Dat kan ik me ook helemaal voorstellen - maar dat ontslaat je niet van de plicht om op te letten en niet iemand aan te rijden. Als dat wel gebeurt, gelden er verzachtende omstandigheden maar het pleit iemand niet vrij. Paniek is geen vrijbrief om zomaar wat te doen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:54 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat zijn wél dingen die door je heen kunnen gaan op zo'n moment en dan is het niet raar dat je wil maken dat je wegkomt om jezelf en je auto te beschermen.
Blinde paniek wél.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:56 schreef SCH het volgende:
Dat kan ik me ook helemaal voorstellen - maar dat ontslaat je niet van de plicht om op te letten en niet iemand aan te rijden. Als dat wel gebeurt, gelden er verzachtende omstandigheden maar het pleit iemand niet vrij. Paniek is geen vrijbrief om zomaar wat te doen.
Is dat hier gebeurd dan???quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:01 schreef speedfreak1 het volgende:
Als SCH nou even meldt in welke auto hij waar in het weekend rijdt, dan kunnen we de proef op de som nemen of hij rustig blijft zitten terwijl zijn auto in elkaar wordt getrapt, waarbij we hem alle enge ziektes toewensen.
Op zichzelf niet, maar een beroep op noodweer exces kan wel de strafbaarheid van de dader verlichten of zelfs helemaal wegnemen. In dat geval zal de dader evengoed van (verdere) rechtsvervolging moeten worden ontslagen. Hij is immers niet strafbaar, ook al is de daad op zichzelf dat wel. Dan is de vraag hoe reeel een beroep op noodweer exces is. Heeft de bestuurder van de Civic onder de gegeven omstandigheden gehandeld zoals een redelijk denkend en handelend mens zou handelen? Dat hangt af van de vraag of de dreiging van dien aard en omvang was dat de bestuurder van de Civic redelijk handelde in zijn pogingen zich uit de voeten te maken. Dat hij zich daarbij minder om de belangen van zijn belagers bekommerde dan mogelijk was, kan dan worden ´opgevangen´ door het zo-even genoemde beroep op noodweer exces. Daarbij ontstaat tevens de vraag wie de omstandigheden heeft gecreeerd die uiteindelijk tot de bekende gevolgen hebben geleid. Indien de dame in kwestie het nodig heeft gevonden zich in de baan van de auto op te stellen met de kennelijke bedoeling de bestuurder van de Civic het vluchten te beletten, dan heeft zij een misrekening gemaakt, voorzover het enerzijds de paniek van die bestuurder betreft, anderzijds haar lichamelijke vermogen een wegrijdende auto tegen te houden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan ik me ook helemaal voorstellen - maar dat ontslaat je niet van de plicht om op te letten en niet iemand aan te rijden. Als dat wel gebeurt, gelden er verzachtende omstandigheden maar het pleit iemand niet vrij. Paniek is geen vrijbrief om zomaar wat te doen.
jaquote:
Doe toch niet zo dom joh.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:01 schreef speedfreak1 het volgende:
Als SCH nou even meldt in welke auto hij waar in het weekend rijdt, dan kunnen we de proef op de som nemen of hij rustig blijft zitten terwijl zijn auto in elkaar wordt getrapt, waarbij we hem alle enge ziektes toewensen.
Als je in paniek bent kies je helemaal nergens voor, vandaar dat de wet speciaal een uitzondering maakt in de vorm van noodweer-exces.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Paniek is geen vrijbrief om zomaar wat te doen.
Als jij nou eens zelf niet zo dom doet........................ Je behoort blijkbaar ook tot die mensen die zo goed voor een ander weten wat ze zouden moeten doen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:04 schreef robh het volgende:
[..]
Doe toch niet zo dom joh.
Het kan vriezen en het kan dooien.
Hey, ik probeer je alleen onder SCH vandaan te houden. Wees me maar dankbaarquote:Op woensdag 30 maart 2005 17:05 schreef speedfreak1 het volgende:
Als jij nou eens zelf niet zo dom doet........................ Je behoort blijkbaar ook tot die mensen die zo goed voor een ander weten wat ze zouden moeten doen.
Je hebt geluk gehad. Een zijruitje ligt zo aan diggelen........................ en ik betwijfel als het zo ver komt dat jouw zijruitje sneuvelt, of als je auto gewoon maar eens goed onderhanden wordt genomen of je inderdaad passief blijft. Je probeert namelijk impulsief de schade te beperken, en dat kan bijvoorbeeld door weg te rijden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:05 schreef SCH het volgende:
Ik heb het toevallig een jaartje geleden nog meegemaakt, iemand die helemaal over de rooie was en uit zijn auto stapte. Ik had net op tijd mijn open dak dicht, heb de deuren op slot gedaan en hem genegeerd, en later het telefoonnummer opgeschreven van het bedrijf dat op zijn wagentje stond.
Maar goed: ook blinde paniek hoeft geen reden te zijn iemand om ver te rijden, hij wist dat er mensen in de buurt waren. Ik denk niet dat iemand er zonder straf van af komt, maar dat zullen we zien.
Nee, dus, tenzij die auto ook zijwaarts kon rijden...quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:22 schreef Lithion het volgende:
[..]
Stond ze na het schoppen en op het moment van wegrijden dan nog steeds bij die portier?
