Ik denk dat massa minder van belang is dan luchtweerstand...quote:Op maandag 28 maart 2005 23:01 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
De goedkoopste aanschaf, om 300+ te kunnen rijden.
Een BMW 850i zonder begrenzer? Zal wel te zwaar zijn om de 300 te halen denk ik.
Ja ik bedoel ook een CSI. Maar die zal 't wel niet halen inderdaad. Een e34 M5 redt 't ook niet denk ik. Dan eerder een CSI door een lagere cw-waarde.quote:Op maandag 28 maart 2005 23:04 schreef Five_Aces het volgende:
Zal wel een 850 CSI bij moeten komen kijken dan, waarvan het ook twijvelachtig is of die het haalt..... M5 met 400 Pk tikt net 300 aan op de teller onbegrensd. Zal 285 echte kilometers zijn of zo.
Buiten dat denk ik nie tdat je nog lekker in je stoel zit met 300 continu.
Ah nee juh.quote:Op maandag 28 maart 2005 23:25 schreef MewBie het volgende:
Wedden dat we dalijk een topic krijgen waarin TS opschept dat ie de 300 heeft gehaald met een van de hier genoemde auto's die de 300 zouden moeten kunnen halen
Op teller dus, echte top van Lotus Omega is 285 km/u...quote:Op maandag 28 maart 2005 23:26 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Of een Lotus/Opel omega, die kosten ca 20.000 maar dan haal je de 300 zekerweten.
verlelijkte lotus bedoel je.quote:Op maandag 28 maart 2005 23:37 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dit gaat toch niet gewonnen worden door een opgekietelde Opel?!
De R1 en ZX12R ook wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:57 schreef tommytheman het volgende:
Allen de hayabusa haalt 300 + in echte km toch>?
Kijk maar naar de speedster.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:21 schreef alsem het volgende:
[..]
sinds waneer werken opel en lotus samen?
das een kutding, neem dan een vx220 van vauxhall.. er zijn genoeg auto's die erg op elkaar lijken, maar om nou gelijk te zeggen dan het om een samenwerking gaat..quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:22 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Kijk maar naar de speedster.
Dat dacht ik toch wel ja. Die Speedster schijnt helemaal zo slecht nog niet te zijn. Alleen daarom al weet je dat opel hulp heeft gehad.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:24 schreef alsem het volgende:
[..]
das een kutding, neem dan een vx220 van vauxhall.. er zijn genoeg auto's die erg op elkaar lijken, maar om nou gelijk te zeggen dan het om een samenwerking gaat..
Sterker nog, vroeger, begin jaren 90, was Lotus VAN OPEL GEWEESTquote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:21 schreef alsem het volgende:
[..]
sinds waneer werken opel en lotus samen?
Oh ja, Lotus Omega had de bak uit de Corvette ZR1quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Corvette ZR1. Moet origineel 290 rijden, dus die valt wel te modden richting 300. Wat zou zo'n ding nou kosten dan 2e hands?
ga jij maar eens met een corvette op het circuit, elke bocht is om te jankenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:53 schreef MaartenGrendel het volgende:
Voor minder dan �15.000,- heb je een goeie Corvette van 10-15 jaar oud met een 5,7 liter V8 en een top van ongeveer 260 km/h.
Maar die Chevy blokken schijnen makkelijk op te voeren te zijn en voor �10.000,- kun je een hoop laten doen.
Sowieso denk ik bij het woord 'supersportwagen' aan een tweezits coupé en niet aan een (Opel) sedan.
Dat is nu even niet relevant meneer alsemquote:Op dinsdag 29 maart 2005 02:55 schreef alsem het volgende:
[..]
ga jij maar eens met een corvette op het circuit, elke bocht is om te janken![]()
340 ook goed ?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 02:55 schreef StefanP het volgende:
supra mk3 + 1JZ-GTE + boost controller e.d. = 3000 + 5000 + 2000 = 10000 euro
Verder zou ik het niet weten... een oude BMW of corvette inderdaad?
Het moet aerodynamisch zijn en rond de 400PK hebben, of niet aerodynamisch en 500PK schat ik.
Ik neem aan dat je dan de oudere NSX'en bedoelt? Want de nieuwere zijn dan weer duur.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:27 schreef zerotolerance het volgende:
Een Honda NSX, TVR Tuscan of een Mitsubishi 300 GT met turbo.
*zoekt op*quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:57 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
265 Zelfs.
Maar wel de potentie er wat leukers van te maken. Ben alleen benieuwd of 't inderdaad de goedkoopste optie is.
Alles met een turbo er op. Is niet zo'n groot probleem. Als ze al 270 gaan met 280 Pk kunnen ze met enkele aanpassingen wel 300+quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:56 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dan de oudere NSX'en bedoelt? Want de nieuwere zijn dan weer duur.
De NSX van '91 tot 97' kan 'maar' rond de 270 geloof ik.
Dan kun je zo nog wel 50 auto's opnoemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:05 schreef zerotolerance het volgende:
[..]
Alles met een turbo er op. Is niet zo'n groot probleem. Als ze al 270 gaan met 280 Pk kunnen ze met enkele aanpassingen wel 300+
285 op de teller, 275 echte km's. Maar daar moet je wel voor langs de chiptuner, anders zit er een begrenzer op.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:49 schreef yup het volgende:
Enige Porsche die ik kan bedenken die niet duur is:
911 turbo van 1995-1998: 408 pk... Ding haalt 290 km/u volgens specs...
En duur is maar hoe je het ziet, dit ding zal zeer zeker duurder zijn dan de Lotus Omega...
E36 M3 3.2 liter is ook een goeie, maar die zal 275 echte km's halen ofzo, zeker geen 300... Maar is wel fucking goedkoop (15k krijg je wel een 3.2)...
Die Evo bedoel je weer? die loopt net 245-250 in stock form. Met 5 versnellingen. Dus alles raakt er af, versnellingsbak, driveline enz. Je hebt gewoon het toerenbereik niet in zo'n ding voor 300+ Ombouwen voor 300+ gaat je waarschijnlijk al meer kosten als een 911 twin turbo bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:05 schreef zerotolerance het volgende:
[..]
Alles met een turbo er op. Is niet zo'n groot probleem. Als ze al 270 gaan met 280 Pk kunnen ze met enkele aanpassingen wel 300+
Honda NSX ging het over.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:11 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Die Evo bedoel je weer? die loopt net 245-250 in stock form. Met 5 versnellingen. Dus alles raakt er af, versnellingsbak, driveline enz. Je hebt gewoon het toerenbereik niet in zo'n ding voor 300+ Ombouwen voor 300+ gaat je waarschijnlijk al meer kosten als een 911 twin turbo bijvoorbeeld.
Daar moet je ook huge moeite voor doen hoor.... de 3.2L met 6 bak loopt stock ook 'maar' 270... Is performancewise & techspecs ongeveer gelijk aan een E36 M3 3.2L.quote:
Ik denk dat ie bedoelde een turbo erop pleuren?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:23 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Daar moet je ook huge moeite voor doen hoor.... de 3.2L met 6 bak loopt stock ook 'maar' 270... Is performancewise & techspecs ongeveer gelijk aan een E36 M3 3.2L.
NSX-R loopt 280 ongeveer, en is door zijn gewicht ook sneller op de 0-200, gelijk aan de E46 M3 ongeveer.
Die 20 km/u extra topsnelheid heb je er niet zomaar bij op die snelheden.
En dacht dat hij de Evo bedoelde om de turbo comment.... een NSX heeft geen turbo.
Ook dat zei ik -> "Dan wordt ie nog duurder" .quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:37 schreef Five_Aces het volgende:
Denk dat hij dan zelf nog niet weet hoeveel kosten & aanpassingen daar bij komen kijkenNSX is een wat zeldzamere wagen.... denk niet dat de turbokits daarvoor zo kant en klaar op de plank liggen net als bij bijvoorbeeld een civic of CRX.
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:24 schreef alsem het volgende:
[..]
das een kutding, neem dan een vx220 van vauxhall..
Ik kon geen prijzen vinden voor een turbo voor een NSX. Maar ik ga er niet vanuit dat die 10.000 euro gaan kosten.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:37 schreef Five_Aces het volgende:
Denk dat hij dan zelf nog niet weet hoeveel kosten & aanpassingen daar bij komen kijkenNSX is een wat zeldzamere wagen.... denk niet dat de turbokits daarvoor zo kant en klaar op de plank liggen net als bij bijvoorbeeld een civic of CRX.
Denk eerder dat je ver voorbij de 25.000 euro gaat voor een turbosetup. Denk er aan dat die V6 een blok is met een vrij hoge CR.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:12 schreef zerotolerance het volgende:
[..]
Ik kon geen prijzen vinden voor een turbo voor een NSX. Maar ik ga er niet vanuit dat die 10.000 euro gaan kosten.
NSX voor 40.000 euro, tunen voor 10.000 euro en je gaat voor 50.000 euro 300. Leek me heel.
E34 M5 blok is niet veel krachtiger als een 3.2L E36 M3quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:19 schreef Cyberdogg het volgende:
Alpina B10 Biturbo is misschien een optie. Wel chippen dan. En anders eventueel een E30 M3 met E34 M5 blok. Maar of dat op de weg te houden is met 300, ik heb geen idee.
Dream on die zijn niet te vinden voor dat bedrag of ze hebben minstens 10 aanrijdingen gehad.....quote:Op dinsdag 29 maart 2005 02:55 schreef StefanP het volgende:
supra mk3 + 1JZ-GTE + boost controller e.d. = 3000 + 5000 + 2000 = 10000 euro
Verder zou ik het niet weten... een oude BMW of corvette inderdaad?
Het moet aerodynamisch zijn en rond de 400PK hebben, of niet aerodynamisch en 500PK schat ik.
lees anders je eigen post nog even door voordat je hem plaatst.:quote:Op woensdag 30 maart 2005 02:02 schreef yup het volgende:
Zoals gezegd... Tuning telt niet mee...
Dan nog maakt de Lotus Omega de grootste kans. Effe de 2 turbo's door grotere exemplaren vervangen, en je hebt 550+ pk en 700+ nm... Dan kom je DIK over de 300 km/u... Zowiezo Lotus Omega heeft std. 377 pk en 550 nm... Ding is een van de snelste wagens die je kan kopen voor die geld... Ik zou zeker zo een ding willen, alleen al om het "stealth" gehalte ervan...
een mk3 is wel te vinden voor 3K. geen probleem.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:30 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Dream on die zijn niet te vinden voor dat bedrag of ze hebben minstens 10 aanrijdingen gehad.....
Ja ja dus jij zou een auto van 3K verbouwen voor 7 k ?quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:39 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
een mk3 is wel te vinden voor 3K. geen probleem.
Mên. Zoiets slaat echt op de kut van dirk.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:23 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja ja dus jij zou een auto van 3K verbouwen voor 7 k ?lekker hoor
![]()
Vauxhall is toch Opel in Engeland?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:24 schreef alsem het volgende:
[..]
das een kutding, neem dan een vx220 van vauxhall.. er zijn genoeg auto's die erg op elkaar lijken, maar om nou gelijk te zeggen dan het om een samenwerking gaat..
Ik ken iemand die zo'n omega gehad heeft (nieuwe gekocht, jaar of 3 geleden weg gedaan). Die reeed daar ook vaak zat tegen de 300 mee... Maar ik geloof niet dat hij 1x geld over had met die autoquote:Op maandag 28 maart 2005 23:40 schreef yup het volgende:
Die opgekietelde Opel is wel onder handen genomen door de boyz van Lotus.
Opgegeven top is 175 mp/h. Dat is 280 km/u.
377 pk 550 nm dacht ik... That's one hell of a car...
Grappig dat er 911jes enzo zijn die een fractie sneller zijn maar die apparaten kosten zo het dubbele van een Lotus Omega...
Edit:
En voor die geld die je overhoud pomp je dat ding zo over de 500 pk heen.
Lotus was van GM, en die hebben er brood in gezien om beide een mogelijke boost te gevenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:28 schreef yup het volgende:
[..]
Sterker nog, vroeger, begin jaren 90, was Lotus VAN OPEL GEWEEST
How about that ?
2000 16v 150 pk blok is door Lotus ontwikkeld, Opel ging gewoon met 2.0i 8v blok naar Lotus, die hebben de blok opgekieteld naar DOHC en 4 kleppen per cyl enz. enz...
[..]
Oh ja, Lotus Omega had de bak uit de Corvette ZR1
Tjah met modden kan je een Lotus Omega ook over de 300 echte krijgen... Dus nie echt eerlijk, en ik denk dat je niet zomaar een ZR1 in NL vind... (alhoewel een Lotus Omega vinden ook geen makkelijke taak opzich is)
Rot op met je schijt CRX .quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:54 schreef errorken het volgende:
[afbeelding]
Moet zeker 300+ gaan en maar 4000 euro !!!![]()
OMG die mercedes achterlichtenquote:Op woensdag 30 maart 2005 21:54 schreef errorken het volgende:
[afbeelding]
Moet zeker 300+ gaan en maar 4000 euro !!!![]()
En nu in het Nederlands alstublieftquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:54 schreef errorken het volgende:
*.CRX == hok
Dat moet je niet tegen ijsmeis zeggenquote:Op woensdag 30 maart 2005 23:00 schreef errorken het volgende:
Dat ik vind dat die CRX'jes altijd hokkerig zijn.
