Vind je het dan ook goed om iemand die zelf uitgeblust is, die verder geen uitgesproken wens heeft om te leven, en zelf, zonder behandeling niet meer in staat is te leven, en hierin ook geen enkele verbetering in te verwachten is, toch in leven te houden, omdat misschien enkel de ouders hun kind niet willen zien sterven?quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:57 schreef CANARIS het volgende:
enkel en alleen om zo'n vorm van euthanasie zo lang mogelijk tegen te gaan..
einde quote
Ik ken geen betere reden
Dan geef je haar toch voedsel en water. Zet het maar gewoon op haar nachtkastje.quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:54 schreef CANARIS het volgende:
toegelaten is een behandeling te stoppen
einde quote
Ja , maar dat betekend niet Water en Voedsel.
de Paus heeft daar expleciet op gewezen.
De RK Kerk accepteert dat mensen niet kunstmatig in leven moeten worden gehouden en dat men met behandelingen als bijv. Antibiotica mag ophouden , ook als dat betekend dat de persoon in kwestie zal sterven.
hmz .. dat vrouwtje heeft na 15 jaar meestal in dat bed liggen geen enkele dorligplek of wat dan ook .. ze zou in principe nog 40 jaar zo kunnen blijven liggen ?quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:54 schreef CANARIS het volgende:
toegelaten is een behandeling te stoppen
einde quote
Ja , maar dat betekend niet Water en Voedsel.
de Paus heeft daar expleciet op gewezen.
De RK Kerk accepteert dat mensen niet kunstmatig in leven moeten worden gehouden en dat men met behandelingen als bijv. Antibiotica mag ophouden , ook als dat betekend dat de persoon in kwestie zal sterven.
Niet zo selectief quoten, he, dan ga je aan de essenties voorbij.quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:57 schreef CANARIS het volgende:
enkel en alleen om zo'n vorm van euthanasie zo lang mogelijk tegen te gaan..
Ik ken geen betere reden
Ik neem aan dat een lichaam in die toestand haast geen voeding nodig heeft, anders houd je het geen 14 dagen vol lijkt mij.quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dag 14 inmiddels. Ze houd het lang uit, ik vraag me af of de ouders niet stiekum valsspelen door haar water te geven...Ik krijg ook niet echt de indruk dat ze in een penibele situatie zit wat betreft haar lichamelijke toestand. Maar ik zal het wel helemaal verkeerd hebben, hoop ik. Er moet eindelijk eens een einde aan komen aan deze zaak die schadelijk is voor iedereen...
Ze zal niet stervan aan voedselgebrek, eerder aan gebrek aan vocht. Door te weinig vocht vallen één voor één de organen uit. En die gaan niet weer opnieuw werken, zou het infuus toch weer aangesloten worden.quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:55 schreef robh het volgende:
[..]
Ik neem aan dat een lichaam in die toestand haast geen voeding nodig heeft, anders houd je het geen 14 dagen vol lijkt mij.
Een spuitje was een stuk humaner geweest
wat is belangrijker: de wens van iemand over zijn eigen leven, of de wens van eens tel ouders over het leven van hun volwassen kind?quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:06 schreef CANARIS het volgende:
Vind je het dan ook goed om iemand die zelf uitgeblust is, die verder geen uitgesproken wens heeft om te leven, en zelf, zonder behandeling niet meer in staat is te leven, en hierin ook geen enkele verbetering in te verwachten is, toch in leven te houden, omdat misschien enkel de ouders hun kind niet willen zien sterven?
einde quote
Ja, dat is namenlijk de essentiele gedachte wanneer je net als ik, een tegenstander van practische Euthanasie bent.
Da's jouw goed recht en het is ook jouw recht om euthanasie te weigeren of levensverlengende behandelingen ad infinitum door te laten gaan.quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:06 schreef CANARIS het volgende:
Ja, dat is namenlijk de essentiele gedachte wanneer je net als ik, een tegenstander van practische Euthanasie bent.
Omdat ze nog geen wetgeving op dat gebied hebben? Mischien heb jij iets gemist in de EU grondwet dan.quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:54 schreef CANARIS het volgende:
De rest van Europa is er duidelijk op tegen.
Nee omdat de publieke opnie er tegen is.quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat ze nog geen wetgeving op dat gebied hebben? Mischien heb jij iets gemist in de EU grondwet dan.
Tja, versterving mag overal wel, gewoon de behandeling stopzetten, het si zelfs bijna onmisbaar voor de artspraktijk, anders zouden we nu met de huidige stand der medische wetenschap geconfronteerd worden met duizenden en duizenden uitzichtlsoze coma-patienten, mensen die hersendood zijn maar nog door machines in leven gehouden worden.quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:54 schreef CANARIS het volgende:
Wat jij niet hebt is het recht anderen die beslissing te ontnemen
einde quote
natuurlijk heb IK dat niet , maar de samenleving waarvan ik een deel ben wel.
Dat is de reden waarom Euthanasie alleen maar is toegelaten in NL Belgie en onder obscure camouflage in Zwitserland.
De rest van Europa is er duidelijk op tegen.
Heb jij daar ook enig bewijs voor is vermoed jij dat alleen?quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:24 schreef CANARIS het volgende:
Nee omdat de publieke opnie er tegen is.
Ik denk dat de meerderheid wel een "mooiere" manier had bedacht om haar te verlossen uit een ondragelijke positiequote:Op donderdag 31 maart 2005 17:01 schreef Mikrosoft het volgende:
Terri is niet gewoon overleden maar is doodgegaan aan dorst en honger. Vermoord dus.
Dat is helaas niet mogelijk in Florida.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:04 schreef T1andonly het volgende:
Ik denk dat de meerderheid wel een "mooiere" manier had bedacht om haar te verlossen uit een ondragelijke positie
Nee. Terry is een slachtoffer van een hartstilstand die ernstig zuurstofgebrek naar de hersenen opleverde en die 15 in coma heeft gelegen met een voor een groot deel weggeteerde hersenen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:01 schreef Mikrosoft het volgende:
Terri is niet gewoon overleden maar is doodgegaan aan dorst en honger. Vermoord dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |