abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25823695
Je zou als onschuldige dader een anonieme brief kunnen sturen, met uitleg hoe 't precies gegaan is, jouw kant van het verhaal. Dan veroordelen ze je maar bij verstek. .
pi_25823709
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 08:13 schreef DennisMoore het volgende:
Je zou als onschuldige dader een anonieme brief kunnen sturen, met uitleg hoe 't precies gegaan is, jouw kant van het verhaal. Dan veroordelen ze je maar bij verstek. .
Ja kijk, wb verlies je ieder krediet als je doorrijdt en je niet meldt als je mijn kind doodrijdt, dus als moeder vh omgekomen meisje zou zo'n brief niets betekenen en ws ook ronduit kwetsend zijn.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25823710
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 08:13 schreef DennisMoore het volgende:
Lekker voor de nabestaanden zeg
pi_25823719
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 08:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Holle frasen, leeg insinuerend getoeter.

Wat is er moreel aan het melden, en wat is er immoreel aan het niet-melden, concreet.
Wie zijn 'de mensen om wie het gaat', en wat schieten ze ermee op.
Mij holle frasen verwijten?

Jij bent degene die doorrijdt na een ongeluk en de boel de boel laat. Het idee alleen al.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 08:17:15 #105
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25823725
Gezien eerder optreden van justitie bij dit soort zaken zou ik me ook wel drie keer bedenken voordat ik me zou melden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 29 maart 2005 @ 08:57:57 #106
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_25823973
Tering zeg!

Wat een agressie in het verkeer.

Ik kan me eigenlijk nog wel iets voorstellen bij het gevoel van de man in de auto. Een vent aan je raam die door het dolle heen is, waarschijnlijk hevig beukend tegen het glas. De paniek giert door je keel, uit angst dat het raam 't begeeft.

Een hysterisch wijf dat aan de voorkant tegen je auto trapt.

En auto die je weg blokkeert. Je kan geen kant op, ingegordeld in je auto.

De enige redding die je ziet, is gas geven. Eerst met je koppeling ingedrukt, zodat je alleen maar herrie maakt, in de hoop dat de vrouw opzij gaat. Ondertussen is je belager nog steeds aan het schreeuwen en op je ruit aan het slaan. Je krijgt al visioenen van dat je weerloos in elkaar wordt gebeukt door een vent terwijl jij geen kant op kan in je auto.

De vrouw wil maar niet weg, en dus begin je langzaam te rijden met je auto, in de hoop dat je haar weg kan duwen.

Net op het moment dat de man je ruit heeft ingeslagen geef je gas. Met piepende banden rij je weg. In je binnenspiegel zie je nog net de vrouw kermend op de grond liggen.
pi_25824976
quote:
Politie zoekt getuigen dodelijke aanrijding
AMSTERDAM - Een rechercheteam van Politie Haaglanden is op zoek naar de bestuurder van een rode personenauto (vermoedelijk een Honda Civic) die op Eerste Paasdag, 27 maart rond 13.40 uur, een 20-jarige vrouw uit Wateringen op de Middel Broekweg in Honselersdijk heeft aangereden. Het slachtoffer is later aan haar verwondingen overleden. De politie zoekt contact met getuigen van deze aanrijding.

Het slachtoffer zat in de auto bij haar vriend, een 24-jarige man uit 's-Gravenzande. Zij reden vanuit Kwintsheul naar Honselersdijk. Voor hen reed de rode personenauto. De man en de vrouw ergerden zich aan het rijgedrag van de auto voor hen. De man zou langzaam rijden en remmen zonder reden e.d.

De 24-jarige haalde daarom de rode auto in en reed hem klem. Beiden stapten uit en liepen naar de rode wagen. Het slachtoffer schold de bestuurder uit en trapte, volgens getuigen, tegen de auto. De bestuurder van die auto gaf daarop gas en reed om de voor hem staande auto heen. Hierbij is hij over het slachtoffer gereden. Het is nog onduidelijk of deze bestuurder opzettelijk over het slachtoffer is gereden of dat hij snel weg wilde zijn vanwege het gedrag van de man en de vrouw.

De politie wil graag spreken met mensen die de aanrijding hebben gezien. Ook wil de politie graag spreken met mensen die de beide auto’s kort daarvoor achter elkaar hebben zien rijden. Getuigen kunnen bellen met de politie via het nummer 0900 - 8844.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ijke_aanrijding.html
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:15:09 #108
117769 BBH-mode
altijd geil
pi_25825939
wat ik dus echt heel raar vind is dat ze die bestuurder van die civic nog niet hebben. lijkt me toch niet zo moeilijk om zoiets te traceren...
Van thuiswonende studenten word niemand geil!
pi_25825989
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:15 schreef BBH-mode het volgende:
wat ik dus echt heel raar vind is dat ze die bestuurder van die civic nog niet hebben. lijkt me toch niet zo moeilijk om zoiets te traceren...
Er zijn veel rode civics.......................
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:19:06 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25826032
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:32 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Na drie dagen is de eerste schrik toch wel voorbij lijkt me.
Jawel en dan sla je aan 't piekeren dat 't wel een rare indruk maakt dat je je niet eerder gemeld hebt, en weet jij veel of dat stel hem niet met van alles en nog wat bedreigt heeft enzo

Ik denk dat hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt om alsnog naar de politie te stappen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_25826184
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:17 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Er zijn veel rode civics.......................
Ja, maar kennelijk zijn er getuigen die het tafereeltje hebben gadegeslagen en had die vriend niet de tegenwoordigheid van geest om het kenteken (al dan niet gedeeltelijk) in zich op te nemen?

Over de zaak zelf wil ik wel zeggen (op grond van de gebrekkige informatie die ik heb) dat het slachtoffer in kwestie het nodige heeft gedaan om de omstandigheden die uiteindelijk tot haar dood geleid hebben te creeeren.

Eigenlijk in grote lijnen dezelfde zaak als Ali el B en Germaine.

Net zoals in het geval van Germaine moet je misschien concluderen dat de bestuurder van de rode Civic teveel risico heeft genomen bij het bepalen van zijn gedrag, maar net zo als het voor Germaine voorstelbaar is dat zij handelde zoals zij deed (het beschermen van haar eigendom), lijkt dat voor de bestuurder van de rode Civic te gelden. Het behoeft toch geen betoog dat deze bestuurder zich niet zonder reden (ernstig) bedreigd voelde en dat hij zich daarom uit de voeten wilde maken. Misschien heeft de dame in kwestie hem in zijn vlucht willen beletten door in de rijrichting van de auto te gaan staan, maar ja, dat win je niet.

De bestuurder zal er echter wel goed aan doen zich op korte termijn te melden. Dit hele gedoe schreeuwt om zijn kant van het verhaal. Maar ja, hij zal wel hevig onder de indruk zijn van het gebeuren zelf en zo mogelijk nog meer van de gevolgen ervan. Maar waar Germaine volgens velen een vanzelfsprekend beroep op noodweer (exces) heeft, lijkt dit eens te meer op te gaan voor de bestuurder van de rode Civic.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_25826350
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:25 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, maar kennelijk zijn er getuigen die het tafereeltje hebben gadegeslagen en had die vriend niet de tegenwoordigheid van geest om het kenteken (al dan niet gedeeltelijk) in zich op te nemen?
Het is niet geheel ongebruikelijk dat er gemeld wordt dat er getuigen zijn, terwijl dit niet het geval is. Dit wordt gebruikt om de dader onder druk te zetten en hem zich te laten melden of fouten te laten maken.
pi_25830003
Als er echt getuigen waren, dan zou er wel wat meer bekend zijn over de rode personenauto en de inzettende(n) van die auto.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25830005
Als er echt getuigen waren, dan zou er wel wat meer bekend zijn over de rode personenauto en de inzettende(n) van die auto.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:02:21 #115
17960 trpetine
Poing Poing...
pi_25832466
Verdachte dodelijke aanrijding meldt zich
dinsdag 29 maart 2005

'S-GRAVENZANDE/WATERINGEN - Een 19-jarige Hagenaar heeft zich dinsdagmiddag bij de politie in Naaldwijk gemeld wegens betrokkenheid bij de dodelijke aanrijding op de Middel Broekweg in Honselersdijk, afgelopen zondag. Als gevolg van de aanrijding kwam een 20-jarige vrouw uit Wateringen om het leven.
De vrouw werd overreden na irritatie in het verkeer. De 19-jarige Hagenaar zou de auto van het slachtoffer en haar 24-jarige vriend uit 's-Gravenzande opzettelijk hebben gehinderd. De 24-jarige reed de auto vervolgens klem, om met de bestuurder te praten. Na een trap tegen de auto zou de bestuurder over de vrouw heen zijn gereden.
In eerste instantie zag het er naar uit dat de vrouw aan de aanrijding een gebroken been had opgelopen, maar enkele uren later overleed zij in het ziekenhuis alsnog aan haar verwondingen.
Op aanwijzing van de 19-jarige is ook de auto gevonden en in beslag genomen. De verdachte is aangehouden.

Bron: www.tvwest.nl
De truc is dansen op de gulden middenweg
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:07:41 #116
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_25832589
Sorry.... maar iemand die zoiets doet verdient het niet meer om te leven. Ze proberen hem te corrigeren, dus eigenlijk moet je dat als positieve kritiek zien, want als de politie hem zo zou zien rijden had ie waarschijnlijk een boete gekregen en dan rijdt ie verdomme die vrouw dood.... hoe ziek kan je zijn?

Wat mij betreft mogen ze speciaal voor dit soort gevalletjes de doodstraf weer invoeren. Nu komt ie er waarschijnlijk met 5 jaar vanaf
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_25832782
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:07 schreef maniack28 het volgende:
Sorry.... maar iemand die zoiets doet verdient het niet meer om te leven. Ze proberen hem te corrigeren, dus eigenlijk moet je dat als positieve kritiek zien, want als de politie hem zo zou zien rijden had ie waarschijnlijk een boete gekregen en dan rijdt ie verdomme die vrouw dood.... hoe ziek kan je zijn?

Wat mij betreft mogen ze speciaal voor dit soort gevalletjes de doodstraf weer invoeren. Nu komt ie er waarschijnlijk met 5 jaar vanaf
Corrigeren door iemand klem te rijden en tegen iemands auto te schoppen?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:16:01 #118
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_25832796
quote:

Je bent een relkloon of gewoon een of andere kortzichtige randmongool?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:17:43 #119
78780 deedeetee
pi_25832838
quote:

Dus nu zijn die vrouw en haar vriend opeens weer heilig
Wat een onzin, zolang als je niet precies weet wat er is voorgevallen kun je beter voorzichtig zijn met het trekken van overhaaste onbekookte conclusies.
Het klem rijden van iemand kan ik niet als vreedzame en * corrigerende * daad zien en die schop die de vrouw tegen de auto gaf óók al niet.
Het begint IMO meer te lijken op * waar twee vechten, hebben twee schuld *
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:19:17 #120
78780 deedeetee
pi_25832876
Drie op een rij......
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:22:08 #121
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_25832935
nou ik vind van niet.... ze zullen ongetwijfeld een reden gehad hebben om hem klem te rijden. Ok, niet netjes, maar je moet het positief zien, ze wilden wat aan zijn gedrag doen..... en dat was hard nodig ook zo te zien
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:23:19 #122
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_25832971
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:15 schreef SCH het volgende:
Corrigeren door iemand klem te rijden en tegen iemands auto te schoppen?
Jou ouders gaven je toch ook een tik op je reet om je te corrigeren?
pi_25833011
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:23 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Jou ouders gaven je toch ook een tik op je reet om je te corrigeren?
Maar niet een willekeurig iemand die ik niet kende, die had dan echt een probleem gehad
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:26:19 #124
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_25833062
Mjah..... we zijn er toch om elkaar te corrigeren? Of zitten hier allemaal egotrippers die alleen maar om zichzelf geven? Ik vind het niet normaal... maar goed, als jullie er anders over denken... be my guest...

Ik hoop alleen niet dat je ooit iemand probeert te corrigeren en je vriend(in) wordt dan doodgereden..... Dan hoef je hier ook niet aan te komen met een zielig verhaaltje... dan had je ze maar niet moeten corrigeren....
pi_25833078
quote:

vraagje?

Wat zou jij doen als je ineens klemgereden word, er 2 mensen uitstappen tegen je auto aan beginnen te trappen en je huid vol te schelden. ik denk dat bij 90% van iedereen hier de eerste reactie is "WEG WEZEN HIER" en ja dan geef je in een soort van paniek reactie GAS.

De andere 10% zal misschien uitstappen en terug gaan meppen.

Die gozer voelde zich waarschijnlijk bedreigd en in het nou gedreven.

Nu willen ze misschien een stille tocht gaan organiseren, wat ik dus totale bull-shit vind. Want wat zij samen met haar vriend deed (iemand klem rijden en tegen zijn auto aan gaan trappen) is dus niet zinloos
pi_25833153
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:16 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Je bent een relkloon of gewoon een of andere kortzichtige randmongool?
Het één sluit het ander niet uit...
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:32:22 #127
78780 deedeetee
pi_25833209
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:22 schreef maniack28 het volgende:
nou ik vind van niet.... ze zullen ongetwijfeld een reden gehad hebben om hem klem te rijden. Ok, niet netjes, maar je moet het positief zien, ze wilden wat aan zijn gedrag doen..... en dat was hard nodig ook zo te zien
Nou dan kun je ook stellen dat hij wat aan háár gedrag wilde doen, dat had dus óók een correctie nodig ! Hem is dat beter gelukt. Zij misdraagt zich niet meer !
( uiteraard sarcastisch bedoeld)

Dat is toch de grootste onzin ! Dat zie je toch zo als ik dat hier botweg neerzet ?

Corrigeren laat je maar aan mensen over die gezag hebben en de kennis om het goed te doen. Een auto is geen ding dat je kunt gebruiken om macht over een ander uit te oefenen dat is domweg stom en gevaarlijk ! Kijk maar hoe beroerd het in deze situatie is afgelopen. Een jonge meid dood dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een simpel ritje in de auto en een spelletje * laten we elkaar ergeren *
pi_25833218
quote:

Troll-poging. .
pi_25833231
Zojuist op Radio 1 nieuws: de dader heeft zich bij de politie gemeld. Een 19-jarige hagenaar.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:33:17 #130
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_25833233
Oh.... dus als iemand jou klemrijdt, is dat meteen maar een reden om die persoon dood te rijden? Laat me niet lachen.... Niks is een reden om iemand te doden.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:34:37 #131
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_25833255
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Corrigeren laat je maar aan mensen over die gezag hebben en de kennis om het goed te doen.
Wie stel je voor? Premier Balkenende?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:34:46 #132
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_25833258
Hoeveel punten kost hem dit op zijn rijbewijs?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_25833299
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:17 schreef deedeetee het volgende:

Dat zal de kern zijn. Erg goed dat de dader zich heeft gemeld zodat het verhaal van twee kanten kan worden opgetekend.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:37:31 #134
78780 deedeetee
pi_25833327
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:34 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Wie stel je voor? Premier Balkenende?
whahaha die sukkel die zou ik niet eens om een ijsje durven sturen
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:38:33 #135
78780 deedeetee
pi_25833357
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zal de kern zijn. Erg goed dat de dader zich heeft gemeld zodat het verhaal van twee kanten kan worden opgetekend.
idd ik ben erg benieuwd naar zijn versie van wat er gebeurt is.
pi_25833393
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:33 schreef maniack28 het volgende:

Niks is een reden om iemand te doden.
Behalve dan dat volgens jou de doodstraf weer moet worden ingevoerd he?
Je valt door de mand! .
pi_25833403
quote:
Oh.... dus als iemand jou klemrijdt, is dat meteen maar een reden om die persoon dood te rijden? Laat me niet lachen.... Niks is een reden om iemand te doden.
Je gaat nu wel erg lichtvaardig uit van boos opzet aan de kant van de bestuurder van de rode Civic. Natuurlijk is klemrijden geen rechtvaardiging om de klemrijder van het leven te beroven, maar ook jij kunt toch niet ontkennen dat van klemrijden, uitstappen, scheldkannonades afvuren, tegen de auto trappen, een dermate heftige dreiging uitgaat, dat de beslissing om te vluchten een hele logische is. Dat die beslissing uiteindelijk heeft geleid tot de dood van de bedreiger is natuurlijk spijtig, maar er bestaat vooralsnog geen enkel aanknopingspunt om de bestuurder van de rode Civic daarvoor verantwoordelijk te houden.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:40:39 #138
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_25833414
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

idd ik ben erg benieuwd naar zijn versie van wat er gebeurt is.
Het maakt me niet uit hoe het gebeurt is.... ik vind gewoon dat die man laaaaaaaaaaange straf moet krijgen..... En niet met 5 jaar weer de cel uit... minimaal 20 jaar... maar alleen als er sprake is van verzachtende omstandigheden (paniek e.d.).
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:42:20 #139
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_25833462
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Behalve dan dat volgens jou de doodstraf weer moet worden ingevoerd he?
Je valt door de mand! .
haha... ja

Ik bedoelde eigenlijk alleen maar dat ik niet wil dat hij er met 5 jaar vanaf komt..... En bij langer dan 5 jaar kost doodstraf minder geld... en aangezien we toch aan het bezuinigen zijn
pi_25833500
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:40 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Het maakt me niet uit hoe het gebeurt is.... ik vind gewoon dat die man laaaaaaaaaaange straf moet krijgen..... En niet met 5 jaar weer de cel uit... minimaal 20 jaar... maar alleen als er sprake is van verzachtende omstandigheden (paniek e.d.).
Hoe kun je nu enerzijds beweren dat het je niet uitmaakt hoe het gebeurd is, maar tegelijkertijd vinden dat die man een lange straf moet krijgen? Is het niet logisch dat je je opvattingen over een eventuele straf opschort tot het moment dat je weet wat er gebeurd is?
pi_25833549
quote:
paniek?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:45:24 #142
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_25833555
Nee..... omdat iemand doodrijden nooit gerechtvaardigt mag worden.... dus hij moet gewoon de bak in.
pi_25833623
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:17 schreef deedeetee het volgende:

Bij zinloos geweld (hier het klemrijden, schelden en trappen) zijn er lang niet altijd 'twee vechtenden'. Vaak wordt er zonder enige aanleiding overgegaan tot geweld. Misschien trok de 19-jarige bestuurder niet snel genoeg op bij het verkeerslicht.

Om er dus zomaar vanuit te gaan dat er twee vechtenden zijn, lijkt me voorbarig.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:48:43 #144
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_25833645
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

paniek?
Ook paniek is geen reden om iemand dood te rijden... en zeker niet om daarna verder te rijden.
pi_25833706
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:48 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bij zinloos geweld (hier het klemrijden, schelden en trappen) zijn er lang niet altijd 'twee vechtenden'. Vaak wordt er zonder enige aanleiding overgegaan tot geweld. Misschien trok de 19-jarige bestuurder niet snel genoeg op bij het verkeerslicht.

Om er dus zomaar vanuit te gaan dat er twee vechtenden zijn, lijkt me voorbarig.
Hij is uiteindelijk over iemand heen gereden, de dood tot gevolg hebbende....
pi_25833751
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:40 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Het komt geloof ik niet bij jou op dat de klemrijders gewoon zelf hartstikke fout zaten, en dat ze dit als het ware zelf gezocht hebben. Het komt kennelijk ook niet bij je op dat de klemrijders in beginsel bijzonder agressieve lieden zijn, die er niet voor terugdeinzen om iemand te mishandelen. Sorry hoor, maar ik was er ook vandoor gereden, ik neem geen risico met dat soort volk, en als er eentje dan per ongeluk wordt geraakt heeft ie het gewoon aan zichzelf te danken. Hier dan met dodelijke afloop, dat is dan jammer. Het wijf heeft het zelf gezocht.
Even jouw redenering doortrekken, iemand wordt op straat beroofd, maar weet succesvol de overvallers af te weren, helaas slaat hij er eentje dood. Dan moet die iemand volgens jou de gevangenis in. Je redeneert op dat moment net zo bezopen als die mensen die doorlopend slachtoffer en dader verwisselen.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25833814
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:48 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ook paniek is geen reden om iemand dood te rijden... en zeker niet om daarna verder te rijden.
Ik weet niet wat ik in die situatie zou doen hoor.
Als de betreffende man was blijven staan was hij door de vriend van die vrouw in elkaar geslagen.
Als hij voor het overrijden van de vrouw was blijven staan was hij ook in elkaar geslagen.

ik weet niet of het zo zou zijn gelopen het is een situatieschets, maar het is wel duidelijk dat de man en vrouw die hem sneden geen lieverdjes waren.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:54:40 #148
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_25833816
Herinner je je al dat zinloze geweld nog? Met die brommer bij de supermarkt? In A'dam over een fiets? Die mensen probeerden allemaal iemand te corrigeren, met de dood tot gevolg...
pi_25833848
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:45 schreef maniack28 het volgende:

Nee..... omdat iemand doodrijden nooit gerechtvaardigt mag worden.... dus hij moet gewoon de bak in.
Oja, ongeacht de omstandigheden he?

Dus jij bent aan het inparkeren, rijdt achteruit, en rijdt een peuter dood die net aan kwam hollen om een bal te pakken.

Jij ook de doodstraf he, je hebt tenslotte iemand doodgereden. .
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:57:13 #150
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_25833886
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:51 schreef SCH het volgende:

Hij is uiteindelijk over iemand heen gereden, de dood tot gevolg hebbende....
Het ging over dat er niet twee vechtenden zouden hoeven te zijn.

Dat kan ik me heel goed voorstellen. De twee personen die de man in de Civic bejegenden waren in dit geval de 'vechtenden'. De man in de Civic is uit pure angst er vandoor gegaan en jammergenoeg is daarbij iemand dodeljk verwond.

Dat betekent echter niet dat hij als 'vechtende' beschouwd kan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')