Zijn ze standaard vind ik ze lelijk (mede doordat het design gedateerd is). Maar in vele gevalle zijn ze ten prooi gevallen aan bepaalde types die er mee gaan knoeien...en dan krijg je dus zoiets als hierboven.
Het is zoquote:Op woensdag 30 maart 2005 23:03 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat moet je niet tegen ijsmeis zeggen.
Je vergeet de taartschep, de 13 inch velgen, de spoilerkit, de kleur en de kruiwagenhandvaten.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:43 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
OMG die mercedes achterlichten
Te lame echt
13 inch me reet. En wtf bedoel je met kruiwagenhandvaten?quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je vergeet de taartschep, de 13 inch velgen, de spoilerkit, de kleur en de kruiwagenhandvaten.
Ja das een goeie, die heb je 2ehands wel voor zo'n 5000 euro denk ik.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:58 schreef Geqxon het volgende:
Dan moet je een drag-racer nemen, die gaan vaak rond de 400km/h
Of een Murcielago met zijn 330kmh
Omdat ik een keutel ga leggen midden in een Moskee, tijdens een dienst. Die gasten daar zullen dat wel niet zo kunnen waarderen, dus ik zal daarna waarschijnlijk flink opgejaagd worden. Gezien de meeste daar BMW en Mercedes rijden, en die allemaal op maximaal 250 begrensd zijn, zoek ik een auto die op z'n minst 300 kan. Om zo snel mogelijk uit zicht te verdwijnen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:27 schreef Catch22- het volgende:
waarom wil je 300? 250 is ook al knap hard hoor
Omdat ik met een studentbudget te maken heb.quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:35 schreef Catch22- het volgende:
oooja oke..
en waarom wil je dan bezuinigen?
Nope... alleen de Hayabusa (99 model, de rest is ook begrensd ivm regering) haalt 308 echte km's per uur.quote:
quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:22 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
13 inch me reet. En wtf bedoel je met kruiwagenhandvaten?.
"Op zich ben ik weer heel blij met mijn Jaguar XKR. Technisch gezien in mijnquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:59 schreef Steve-O het volgende:
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=2&record_id=4954038&class=cars&pos=13&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=40cf2e10cf1bdb00f82f86415c798103
298 voor maar 60000¤.
slimmerik, daar gaat het hele topic al over.. lees het gewoon van de gps af, niet van die analoge kutwijzertjes op je desjbort...quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:55 schreef ddx het volgende:
let wel ff op dat je dan wel iets van 310 a 320 op de teller moet halen
en dat kunnen niet veel auto's
(ik neem tenminste aan dat je het over echte km/u hebt ?)
trouwens die crx heeft vast een 1.4 motor erin zitten
staat het naast je bij het stoplicht kan je nog optrekken in z'n 3 om te winnen
vx220 is gewoon een speedsterquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:12 schreef alsem het volgende:
vx220:
0-100 km/h: 5.4 sec
Maximum speed : 222 km/h (137mph)
opel speedster:
0-100 km/h : 5.9 sec.
Maximum speed : 218 km/h (135mph)
lotus elise(2Dr Convertible):
0-100 km/h: 4.9 sec
Maximum speed: 240 km/h (150 mph)
hmm.. niet verwacht dat er zo weinig verschil kwa prestaties zat tussen de vx220 en speedster, had verwacht de de vx220 sneller was, en die elise doet het goed!
Honda Civic CRX Coupé 1.6iquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:55 schreef ddx het volgende:
let wel ff op dat je dan wel iets van 310 a 320 op de teller moet halen
en dat kunnen niet veel auto's
(ik neem tenminste aan dat je het over echte km/u hebt ?)
trouwens die crx heeft vast een 1.4 motor erin zitten
staat het naast je bij het stoplicht kan je nog optrekken in z'n 3 om te winnen
met een golf 2 gti.... ?quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:19 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Honda Civic CRX Coupé 1.6i.
En, waarmee kan je winnen naast het stoplicht.
Met een Lamborghini Diablo idd ja. Met een Subaru Impreza idd ja.
Wat een kutopmerking gewoon.
Volgens mij haalt er daarvan niet een de 300 km/u.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:31 schreef alsem het volgende:
http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/34054.htm
http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/34886.htm
http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/34047.htm
http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/33761.htm
http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/34057.htm
http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/33442.htm
http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/34946.htm
http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/32501.htm
http://marktplaats.nl/markt/autos/schadeautos/34125.htm
of je koopt een van deze auto's..
K*T!quote:
Tjah dit doet 300+ (315 zelfsquote:Op vrijdag 1 april 2005 13:43 schreef Baan1980 het volgende:
300 echte kilometer in een orginele ooto... een 512M voor ¤ 45.000,-. Fabrieksopgave: 315
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?loc=3&page_num=1&record_id=4921954&class=cars&pos=10&locale=awnl.cars.1&distance=&SearchID=e51f380b65acc1de1ff1937bfaaf6bc8
dat ding verbruikt bij 300km/u 1 op 0,5quote:Op woensdag 30 maart 2005 08:05 schreef SRD_Don het volgende:
dit lijkt mij de goedkoopste oplossing (denk ik, die engine kan denk ik wel duur zijn)
[afbeelding]
[afbeelding]
This twingo jet is powered by a "Marbore II" engine, wich developps 2'200 HP ! Its maximal speed is 300 km/h, and its consumption is 47 liter (of kerosene) every 5 minits...
Maximum is ook "maar" 300, want meer kerosene kan hij niet meenemen
Ik weet niet of dit tuning is
twingo voor 1200euro: http://www.marktplaats.nl(...)6oudei%3D30%26js%3D1
nu nog engine ergens vandaan zien te rippen/krigen
Rijdt ie 300? Ik dacht 250quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:24 schreef Metro2005 het volgende:
[afbeelding]kaartje kopen voor de thalys
goedkoopste manier om 300+ te rijden
Met welke auto kan jij op 300km/h door de bocht?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 02:55 schreef alsem het volgende:
[..]
ga jij maar eens met een corvette op het circuit, elke bocht is om te janken![]()
Ik dacht dat de ICE in Duitsland op bepaalde stukken ook over de 300 gingen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:24 schreef Metro2005 het volgende:
[afbeelding]kaartje kopen voor de thalys
goedkoopste manier om 300+ te rijden
Genoeg mensen die zeveren, maar je moet elk geval op zich bekijken en beoordelen. Wat die golf betreft is duidelijk inderdaad.quote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef yup het volgende:
Sorry maar dat is dus grote bullshit met dat meting enzo... Heb genoeg mensen zien zeveren op marktplaats...
Komt zo een clown op marktplaats, auto is getuned (Golf 3 VR6, dus alleen kat eraf en luchtfilter misschien), volgens de advertentie kan die auto wel 260 echte km/u (yeah right)...
Het verschil 250 naar 300 is bijna net zo groot als van 0 naar 200quote:Op zondag 10 april 2005 23:20 schreef Ultimora het volgende:
ik vind het ook zeer onwaarschijnlijk, maar ik weet wel dat die T6 zeer snel is, en met gemak naar de 250 knalt. en ook dan zeker nog power over heeft, maar de 300 zal ik ook niet weten...
Nee.quote:Op maandag 11 april 2005 00:15 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Porsche 928, die met 300pk sterke V8. Haalt die de 300?
De 928 heeft geen hoge Cw-waarde..quote:Op maandag 11 april 2005 00:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Nee.
En ik heb wel eens gelezen, dat er zo ontzettend veel vermogen voor nodig is, een auto met een hoge cw-waarde op 300 te krijgen.
Nou.. Volgens mij is een 928 behoorlijk massief qua stroomlijn.quote:Op maandag 11 april 2005 11:29 schreef FunnyName het volgende:
[..]
De 928 heeft geen hoge Cw-waarde..
De 928 GTS of GT4 heeft 330 pk, echter nog steeds niet genoeg om 300 "echte" kilometers per uur te halen.
Voor de S8 is zo goed als niets kant-en-klaar te krijgen om hem sneller te maken...quote:Op woensdag 13 april 2005 12:37 schreef Den_Haag het volgende:
De begrenzer uit een Audi S8 slopen, dan haal je het ook bijna. 290 km/h. Nog een klein beetje werk en je moet de 300 km/h halen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |