abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7447671
Ik ben benieuwd of meer mensen dit ooit hebben meegemaakt.

Soms heb ik bij het wakker worden dat ik me helemaal niet kan bewegen. Zelfs m'n oogleden krijg ik niet geopend. En wat ik ook doe, ik kan helemaal niks. Lijkt wel of ik ergens in vast zit, beetje moeilijk te omschrijven. Ik weet trouwens wel zeker dat ik echt wakker ben, want m'n hersenen werken gewoon.
Dit alles duurt meestal een paar minuten.

Iemand heeft mij ooit verteld dat dit te maken heeft met op een verkeerde manier wakker worden. Nu vind ik het niet meer eng ( de eerste keer wel), maar ik wil toch eens weten of meer mensen dit hebben!

FOK!fotograaf vrijdag 20 december 2002 @ 13:40:37 #2
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_7447698
Ik heb dat ook wel eens gehad, maar vond dat behoorlijk angstig hoor!

Je bentje je aan het inspannen om te bewegen maar er gebeurt niets!

pi_7447711
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:40 schreef Ronhui het volgende:
Ik heb dat ook wel eens gehad, maar vond dat behoorlijk angstig hoor!

Je bentje je aan het inspannen om te bewegen maar er gebeurt niets!

ja precies! heb het nu het afgelopen jaar een keer of zes gehad..
  vrijdag 20 december 2002 @ 13:41:27 #4
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7447714
Nooit gehad, lijkt me wel een keer grappig. Hebben jullie misschien drugs gebruikt?
lege ton
pi_7447724
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:41 schreef nonzz het volgende:
Nooit gehad, lijkt me wel een keer grappig. Hebben jullie misschien drugs gebruikt?
nee
  vrijdag 20 december 2002 @ 13:42:55 #6
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_7447734
Ik heb het in m'n slaap wel vaak gehad
Dat je denkt dat er een inbreker rondloopt en dat je je wilt verdedigen, maar niet kunt bewegen..
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_7447738
Dat komt inderdaad veel vaker voor. Als je droomt, worden je hersenen losgekoppeld van je bewegingsapparaat, anders zou je alles wat je droomt ook gaan doen, en da's nogal gevaarlijk. Soms is het bij het wakker worden nog niet helemaal "ingeschakeld". Dat gebeurt altijd dan wel na een paar seconden, maar omdat het zo eng is kan dat héél lang lijken. Het is dus niks ernstigs, en voor zover ik weet is er ook niets aan te doen. Er is in ieder geval nog nooit iemand in blijven hangen, dat stelt misschien een beetje gerust.
mooi he, alles
  vrijdag 20 december 2002 @ 13:44:51 #8
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7447766
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:38 schreef whiskas het volgende:
Ik ben benieuwd of meer mensen dit ooit hebben meegemaakt.

Soms heb ik bij het wakker worden dat ik me helemaal niet kan bewegen. Zelfs m'n oogleden krijg ik niet geopend. En wat ik ook doe, ik kan helemaal niks. Lijkt wel of ik ergens in vast zit, beetje moeilijk te omschrijven. Ik weet trouwens wel zeker dat ik echt wakker ben, want m'n hersenen werken gewoon.
Dit alles duurt meestal een paar minuten.

Iemand heeft mij ooit verteld dat dit te maken heeft met op een verkeerde manier wakker worden. Nu vind ik het niet meer eng ( de eerste keer wel), maar ik wil toch eens weten of meer mensen dit hebben!

Ik heb wel gehad dat ik na het wakker worden m'n bed niet uit kan komen, maar dat is denk ik iets anders
lege ton
pi_7447773
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:43 schreef phileine het volgende:
Dat komt inderdaad veel vaker voor. Als je droomt, worden je hersenen losgekoppeld van je bewegingsapparaat, anders zou je alles wat je droomt ook gaan doen, en da's nogal gevaarlijk. Soms is het bij het wakker worden nog niet helemaal "ingeschakeld". Dat gebeurt altijd dan wel na een paar seconden, maar omdat het zo eng is kan dat héél lang lijken. Het is dus niks ernstigs, en voor zover ik weet is er ook niets aan te doen. Er is in ieder geval nog nooit iemand in blijven hangen, dat stelt misschien een beetje gerust.
Het zouden inderdaad een paar seconden zijn nu het zo zegt... ben in ieder geval blij dat er nog nooit iemand is blijven hangen

bedankt voor je reactie, nu snap ik het meer!

pi_7447776
Heb ik ook welles...

Heet geloof ik sleeping parral...dinges

Is beswel eng, probeer er meestal zo snel mogelijk uit te komen.

Drink je veel caffeine houdende dranken? (Koffie, red bull e.d.)

vrijdag 20 december 2002 @ 13:46:36 #11
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_7447797
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:43 schreef phileine het volgende:
Dan heb ik het alleen nog maar omgekeerd meegemaakt. Dat je dus een beweging maakt die in je droom past en daar dan wakker van wordt (springen, rennen, bal vangen, fietsen).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_7447804
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:45 schreef TeeWee het volgende:
Heb ik ook welles...

Heet geloof ik sleeping parral...dinges

Is beswel eng, probeer er meestal zo snel mogelijk uit te komen.

Drink je veel caffeine houdende dranken? (Koffie, red bull e.d.)

Hoort cola daar ook bij?

De eerste keer dat ik het trouwens had was toen ik veel te veel had gewerkt voor een periode. Had het toen ook een paar nachten achter elkaar.

Nu gebeurde het eigenlijk uit het 'niets'

[Dit bericht is gewijzigd door whiskas op 20-12-2002 13:49]

vrijdag 20 december 2002 @ 13:48:16 #13
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7447820
Eng en onwezenlijk......je probeert je nog wakkerder te denken in de hoop dat dat de kickstart voor je lijf is......ik vind het flink flippen.....
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_7447863
Cola hoort daar ook bij.... Net als gewone thee overigens, alleen heet het dan theïne(spelling)
Black??? White??? I like grey!
  vrijdag 20 december 2002 @ 13:51:41 #15
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_7447881
lijkt me wel eng ja! Ik heb het zelf dus nooit gehad, maar wel heb ik de laatste tijd dat ik op mijn buik lig te slapen met mijn armen gekruist. Je raadt het al, wakker worden met 2 lamme armen door afknelling van zenuwvezels (en bloedvaten).

Is meteen daarna wel weer over, want ik wordt er wakker van, maar ik heb het ook s gehad dat het veel langer duurde, daardoor heb ik nu al een paar weken een verminderde gevoeligheid in een deel van mijn rechter bovenarm maar ja, gelukkig niet zo'n vitaal deel!)

Fok! en GoT together forever! Lets make peace not war!
pi_7447951
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:51 schreef GKLQuake het volgende:
lijkt me wel eng ja! Ik heb het zelf dus nooit gehad, maar wel heb ik de laatste tijd dat ik op mijn buik lig te slapen met mijn armen gekruist. Je raadt het al, wakker worden met 2 lamme armen door afknelling van zenuwvezels (en bloedvaten).

Is meteen daarna wel weer over, want ik wordt er wakker van, maar ik heb het ook s gehad dat het veel langer duurde, daardoor heb ik nu al een paar weken een verminderde gevoeligheid in een deel van mijn rechter bovenarm maar ja, gelukkig niet zo'n vitaal deel!)

Dat heb ik ook wel eens ja, maar gelukkig heb ik er niet lang last van.
Lijkt me knap waardeloos
pi_7447966
Heb het weleens gehad dat me ogen niet helemaal meewerkten
Built for Speed
pi_7448003
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:46 schreef Grijs het volgende:

Dan heb ik het alleen nog maar omgekeerd meegemaakt. Dat je dus een beweging maakt die in je droom past en daar dan wakker van wordt (springen, rennen, bal vangen, fietsen).

Ik ook alleen andersom. Dus dat je beweging in je slaap niet uitgezet is, zal maar zeggen. Mijn vriendin schrok zich een keer te pletter toen ik in mijn slaap droomde dat ik mijn evenwicht verloor en daardoor in het echt een plotselinge angstbeweging maakte.
Kick at the darkness until it bleeds light
pi_7450819
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:58 schreef mattymat het volgende:

[..]

Ik ook alleen andersom. Dus dat je beweging in je slaap niet uitgezet is, zal maar zeggen. Mijn vriendin schrok zich een keer te pletter toen ik in mijn slaap droomde dat ik mijn evenwicht verloor en daardoor in het echt een plotselinge angstbeweging maakte.

Dit heb ik ook vaak ja! Vooral het vallen komt vaak voor! Dat ik echt in een keer wakker schrik omdat ik in m'n droom val! Best vaag!
pi_7451103
Ik heb dat vroeger als kind wel gehad, het ging iets anders:
Ik voelde zo'n 'aanval' in bed altijd aankomen maar kon het nooit tegenhouden. Het begon zeg maar te zoemen, een soort aanzwellende ruis in mijn hoofd, vervolgens voelde ik me alsof ik in een draaikolk terechtkwam.
Dit alles was erg beangstigend, omdat ik ook het idee had dat er iemand achter mij aanzat. Dit alles gebeurde wanneer ik nog wakker was, ik maakte het bewust mee. Ik kon me totaal niet bewegen, en schreeuwen lukte ook niet, hoe ik het ook probeerde.
Uiteindelijk hield het dan zomaar op, waarna ik me weer kon bewegen.
pi_7451176
Slaapverlamming komt dus wel vaker voor.
Hier komt ook het idee van de Incubus vandaan, de geest die de liefde bedrijft met mensen, omdat slaapverlamming vaak gepaard gaat met een druk op de borstkas en het gevoel dat er 'iemand' aanwezig is.
pi_14692724
Ik heb dit af en toe ook nog wel eens.
Ik word wakker, kan m'n ogen openen, maar niet bewegen en soms ook niet ademen. Ben ook bang dat ik stik.
En hoe meer ik probeer om me los te maken, hoe moeilijker het wordt.

Het gekke is, dat als ik weer "bij" ben, kan ademen en bewegen enzo, ik weer heel makkelijk terug kan vallen in dezelfde "roes".

Ik vind het maar spooky en ben er niet echt blij mee.

pi_14696200
Nog nooit gehad. Ik heb meer last van het omgekeerde.
Mijn lichaam doet het al, maar mijn hersens liggen nog te maffen.
Van die geintjes dat je midden in de nacht denkt dat je te laat komt, dus onder de douche doorraced en dan ontdekt dat je nog 4 uurtjes kan liggen.
pi_14731069
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:42 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb het in m'n slaap wel vaak gehad
Dat je denkt dat er een inbreker rondloopt en dat je je wilt verdedigen, maar niet kunt bewegen..
Dat heb ik dus ook. Het idee dat iemand is.

Vaak lijkt het ook dat ik allerlei geluiden hoor (een deur die open gaat, voetstappen enzo). Maar je kunt niets zien of jezelf bewegen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')