb ik nooit meer iets gevoeld. het getintel is nog wel eens terug gekomen maar nooit meer zover gekomen.
quote:heb je daar misschien een officiële bron bij ?
op maandag 8 september 2003 21:17 schreef choas het volgende:
ik heb het ook wel eens, en persoonlijk vind ik het een verschrikkelijk cool gevoel, maar wat heeft dit met tru te maken, dit is een bekend medisch verschijnen
ikzelf kan me niet herinneren dit ooit ervaren te hebben...
sweder
wat ik wel heb gemerkt is dat je in deze lichamelijke toestand je geestelijke toestand/ je bewustzijn ook makkelijk op een ander level te " krijgen " of te
" hebben " valt.
het denken is haast een zweven.
quote:spoor je dan wel helemaal?
ik had altijd het gevoel alsof een duistere kracht mijn lichaam in wou nemen.
[dit bericht is gewijzigd door kevinv op 12-09-2003 10:51]
quote:dit is dus uittreden, niet asp
op donderdag 11 september 2003 20:59 schreef mirage het volgende:
ik heb het erg regelmatig, maar ik vind het niet iets
" vervelends of aparts ".
ik voel me juist heel heel rustig en ontspannen, totaal geen angst of andere emoties. helemaal " berustend ".wat ik wel heb gemerkt is dat je in deze lichamelijke toestand je geestelijke toestand/ je bewustzijn ook makkelijk op een ander level te " krijgen " of te
" hebben " valt.
het denken is haast een zweven.
quote:bron: http://skepdic.com/sleepparalysis.html
sleep paralysis is a condition that occurs in the state just before dropping off to sleep (the hypnagogic state) or just before fully awakening from sleep (the hypnopompic state). the condition is characterized by being unable to move or speak. it is often associated with a feeling that there is some sort of presence, a feeling which often arouses fear but is also accompanied by an inability to cry out. the paralysis may last only a few seconds. the description of the symptoms of sleep paralysis is similar to the description many alien abductees give in recounting their abduction experiences. sleep paralysis is thought by some to account for not only many alien abduction delusions, but also other delusions involving paranormal or supernatural experiences.sleep paralysis is something many people experience once or twice in a lifetime but it is a frequent occurrence of those suffering from narcolepsy.
quote:tnx voor de link, via de link vond ik deze trouwens nog een stukje interessanter: asp
op vrijdag 12 september 2003 12:15 schreef viola_holt het volgende:[..]
bron: http://skepdic.com/sleepparalysis.html
...sleep experts have long known about sleep paralysis, but research in the latest issue of the medical journal neurology offers them a better idea of how common it is and what the risk factors might be. according to a new study, roughly 6 percent of all people have had at least one episode of sleep paralysis, while slightly less than 1 percent have at least one episode a week.
sleep expert dr. maurice ohayon and colleagues came up with those figures by asking 8,100 people in germany and italy about their sleep habits. ohayon, a researcher the university of montreal, says he would expect the prevalence rate to be about the same in other countries, too.
few people report the problem to a doctor. probably, the fears of being considered mentally ill are more powerful than the will to know what was happening, he says.
while some hallucinations may be powerful enough to trigger anxiety or depression, the study should reassure people who worry that their sleep paralysis indicates a brain tumor. ohayon said that in most cases, sleep paralysis is not linked to neurological disease.
while 6 percent of the population may sound small, dr. michael thorpy of montefiore medical center in new york city says thats fairly sizable for a sleep disorder. sleep apnea, when breathing stops during sleep, occurs in only 4 percent of adult males. narcolepsy registers a scant .05 percent.
in addition to finding out how common sleep paralysis is, ohayon discovered that the problem is about five times more likely to hit people taking anti-anxiety drugs such as xanax and valium. people on these medications may want to try a different prescription as way of treating the sleep paralysis.
for others, the problem is often tied to sleep deprivation, a consequence of being overtired. the study also found that sleep paralysis often appears as a secondary problem for people with sleep-robbing mental illnesses like severe anxiety and bipolar disorder, also known as manic-depressive psychosis.
sleep paralysis strikes during the transition between dreaming sleep called rem sleep for its telltale rapid eye movements and being fully awake. during rem sleep, experts say, your body keeps you safe from acting out on your dreams by temporarily paralyzing you.
sometimes, your brain doesnt fully switch off those dreams or the paralysis when you wake up. that would explain the frozen feeling and hallucinations associated with sleep paralysis, says dr. max hirshkowitz, director of the sleep disorders center at the veterans administration medical center in houston.
the effect lasts anywhere from a few seconds to a few minutes, but it feels like forever.
the biggest effect is theyre scared to death, and if you add an hallucination, its even worse, he says. the very first thing to do (in treatment) is let them know its not going to kill them. theyre not going crazy, theyre not going to be permanently paralyzed.
hirshkowitz says he suspects that many people who claim to have been abducted by aliens were really just suffering from hallucinatory sleep paralysis, since the alien descriptions are so similar to whats described by patients. in an era before roswell and the x-files, he says, people would have said they were being visited by spirits or dead ancestors.
kort samengevat dus toch iets medisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |