abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25869050
Doe eerst aardig even aardig tegen haar, zeg dat dat geld later wel een keer komt en pak op een onoplettend moment haar telefoon af (als niemand anders het ziet) en geef die pas terug als je geld krijgt. Verder niet te veel over praten en als ze er over begint als er anderen bij zijn gewoon ontkennen.

Of je het geld nu terug krijgt of niet, je hebt tenminste niet over je heen laten lopen...
pi_25869134
Als ze zegt dat ze niets van je geleend heeft, dan kun je altijd nog vragen hoe ze dan die laatste maand door gekomen is. Dit kun je nagaan op haar rekening, want daar is dat die laatste maand niets of niet veel vanaf gehaald.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:14:01 #28
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_25869146
ff advocaat belle
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_25869151
ik zou dat wijf echt helemaal vrot trappen
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_25869227
Dan heb je je geld nog niet...

Bereik je dus NIETS mee.
Een goeie tukker is geen motherfucker!
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:16:54 #31
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_25869231
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al met de moeder gesproken? Zo niet, dan zou ik dat eerst eens gaan doen.
Bellen, afspraak plannen en langsgaan. Misschien zelfs wel als de dochter in kwestie er niet is. En niet meteen in de aanval, maar kalm en rustig alles uitleggen hoe het is gelopen en aangeven dat je in gesprek bent gegaan om een oplossing te zoeken. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn!
Werkt dat niet, of heeft dat niet gewerkt als je het al gedaan hebt, dan idd rechtswinkel oid. Succes!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:17:29 #32
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_25869245
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:14 schreef Rev- het volgende:
ik zou dat wijf echt helemaal vrot trappen
Wraak komt in een later stadium. Eerst dat geld terug
Vampire Romance O+
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:21:08 #33
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25869348
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:10 schreef arjanus het volgende:
Doe eerst aardig even aardig tegen haar, zeg dat dat geld later wel een keer komt en pak op een onoplettend moment haar telefoon af (als niemand anders het ziet) en geef die pas terug als je geld krijgt. Verder niet te veel over praten en als ze er over begint als er anderen bij zijn gewoon ontkennen.

Of je het geld nu terug krijgt of niet, je hebt tenminste niet over je heen laten lopen...
Dat heb ik nu met haar gameboy advance... Die krijgt ze voorlopig niet terug
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_25869417
Tis misschien wel drastisch, maar misschien als het toch echt te lang duurt (6 maanden zei je), ultimatum stellen en anders overgaan op het incassobureau (of er tenminste mee dreigen). 340 euro is geen kattepis....schijnt
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:23:41 #35
34335 radiating
kapitein bromsnor :)
pi_25869429
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:21 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Dat heb ik nu met haar gameboy advance... Die krijgt ze voorlopig niet terug

hier bereik je echt helemaal niks mee.
je staat in je recht, pak het nu netjes en officieel aan, praat er eerst met de moeder/dochter over.
Ga anders naar het rechtbureau, maar doe niks als " stiekem meenemen" want dan ben jij straks degene die iets fout doet!
Is op weg naar sint juttemes
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:26:47 #36
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25869519
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:16 schreef babsjuh het volgende:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al met de moeder gesproken? Zo niet, dan zou ik dat eerst eens gaan doen.
Bellen, afspraak plannen en langsgaan. Misschien zelfs wel als de dochter in kwestie er niet is. En niet meteen in de aanval, maar kalm en rustig alles uitleggen hoe het is gelopen en aangeven dat je in gesprek bent gegaan om een oplossing te zoeken. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn!
Werkt dat niet, of heeft dat niet gewerkt als je het al gedaan hebt, dan idd rechtswinkel oid. Succes!
Ik heb inderdaad nog niet met de moeder gepraat, een van de redenen is dat haar moeder niet me me wilt praten.
pi_25869524
Die voorbeeldbrief gaat over een loonvordering. Staat er ook bij, maar het maakt de boel er niet duidelijker op.

Waar het om gaat is een geldleningsovereenkomst. Op grond van die overeenkomst zal je vriendin het geleende bedrag moeten terugbetalen, al dan niet met rente. Voorzover er geen bepaalde termijn is afgesproken, lijkt het me logisch dat die termijn gold voor de duur van het verblijf in het buitenland. Bij terugkomst is je vordering (betaling van een bedrag ter hoogte van het geleende bedrag) opeisbaar geworden.

Ik zou gewoon een brief sturen (al dan niet aangetekend). Een exemplaar aan je vriendin als contractspartij bij de overeenkomst en een exemplaar aan haar moeder als kennelijk belangenbehartiger van die vriendin (ook gewoon als ze op hetzelfde adres wonen).

Daarin zet jij uiteen waarom jij van mening bent dat er sprake is van een geldleningsovereenkomst en je voegt de bewijsmiddelen daarvoor bij. Daarbij maak je expliciet aanspraak op nakoming van de betalingsverplichting waarbij je best aan mag geven dat je je genoodzaakt ziet je op andere (rechts)maatregelen te beraden indien die vriendin dan wel haar belangenbehartiger geen bereidheid tonen deze zaak in der minne (dus zonder tussenkomst van de rechter) af te wikkelen, doch dat je er vanuitgaat dat men het niet zo ver zal laten komen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_25869559
Biedt haar passende arbeid aan......................
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:30:18 #39
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25869624
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:23 schreef radiating het volgende:

[..]

hier bereik je echt helemaal niks mee.
je staat in je recht, pak het nu netjes en officieel aan, praat er eerst met de moeder/dochter over.
Ga anders naar het rechtbureau, maar doe niks als " stiekem meenemen" want dan ben jij straks degene die iets fout doet!
Ik heb de gameboy advance 'officieel' van haar geleend, ze weet dat ik hem heb
pi_25869632
Staan er ook bedragen genoemd in het schriftje in het handschrift van de vriendin in kwestie? Eerste optie waar ik voor zou gaan is ook aankloppen bij haar moeder, het uit de handen nemen van de bankzaken van haar dochter duidt er op zich al op dat haar moeder heeft geconstateerd dat ze niet goed met geld om gaat dus een surprise zal het voor haar niet zijn. Bovendien hebben de meeste ouders toch een sterke behoefte fouten van hun kinderen recht te zetten (helaas niet alle ouders btw). Incassobureau moet ik nog zien dat ze zich hard gaan maken voor zo'n prive-vordering, maar het is zeker een optie even een brief (al dan niet aangetekend) te versturen, waarin je uiteen zet / laat zetten dat ze jou nog een bepaald bedrag verschuldigd is en dat je haar herhaaldelijk zonder succes aan haar betalingsverplichting hebt herinnerd. Als het juridisch sterk in elkaar zit schrikken de meeste mensen toch al en betalen ze alsnog.
pi_25869678
Een incassobureau langs laten sturen kost je meen ik 50 euro, maar die tel je natuurlijk bij haar lening op.
Moet je wel ff aankondigen dmv een brief waarin je ze 2 week de tijd geeft om het geld terug te betalen.
Het beste kun je die overhandigen met een getuige erbij of aangetekend versturen. (met ontvangst bevestiging)
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:33:17 #42
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_25869712
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:26 schreef fraubitch het volgende:
Ik heb inderdaad nog niet met de moeder gepraat, een van de redenen is dat haar moeder niet me me wilt praten.
Dat is wel erg raar, ik vraag me af wat dat voor soort mensen zijn?
I'm nobody's sheep
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:36:53 #43
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_25869803
Een avondje goed praten met ouders van beide wil misschien ook wel eens helpen. Zou zonde zijn als er echt ruzie zou komen
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:38:07 #44
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25869831
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:33 schreef Scandum het volgende:

[..]

Dat is wel erg raar, ik vraag me af wat dat voor soort mensen zijn?
Ja hoe leg je dat uit, de soort dat alleen aan zichzelf denkt. Moeilijk uit te leggen.
Moeder is de baas zelfs haar vader durft niks te zeggen. Niemand is goed genoeg om met haar gezin om te gaan, en alles wat zij doen is goed en wat de rest doet is niet goed. Je word daar letterlijk het huis uit gekeken.
  FOK!Fotograaf woensdag 30 maart 2005 @ 23:40:52 #45
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25869893
Ik heb dus meerdere malen naar haar moeder gebeld, wat ik te horen krijg is dat zij er geen behoefte aan heeft om erover te praten en dat ik het maar via I. moet regelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door fraubitch op 30-03-2005 23:47:18 ]
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:43:16 #46
34335 radiating
pi_25869946
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:38 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Ja hoe leg je dat uit, de soort dat alleen aan zichzelf denkt. Moeilijk uit te leggen.
Moeder is de baas zelfs haar vader durft niks te zeggen. Niemand is goed genoeg om met haar gezin om te gaan, en alles wat zij doen is goed en wat de rest doet is niet goed. Je word daar letterlijk het huis uit gekeken.
1: brief sturen
2: geen resultaat? brief sturen met dreigement van incassobureau (op hun kosten, zet dat erbij)
3: incassobureau
4: eventueel gerechtelijke stappen?

(brieven aangetekent uiteraard)
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:43:31 #47
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_25869953
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:40 schreef fraubitch het volgende:
Ik heb dus meerdere malen naar haar moeder gebeld, wat ik te horen krijg is dat zij er geen behoefte aan heeft om erover te praten en dat ik het maat via I. moet regelen.
Zwaar aso. Telefoon oid gijzelen is idd geen slecht plan in dat geval.

edit: dit in het geval je niet genoeg hard bewijs hebt voor een incassobureau.
Vampire Romance O+
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:45:04 #48
34335 radiating
pi_25869996
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:43 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Zwaar aso. Telefoon oid gijzelen is idd geen slecht plan in dat geval.
nooit doen!

dan geef je haar de kans om je eventueel aan te geven voor diefstal als je gerechtelijke stappen neemt of het incassobureau stuurt.
pi_25870109
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:16 schreef CoolyBoy het volgende:
Dan heb je je geld nog niet...

Bereik je dus NIETS mee.
Maar het voelt wel goed 8)

Geld krijg je zo te zien toch niet terug
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_25870158
Dat die moeder haar bankzaken doet, is gewoon een lulsmoes. Ze heeft gewoon keer op keer allerlei smoesjes verzonnen om onder het betalen uit te komen. En dat haar moeder haar bankzaken doet is er één van. Ze probeert gewoon onder het betalen uit te komen( maar daar was je zelf ook wel achter) en denkt dat jij nu niets wettelijk kan bewijzen. Maar hoe weet je dat haar moeder je niet wilt spreken? Ik denk als jij aankomt met al die papiertjes en dat schrift dat haar moeder wel te overtuigen is. En dat die moeder als zij een beetje fatsoen heeft, haar dochter (een beetje) onder druk zet om dat geld terug te betalen. Ik zou het eerst proberen het via haar ouders te regelen. Anders word het volgens mij wel een hoop gezeik als zij niets getekend heeft.Maar ik weet niet hoe jouw relatie met haar ouders is en waarom ze je niet willen spreken. Succes

Oh sorry erover heen gelezen , dat je haar moeder al gebeld hebt. Dan word het wel naadje dus. Dus die streken heeft ze niet van een vreemde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')