Maar je bent toch wel zo gezond van geest om je in te denken dat iemand anders anders op een situatie reageert dan jij?quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:05 schreef SCH het volgende:
Ik heb het toevallig een jaartje geleden nog meegemaakt, iemand die helemaal over de rooie was en uit zijn auto stapte. Ik had net op tijd mijn open dak dicht, heb de deuren op slot gedaan en hem genegeerd, en later het telefoonnummer opgeschreven van het bedrijf dat op zijn wagentje stond.
Maar goed: ook blinde paniek hoeft geen reden te zijn iemand om ver te rijden, hij wist dat er mensen in de buurt waren. Ik denk niet dat iemand er zonder straf van af komt, maar dat zullen we zien.
Dus het was beter geweest als er had gestaan: "de 20-jarige Wendy O."quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:49 schreef SCH het volgende:
Altijd mensen met naam en toenaam noemen is echt ziek.
Hoe krijg je iemand zo pissig dat ie uit zn auto stapt? Ben je irl ook zo'n irritant mannetje?quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:05 schreef SCH het volgende:
En ik heb het meegemaakt dat een bestuurder met een vuistslag dwars door de zijruit heen buiten werking werd gesteld.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:05 schreef SCH het volgende:
Absoluut - we zitten er toch ook wat over te filosoferen. De vraag werd gesteld hoe je ook zou kunnen reageren, daar gaf ik antwoord op.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:20 schreef Redux het volgende:
[..]
Maar je bent toch wel zo gezond van geest om je in te denken dat iemand anders anders op een situatie reageert dan jij?
quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:27 schreef HassieBassie het volgende:
Ben je irl ook zo'n irritant mannetje?
ja, hij mikte er ook op.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Helemaal waar. Maar dat is nog geen goede reden om iemand dood te rijden.
Rijdt hij in jouw 'reconstructie' niet de bestuurder aan?quote:
wist ik niet?quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Rijdt hij in jouw 'reconstructie' niet de bestuurder aan?
Ik dacht dat de vrouw bijrijder was.
je had gelijk, sorryquote:http://www.wos.nl/html/Nieuws/archief.php?art=14947&date=20050327
Regionieuws (27 maart 2005)
Vrouw overleden na verkeersagressie
Een 20-jarige vrouw uit Wateringen is vanmiddag rond 13.30 uur op de Middel Broekweg in Honselersdijk overleden na agressie in het verkeer.
De vrouw reed mee in de auto van haar 24-jarige vriend uit 's-Gravenzande. Zij ergerden zich aan de bestuurder van een rode Honda Civic die voor hen reed omdat deze vaak remde en dan weer gas gaf.
Hierop haalde de vriend van het slachtoffer de Honda in en reed hem op de Middel Broekweg klem. De vriend en vriendin zijn verhaal gaan halen bij de bestuurder van de Honda en hebben hierbij ook tegen de auto aangeschopt. De bestuurder van de Honda is vervolgens over de 20-jarige vrouw heengereden.
In eerste instantie zag het er naar uit dat de vrouw aan de aanrijding een gebroken been had over gehouden, maar later op de avond is zij overleden aan haar verwondingen.
De bestuurder van de Honda is na het ongeluk weggereden. De politie is nog op zoek naar deze auto en bestuurder.
geef eens 100 redenen om dat niet te doenquote:Op woensdag 30 maart 2005 19:29 schreef Redux het volgende:
wat grappig die linkjes en je naam in die plaatjes.
bedanktquote:
Zou zo maar kunnen dat de bestuurder naar het portier van de klemgereden auto was gelopen en de vrouw voor de klemgereden auto was gaan staan. Op die manier klopt je reconstructie weer. Toch?quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:34 schreef mechatronics het volgende:
wist ik niet?sorry, dan kan het idee dus niet
ja, dat kon ook, waar ik dus aan denk, is dat de bestuurder niet lette op beide personenquote:Op woensdag 30 maart 2005 19:38 schreef Redux het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen dat de bestuurder naar het portier van de klemgereden auto was gelopen en de vrouw voor de klemgereden auto was gaan staan. Op die manier klopt je reconstructie weer. Toch?
27 maart is dus zondag, er staat alleen maar het tijdstip van overlijden, ik kan dus veilig aannemen dat het tijdstip van aanrijden veel eerder was.quote:Regionieuws (27 maart 2005)
Vrouw overleden na verkeersagressie
Een 20-jarige vrouw uit Wateringen is vanmiddag rond 13.30 uur op de Middel Broekweg in Honselersdijk overleden na agressie in het verkeer.
En:quote:Een 20-jarige vrouw uit Wateringen is vanmiddag rond 13.30 uur op de Middel Broekweg in Honselersdijk overleden na agressie in het verkeer.
Nu.nlquote:In eerste instantie zag het er naar uit dat de vrouw aan de aanrijding een gebroken been had over gehouden, maar later op de avond is zij overleden aan haar verwondingen.
Ik haal daar niet uit dat ze 2 keer is overreden hoor. Het leek dat ze doordat ze is overreden slechts een gebroken been had, maar bleek dus zwaardere verwondingen aan de overrijding overgehouden te hebben waardoor ze is overleden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kennelijk is de vrouw twee keer overleden:
[..]
En:
[..]
Nu.nl
Ja maar, hoe laat is ze overleden?quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:01 schreef Redux het volgende:
ze is 1 keer overreden en 1 keer overleden
Claudia.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:42 schreef Redux het volgende:
Welke vriendin? Wat mis ik?
Had ik maar een camera gehad!quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:56 schreef Redux het volgende:
Wat zei Claudia allemaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |