abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:02:58 #101
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_25881770
aangifte doen van diefstal?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_25884444
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 12:35 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nee, als ik nu over de grens naar België spring en ik leen 10 euro van je heb je in Nederland idd geen poot om op te staan
Je vergeet alleen dat Zweden geen EU land is en derhalve alle op dat grondgebied gesloten overeenkomsten onder het plaatselijk recht vallen.

Er si geen sprake van diefstal (want het geld is met toestemming van de eigenaar en bij diens volle verstand meegenomen). Hier kan hooguit sprake zijn van oplichting. Als er geen termijn is afgesproken ter terugbetaling heb je al helemaal geen poot om op te staan. Van aangifte doen kan geen sprake zijn, want het is geen diefstal en ook geen oplichting (het lijkt me althans niet aantoonbaar) en het probleem valt dus niet onder strafrecht maar onder civielrecht. De politie doet hier niets aan.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_25884596
Zweden is wel degelijk een EU land.
pi_25884840
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 16:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

Je vergeet alleen dat Zweden geen EU land is en derhalve alle op dat grondgebied gesloten overeenkomsten onder het plaatselijk recht vallen.
1: Zweden is wel degelijk lid van de EU
2: De Nederlandse wet stelt in het geheel geen territorium-eisen voor het rechtsgeldig zijn van een overeenkomst. Zolang de overeenkomst door twee Nederlanders is gesloten die geen weet hebben van het Zweedse recht en dus ogenschijnlijk de overeenkomst onder het Nederlandse recht gesloten hebben, kan een rechter op basis van het Nederlandse Burgerlijk Wetboek een uitspraak doen. Het wordt pas anders als de overeenkomst bijv. tussen een Zweed en een Nederlander is gesloten. Mochten er zich problemen voordoen m.b.t. de rechtsgeldigheid dan zou het idd kunnen dat het Nederlands recht niet van toepassing is.
quote:
Er si geen sprake van diefstal (want het geld is met toestemming van de eigenaar en bij diens volle verstand meegenomen).
Correct
quote:
Hier kan hooguit sprake zijn van oplichting.
Nee hoor, er is sprake van het niet voldoen aan een overeenkomst. Er is een overeenkomst gesloten waarbij is afgesproken dat de vriendin elke maand 100 euro zou betalen. Hieraan wordt niet voldaan, dus de vriendin houdt zich niet aan de overeenkomst.
quote:
het probleem valt dus niet onder strafrecht maar onder civielrecht. De politie doet hier niets aan.
Klopt, maar dat betekent nog niet dat je geen poot hebt om op te staan. Deze overeenkomst is ook in Nederland gewoon rechtsgeldig en je kunt nakoming van de overeenkomst vorderen. Probleem is alleen dat je wel moet kunnen aantonen dat die overeenkomst er is, dat jij geld hebt betaald en die vriendin het niet terugbetaalt.
  donderdag 31 maart 2005 @ 18:58:57 #105
101852 kokos
mividaloca
pi_25887176
Geweld . Gewoooon dooooeeen!
Viva los Vatos Locos
  FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2005 @ 19:54:35 #106
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25888619
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 01:25 schreef arjanus het volgende:

[..]

Kampers uit Kelpen...geloof me, het ergste wat er is
mee eens! En moet je je voorstellen dat ik er woon
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2005 @ 20:04:36 #107
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25888844
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 17:15 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

1: Zweden is wel degelijk lid van de EU
2: De Nederlandse wet stelt in het geheel geen territorium-eisen voor het rechtsgeldig zijn van een overeenkomst. Zolang de overeenkomst door twee Nederlanders is gesloten die geen weet hebben van het Zweedse recht en dus ogenschijnlijk de overeenkomst onder het Nederlandse recht gesloten hebben, kan een rechter op basis van het Nederlandse Burgerlijk Wetboek een uitspraak doen. Het wordt pas anders als de overeenkomst bijv. tussen een Zweed en een Nederlander is gesloten. Mochten er zich problemen voordoen m.b.t. de rechtsgeldigheid dan zou het idd kunnen dat het Nederlands recht niet van toepassing is.
[..]

Correct
[..]

Nee hoor, er is sprake van het niet voldoen aan een overeenkomst. Er is een overeenkomst gesloten waarbij is afgesproken dat de vriendin elke maand 100 euro zou betalen. Hieraan wordt niet voldaan, dus de vriendin houdt zich niet aan de overeenkomst.
[..]

Klopt, maar dat betekent nog niet dat je geen poot hebt om op te staan. Deze overeenkomst is ook in Nederland gewoon rechtsgeldig en je kunt nakoming van de overeenkomst vorderen. Probleem is alleen dat je wel moet kunnen aantonen dat die overeenkomst er is, dat jij geld hebt betaald en die vriendin het niet terugbetaalt.
Dus als ik het goed begrijp:
Brief naar ouders sturen met bewijs
geen reactie: nog een brief
nog steeds geen reactie: Incassobureau

Heb ik voldoende bewijs? Ik heb dus geen handtekening en in het schrift staan alleen de bedragen, dus geen data, ook heb ik geen handtekening
Verder heb ik de overeenkomst van in termijnen betalen niet zwart op wit...

Dus wat kan ik doen?
Beginnen met de brief dan maar? Het enige nadeel is dat die ouders zo gehaaid zijn als de pest..
pi_25889487
quote:
Sowieso een lekkere ouder, die haar dochter naar het buitenland laat gaan met onvoldoende reserves, haar vervolgens op de zak van leeftijdsgenootjes laat teren en dan vervolgens dat geld niet teruggeeft.
Donna Tart - The secret history
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_25889805
Of anders laat je vader of moeder ff bellen, of een oom die overtuigend over kan komen. Is het proberen waard.

Maar ik geloof nog steeds dat de telefoon afpakken de beste oplossing is.

Of geef haar email/telefoonnr aan ons door dan maken we d'r helemaal GEK!!!!!!
  FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2005 @ 20:50:50 #110
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25890156
Ik zou wel willen maar dat mag niet van fok!
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:52:54 #111
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_25890213
Stemt ze D66?
opgezegd@fok.nl
  donderdag 31 maart 2005 @ 21:04:00 #112
34335 radiating
kapitein bromsnor :)
pi_25890517
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 09:35 schreef Syl68 het volgende:
Probeer het zo zakelijk mogelijk op te lossen in dit geval. Eerdere adviezen zijn hier al gegeven, zoals het versturen van aangetekende brieven, incassobureau inschakelen wanneer er geen gehoor word gegeven aan jouw aangetekende brief etc......

Een globaal voorbeeld:

Geachte mevrouw............. (naam moeder van die vriendin)

Naar aanleiding van de 3 maanden stage in Zweden schrijf ik u deze brief.
Uw dochter had na 2 maanden geen geld meer en heb ik haar dit geleend zodat ze de laatste maand rond kon komen.
Na verschillende keren te hebben gevraagd wanneer dat geld wat in totaal 340euro is, teruggestort gaat worden heb ik tot op heden nog niets ontvangen.

Bij deze verzoek ik u dan ook bovenstaand bedrag binnen 2 weken aan mij over te maken op rekeningnummer : .................. t.n.v. ..................... (je eigen naam+plaatsnaam)
Indien u hier verder geen gehoor aan geeft ben ik genoodzaakt verdere maatregelingen te treffen wat verstrekkende gevolgen kan hebben. U kunt hierbij denken aan het inschakelen van incassobureau's, advocaten etc. Om deze voor u zijnde kosten te besparen geef ik u de gelegenheid gehoor te geven aan mijn verzoek.
Zie verder bijgevoegde kopieën van de betreffende uitgaven (lening) van uw dochter)

Mocht u verder nog vragen hebben kunt u mij bereiken op onderstaand telefoonnummer.
In afwachting van uw antwoord verbljif ik,

Met vriendelijke groeten,

blablabla enz..............

Nou, dit was zomaar even een voorbeeld, snel ingetypt........................ maar misschien kun je er iets mee.
Wat je ook doet, hou altijd de eer aan jezelf en verlaag je niet tot negativiteit o.i.d. in de vorm van bepaalde acties en dergelijke. Dus geen oog om oog en tand om tand gedoe.

Succes!!
dit zijn de reacties waar we wat aan hebben
Is op weg naar sint juttemes
  donderdag 31 maart 2005 @ 21:08:05 #113
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_25890636
Wat een gruwelijke klere wijf is dat zeg, bah!
feest
  FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2005 @ 21:08:42 #114
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25890655
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 21:04 schreef radiating het volgende:

[..]

dit zijn de reacties waar we wat aan hebben
mee eens is
pi_25891596
Geachte mevrouw............. (naam moeder van die vriendin),

Naar aanleiding van een lening gesloten door u dochter gedurende onze 3 maanden stage in Zweden schrijf ik u deze brief. Zoals waarschijnlijk bij u bekend bleek dat uw dochter niet afdoende financiële middelen tot haar beschikking had om rond te komen.

Door deze situatie heb ik haar meerdere malen geld geleend, met de afspraak dat dit uiterlijk in 2 maanden terugbetaald zou worden. Aangezien u op dit moment de financiële zaken van uw dochter behartigt wend ik me dan ook tot u met deze vordering.

Tot op heden heb ik van dit bedrag, te weten 340 euro niets ontvangen. Bij deze verzoek ik u om dit bedrag binnen 2 weken na dagtekening brief aan mij te doen toekomen op rekeningnummer: 12345678 t.n.v de gulle leenster uit ons dorp.

Indien u geen gehoor geeft ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Tevens wil ik er op wijzen dat vanaf (vul hier de datum in waarop de schuld voldaan zou zijn) ik de wettelijke rente reken (zoals geregeld in art. 6:119 van het Burgerlijk Wetboek), te weten 4% Het totaal bedrag van de vordering bedraagt dan ook
Hoofdsom 340,-
Wettelijke rente datum1/ t.m vul hier de dag dat je de brief stuurt 15,-
Totaal openstaand bedrag 355,-

Zie voor een verdere specificatie van de hoofdsom de bijgevoegde kopieën van de betreffende lening van uw dochter. (bijlage 1 bedragen, bijlage 2 overeenkomst)

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Gewoon een voorbeeldje van hoe je zoiets kan doen. Ik zou wel de eerste alinea iig anders doen (naar aanleiding van is een beetje te makkelijk) en even een spellingscontrole doen kan ook geen kwaad
pi_25893999
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 20:50 schreef fraubitch het volgende:
Ik zou wel willen maar dat mag niet van fok!
Had je niet moeten zeggen... gewoon posten en doen alsof je neus bloed.
  donderdag 31 maart 2005 @ 23:51:31 #117
110099 TrumpingPimp
You are fired!
pi_25894955
Hoeren geven nooit geld terug weet je dat niet?
Make your money bigger, make your money bigger, make your money bigger!
Get the money first! After that you get the women!!!
  FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2005 @ 23:53:15 #118
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25894991
te gek tnx
  vrijdag 1 april 2005 @ 00:18:14 #119
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_25895786
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 21:44 schreef Rapaille het volgende:
Geachte mevrouw............. (naam moeder van die vriendin),

Naar aanleiding van een lening gesloten door u dochter gedurende onze 3 maanden stage in Zweden schrijf ik u deze brief. Zoals waarschijnlijk bij u bekend bleek dat uw dochter niet afdoende financiële middelen tot haar beschikking had om rond te komen.

Door deze situatie heb ik haar meerdere malen geld geleend, met de afspraak dat dit uiterlijk in 2 maanden terugbetaald zou worden. Aangezien u op dit moment de financiële zaken van uw dochter behartigt wend ik me dan ook tot u met deze vordering.

Tot op heden heb ik van dit bedrag, te weten 340 euro niets ontvangen. Bij deze verzoek ik u om dit bedrag binnen 2 weken na dagtekening brief aan mij te doen toekomen op rekeningnummer: 12345678 t.n.v de gulle leenster uit ons dorp.

Indien u geen gehoor geeft ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Tevens wil ik er op wijzen dat vanaf (vul hier de datum in waarop de schuld voldaan zou zijn) ik de wettelijke rente reken (zoals geregeld in art. 6:119 van het Burgerlijk Wetboek), te weten 4% Het totaal bedrag van de vordering bedraagt dan ook
Hoofdsom 340,-
Wettelijke rente datum1/ t.m vul hier de dag dat je de brief stuurt 15,-
Totaal openstaand bedrag 355,-

Zie voor een verdere specificatie van de hoofdsom de bijgevoegde kopieën van de betreffende lening van uw dochter. (bijlage 1 bedragen, bijlage 2 overeenkomst)

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Gewoon een voorbeeldje van hoe je zoiets kan doen. Ik zou wel de eerste alinea iig anders doen (naar aanleiding van is een beetje te makkelijk) en even een spellingscontrole doen kan ook geen kwaad
prima idd, alleen de wettelijke rente klopt niet qua hoogte, die is meer rond de 1 à 2 % bij mijn weten, maar dat kan nagezocht worden
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 1 april 2005 @ 00:31:26 #120
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_25896118
Nooit geld lenen aan, danwel zaken doen met, vrienden. Dat gaat nooit goed.

Ik krijg nog 3000 euri van een vriend.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_25896231
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:32 schreef fraubitch het volgende:
Zoals sommigen wel weten heb ik samen met een vriendin 3 maanden in Zweden Doorgebracht als stage voor school.
Nu hebben we daarvoor van school 750 euro subsidie gekregen (incl reiskosten) Om daar enigzins rond te komen.
Nu heb ik een studentenrekening dus ik kan nog wel eens in het rood staan maar I.(vriendin) had nog een gewone jongeren rekening die kan dus niet in het rood staan.
Na 2 maanden kwam ze erachter dat ze dus geen geld meer had om rond te komen, Ik was dus zo vriendelijk om haar de laatste maand alles voor te schieten. We schreven het geleende bedrag steeds mooi neer in een schrift. Dat was dus uiteindelijk omgerekend 340 euro, ik zou het dus zodra we weer in nederland waren in termijnen terugkrijgen. 100 euro per maand en dan nog de laatste 40 euro.
Eenmaal terug in nederland had ze de eerste 2 maanden geen geld, dat kon ik nog begrijpen, maar toen ik er weer eens naar vroeg zei ze dat haar moeder haar bankzaken over heeft genomen en zij zelf geen bankpasje meer had enz.
Na lang gezeur van mijn kant uit kreeg ik te horen dat ik maar moest bewijzen dat ik haar dat geld voorgeschoten heb en alle bonnetjes aan haar moeder moest laten zien! Gelukkig heb ik alles bewaard dus na wat kopieerwerk heb ik het aan haar gegeven.
Nu zit ze te zeggen dat er vanalles niet klopt en dat ik maar moet bewijzen dat het wel klopt! Terwijl we samen alles bijgehouden hebben!
Wat moet ik in godsnaam doen om mijn geld terug te krijgen? We zijn ondertussen weer 6 maanden verder!
Oooooeee.. Dat is niet leuk..
tjongejonge.. Ik leen zelf ook nóóit geld uit. Anders geef ik het wel. Maar uitllenen?
Zijn maar 1 of 2 mensen die ik vertrouw. 20, 30-. ok. 340 ??? no way!
Dat ze dat recht in je gezicht durft te zeggen, Bespeur jij bij haar geen enkele
schuldgevoel als ze zegt dat jij niet eerlijk bent blah blah blah?
  vrijdag 1 april 2005 @ 01:38:15 #122
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25897308
Stuur een kogelbrief.
weg
  vrijdag 1 april 2005 @ 09:36:44 #123
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_25899757
Een brief op zijn vogeljesdans.

Geachte nep-vriendin,

Aangezien je mij verblijd hebt je recent jostigedrag door geld van mij te lenen en dat niet terug te geven, wil ik graag wat voor je terug doen.

Ik heb ervoor gekozen je een passend kado te geven. Ingesloten tref je een klein laagje poeder in deze envelop aan. Nee, het is geen verdovend middel of iets anders van dergelijke strekking. Wat het wel is zal blijken nadat je het hebt opgesnoven.

Voor de effecten van het opsnuiven van dit poeder neemt ondergetekende geen enkele verantwoording.

Up yours,

Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  FOK!Fotograaf zondag 3 april 2005 @ 15:28:36 #124
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_25953773
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 01:38 schreef Forumschorem het volgende:
Stuur een kogelbrief.
ik praat niet tegen jou
pi_25955464
340 euro, damn dat is niet weinig voor een student

hoop dat je het terug krijgt
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:42:18 #126
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_25993794
ben benieuwd hoe dit afloopt, (onbeschoft tvptje)
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_25994158
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:18 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

prima idd, alleen de wettelijke rente klopt niet qua hoogte, die is meer rond de 1 à 2 % bij mijn weten, maar dat kan nagezocht worden
Wettelijke rente is 4% volgens http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/creditgeld/basisrente.html
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:10:22 #128
27390 FLipKick
Confused!?
pi_25994227
Ik zou een incassobureau inschakelen. (Wel eerst naar rechtswinkel gaan hé)
Als je een goede kans maakt 3 brieven sturen waarin je vermeld dat als er niet gereageerd word dat je dan een incassobureau inschakelt en hun ook op laat draaien voor de kostten van het incassobureau.
pi_25994814
ze moet dood denk ik,...

dinsdag 5 april 2005 @ 10:45:01 #130
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_25994876
Na dit hele topic doorgelezen te hebben zit ik nog met 1 ding:

Waar staan jou ouders in dit alles?

Hoe denken zij hierover?
Ik weet zeker dat mijn ouders hier gelijk tussen zouden springen als ze zien dat het fout gaat, zeker om dit bedrag...
  dinsdag 5 april 2005 @ 11:04:48 #131
82494 livetothegoal
Paolo Di Canio
pi_25995350
Foto en e-mail graag
NAAM Paolo Di Canio 'Pallocca' ('Dikkerdje'), 'The Animal'
GEBOREN 9 juli 1968, Rome, Italië
LAND Italië
pi_25996430
Mocht je na een X aantal brieven nog geen geld hebben dan zou ik voor zo'n 340 Euro aan ruiten in gooien daar.
pi_25996511
Drama.....
  dinsdag 5 april 2005 @ 13:33:58 #134
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_25998906
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:31 schreef sooty het volgende:
Nooit geld lenen aan, danwel zaken doen met, vrienden. Dat gaat nooit goed.

Ik krijg nog 3000 euri van een vriend.
quote:
By George Louis Costanza (Seinfeld)

Borrowing money from a friend is like having sex with them, completely changes the relationship
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
  FOK!Fotograaf dinsdag 5 april 2005 @ 16:02:11 #135
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_26000571
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Na dit hele topic doorgelezen te hebben zit ik nog met 1 ding:

Waar staan jou ouders in dit alles?

Hoe denken zij hierover?
Ik weet zeker dat mijn ouders hier gelijk tussen zouden springen als ze zien dat het fout gaat, zeker om dit bedrag...
Mijn ouders? Die beginnen zich er nu ondertussen ook mee te boemoeien, maar laten mij zo'n beetje alles regelen......
pi_26003964
wat een kutwijf..gewoon iets terugjatten van dezelfde waarde...of zon louche incassobureau op haar afsturen met een freefighter voor haar deur zal ze wel willen lappen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')