abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25859026
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 16:54 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat zijn wél dingen die door je heen kunnen gaan op zo'n moment en dan is het niet raar dat je wil maken dat je wegkomt om jezelf en je auto te beschermen.
Dat kan ik me ook helemaal voorstellen - maar dat ontslaat je niet van de plicht om op te letten en niet iemand aan te rijden. Als dat wel gebeurt, gelden er verzachtende omstandigheden maar het pleit iemand niet vrij. Paniek is geen vrijbrief om zomaar wat te doen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:57:59 #252
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25859085
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 16:56 schreef SCH het volgende:
Dat kan ik me ook helemaal voorstellen - maar dat ontslaat je niet van de plicht om op te letten en niet iemand aan te rijden. Als dat wel gebeurt, gelden er verzachtende omstandigheden maar het pleit iemand niet vrij. Paniek is geen vrijbrief om zomaar wat te doen.
Blinde paniek wél. .
pi_25859168
Als SCH nou even meldt in welke auto hij waar in het weekend rijdt, dan kunnen we de proef op de som nemen of hij rustig blijft zitten terwijl zijn auto in elkaar wordt getrapt, waarbij we hem alle enge ziektes toewensen.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoďstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_25859224
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:01 schreef speedfreak1 het volgende:
Als SCH nou even meldt in welke auto hij waar in het weekend rijdt, dan kunnen we de proef op de som nemen of hij rustig blijft zitten terwijl zijn auto in elkaar wordt getrapt, waarbij we hem alle enge ziektes toewensen.
Is dat hier gebeurd dan???
pi_25859246
quote:

[..]

Op zichzelf niet, maar een beroep op noodweer exces kan wel de strafbaarheid van de dader verlichten of zelfs helemaal wegnemen. In dat geval zal de dader evengoed van (verdere) rechtsvervolging moeten worden ontslagen. Hij is immers niet strafbaar, ook al is de daad op zichzelf dat wel. Dan is de vraag hoe reeel een beroep op noodweer exces is. Heeft de bestuurder van de Civic onder de gegeven omstandigheden gehandeld zoals een redelijk denkend en handelend mens zou handelen? Dat hangt af van de vraag of de dreiging van dien aard en omvang was dat de bestuurder van de Civic redelijk handelde in zijn pogingen zich uit de voeten te maken. Dat hij zich daarbij minder om de belangen van zijn belagers bekommerde dan mogelijk was, kan dan worden ´opgevangen´ door het zo-even genoemde beroep op noodweer exces. Daarbij ontstaat tevens de vraag wie de omstandigheden heeft gecreeerd die uiteindelijk tot de bekende gevolgen hebben geleid. Indien de dame in kwestie het nodig heeft gevonden zich in de baan van de auto op te stellen met de kennelijke bedoeling de bestuurder van de Civic het vluchten te beletten, dan heeft zij een misrekening gemaakt, voorzover het enerzijds de paniek van die bestuurder betreft, anderzijds haar lichamelijke vermogen een wegrijdende auto tegen te houden.

We moeten overigens niet vergeten dat haar dood op zichzelf geen logisch gevolg van de aanrijding is geweest. Zelfs medici hadden niet voorzien dat deze toedracht tot de dood zou leiden en ik kan me ook niet voorstellen dat we met recht kunnen volhouden dat de bestuurder van de Civic met zijn handelen de redelijke kans op het overlijden van mevrouw heeft geaccepteerd, laat staan dat hij opzet heeft gehad op het dodelijke gevolg.

De schuld hangt wederom af van het wel of niet slagen van een beroep op noodweer-exces en de gedragingen van de dame in kwestie waardoor zij zelf heeft meegewerkt aan het doen ontstaan van de situatie die uiteindelijk tot haar dood heeft geleid. Daar weten we voorlopig maar bar weinig van, maar als uit de verklaring van haar eigen vriend al volgt dat zij zich bedreigend opstelde, dan heb ik daar wel een voorstelling bij.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_25859247
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat hier gebeurd dan???
ja
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:04:17 #257
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_25859251
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:01 schreef speedfreak1 het volgende:
Doe toch niet zo dom joh.

Het kan vriezen en het kan dooien.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_25859286
Ik heb het toevallig een jaartje geleden nog meegemaakt, iemand die helemaal over de rooie was en uit zijn auto stapte. Ik had net op tijd mijn open dak dicht, heb de deuren op slot gedaan en hem genegeerd, en later het telefoonnummer opgeschreven van het bedrijf dat op zijn wagentje stond.

Maar goed: ook blinde paniek hoeft geen reden te zijn iemand om ver te rijden, hij wist dat er mensen in de buurt waren. Ik denk niet dat iemand er zonder straf van af komt, maar dat zullen we zien.
pi_25859299
quote:

[..]

Paniek is geen vrijbrief om zomaar wat te doen.
Als je in paniek bent kies je helemaal nergens voor, vandaar dat de wet speciaal een uitzondering maakt in de vorm van noodweer-exces.
Big dick.
pi_25859302
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:04 schreef robh het volgende:

[..]

Doe toch niet zo dom joh.

Het kan vriezen en het kan dooien.
Als jij nou eens zelf niet zo dom doet........................ Je behoort blijkbaar ook tot die mensen die zo goed voor een ander weten wat ze zouden moeten doen.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25859319
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:04 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

ja
Dan weet jij meer dan ik. Ik heb gelezen dat er een keer tegen de auto is geschopt.
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:07:56 #262
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_25859354
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:05 schreef speedfreak1 het volgende:

Als jij nou eens zelf niet zo dom doet........................ Je behoort blijkbaar ook tot die mensen die zo goed voor een ander weten wat ze zouden moeten doen.
Hey, ik probeer je alleen onder SCH vandaan te houden. Wees me maar dankbaar
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_25859396
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:05 schreef SCH het volgende:
Ik heb het toevallig een jaartje geleden nog meegemaakt, iemand die helemaal over de rooie was en uit zijn auto stapte. Ik had net op tijd mijn open dak dicht, heb de deuren op slot gedaan en hem genegeerd, en later het telefoonnummer opgeschreven van het bedrijf dat op zijn wagentje stond.

Maar goed: ook blinde paniek hoeft geen reden te zijn iemand om ver te rijden, hij wist dat er mensen in de buurt waren. Ik denk niet dat iemand er zonder straf van af komt, maar dat zullen we zien.
Je hebt geluk gehad. Een zijruitje ligt zo aan diggelen........................ en ik betwijfel als het zo ver komt dat jouw zijruitje sneuvelt, of als je auto gewoon maar eens goed onderhanden wordt genomen of je inderdaad passief blijft. Je probeert namelijk impulsief de schade te beperken, en dat kan bijvoorbeeld door weg te rijden.
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:20:04 #264
3542 Gia
User under construction
pi_25859668
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 16:22 schreef Lithion het volgende:

[..]

Stond ze na het schoppen en op het moment van wegrijden dan nog steeds bij die portier?
Nee, dus, tenzij die auto ook zijwaarts kon rijden...
pi_25859671
quote:

Maar je bent toch wel zo gezond van geest om je in te denken dat iemand anders anders op een situatie reageert dan jij?
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:22:56 #266
3542 Gia
User under construction
pi_25859744
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:49 schreef SCH het volgende:
Altijd mensen met naam en toenaam noemen is echt ziek.
Dus het was beter geweest als er had gestaan: "de 20-jarige Wendy O."

Daarbij, wat boeit het of iemand Jan, Klaas of Jaap heet. De mensen die hen kennen weten toch wel om wie het gaat en de mensen die hen niet kennen, kennen ze ook niet als ze de volledige naam kennen.
pi_25859862
quote:

Hoe krijg je iemand zo pissig dat ie uit zn auto stapt? Ben je irl ook zo'n irritant mannetje?
Big dick.
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:30:11 #268
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25859928
quote:

En ik heb het meegemaakt dat een bestuurder met een vuistslag dwars door de zijruit heen buiten werking werd gesteld.
Hoezo niet bedreigd voelen?
Hoezo niet wegrijden?
Koranfascisme bedankt Islam
pi_25860421
hebben ze nou al getuigen gevonden?
pi_25860789
Weten jullie,ik heb met die jongen te doen,19 jaar pas en dan al die ellende op je dak.
Tevens met de gedachten van de nasleep,een dwalende rechterlijke en politiek geindoctrineerde macht,justitie dus.
Ach,Mohammed was toch ook zo,n rustige jongen
pi_25860973
ik heb een keer meegemaakt dat ik na een besheiden toetertje op een automobilist 2 heren doen besluiten om maar bij de volgende stop lichten uit te stappen. Stoplicht op rood. ik wacht keurig. maak mijn portiek op slot en raam open. had net een volle bak koffie gehaald. over hem heen gegooid uit het raam en aan gereden. tering klootzak wat haalt ie in zijn hoofd. als deze gozer voor mijn auto had gestaan was ook ik over hem heen gereden. maar dan wel een paar keer in zijn achteruit gezet.
pi_25861526
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:20 schreef Redux het volgende:

[..]

Maar je bent toch wel zo gezond van geest om je in te denken dat iemand anders anders op een situatie reageert dan jij?
Absoluut - we zitten er toch ook wat over te filosoferen. De vraag werd gesteld hoe je ook zou kunnen reageren, daar gaf ik antwoord op.
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 18:43:48 #273
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25861623
De samoerai-zwaardvechster maakt het wel een erg gemakkelijke case.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25861640
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:27 schreef HassieBassie het volgende:

Ben je irl ook zo'n irritant mannetje?
pi_25861674
Zou die 19-jarige jongen eigenlijk nog aangifte tegen het stel hebben gedaan?
pi_25862063
Hij zou stom zijn als hij dat niet zou doen.
pi_25862745
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Helemaal waar. Maar dat is nog geen goede reden om iemand dood te rijden.
ja, hij mikte er ook op.
eerder kwam een verhaal voor, dat misschien de bestuurder maar lette op 1 persoon.
Met een beetje fantasie en beelden kan je je dit voorstellen.
Het is maar een hypothese.

1

2

3

4 (die 3 moest een 4 zijn ja... )

ik bedoel maar, zoiets kan toch gebeuren? De weg waar het gebeurde is vrij smal dacht ik daar, je kan niet zomaar even rechts het gras opdraaien, daar is namelijk water, dacht ik zo.

Verder is het volgens mij niet eens een 4-baansweg hoor.

Ik bedoel, wat ik net getekend heb, het ZOU kunnen, of het zo gebeurd is weet ik niet, maar het zou zomaar kunnen.
-
pi_25862829
wat grappig die linkjes en je naam in die plaatjes.
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 19:31:29 #279
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25862880
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 19:26 schreef mechatronics het volgende:

[..]
Rijdt hij in jouw 'reconstructie' niet de bestuurder aan?

Ik dacht dat de vrouw bijrijder was.
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 19:34:29 #280
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25862959
Gave reconstructie!
pi_25862960
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 19:31 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Rijdt hij in jouw 'reconstructie' niet de bestuurder aan?

Ik dacht dat de vrouw bijrijder was.
wist ik niet? sorry, dan kan het idee dus niet
ik dacht, zaterdagnacht (toch?) dan is het hier ongeveer de gewoonte om de gast heen te laten rijden, zodat hij zich vol kan tanken met bier, en dan rijdt de vrouw terug. wist ik veel, ik deed maar een gok.

Staat er ook duidelijk bij, hypothese e.d. dus geen reconstructie

even het nieuwsbericht opgezocht
quote:
http://www.wos.nl/html/Nieuws/archief.php?art=14947&date=20050327
Regionieuws (27 maart 2005)
Vrouw overleden na verkeersagressie
Een 20-jarige vrouw uit Wateringen is vanmiddag rond 13.30 uur op de Middel Broekweg in Honselersdijk overleden na agressie in het verkeer.

De vrouw reed mee in de auto van haar 24-jarige vriend uit 's-Gravenzande. Zij ergerden zich aan de bestuurder van een rode Honda Civic die voor hen reed omdat deze vaak remde en dan weer gas gaf.

Hierop haalde de vriend van het slachtoffer de Honda in en reed hem op de Middel Broekweg klem. De vriend en vriendin zijn verhaal gaan halen bij de bestuurder van de Honda en hebben hierbij ook tegen de auto aangeschopt. De bestuurder van de Honda is vervolgens over de 20-jarige vrouw heengereden.

In eerste instantie zag het er naar uit dat de vrouw aan de aanrijding een gebroken been had over gehouden, maar later op de avond is zij overleden aan haar verwondingen.

De bestuurder van de Honda is na het ongeluk weggereden. De politie is nog op zoek naar deze auto en bestuurder.
je had gelijk, sorry

---------------------------------
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 19:29 schreef Redux het volgende:
wat grappig die linkjes en je naam in die plaatjes.
geef eens 100 redenen om dat niet te doen
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 19:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gave reconstructie!
bedankt

[ Bericht 23% gewijzigd door mechatronics op 30-03-2005 19:41:35 ]
-
pi_25863067
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 19:34 schreef mechatronics het volgende:

wist ik niet? sorry, dan kan het idee dus niet
Zou zo maar kunnen dat de bestuurder naar het portier van de klemgereden auto was gelopen en de vrouw voor de klemgereden auto was gaan staan. Op die manier klopt je reconstructie weer. Toch?
pi_25863224
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 19:38 schreef Redux het volgende:

[..]

Zou zo maar kunnen dat de bestuurder naar het portier van de klemgereden auto was gelopen en de vrouw voor de klemgereden auto was gaan staan. Op die manier klopt je reconstructie weer. Toch?
ja, dat kon ook, waar ik dus aan denk, is dat de bestuurder niet lette op beide personen
quote:
Regionieuws (27 maart 2005)
Vrouw overleden na verkeersagressie
Een 20-jarige vrouw uit Wateringen is vanmiddag rond 13.30 uur op de Middel Broekweg in Honselersdijk overleden na agressie in het verkeer.
27 maart is dus zondag, er staat alleen maar het tijdstip van overlijden, ik kan dus veilig aannemen dat het tijdstip van aanrijden veel eerder was.

Zelf gok ik dan op snachts, en ja, je koplampen staan vooruit gericht, op een donkere dijkweg zie je misschien niet alles etc.
-
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 19:47:43 #284
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25863316
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 19:34 schreef mechatronics het volgende:

je had gelijk, sorry
Verder was het leuk bedacht hoor.

pi_25864761
Kennelijk is de vrouw twee keer overleden:
quote:
En:
quote:
In eerste instantie zag het er naar uit dat de vrouw aan de aanrijding een gebroken been had over gehouden, maar later op de avond is zij overleden aan haar verwondingen.
Nu.nl
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25865232
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 20:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kennelijk is de vrouw twee keer overleden:
[..]

En:
[..]

Nu.nl
Ik haal daar niet uit dat ze 2 keer is overreden hoor. Het leek dat ze doordat ze is overreden slechts een gebroken been had, maar bleek dus zwaardere verwondingen aan de overrijding overgehouden te hebben waardoor ze is overleden.
pi_25865298
Ah, overleden zei je.
pi_25865312
Overreden of overleden? .

Trouwens, die reconstructie hierboven klopt niet.
De Honda was rood, niet groen. .
pi_25865327
Overleden, maar dat zei ik toch ook?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:01:42 #290
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25865363
Het zou niet gek zijn als er nu eindelijk eens bekend wordt gemaakt wat er écht is gebeurt.
Of in ieder geval wat beide partijen er over te vertellen hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_25865370
ze is 1 keer overreden en 1 keer overleden
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:07:59 #292
3542 Gia
User under construction
pi_25867144
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 21:01 schreef Redux het volgende:
ze is 1 keer overreden en 1 keer overleden
Ja maar, hoe laat is ze overleden?
Om 13.30 of 's avonds laat?
pi_25868129
Ik denk dat die bestuurder het niet met opzet heeft gedaan. Ik zou ook schrikken als 2 personen mij klem rijden dan uitschelden en een deuk in mijn auto trappen. Dan probeer ik ook als een speer weg te komen.
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 22:46:23 #294
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25868328
Ik denk dat de bestuurder voor zijn eigen auto langs naar de honda kwam lopen, omdat die anders over de weg moest en dat is link. Wellicht dat de honda eerst nog een stukkie naar achter ging en vervolgens naar links en links van de klemrijdende auto wegreed en de samoeraivechster omver reed, voorrechts.
pi_25868592
Die vriendin was er zelf niet eens bij. Al te serieus hoeven we haar verklaring niet te nemen want ze heeft van het ongeluk net zoveel gezien als dat ik er van heb gezien.
pi_25869930
Welke vriendin? Wat mis ik?
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 23:45:07 #297
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25869997
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:42 schreef Redux het volgende:
Welke vriendin? Wat mis ik?
Claudia.
pi_25870063
Het was net bij Hart van Nederland. Op zich geen schande als je het hebt gemist.
pi_25870274
Wat zei Claudia allemaal?
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 23:58:38 #300
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25870329
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:56 schreef Redux het volgende:
Wat zei Claudia allemaal?
Had ik maar een camera gehad!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')