quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:42 schreef Icicle het volgende:
Ik zou d'r foto en tel. nr. op een datingsite zetten
Logisch, je vertrouwt iemand gewoonquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:43 schreef fraubitch het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat het een van me beste vriendinnen was, valt dus vies tegen. I. is 18 jaar. en ik heb er inderdaad geen handtekening onder laten zetten... maar wist ik veel..
wat denk je dat ik de hele tijd aan het doen benquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:44 schreef Katana het volgende:
Lekkere vriendin , geld terug vragen en lozen dat kind
Ja klopt, maar hoe krijg ikdat dan voor elkaar?quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:45 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Logisch, je vertrouwt iemand gewoonMaar zoals dr.dunno zegt: je hebt het schrift, je hebt de bonnetjes. Normaal gesproken ben jij diegene die moet bewijzen dat het klopt, maar met dit in handen zal je vriendin moeten bewijzen dat de bonnetjes en het schriftje niet kloppen.
kijk, als ze nou eens lekker wasquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:51 schreef laffer het volgende:
je moet haar lichaam taxeren, is ze € 10,- waard voor een wip?
dan mag je er 34X kosteloos overheen![]()
Een gelikte brief van een advocaat helpt inderdaad.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:41 schreef ChrisJX het volgende:
Vriendje opduikelen dat rechten studeert en een hippe brief laten schrijven. "Indien het volledige bedrag niet binnen twee maanden op mijn rekening is bijgeschreven, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen"Weten zij veel
En voortaan dus bij elke lening van meer dan tien euro de persoon die geld van je leent laten ondertekenen dat hij/zij dat bedrag heeft gehad, waarvoor het was en wanneer het teruggbetaald zal worden
quote:(Naam Schuldenaar)
(Adres) + (Huisnummer)
(Postcode) + (Woonplaats)
(Jouw Naam)
(Jouw Adres) + (Huisnummer)
(Jouw Postcode) + (Woonplaats)
(Plaats), (datum)
Geachte heer/mevrouw,
Sinds (datum) heb ik een contract voor onbepaalde tijd bij u afgesloten als (functie). Uit mijn administratie is gebleken dat ik over de periode (start datum) tot en met (eind datum) het verschuldigde loon ten bedrage van ¤ (bedrag) nog niet heb ontvangen. Hierbij vorder ik deze dan ook van u.
Naast het verschuldigde loon is ingevolge artikel 7:625 BW een wettelijke verhoging verschuldigd van ¤ (bedrag). Daarbij komt ook de verschuldigde wettelijke rente, op basis van artikel 6:119 BW, van 4% van het te vorderen bedrag. Bij elkaar opgeteld levert dit een totaal bedrag op van ¤ (bedrag).
Ik verzoek u om het volledige bedrag binnen de redelijke termijn van 14 dagen na dagtekening te voldoen. Dan kunnen eventuele gerechtelijke kosten ons bespaard blijven. Hopende u in deze voldoende te hebben geïnformeerd verblijf ik.
Met vriendelijke groet,
(Jouw naam)
Kan dat zomaar? wat moet ik dan doen?quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:59 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
Zo te horen sta je volledig in je recht.
Als ik jou was zou ik de boel uit handen geven aan een incasso bureau, dan heb jij al dat gezeur niet.
Jezus dat het zo ver kon gaan wist ik niet! Tnx!quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:00 schreef Jerome81 het volgende:
[..]
Een gelikte brief van een advocaat helpt inderdaad.
Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met een rechtswinkels. Die hebben vaak wel voorbeeldbrieven die je kan sturen, maar daarin verwijzingen naar allerlei relevante wetsartikelen.
Dit is een voorbeeld van een loonvordering, zo'n tekst kan je dus ook aanvragen voor andere vorderingen. Gewoon even met een rechtswinkel bellen of een kameraad die rechten (heeft) (ge)studeerd aanspreken.
[..]
Wraak komt in een later stadium. Eerst dat geld terugquote:Op woensdag 30 maart 2005 23:14 schreef Rev- het volgende:
ik zou dat wijf echt helemaal vrot trappen![]()
Dat heb ik nu met haar gameboy advance... Die krijgt ze voorlopig niet terugquote:Op woensdag 30 maart 2005 23:10 schreef arjanus het volgende:
Doe eerst aardig even aardig tegen haar, zeg dat dat geld later wel een keer komt en pak op een onoplettend moment haar telefoon af (als niemand anders het ziet) en geef die pas terug als je geld krijgt. Verder niet te veel over praten en als ze er over begint als er anderen bij zijn gewoon ontkennen.
Of je het geld nu terug krijgt of niet, je hebt tenminste niet over je heen laten lopen...
quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:21 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Dat heb ik nu met haar gameboy advance... Die krijgt ze voorlopig niet terug![]()
Ik heb inderdaad nog niet met de moeder gepraat, een van de redenen is dat haar moeder niet me me wilt praten.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:16 schreef babsjuh het volgende:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al met de moeder gesproken? Zo niet, dan zou ik dat eerst eens gaan doen.
Bellen, afspraak plannen en langsgaan. Misschien zelfs wel als de dochter in kwestie er niet is. En niet meteen in de aanval, maar kalm en rustig alles uitleggen hoe het is gelopen en aangeven dat je in gesprek bent gegaan om een oplossing te zoeken. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn!
Werkt dat niet, of heeft dat niet gewerkt als je het al gedaan hebt, dan idd rechtswinkel oid. Succes!
Ik heb de gameboy advance 'officieel' van haar geleend, ze weet dat ik hem hebquote:Op woensdag 30 maart 2005 23:23 schreef radiating het volgende:
[..]
![]()
hier bereik je echt helemaal niks mee.
je staat in je recht, pak het nu netjes en officieel aan, praat er eerst met de moeder/dochter over.
Ga anders naar het rechtbureau, maar doe niks als " stiekem meenemen" want dan ben jij straks degene die iets fout doet!
Dat is wel erg raar, ik vraag me af wat dat voor soort mensen zijn?quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:26 schreef fraubitch het volgende:
Ik heb inderdaad nog niet met de moeder gepraat, een van de redenen is dat haar moeder niet me me wilt praten.
Ja hoe leg je dat uit, de soort dat alleen aan zichzelf denkt. Moeilijk uit te leggen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:33 schreef Scandum het volgende:
[..]
Dat is wel erg raar, ik vraag me af wat dat voor soort mensen zijn?
1: brief sturenquote:Op woensdag 30 maart 2005 23:38 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Ja hoe leg je dat uit, de soort dat alleen aan zichzelf denkt. Moeilijk uit te leggen.
Moeder is de baas zelfs haar vader durft niks te zeggen. Niemand is goed genoeg om met haar gezin om te gaan, en alles wat zij doen is goed en wat de rest doet is niet goed. Je word daar letterlijk het huis uit gekeken.
Zwaar aso. Telefoon oid gijzelen is idd geen slecht plan in dat geval.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:40 schreef fraubitch het volgende:
Ik heb dus meerdere malen naar haar moeder gebeld, wat ik te horen krijg is dat zij er geen behoefte aan heeft om erover te praten en dat ik het maat via I. moet regelen.
nooit doen!quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:43 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Zwaar aso. Telefoon oid gijzelen is idd geen slecht plan in dat geval.
Maar het voelt wel goed 8)quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:16 schreef CoolyBoy het volgende:
Dan heb je je geld nog niet...
Bereik je dus NIETS mee.
trusten en bedankt!quote:
Je vader is tandarts en je moeder een hoer? Hmm, dat kan.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:58 schreef tommytheman het volgende:
340 euro daar kan ik soms net het weekend meer doorkomen![]()
Dat het allemaal cheapass lulsmoezen waren wist ik allang, en ja die goedkope streken heeft ze echt van haar moeder.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:51 schreef N2HQ het volgende:
Dat die moeder haar bankzaken doet, is gewoon een lulsmoes. Ze heeft gewoon keer op keer allerlei smoesjes verzonnen om onder het betalen uit te komen. En dat haar moeder haar bankzaken doet is er één van. Ze probeert gewoon onder het betalen uit te komen( maar daar was je zelf ook wel achter) en denkt dat jij nu niets wettelijk kan bewijzen. Maar hoe weet je dat haar moeder je niet wilt spreken? Ik denk als jij aankomt met al die papiertjes en dat schrift dat haar moeder wel te overtuigen is. En dat die moeder als zij een beetje fatsoen heeft, haar dochter (een beetje) onder druk zet om dat geld terug te betalen. Ik zou het eerst proberen het via haar ouders te regelen. Anders word het volgens mij wel een hoop gezeik als zij niets getekend heeft.Maar ik weet niet hoe jouw relatie met haar ouders is en waarom ze je niet willen spreken. Succes
Oh sorry erover heen gelezen , dat je haar moeder al gebeld hebt. Dan word het wel naadje dus. Dus die streken heeft ze niet van een vreemde.
Mijn vader is geen tandartsquote:Op donderdag 31 maart 2005 00:02 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Je vader is tandarts en je moeder een hoer? Hmm, dat kan.
Sowieso een lekkere ouder, die haar dochter naar het buitenland laat gaan met onvoldoende reserves, haar vervolgens op de zak van leeftijdsgenootjes laat teren en dan vervolgens dat geld niet teruggeeft. Echt, er lopen rare mensen rond op deze aardbol.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:33 schreef Scandum het volgende:
[..]
Dat is wel erg raar, ik vraag me af wat dat voor soort mensen zijn?
Kampers uit Kelpen...geloof me, het ergste wat er isquote:Op donderdag 31 maart 2005 01:04 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Wat is het trouwens voor volk? Standaard aso's? Gereformeerden?
Wat kunnen die huisdieren er nou aan doen!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:02 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Iemand die met dit zou flikken. Daar zou ik echt alle huisdieren van vermoorden, auto platbranden en ramen inflikkeren en zeker ook een flink pak slaag verkopen.
Zoiets schofterigs als dit, zeldzaam gewoon.
Ik kan diertjes uberhaupt niets aandoen, dus die schrap ik even van de deathlist.quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:31 schreef Troeta het volgende:
[..]
Wat kunnen die huisdieren er nou aan doen!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
Dit lijkt me een incassobureau alleen geschikt voor ECHTE wanbetaleres, en daarmee bedoel ik ook louche figuren. Geen gewone mensen, want dat kan gewoon niet goed zijn als je zulke mensen inhuurt voor dingen als dit.quote:Op donderdag 31 maart 2005 02:13 schreef chiren het volgende:
Er was bij undercover in Nederland, dat ene programma, een keer een louche incassobureau die bij de mensen langsgingen met 2 grote brede freefighters om die mensen gewoon te intimideren en bij niet betalen ook gewoon gingen meppen. Ik zou die gasten eens opsporen!
OK danquote:Op donderdag 31 maart 2005 01:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik kan diertjes uberhaupt niets aandoen, dus die schrap ik even van de deathlist.
uhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuh je meent hetquote:Op donderdag 31 maart 2005 00:38 schreef Fester het volgende:
[..]
Proest....(je zegt niets over je moeder)
niet nodig; haar ouders zijn verantwoordelijk omdat ze nog maar 18 is, in beginsel kan ze zelf dus al met succes (op wettelijke gronden) het geld per direct vorderen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:44 schreef Aventura het volgende:
[..]
Sowieso een lekkere ouder, die haar dochter naar het buitenland laat gaan met onvoldoende reserves, haar vervolgens op de zak van leeftijdsgenootjes laat teren en dan vervolgens dat geld niet teruggeeft. Echt, er lopen rare mensen rond op deze aardbol.
Als je nu eens daarheen gaat met jouw ouders?
Yeah, goed idee. Aanpakken die trutquote:Op donderdag 31 maart 2005 10:03 schreef pannaking_ het volgende:
Wat je ook nog kan doen is met haar gaan praten erover en het hele gesprek opnemen op geluidstape en proberen haar dingen als: "je krijgt het toch niet terug want je hebt niet genoeg bewijs"(soort van bekenning dus) te laten zeggen.
Sta je nog een stukje sterker in je schoenen.
valt onder het kopje onrechtmatig verkregen bewijs.., tenzij de ander op de hoogte is van het feit dat er een geluidsrecorder loopt (correct me if im wrong), maar puur om het op te nemen om bv aan de moeder te laten horen (die mogelijk een heel ander verhaal van dochterlief te horen heeft gekregen) kan het wel nuttig zijnquote:Op donderdag 31 maart 2005 10:03 schreef pannaking_ het volgende:
Wat je ook nog kan doen is met haar gaan praten erover en het hele gesprek opnemen op geluidstape en proberen haar dingen als: "je krijgt het toch niet terug want je hebt niet genoeg bewijs"(soort van bekenning dus) te laten zeggen.
Sta je nog een stukje sterker in je schoenen.
Absoluut oneens. Ten eerste is 340 euro een flink pak geld waar je zelf een hoop leuke dingen mee kunt doen. Maar dat is nog niet eens het belangrijkste. Het feit dat iemand op jouw zak teert en daarna beweert nergens iets van af te weten en zegt dat jij maar met bewijs moet komen, van die pure onbeschoftheid zou ik ook een rood waas krijgen. Principekwestie dus, niet alleen 'maar geld'.quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:34 schreef Tobbes het volgende:
Kneus, het is maar geld hoorLaat lekker zitten joy.
Wat hij zegt.quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
Absoluut oneens. Ten eerste is 340 euro een flink pak geld waar je zelf een hoop leuke dingen mee kunt doen. Maar dat is nog niet eens het belangrijkste. Het feit dat iemand op jouw zak teert en daarna beweert nergens iets van af te weten en zegt dat jij maar met bewijs moet komen, van die pure onbeschoftheid zou ik ook een rood waas krijgen. Principekwestie dus, niet alleen 'maar geld'.
Ik vraag me af, is een in Zweden gesloten overeenkomst rechtsgeldig in Nederland?quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:27 schreef Argento het volgende:
Die voorbeeldbrief gaat over een loonvordering. Staat er ook bij, maar het maakt de boel er niet duidelijker op.
Waar het om gaat is een geldleningsovereenkomst. Op grond van die overeenkomst zal je vriendin het geleende bedrag moeten terugbetalen, al dan niet met rente. Voorzover er geen bepaalde termijn is afgesproken, lijkt het me logisch dat die termijn gold voor de duur van het verblijf in het buitenland. Bij terugkomst is je vordering (betaling van een bedrag ter hoogte van het geleende bedrag) opeisbaar geworden.
Ik zou gewoon een brief sturen (al dan niet aangetekend). Een exemplaar aan je vriendin als contractspartij bij de overeenkomst en een exemplaar aan haar moeder als kennelijk belangenbehartiger van die vriendin (ook gewoon als ze op hetzelfde adres wonen).
Daarin zet jij uiteen waarom jij van mening bent dat er sprake is van een geldleningsovereenkomst en je voegt de bewijsmiddelen daarvoor bij. Daarbij maak je expliciet aanspraak op nakoming van de betalingsverplichting waarbij je best aan mag geven dat je je genoodzaakt ziet je op andere (rechts)maatregelen te beraden indien die vriendin dan wel haar belangenbehartiger geen bereidheid tonen deze zaak in der minne (dus zonder tussenkomst van de rechter) af te wikkelen, doch dat je er vanuitgaat dat men het niet zo ver zal laten komen.
Nee, als ik nu over de grens naar België spring en ik leen 10 euro van je heb je in Nederland idd geen poot om op te staanquote:Op donderdag 31 maart 2005 12:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik vraag me af, is een in Zweden gesloten overeenkomst rechtsgeldig in Nederland?
Fout. Niet vertellen wát je gaat doen, het gewoon vaag houden. "Zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen". Wat voor stappen kun je in het ongewisse laten.quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:35 schreef Syl68 het volgende:
Een globaal voorbeeld:
Bij deze verzoek ik u dan ook bovenstaand bedrag binnen 2 weken aan mij over te maken op rekeningnummer : .................. t.n.v. ..................... (je eigen naam+plaatsnaam)
Indien u hier verder geen gehoor aan geeft ben ik genoodzaakt verdere maatregelingen te treffen wat verstrekkende gevolgen kan hebben. U kunt hierbij denken aan het inschakelen van incassobureau's, advocaten etc. Om deze voor u zijnde kosten te besparen geef ik u de gelegenheid gehoor te geven aan mijn verzoek.
Zie verder bijgevoegde kopieën van de betreffende uitgaven (lening) van uw dochter)
Je vergeet alleen dat Zweden geen EU land is en derhalve alle op dat grondgebied gesloten overeenkomsten onder het plaatselijk recht vallen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:35 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nee, als ik nu over de grens naar België spring en ik leen 10 euro van je heb je in Nederland idd geen poot om op te staan
1: Zweden is wel degelijk lid van de EUquote:Op donderdag 31 maart 2005 16:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je vergeet alleen dat Zweden geen EU land is en derhalve alle op dat grondgebied gesloten overeenkomsten onder het plaatselijk recht vallen.
Correctquote:Er si geen sprake van diefstal (want het geld is met toestemming van de eigenaar en bij diens volle verstand meegenomen).
Nee hoor, er is sprake van het niet voldoen aan een overeenkomst. Er is een overeenkomst gesloten waarbij is afgesproken dat de vriendin elke maand 100 euro zou betalen. Hieraan wordt niet voldaan, dus de vriendin houdt zich niet aan de overeenkomst.quote:Hier kan hooguit sprake zijn van oplichting.
Klopt, maar dat betekent nog niet dat je geen poot hebt om op te staan. Deze overeenkomst is ook in Nederland gewoon rechtsgeldig en je kunt nakoming van de overeenkomst vorderen. Probleem is alleen dat je wel moet kunnen aantonen dat die overeenkomst er is, dat jij geld hebt betaald en die vriendin het niet terugbetaalt.quote:het probleem valt dus niet onder strafrecht maar onder civielrecht. De politie doet hier niets aan.
mee eens! En moet je je voorstellen dat ik er woonquote:Op donderdag 31 maart 2005 01:25 schreef arjanus het volgende:
[..]
Kampers uit Kelpen...geloof me, het ergste wat er is![]()
Dus als ik het goed begrijp:quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
1: Zweden is wel degelijk lid van de EU
2: De Nederlandse wet stelt in het geheel geen territorium-eisen voor het rechtsgeldig zijn van een overeenkomst. Zolang de overeenkomst door twee Nederlanders is gesloten die geen weet hebben van het Zweedse recht en dus ogenschijnlijk de overeenkomst onder het Nederlandse recht gesloten hebben, kan een rechter op basis van het Nederlandse Burgerlijk Wetboek een uitspraak doen. Het wordt pas anders als de overeenkomst bijv. tussen een Zweed en een Nederlander is gesloten. Mochten er zich problemen voordoen m.b.t. de rechtsgeldigheid dan zou het idd kunnen dat het Nederlands recht niet van toepassing is.
[..]
Correct
[..]
Nee hoor, er is sprake van het niet voldoen aan een overeenkomst. Er is een overeenkomst gesloten waarbij is afgesproken dat de vriendin elke maand 100 euro zou betalen. Hieraan wordt niet voldaan, dus de vriendin houdt zich niet aan de overeenkomst.
[..]
Klopt, maar dat betekent nog niet dat je geen poot hebt om op te staan. Deze overeenkomst is ook in Nederland gewoon rechtsgeldig en je kunt nakoming van de overeenkomst vorderen. Probleem is alleen dat je wel moet kunnen aantonen dat die overeenkomst er is, dat jij geld hebt betaald en die vriendin het niet terugbetaalt.
Donna Tart - The secret historyquote:Sowieso een lekkere ouder, die haar dochter naar het buitenland laat gaan met onvoldoende reserves, haar vervolgens op de zak van leeftijdsgenootjes laat teren en dan vervolgens dat geld niet teruggeeft.
dit zijn de reacties waar we wat aan hebbenquote:Op donderdag 31 maart 2005 09:35 schreef Syl68 het volgende:
Probeer het zo zakelijk mogelijk op te lossen in dit geval. Eerdere adviezen zijn hier al gegeven, zoals het versturen van aangetekende brieven, incassobureau inschakelen wanneer er geen gehoor word gegeven aan jouw aangetekende brief etc......
Een globaal voorbeeld:
Geachte mevrouw............. (naam moeder van die vriendin)
Naar aanleiding van de 3 maanden stage in Zweden schrijf ik u deze brief.
Uw dochter had na 2 maanden geen geld meer en heb ik haar dit geleend zodat ze de laatste maand rond kon komen.
Na verschillende keren te hebben gevraagd wanneer dat geld wat in totaal 340euro is, teruggestort gaat worden heb ik tot op heden nog niets ontvangen.
Bij deze verzoek ik u dan ook bovenstaand bedrag binnen 2 weken aan mij over te maken op rekeningnummer : .................. t.n.v. ..................... (je eigen naam+plaatsnaam)
Indien u hier verder geen gehoor aan geeft ben ik genoodzaakt verdere maatregelingen te treffen wat verstrekkende gevolgen kan hebben. U kunt hierbij denken aan het inschakelen van incassobureau's, advocaten etc. Om deze voor u zijnde kosten te besparen geef ik u de gelegenheid gehoor te geven aan mijn verzoek.
Zie verder bijgevoegde kopieën van de betreffende uitgaven (lening) van uw dochter)
Mocht u verder nog vragen hebben kunt u mij bereiken op onderstaand telefoonnummer.
In afwachting van uw antwoord verbljif ik,
Met vriendelijke groeten,
blablabla enz..............
Nou, dit was zomaar even een voorbeeld, snel ingetypt........................ maar misschien kun je er iets mee.
Wat je ook doet, hou altijd de eer aan jezelf en verlaag je niet tot negativiteit o.i.d. in de vorm van bepaalde acties en dergelijke. Dus geen oog om oog en tand om tand gedoe.
Succes!!
mee eens isquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:04 schreef radiating het volgende:
[..]
dit zijn de reacties waar we wat aan hebben![]()
Had je niet moeten zeggen... gewoon posten en doen alsof je neus bloed.quote:Op donderdag 31 maart 2005 20:50 schreef fraubitch het volgende:
Ik zou wel willen maar dat mag niet van fok!
prima idd, alleen de wettelijke rente klopt niet qua hoogte, die is meer rond de 1 à 2 % bij mijn weten, maar dat kan nagezocht wordenquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:44 schreef Rapaille het volgende:
Geachte mevrouw............. (naam moeder van die vriendin),
Naar aanleiding van een lening gesloten door u dochter gedurende onze 3 maanden stage in Zweden schrijf ik u deze brief. Zoals waarschijnlijk bij u bekend bleek dat uw dochter niet afdoende financiële middelen tot haar beschikking had om rond te komen.
Door deze situatie heb ik haar meerdere malen geld geleend, met de afspraak dat dit uiterlijk in 2 maanden terugbetaald zou worden. Aangezien u op dit moment de financiële zaken van uw dochter behartigt wend ik me dan ook tot u met deze vordering.
Tot op heden heb ik van dit bedrag, te weten 340 euro niets ontvangen. Bij deze verzoek ik u om dit bedrag binnen 2 weken na dagtekening brief aan mij te doen toekomen op rekeningnummer: 12345678 t.n.v de gulle leensteruit ons dorp.
Indien u geen gehoor geeft ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Tevens wil ik er op wijzen dat vanaf (vul hier de datum in waarop de schuld voldaan zou zijn) ik de wettelijke rente reken (zoals geregeld in art. 6:119 van het Burgerlijk Wetboek), te weten 4% Het totaal bedrag van de vordering bedraagt dan ook
Hoofdsom 340,-
Wettelijke rente datum1/ t.m vul hier de dag dat je de brief stuurt 15,-
Totaal openstaand bedrag 355,-
Zie voor een verdere specificatie van de hoofdsom de bijgevoegde kopieën van de betreffende lening van uw dochter. (bijlage 1 bedragen, bijlage 2 overeenkomst)
In afwachting van uw antwoord verblijf ik,
Gewoon een voorbeeldje van hoe je zoiets kan doen. Ik zou wel de eerste alinea iig anders doen (naar aanleiding van is een beetje te makkelijk) en even een spellingscontrole doen kan ook geen kwaad![]()
Oooooeee.. Dat is niet leuk..quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:32 schreef fraubitch het volgende:
Zoals sommigen wel weten heb ik samen met een vriendin 3 maanden in Zweden Doorgebracht als stage voor school.
Nu hebben we daarvoor van school 750 euro subsidie gekregen (incl reiskosten) Om daar enigzins rond te komen.
Nu heb ik een studentenrekening dus ik kan nog wel eens in het rood staan maar I.(vriendin) had nog een gewone jongeren rekening die kan dus niet in het rood staan.
Na 2 maanden kwam ze erachter dat ze dus geen geld meer had om rond te komen, Ik was dus zo vriendelijk om haar de laatste maand alles voor te schieten. We schreven het geleende bedrag steeds mooi neer in een schrift. Dat was dus uiteindelijk omgerekend 340 euro, ik zou het dus zodra we weer in nederland waren in termijnen terugkrijgen. 100 euro per maand en dan nog de laatste 40 euro.
Eenmaal terug in nederland had ze de eerste 2 maanden geen geld, dat kon ik nog begrijpen, maar toen ik er weer eens naar vroeg zei ze dat haar moeder haar bankzaken over heeft genomen en zij zelf geen bankpasje meer had enz.
Na lang gezeur van mijn kant uit kreeg ik te horen dat ik maar moest bewijzen dat ik haar dat geld voorgeschoten heb en alle bonnetjes aan haar moeder moest laten zien! Gelukkig heb ik alles bewaard dus na wat kopieerwerk heb ik het aan haar gegeven.
Nu zit ze te zeggen dat er vanalles niet klopt en dat ik maar moet bewijzen dat het wel klopt! Terwijl we samen alles bijgehouden hebben!
Wat moet ik in godsnaam doen om mijn geld terug te krijgen? We zijn ondertussen weer 6 maanden verder!
quote:Op vrijdag 1 april 2005 01:38 schreef Forumschorem het volgende:
Stuur een kogelbrief.
Wettelijke rente is 4% volgens http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/creditgeld/basisrente.htmlquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:18 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
prima idd, alleen de wettelijke rente klopt niet qua hoogte, die is meer rond de 1 à 2 % bij mijn weten, maar dat kan nagezocht worden
quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:31 schreef sooty het volgende:
Nooit geld lenen aan, danwel zaken doen met, vrienden. Dat gaat nooit goed.
Ik krijg nog 3000 euri van een vriend.![]()
quote:By George Louis Costanza (Seinfeld)
Borrowing money from a friend is like having sex with them, completely changes the relationship
Mijn ouders? Die beginnen zich er nu ondertussen ook mee te boemoeien, maar laten mij zo'n beetje alles regelen......quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Na dit hele topic doorgelezen te hebben zit ik nog met 1 ding:
Waar staan jou ouders in dit alles?
Hoe denken zij hierover?
Ik weet zeker dat mijn ouders hier gelijk tussen zouden springen als ze zien dat het fout gaat, zeker om dit bedrag...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |