abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 22:32:22 #1
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25867892
Zoals sommigen wel weten heb ik samen met een vriendin 3 maanden in Zweden Doorgebracht als stage voor school.
Nu hebben we daarvoor van school 750 euro subsidie gekregen (incl reiskosten) Om daar enigzins rond te komen.
Nu heb ik een studentenrekening dus ik kan nog wel eens in het rood staan maar I.(vriendin) had nog een gewone jongeren rekening die kan dus niet in het rood staan.
Na 2 maanden kwam ze erachter dat ze dus geen geld meer had om rond te komen, Ik was dus zo vriendelijk om haar de laatste maand alles voor te schieten. We schreven het geleende bedrag steeds mooi neer in een schrift. Dat was dus uiteindelijk omgerekend 340 euro, ik zou het dus zodra we weer in nederland waren in termijnen terugkrijgen. 100 euro per maand en dan nog de laatste 40 euro.
Eenmaal terug in nederland had ze de eerste 2 maanden geen geld, dat kon ik nog begrijpen, maar toen ik er weer eens naar vroeg zei ze dat haar moeder haar bankzaken over heeft genomen en zij zelf geen bankpasje meer had enz.
Na lang gezeur van mijn kant uit kreeg ik te horen dat ik maar moest bewijzen dat ik haar dat geld voorgeschoten heb en alle bonnetjes aan haar moeder moest laten zien! Gelukkig heb ik alles bewaard dus na wat kopieerwerk heb ik het aan haar gegeven.
Nu zit ze te zeggen dat er vanalles niet klopt en dat ik maar moet bewijzen dat het wel klopt! Terwijl we samen alles bijgehouden hebben!
Wat moet ik in godsnaam doen om mijn geld terug te krijgen? We zijn ondertussen weer 6 maanden verder!

[ Bericht 0% gewijzigd door fraubitch op 30-03-2005 22:59:22 ]
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:36:44 #2
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25868014
Wie wil je dat geld nou niet terug geven, de moeder of de vriendin?
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:37:08 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_25868031
leuke vriendin!

alles op papier zetten en door die moeder laten tekenen voor ontvangst; als haar moeder de zaken heeft overgenomen, dan moet zij (vriendin) geen commentaar leveren; als de vriendin in kwestie meerderjarig is, dan is zíj het aanspreekpunt en heb je niks met die moeder te maken; als de vriendin nog geen 21 jaar is, dan kun je de ouders aansprakelijk stellen voor het bedrag, daar zij tot 21 jaar financieel verantwoordelijk zijn. een kopie van het schrift en kopie van de bonnen is voldoende bewijs om te stellen dat de bewijsplicht nu bij die vriendin ligt.

verdere vragen -> evt. msn
als die het weer eens doet
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_25868061
errrrug lastig!!! Hoe goede vriendin is het? Zij is erbij geweest, dus zij zal haar moeder moeten vertellen dat jij dat allemaal hebt voorgeschoten... Aangezien jij vast geen handtekening van je vriendin hebt, kun je bij een rechter niets hard maken...

Wel een erg lullige manier om erachter te komen hoe je vriendin eigenlijk is...
pi_25868162
Vriendje opduikelen dat rechten studeert en een hippe brief laten schrijven. "Indien het volledige bedrag niet binnen twee maanden op mijn rekening is bijgeschreven, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen" Weten zij veel

En voortaan dus bij elke lening van meer dan tien euro de persoon die geld van je leent laten ondertekenen dat hij/zij dat bedrag heeft gehad, waarvoor het was en wanneer het teruggbetaald zal worden
pi_25868186
Ik zou d'r foto en tel. nr. op een datingsite zetten
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:43:05 #7
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_25868218
He ik kan wel 400 Euri gebruiken mag ik dat van je lenen?
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 22:43:19 #8
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868225
Ik heb altijd gedacht dat het een van me beste vriendinnen was, valt dus vies tegen. I. is 18 jaar. en ik heb er inderdaad geen handtekening onder laten zetten... maar wist ik veel..

@ dunno: ik voeg je wel toe
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:44:51 #9
38039 Katana
Snoekduiker
pi_25868277
Lekkere vriendin , geld terug vragen en lozen dat kind
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 22:45:14 #10
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868288
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:42 schreef Icicle het volgende:
Ik zou d'r foto en tel. nr. op een datingsite zetten
Dat IK dat niet bedacht heb hey!
pi_25868304
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:43 schreef fraubitch het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat het een van me beste vriendinnen was, valt dus vies tegen. I. is 18 jaar. en ik heb er inderdaad geen handtekening onder laten zetten... maar wist ik veel..
Logisch, je vertrouwt iemand gewoon Maar zoals dr.dunno zegt: je hebt het schrift, je hebt de bonnetjes. Normaal gesproken ben jij diegene die moet bewijzen dat het klopt, maar met dit in handen zal je vriendin moeten bewijzen dat de bonnetjes en het schriftje niet kloppen.
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 22:46:00 #12
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868314
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:44 schreef Katana het volgende:
Lekkere vriendin , geld terug vragen en lozen dat kind
wat denk je dat ik de hele tijd aan het doen ben
pi_25868351
Langsgaan met je Pa. Niet om te knokken maar wel om terug te gaan met het geld of evt televisie..
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:47:44 #14
59009 paullo
vini vidi vici
pi_25868367
Wehehe
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 22:49:22 #15
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868421
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:45 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Logisch, je vertrouwt iemand gewoon Maar zoals dr.dunno zegt: je hebt het schrift, je hebt de bonnetjes. Normaal gesproken ben jij diegene die moet bewijzen dat het klopt, maar met dit in handen zal je vriendin moeten bewijzen dat de bonnetjes en het schriftje niet kloppen.
Ja klopt, maar hoe krijg ikdat dan voor elkaar?
pi_25868490
je moet haar lichaam taxeren, is ze € 10,- waard voor een wip?
dan mag je er 34X kosteloos overheen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2005 22:51:56 ]
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 22:52:57 #17
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868530
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:51 schreef laffer het volgende:
je moet haar lichaam taxeren, is ze € 10,- waard voor een wip?
dan mag je er 34X kosteloos overheen
kijk, als ze nou eens lekker was
pi_25868571
dure hoer!
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:57:04 #19
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25868655
Jij hebt toch al bewijs geleverd? Laat die moeder eerst eens duidelijk maken wat zij vindt dat er niet klopt.

Topic hoort trouwens in WGR.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:57:26 #20
117545 Martijne
xtreme boarder
pi_25868664
Post haar e-mail adres maar hier
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:59:29 #21
44959 Spaceman_Spiff
Erg vaag vandaag
pi_25868732
Zo te horen sta je volledig in je recht.
Als ik jou was zou ik de boel uit handen geven aan een incasso bureau, dan heb jij al dat gezeur niet.
pi_25868764
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:41 schreef ChrisJX het volgende:
Vriendje opduikelen dat rechten studeert en een hippe brief laten schrijven. "Indien het volledige bedrag niet binnen twee maanden op mijn rekening is bijgeschreven, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen" Weten zij veel

En voortaan dus bij elke lening van meer dan tien euro de persoon die geld van je leent laten ondertekenen dat hij/zij dat bedrag heeft gehad, waarvoor het was en wanneer het teruggbetaald zal worden
Een gelikte brief van een advocaat helpt inderdaad.

Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met een rechtswinkels. Die hebben vaak wel voorbeeldbrieven die je kan sturen, maar daarin verwijzingen naar allerlei relevante wetsartikelen.

Dit is een voorbeeld van een loonvordering, zo'n tekst kan je dus ook aanvragen voor andere vorderingen. Gewoon even met een rechtswinkel bellen of een kameraad die rechten (heeft) (ge)studeerd aanspreken.
quote:
(Naam Schuldenaar)
(Adres) + (Huisnummer)
(Postcode) + (Woonplaats)

(Jouw Naam)
(Jouw Adres) + (Huisnummer)
(Jouw Postcode) + (Woonplaats)

(Plaats), (datum)

Geachte heer/mevrouw,

Sinds (datum) heb ik een contract voor onbepaalde tijd bij u afgesloten als (functie). Uit mijn administratie is gebleken dat ik over de periode (start datum) tot en met (eind datum) het verschuldigde loon ten bedrage van ¤ (bedrag) nog niet heb ontvangen. Hierbij vorder ik deze dan ook van u.

Naast het verschuldigde loon is ingevolge artikel 7:625 BW een wettelijke verhoging verschuldigd van ¤ (bedrag). Daarbij komt ook de verschuldigde wettelijke rente, op basis van artikel 6:119 BW, van 4% van het te vorderen bedrag. Bij elkaar opgeteld levert dit een totaal bedrag op van ¤ (bedrag).

Ik verzoek u om het volledige bedrag binnen de redelijke termijn van 14 dagen na dagtekening te voldoen. Dan kunnen eventuele gerechtelijke kosten ons bespaard blijven. Hopende u in deze voldoende te hebben geïnformeerd verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

(Jouw naam)
pi_25868774
heh.. daarom leen ik dus echt nooit (veel) geld of dure spullen uit ongeacht wie het is.. mensen kunnen heel raar uit de hoek komen als het om geld of waardevolle spullen gaat..
Don't be aroused by my confession, unless you don't give a good goddamn about redemption...
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:02:56 #24
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868826
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:59 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
Zo te horen sta je volledig in je recht.
Als ik jou was zou ik de boel uit handen geven aan een incasso bureau, dan heb jij al dat gezeur niet.
Kan dat zomaar? wat moet ik dan doen?
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:08:01 #25
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25868965
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:00 schreef Jerome81 het volgende:

[..]

Een gelikte brief van een advocaat helpt inderdaad.

Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met een rechtswinkels. Die hebben vaak wel voorbeeldbrieven die je kan sturen, maar daarin verwijzingen naar allerlei relevante wetsartikelen.

Dit is een voorbeeld van een loonvordering, zo'n tekst kan je dus ook aanvragen voor andere vorderingen. Gewoon even met een rechtswinkel bellen of een kameraad die rechten (heeft) (ge)studeerd aanspreken.
[..]
Jezus dat het zo ver kon gaan wist ik niet! Tnx!
Wat word bedoelt met " functie" in de brief
pi_25869050
Doe eerst aardig even aardig tegen haar, zeg dat dat geld later wel een keer komt en pak op een onoplettend moment haar telefoon af (als niemand anders het ziet) en geef die pas terug als je geld krijgt. Verder niet te veel over praten en als ze er over begint als er anderen bij zijn gewoon ontkennen.

Of je het geld nu terug krijgt of niet, je hebt tenminste niet over je heen laten lopen...
pi_25869134
Als ze zegt dat ze niets van je geleend heeft, dan kun je altijd nog vragen hoe ze dan die laatste maand door gekomen is. Dit kun je nagaan op haar rekening, want daar is dat die laatste maand niets of niet veel vanaf gehaald.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:14:01 #28
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_25869146
ff advocaat belle
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_25869151
ik zou dat wijf echt helemaal vrot trappen
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_25869227
Dan heb je je geld nog niet...

Bereik je dus NIETS mee.
Een goeie tukker is geen motherfucker!
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:16:54 #31
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_25869231
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al met de moeder gesproken? Zo niet, dan zou ik dat eerst eens gaan doen.
Bellen, afspraak plannen en langsgaan. Misschien zelfs wel als de dochter in kwestie er niet is. En niet meteen in de aanval, maar kalm en rustig alles uitleggen hoe het is gelopen en aangeven dat je in gesprek bent gegaan om een oplossing te zoeken. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn!
Werkt dat niet, of heeft dat niet gewerkt als je het al gedaan hebt, dan idd rechtswinkel oid. Succes!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:17:29 #32
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_25869245
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:14 schreef Rev- het volgende:
ik zou dat wijf echt helemaal vrot trappen
Wraak komt in een later stadium. Eerst dat geld terug
Vampire Romance O+
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:21:08 #33
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25869348
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:10 schreef arjanus het volgende:
Doe eerst aardig even aardig tegen haar, zeg dat dat geld later wel een keer komt en pak op een onoplettend moment haar telefoon af (als niemand anders het ziet) en geef die pas terug als je geld krijgt. Verder niet te veel over praten en als ze er over begint als er anderen bij zijn gewoon ontkennen.

Of je het geld nu terug krijgt of niet, je hebt tenminste niet over je heen laten lopen...
Dat heb ik nu met haar gameboy advance... Die krijgt ze voorlopig niet terug
pi_25869417
Tis misschien wel drastisch, maar misschien als het toch echt te lang duurt (6 maanden zei je), ultimatum stellen en anders overgaan op het incassobureau (of er tenminste mee dreigen). 340 euro is geen kattepis....schijnt
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:23:41 #35
34335 radiating
kapitein bromsnor :)
pi_25869429
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:21 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Dat heb ik nu met haar gameboy advance... Die krijgt ze voorlopig niet terug

hier bereik je echt helemaal niks mee.
je staat in je recht, pak het nu netjes en officieel aan, praat er eerst met de moeder/dochter over.
Ga anders naar het rechtbureau, maar doe niks als " stiekem meenemen" want dan ben jij straks degene die iets fout doet!
Is op weg naar sint juttemes
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:26:47 #36
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25869519
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:16 schreef babsjuh het volgende:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al met de moeder gesproken? Zo niet, dan zou ik dat eerst eens gaan doen.
Bellen, afspraak plannen en langsgaan. Misschien zelfs wel als de dochter in kwestie er niet is. En niet meteen in de aanval, maar kalm en rustig alles uitleggen hoe het is gelopen en aangeven dat je in gesprek bent gegaan om een oplossing te zoeken. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn!
Werkt dat niet, of heeft dat niet gewerkt als je het al gedaan hebt, dan idd rechtswinkel oid. Succes!
Ik heb inderdaad nog niet met de moeder gepraat, een van de redenen is dat haar moeder niet me me wilt praten.
pi_25869524
Die voorbeeldbrief gaat over een loonvordering. Staat er ook bij, maar het maakt de boel er niet duidelijker op.

Waar het om gaat is een geldleningsovereenkomst. Op grond van die overeenkomst zal je vriendin het geleende bedrag moeten terugbetalen, al dan niet met rente. Voorzover er geen bepaalde termijn is afgesproken, lijkt het me logisch dat die termijn gold voor de duur van het verblijf in het buitenland. Bij terugkomst is je vordering (betaling van een bedrag ter hoogte van het geleende bedrag) opeisbaar geworden.

Ik zou gewoon een brief sturen (al dan niet aangetekend). Een exemplaar aan je vriendin als contractspartij bij de overeenkomst en een exemplaar aan haar moeder als kennelijk belangenbehartiger van die vriendin (ook gewoon als ze op hetzelfde adres wonen).

Daarin zet jij uiteen waarom jij van mening bent dat er sprake is van een geldleningsovereenkomst en je voegt de bewijsmiddelen daarvoor bij. Daarbij maak je expliciet aanspraak op nakoming van de betalingsverplichting waarbij je best aan mag geven dat je je genoodzaakt ziet je op andere (rechts)maatregelen te beraden indien die vriendin dan wel haar belangenbehartiger geen bereidheid tonen deze zaak in der minne (dus zonder tussenkomst van de rechter) af te wikkelen, doch dat je er vanuitgaat dat men het niet zo ver zal laten komen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_25869559
Biedt haar passende arbeid aan......................
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:30:18 #39
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25869624
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:23 schreef radiating het volgende:

[..]

hier bereik je echt helemaal niks mee.
je staat in je recht, pak het nu netjes en officieel aan, praat er eerst met de moeder/dochter over.
Ga anders naar het rechtbureau, maar doe niks als " stiekem meenemen" want dan ben jij straks degene die iets fout doet!
Ik heb de gameboy advance 'officieel' van haar geleend, ze weet dat ik hem heb
pi_25869632
Staan er ook bedragen genoemd in het schriftje in het handschrift van de vriendin in kwestie? Eerste optie waar ik voor zou gaan is ook aankloppen bij haar moeder, het uit de handen nemen van de bankzaken van haar dochter duidt er op zich al op dat haar moeder heeft geconstateerd dat ze niet goed met geld om gaat dus een surprise zal het voor haar niet zijn. Bovendien hebben de meeste ouders toch een sterke behoefte fouten van hun kinderen recht te zetten (helaas niet alle ouders btw). Incassobureau moet ik nog zien dat ze zich hard gaan maken voor zo'n prive-vordering, maar het is zeker een optie even een brief (al dan niet aangetekend) te versturen, waarin je uiteen zet / laat zetten dat ze jou nog een bepaald bedrag verschuldigd is en dat je haar herhaaldelijk zonder succes aan haar betalingsverplichting hebt herinnerd. Als het juridisch sterk in elkaar zit schrikken de meeste mensen toch al en betalen ze alsnog.
pi_25869678
Een incassobureau langs laten sturen kost je meen ik 50 euro, maar die tel je natuurlijk bij haar lening op.
Moet je wel ff aankondigen dmv een brief waarin je ze 2 week de tijd geeft om het geld terug te betalen.
Het beste kun je die overhandigen met een getuige erbij of aangetekend versturen. (met ontvangst bevestiging)
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:33:17 #42
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_25869712
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:26 schreef fraubitch het volgende:
Ik heb inderdaad nog niet met de moeder gepraat, een van de redenen is dat haar moeder niet me me wilt praten.
Dat is wel erg raar, ik vraag me af wat dat voor soort mensen zijn?
I'm nobody's sheep
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:36:53 #43
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_25869803
Een avondje goed praten met ouders van beide wil misschien ook wel eens helpen. Zou zonde zijn als er echt ruzie zou komen
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:38:07 #44
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25869831
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:33 schreef Scandum het volgende:

[..]

Ja hoe leg je dat uit, de soort dat alleen aan zichzelf denkt. Moeilijk uit te leggen.
Moeder is de baas zelfs haar vader durft niks te zeggen. Niemand is goed genoeg om met haar gezin om te gaan, en alles wat zij doen is goed en wat de rest doet is niet goed. Je word daar letterlijk het huis uit gekeken.
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:40:52 #45
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25869893
Ik heb dus meerdere malen naar haar moeder gebeld, wat ik te horen krijg is dat zij er geen behoefte aan heeft om erover te praten en dat ik het maar via I. moet regelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door fraubitch op 30-03-2005 23:47:18 ]
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:43:16 #46
34335 radiating
pi_25869946
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:38 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Ja hoe leg je dat uit, de soort dat alleen aan zichzelf denkt. Moeilijk uit te leggen.
Moeder is de baas zelfs haar vader durft niks te zeggen. Niemand is goed genoeg om met haar gezin om te gaan, en alles wat zij doen is goed en wat de rest doet is niet goed. Je word daar letterlijk het huis uit gekeken.
1: brief sturen
2: geen resultaat? brief sturen met dreigement van incassobureau (op hun kosten, zet dat erbij)
3: incassobureau
4: eventueel gerechtelijke stappen?

(brieven aangetekent uiteraard)
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:43:31 #47
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_25869953
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:40 schreef fraubitch het volgende:
Ik heb dus meerdere malen naar haar moeder gebeld, wat ik te horen krijg is dat zij er geen behoefte aan heeft om erover te praten en dat ik het maat via I. moet regelen.
Zwaar aso. Telefoon oid gijzelen is idd geen slecht plan in dat geval.

edit: dit in het geval je niet genoeg hard bewijs hebt voor een incassobureau.
Vampire Romance O+
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:45:04 #48
34335 radiating
pi_25869996
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:43 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Zwaar aso. Telefoon oid gijzelen is idd geen slecht plan in dat geval.
nooit doen!

dan geef je haar de kans om je eventueel aan te geven voor diefstal als je gerechtelijke stappen neemt of het incassobureau stuurt.
pi_25870109
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:16 schreef CoolyBoy het volgende:
Dan heb je je geld nog niet...

Bereik je dus NIETS mee.
Maar het voelt wel goed 8)

Geld krijg je zo te zien toch niet terug
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_25870158
Dat die moeder haar bankzaken doet, is gewoon een lulsmoes. Ze heeft gewoon keer op keer allerlei smoesjes verzonnen om onder het betalen uit te komen. En dat haar moeder haar bankzaken doet is er één van. Ze probeert gewoon onder het betalen uit te komen( maar daar was je zelf ook wel achter) en denkt dat jij nu niets wettelijk kan bewijzen. Maar hoe weet je dat haar moeder je niet wilt spreken? Ik denk als jij aankomt met al die papiertjes en dat schrift dat haar moeder wel te overtuigen is. En dat die moeder als zij een beetje fatsoen heeft, haar dochter (een beetje) onder druk zet om dat geld terug te betalen. Ik zou het eerst proberen het via haar ouders te regelen. Anders word het volgens mij wel een hoop gezeik als zij niets getekend heeft.Maar ik weet niet hoe jouw relatie met haar ouders is en waarom ze je niet willen spreken. Succes

Oh sorry erover heen gelezen , dat je haar moeder al gebeld hebt. Dan word het wel naadje dus. Dus die streken heeft ze niet van een vreemde.
pi_25870226
Zooo, wat een mongool zeg.
Reken maar dat er een paar ruiten aangaan als iemand dat bij mij zou flikken,
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_25870252
shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiittt
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:57:42 #53
34335 radiating
pi_25870301
welterusten
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:58:29 #54
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_25870325
340 euro daar kan ik soms net het weekend meer doorkomen
  FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2005 @ 00:00:27 #55
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25870365
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:57 schreef radiating het volgende:
welterusten
trusten en bedankt!
pi_25870408
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:58 schreef tommytheman het volgende:
340 euro daar kan ik soms net het weekend meer doorkomen
Je vader is tandarts en je moeder een hoer? Hmm, dat kan.
  FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2005 @ 00:03:01 #57
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25870417
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:51 schreef N2HQ het volgende:
Dat die moeder haar bankzaken doet, is gewoon een lulsmoes. Ze heeft gewoon keer op keer allerlei smoesjes verzonnen om onder het betalen uit te komen. En dat haar moeder haar bankzaken doet is er één van. Ze probeert gewoon onder het betalen uit te komen( maar daar was je zelf ook wel achter) en denkt dat jij nu niets wettelijk kan bewijzen. Maar hoe weet je dat haar moeder je niet wilt spreken? Ik denk als jij aankomt met al die papiertjes en dat schrift dat haar moeder wel te overtuigen is. En dat die moeder als zij een beetje fatsoen heeft, haar dochter (een beetje) onder druk zet om dat geld terug te betalen. Ik zou het eerst proberen het via haar ouders te regelen. Anders word het volgens mij wel een hoop gezeik als zij niets getekend heeft.Maar ik weet niet hoe jouw relatie met haar ouders is en waarom ze je niet willen spreken. Succes

Oh sorry erover heen gelezen , dat je haar moeder al gebeld hebt. Dan word het wel naadje dus. Dus die streken heeft ze niet van een vreemde.
Dat het allemaal cheapass lulsmoezen waren wist ik allang, en ja die goedkope streken heeft ze echt van haar moeder.
  donderdag 31 maart 2005 @ 00:04:58 #58
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_25870455
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 00:02 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Je vader is tandarts en je moeder een hoer? Hmm, dat kan.
Mijn vader is geen tandarts
  donderdag 31 maart 2005 @ 00:27:42 #59
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_25870992
sjeezus wat een kutbitch
zo zie je maar weer, nooit geld uitlenen
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_25871231
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 00:04 schreef tommytheman het volgende:

[..]

Mijn vader is geen tandarts
Proest.... (je zegt niets over je moeder)
pi_25871330
jaja, bewijst maar weer dat je eigenlijk niemand meer kan vertrouwen op deze planeet.
pi_25871336
ook niet langsgaan met dat schrift en de bonnen, ik zie die gnoom er voor aan om het te gappen en snel in de openhaard te flikkeren.

kopietjes maken -> feeks moet betalen
zo niet,
origneel naar weet ik waar heen en haar laten dokken.
  donderdag 31 maart 2005 @ 00:44:00 #63
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25871358
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:33 schreef Scandum het volgende:

[..]

Sowieso een lekkere ouder, die haar dochter naar het buitenland laat gaan met onvoldoende reserves, haar vervolgens op de zak van leeftijdsgenootjes laat teren en dan vervolgens dat geld niet teruggeeft. Echt, er lopen rare mensen rond op deze aardbol.
Als je nu eens daarheen gaat met jouw ouders?
pi_25871435
Ik ben bang dat dit geld toch verloren is.
Dus je kan net zo goed een hoerige streek uithalen, dikke pech maar het is maar 300 euro moet je maar denken. (heb ook ooit eens 400 euro in iets gestoken wat het niet waard was, is ff hard, maar komt wel los)
En bevecht vuur met vuur, voer 1 of andere hoerige streek uit bij ze, zodat ze iig niet meer zo snel deze vorm van fraude plegen
pi_25871662
Man, man, man.
Word al boos als ik er aan denk.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_25871777
Iemand die met dit zou flikken. Daar zou ik echt alle huisdieren van vermoorden, auto platbranden en ramen inflikkeren en zeker ook een flink pak slaag verkopen.
Zoiets schofterigs als dit, zeldzaam gewoon.
The gum you like, is coming back in style.
pi_25871804
Wat is het trouwens voor volk? Standaard aso's? Gereformeerden?
pi_25872209
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 01:04 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Wat is het trouwens voor volk? Standaard aso's? Gereformeerden?
Kampers uit Kelpen...geloof me, het ergste wat er is
pi_25872311
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 01:02 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Iemand die met dit zou flikken. Daar zou ik echt alle huisdieren van vermoorden, auto platbranden en ramen inflikkeren en zeker ook een flink pak slaag verkopen.
Zoiets schofterigs als dit, zeldzaam gewoon.
Wat kunnen die huisdieren er nou aan doen!!!!!!!!!!!!!

Maarre, hoe oud ben je zelf? Kunnen jouw ouders misschien een keer bellen?

Heb je al tegen die "vriendin" gezegd dat haar moeder het ook niet terug wil geven en niet eens met je wil praten?
Zeg heel duidelijk tegen haar, jij hebt geld van mij geleend, 340 euro, en ik wil graag dat je het teruggeeft. Dus wanneer krijg ik het?
Zegt ze dat je het niet krijgt, meteen naar de rechtswinkel.
En ook tegen iedereen die haar ook kent vertellen wat ze je geflikt heeft...staat ze mooi voor lul, haha
pi_25872337
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 01:31 schreef Troeta het volgende:

[..]

Wat kunnen die huisdieren er nou aan doen!!!!!!!!!!!!!
Ik kan diertjes uberhaupt niets aandoen, dus die schrap ik even van de deathlist.
pi_25872432
Mijn idee is: loop met het papierwerk even langs de rechtswinkel en vraag hoe sterk jouw zaak is.
Als jouw zaak sterk is, even 1 van jouw ouders vragen om met de andere partij te praten (moeder van vriendin).
Geen gesprek = brief(voorgekookt door de rechtswinkel).
Geen reactie op brief = reactie aanbevolen door de rechtswinkel.

Succes!
  donderdag 31 maart 2005 @ 01:42:51 #72
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_25872512
ik zou haar vol in haar kont n*uken
Een Slimme Meid Is Op Anale Sex Voorbereid
pi_25872523
Probeer eerst gewoon vriendinnen te blijven. Dat stadium ben je nu waarschijnlijk al voorbij maar probeer het alsnog vriendelijk op te lossen.

Als dat niet werkt stuur een aangetekende brief, hou hiervan een kopie, herhaal dit na 2 weken nog een keer.

Mocht dat niet werken ga zoals eerder vermeldt naar een rechtswinkel, incassobureau zoals sommigen opperen kun je beter niet doen daar dit duurder is dan een rechtzaak. Voor slechts ¤37,- heb je zo'n ding. Neem dan je aangetekende brieven mee.

Justitie zal zegevieren
pi_25872749
Jat wat briefpapier van een advocaten bureau, dat staat altijd wel stoer als je zon rechtsbrief schrijft

Of misschien meot je the A-team es opzoeken

[ Bericht 28% gewijzigd door Nietszeggendwezentje op 31-03-2005 02:25:33 ]
ik ben sowieso da bomb
pi_25872808
Er was bij undercover in Nederland, dat ene programma, een keer een louche incassobureau die bij de mensen langsgingen met 2 grote brede freefighters om die mensen gewoon te intimideren en bij niet betalen ook gewoon gingen meppen. Ik zou die gasten eens opsporen !
(Y)
pi_25872900
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 02:13 schreef chiren het volgende:
Er was bij undercover in Nederland, dat ene programma, een keer een louche incassobureau die bij de mensen langsgingen met 2 grote brede freefighters om die mensen gewoon te intimideren en bij niet betalen ook gewoon gingen meppen. Ik zou die gasten eens opsporen !
Dit lijkt me een incassobureau alleen geschikt voor ECHTE wanbetaleres, en daarmee bedoel ik ook louche figuren. Geen gewone mensen, want dat kan gewoon niet goed zijn als je zulke mensen inhuurt voor dingen als dit.
  donderdag 31 maart 2005 @ 02:48:43 #77
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25872940
Je moet die HOER eens flink AANPAKKEN, watje.
weg
pi_25873041
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 01:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ik kan diertjes uberhaupt niets aandoen, dus die schrap ik even van de deathlist.
OK dan
  donderdag 31 maart 2005 @ 04:02:38 #79
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_25873218
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 00:38 schreef Fester het volgende:

[..]

Proest.... (je zegt niets over je moeder)
uhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuh je meent het nerd
  donderdag 31 maart 2005 @ 04:03:55 #80
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_25873221
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 00:44 schreef Aventura het volgende:

[..]

Sowieso een lekkere ouder, die haar dochter naar het buitenland laat gaan met onvoldoende reserves, haar vervolgens op de zak van leeftijdsgenootjes laat teren en dan vervolgens dat geld niet teruggeeft. Echt, er lopen rare mensen rond op deze aardbol.
Als je nu eens daarheen gaat met jouw ouders?
niet nodig; haar ouders zijn verantwoordelijk omdat ze nog maar 18 is, in beginsel kan ze zelf dus al met succes (op wettelijke gronden) het geld per direct vorderen.
pi_25873226
Als ik geld krijg ergens en ik heb 't nodig dan ga ik 't gewoon halen toch?
  donderdag 31 maart 2005 @ 04:35:46 #82
94510 BillGates
Me postcount!
pi_25873261
De enige oplossing is; Haar eens flink ik elkaar slaan...Kom op zeg..!! Als zij zo met mensen ( vrienden ) omgaat kan ze het krijgen ook!

OOG OM OOG, TAND OM TAND..
  donderdag 31 maart 2005 @ 07:48:13 #83
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25873522
Het verhaal op school en in uitgaansgelegenheden rondvertellen doet in ieder geval goed aan de ergernis van de wanbetaling. Niet vergeten namen te noemen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 31 maart 2005 @ 07:49:42 #84
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25873530
Het verhaal op school en in uitgaansgelegenheden rondvertellen komt in ieder geval tegemoet aan de ergernis van de wanbetaling. Niet vergeten namen te noemen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25874422
Probeer het zo zakelijk mogelijk op te lossen in dit geval. Eerdere adviezen zijn hier al gegeven, zoals het versturen van aangetekende brieven, incassobureau inschakelen wanneer er geen gehoor word gegeven aan jouw aangetekende brief etc......

Een globaal voorbeeld:

Geachte mevrouw............. (naam moeder van die vriendin)

Naar aanleiding van de 3 maanden stage in Zweden schrijf ik u deze brief.
Uw dochter had na 2 maanden geen geld meer en heb ik haar dit geleend zodat ze de laatste maand rond kon komen.
Na verschillende keren te hebben gevraagd wanneer dat geld wat in totaal 340euro is, teruggestort gaat worden heb ik tot op heden nog niets ontvangen.

Bij deze verzoek ik u dan ook bovenstaand bedrag binnen 2 weken aan mij over te maken op rekeningnummer : .................. t.n.v. ..................... (je eigen naam+plaatsnaam)
Indien u hier verder geen gehoor aan geeft ben ik genoodzaakt verdere maatregelingen te treffen wat verstrekkende gevolgen kan hebben. U kunt hierbij denken aan het inschakelen van incassobureau's, advocaten etc. Om deze voor u zijnde kosten te besparen geef ik u de gelegenheid gehoor te geven aan mijn verzoek.
Zie verder bijgevoegde kopieën van de betreffende uitgaven (lening) van uw dochter)

Mocht u verder nog vragen hebben kunt u mij bereiken op onderstaand telefoonnummer.
In afwachting van uw antwoord verbljif ik,

Met vriendelijke groeten,

blablabla enz..............

Nou, dit was zomaar even een voorbeeld, snel ingetypt........................ maar misschien kun je er iets mee.
Wat je ook doet, hou altijd de eer aan jezelf en verlaag je niet tot negativiteit o.i.d. in de vorm van bepaalde acties en dergelijke. Dus geen oog om oog en tand om tand gedoe.

Succes!!
  donderdag 31 maart 2005 @ 09:49:39 #86
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_25874642
Wat een hoer!
pi_25874743
Maar je hebt d'r wel genueckt in Zweden?

(hoe achterlijk ben je ook als je iemand die je niet echt super kent of geen dikke band mee hebt geld gaat lenen, dat krijg je dus 9 van de 10 keren niet terug.)
pi_25874880
Wat je ook nog kan doen is met haar gaan praten erover en het hele gesprek opnemen op geluidstape en proberen haar dingen als: "je krijgt het toch niet terug want je hebt niet genoeg bewijs"(soort van bekenning dus) te laten zeggen.

Sta je nog een stukje sterker in je schoenen.
Now let me explain the difference between me and you,
I practice real hard and do the tricks I do.
I practice untill there are no tricks left,
So I can make sure that I beat ya ass.
pi_25875035
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:03 schreef pannaking_ het volgende:
Wat je ook nog kan doen is met haar gaan praten erover en het hele gesprek opnemen op geluidstape en proberen haar dingen als: "je krijgt het toch niet terug want je hebt niet genoeg bewijs"(soort van bekenning dus) te laten zeggen.

Yeah, goed idee. Aanpakken die trut
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:29:32 #90
53151 T42
Pinball Wizard
pi_25875362
heeft ze een auto?
zo jah heb je een vriend die oude bak heeft?
die moet er dan voor rijden en dan ineens remmen!
zorgen dat ze er op rijdt en schade 340 euro duurder maken
wel altijd zeggen dat je voor een hond/kat moest remmen
dan is achterliger altijd fout
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:32:34 #91
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_25875427
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:03 schreef pannaking_ het volgende:

valt onder het kopje onrechtmatig verkregen bewijs.., tenzij de ander op de hoogte is van het feit dat er een geluidsrecorder loopt (correct me if im wrong), maar puur om het op te nemen om bv aan de moeder te laten horen (die mogelijk een heel ander verhaal van dochterlief te horen heeft gekregen) kan het wel nuttig zijn
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_25875451
Voor 10% heb jij je geld terug.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_25875484
Kneus, het is maar geld hoor Laat lekker zitten joy.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:50:04 #94
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_25875878
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:34 schreef Tobbes het volgende:
Kneus, het is maar geld hoor Laat lekker zitten joy.
Absoluut oneens. Ten eerste is 340 euro een flink pak geld waar je zelf een hoop leuke dingen mee kunt doen. Maar dat is nog niet eens het belangrijkste. Het feit dat iemand op jouw zak teert en daarna beweert nergens iets van af te weten en zegt dat jij maar met bewijs moet komen, van die pure onbeschoftheid zou ik ook een rood waas krijgen. Principekwestie dus, niet alleen 'maar geld'.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:55:21 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25876007
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:50 schreef Frollo het volgende:

[..]

Absoluut oneens. Ten eerste is 340 euro een flink pak geld waar je zelf een hoop leuke dingen mee kunt doen. Maar dat is nog niet eens het belangrijkste. Het feit dat iemand op jouw zak teert en daarna beweert nergens iets van af te weten en zegt dat jij maar met bewijs moet komen, van die pure onbeschoftheid zou ik ook een rood waas krijgen. Principekwestie dus, niet alleen 'maar geld'.
Wat hij zegt.

Als het nou om 50 euro ging... Maar voor 340 zou ik ook m'n best doen! Dat is - zeker voor een student - best veel geld!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:11:51 #96
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_25876335
lekkere vriendin als ik het zo lees

F.B.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_25876427
Ik heb ooit eens de broer van mn ex 2000 euro geleend

En heb hier 2,5 jaar om moeten bedelen en smeken om het terug te krijgen. We hadden godzijdank een overeenkomst getekend, maar daar hield hij zich nauwlijks aan. Het was een pauper. Ik heb mn geld teruggehad, maar nooit meer leen ik zoveel uit. En ja, ik spreek hem nooit meer.
pi_25877969
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:27 schreef Argento het volgende:
Die voorbeeldbrief gaat over een loonvordering. Staat er ook bij, maar het maakt de boel er niet duidelijker op.

Waar het om gaat is een geldleningsovereenkomst. Op grond van die overeenkomst zal je vriendin het geleende bedrag moeten terugbetalen, al dan niet met rente. Voorzover er geen bepaalde termijn is afgesproken, lijkt het me logisch dat die termijn gold voor de duur van het verblijf in het buitenland. Bij terugkomst is je vordering (betaling van een bedrag ter hoogte van het geleende bedrag) opeisbaar geworden.

Ik zou gewoon een brief sturen (al dan niet aangetekend). Een exemplaar aan je vriendin als contractspartij bij de overeenkomst en een exemplaar aan haar moeder als kennelijk belangenbehartiger van die vriendin (ook gewoon als ze op hetzelfde adres wonen).

Daarin zet jij uiteen waarom jij van mening bent dat er sprake is van een geldleningsovereenkomst en je voegt de bewijsmiddelen daarvoor bij. Daarbij maak je expliciet aanspraak op nakoming van de betalingsverplichting waarbij je best aan mag geven dat je je genoodzaakt ziet je op andere (rechts)maatregelen te beraden indien die vriendin dan wel haar belangenbehartiger geen bereidheid tonen deze zaak in der minne (dus zonder tussenkomst van de rechter) af te wikkelen, doch dat je er vanuitgaat dat men het niet zo ver zal laten komen.
Ik vraag me af, is een in Zweden gesloten overeenkomst rechtsgeldig in Nederland?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_25878159
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 12:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik vraag me af, is een in Zweden gesloten overeenkomst rechtsgeldig in Nederland?
Nee, als ik nu over de grens naar België spring en ik leen 10 euro van je heb je in Nederland idd geen poot om op te staan
pi_25878190
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 09:35 schreef Syl68 het volgende:
Een globaal voorbeeld:

Bij deze verzoek ik u dan ook bovenstaand bedrag binnen 2 weken aan mij over te maken op rekeningnummer : .................. t.n.v. ..................... (je eigen naam+plaatsnaam)
Indien u hier verder geen gehoor aan geeft ben ik genoodzaakt verdere maatregelingen te treffen wat verstrekkende gevolgen kan hebben. U kunt hierbij denken aan het inschakelen van incassobureau's, advocaten etc. Om deze voor u zijnde kosten te besparen geef ik u de gelegenheid gehoor te geven aan mijn verzoek.
Zie verder bijgevoegde kopieën van de betreffende uitgaven (lening) van uw dochter)
Fout. Niet vertellen wát je gaat doen, het gewoon vaag houden. "Zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen". Wat voor stappen kun je in het ongewisse laten.

Voor meer info kun je idd terecht bij een rechtswinkel.
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:02:58 #101
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_25881770
aangifte doen van diefstal?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_25884444
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 12:35 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nee, als ik nu over de grens naar België spring en ik leen 10 euro van je heb je in Nederland idd geen poot om op te staan
Je vergeet alleen dat Zweden geen EU land is en derhalve alle op dat grondgebied gesloten overeenkomsten onder het plaatselijk recht vallen.

Er si geen sprake van diefstal (want het geld is met toestemming van de eigenaar en bij diens volle verstand meegenomen). Hier kan hooguit sprake zijn van oplichting. Als er geen termijn is afgesproken ter terugbetaling heb je al helemaal geen poot om op te staan. Van aangifte doen kan geen sprake zijn, want het is geen diefstal en ook geen oplichting (het lijkt me althans niet aantoonbaar) en het probleem valt dus niet onder strafrecht maar onder civielrecht. De politie doet hier niets aan.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_25884596
Zweden is wel degelijk een EU land.
pi_25884840
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 16:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

Je vergeet alleen dat Zweden geen EU land is en derhalve alle op dat grondgebied gesloten overeenkomsten onder het plaatselijk recht vallen.
1: Zweden is wel degelijk lid van de EU
2: De Nederlandse wet stelt in het geheel geen territorium-eisen voor het rechtsgeldig zijn van een overeenkomst. Zolang de overeenkomst door twee Nederlanders is gesloten die geen weet hebben van het Zweedse recht en dus ogenschijnlijk de overeenkomst onder het Nederlandse recht gesloten hebben, kan een rechter op basis van het Nederlandse Burgerlijk Wetboek een uitspraak doen. Het wordt pas anders als de overeenkomst bijv. tussen een Zweed en een Nederlander is gesloten. Mochten er zich problemen voordoen m.b.t. de rechtsgeldigheid dan zou het idd kunnen dat het Nederlands recht niet van toepassing is.
quote:
Er si geen sprake van diefstal (want het geld is met toestemming van de eigenaar en bij diens volle verstand meegenomen).
Correct
quote:
Hier kan hooguit sprake zijn van oplichting.
Nee hoor, er is sprake van het niet voldoen aan een overeenkomst. Er is een overeenkomst gesloten waarbij is afgesproken dat de vriendin elke maand 100 euro zou betalen. Hieraan wordt niet voldaan, dus de vriendin houdt zich niet aan de overeenkomst.
quote:
het probleem valt dus niet onder strafrecht maar onder civielrecht. De politie doet hier niets aan.
Klopt, maar dat betekent nog niet dat je geen poot hebt om op te staan. Deze overeenkomst is ook in Nederland gewoon rechtsgeldig en je kunt nakoming van de overeenkomst vorderen. Probleem is alleen dat je wel moet kunnen aantonen dat die overeenkomst er is, dat jij geld hebt betaald en die vriendin het niet terugbetaalt.
  donderdag 31 maart 2005 @ 18:58:57 #105
101852 kokos
mividaloca
pi_25887176
Geweld . Gewoooon dooooeeen!
Viva los Vatos Locos
  FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2005 @ 19:54:35 #106
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25888619
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 01:25 schreef arjanus het volgende:

[..]

Kampers uit Kelpen...geloof me, het ergste wat er is
mee eens! En moet je je voorstellen dat ik er woon
  FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2005 @ 20:04:36 #107
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25888844
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 17:15 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

1: Zweden is wel degelijk lid van de EU
2: De Nederlandse wet stelt in het geheel geen territorium-eisen voor het rechtsgeldig zijn van een overeenkomst. Zolang de overeenkomst door twee Nederlanders is gesloten die geen weet hebben van het Zweedse recht en dus ogenschijnlijk de overeenkomst onder het Nederlandse recht gesloten hebben, kan een rechter op basis van het Nederlandse Burgerlijk Wetboek een uitspraak doen. Het wordt pas anders als de overeenkomst bijv. tussen een Zweed en een Nederlander is gesloten. Mochten er zich problemen voordoen m.b.t. de rechtsgeldigheid dan zou het idd kunnen dat het Nederlands recht niet van toepassing is.
[..]

Correct
[..]

Nee hoor, er is sprake van het niet voldoen aan een overeenkomst. Er is een overeenkomst gesloten waarbij is afgesproken dat de vriendin elke maand 100 euro zou betalen. Hieraan wordt niet voldaan, dus de vriendin houdt zich niet aan de overeenkomst.
[..]

Klopt, maar dat betekent nog niet dat je geen poot hebt om op te staan. Deze overeenkomst is ook in Nederland gewoon rechtsgeldig en je kunt nakoming van de overeenkomst vorderen. Probleem is alleen dat je wel moet kunnen aantonen dat die overeenkomst er is, dat jij geld hebt betaald en die vriendin het niet terugbetaalt.
Dus als ik het goed begrijp:
Brief naar ouders sturen met bewijs
geen reactie: nog een brief
nog steeds geen reactie: Incassobureau

Heb ik voldoende bewijs? Ik heb dus geen handtekening en in het schrift staan alleen de bedragen, dus geen data, ook heb ik geen handtekening
Verder heb ik de overeenkomst van in termijnen betalen niet zwart op wit...

Dus wat kan ik doen?
Beginnen met de brief dan maar? Het enige nadeel is dat die ouders zo gehaaid zijn als de pest..
pi_25889487
quote:
Sowieso een lekkere ouder, die haar dochter naar het buitenland laat gaan met onvoldoende reserves, haar vervolgens op de zak van leeftijdsgenootjes laat teren en dan vervolgens dat geld niet teruggeeft.
Donna Tart - The secret history
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_25889805
Of anders laat je vader of moeder ff bellen, of een oom die overtuigend over kan komen. Is het proberen waard.

Maar ik geloof nog steeds dat de telefoon afpakken de beste oplossing is.

Of geef haar email/telefoonnr aan ons door dan maken we d'r helemaal GEK!!!!!!
  FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2005 @ 20:50:50 #110
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25890156
Ik zou wel willen maar dat mag niet van fok!
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:52:54 #111
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_25890213
Stemt ze D66?
opgezegd@fok.nl
  donderdag 31 maart 2005 @ 21:04:00 #112
34335 radiating
pi_25890517
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 09:35 schreef Syl68 het volgende:
Probeer het zo zakelijk mogelijk op te lossen in dit geval. Eerdere adviezen zijn hier al gegeven, zoals het versturen van aangetekende brieven, incassobureau inschakelen wanneer er geen gehoor word gegeven aan jouw aangetekende brief etc......

Een globaal voorbeeld:

Geachte mevrouw............. (naam moeder van die vriendin)

Naar aanleiding van de 3 maanden stage in Zweden schrijf ik u deze brief.
Uw dochter had na 2 maanden geen geld meer en heb ik haar dit geleend zodat ze de laatste maand rond kon komen.
Na verschillende keren te hebben gevraagd wanneer dat geld wat in totaal 340euro is, teruggestort gaat worden heb ik tot op heden nog niets ontvangen.

Mocht u verder nog vragen hebben kunt u mij bereiken op onderstaand telefoonnummer.
In afwachting van uw antwoord verbljif ik,

Met vriendelijke groeten,

blablabla enz..............

Nou, dit was zomaar even een voorbeeld, snel ingetypt........................ maar misschien kun je er iets mee.
Wat je ook doet, hou altijd de eer aan jezelf en verlaag je niet tot negativiteit o.i.d. in de vorm van bepaalde acties en dergelijke. Dus geen oog om oog en tand om tand gedoe.

Succes!!
dit zijn de reacties waar we wat aan hebben
  donderdag 31 maart 2005 @ 21:08:05 #113
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_25890636
Wat een gruwelijke klere wijf is dat zeg, bah!
feest
  FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2005 @ 21:08:42 #114
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25890655
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 21:04 schreef radiating het volgende:

[..]

dit zijn de reacties waar we wat aan hebben
mee eens is
pi_25891596
Geachte mevrouw............. (naam moeder van die vriendin),

Naar aanleiding van een lening gesloten door u dochter gedurende onze 3 maanden stage in Zweden schrijf ik u deze brief. Zoals waarschijnlijk bij u bekend bleek dat uw dochter niet afdoende financiële middelen tot haar beschikking had om rond te komen.

Door deze situatie heb ik haar meerdere malen geld geleend, met de afspraak dat dit uiterlijk in 2 maanden terugbetaald zou worden. Aangezien u op dit moment de financiële zaken van uw dochter behartigt wend ik me dan ook tot u met deze vordering.

Tot op heden heb ik van dit bedrag, te weten 340 euro niets ontvangen. Bij deze verzoek ik u om dit bedrag binnen 2 weken na dagtekening brief aan mij te doen toekomen op rekeningnummer: 12345678 t.n.v de gulle leenster uit ons dorp.

Indien u geen gehoor geeft ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Tevens wil ik er op wijzen dat vanaf (vul hier de datum in waarop de schuld voldaan zou zijn) ik de wettelijke rente reken (zoals geregeld in art. 6:119 van het Burgerlijk Wetboek), te weten 4% Het totaal bedrag van de vordering bedraagt dan ook
Hoofdsom 340,-
Wettelijke rente datum1/ t.m vul hier de dag dat je de brief stuurt 15,-
Totaal openstaand bedrag 355,-

Zie voor een verdere specificatie van de hoofdsom de bijgevoegde kopieën van de betreffende lening van uw dochter. (bijlage 1 bedragen, bijlage 2 overeenkomst)

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Gewoon een voorbeeldje van hoe je zoiets kan doen. Ik zou wel de eerste alinea iig anders doen (naar aanleiding van is een beetje te makkelijk) en even een spellingscontrole doen kan ook geen kwaad
pi_25893999
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 20:50 schreef fraubitch het volgende:
Ik zou wel willen maar dat mag niet van fok!
Had je niet moeten zeggen... gewoon posten en doen alsof je neus bloed.
  donderdag 31 maart 2005 @ 23:51:31 #117
110099 TrumpingPimp
You are fired!
pi_25894955
Hoeren geven nooit geld terug weet je dat niet?
Make your money bigger, make your money bigger, make your money bigger!
Get the money first! After that you get the women!!!
  FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2005 @ 23:53:15 #118
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25894991
te gek tnx
  vrijdag 1 april 2005 @ 00:18:14 #119
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_25895786
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 21:44 schreef Rapaille het volgende:
Geachte mevrouw............. (naam moeder van die vriendin),

Naar aanleiding van een lening gesloten door u dochter gedurende onze 3 maanden stage in Zweden schrijf ik u deze brief. Zoals waarschijnlijk bij u bekend bleek dat uw dochter niet afdoende financiële middelen tot haar beschikking had om rond te komen.

Door deze situatie heb ik haar meerdere malen geld geleend, met de afspraak dat dit uiterlijk in 2 maanden terugbetaald zou worden. Aangezien u op dit moment de financiële zaken van uw dochter behartigt wend ik me dan ook tot u met deze vordering.

Tot op heden heb ik van dit bedrag, te weten 340 euro niets ontvangen. Bij deze verzoek ik u om dit bedrag binnen 2 weken na dagtekening brief aan mij te doen toekomen op rekeningnummer: 12345678 t.n.v de gulle leenster uit ons dorp.

Indien u geen gehoor geeft ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Tevens wil ik er op wijzen dat vanaf (vul hier de datum in waarop de schuld voldaan zou zijn) ik de wettelijke rente reken (zoals geregeld in art. 6:119 van het Burgerlijk Wetboek), te weten 4% Het totaal bedrag van de vordering bedraagt dan ook
Hoofdsom 340,-
Wettelijke rente datum1/ t.m vul hier de dag dat je de brief stuurt 15,-
Totaal openstaand bedrag 355,-

Zie voor een verdere specificatie van de hoofdsom de bijgevoegde kopieën van de betreffende lening van uw dochter. (bijlage 1 bedragen, bijlage 2 overeenkomst)

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Gewoon een voorbeeldje van hoe je zoiets kan doen. Ik zou wel de eerste alinea iig anders doen (naar aanleiding van is een beetje te makkelijk) en even een spellingscontrole doen kan ook geen kwaad
prima idd, alleen de wettelijke rente klopt niet qua hoogte, die is meer rond de 1 à 2 % bij mijn weten, maar dat kan nagezocht worden
  vrijdag 1 april 2005 @ 00:31:26 #120
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_25896118
Nooit geld lenen aan, danwel zaken doen met, vrienden. Dat gaat nooit goed.

Ik krijg nog 3000 euri van een vriend.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_25896231
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:32 schreef fraubitch het volgende:
Zoals sommigen wel weten heb ik samen met een vriendin 3 maanden in Zweden Doorgebracht als stage voor school.
Nu hebben we daarvoor van school 750 euro subsidie gekregen (incl reiskosten) Om daar enigzins rond te komen.
Nu heb ik een studentenrekening dus ik kan nog wel eens in het rood staan maar I.(vriendin) had nog een gewone jongeren rekening die kan dus niet in het rood staan.
Na 2 maanden kwam ze erachter dat ze dus geen geld meer had om rond te komen, Ik was dus zo vriendelijk om haar de laatste maand alles voor te schieten. We schreven het geleende bedrag steeds mooi neer in een schrift. Dat was dus uiteindelijk omgerekend 340 euro, ik zou het dus zodra we weer in nederland waren in termijnen terugkrijgen. 100 euro per maand en dan nog de laatste 40 euro.
Eenmaal terug in nederland had ze de eerste 2 maanden geen geld, dat kon ik nog begrijpen, maar toen ik er weer eens naar vroeg zei ze dat haar moeder haar bankzaken over heeft genomen en zij zelf geen bankpasje meer had enz.
Na lang gezeur van mijn kant uit kreeg ik te horen dat ik maar moest bewijzen dat ik haar dat geld voorgeschoten heb en alle bonnetjes aan haar moeder moest laten zien! Gelukkig heb ik alles bewaard dus na wat kopieerwerk heb ik het aan haar gegeven.
Nu zit ze te zeggen dat er vanalles niet klopt en dat ik maar moet bewijzen dat het wel klopt! Terwijl we samen alles bijgehouden hebben!
Wat moet ik in godsnaam doen om mijn geld terug te krijgen? We zijn ondertussen weer 6 maanden verder!
Oooooeee.. Dat is niet leuk..
tjongejonge.. Ik leen zelf ook nóóit geld uit. Anders geef ik het wel. Maar uitllenen?
Zijn maar 1 of 2 mensen die ik vertrouw. 20, 30-. ok. 340 ??? no way!
Dat ze dat recht in je gezicht durft te zeggen, Bespeur jij bij haar geen enkele
schuldgevoel als ze zegt dat jij niet eerlijk bent blah blah blah?
  vrijdag 1 april 2005 @ 01:38:15 #122
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25897308
Stuur een kogelbrief.
weg
  vrijdag 1 april 2005 @ 09:36:44 #123
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_25899757
Een brief op zijn vogeljesdans.

Geachte nep-vriendin,

Aangezien je mij verblijd hebt je recent jostigedrag door geld van mij te lenen en dat niet terug te geven, wil ik graag wat voor je terug doen.

Ik heb ervoor gekozen je een passend kado te geven. Ingesloten tref je een klein laagje poeder in deze envelop aan. Nee, het is geen verdovend middel of iets anders van dergelijke strekking. Wat het wel is zal blijken nadat je het hebt opgesnoven.

Voor de effecten van het opsnuiven van dit poeder neemt ondergetekende geen enkele verantwoording.

Up yours,

FOK!Fotograaf zondag 3 april 2005 @ 15:28:36 #124
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25953773
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 01:38 schreef Forumschorem het volgende:
Stuur een kogelbrief.
ik praat niet tegen jou
pi_25955464
340 euro, damn dat is niet weinig voor een student

hoop dat je het terug krijgt
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:42:18 #126
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_25993794
ben benieuwd hoe dit afloopt, (onbeschoft tvptje)
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_25994158
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:18 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

prima idd, alleen de wettelijke rente klopt niet qua hoogte, die is meer rond de 1 à 2 % bij mijn weten, maar dat kan nagezocht worden
Wettelijke rente is 4% volgens http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/creditgeld/basisrente.html
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:10:22 #128
27390 FLipKick
Confused!?
pi_25994227
Ik zou een incassobureau inschakelen. (Wel eerst naar rechtswinkel gaan hé)
Als je een goede kans maakt 3 brieven sturen waarin je vermeld dat als er niet gereageerd word dat je dan een incassobureau inschakelt en hun ook op laat draaien voor de kostten van het incassobureau.
pi_25994814
ze moet dood denk ik,...

dinsdag 5 april 2005 @ 10:45:01 #130
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_25994876
Na dit hele topic doorgelezen te hebben zit ik nog met 1 ding:

Waar staan jou ouders in dit alles?

Hoe denken zij hierover?
Ik weet zeker dat mijn ouders hier gelijk tussen zouden springen als ze zien dat het fout gaat, zeker om dit bedrag...
  dinsdag 5 april 2005 @ 11:04:48 #131
82494 livetothegoal
Paolo Di Canio
pi_25995350
Foto en e-mail graag
NAAM Paolo Di Canio 'Pallocca' ('Dikkerdje'), 'The Animal'
GEBOREN 9 juli 1968, Rome, Italië
LAND Italië
pi_25996430
Mocht je na een X aantal brieven nog geen geld hebben dan zou ik voor zo'n 340 Euro aan ruiten in gooien daar.
pi_25996511
Drama.....
  dinsdag 5 april 2005 @ 13:33:58 #134
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_25998906
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:31 schreef sooty het volgende:
Nooit geld lenen aan, danwel zaken doen met, vrienden. Dat gaat nooit goed.

Ik krijg nog 3000 euri van een vriend.
quote:
By George Louis Costanza (Seinfeld)

Borrowing money from a friend is like having sex with them, completely changes the relationship
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
  FOK!Fotograaf dinsdag 5 april 2005 @ 16:02:11 #135
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_26000571
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Na dit hele topic doorgelezen te hebben zit ik nog met 1 ding:

Waar staan jou ouders in dit alles?

Hoe denken zij hierover?
Ik weet zeker dat mijn ouders hier gelijk tussen zouden springen als ze zien dat het fout gaat, zeker om dit bedrag...
Mijn ouders? Die beginnen zich er nu ondertussen ook mee te boemoeien, maar laten mij zo'n beetje alles regelen......
pi_26003964
wat een kutwijf..gewoon iets terugjatten van dezelfde waarde...of zon louche incassobureau op haar afsturen met een freefighter voor haar deur zal ze wel willen lappen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')